DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Ricciardo elmúlt napjai sűrűbbnek tűnnek, mint egy versenyhétvége

Ha egy versenyző van, akinek még ilyen hajtós F1-es szezon után is van kedve pörögni, akkor tudjuk, hogy ki lesz az... Persze az is egy szempont, hogy most kell bepótolni azt a sok mindent, amire az egymást érő versenyhétvégék miatt korábban nem jutott idő.

Sisakcsere a MotoGP-sztár Fabio Quartararóval, fenyőfaválasztás karácsonyra és találkozó Jenson Buttonnal és kisfiával, Hendrixszel. Ez csak az elmúlt néhány nap termése Daniel Ricciardo nyüzsgő életének. És persze számítsunk rá, hogy egyszer csak megjelenik majd McLaren-szerelésben is!

ricci1

 

ricci2

 

ricci3

Ezek voltak a WRC-szezon legemlékezetesebb pillanatai - videó

Egy tízes listát állított össze a DirtFish:

Sebastien Loeb hibája és "billegése" Monte-Carlóban

Gus Greensmith jeges becsúszása ugyanitt

Kalle Rovanpera első szakaszgyőzelem a Svéd Rali power stage-én

Sean Johnstonék kigyulladása

Elfyn Evans első toyotás győzelme Svédországban

Teemu Suninen döbbenetes autózással megnyert első szakasza Szardínián

Evans vb-címről döntő hibája a Monza Rali havas hegyi részén

Gus Greensmith méretes esése ugyanitt

Esapekka Lappi elégő Ford Fiestája

És természetesen Ott Tanak brutális bukása Monte-Carlóban

Vettel itt tényleg hajbeültetési tanácsokat kér Hamiltontól?

Ebben a videóban néhány versenyzőnek adatott meg a lehetőség, hogy a nyilvánosság előtt tegyen fel egy kérdést Lewis Hamiltonnak - a brit viszont nem volt jelen, így senki nem kötelezte a válaszadásra. Max Verstappen arra volt kíváncsi, mikor száll már ki végre az F1-ből, Carlos Sainz arra, hogy összebarátkoztatják-e a kutyáikat, a legrejtélyesebb kérdés azonban Sebastian Vetteltől érkezett.

"Hello Lewis. Azon gondolkodom, mikor csináltattad meg a hajad. Pár éve már rákérdeztem, de nem hiszem, hogy a helyes választ kaptam. Nem kell a kamerában válaszolnod, elmondhatod nekem privátban is, de ha nem akarod, azt se bánom" - vigyorgott Vettel, akin elkezdett jelentkezni a férfiak korosodásának egyik fő jele, és valószínűleg feltűnt neki, hogy riválisa már sűrűbb hajjal rendelkezik, mint F1-es karrierje első éveiben. 

Verstappen számára Marko a második apja

A Servus TV kérdezte arról Max Verstappent, hogy miért látni kevesebbet a futamokon édesapját, Jost, aki eleinte mindenhol ott volt körülötte. "Most is minden nap beszélek vele a versenyhétvégék során, a WhatsAppon sok mindent el tudok neki magyarázni és otthon is megvannak az információi" - mondta a Red Bull pilótája, aki bevallotta, hogy az apaszerepet számára dr. Helmut Marko is megtestesíti.

"Nagyon jól kijövök vele, nagyon őszinte és valószínűleg ő a második apa számomra. Mióta a Formula-1-ben vagyok, édesapám kicsit eltűnt a háttérben és Helmut veszi át ezt a szerepet" - tette hozzá a holland.

00118021_456

fotó: dppi

Egy harapás Lewisnak, egy harapás Roscoe-nak – ugyanabból a süteményből

A kommentelők nagy része nem igazán lelkesedik ezért a videóért - Lewis Hamilton arról posztolt, hogy kutyájával, Roscoe-val közösen ugyanazt a süteményt fogyasztják el:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Roscoe & Coco Hamilton (@roscoelovescoco) által megosztott bejegyzés

Toto Wolff, a Mercedes vezető cheerleadere

A világbajnok Mercedes YouTube-on futó sorozatában, amelyben 60 másodpercben mutatják be a csapat dolgozóit és azok munkakörét, most Toto Wolff került sorra, aki a poszt címében leírt módon mutatta be magát. A csapatvezető röviden elmondta, hogy egyfelől az irodában, másfelől a pályán dolgozik, és mindkettőt élvezi, hiszen bár az autó körüli mérnöki munkákhoz nem ért, emberekkel dolgozhat, az istálló sikereinek pedig az egyik fő kulcsa, hogy személyes kapcsolatok és bajtársiasság alakult ki a csapattagok között.

A gyilkos szalagkorlátok sötét F1-es története

Szerencsére rengeteget fejlődött a versenypályákat övező szalagkorlátok biztonsága a 70-es évekbeli bevezetésüktől Romain Grosjean bahreini balesetéig. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában azokat a szomorú eseteket idézzük fel az F1 történetéből, amikor a korlátok védelmező szerepük helyett halálos akadályoknak bizonyultak.

l4pfej6gw97sijachci1_lg

Az asztronauta, a bokszoló és a romantikus gitáros egy személyben

Ha valakitől ennyire búcsúznak, akkor tényleg távozik, kivéve, ha Felipe Massának hívják. De Danyiil Kvjatot nem úgy hívják, így valószínűleg nyomós okkal készített az F1 pályaakciós videója után az Alpha Tauri egy pályán kívüli válogatást is az orosz versenyző fénypontjaiból.

Hány vírusteszten esett át egy közönséges F1-es versenyző?

Nem nagyon történhetett idén semmi az F1-ben a szigorú vírusvédelmi intézkedések betartása nélkül. A szezonját júliusban megkezdő sport ugyanis a járvány terjedésének lassítása érdekében csak negatív PCR-teszttel rendelkezőket engedett be a paddockba, elrendelve, hogy legalább ötnaponként mindenkinek alá kell vetnie magát a kellemetlen procedúrának. Az F1 állandó utazó személyzetének tagjai, köztük a versenyzők számára így muszájból már rutinszerűvé vált a folyamat. Hogy az év során hányszor kellett pálcika alá feküdniük, arról Sebastian Vettel is csak közelítő sejtést tudott megfogalmazni a Blick kérdésére. 

"A júliusi szezonkezdet óta nagyjából minden harmadik napon. Ha ezzel számolunk, akkor körülbelül 60 teszt jön ki. Szerencsére mind negatív volt" - mondta Vettel.

A tesztelés folyamatáról néhány versenyző képet is megosztott a szezon elején, ám ezek azóta eltűntek közösségi oldalaikról.

Ec0wK_XWkAA_ODb

 

Olasz sajtóhírek szerint Zanardi kézmozdulatokkal reagál a külvilágra

A Formula-1-et is megjárt expilóta, a csaknem két évtizede egy balesetben mindkét lábát elveszítő Alex Zanardi még nyár elején szenvedett súlyos koponya- és arcsérüléseket egy kézzel hajtott kerékpárversenyen. Az azóta már többször is megoperált paralimpiai bajnokot jelenleg is a padovai kórház neurológiai osztályán kezelik, a Corriere della Sera olasz lap viszont biztató fejleményekről számolt be.

Az említett lap ugyanis úgy tudja, hogy Zanardi reagál a külvilágra: állítólag a kezével és a hüvelykujjával reagál hangokra az olasz legenda, aki kezet is tudott rázni a doktorokkal. Úgy hírlik, Zanardi a feleségét, Danielát is felismeri. Beszélni ugyanakkor nem tud, mivel az orvosok elővigyázatosságból nyitva hagytak egy lyukat a torkán.

zanardi-dppi_3

Térdműtétje után kórházban lábadozik Jackie Stewart

A RaceFans.net szakoldal számolt be róla, hogy a hónap korábbi részében egy tervezett térdműtétet hajtottak végre Sir Jackie Stewarton. A Formula-1 háromszoros világbajnoka jelenleg is egy kórházban gyógyul, a várakozások szerint teljesen fel fog épülni. A legendás exversenyző vasárnap a BBC Év sportszemélyisége díjkiosztón – amelyen Lewis Hamilton eredményeit ismerték el – is a kórházi ágyáról jelentkezett be.

jackie-stewart-f1-dppi

Ezt már vártuk: az idei F1-es rádiózások – alternatív értelmezésben animálva!

Néhány éve már hagyomány a Formula-1 YouTube-csatornáján, hogy a szezon legjobb csapatrádiózásait új kontextusba helyezik egy animált videó keretében. Az idei kiadás is fenomenálisra sikerült, kezdve a születésnapi meglepetésnek szánt Raikkönentől a székbe ragadó Verstappennen át a szülést levezénylő Gaslyiig – minden másodperce arany az alábbi videóban (ami átkattintás után nézhető meg):

Latifi zokon vette, hogy Russell csak kis üveg Nutellával szúrta ki a szemét

"Öt kilós kiszerelést is gyártanak belőle, de a szándék a fontos, azt hiszem..."

A Williams két pilótája karácsonyi ajándékkal lepte meg egymást a közel-keleti forróságban. A tarisznyákból több érdekesség is előkerült, nem hiányozhatott a Williams által idén kabalaállattá tett fekete kacsa sem, Russell pedig pizzára fókuszáló szakácskönyvet is kapott, aminek a csapattársától kapott korábbi kritika az előzménye.

Privát Superbike-világbajnoki Ducatin talált menedéket a MotoGP-ből kiszoruló világbajnok

Tito Rabat 2006 óta volt a gyorsaságimotoros-vb paddockjának állandó tagja, legnagyobb sikereit pedig a Moto2-es géposztályban érte el, ahol 2014-ben világbajnok lett. A MotoGP-ben 2016 óta versenyzett, öt év alatt viszont csak elvétve fért be az első tízbe, a legjobb eredménye pedig egy hetedik helyezés volt – igaz, teljesítménye főleg 2018-as silverstone-i súlyos lábtörése óta igen harmatos.

Noha az Esponsorama/Avintia Racinggel 2021-re is érvényes szerződése volt, Enea Bastianini és Luca Marini érkezése miatt – utóbbi a VR46-os támogatást is hozza magával – nem volt maradása a ducatis csapatnál, s így a MotoGP-ben sem.

Hetek óta valószínűsíteni lehetett, hogy a Superbike-világbajnokságon fog kikötni, méghozzá egy privát Ducati nyergében, s ezt hétfőn hivatalosan be is jelentették, azaz Rabat jövőre a Barni Racing versenyzője lesz a WSBK-ban. „Tudom, hogy nagyszerű csapat és motor áll majd a rendelkezésemre, köszönöm a lehetőséget a Barni Racing Teamnek és a Ducatinak” – mondta el a spanyol, aki természetesen már várja az első teszteket a V4-es Panigaléval. A Barni Racing privát alakulat létére valóban nem kutyaütő csapat, hiszen néhány éve több dobogós helyezést is szereztek Xavi Foresszel.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

rabat-barni-ducati-wsbk

Hamilton négy kilót fogyott a koronavírus-fertőzése során

Lewis Hamiltonnál a Bahreini Nagydíjat követően diagnosztizálták a betegséget, amely miatt kénytelen volt kihagyni a Szahíri GP-t, a szezonzáró futamon viszont már negatív teszteredményeinek hála rajthoz tudott állni Abu Dhabiban. Pedig a hétszeres világbajnok saját bevallása szerint sem érezte tökéletesen magát, elmondása szerint főként úgy érezte, hogy nincs meg a megfelelő energiája. Most Instagram-sztoriban egy edzőtermi fotóhoz mellékelve azt is elárulta, hogy komoly súlyt is veszített a betegség miatt:

„Hat kilót fogytam az elmúlt két hónapban, ebből négyet akkor, amikor koronavírusos voltam. Rengeteg izmot veszítettem. Az erőmet illetően mélypontról indulok most, ami nem mókás, de eltökélt vagyok, hogy visszanyerjem az erőmet és újra százszázalékos legyek. Fájdalom nincs siker” – írta Hamilton.

hamilton-koronavirus-fogyas-teljes

A Red Bull úgy kérkedik az eredményeivel, ahogy a Porsche tette az 1983-as Le Mans-i 24 órás után

Bármi kapcsán is nézzük, tízből kilenc alkalom lehengerlőnek számít. A Porsche kategóriáján belül ilyen top 10-es végeredményt produkált az 1983-as Le Mans-i 24 óráson, a Red Bull pedig ugyanezt hozta az F1 leggyorsabb idei kerékcseréi között. Anno a német márka erre egy reklámot is felhúzott, vajon az energiaitalosok is ugyanezt fogják tenni?

Image

A Porsche reklámja:

OT] 1983 Porsche Le Mans Ad (x-post: r/funny) : formula1

Vettel és Hamilton kapcsolata a kölcsönös tisztelet mintapéldája

Végtelen elszántság, kíméletlen küzdőszellem, kifinomult technikai érzék - többek között ezek a jelzők juthatnak eszünkbe, ha egy F1-es világbajnokot jellemzünk. De mi az, ami a számokkal jól leírható sportteljesítmény mellett egy igazi klasszist jellemez? Hát nem a kölcsönös tisztelet az, ami az egyébként önérdekű versenyzést másik szintre emeli? Vagy ha úgy tetszik, mélyíti.

Ennek tökéletes példája Sebastian Vettel és Lewis Hamilton kapcsolata. Ők az utóbbi évtized két legmeghatározóbb alakja, a pályán voltak is összezördüléseik, azon kívül azonban mindig is a végtelen tisztelet sugárzott belőlük egymás felé. De beszéljen inkább ez a rövid montázs, amit az F1 készített róluk.

Akármeddig is versenyeznek az F1-ben, erre a párosra sokáig emlékezni fogunk.

Videón az F2 legjobb előzései 2020-ból

Három és fél percbe sűrítve láthatjuk a Formula-2 idei tz legjobb előzését. A videó átkattintás után indul el.

Ma lenne 85 éves Lorenzo Bandini

Lorenzo Bandini 1935. december 21-én született, ennek apropójából pedig elhoztunk nektek egy videót, amely bemutatja a tragikus sorsú olasz versenyző F1-es pályafutását. Aki nem ért angolul, ezen a linken el is olvashatja múltidéző rovatunk róla szóló cikkét.

Ki töltötte a legtöbb kört az élen?

A válasz nem túl meglepő: a hetedik világbajnoki címét szerző Lewis Hamilton. Összesen kilenc versenyző mondhatja el magáról, hogy legalább egy körön keresztül vezette valamelyik futamot a 2020-as szezonban, érdekesség, hogy a Mercedesszel egyetlen versenyt teljesítő George Russell a negyedik ezen a listán.