Teljesítette első „igazi” Formula-1-es tesztjét Arvid Lindblad, miután Imolában pályára vitte a Racing Bulls 2023-as versenyautóját – számolt be róla a Motorsport.com olasz kiadása.
A lap egy fotót is készített az eseményről, amelyen látszik, hogy az AT04-es kódjelű két évvel ezelőtti versenygép (ez a legfrissebb, amelynek használatát a szabályok lehetővé teszik az úgynevezett korábbi autós, azaz az angol megfelelő rövidítése alapján TPC-teszteken) álcafestést kapott:
#F1 | Racing Bulls: Lindblad completa 300 km a Imola con la AT04https://t.co/VHmq0Ukt30
— Motorsport.com Italia (@Motorsport_IT) June 23, 2025
Lindblad és a Red Bull-tartalékversenyző Ayumu Iwasa váltotta egymást az akkor még AlphaTauri névre hallgató istálló AT04-es kódjelű versenygépének volánjánál: délelőtt a brit, délután a japán körözött vele.
Nem először vezethetett F1-es autót az energiaitalosok 17 éves tehetsége, hiszen februárban már részt vett ugyancsak Imolában egy filmforgatási napon, amelynek távját azonban 100 km-ben maximalizálják (ebből kettőt teljesíthet egy évben egy csapat), azaz az első igazi Formula-1-es tesztje a mai volt. A Motorsport Italy információi szerint a brit csaknem 300 kilométert, azaz egy futamtávnyit vezetett ma.
Az utóbbi hetekben azzal került be a hírekbe Lindblad, hogy a Red Bull kérelmére az FIA korengedménnyel megadta neki az F1-es induláshoz szükséges szuperlicenszet.

A szükséges pontokat már összegyűjtötte a brit, a tavaly módosított szabályok pedig lehetővé teszik az FIA-nak, hogy a 18. életévét még be nem töltött 17 éves pilótáknak különengedéllyel kiadják a szuperlicenszet, amennyiben „megfelelő képességeket és érettséget” mutatnak formulaautós versenyeken – márpedig Lindblad azzal, hogy tavaly a Formula-3-ban, idén pedig a Formula-2-ben arat győzelmeket, sőt utóbbi összetettjében a harmadik helyen áll jelenleg, megfelel ennek a kritériumnak.
Az is felmerült, hogy Lindblad akár élesben is esélyt kaphat Formula-1-es nagydíjon, amennyiben Max Verstappen összegyűjti az automatikus egyfutamos eltiltást eredményező büntetőpontokat, ám a Red Bull közlése szerint ekkor Isack Hadjar vagy Liam Lawson ülne a világbajnok helyére, a Racing Bullsnál pedig Iwasa kapna lehetőséget.
Így Lindblad számára a szabadedzéseken való részvétel tűnik a reálisnak 2025-re, ebből pedig állítólag kettőt is terveznek a Racing Bullsnál, sőt nem kizárt, hogy a Red Bull Racingnél is lehetőséget kaphat.