DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Eltiltották egy-egy futamtól a McLaren és az Alpine Formula-3-as juniorját

Szokatlan büntetések a Formula-3-ban: két versenyzőt is eltiltottak egy-egy jövőbeli versenyhétvégétől, mivel rajthoz álltak egy hasonló teljesítményű versenygépeket felvonultató formulaautós szériában az adott helyszínen. A két szóban forgó versenyző a McLaren juniorprogramjába órákkal a szankció bejelentése előtt bekerülő (a fotó is ennek kapcsán készült) Martinius Stenshorne, valamint az Alpine akadémiájához tartozó Nikola Tsolov. A Melbourne-ben futamot is nyerő norvég a GB3-as bajnokság silverstone-i fordulóján állt rajthoz, míg a bolgár a Eurocup-3 spái állomásán – és tették mindezt az FIA előzetes engedélye nélkül, ami a sportszabályzatba ütközik.

A versenyzők elmondták, hogy nem voltak tisztában vele, hogy az F3-as szabályzatba ütközik engedély nélkül versenyezni a naptár egy későbbi pályáján, és Stenshorne azt is hozzátette, hogy a GB3-as szereplését a menedzsmentje szervezte. Értelemszerűen ő a Brit, míg Tsolov a Belga Nagydíj betétprogramjaként futó Formula-3-as fordulóról kénytelen így távol maradni.

Egy harmadik pilótát, a Red Bull-junior Arvid Lindbladot pedig 10 ezer eurós – és ugyanennyi felfüggesztett – pénzbírsággal sújtották, miután egy kétnapos GB3-as teszten vett részt szintén Silverstone-ban. A stewardok az esetében elfogadták a magyarázatot, miszerint kommunikációs félreértés történt a menedzsmentje és a versenycsapata között.

f3-stenshorne-mclaren

„Valtteri, itt James” – így ismerte meg a nagyközönség az új Williams-csapatfőnököt

James Vowles, akit meglepetésre Jost Capito utódjának, új csapatfőnöknek nevezett ki a Williams csapata, egészen 2010 óta volt a Mercedes vezető stratégiai szakembere. A Formula-1-et mélyebben követő rajongók így már korábban ismerhették nevét, igazán azonban a 2018-as Orosz Nagydíjon került köztudatba.

A versenyen előbb Valtteri Bottas mérnöke, Tony Ross utasította a finnt Lewis Hamilton elengedésére, majd, mikor a finn megkérdőjelezte a döntést, Vowles jelentkezett be emlékezetes módon: „Valtteri, itt James.” A stratéga elmondta, a helycsere azért szükséges, hogy a gumiszemcsésedéssel küzdő Hamiltont megvédjék Sebastian Vetteltől. Bottas eleget tett az utasításnak, abban bízva, hogy később visszakapja a pozíciót: a Mercedes azonban ekkor a második hely tartására utasította. Az ilyen módon biztosnak tűnő győzelmet elbukó finn az eset kapcsán mondta azt később, hogy futólag még a visszavonulás is felmerült benne, annyira csalódott volt.

Az idevágó rádiózás a 2018-as orosz versenyről – Toto Wolff üzenetével együtt, aki nyomatékosította, majd a futam után beszéljenek az esetről:

A NASCAR 2021-es bajnokát indítja a McLaren a jövő évi Indy 500-on

Úgy tűnik, tényleg mindenkit igyekszik leigazolni a McLaren az utóbbi szűk egy évben: a wokingiak ugyanis már most bejelentették, hogy Kyle Larsont is indítani fogják a 2024-es (!) indianapolisi 500 mérföldes viadalon. A NASCAR Cup Series 2021-es bajnoka ráadásul ezzel nem akármilyen duplára készül, hiszen feltett szándéka, hogy az Indy 500 mellett rajthoz álljon a néhány órával későbbi, 700 km-rel arrébb rendezendő Coca-Cola 600-on, amelyet hagyományosan egy hétvégén futnak az IndyCar legpatinásabb versenyével.

Nem Larson lesz az első, aki megcsinálja a duplát: legutóbb Kurt Bush állt rajthoz mindkét versenyen, ám míg az Indy 500-on célba is ért, Charlotte Motor Speedwayen nem sokkal a féltáv után kiesett. Korábban Robby Gordon és Tony Stewart is bevállalta egyszerre a két viadalt. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója külön köszönetet mondott a Hendrick Motorsportsnak a megállapodás lehetővé tételében, míg Larson kiemelte: gyerekkora óta arról álmodott, hogy egyszer elindulhasson az indianapolisi 500 mérföldesen.

kyle-larson-nascar

Olasz helyszínnel bővült a TCR Világsorozat menetrendje

Apránként áll csak össze a kvázi a megszűnő WTCR helyébe lépő új széria, a már létező TCR-bajnokságok versenyeire alapuló és azokból összeálló TCR World Tour 2023-as versenynaptára. Eddig annyit lehetett tudni, hogy a TCR Európa-kupa első három fordulója – köztük a hungaroringivel – szerepelni fog a menetrendben, valamint ősszel a legendás bathursti pályára is ellátogat a sorozat. Most a szervezők bejelentették, hogy a TCR szellemi atyja, Marcello Lotti korábbi nyilatkozatának megfelelően a TCR Italy egyik állomása is részét fogja képezni a programnak: Vallelungára esett a választás, ahol Portimao és Spa után, de egy héttel a Hungaroring előtt csapnak össze majd a versenyzők, kiegészülve a helyi széria szereplőivel.

Ezzel tehát a négy európai helyszín már eldőlt, Lottiék korábbi tervei alapján pedig ezen kívül lesz még két dél-amerikai forduló (várhatóan Argentínában és Uruguayban a nyár vége felé), valamint Bathurst és egy másik ausztrál futam, illetve egy ázsiai állomás a szezon zárásaként, amely a szervezők reményei szerint Makaó lehet, függően a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedésektől. A TCR Világsorozat kapcsán egyelőre a mezőny kapcsán is sok még a kérdőjel, hiszen mindössze a Comtoyou Audi és a Cyan Racing Lynk & Co jelentette be hivatalosan, hogy indulni fognak.

A TCR Világsorozat 2023-as várható naptára jelen állás szerint:

Április 28-30. Portimao, Portugália
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország
??? ??? (Dél-Amerika)
??? ??? (Dél-Amerika)
??? ??? (Ausztrália)
??? Bathurst, Ausztrália
??? Ázsia, Makaó?

wtcr-vallelunga-start-2022

„Milyen érzés abban a székben ülni?” – Verstappen visszatért a Drive to Survive-ba

A Netflix csütörtökön jelentette be, hogy február 24-én – azaz a bahreini F1-es teszt kellős közepén – érkezik a nagy sikerű, de a rajongók körében mégis kétes fogadtatásban részesülő dokumentumfilm-sorozat, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) ötödik évada. A 2022-es idény eseményeit feldolgozó szériához egy rövid kedvcsináló előzetes is készült, amelyben elsősorban arra hegyezik ki a hangsúlyt, hogy minden idők legnagyobb szabályváltozását hozta a tavalyi szezon, amelyet Stefano Domenicali F1-vezér szavai szerint imádni fognak a pilóták. A rövid videó fő érdekessége viszont az, hogy valóban feltűnik benne interjúhelyzetben az előző évadot a produkció valóságferdítő hajlama miatt kvázi bojkottáló Max Verstappen is, akitől a készítők azt kérdezik, hogy „milyen abban a székben ülni?”, amire a címet védő holland annyit reagál, hogy „rendben van”.

Így ünnepelte 38. születésnapját Hamilton – fotók

A téli szünetben többek között az Antarktiszt is megjáró Lewis Hamilton január 7-én ünnepelte 38. születésnapját. A hétszeres F1-es világbajnok az Instagramjára néhány fotót is feltöltött nemrég a partiról: „A legjobbak mindig homályosak… Köszönöm a szülinapi szeretetet!” – írta a képek mellé a Mercedes pilótája.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Felipe Massa úgy érzi, a Ferrari nem figyelt rá eléggé

Két korábbi csapattársáról is őszintén beszélt a ŚwiatWyścigów.pl nevű lengyel portálnak adott interjú során a brazilok egykori F1-es pilótája. Felipe Massa a beszélgetés során Michael Schumachert és Fernando Alonsót is jellemezte. „Nagyszerű volt, hogy Michael Schumacher csapattársa lehettem. Sokat tanultam tőle. Csodálatos volt versenyzőként és az is, ahogyan dolgozott. Nagyon közel álltunk egymáshoz. Végül is szerencsés voltam, hogy részese lehettem ennek az élménynek” – mondta el a német legendáról, de a spanyolok kétszeres vb-győztes pilótáját is próbálta pozitívan jellemezni, igaz itt már azt sem rejtette véka alá, hogy ebben az időszakban nem érezte magát otthon a maranellóiaknál. „Először is, ő egy elképesztő pilóta. Semmi mást nem lehet rá mondani, de elég nehéz volt vele együtt dolgozni. A csapat tulajdonképpen kettészakadt középen. A végén ez nem tett jót az eredményeknek, ráadásul már magamat sem éreztem elég erősnek ahhoz, hogy a csapat rám figyeljen. Ez nehéznek bizonyult, de mindegy is, legalább sikerült tanulni valamit ebből is” – magyarázta Massa, aki a 2013-as szezon után köszönt el az olasz alakulattól.  

Új szponzort jelentett be a Ferrari az 55 milliós kiesés orvoslására

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a Ferrari két jelentős partnerét is elveszítette a holtszezonban, a Velas és a Snapdragon távozása pedig mintegy 55 millió dolláros bevételkiesést okozott a maranellóiak büdzséjében a 2023-as szezon kezdete előtt. 

Az olaszok azonban megkezdték a rések betömködését, hiszen a Genesys nevű amerikai vállalat személyében új szponzori szerződést jelentettek be csütörtökön. A Genesys az ügyfélélményre specializálódott szoftvercég, amely call center technológiákat értékesít közép- és nagyvállalatoknak. A megállapodás pénzügyi feltételeit egyelőre homály fedi, a Genesys logója azonban felkerül a vörösök 2023-as négykerekűjére, amelyet február 14-én tárnak a nagyközönség elé.

Jimmie Johnson új rajtszámmal tér vissza a NASCAR Cup Series mezőnyébe

Ahogyan arról már az előző év novemberében beszámoltunk, a NASCAR királykategóriájának hétszeres bajnoka résztulajdont vásárolt a legendás Richard Petty csapatában, a Petty GMS-ben, de ennél is nagyobbat szólt, hogy részidős pilótaként ismét elindul majd néhány futamon. Az egyik ilyen a Daytona 500 lesz február 19-én, ami egyre közelebb van, így a minap egy sajtótájékoztató keretein belül jelentették be, hogy az alakulat a Legacy Motor Club néven folytatja a működését, továbbá arra is fény derült, milyen rajtszámmal indulhat majd Johnson. A rutinos pilótához karrierje során szinte hozzá nőtt a 48-as szám, ezt viszont továbbra is egykori csapata, a Hendrick Motorsports használja, így nem gondolkodtak sokat, megfordították a számjegyeket és a 84-es rajtszámmal adták le a nevezést.

Johnson jelenleg 47 éves, de a kora egyáltalában nem érdekli, amit jól mutat, hogy a 2023-as év is sűrűnek néz ki számára. Bár az IndyCar szériájában való szereplése nem sikerült túl fényesre, az oválokon egészen jól teljesített, így idén is ott szeretne lenni az Indy 500 indulói között, továbbá a NASCAR All Star futama iránt is élénken érdeklődik. Utóbbi azonban pont egyszerre lesz az indianapolisi viadal kvalifikációjával, így ebben az ügyben még nem döntött.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jimmie Johnson (@jimmiejohnson) által megosztott bejegyzés

Megvan, hogy mikor jön a Drive to Survive új évada

Az F1 jelentette be, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően február utolsó hétvégéjén kerül fel a Netflixre a Formula-1-es dokusorozat, a Drive to Survive új, immár ötödik évada. A február 24-ei megjelenés azt jelenti, hogy a bahreini teszt idején ülhetünk majd le megnézni az új részeket, amik a 2022-es szezont dolgozzák majd fel. A sorozatot rengeteg kritika érte az elmúlt években a valóság szándékos elferdítése, esetenként már-már meghamisítása miatt, Max Verstappen például nem is szerepelt az előző évadban, de a hírek szerint a világbajnok ezúttal már látható lesz a részekben.

 

Mexikóvárosban rajtol a Formula-E új szezonja – itt a hétvégi program

Miközben a Dakar Rali már az utolsó szakaszaihoz érkezik, egy újabb világbajnoki versenysorozatnak indul el a 2023-as idénye a hétvégén: a Formula-E kilencedik évada a Mexikóváros ePrix-vel veszi kezdetét. A futam egyúttal az új Gen3-as autók debütálása is lesz, valamint több új csapatformációé is, hiszen például most mutatkozik be a világbajnok Mercedes alakulatát átvevő McLaren, az összeálló DS és Penske, valamint a Maserati is.

A mezőny felállásáról ITT írtunk bővebben, az alábbiakban pedig mutatjuk a mexikói programot: szokás szerint szombaton rendezik az eseményeket, az időeltolódás miatt itthoni idő szerint este lesz a futam, amelyet az Eurosport fog közvetíteni.

Péntek (január 13.)    
23:30-00:00 1. szabadedzés  
     
Szombat (január 14.)  
14:30-15:00 2. szabadedzés  
16:40-17:55 Időmérő edzés  
21:00 Futam (tv: Eurosport 2, élő)

fe-valencia-teszt-2022-gen3

fotó: DPPI

Jön a „Senna” ellenpontja: dokumentumfilm-sorozat készül Prostról

Nagy sikert aratott annak idején a Senna című dokumentumfilm, amelyen ugyanaz a Manish Pandey dolgozott, akinek a műve a néhány hete megjelent és szintén kiváló fogadtatásban részesült Bernie Ecclestone-sorozat is. A Senna kapcsán ugyanakkor fel szokták róni kritikaként, hogy nagyon egyoldalúan mutatta be a brazil ikon Alain Prosttal való párharcát, egyértelműen negatív figuraként beállítva a franciát és a FISA akkori elnökét, Jean-Marie Balestrét. Ennek az ellenpólusaként érkezhet egy újabb alkotás, a Canal+ ugyanis bejelentette, hogy négyrészes dokumentumszériát készítenek a „nemzeti hősükről”, Prostról.

„Lehetősége lesz elmesélni a kezdeteket, a testvére történetét, aki szintén szenvedélyesen rajongott a sebességért és 1986-ban rákban meghalt, az őrült éveket és a címeket, és mindenekelőtt a Prost–Senna párharcot. A Professzor nem fogadta szívesen, ahogy a Senna című dokumentumfilm bemutatta a brazillal való kapcsolatát” – fogalmazott Christine Cauquelin, a csatorna dokumentumfilmjeiért felelős igazgató. Az alkotást várhatóan 2023 vége felé mutathatják be.

f1-prost-senna-1988

fotó: DPPI

Az F1-ből a WRC-be: a Hyundai csapatfőnöke lett Abiteboul

Már hetekkel ezelőtt beszámoltunk azokról a sajtóhírekről, hogy a korábban a Renault Formula-1-es alakulatát irányító Cyril Abiteboul a Hyundai Rali-világbajnoki gárdájánál juthat szerephez. Most ezt hivatalosan is bejelentették: a francia szakember lett a koreai márka WRC-csapatának új főnöke. Abiteboul tulajdonképpen Andrea Adamo posztját foglalja el, aki még 2021 végén távozott a Hyundaitól. Az F1-ből a Renault-ból Alpine-ná váláskor távozó szakember először dolgozik majd a rali szakágban, de elmondása szerint várja a kihívást, hogy a Hyundai WRC-s és egyéb ügyfélprogramjainak élén dolgozzon. A tavaly átmenetileg kinevezett főnök, Julien Moncet is a márka kötelékeiben marad, a közlemény szerint a „Hyundai Motorsport jövőbeli technológiáival” kapcsolatban tölt majd be új szerepkört.

A Hyundai idén a Thierry Neuville, Craig Breen, Dani Sordo, Esapekka Lappi négyessel igyekszik letaszítani a WRC trónjáról Kalle Rovanperát és a Toyotát, valamint az i20 N új, továbbfejlesztett változatával.

wrc-hyundai-abiteboul

Vettel árulja tízéves Nissanját, 150 kilométerrel

A négyszeres világbajnok a tulajdonában levő Nissan GT-R Black Editiont árulja. A benzinmotoros, 545 lóerős, automata váltós autó 2012 júliusában került Sebastian Vettel tulajdonába, aki svájci autógyűjteményébe tette, így mindössze 150 kilométert mutat a kilométeróra: a hirdetés kiemelni, hogy vizuálisan és technikailag gyakorlatilag új autóról van szó. Az irányár 250 ezer euró, azaz 90 millió forint.

Vettel környezettudatos mentalitása jegyében vált meg számos autójától a közelmúltban. 2021-ben nyolc autóját is meghirdette, köztük öt Ferrarit.

Német csapathoz igazolt a magyar gokartos

Kovács Zsombor eddig a KMS Europe színeiben gokartozott, ahol végzett már dobogós helyen Rotax Grand Finalsön, amire idén is megvolt az esélye, ám sajnos egy ellenfele kilökte két körrel a vége előtt. A CEE és az FIA-CEZ Senior kategóriás címvédőjét most a német Kraft Motorsport jelentette be, mint új versenyzőt, egyúttal azt is közölte, hogy milyen bajnokságokban áll majd rajthoz: a brit bajnokság mellett a Rotax Euro Trophy, a BNL Karting Series, az RMC International Trophy, valamint több felkészülési verseny szerepel a magyar gokartos programjában.

kovácszsombor-gokart

Leclerc elárulta, milyen közös szenvedélye van Hamiltonnal

Az köztudott, hogy Lewis Hamilton imádja a divat világát, gyakran mutatkozik kirívó ruhákban az F1-es nagydíjhétvégék során is. Most azonban kiderült, hogy Charles Leclerc is élénken érdeklődik a téma iránt – ami persze nem feltétlenül meglepő vagy újdonság, hiszen a Ferrari pilótája az Armani nagykövete.

„Belekezdtem egy divatprojektbe, de azóta abbahagytam” – fogalmazott a monacói a Gazzetta dello Sportnak. „Remélhetőleg a jövőben újra belekóstolhatok ebbe. Olykor Lewisszal szoktunk beszélni az általunk kedvelt márkákról. Remek ízlése van, és bátorsága ahhoz, hogy megmutassa magát az olykor kirívó öltözékével. A divattal szavak nélkül tudod kifejezni magad. Erre azóta jöttem rá, hogy bejárom a világot a Formula-1-gyel. Rájöttem, hogy a jó öltözködés mást jelent az eltérő kultúrákban és hagyományokban. 2017 körül kezdett el igazán érdekelni a divat. Elkezdtem divatbemutatókra járni és az Armani nagykövete lettem, így kerültem a divat világába.”

f1-leclerc-hamilton

fotó: DPPI

F2: Cseh versenyző lép fel az F3-ból

A Formula-3-ban a tavalyi szezont ötödik helyen záró Roman Stanek a Trident F2-es csapatához igazol a 2023-as szezonra. A 18 esztendős pilóta három idényt húzott le az F3-ban, ahol az utolsó évet már a Trident gárdájánál töltötte. A cseh egy győzelmet szerzett tavaly, csakúgy, mint csapata az F2-ben. Márkatársa az a Clement Novalak lesz, aki az előző szezonban Felipe Drugovich, az egyéni bajnok mellett versenyzett az MP Motorsportnál. Stanek már az Abu Dhabiban tartott év végi teszten részt vett, most pedig izgatottan nyilatkozott az előtte álló időszakról:

„Nagyon feldob, hogy idén is együtt dolgozhatok a Tridenttel. Már dolgozom a csapattal és Giacomóval, aki nagyszerű mentor számomra, hogy együtt érhessük el a céljainkat. Ez egy kihívásokkal teli év lesz, és én készen állok rá” - összegezte a cseh, aki már a tavalyi szezonban is együtt fáradozott a jobb eredményekért a csapatot vezető Giacomo Riccivel.

Már február elején tesztelhet Alonso, Hamilton és Russell

A Mercedes, az Aston Martin és az AlphaTauri a Pirelli fejlesztőmunkáját fogja segíteni két február eleji teszten. A gumigyártó korábbi tesztnaptára szerint a Paul Ricard pályán február 1-4. között az első két napon a Mercedes, a második kettőn az AlphaTauri, Jerezben február 7-8-án pedig a Mercedes és Aston Martin tesztel.

Az olasz Motorsport információi szerint utóbbi két csapat a spanyol gyakorláson lehetőséget ad nagy neveinek: a Mercedesbe Lewis Hamilton és George Russell is beül, az összeszokás jegyében pedig az Aston Martint Fernando Alonso vezeti.

A szabályok értelmében a teszteken a csapatok csak a 2022-es versenygépet használhatják – az autóbemutatókra egyébként sem kerül addig sor, az első eddig bejelentett időpont február 11. az AlphaTauritól. A Pirelli tájékoztatása szerint elsősorban a köztes és teljes esőgumikra fognak összpontosítani, de a 2024-es slicket is tesztelik.

Az egyetlen hivatalos F1-es tesztre Bahreinben kerül sor február 23-25-én.

Ales Loprais tehetetlen volt a halálos balesetnél – videó

Semmit sem látott a rutinos versenyző és legénysége abból a nézőből, akit végül elütöttek a 2023-as Dakar kilencedik szakaszán. A szurkoló egy dűne mögött foglalt helyet, majd az esetet követően a kórházba szállítást közben meghalt. Erről nemrégiben Loprais beszélt a közösségi oldalára feltöltött videóban, ma reggel pedig kiszálltak a versenyből, noha vezettek a kamionosok között. Az esetet rögzítették, az alábbi felvétel pedig jól mutatja, hogy a pilóta és társai valóban nem vehették észre a szerencsétlenül járt 69 esztendős férfit.

Tizenhárom Hypercar és Jacques Villeneuve a WEC 2023-as nevezési listáján

Közzétették az Endurance-világbajnokság előzetes 2023-as nevezési listáján, amelyen az elmúlt évek vérszegény felhozatala után végre igazán népes mezőny jött össze az elitkategóriában, a Hypercarok között. Összesen 13 autó indul a géposztályban, méghozzá hét márka – a Toyota, a Peugeot, a Porsche, a Ferrari, a Cadillac, a Glickenhaus és a Vanwall – színeiben (az olasz Isotta Fraschini viszont hiányzik róla, az ő nevezésüket első körben elutasították, így a céljuk mostantól, hogy a Le Mans-t követő monzai fordulótól álljanak rajthoz a szériában).

A legérdekesebb újdonságot a ByKolles csapata által futtatott Vanwall felállásában láthatjuk, hiszen a versenyzőik között szerepel az 1997-es Formula-1-es világbajnok Jacques Villeneuve, aki ezzel a 2014-es WRX-es szereplése óta először indul világbajnoki mezőnyben. A kanadai két társa a WTCR-ből ismert Esteban Guerrieri, valamint Tom Dillmann lesznek. A tizenhárom autóból egyébként négy is Porsche lesz, mivel a JOTA és a Proton is indít egy-egy privát gépet.

Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2 létszáma csökkent 2022-höz képest, hiszen 15 helyett csak 11 egység fog egész szezont teljesíteni a géposztály várhatóan utolsó világbajnoki idényében. A GT-ket illetően pedig a Pro megszűnése után az LMGTE Am maradt egyedüliként, náluk viszont összesen 14 autót láthatunk: Ferrarik, Aston Martinok, Porschék és egy Chevrolet alkotja a mezőnyt.

(A képre kattintva jobb minőségben is megtekinthető a nevezési lista!)

wec-2023-entrylist-2

A kamionosok éllovasa feladta a Dakart egy néző halála miatt

Ahogyan arról tegnap mi is beszámoltunk, a 2023-as Dakar kilencedik etapján egy néző életét veszítette. Akkor a szervezők csak egy szűkös közleményben tudatták ennek tényét, ma viszont kiderült, hogy a szurkolót, a kamionos kategóriában egészen idáig élen álló Ales Loprais ütötte el. Az olasz származású rajongó a hírek szerint 2-3 órával később rosszullétre panaszkodott, így kórházba szállították, menetközben azonban szívrohamot kapott és elhunyt. Erről már maga a versenyző számolt be közösségi oldalán keresztül.

„Már az ágyban feküdtünk, de a Dakar szervezői megmutattak nekünk egy videót a versenyen történt balesetről. Kiderült, hogy elütöttünk egy embert, aki fényképezte a kamionunkat, és megsérült. 2-3 óra múlva rosszul lett és szívrohamot kapott, miközben a kórházba szállították. Egy emberi élet ért véget közvetve az én hibámból, hiszen én vezettem. Nem tudtunk erről, vannak felvételek, amik bizonyítják ezt, de ez semmit sem változtat azon, hogy egy emberi élet véget ért. A férfi olasz volt, de a nevét jelenleg nem tudom, mert a vizsgálatok még folyamatban vannak. Egy 69 éves rajongóról van szó, aki a Dakarra jött, de szerencsétlenségére egy dűne alatt állt meg. Egyikünk sem látta őt. Szeretném kifejezni őszinte részvétemet a családjának és barátainak. Nagyon sajnálom, és ez a baleset egész életemben kísérni fog engem” – mondta el a rutinos pilóta, aki később azt is megerősítette, hogy kiszállnak a versenyből.