Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Eddigi karrierje legjobb pillanataival köszönti Verstappent az F1
https://formula.hu/parc-ferme/26778
Csaták a Mercedesekkel, parádés előzések, emlékezetes rádiózások – hiába még csak 23 éves Max Verstappen, máris számos momentum fűződik a nevéhez, ezekből szemezgetett születésnapja alkalmából az F1:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A nap képe: A kis Verstappen találkozik a nagy Schumacherrel
https://formula.hu/parc-ferme/26776
Max Verstappen 23. születésnapja alkalmából ásta elő az alábbi fotót a WTF1. A kétezres évek elején járunk.

A Mercedes 107 éve veretlen az Orosz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/26775
De akár azt is mondhatjuk, hogy az idők kezdete óta, hiszen az 1913-as és az 1914-es szentpétervári Benz-győzelmek után a modernkori Orosz Nagydíjakat is uralják eddig.
Ez és további érdekességek a hétvégi F1-es futam statisztikai összefoglalójában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kemény bukások, még keményebb előzések - lassított felvételen a Katalán Nagydíj leglátványosabb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26774
Lenyűgöző összeállítás készült a MotoGP legutóbbi versenyéről.
Costly crashes and decisive overtakes!
— MotoGP™ (@MotoGP) September 29, 2020
Check out the best of Barcelona in stunning slow motion! #CatalanGP pic.twitter.com/JavrwFhm5S
Pontosan mekkora mínuszban van a Ferrari tavalyhoz képest?
https://formula.hu/parc-ferme/26773
Az idei F1-es szezon egyik állandó beszédtémája a Ferrari történelmi mélységekhez közelítő teljesítménye. Hétvégéről hétvégére látjuk, mennyire szenved a csapat, számokkal azonban csak ritkán kerül kifejezésre az istálló visszaesése. Mivel tíz futam már lezajlott a 2020-as idényből, és egy ekkora merítés nagyjából reális képet ad a csapatok teljesítményéről, érdemes összevetni a gárda tavaly és idén megszerzett pontmennyiségét. 2019-ben a júliusi Brit Nagydíj volt az év tizedik versenyhétvégéje, ezt követően Sebastian Vettel négy, Charles Leclerc öt dobogós helyezésének köszönhetően az alakulat 243 ponttal rendelkezett. Ehhez képest idén 74 pont áll a legendás istálló neve mellett, ami óriási, 169 egységnyi különbséget jelent.
Érdekes módon tavalyhoz képest a Mercedes is kevesebb pontot szerzett - 366 a 407-tel szemben -, de náluk csak 41 egységnyi a különbség. Ebből kiindulva azt gondolhatnánk, hogy a sok elszalasztott pontot biztosan a Red Bull markolta fel, de nem ez a helyzet. Az energiaitalosok 2019-hez képest mindössze egyetlen ponttal állnak jobban, a többire a középcsapatok csaptak le: a Racing Point 85, a Renault 60, a McLaren 46, az Alpha Tauri 40 pontos plusznál tart. Egyedül a Williams stagnált, ők idén is nullán állnak.

Fotó: DPPI
Hamilton és Leclerc az F1 legjobb reklámértékkel bíró versenyzői
https://formula.hu/parc-ferme/26772
Egy érdekes összevetést készített a Sports Pro Media, ami arra volt kíváncsi, 2020 őszén kik bírnak a legjobb reklámértékkel a sportvilágban. Több, mint hatezer sportoló Instagram-fiókját vizsgálták egy éven keresztül, monitorozva a követők számát, annak növekedését és a tartalom milyenségét. Az adatok kielemzését követően arra jutottak, hogy marketingszempontból jelenleg két labdarúgó, Lionel Messi és Christiano Ronaldo, valamint egy kosaras, Lebron James tartozik a világ három legértékesebb embere közé. Az első ötvenben két Formula-1-es pilóta is feltűnik: Lewis Hamilton a 21., Charles Leclerc a 37. helyen.
Az ezen a linken végiggörgethető listát a focisták uralják, de feltűnnek rajta többek között teniszezők, kritettjátékosok, bokszolók és ketrecharcosok is.

Sainz és Stroll a falban, a Twitch-trió csatája – az Orosz GP legjobb onboard videói
https://formula.hu/parc-ferme/26771
Megérkezett a szokásos belső kamerás válogatás Szocsiból (a videó átkattintás után nézhető meg!):
A Porsche, a Maserati vagy a BMW elképzelt F1-es festése tetszik a legjobban?
https://formula.hu/parc-ferme/26770
A Sean Bull Design nem kevesebb, mint húsz koncepciórajzot alkotott egy képzeletbeli 2021-es F1-es mezőnyről.


Győzelem két ezredmásodperccel, Aitken és Ghiotto hátborzongató balesete, Schumacher trükkje - az F2 legjei Oroszországból
https://formula.hu/parc-ferme/26769
Megérkeztek a Formula-2 toplistás jelenetei Szocsiból. (A videó átkattintás után indul el.)
Videó: Mattia Binotto alatt lerobbant az Alfa?
https://formula.hu/parc-ferme/26767
A videón a leírás szerint Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke látható, ahogy a lerobbant utcai autója mellett ácsorog...
Elárasztják a Ferrari-juniorok az F1-et, Mick Schumacher is tesztelhet
https://formula.hu/parc-ferme/26768
A szezon végéig három Ferrari-akadémista, Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Schwartzman is kipróbálhatja magát az F1-ben. A Formula-2 aktuális első, második és ötödik helyezettje a Ferrari motorpartnereinél, a Haasnal vagy az Alfa Romeónál ülhetnek autóba egy-egy szabadedzésre.
A sort Schumacher és Ilott kezdi. Mindketten a jövő hétvégi Eifel Nagydíj pénteki első gyakorlásán kapnak lehetőséget - a német az Alfa Romeónál, a brit a Haasnál. Schwartzmannak a szezonzáróig kell várnia a sorára, ő ABu Dhabiban kap majd lehetőséget. Ezzel azonban nincs vége a pilóták próbájának: holnap Fioranóban mindhárman beülhetnek a Ferrari 2018-as autójába, az SF71H-ba. Bár erről nem esett szó, de magától értetődő, hogy a Ferrari arra kíváncsi, melyik pilóta érett meg az előléptetésre.

Fotó: DPPI
Ti kitaláltátok volna ezt a rejtvényt, ha nem tudjátok, hogy F1-es?
https://formula.hu/parc-ferme/26766
Persze így, hogy egy autósportos oldalon mutatjuk meg, jóval könnyebb belőni a tematikát, de vajon ha egy F1-es rajongó a Quiznight e hétfő esti fordulójában találkozott vele először, ahol a sorjázó kérdések bármilyen tematikából érkezhetnek, egyből beugrott-e neki, hogy mit ábrázolnak a térkép fekete pontjai, zöld és sötétszürke országai?
Megfejtés a kép alatt.

A 2020-as F1-es naptár idei pályáit a fekete pontok, fogadóországait zöld szín jelölik, míg az idei menetrendben nem szereplő korábbi F1-es házigazdákat sötétszürke különbözteti meg a világosszürkéktől.
Szavazás: Kik minden idők legjobb F1-es versenyzői?
https://formula.hu/parc-ferme/26765
Nyitunk egy gigaszavazást, amelyben a kérdést aligha kell részletezni: szerintetek kik a legjobb F1-es versenyzők, akiket valaha is hátán hordozott a versenypálya?
A 100 opció közül mindenki 10 nevet jelölhet ki a szavazat leadásakor. Hajrá!
Huszadszor műtötték meg Correát – bár már nem számolja
https://formula.hu/parc-ferme/26764
Az egy évvel ezelőtti spái tragédia túlélője, Juan Manuel Correa lábát amputálni akarták az orvosok, de az amerikai pilóta a rögösebb utat választotta, hogy egyszer teljesen felépüljön. Hogy az út mennyire rögös, azt tegnapi posztja bizonyítja: egy klinikai ágyon feküdve várt a műtétre, körülbelül a huszadikra a baleset óta. A versenyző szinte örült, hogy megoperálják, mert fontos lépés következik rehabilitációjában.
„Következik az azt hiszem, hogy huszadik műtétem, de már elvesztem a számolásban, hogy őszinte legyek. Egy igazán nagy fejlődés jön a következő két hónapban! Szuper izgatott vagyok” – írta a posztban Correa. Azóta beszámolt arról is, sikeresen túlesett az operáción.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bottas nem bírta ki, válaszolt egy twitteres kommentre
https://formula.hu/parc-ferme/26759
A Twitteren kapott egy olyan kommentet Valtteri Bottas, mely szerint senki se hiheti, hogy a finn majd nyerhet - úgyis csak azért van ott, hogy Hamiltont segítse és azt tegye, amit a Mercedes mond neki. Bottas pedig nem hagyta mindezt válasz nélkül: odaírta, hogy nem érdekli, miben hisz az érintett személy, ő hiszi, hogy nyerhet és ha neki is olyan lenne a mentalitása, mint a twitterezőnek, akkor soha nem lenne esélye, de ő nem fogja feladni.

Barrichello Raikkönennek: Igyunk egyet a közös emlékekre!
https://formula.hu/parc-ferme/26760
Szocsiban Kimi Raikkönen 322. alkalommal rajtolt el F1-es versenyen, ezzel beérte Rubens Barrichello nagydíjrészvételi rekordját. A brazil 2011-ben szállt ki a királykategóriából, így egymással is sokat csatáztak ok ketten, emiatt a 48 éves exversenyző nem is mulasztotta el, hogy küldjön egy üzenetet a rekordját utolérő Raikkönennek.
"Üdv a 322-esek klubjában! Bevallom, azt gondoltam, hogy soha senki nem fog tudni a közelébe érni ennek a számnak, de gratulálok ehhez a hosszú utazáshoz, megérdemelten jutottál el eddig. Igazából úgy tudom, hogy a szám az én esetemben 326, de akárhogy is, azt is túl fogod szárnyalni. Aztán egyszer talán majd lesz alkalmunk meginni egy pohár bort, hogy megemlékezzünk a közös dobogóinkra. Alonso is közelít, szóval ne hagyd abba!" - mondja Barrichello az alábbi videóban.
Bonyolult téma ez a számháború az F1-ben, mert különböző módok vannak a futamrészvétel számontartására. A Barrichello által említett 326-os szám a nagydíjrészvételeit jelenti, a futamon elrajtolni azonban ő is ugyanúgy 322 alkalommal tudott, mint Raikkönen. Az Alonso jelentette veszélyre pedig nem véletlenül hívta fel a figyelmet a brazil: ő is 311-nél járt már, amikor 2018 végén kiszállt, jövőre azonban visszatér a Renault-val, egész pontosan az Alpine-nal. Raikkönen 329-cel fejezheti be az idei évet, onnantól pedig ha a spanyol csak egyetlen szezonnal is többet tölt az F1-ben, mint a finn, jó eséllyel átszáll majd rá a rekord.

Stroll kiakad Leclerc-re, Hamilton nem érti a büntetést, Gasly Saubernek nevezi az Alfát - így szólt a rádió Szocsiban
https://formula.hu/parc-ferme/26761
Megérkezett a versenyhétvégék utáni szokásos összefoglaló az F1-től.
A Red Bull csendben az év leggyorsabb kiállását hozta össze Oroszországban
https://formula.hu/parc-ferme/26763
Bravúros formában voltak a Red Bull Racing szerelői az Orosz Nagydíjon. A csapat leggyorsabb kiállása a szezon során 1,90 másodperc volt korábban, Szocsiban azonban ezt kétszer is felülmúlták: előbb Alex Albonnak cseréltek 1,89 másodperc alatt kereket a legelső körben, majd a 25. körben jött Max Verstappen, 1,86 másodperc alatt kerültek le a használt abroncsok és fel az újak – ez a 2020-as szezon leggyorsabb kiállása, ráadásul a csapat 2019-ben elért rekordjához, 1,82-höz is nagyon közel van.
A Red Bull gyorsaságát szemlélteti, hogy egyetlen rivális csapat sem ment 2,00 alá, a második leggyorsabb Williams pontosan két másodperc alatt szervizelte George Russellt autóját.
Nagyobb, de jobban kezelhető a Hyundai legújabb TCR-gépe
https://formula.hu/parc-ferme/26762
Három hónap tesztidőszakot követően a Hyundai Kínában, a pekingi autószalonon bemutatta legújabb TCR-specifikációjú versenygépét, a Hyundai Elantra N TCR-t. Ez a márka harmadik modellje a túraautós szabályrendszernek megfelelően: elődjei az i30 N TCR és Veloster N TCR (utóbbinak elektromos verziója is van).

Az autót, melyről nyáron már kiszivárgott néhány kémfotó, ügyfelek vásárolhatják meg, akik már az év vége előtt kézhez vehetik. A fejlesztőpilóta a kétszeres világbajnok Gabriele Tarquini volt, aki így jellemezte a modellt:
„Sok kicsi változás történt, amit az ügyfélcsapatok és versenyzők méltányolni fognak, például az előző autókhoz képest javult a kormányrendszer. Az Elantra N TCR egyértelműen nagyobb, a kormányzásnak köszönhetően azonban nem fog feltűnni a különbség. Még mindig az autó tesztelésének korai időszakában járunk, ezért sok a lehetőség, hogy tovább pofozgassuk a karosszériát és erős csomagot alkossunk az ügyfeleinknek a versenyzésre” – mondta az olasz. Talán érthető, hogy arról nem esett szó, ezt a modellt használja-e a Hyundai a WTCR-ben a jövőben, hiszen az elmúlt hétvégén a márka visszalépett a versenyzéstől a Nürburgringen, demonstrálva, mennyire elégedetlen az őt érő bánásmóddal a szériában.



Nyolc éve ezen a napon: Rosberg még örült, hogy ki lesz a csapattársa
https://formula.hu/parc-ferme/26758
2012. szeptember 28-án írt alá a Mercedeshez Lewis Hamilton - nyolc éve ezen a napon Nico Rosberg még azt posztolta, hogy milyen jó lesz Hamiltonnal egy csapatban versenyezni, micsoda kihívás lesz ez...