Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 7. kedd
F1

A Mercedes az egyetlen csapat, amely ellenzi a sprintfutam bevezetését

Kiderült, hogy az a bizonyos istálló, amely határozottan elhatárolódott a két helyszínen kipróbálandó fordított rajtrácsos kvalifikációs futamtól, a Mercedes. Elég egyetlen csapat nem szavazata, hogy az elképzelésből ne legyen semmi.

Délelőtt érkezett a hír, hogy a Formula-1-es csapatok, a Liberty Media és az FIA legutóbbi, pénteki találkozóján a jogtulajdonos javaslattal állt elő: tesztjelleggel fordított rajtrácsos sprintfutamot tartanának a 2020-as szezon nyári szakaszában helyet kapó két dupla helyszín, a Red Bull Ring és Silverstone egyik hétvégéjén. A szombaton megrendezett, rövidtávú futam az időmérőt váltaná ki, és a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében rajtolna el. A sprintverseny végeredménye alapján állna fel a vasárnapi nagydíj sorrendje.

Szavazásra egyelőre nem került sor, de a csapatok kézfeltartással jelezték álláspontjukat. A The Race arról ír, egyetlen csapat tiltakozott, ám minden istálló jelezte, alaposan fontolóra veszik a javaslatot a jövő heti szavazás előtt.

Az Autosport újabb részletekről számolt be a találkozóról, megnevezve a csapatot, amely egyértelműen ellenezte a javaslatot: a Mercedest. A címvédő világbajnok istállónál arra számítanak, hogy ha elkezdődik a szezon, újra ők állnak majd az erősorrend élén, ezért őket hátráltatná leginkább a fordított rajtrácsos koncepció. A szaklap arról ír, hogy a Ferrari egyértelmű igent mondott, néhány csapat pedig gondolkodási időt kért.



A sprintfutamok bevezetéséhez a csapatok egyöntetű támogatására szükség van. Bár az FIA bevezette a 60 %-os szabályt a koronavírus-világjárvány következtében, ami azt jelenti, hogy elegendő tízből hat istálló igen szavazata a fontos szabályok bevezetéséhez, a fordított rajtrács nem tartozik a sürgős kérdések közé, így ebben az esetben továbbra is tíz igen voks szükséges.

A sprintfutam tervével kapcsolatban néhány technikai részletet is felsorol az Autosport: a hossz 30 perc, a versenyt követően pedig, akárcsak az időmérő esetében, a parc fermé-szabály lép életbe. A rajtbüntetések, mint a motor- vagy váltócserék, a vasárnapi nagydíjra érvényesek. A sprintfutam rajtsorrendje a világbajnokság aktuális állása megfordítva. Mivel a fordított rajtrácsos formátumot a két dupla forduló, Ausztria és Nagy-Britannia második hétvégéjén alkalmazzák, a gyakorlatban a Red Bull Ringen ez azt jelenti, hogy a szezonnyitó verseny végeredménye fordul: azaz ha egy élmenő kiesett, előnyben lesz a második spielbergi hétvégén.

A találkozó napirendi pontjai között szerepelt a versenynaptár is. Opció, hogy Ausztriához és Nagy-Britanniához hasonlóan a szezon végén, Bahreinben is két fordulót tartanak (ami szerepelt a kiszivárgott versenynaptárban), de vészforgatókönyv az is, hogy a szezon későbbi szakaszában egyes európai helyszínek másodszor vagy harmadszor szerepet kapnak, ha nem sikerül a kontinensen kívüli nagydíjakat megtartani. Az Autosport szerint hétfőn a Formula-1 hivatalos versenynaptárt ad ki, ebben azonban csak az európai helyszínek fognak szerepelni, szeptember 6-tal, az Olasz Nagydíjjal bezárólag.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?