DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Szavazz: Honnan kerít motort a Red Bull 2022-re?

Talán már október 2-án megérkezett a hónap legváratlanabb F1-es híre: a Honda 2021 végével ismét kiszáll a sportból, motorbeszállító nélkül hagyva két jelenlegi csapatát, a Red Bullt és az Alpha Taurit. Az energiaitalosok állítják, ez nem veszélyezteti a sportban való maradásukat, ám jelen állás szerint igencsak beszűkülnek a lehetőségeik, hiszen kevesebb mint másfél évvel a 2022-es szezonkezdet előtt csak a mezőnyben jelenlévő három gyártó termékei közül választhatnának maguknak új partnert. Na de szerintetek mi fog történni?

Rossi: visszavonulás 2021-ben, saját csapat a MotoGP-ben 2022-ben?

A Katalán Nagydíj hétvégéjén végre bejelentették, hogy a gyári csapattól távozni kényszerülő Valentino Rossi jövőre a Petronas SRT Yamaha színeiben húzza majd a gázt. A szerződése ugyanakkor egyetlen szezonra szól (bár kölcsönös elégedettség és jó eredmények esetén lehet szó hosszabbításról), ezért sokan úgy gondolják, 2021 végén már tényleg szögre akasztja a bukósisakját a kilencszeres világbajnok.

Ezzel viszont nem biztos, hogy hátat fordítana a MotoGP-nek, hiszen hosszú ideje pletykálják már, hogy csapata, a Sky Racing VR46 felléphet a királykategóriába. Arról is lehetett hallani, hogy ez akár már 2021-ben megtörténhet az Esponsorama/Avintia Ducati helyén, ezt azonban utóbbi csapat cáfolta (ettől függetlenül az még nem kizárt, hogy Luca Marinit be tudják protezsálni Tito Rabat helyére).

2022-ben viszont valóban reális esély lehet a Sky VR46 érkezésére, ekkor járnak le ugyanis a jelenlegi szerződések a Dornával, így több csapatnál is átalakulások lehetnek – nem mellesleg két hely még szabad, hiszen 24 motorban maximalizálták a mezőny létszámát.

Amikor magát Rossit kérdezték erről, így felelt: „Nem könnyű, mert a szervezet méretei elegendők a Moto3-hoz és a Moto2-höz, de a MotoGP nagy lépést jelent” – idézi az olaszt a Crash.net szaklap. „Ami a motort illeti, miért is ne lehetne Yamaha? Már beszéltünk erről Linnel [Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke – a szerk.], de előbb azt kell eldöntenünk, akarunk-e csapatot alakítani vagy maradunk a két kisebb kategóriában.”

sky-vr46-moto2-dppi

Nem tervez beszállni a Formula-E-be a Honda

A Honda péntek délelőtt bejelentette, hogy a 2021-es szezon végén kiszáll a Formula-1-ből, ennek okaként pedig azt jelölték meg, hogy szeretnének a jövőben a környezetbarát technológiák felé elmozdulni, s céljuk a teljes karbonsemlegesség elérése 2050-re. Ilyen szempontból logikus lépés lehetne, hogy sok más autógyártóhoz hasonlóan beszálljanak az egyre népszerűbb Formula-E-be (többek között indul ott az Audi, a BMW, a Mercedes, a Porsche, a Jaguar, a Nissan és a Mahindra is), amely ráadásul a következő évadtól már világbajnoki státuszt is kap, a japánok azonban egyelőre nem terveznek ilyesmit.

„Ami az elektromos versenyzést illeti, pillanatnyilag nincsenek konkrét terveink a részvételt illetően. A versenyzés ott van a Honda DNS-ében, szóval a többi sorozatban, ahol szereplünk, folytatjuk a részvételt a ránk jellemző szenvedéllyel” – tette hozzá Takahiro Hochigo elnök-vezérigazgató, utalva többek között az IndyCarra.

fe-dppi-start

Bottas meghajtotta az Extreme-E elektromos szörnyetegét

Valtteri Bottas, a Mercedes F1-es pilótája csütörtökön kipróbálhatta a jövő év elején debütáló elektromos tereprali-sorozat autóját. Ahogy a széria Twitter-oldalán fogalmaztak: a finn epikus volt.

Imola is helyszíni nézőkkel együtt tér vissza az F1-be

Úgy tűnik, most már szinte minden Formula-1-es nagydíjra látogathatnak ki szurkolók: erre elsőként a Toszkán Nagydíjon volt lehetőség napi 2800 fővel, míg Szocsiban már több tízezren voltak a lelátókon. A soron következő nürburgringi és portimaói versenyeken is lehetnek limitált számú nézők, most pedig Imola jelentette be ugyanezt: az október 31-én és november 1-jén esedékes kétnapos Emilia-Romagna-i Nagydíjra napi több mint 13 ezer nézőt várnak, így a 2006 után visszatérő legendás pálya is helyszíni rajongókkal együtt tér vissza az F1-be.

imola-2006-dppi

Covid-biztos nézőtér: kiparcellázták a domboldalt Jaramában

Bár a kamion-Európa-bajnokság fordulóját a járvány miatt lefújták a Madrid melletti egykori F1-es versenypályán, ám a betéteseménynek szánt spanyol bajnokság fordulója lezajlott szeptember utolsó hétvégéjén, ráadásul nézők jelenlétében. A pálya közösségi oldalán közzétett alábbi videó szemléletesen bemutatja, hogyan küzdöttek a jaramai szervezők a koronavírus terjedése ellen: egymástól pár méter távolságra jelöltek ki négyzetalakú területeket a domboldalon, és ezekben foglalhattak helyet az együtt érkezők.

Ha lehetne, bevállalnátok így a Hungaroringet az október 17-18-i WTCR-hétvégén?

Így nézne ki a tokakapitányok F1-es mezőnye

Ezeket csak így itt hagyjuk.

Loebék szakítanak a Hyundaijal, de kaptak hozzá egy kis búcsúajándékot

Sebastien Loeb és navigátora, Daniel Elena részleges programja a Hyundai WRC-csapatával a Török Rali lezárultával véget ért. A partnerség egy-egy harmadik helyezésben csúcsosodott ki a tavalyi és az idei szezonban, most pedig a páros már be is jelentette a következő nagy tervét: egy év kihagyás után januárban visszatérnek a Dakar Ralira, mégpedig egy új csapat, a Bahrain Raid Xtreme (BRX) színeiben, amelynek működtetését a brit versenycsapat, a Prodrive végzi, és a motort is ők fejlesztik.

Loebhöz és Elenához azonban még becsengetett egy postás egy jókora dobozzal, ami a Hyundai búcsúajándékát tartalmazza. Hosszú, nyele van és a sivatagban szükség lehet rá - vajon mi az?

"Én nem fogom használni. Szükség esetén is csak Daniel kezében lesz" - lohasztotta le rögtön az ajándékozók örömét Loeb.

A kávédarálótól a Dakar-győzelemig - 210. születésnapját ünnepli a Peugeot

"Hogyan lehet 210 év történelmét belesűríteni 2 percbe? Úgy, ahogy mindig is csináltuk: gyorsan!" - kezdi a narrátor ezt a különleges, ünnepi videót. A Peugeot céget 1810-ben alapították, de akkor autókat még nem nagyon gyárthattak, így első produktumaik biciklik és kávédarálók voltak. Később azonban a világ egyik legismertebb autómárkájává váltak, és az autósportok egyes szakágait is meghódították: a WRC-ben, Le Mans-ban, a Dakar Ralin is győztek, és motorgyártóként még az F1-ben is feltűntek.

Az évfordulós videót még a márka korábbi sportigazgatója, Jean Todt is kommentálta közösségi oldalán: "Büszke vagyok rá, hogy részese lehettem ennek a kalandnak!" 

Annyi mindent nyertek a portugálok másfél hónap alatt, hogy már a trófeákat is összekutyulták

"Egy pillanat erejéig én nyertem a MotoGP ausztriai versenyét, Miguel Oliveira a Formula-E-t, Antonio Felix da Costa pedig a Le Mans-i 24 órást!" - írta Filipe Albuquerque az alábbi képhez, aminél dicsőbbel a történelem során még sohasem rendelkezett a portugál motorsport. Augusztus 9. és szeptember 20. között ugyanis ez a három versenyző begyűjtötte ezt a három különleges trófeát, csak nem éppen ilyen leosztásban, ahogy a képen és az idézetben szerepel. Da Costa FE-címe kétségtelenül a portugál autósport legértékesebb bajnoki címe, Oliveira az ország első sikerét aratta a motoros királykategóriában, míg Albuquerque az LMP2-es kategóriában nyert Le Mans-ban. Csak utóbbiról lehet elmondani, hogy már nem az első Portugália számára, hiszen 2012-ben Pedro Lamy első lett a GTE Am géposztályban. 

Videó: Raikkönen karrierjét boncolgatja az F1

Egy újonc felemelkedése címen futtat videósorozatot az F1 hivatalos Youtube-oldala, ahol csütörtökön nem más, mint a húsz éve F1-ben versenyző Kimi Raikkönen a főszereplő. A finn pilóta mindössze 21 éves volt, amikor egyetlen szezonnyi formulaautós tapasztalattal a háta mögött megérkezett Michael Schumacher, Mika Hakkinen, Jacques Villeneuve és hasonlók mellé az F1-be. A nyolc perces videó ettől a ponttól kezdve tárgyalja a pilóta karrierjének legfontosabb állomásait. Közepes angol tudás erősen ajánlott.

Verstappen már Hamilton nyakán, Ricciardo még mindig harmadik

A Formula-1 hivatalos weboldalának szakértői Max Verstappent látták az Orosz Nagydíj legjobbjának - 9,4 pontot kapott a 10-ből, ez volt a mezőny legmagasabb értéke. Charles Leclerc és Sergio Perez kapott még 9,2-t, a futamgyőztes Valtteri Bottas pedig 9,0-t - Lewis Hamilton viszont nem fért be a top tízbe, így az összetettben jelentősen csökkent az előnye. Így áll most az F1-es erősorrend:

pf1_4

Bottas megmutatta a világ második legjobb kávéjának titkát

Valtter Bottas köztudottan imádja a kávét, így csak idő kérdése volt, hogy a Mercedes leforgassa vele az alábbi videót. Mivel a finn pilóta jelenleg nem otthon tartózkodik, ezért a világ legjobb receptje helyett a világ második legjobbját mutatta meg nekünk. Ehhez a szülővárosában készült friss kávébabot kézzel ledarálja, majd az AeroPress nevű szerkezeten keresztül forró vizet présel át rajta, és kész is egy nagy adag fekete nedű. Egészségére!

Ki hány futam után vezette a vb-t az F1 történetében?

Újabb érdekes statisztikai összeállítást készített a Racing Statistics YouTube-csatornája: ezúttal aszerint állították sorba a Formula-1-es pilótákat, hogy hány futam után álltak a világbajnoki összetett élén. Az élmezőny aligha meglepő, de azért találunk néhány váratlan név-helyezés kombinációt is:

 

Ricciardónak még a tükre igazgatására is maradt kapacitása Szocsiban

A Renault ausztráljának az F1-es Orosz Nagydíjon gyűlt meg a baja a visszapillantójával:

 

Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

nl

Hamilton a korrupt rendszerről posztolt

"Az emberek szelleme nagyobb, mint a korrupt rendszer" - írta alábbi posztjában Lewis Hamilton. Hogy itt még mindig az oroszországi büntetésére utal-e...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The spirit of the people is greater than the corrupted system.

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Videó: Így hajtották meg Mick Schumacherék a 2018-as Ferrarit Fioranóban

Készülvén a szabadedzéseken való debütálásukra, a Ferrari három akadémistája, Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Svarcman szerdán beülhetett az SF71H-ba a maranellóiak saját tesztpályáján – természetesen mozgóképes felvételek is készültek minderről:

Lassan nem marad verseny a Kamion-Eb naptárában

Úgy látszik, még mindig nem ért véget az az időszak, amikor autóversenyek esnek a koronavírus-járvány áldozatául. Most például a Kamion-Eb szervezői voltak kénytelenek bejelenteni, hogy elmarad az eredetileg szeptember végére kiírt, de már korábban novemberre halasztott Le Mans-i fordulójuk – az ok természetesen a pandémia körüli bizonytalanság.

Mivel néhány napja a jaramai és zolderi hétvégéket is lefújta az ETRC, így az a helyzet állt elő, hogy jelen állás szerint mindössze három fordulóból fog állni a 2020-as szezon: a mosti (csehországi) nyitányt még augusztus végén lefutották, ezután október közepén érkeznek hozzánk a Hungaroringre a WTCR-rel együtt, az évad pedig november közepén Misanóban zárul. Ez a három állomás pedig a minimum, amelyet teljesíteni kell ahhoz, hogy Európa-bajnoki címet oszthassanak, amelyért a Révész Truck Racing Team színeiben induló kétszeres bajnok Kiss Norbert is harcban van (pillanatnyilag négypontos hátránnyal a második az összetettben).

kamion-eb-most

Amikor egy elefánt állta el a másnapos Vettel útját

Érdekes történetet osztott meg Sebastian Vettel, amikor indiai rajongók arról kérdezték, hogy mennyire szerette az F1-es pályájukat, ahol 2011 és 2013 között versenyzett a mezőny. Mivel a német mindhárom ottani nagydíjat megnyerte, természetesen szerette, viszont a legemlékezetesebb a 2013-as futam volt, amelyen bebiztosította a Red Bull-lal a negyedik vb-címét. Utána történt az, hogy másnap reggel az ünneplés után a repülőtér felé tartva egy elefántot látott meg az úton: „Azt mondtam a sofőrömnek, hogy ’kérlek, mondd, hogy nem vagyok annyira részeg, hogy egy elefántot látok az úton!’ Mondta, hogy nem-nem, tényleg egy elefánt van az úton.”.