Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


1999: Coulthard itt kicsit még alulbecsülte Hamilton jövőjét
https://formula.hu/parc-ferme/27623
Persze akkor még csak alulbecsülni lehetett, hiszen 21 évvel ezelőtt, amikor a videó készült, még egy hétszeres világbajnok F1-es versenyzőtől is távol álltunk, nemhogy kettőtől. Itt, amikor az ifjú brit még csak 14 éves volt, a McLaren-versenyző azzal méltatta őt, hogy a saját gokartos eredményeinél sokkal jobbakat produkált, míg Hamilton kifejezte abbéli reményét, hogy hamarosan átveheti Coulthard helyét a wokingiaknál. Nos, bár volt a helycsere között két átmeneti év, ez nagyjából így is történt. Azt viszont aligha gondolhatta bármelyikük, hogy 2020-ban Coulthard közli majd a hétszeres bajnok Hamiltonnal, hogy első alkalommal fognak egy pályaszakaszt versenyzőről elnevezni Silverstone-ban, ugyanis a célegyenes a Hamilton-nevet kapja.
1999: @LewisHamilton (14) and David Coulthard (28) do joint interview about Lewis' promising prospects.
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) December 19, 2020
21 years later in 2020: DC informs Lewis that after his 7th F1 World Championship title, Silverstone are renaming the pit-straight after him.#F1 @therealdcf1 pic.twitter.com/ALTA1y8plQ
Nehéz úgy a „Ki vagyok én?” játék, ha a versenyzők nem is értik az angol szavakat
https://formula.hu/parc-ferme/27621
"Akkor mondd argentinul!" - másodpercek alatt kicsúszott az irányítás alól a WEC játéka Brendon Hartley és Jose Maria Lopez között, hiszen az argentin hiába jött rá, hogy Hartley a kéményről beszél, nem jutott eszébe a szó angol megfelelője, a chimney. Ugyanezzel a problémával szembesült magyarázóként az F1-ben is megfordult Gianmaria Bruni. De más szavak értelmezésével is meggyűlt a bajuk az istállótársaknak ebben a bahreini hőségben felvett karácsonyi játékban, olykor még az angol anyanyelvűeknek is.
A legszebb karácsonyi ajándék: Frank Williams elhagyhatta a kórházat
https://formula.hu/parc-ferme/27622
Tíz nappal ezelőtt közölte a Williams, hogy a 78 éves csapatalapítót nem részletezett okokból kórházban ápolják, most azonban megérkezett a jó hír az istállótól, amely a csapat őszi eladása óta már nem Williamsék, hanem a Dorilton Capital tulajdonában van, ám továbbra is nagy tisztelettel adózik saját múltja és hagyatéka iránt:
"Örömmel tudatjuk, hogy Sir Franket kiengedték a kórházból és már otthon lábadozik. A Williams család szeretné megköszönni a támogatást ezekben a nehéz időkben, és mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánnak" - írja az istálló közösségi oldala.

Egy fél versenyautót kitesz Leclerc új szimulátora
https://formula.hu/parc-ferme/27620
Az alábbi szerzeményével dicsekedett a Ferrari F1-es pilótája, akit a téli szünet alatt biztosan láthatunk majd streamelés közben.
Webber szerint Ricciardo vitte a hátán a Renault csapatát
https://formula.hu/parc-ferme/27619
Daniel Ricciardo idén az előkelő ötödik helyet szerezte meg az F1 egyéni értékelésében, amihez két dobogós helyezése nagyban hozzájárult. Az ausztrál sikereinek köszönhetően a Renault 2016 után újra trófeát vihetett haza F1-es versenyről, így a pilóta honfitársa, Mark Webber szerint nem is kérdés, ki vitte a hátán idén a csapatot.
"Szerintem lenyűgözően vezetett. Nem azért, mert kevesebb lenne rajta a nyomás, hanem mert értékesnek érezte magát a csapatban. Nagyszerű munkát végzett, felemelte Enstone-t. Nagy szükség lenne rá az élmezőnyben" - magyarázta Webber.

Fotó: DPPI
Akár így is mutathatna Vettel jövő évi sisakfestése
https://formula.hu/parc-ferme/27618
Az Aston Martin érkezésével 2021-be visszatér a Formula-1 mezőnyébe a brit versenyzöld legendás árnyalata, ami megihletett egy rajongót arra, hogy ebben a színben alkossa meg Sebastian Vettel elképzelt jövő évi sisakfestését. Hogy tetszik?

Forrás: Instagram
Hivatalosan technikai igazgató nélkül marad a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/27617
Nem vesz fel új technikai igazgatót a távozó Simone Resta helyére a Ferrari F1-es istállója, a felszabaduló pozíciót átcsoportosítással pótolja. A vörösök veterán szakembere több kollégájával együtt jövőre a Haas istállójához csatlakozik.
"Nem lesz technikai igazgatónk" - idézte a téma kapcsán Mattia Binotto csapatfőnök szavait a Racefans. A kötelességeit Enrico Cardile veszi át, aki ma a teljes karosszériáért felel."
A szakvezető hozzátette: mindig nyitottak arra, hogy kívülről igazoljanak munkaerőt, ám a költségplafon bevezetése miatt a létszámnövekedést igyekeznek elkerülni.

Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!
https://formula.hu/parc-ferme/27616
Nyáron indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol weboldalunk évfordulós múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb a képre kattintva:
Varjúnak öltözve énekelt egy tv-műsorban Jorge Lorenzo
https://formula.hu/parc-ferme/27615
Hazánkban is futott az Álarcos énekes nevű műsorformátum – sőt, ha emlékeink nem csalnak, mindkét nagy kereskedelmi tv-n volt ilyesmi, csak más címen –, amelyben hírességek mindenféle figurának beöltözve énekelnek, s a zsűrinek kell kitalálnia, kit rejt a maszk. A spanyoloknál az Antena 3-on épp a minap rendezték a döntőt, de hogy miért számolunk be erről egy autó-motorsportos oldalon? Nos, kiderült, hogy a Varjúnak öltözött sztár nem más, mint a 2019 végén visszavonult ötszörös motoros világbajnok Jorge Lorenzo. Az idén a Yamaha tesztmotorosaként (nem sokat) tevékenykedő versenyző – akit néhány hete adócsalással is szóba hoztak egyes helyi portálok, ám Lorenzo kategorikusan cáfolta a vádakat – közösségi oldalán úgy fogalmazott, hogy büszke, hogy bejutott a fináléba. Íme, a döntős produkciója és a leleplezés:
Bizonytalanság: a Williams F1-es beugrója nem tudja, hogy merre tovább
https://formula.hu/parc-ferme/27614
Némileg váratlanul bemutatkozhatott a Formula-1-ben az idei év vége felé Jack Aitken, aki a Williams tartalékjaként a Mercedeshez átugró George Russellt helyettesíthette egy versenyhétvége erejéig. A 25 éves pilóta már a harmadik szezonját teljesítette a Formula-2-ben, de nem igazán volt sikeres az éve, hiszen csak a tizennegyedik helyen zárt - viszont ez a széria így három év után már nem motiválja, úgyhogy fogalma sincs, hogy merre tovább.
Mint mondta, az F2-ben csak akkor van értelme maradnia, ha a bajnoki címért küzdhet, de ahhoz olyan autóra lenne szüksége, amivel ez lehetséges, ezen felü lviszont már nincs mit tanulnia - szeretné szorosabbra fűzni a kapcsolatát a Williamsszel, de az F1-ben stabil helye egyelőre biztosan nem lesz. A 2021-es szezon "már a spájzban van", de egyelőre nem tudja, hogy mi lesz vele jövőre...

fotó: dppi
A McLarennél nem akarnak fiatal pilótát nevelni, el is mondták, hogy miért
https://formula.hu/parc-ferme/27612
A Red Bull és a Ferrari is sorozatosan hozza a Formula-1-be, vagy annak közelébe a fiatal tehetségeket, de így van/volt ez a Mercedesnél is - a McLaren viszont úgy döntött, hogy ők lemondanak erről, nem tesznek bele ebbe plsuz pénzt és energiát. Zak Brown vezérigazgató szerint ennek nagyon egyszerű oka van: látják a többieknél, hogy ők sem tudnak mit kezdeni a sok kinevelt tehetséggel, mert egyszerűen nincs nekik elég hely, aztán ebből csak a baj van - ülést kell vásárolni más csapatoknál, vagy zsákutcába vezetik ezeket a fiatalokat.
Brown hozzátette, hogy Daniel Ricciardo megszerzése is efelé terelte őket, mert látják, hogy a McLarenhez igazolás mindig is csábító ajánlat lesz a "külsősök" számára - az ausztrállal hosszabb távra terveznek, Lando Norris pedig még nagyon fiatal, úgyhogy a következő években hiába jönne fel egy saját nevelés, egyszerűen nem lenne neki hely. Emiatt ők inkább úgy vannak vele, hogy elengedik a dolgot, költenek inkább másra, hiszen láthatjuk, hogy hiába nevelték ki például Stoffel Vandoorne-t - úgy érzik, hogy ha elég jó autót építenek, akkor a külsős versenyzők úgyis sorban fognak állni az ülésért, ha arra lesz szükség...

fotó: dppi
Videó: Az elmúlt tíz év legnagyobb MotoGP-csatái
https://formula.hu/parc-ferme/27613
Marquez és Lorenzo mugellói párharca, Rossi és Pedrosa aragóniai összecsapása, az asseni és Phillip Island-i őrületek, és persze Dovizioso és Marquez több felejthetetlen utolsó körös ütközete – ezek mind szerepelnek a MotoGP legújabb top 10-es válogatásában (a videó YouTube-ra átkattintva indul!):
Jövőre nem megy Le Mans-ba a WEC-bajnok Aston Martin gyári csapata
https://formula.hu/parc-ferme/27611
Kivonja gyári csapatát a WEC-ből az Aston Martin. A brit autógyártó jövőre már csak privát csapatoknak szállít a saját fejlesztésű technikából, így 2021-ben biztosan nem tudja megvédeni a Prodrive-val idén szerzett bajnoki címét a GTE Pro kategóriában. Ezzel egyidőben bejelentették azt is, hogy a Prodrive fogja építeni és árusítani a GTE, GT3 és GT4 osztályainak megfelelő orrmotoros konstrukcióit. A márka azzal indokolta a lépést, hogy a legutóbbi szezon során a Vantage GTE típussal "minden célt" sikerült elérnie. Ebbe beletartozik Nicki Thiim és Marco Sorensen GTE Próban szerzett bajnoki címe, valamint Maxime Martin, Alex Lynn és Harry Tincknell Le Mans-i 24 órás győzelme is.
A márka különböző partnercsapatokon keresztül jövőre is részt vesz többek között az IMSA és a Super GT soroaztaiban is, valamint a WEC GTE Am kategóriában is jelen lesz.

Fotó: DPPI
Egy kapcsolat vége: Norris és Sainz legszebb közös pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27610
Az F1 hivatalos oldala is tudhatta volna, hogy nem lehet egy egyperces videóba belesűríteni az idei McLaren-páros elmúlt két évének minden bolondozását, mindenesetre itt van egy kis zanza Carlos Sainz és Lando Norris őrültködéseiből. Jövőre új partnerrel, Sainznak Leclerc-rel, Norrisnak pedig Ricciardóval kell megtalálnia a vágyott harmóniát, de azért már vannak arra utaló jelek, hogy a Sainz-Norris kettős sem zárta le teljesen a brománcot.
We will really, *really* miss seeing @LandoNorris and @Carlossainz55 together #F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/72LmUHFmFe
— Formula 1 (@F1) December 22, 2020
Ennél sterilebb már nem lehet egy versenysorozat: elektromos és virtuális!
https://formula.hu/parc-ferme/27609
Vajon eljön majd a pont, amikor már a virtuális térben is ciki lesz benzint égetni? Az új, hamarosan induló eX nevű szimulátorbajnokság mindenesetre elébe szaladt az ilyesféle bajoknak, hiszen még a virtuális térben száguldó autói is elektromos hajtásúak - ennél nyomatékosabban már aligha lehetne promótálni a környezettudatos versenyzést, és természetszerűleg az eX kísérőműsorai is nagy hangsúlyt fektetnek majd a klímaváltozás elleni harcra. Néhány nagy formátumú versenyzőt már meg is nyert magának a széria, például Romain Grosjeant, aki az alábbi videóban már le is zavart egy kétfős tesztversenyt az eX társalapítójával, a DTM-bajnok Mike Rockenfellerrel.
Az utazási tilalom sértésén kapták Senna egykori csapattársát
https://formula.hu/parc-ferme/27608
Johnny Dumfries 1986-ban egyetlen szezont versenyzett a Formula-1-ben, amikor Ayrton Senna csapattársa volt a Lotusnál. A John Colum Crichton-Stuart néven született skót azonban nem emiatt, és még csak nem is 1988-as Le Mans-i győzelme okán a legismertebb hazájában, hiszen ő a Skóciához tartozó Bute-sziget őrgrófja, és rokoni szálak is kötik a brit uralkodói családhoz.
Az exversenyző most azzal került be a hírekbe hazájában, hogy hetedmagával megsértette az Egyesült Királyságban a napokban életbe lépett utazási korlátozásokat: Londonból ugyanis Skóciába utazott egy motorcsónakon, márpedig az új intézkedések óta az országon belüli határokat is tilos átlépni. A hatóságoknak hamar a tudomására jutott a szabálysértés ténye, és megkezdték az eljárást. A hazája legtehetősebb embereinek listáján rendre szereplő Crichton-Stuartnak valószínűleg nem fog nehezére esni kiperkálni azt a 60 fontos büntetést, ami a törvény értelmében az utazási korlátozások megsértéséért kiróható - sőt, gyors befizetés esetén az összeg 30 fontra mérséklődik!
A különös múltú, az F1-be vagyona ellenére saját erőből eljutó versenyző történetéről itt írtunk korábban.

Üdv az olaszoknál: Sainz érzelmes videóját megzavarja egy pizza
https://formula.hu/parc-ferme/27607
Carlos Sainz le sem akarja venni a piros pólót, amit a Maranellóban tett múlt heti látogatása során kapott. A spanyol már alig várja, hogy megkezdje a közös munkát álmai csapatával, addig is keményen edz, boldog karácsonyt kíván, nagyon szeret mindenkit, és... hopsz!
Nuovo colore, nuova passione in @ScuderiaFerrari, and you can be certain that I will give my 100% to this team. Buon Natale! // Nuevo color, nueva pasión en @ScuderiaFerrari y podéis estar seguro que daré mi 100% ¡Feliz Navidad!
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) December 22, 2020
-#EssereFerrari #Carlossainz pic.twitter.com/oESvwrzHkV
Azt pedig jó látni, hogy az idei McLaren-csapattársak a különválással sem hagyták abba a poénkodást, mint a videó alatti piszkálódás ezt jól mutatja:
Lando Norris: Az eBay-en vetted?
Carlos Sainz: Nem, de megkérhetem a Ferrarit, hogy küldjenek egyet a legnagyobb rajongómnak!
Lando and Carlos are still going to be great together even when apart next year #F1 pic.twitter.com/sDqkpfEa3d
— Planet F1 (@Planet_F1) December 23, 2020
Modern technológiával varázsolta még látványosabbá Senna monacói körét egy rajongó
https://formula.hu/parc-ferme/27606
Aytron Senna legendás 1990-es monacói belső kamerás felvétele átesett egy ráncfelvarráson, így minden eddiginél élvezhetőbbé vált. Egy rajongó, Liam Freeman modern számítógépes technikákat bevetve megduplázta a felvétel másodpercenkénti képkockáinak számát, a hangot pedig feljavította, így született meg az alábbi változat:
I decided to restore onboard of Senna at Monaco in 1990 to run in 60fps and clearer audio.
— Liam Freeman (@LiamFreeman_) December 20, 2020
My word does it make it feel so much more alive! pic.twitter.com/ioPLOHwJ1v
Grosjean hátborzongató ütközése, tömegbaleset Mugellóban - ezek voltak a szezon legdrámaibb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27605
Újabb nap, újabb látványos szezonösszefoglaló az F1 részéről. Ezúttal az idény tíz legdrámaibb pillanatait élhetjük újra, a dobogós helyezéstől megfosztott Albontól kezdve a tűzvészt túlélő Grosjeanig.
Megjöttek az idei szezon legjobb belső felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/27604
A Formula-1 szokásos válogatása az év top10 belsőkamerás felvételeiből ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
.jpg)