Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Az első magyar autóverseny a korona után: Kipipálva
https://formula.hu/parc-ferme/25570
Hétvégén Kecskeméten megtartotta szezonnyitóját a Gokart Országos Bajnokság 76 versenyzővel nyolc kategóriában, akik nemcsak a magyar bajnoki címre hajtottak, hanem öt kategóriában a világbajnokságon való részvételre is. Eredmények itt böngészhetők.
A Magyar Gokart Szövetség Facebook-posztja alapján a nap hőse egyértelműen Körmöczi Ákos (Micromax #44), aki egy hatalmas esés után ült vissza a gokartjába, miután csapata, a ProKart Team Hungary mindössze néhány perc alatt tette újra működőképessé a versenygépét.

Fotó: MNASZ / KartFans.Hu
Így játszik Leclerc a Warzone-nal
https://formula.hu/parc-ferme/25568
Charles Leclerc szemszögéből egy online játék, méghozzá Lando Norrisszal:
Most a Williamsszel trollkodik a Haas botrányszponzora
https://formula.hu/parc-ferme/25569
Az elmúlt évek legbalhésabb Formula-1-es támogatója, a Rich Energy, amely állítólag még mindig jelentős összeggel tartozik a Haasnak, ismét előbukkant, és a Williamst vette célkeresztbe, reagálva a friss hírre, hogy a befektetőket vagy akár új tulajdonost kereső istálló azonnali hatállyal szakított eddigi főszponzorával, a ROKiT-tal.
The proposed Rich Energy Williams Racing car at @WilliamsRacing HQ. A great team that with the right management and investment can get back on the podium in @F1 #RichEnergy #British #EnergyDrink #WilliamsF1 #F1 #Motorsport #History #WilliamsRacing pic.twitter.com/8yhe4sHuo3
— Rich Energy HQ (@rich_energy) May 31, 2020
A brit energiaital hivatalos Twitter-oldalára posztoltak egy képet, melyen a Williams látható, a cég logóival teletűzdelve. „A tervezett Rich Energy Williams Racing versenygépe a Williams főhadiszállásán. Kiváló csapat megfelelő irányítással és tőkével, amely visszatérhet az F1-es pódiumra” – olvasható a kép mellett a Williams formáját ismerve rosszmájú kommentár.
A fotóról is leszűrhető, hogy nem egy komolyan vehető festéstervezet, hanem egy Photoshop-ujjgyakorlat: a csapat 2019-es autójáról készült képen lecserélték a ROKiT logóit, de rajta maradt a Rexona, amely épp idén szüntette be a támogatást.

Vajon Ocon felismeri bekötött szemmel, hogy mit adtak a kezébe?
https://formula.hu/parc-ferme/25567
A Renault F1-es pilótájának egy alkatrészt kellett felismernie tapintás alapján:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy legendás F1-es motor: felismeritek egyetlen képről?
https://formula.hu/parc-ferme/25566
Egy fotó egy legendás motorról - tudjátok, hogy melyik?

Városi futammal indulhat a DTM szezonja
https://formula.hu/parc-ferme/25565
A DTM továbbra is a Norisringre tervezi a 2020-as szezonnyitóját, dacára annak, hogy a koronavírus miatt a városi helyszínek nem éppen ideálisak. Az Autosport azonban úgy tudja, hogy ennek ellenére továbbra is ez a terv: júniusban egy közös teszt a Nürburgringen, július 11-12-én pedig szezonrajt a Norisringen. A hírek szerint a csapatok úgy vélik, hogy ha futballmeccseket rendezhetnek a városban, akkor egy zártkapus, nézők nélküli autóversenyt is meg kell tudni oldani.
A tervek szerint ezúttal valóban Németországban rendezhetik az alapvetően német sorozat versenyeit, de végérvényesen még nem zárják ki a külföldi helyszíneket, Zoldert, Assent, vagy Monzát sem.

Ha borul az F1 naptárterve, Európában pótolja a versenyeket
https://formula.hu/parc-ferme/25564
A Formula-1-es csapatok, Liberty Media és FIA legutóbbi találkozóján – melynek egyik fő témája a fordított rajtrácsos sprintfutam volt – a napirendi pontok között szerepelt a versenynaptár is. Opció, hogy Ausztriához és Nagy-Britanniához hasonlóan a szezon végén, Bahreinben is két fordulót tartanak (ami szerepelt a kiszivárgott versenynaptárban), de vészforgatókönyv az is, hogy a szezon későbbi szakaszában egyes európai helyszínek másodszor vagy harmadszor szerepet kapnak, ha nem sikerül a kontinensen kívüli nagydíjakat megtartani.
Az Autosport szerint hétfőn a Formula-1 hivatalos versenynaptárt ad ki, ebben azonban csak az európai helyszínek fognak szerepelni, szeptember 6-tal, az Olasz Nagydíjjal bezárólag.

A kihalt monacói kikötőben edz Valtteri Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/25563
Formula-1-es nagydíjat idén sajnos nem láttunk és nem is fogunk látni Monacóban, mégis szembejött velünk egy kép az ismerős pazar környezetről: a városállamban élő Valtteri Bottas trénere, Antti Vierula társaságában így edzett a néptelen kikötőben, az egy hónap múlva kezdődő szezonra készülve.
#VB77 @AnttiVierula
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 30, 2020
@tiffanycromwell pic.twitter.com/z5QiXyQg69
A régi szép idők: 20 éve csak öt pilóta vezetett nagydíjat egész szezonban
https://formula.hu/parc-ferme/25562
A mozgó infografika a 2000-es szezon alakulását mutatja az első helyen befejezett köröket tekintve. Mindössze öten álltak az élen nagydíjon ebben a szezonban, közülük is kiemelkedik Michael Schumacher (548 kör az első helyen), valamint Mika Hakkinen (352) párosa. Rajtuk kívül David Coulthard (107) és Rubens Barrichello (58) – a két másik futamgyőztes –, valamint egy kakukktojás, a jordanes Heinz-Harald Frentzen (9) vezetett futamon, senki más.
Videó: MotoGP-sek népesítették be a barcelonai pályát
https://formula.hu/parc-ferme/25561
Miközben a KTM gyári csapata Spielbergben tesztelt, több spanyol motoros a Circuit de Catalunya felé vette az irányt. A királykategória szereplői közül Aleix Espargaro és Alex Rins körözött az edzőmotorjával, de néhány Moto2-es és Moto3-as menő is feltűnik és meg is szólal az alábbi videóban:
With lockdown measures easing, a handful of riders took to @Circuitcat_eng to feel the adrenaline again!
— MotoGP™ (@MotoGP) May 30, 2020
Check out how they got on!#MotoGP pic.twitter.com/IGehd5417S
Ha lemaradtál a 2019-es Brazil Nagydíj ismétléséről, itt visszanézheted!
https://formula.hu/parc-ferme/25560
Szombaton a tavalyi utolsó előtti futamot tűzte műsorára az F1 hivatalos YouTube-csatornája, benne Max Verstappen parádéjával, a Ferrarik ütközésével és egészen őrületes utolsó körökkel. A videó átkattintás után indul:
A felejthető F1-eseket felidéző adásunkba jutott egy felejthetetlen is: a japán, aki japánul se nagyon tudott
https://formula.hu/parc-ferme/25559
Egy igazi különlegességel készültünk a Formula.hu podcastjének legújabb adásában, hiszen sorra vettük a 2000-es évek legelfeledettebb pilótáit, akik közé bekerült az a szóban forgó japán versenyző, akinek az FIA még a szuperlicencét is visszavonta, annyira borzalmasan teljesített. A róla szóló részt (meg persze a teljes adást) meghallgathatjátok az alábbi videóban:
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Leclerc a ralikrosszba is belekóstol – még ha csak virtuálisan is
https://formula.hu/parc-ferme/25558
Úgy tűnik, igazi mindenevővé vált a karanténidőszak során Charles Leclerc, aki az elmúlt két hónapban főként F1-es virtuális versenyeken indult, de például nevezett a Le Mans-i 24 órás szimulátorversenyre is. Ám még utóbbi előtt, egész konkrétan most vasárnap részt vesz a Ralikrossz-világbajnokság által szervezett online viadalon is, amelyet a Yas Marina versenypályán futnak majd.

Újabb reménykeltő hírt kapott az F1-es Brit Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/25557
Hetek óta tart a huzavona a brit kormány intézkedései miatt a silverstone-i F1-es futam(ok) kapcsán: az eddigi legfrissebb hírek szerint noha a június 8-án életbe lépő karanténszabályok alól nem kaptak mentességet a profi sportrendezvények szereplői, maga Boris Johnson miniszterelnök kérte arra a minisztereit, hogy tegyék lehetővé a Formula-1-es dupla nagydíj megrendezését, amely a kiszivárgott naptártervezet szerint a biztonság kedvéért átkerült augusztus elejére (várhatóan a jövő hét elején jelentik be mindezt hivatalosan).
Bár hivatalos kommunikáció továbbra sincs, újabb pozitív jel, hogy ma bejelentették, hogy már hétfőtől, azaz június 1-jétől újraindult a profi sport az Egyesült Királyságban – természetesen zárt kapuk mögött. Oliver Dowden kulturális miniszter úgy fogalmazott: minden sportág maga döntheti el, mikor indul újra, de azt csak a kiadott biztonsági és egészségügyi előírások betartásával tehetik meg. „A futball, a tenisz, a lóverseny, a Formula-1, a krikett, a golf, a rögbi, a snooker és az összes többi sport rövidesen visszatér a képernyőkre” – mondta el Dowden. Némileg érdekes amúgy, hogy ezt csak ma közölték, hiszen a snookerben például már egy hete tudni lehet, hogy 1-jétől rendeznek egy zárt kapus tornát, ahogy a Premier League 17-i újraindulását is bejelentették már.

Miért kellett törölni a silverstone-i MotoGP-t, ha F1-et viszont duplán is rendezni akarnak?
https://formula.hu/parc-ferme/25556
Sokakban felmerülhetett a kérdés a MotoGP pénteki bejelentése kapcsán, hogy miért kellett törölni a Brit Nagydíjat, miközben a Formula-1-ben ugyanaz a silverstone-i pálya továbbra is küzd azért, hogy nem is egy, hanem két futamot rendezzen – a legfrissebb hírek szerint sikerrel. A magyarázatot a The-Race szaklap megkeresésére Stuart Pringle, a silverstone-i pálya vezetője adta meg, aki rámutatott, hogy ami az F1 esetében a brit pálya előnyét jelentette, az a MotoGP szempontjából épp nehezítő tényezőnek számított: nevezetesen az, hogy míg az F1-es csapatok közül hétnek is a szigetországban van a székhelye, addig a motoros istállók nagy része olasz- vagy spanyolországi székhelyű.
Márpedig ez sokkal bonyolultabbá teszi az utazással kapcsolatos ügyeket, főként a június 8-tól bevezetendő 14 napos karanténszabály miatt (bár az érvelés enyhén sántít amiatt, hogy mindkét sorozat szereplői külföldről érkeznének a silverstone-i fordulóra), a Dorna pedig nem várhat arra, hogy vajon a brit kormány a MotoGP irányába is olyan lépésekre lesz-e hajlandó, mint a hírek szerint az F1 ügyében. Pringle hozzátette: a Dornával el sem jutottak a versenyrendezéssel kapcsolatos anyagiakról való tárgyalásig, ugyanis már logisztikailag lehetetlen volt az esemény megszervezése.
A silverstone-i forduló kiesésével viszont egyre nagyobb az esélye, hogy a MotoGP szezonjának – vagy legalábbis annak európai fázisának – nagyjából fele Spanyolországban zajlik majd. A kiszivárgott tervek szerint a négy ottani pályán kívül csupán Brno, Spielberg és Misano, illetve esetleg Le Mans kaphat helyet a várhatóan rövidesen bejelentendő új naptárban.

Az olasz tésztagyárostól a világbajnok zenészen át a majdnem elnökig – a legőrültebb F1 utáni karrierek
https://formula.hu/parc-ferme/25555
A Formula-1 YouTube-csatornájának legújabb válogatásában találhatunk aranybányászt, DJ-t – valamint a borász Jarno Trullit is, aki nemrég erről is mesélt nekünk podcastadásunkban, ahogy a zenésznek álló Jacques Villeneuve-vel is beszélgettünk korábban. A videó átkattintás után indul:
Ki vezette a legtöbb kört a 2010-es években?
https://formula.hu/parc-ferme/25554
A Racing Statistics újabb látványos videografikájában versenyről versenyre, sőt körről körre követhetjük végig az előző évtizedben élen megtett körök számának változását:
Megtaláljátok a hét eltérést ezen a képen?
https://formula.hu/parc-ferme/25551
Pontosabban az alábbi két kép összevetésében:
A bejegyzés megtekintése az InstagramonSpot the differences! Can you find all 7 differences? Let us know! #MotoGPGames #MotoGP
Jobb későn, mint soha: Perez is megkapta a szimulátorszettjét
https://formula.hu/parc-ferme/25550
Nagyjából két hónappal a többiek után, de most már Sergio Perez is komoly szettel tekerheti:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy ország két versenyzője: akinek saját munkakört csináltak, és aki gyors volt, de minek...
https://formula.hu/parc-ferme/25553
Egy igazi különlegességel készültünk a Formula.hu podcastjének legújabb adásában, hiszen sorra vettük a 2000-es évek legelfeledettebb pilótáit, akik között két indiai is feltűnt. A róluk szóló részt (meg persze a teljes adást) meghallgathatjátok az alábbi videóban:
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!









