DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Videó: Ez történt tavaly a Holland Nagydíjon

1985 után tért vissza az F1 tavaly Zandvoortba, ahol a világbajnoki címért küzdő Max Verstappen magabiztosan húzta be a győzelmet saját közönsége előtt. Idézzük fel a képre kattintva, mi is történt tavaly a Holland Nagydíjon!

Hamilton repülése, Ocon dupla előzései – a legjobb spái onboard videók

A két Alpine-versenyző többször is feltűnik a Belga Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban, de Charles Leclerc, a mezőny egy részén már az első körben átgázoló Max Verstappen, valamint Nicholas Latifi és Valtteri Bottas incidense is helyet kapott a tízes gyűjtésben – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-spa-video-1

Piastrin kívül is számos opciója van a McLarennek

A héten tárgyalja Oscar Piastri ügyét az FIA szerződéseket elismerő bizottsága, így hamarosan eldőlhet, hogy az ausztrál szolgálataira az Alpine vagy a McLaren tart-e igény jogilag megalapozottan. Bár a hírek szerint a francia alakulat már eleve nem a tavalyi Formula-2-es bajnokot preferálja, hanem Pierre Gaslyt, így a CRB-vizsgálattól függetlenül jobb esély van rá, hogy Piastri a McLarennél fog debütálni, a wokingiak vezérigazgatója, Zak Brown a SpeedCity Broadcastingnak nyilatkozva elmondta, hogy nem csak őt tudnák a távozó Daniel Ricciardo helyére ültetni:

„Több tervünk is van. Van ez a CRB-ülés, amiről szerintem jobb, ha utólag nyilatkozunk csak. Számos opciónk van, és nyilván ő is közéjük tartozik, különben nem lennénk ott az ülésen. Meglátjuk, hogyan alakul a tanácskozás, aztán utána haladunk tovább” – fogalmazott Brown. A McLaren elsősorban természetesen az IndyCarban leigazolt pilótái, így a már jelenleg is náluk szereplő Pato O’Ward, a következő évre szintén ellentmondásos módon szerződtetett Alex Palou, valamint a napokban már az AlphaTauri ülésével is szóba hozott Colton Herta közül válogathat:

„Próbáltam magam az ülésbe juttatni, de Andreas ezt megakadályozta, úgyhogy én vagyok az egyetlen versenyző, akit eddig kizártunk!” – viccelődött Brown. „Van a tesztprogramunk: Colton Herta remek munkát végzett, ahogy Pato is, aki tavaly év végén ült be az autóba. Természetesen ott van az ügyünk Alexszel is, meglátjuk, ott mi lesz, de őt is szándékunkban áll az F1-es autónkba ültetni. Ők mindannyian sok futamot nyertek egy rendkívül versenyképes bajnokságban. A legmagasabbra értékelem az IndyCart, szóval szerintem számos opciónk van.”

zak-brown-f1-2022-dppi

fotó: DPPI

„Fernandónak” – Instagram-posztban szúrt oda Alonsónak Hamilton?

A Belga Nagydíjon kisebb ellentét alakult ki a két korábbi csapattárs és rivális, Fernando Alonso és Lewis Hamilton között, miután az első körben a Kemmel-egyenes végén ütköztek. A spanyol a csapatrádión idiótának nevezte a britet, aki szerinte csak az élről indulva és ott haladva tud vezetni. A mercedeses elismerte, hogy ő hibázott a balesetben, de amikor meghallotta, mit mondott róla az Alpine versenyzője, úgy döntött, nem akar beszélni vele inkább. „Jó tudni, hogyan érez irántam” – jegyezte meg Hamilton.

Kedden aztán a spái hétvégét összegző Instagram-poszttal jelentkezett a hétszeres világbajnok, s a lapozható bejegyzés utolsó fotóján egy dedikált mercedeses sapkát láthatunk „Fernandónak” felirattal, amely alighanem egyfajta üzenet és odaszúrás Alonso irányába. A poszt mellé egyébként a következőt írta Hamilton: „Bár a hétvége nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, jó érzés volt a nagyszerű szünet után ismét munkába állni. Imádom a munkámat, a csapatomat és a Spában kapott energiákat. Köszönet a csapatnak a kemény munkáért, valamint a rajongóknak, akik eljöttek, hogy kimutassák a szeretetüket, értekelem!”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Steiner: Zandvoortban és Suzukában erősek lehetünk

A Haas F1 Team futamelőzetesében Günther Steiner csapatvezető nyilatkozott arról, hogy Monzában gyenge, de a Holland és a Japán Nagydíjon erős szereplésre számít: „Monza biztosan nem lesz jó számunkra, nem szerepel a kedvenceink között. Ezzel szemben Zandvoortban és Suzukában jó szereplésben reménykedek. Austinban minden alkalommal sokat küszködtünk, de bízom benne, hogy idén valamivel jobb lesz a produkciónk.”

A Holland Nagydíjnak otthont adó pályáról így vélekedett: „A legjobb példa arra, hogy miként kell egy régi vágású helyszínnek új értelmezést adni. A szervező és a promóter kiváló munkát végzett, a régi pálya újragondolásával alkalmassá tették azt a modern F1 korszakára. Mindenki nagyon várja már, hogy ismét ott versenyezhessünk, le a kalappal előttük!”

MiniDrivers: Verstappenből rakéta, Leclerc-ből Raikkönen lett

A Belga Nagydíjat a 14. helyről nyerte meg rendkívül kényelmes előnnyel a címvédő és egyben második világbajnoksága felé haladó Max Verstappen, miközben a futam Alonso és Hamilton ütközéséől, valamint a Ferrari és Leclerc újabb bénázásától volt hangos. Így értelmezték Miniék a Spába látottakat.

Három század hiányzott az Alpine-nak az idei kerékcsererekordhoz

Az Azerbajdzsáni és a Brit Nagydíjak után idén harmadszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban az Alpine, ráadásul az a 2,22 másodperc, amennyi idő alatt Fernando Alonso kerékcseréjével végeztek, csupán három századdal maradt el a Red Bull Hungaroringen felállított 2,19 szekundumos idei csúcsától. Az energiaitalosok Spában is dobogósok voltak ezen a téren Sergio Perez révén, míg a képzeletbeli pódiumot a McLaren és Daniel Ricciardo tette teljessé – íme, a három leggyorsabb kerékcsere a Belga GP-ről:

Hamilton: Az F1-nek szüksége van Dél-Afrikára!

Sokáig realitásnak tűnt, hogy már 2023-ban visszatér a Formula-1-es naptárba Dél-Afrika, így a hatodik kontinenssel szó szerint világbajnoksággá válik a széria. Sajtóhírek szerint azonban Kyalami egy évet csúszik, elsősorban a hiányzó kormányzati támogatás és a szűk határidők miatt – ennek is köszönhető, hogy a Belga Nagydíj a következő szezonra megmenekült.

A mezőny egyetlen afrikai gyökerekkel rendelkező tagja, Lewis Hamilton (újra) hangot adott annak, úgy véli, Kyalaminak egyértelmű helye van a versenynaptárban:

„Sokat tettem azért a háttérben, hogy legyen ott nagydíj. Örülök az eddigi párbeszédnek, és annak, hogy Stefano (Domenicali) csodálatos munkát végzett a megvalósulás érdekében. Továbbra is reménykedek, hogy lesz ott verseny a következő évben, sosem lehet azt mondani, hogy soha. Amíg úgy néz ki, sikerül a naptárba kerülnie, boldog vagyok. Szükségünk van egy nagydíjra ott!” – mondta a sajtónak Spában Hamilton.

Édesapjának mond köszönetet holland sisakfestésével Verstappen

"Neki köszönhetem, hogy elkezdhettem gokartozni és idáig jutottam mostanra, így szeretnék édesapám előtt tisztelegni ezzel a sisakkal, ami az ő ikonikus festését idézi, természetesen a szponzorokkal és a saját logómmal is ellátva" - ezekkel a szavakkal mutatta be az immár világbajnokként érkező Verstappen az idei Holland Nagydíjra készült sisakfestését, amely dizájnnal egyébként maga is versenyzett a korai időkben. A gyűjtőknek jó hír, hogy a világbajnok honlapján már 1:2-es és 1:4-es méretarányban meg is rendelhető a relikvia.

 

Hamiltont idiótázó Alonso, konzultáló Leclerc – így szólt a rádió Spában

Megérkezett a Belga Nagydíjról az F1 szokásos csapatrádiós válogatása, benne többek között a rajt utáni történések főszereplőivel, a forró ülésére panaszkodó Schumacherrel és az ünneplő Verstappennel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

radio-spa-f1-video

Érkezik a Brawn GP-sztori a Disney+-ra

Egy rövid dokumentumsorozat készül a Brawn GP mesébe illő 2009-es szezonjából, melynek végén a csapatot és Jenson Buttont is a száguldó cirkusz királyaivá koronázták. A tényt maga Button jelentette be a Twitteren: "Izgalmas híreim vannak! Egy négyrészes sorozaton dolgoztam az elmúlt időben, aminek a címe "Brawn: Az egyfontos Formula-1-es csapat".

Nem meglepő módon a történet a Honda kiszállása után a Ross Brawn által egy fontért megvett istálló elképesztő világbajnoki sikeréről fog szólni, melyet a 2009-es szabályváltozások alkalmával szereztek meg. A bemutatóról egyelőre nincs pontos információ, minden továbbiról majd a Disney tájékoztatja a nagyközönséget.

Egy tartalékos poszttal beérné a Formula-2 bajnoki favoritja

Belgiumban fontos lépést tett meg a Formula-2-es bajnoki cím felé Felipe Drugovich, aki már 43 egységgel vezeti a ponttabellát. Ő a 2022-es szezon fő esélyese, mégis valószínűtlennek tűnik, hogy bármelyik F1-es istálló igényt tartana rá – az élmezőny majd összes másik tagjával ellentétben ráadásul utánpótlásprogramnak sem tagja. Az elhanyagolt brazil beletörődött, hogy valószínűleg akkor sem jut a Formula-1-be, ha megnyeri a bajnoki címet – akárcsak a 2019-es nyertes Nyck de Vries –, ezért egy tartalékpilóta állással már beérné.

„Valamilyen formában valamit vezetni fogok jövőre. Továbbra sem tudom, mit, de igen, járhatok úgy, mint Nyck. Úgy látom, az F1-be jutás manapság nagyon-nagyon nehéz, egy jövő évi ülés lehetőségei pedig rendkívül korlátozottak. De úgy gondolom, lehetséges tartalékos ülés azért van valahol. Ezt a lehetőséget kell szem előtt tartanunk, versenyezni pedig más kategóriában is lehet. De egyelőre erre a bajnokságra koncentrálok, próbálom megnyerni, az eredmény pedig remélhetőleg egy nap az F1-be juttat” – idézi a Racefans.net Drugovichot.

Próbaüzem: A szabadedzésen tesztelik a DRS-t a zandvoorti döntött utolsó kanyarban

A 2021-es szezonban visszatérő holland pálya átépítésének egyik újdonsága az utolsó kanyar 18 fokos megdöntése volt a sebesség és előzési lehetőségek megnövelésének érdekében. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy az állítható hátsó szárnyat már az Arie Luyendyk kanyar előtt nyitni lehet majd, de ezt biztonsági megfontolásból elvetették a Holland Nagydíjra. A verseny nem hozott túl sok előzést, az izgalmak elősegítése érdekében ezért a pénteki edzésnapon tesztelni fogják a DRS-nyitást a kanyarban.

Az FIA együléses bizottságát vezető Nikolas Tombazis a Viaplay-nek elmondta, a csapatoktól már előzetesen kértek szimulációkat, az első szabadedzés után pedig további visszajelzéseket kapnak tőlük, melyek alapján eldöntik, mi legyen érvényes a hétvége további részében.

A Red Bull stílusosan ünnepelte meg kettős győzelmét

Lehengerlő teljesítménnyel sima kettős sikert ért el az osztrák istálló Belgiumban, ami után természetesen a megérdemelt ünneplés sem maradt el. Az energiaitalosoknál ezúttal még a sombrero kalapok is előkerültek a közös fotó elkészítésekor.

A Ferrari jövője miatt aggódik az olasz média

Ismételten komoly kritikákkal illették a maranellói istállót az olasz lapok. A versenyt követő napon több helyen is tényként kezelték, hogy az idei világbajnokságot már elbukták a Red Bull alakulatával szemben, ám a La Gazzetta dello Sport hétfőn még ennél is továbbment, amikor a Ferrari jövőjét elemezte. „A Ferrarinak nem volt kötelező megnyernie a 2022-es világbajnokságot az előző két évet figyelembe véve, azonban a szezon ragyogó rajtja miatt nem egy rajongó azt az álmot ápolta, hogy 15 év után újra Maranellóba kerül az egyéni bajnoki cím. Ehelyett a Spa-Francorchamps-ban történtek gyakorlatilag véget vetnek a bajnoki cím esélyeire vonatkozó minden okoskodásnak. A Red Bull-Max Verstappen duó valószínűleg a közelmúlt Mercedes-Hamilton szintjén nyitja majd az új ciklust: a holland és Horner csapata ellen becsülettel kikaphatnak (és a Ferrarinak idén még sikerült is legyőznie őket). A Ferrari talán már le is maradt erről a hajóról” – utaltak arra, hogy motorfejlesztéseket jó időre befagyasztották, valamint az aerodinamikai fronton is az idei év elején voltak jelentős változások.

Hamarosan büntetést kaphat Lewis Hamilton

Komoly ütközést szenvedett el a hétszeres világbajnok Belgiumban, miután a Mercedes összeért Fernando Alonso autójával az első körben. Az eset következtében Hamilton kénytelen volt félreállni és feladni a futamot, de mindez akár további problémákat is okozhat. A Motorsport információi szerint a csapat most visszaküldte Brixworth-be a sérült erőforrást, hogy alapos vizsgálatnak vessék alá, de a szóvivőjük szerint a belsőégésű motor nem volt túl bíztató állapotban. Mivel Hamilton minden erőforráselem tekintetében éppen a határon belül van, így közel jár egy esetleges rajtbüntetéshez, ugyanakkor a Mercedes részéről egyértelművé tették, hogy a V6-os esetében a korábban használt példányok is működőképes állapotban vannak, ám azokba már rengeteg kilométer került.

 

Mókás képpel ünnepelte a pontszerzést Alex Albon

Az időmérő edzésen önerőből is a legjobb tízből rajtolhatott volna Belgiumban Alexander Albon, aki végül a büntetéseknek köszönhetően a hatodik pozícióból vághatott neki a futamnak. Vasárnap aztán szintén jó formában volt, így egy kiváló teljesítménnyel a pontszerzők között zárt, az eredményt pedig az alábbi fotóval értékelte a Williams pilótája.

Kimaxolt felzárkózás: Ábrán Verstappen spái menetelése

Kérdés volt a Belga Nagydíj előtt, hogy a motorcsere miatt 14. helyre hátrasorolt Max Verstappen milyen gyorsan tud felzárkózni az élmezőnybe és melyik helyezés lesz a végállomás. Nos, Verstappen a második körben már a nyolcadik helyen haladt, a hetedikben a negyedik, egy körrel később a harmadik helyen járt. Egyetlen kör erejéig volt második, mindössze a 12.-ben pedig már vezette a versenyt. Miután bokszkiállását követően rövid időre még hátracsúszott Carlos Sainz mögé, a 18. körtől egészen a leintésig kézben tartotta a vezetést.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Austin Dillon győzelmét követően teljessé vált a rájátszás mezőnye

Daytonában zárult le a NASCAR Cup Series 2022-es idényének alapszakasza, mely elég fura körülmények között ért véget. A helyszínen az eső volt az úr, így az eredetileg szombatra tervezett versenyt helyi idő szerint vasárnap délelőttre halasztották, de nem ez volt az egyetlen meglepő esemény. A futam jelentős része ugyan néhány szerencsés kimenetelű ütközést leszámítva a megszokottak szerint haladt, az első szakaszt Joey Logano, a másodikat pedig Kyle Busch nyerte, ám a végjátékban egy hatalmas baleset borzolta a kedélyeket.

21 körrel a leintés előtt ismét megérkezett az égi áldás, a versenyirányítás pedig szokatlan módon későn reagált erre, aminek egy tömegjelenet, majd egy bő három órás szünet lett a vége. Az esetnek végül Austin Dillon lett a nagy nyertese, miután az addig 17. helyen haladó pilóta sértetlenül megúszta a történteket, az utolsó körökben pedig az Austin Cindric elleni csatát is megnyerte, így végül pályafutása negyedik, egyben idei első futamgyőzelmét aratta. Dillon ezzel a szezon 15. győztese lett, amivel bebiztosította helyét a rájátszásban, melynek 16.pozícióját már a megszerzett pontok alapján Ryan Blaney kaparintotta meg. A folytatás, egyben a playoff első köre szeptember 4-én következik a Darlington Racewayen.

Alonso meg sem lepődött a Ferrarin

Fernando Alonso a Lewis Hamiltonnal történt első körös koccanást követően is az ötödik helyet szerezte meg a Belga Nagydíjon. Ugyan a spanyol pilóta csak a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót, az előtte ötödik helyen záró Charles Leclerc 5 másodperces időbüntetést kapott, mert a leggyorsabb kör megszerzése érdekében történő bokszkiállás során túllépte a megengedett maximális sebességet. Sőt, a monacói a kiállását követően Alonso mögé érkezett vissza, így a gyorskör alatt még a kétszeres világbajnokot is meg kellett előznie, emiatt nem is sikerült megfutnia a leggyorsabb kört. Arról kérdezték az Alpine spanyolját, hogy meglepte-e a Ferrari taktikai döntése a futam végén: 

„Nem nagyon. A Ferrari különös dolgokat csinált mostanában és ez is egy különös dolog volt” - mondta viccelődve a kétszeres világbajnok, aki Leclerc büntetésének köszönhetően további két pontot zsebelhetett be.