DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Meglepően szorosan alakult a csapatok pole-versenye az F1 történetében – aztán Schumacher beült a Ferrariba…

A Racing Statistics YouTube-oldal ezúttal a Formula-1-es istállók rajtelsőségeinek időbeli alakulását dolgozta fel látványos videós infografika formájában. Érdekes látni, hogy bár a Ferrari az első szezontól kezdve jelen van az F1-ben, a Lotus sokáig szorongatni tudta ezen a téren, a kilencvenes években pedig a McLaren és a Williams is lőtávolon belülre került hozzájuk – csak aztán jött a Schumacher-korszak, amikor a maranellóiak mindenkit alaposan leszakítottak…

 

Elindult a Formula Girls - csatlakozzatok!

Elindítottuk Formula Girls névre hallgató Facebook-csoportunkat, ahol a nagy sikert arató galériáinkat gyűjtjük össze, természetesen némi bónusszal kiegészítve.

A csoporthoz ezen a linken lehet csatlakozni!

105038873_3322894721088956_5131375872937239343_o

Mindenki: „emlékszem erre gyerekkoromból”, Raikkönen: „ah, vezettem ezt a versenyt!”

A 70. Évfordulós Nagydíj alkalmából a Formula-1 hétévtizedes történetének emlékezetes momentumait mutatták meg több csapat versenyzőinek is. Érdekes volt figyelni, hogy ki mennyire tudta kapásból, hogy milyen eseményt látunk éppen – de a pontot az i-re alighanem az Alfa Romeo párosa tette fel a videó végén, amikor a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj Alonso–Schumacher csatájánál a következő párbeszéd zajlott le közöttük:

Kimi Raikkönen: „Oh, itt vezettem… csak aztán tönkrement az autóm!”

Antonio Giovinazzi: „Mint mindig…”

Raikkönen később Flavio Briatore ünneplésénél: „Valószínűleg ezen a ponton én már otthon voltam…”

 

Frusztrált Hamilton, beszólogató Vettel, boldog Verstappen – így szólt a rádió Silverstone-ban

Elkészült a szokásos csapatrádiós válogatás a 70. Évfordulós Nagydíj után is – volt miből szemezgetni:

 

Chase Carey: Lesz Drive To Survive 3. évad is

A Formula-1 elnök-vezérigazgatója erősítette meg, hogy az előző részek sikerének köszönhetően harmadik évad is készül a sorozatból, amely a 2020-as szezon eseményeit dolgozza fel.

„A Drive To Survive című Netflix-show első két szezonja erős eredményeinek köszönhetően a stáb már most a harmadik szezon forgatásán dolgozik” – erősítette meg a Formula-1 második negyedevés eredményeiről sajtótájékoztatót tartó Chase Carey. Az eddig sem volt titok, hogy a stáb dolgozik a versenyhétvégéken: a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon egy minimalizált, háromfős csapat forgatott.

Carey egy másik újdonságot is bejelentett a Formula-1 médiajelenlétéhez kapcsolódóan: az októberi, Nürburgringen tartandó Eifel Nagydíjat először fogja a hétvége teljes hosszában YouTube-on streamelni a széria. A rajongók „kiválasztott európai országokban” nézhetik ingyenesen a versenyt.

Jelentkezik a heti Racing Point-híradó: így áll most a rózsaszínek helyzete

Zajlottak az események pályán és azon kívül is a második silverstone-i hétvégén a Racing Point körül: az istállót pontlevonással és pénzbírsággal büntették szabálytalanul megtervezett fékhűtése miatt, Lawrence Stroll pedig mélységesen felháborodott az ítéleten és a négy rivális csapat fellebbezésén, mondva, hogy foggal-körömmel bizonyítani fogja csapata ártatlanságát. A 33. Formula Podcastben kiemelt téma volt az istálló:

 

Versenyzők válaszolnak a legnehezebb kérdésre: Mit jelent számodra a Formula-1?

Bár a Formula-1 fennállásának 70. évfordulója valjában idén május 13-ára esett (ami az eredeti menetrendben a Spanyol Nagydíjat követő szerda lett volna), akkoriban viszont a sport mindent megtett annak érdekében, hogy ne versenyezzen, így augusztus elején tartották a hivatalos megemlékezést, a felforgatott naptár viszont azt is lehetővé tette, hogy 70. Évfordulós Nagydíjnak nevezzék el a második silverstone-i versenyt. A hétvége kezdete még több fronton is a múltidézésről szólt, a pilótáknak pedig nekiszegeztek egy igazán komplex kérdést, amire nem lehet egy szóban válaszolni (azért van, akinek sikerült): Mit jelent számodra a Formula-1?

Lewis Hamilton: Az életemet. Egy felületet, amelyen hallathatom a hangom. 

Daniel Ricciardo: Munkát! (nevet) 

Sebastian Vettel: Szeretem a versenyzést, szeretem a versengést, és a lehető legnagyobb kihívás elé állít, hogy ezt a leggyorsabb autókban ülve tehetem a legjobb versenyzők és csapatok ellen.

Carlos Sainz: A paddock is része a családomnak. Rengeteg nagyszerű emberrel találkoztam itt az évek során, akik azt éreztetik velem, mintha mind egy családba tartoznánk - jelenleg pedig egy buborékba is.

Max Verstappen: Ez az életem. Mindig is ennek akartam a részese lenni, hiszen már fiatalkoromtól fogva gokartokkal és versenyautókkal voltam körülvéve. 

Charles Leclerc: A sebességet, az adrenalint, ezt szeretem leginkább a sportban. És a csapatmunkát: azt látni, hogy rengeteg ember ugyanazért a célért dolgozik. Ha pedig ez megmutatkozik az eredményekben, az mindenkit nagy boldogsággal tölt el. 

 

 

Lehet, hogy jogtalan volt Zarco büntetése, de ahogy azt letöltötte…!

A MotoGP Cseh Nagydíjának legvitatottabb incidense volt Pol Espargaro és Johann Zarco ütközése: a spanyol lesodródott az ívről az 1-es kanyarban, majd oda visszatérve összeért az ott érkező franciával, aminek a KTM-es bukása lett az eredménye. Zarcót megbüntették az incidens miatt – bár többek között a Ducati vezetése, valamint Casey Stoner is úgy vélte, hogy Espargaro hibázott azzal, hogy figyelmetlenül tért vissza a versenyívre, és jelen sorok írója is inkább ezt az álláspontot osztja –, ahogy pedig a hosszúkörös büntetést letöltötte a korábbi kétszeres Moto2-es világbajnok, végig a felfestett vonal mellett haladva, nagy tempónál bedöntve a motort a poros aszfaltrészen, nehéz szavakat találni. Ráadásul még pozíciót sem veszített vele, és végül dobogóra állhatott az Avintia Racing motorosa. Mutatjuk az incidenst és az említett büntetés-végrehajtást is:

Hamiltonon múlt, hogy nem Hülkenberg érkezett helyette a Mercedeshez - ő is világbajnok lett volna?

Ross Brawn a hétvégi futam után írt értékelőjében dicsérte Nico Hülkenberget, aki jól tért vissza a Formula-1-be, pedig rögtön a mélyvízbe dobták - majd azt is elárulta, hogy a német kis híján a Mercedes versenyzője lett. Brawn szerint ő odavitte volna a gyári istállóhoz abban az esetben, ha Lewis Hamilton végül nemet mond nekik és nem megy oda a McLarentől - ebben az esetben valószínűleg nem lenne a mostani dobogó nélküli sorozatba Hülkenbergnek, sőt, nem kizárt, hogy világbajnok lenne...

hulk

fotó: dppi

Marquez az első spielbergi versenyen sem tér még vissza

Bár ezt eddig is sejteni lehetett, a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig a brnói értékelőjében elszólta magát: „Stefan itt lesz velünk ezen a héten is Ausztriában” – fogalmazott a Marc Marquezt helyettesítő tesztmotorosra, Bradlre utalva (mivel idén a koronavírus-járvány miatt nem engedélyezik a szabadkártyás indulásokat, csak helyettesként indulhat az Osztrák Nagydíjon a német).

A nyolcszoros világbajnok még a szezonnyitón elszenvedett bukásban törte el a jobb felkarját, s bár pár nappal később megpróbált visszatérni a második jerezi fordulón, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy megsérült a csont rögzítését szolgáló titánlemez (bár a hivatalos magyarázat szerint ablaknyitás közben történt mindez).

Marquez így már a harmadik futamot kénytelen kihagyni, s erősen kérdéses, hogy a jövő hétvégén esedékes második spielbergi viadalon, a Stájer Nagydíjon rajthoz tud-e állni – a hondáshoz közeli informátorok szerint ez sokkal inkább szeptember közepén, Misanóban fog csak megtörténni. A 27 éves motoros már most is halovány címvédési esélyeit csak az tarthatja életben, ha a távollétében olyan meglepő eredmények és körbeverések születnek, mint például a minapi Cseh Nagydíjon.

marc-marquez-dppi

Alonso megérkezett üléstesztre a McLarenhez, de ez most egy másik McLaren

A célirány ugyanis most nem Woking volt, hanem Indianapolis, ahol az Arrow McLaren SP, vagyis a Schmidt Peterson Motorsportsszal az idei évtől szövetségre lépő McLaren IndyCar-csapata várta őt tárt karokkal. A spanyol az F1-ben megszakította szálait a McLarennel, jövőre már a Renault-val tér vissza oda, a tengerentúlon azonban továbbra is kitart együttműködésük, főleg úgy, hogy a tavalyi önálló indulás és a sikertelen kvalifikációt hozó hibahalmok után most már egy tapasztalt háttérrel vág neki az istálló az idei, május helyett augusztusra tolt Indy 500-nak. A csapat két állandó versenyzője, Oliver Askew és Patricio O'Ward mellett egy harmadik autót is csatasorba állít erre a különleges versenyre a spanyol számára. Alonso nem tudja elképzelni, milyen lesz a világ egyik legnagyobb autósport-eseménye rajongók nélkül, viszont a célja ettől változatlan, harmadik próbálkozásra már szeretné megnyerni a versenyt, hogy ezzel teljessé tegye a tripla koronát.

Az Indy 500 kéthetes ünnepe során e hét szerdán kezdődik meg a körözés a 2,5 mérföldes oválpályán, szombaton és vasárnap az időmérőt rendezik, majd pedig jövő vasárnap, augusztus 23-án elrajtol a 104. Indianapolis 500. 

Ez csúnya volt: Elrontotta saját világbajnokának nevét az F1

A 70. Évfordulós Nagydíj időmérő edzésének közvetítésében jelent meg az alábbi, ártalmatlannak tűnő grafika a Silverstone-ban eddig legtöbb pole-pozíciót szerző F1-es versenyzőkről, ami viszont végül kifejezetten ártalmas lett a sport vezetősége számára, hiszen egy csúnya hibát vétettek a feliratban. A kétszeres világbajnok és háromszoros silverstone-i pole-pozíciós Jim Clark nevét Jim Clarke-nak írták, ilyen formán pedig aligha elütésről volt szó, sokkal inkább arról, hogy aki a szöveget készítette, nem volt tisztában az F1 máig egyik legjobbjának tartott pilóta nevének helyes írásmódjával.

(És igen, Hamilton fölénye itt is nyomasztó.)

Ee52IdEWkAEl2tA

Videó: Így néz ki most a 10 éve hátrahagyott magyar MotoGP-pálya, a Balatonring

A MotoGP ismét terítékre került Magyarországon, hiszen az állam Hajdúnánáson tervez egy teljesen új versenypályát felépíteni, amely reményeik szerint 2023-tól már fogadhatja a motoros királykategória mezőnyét.

Ezen hír kapcsán viszont sűrűn előkerül Sávoly neve is, hiszen senki nem felejtette el: 2008 novemberében Somogy megyében, a Balaton délnyugati csücskénél egyszer már elkezdtek építeni egy MotoGP-pályát, a Balatonringet, azonban a gazdasági válságra hivatkozva a munkálatok hamarosan le is álltak, így a MotoGP azt követően, hogy előbb 2009-ban, majd 2010-ben is számolt a naptárában a Magyar Nagydíjjal, végül lemondott a projektről. Így tett Magyarország is, a pálya helye tíz éve érintetlen, a Nemzeti1TV pedig most ellátogatott Sávolyra, hogy felmérje az állapotokat és beszélgessen a helyiekkel a pálya kapcsán. A falu polgármestere, Schuller Tibor elmondta, a Balatonring földmunkálataihoz annak idején már 4000 tonna kavicsot lehelyeztek a vonalvezetés kialakításához. Mások arra panaszkodnak, hogy ezáltal hatalmas területet vontak el felhasználatlanul a földműveléstől, és most ahelyett, hogy itt, ezen a mezigazdaságilag már használhatatlan területen fejeznék be a pályát, egy újabb területet vonnak el az élelmiszertermeléstől.

Ütközik a menetrendje, a szezon vége előtt távozik a Jaguar FE-s pilótája

Pilótacserére kényszerül a Jaguar Formula-E-s istállója, miután az újonc James Caladónak augusztus 13-án csütörtökön már a Ferrari WEC-csapatánál van jelenése. A brit pilóta az AF Corse egyik 488 GTE Evóját fogja vezetni a spái 6 órás viadal hétvégéjén. Helyetteseként a Jaguar a tartalékpilótáját, Tom Blomqvistet ülteti az autójába, aki egyébként 2018-ban 24 órás futamont nyert Spában.

Caladóhoz hasonló ütemezési kihívással néz szembe Alex Lynn, Sebastien Buemi és Felix da Costa is, akik szintén indulnak a 6 óráson, a Motorsport értesülései szerint azonban ők hárman kihagyják a WEC csütörtöki edzését, és részt vesznek az FE utolsó futamán, mielőtt Belgiumba utaznak. 

calado-fe-action

Fotó: DPPI

A szokás hatalma: Hamilton véletlenül Verstappen trófeáját vitte magával

Megmosolyogtató jelenet zajlott le a silverstone-i dobogós ceremónia során. Az éles szemű rajongók kiszúrták, hogy a pezsgőzés befejeztével Lewis Hamilton – aki hozzászokott, hogy általában a győztesnek járó, legnagyobb trófea az övé – a pódium első fokáról Max Verstappen díját emelte fel és vitte magával. Miután a brit elsétált, a holland csodálkozva nézett az emelvényre, hova tűnt onnan trófeája.

Vasárnap a 33-as volt az autó-motorsport szerencseszáma

A Formula-1 Twitter-csatornája mutatott rá, hogy a 33-as számú induló győzött nem csupán az F1-ben (Max Verstappen), hanem a MotoGP-ben (Brad Binder) és a Moto2-ben (Enea Bastianini) is. Verstappen valószínűtlen győzelménél talán csak a zöldfülű KTM-es dél-afrikai, Binder első helyével lehetett nagyobbat kaszálni a fogadóirodáknál…

Ötödik helyet gyűjtött Hefler Róbert a GT Cup Open Europe hazai fordulóján

A Hungaroringre látogatott a GT Open bajnokság, amelynek kísérősorozatában, a GT Cup Open Europe-ban magyar érdekeltség is volt Hefler Róbert révén, aki az Aston Martin Akadémia tagjaként állt rajthoz. Hefler és váltótársa, Philippe Valenza mogyoródi hétvégéje felemásan sikerült, hiszen egy törött felfüggesztés miatti kiesés után egy ötödik helyezést tudtak szerezni.

hefler-gt-hung

Büntetőpontokkal is megjutalmazták az agresszív Magnussent

Kevin Magnussen a 18. körben veszélyes visszatéréssel fenyegette Nicholas Latifi épségét: a Stowe kanyart elhagyva rámenősen tért vissza a pályára, eközben összekoccant a Williamsszel, amelynek helyet kellett volna hagynia. A különböző kameraszögek megtekintése után a versenyfelügyelők öt másodperces időbüntetést osztottak ki Magnussennek. A futam után ezt két büntetőponttal toldották meg.

„A stewardok úgy ítélték meg, hogy a kanyar kijáratánál Magnussen szükségtelenül hagyta el a pályát, ezt követően pedig agresszívan tért vissza, eltalálva Latifi autóját. Ezeket figyelembe véve a stewardok úgy érezték, Magnussen a pálya elhagyásával tudta megtartani pozícióját” – idézi a RaceFans.net a stewardok indoklását. 12 hónapos periódust tekintve Magnussen három büntetőponttal rendelkezik.

Az öt másodperces büntetés nem változatott a Haas-pilóta eredményén, mivel ő volt a 70. Évfordulós Nagydíj egyetlen kiesője a 45. körben, amikor súlyosbodó vibráció miatt biztonsági megfontolásból kiállt a bokszba.

Nézzük ezt meg újra: Hétperces összefoglaló a Mercedes idei első vereségéről

Így kapott ki az első négy hétvégén legyőzhetetlennek hitt gárda a gumimágus Max Verstappentől és Red Bulltól. A 70. Évfordulós Nagydíj összefoglalója a YouTube-ra átkattintás után indul el.

A gondoskodó Verstappen most kézfertőtlenítésre figyelmeztette mérnökét

Miután a Brit Nagydíj egyik legfelkapottabb rádióüzenete lett, amint Max Verstappen viccesen az ivás fontosságára hívta fel mérnöke figyelmét a verseny közben, ez a mostani folytatás már biztosan a show kedvéért jött a hollandtól. Már csak amiatt is, mert a 70. Évfordulós Nagydíjon, ahol a győzelemért harcolt, biztosan nem volt annyi felesleges ideje a száguldás közben mással foglalkozni, mint a számára akciómentesen zajló előző vasárnapon. 

A holland mindenesetre a győzelem felé haladva egyszer csak a következő fontos mondanivalóval jelentkezett be versenymérnökénél, Gianpiero Lambiasénél:

"GP, hidratáltad magad a verseny alatt? Biztosan a tenyereid is izzadtak, szóval ne felejts el fertőtleníteni!"