DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

A következő futamokon még durvább lehet a Honda-motor?

Egyesek (például Mika Hakkinen) szerint már így is a Hond F1-es motorja tűnik a legerősebbnek és hirtelen mintha jobb lenne a Mercedesénél, de a japánok nem állnak meg ennyinél és további fejlesztésekkel készülnek. Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es projektjének vezetője viszont most arról beszélt az Autosportnak, hogy éppen a lehető legagresszívebb motormód megtalálásán fáradoznak - nem volt rossz az erőforrás Bahreinben sem, de értékelik az adatokat, aztán eldöntik, hogy lehet-e még feljebb tekerni a technikát. A tervük az, hogy igen, minél agresszívebb üzemmódba állítsák az egész hétvégére - majd hozzátette azt is, hogy talán most jobb helyzetben vannak a Mercedeshez képest...

00121002_139

fotó: dppi

Az F1 szerint Hamilton tökéletes futamot teljesített vasárnap

Sokan értékelték már az F1-es szezonnyitó eseményeit, most itt van az F1 saját pontozása a pilótákkal kapcsolatban - a sorozat hivatalos oldala szerint Lewis Hamilton tökéletes, 10-es osztályzatot kapott.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Kulisszák mögött: Így ünnepelte Vinales győzelmét a Yamaha

Idén is folytatódik a MotoGP azon sorozata, amely során bepillantást nyerhetünk a győztes csapat ünneplésének kulisszái mögé, valamint abba, miről diskuráltak a dobogós versenyzők a leintést követően:

 

Emellett azt is megnézhetjük, hogyan fogadták az újonc Enea Bastianini top 10-es debütálását az Avintia Esponsoramánál:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videón Perez útja az utolsó helyről a pontszerzésig

Igazi hullámvasút volt Sergio Perez első Formula-1-es futama a Red Bull istállójánál Bahreinben, ahol a tizenegyedik rajtpozíciót megszerezve a felvezető körön egy műszaki hibát szenvedett el. Hosszú másodpercekig úgy tűnt, el sem tud indulni a versenyen, ám végül újra tudta indítani az autóját, így következhetett számára a felzárkózás a mezőny végéről az ötödik helyig. Íme a legfontosabb megmozdulásai szűk öt percben.

Isztambul ugorhat be Montreal helyére júniusban?

A múlt hétvégén Bahreinben elrajtolt a 2021-es Formula-1-es szezon, a továbbra is tomboló koronavírus-járvány miatt azonban egyáltalán nem lehetünk biztosak benne, hogy a versenynaptár további része is változatlan marad a jelenlegi menetrendhez képest. A fő kérdőjelet továbbra is az amerikai és ázsiai helyszínek jelentik a szigorú beutazási korlátozások és karanténkötelezettségek miatt, s bár ezek a fordulók ősszel kerülnek sorra, így bőven változhat addig a járványhelyzet, van egy verseny, amelynek sorsa rövidesen eldőlhet.

A Kanadai Nagydíjról van szó, amely június 13-i dátummal szerepel a kalendáriumban, egy héttel az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően. Az észak-amerikai országba belépők számára pillanatnyilag kéthetes karantént írnak elő, ami kvázi ellehetetlenítené az F1-es futam megtartását. A döntés pedig azért sürgős, mert részben utcai pályáról van szó, amely komoly előkészületeket igényel a szervezők részéről.

A Motorsport.com olasz kiadása szerint komoly veszélyben lehet a montreali forduló, de mivel a Liberty Media ragaszkodna a 23 állomásból álló versenynaptárhoz, állítólag már meg is van a vészterv: a tavaly már sikeresen beugró Török Nagydíj pótolhatná Kanadát. A lépés logisztikailag logikus lenne, hiszen Baku és Isztambul között nem jelentős a távolság. Fontos hangsúlyozni, hogy ez csak pletyka és sajtóhír, de az biztos, hogy ha lesz változás a montreali állomást illetően, arról heteken belül dönteni kell majd.

Szintén pletyka szintjén az is felmerült már, hogy az aggasztó brazil vírushelyzet miatt a novemberi Sao Pauló-i Nagydíj is ingatag lábakon áll, ez esetben pedig a mezőny a szezonhajrában visszatérhetne Bahreinbe, ahol a 2020-ban sikeresen debütáló külső körön csaphatna össze a Szaúd-Arábiai és az Abu Dhabi Nagydíjak előtt vagy után. Mivel azonban novemberi eseményről van szó, itt bőven van még idő a mérlegelésre.

isztambul-f1-dppi_1

fotó: DPPI

Hülkenberg egy 40 lóerős géppel kezdte meg az idényt

"Ma elkezdődött a szezonom! 40 lóerőm, két tonnám és nulla leszorítóerőm van" - viccelődött Nico Hülkenberg, majd elment felszántani a birtokát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Öt másodperccel lehet gyorsabb az ausztrál pálya az átalakítás után

Zajlik az építkezés a melbourne-i Albert Parkban a november 18-21-én esedékes Ausztrál Nagydíjra: az eredmény egy egészen más ritmusú, sokkal gyorsabb pálya lesz.  A számítások szerint a jelenlegi 1:21,0-s kvalifikációs köridő 1:15,8-ig csökkenhet, az átlagsebesség pedig 15 km/h-val nőhet, miközben a pálya csak 23 méterrel lesz rövidebb (5303 helyett 5280 méter).

 

A 9-10-es sikán eltűnik a nyomvonalból

A változások kulcsa a pálya középső szakaszán keresendő: a 6-os kanyart a jobb oldalon 7,5 méterrel szélesítik ki, aminek köszönhetően a sebességek ezen a ponton 70 km/h-val (219 km/h-ra) emelkednek. A versenyzők így padlógázzal haladhatnak a pálya következő szakaszán, köztük a jelenlegi 9/10-es sikán helyén, melyet kivesznek a vonalvezetésből – erre a pályaszakaszra, a 11-es kanyar elé egy negyedik DRS-zóna is kerülhet.

További, kisebb változások lesznek: az 1-es kanyarban 2,5 méterrel lesz szélesebb a pálya, a 3-as kanyarban 4 méterrel és változik a dőlésszög, a 13-as kanyar szűkebb lesz, 3 méterrel szélesebb és változik a dőlésszög, végül a 15-ös kanyar is szélesebb lesz 3,5 méterrel. Az átépítés után – amelynek része a teljes újraaszfaltozás is, 1995 óta először – átszámozzák a kanyarokat, 16-ról 14-re csökken számok.

Napi kötelező Hamilton-poszt

Oldalunkat gyakran éri olyan kritika, hogy elfogultak vagyunk bizonyos versenyzők, különösen Lewis Hamilton irányába. Ez a vád természetesen alaptalan, viszont már lassan dél, és még nem szerepelt oldalunkon egyetlen hír vagy poszt sem Sir Lewis Hamiltonról, ezért ideteszünk egy fotót a Formula-1 hétszeres világbajnokáról, amely a Bahreini Nagydíjon készült.

Egyúttal megkérjük kedves olvasóinkat, hogy április 1. lévén ne vegyék túl komolyan a fenti tréfát!

Alonso is az elsők között próbálja ki a 18 colos abroncsot

Fernando Alonso visszatérésének középpontjában a 2022-es szezon áll, ezért a spanyolt elégedettséggel töltheti el, hogy az elsők között próbálhatja ki az egyik fontos változást, a 18 col átmérőjű abroncsokat – Charles Leclerc, Carlos Sainz és Esteban Ocon után ő a mezőny negyedik tagja, aki a Pirelli 2021-es tesztprogramjában részt vesz.

A gumicég a Bahreini Nagydíjat követően háromnapos tesztet szervezett a szahíri pályán: az első nap a Ferrarié volt (amely februárban Jerezben már tesztelt) a 87 kört teljesítő Leclerc-rel, a második és harmadik az Alpine-é. Szerdán Ocon vezetett és tett meg kereken 100 kört, csütörtökön pedig Fernando Alonso következett.

A gumitesztelés az imolai hétvége után folytatódik, április 20-21-én a Mercedes teljesíthet két tesztnapot.

Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel

Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.

Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.

Amikor nem tudod eldönteni, hogy ez most a National Geographic vagy autóverseny

A hétvégén végre elstartol a leginnovatívabb versenysorozat, az Extreme-E. A környezettudatosságot ébreszeni igyekvő elektromos széria a bolygónk olyan területein rendez autóversenyt - fenntartható módon, minimális ökológiai lábnyomot hagyva maga után -, ahol korábban ilyesmi még nem sokaknak jutott eszébe a terepviszonyok és a nehéz megközelíthetőség miatt.

Az első szezon versenynaptára öt állomást tartalmaz: április 4-én a szaúd-arábiai sivatagban, május 30-án a szenegáli Rózsaszín-tó környékén, augusztus 29-én Grönlandon, október 24-én az Amazonas esőerdőjében, december 12-én pedig a Tűzföldön fordul majd meg a bajnokság. Az alábbi videó ugyan természetfilmnek is beillene, ám az Extreme-E versenynaptárát mutatja be!

Rekordot állított be a Hamilton-Bottas-Verstappen trió - kitaláljátok, hogy miben?

Igen, abban: ők álltak eddig a legtöbbet dobogón így együtt, ebben a felállásban - illetve utolérték a szintén "korszakos" Hamilton-Rosberg-Vettel triót. Mindkét hármas 14-14 dobogót sajátított ki magának, a Webber-Vettel-Alonso trió 13-szor, a Schumacher-Hakkinen-Coulthard, valamint a Hamilton-Bottas-Vettel hármas pedig 12-12 alkalommal állt így együtt a pódiumon.

pf6

fotó: dppi

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

A „Voltswagen” már március 30-án beetette az egész világot az áprilisi tréfával

Ha az ember április 1-jén találkozik egy furcsa hírrel, azonnal gyanakodni kezd, hogy itt egy átverési kísérlet bújhat meg a háttérben. A Volkswagennél is jól tudták ezt, ezért legújabb tréfájukat már március 30-án közreadták, hogy hihetőbbnek tűnjön. A csel bevált, világszerte számos médium be is számolt róla, hogy még ha felettébb furcsa húzásnak is tűnik, de a német márka az Egyesült Államokban a továbbiakban egy betű kicserélésével Voltswagen néven fogja forgalmazni az autóit - az elektromos feszültség mértékegységére való utalással ugyanis tovább szeretné erősíteni elhivatottságát az elektromos autók piacán.

A Volkswagen egy napig ringatta ebben a tévhitben a világot, és még mindig nem volt április 1-je, amikor bejelentette, az egész csak egy tréfába öltött marketinghúzás volt.

"Csak egy áprilisi tréfának indult, de az egész világot felizgatta. Kiderült, hogy az emberek ugyananolyan szenvedélyesek a hagyományaink, mint az elektromos jövőnk iránt. De hívják akár Voltswagennek vagy Volkswagennek, ha az emberek az elektromos hajtásról és a mi ID.4-esünkről beszélnek, az csakis jó dolog lehet."

Elhangzott az első Prost–Senna párhuzam Hamilton és Verstappen kapcsán – egy világbajnoktól

Szokás a 80-as évek két legendás versenyzője, Alain Prost és Ayrton Senna párharcához hasonlítani a Formula-1-es vetélkedéseket, különösen, ha csapattársak az illetők, mint a két legenda volt a McLarennél. Lewis Hamilton és Max Verstappen nem azok, mégis előkerült a közhelyes párhuzam, Mika Hakkinen jóvoltából, aki egyébként saját, Michael Schumacherrel való rivalizálásával is összehasonlította a hétszeres bajnok és a fiatal trónkövetelő csatáját.

„Lewis és Max győzelemért zajló csatája arra emlékeztetett, amikor én küzdöttem így Michael Schumacherrel, vagy amikor Ayrton Senna és Alain Prost harcolt egymással” – mondta a kétszeres bajnok, aki egész évben hasonlóan kiélezett harcra számít.

„2021-ben erre a duettre számíthatunk, és a Mercedesnél már tudják, hogy idén nagyon keményen kell küzdeniük a címvédésért” – fejtegette, kijelentve, hogy a mezőny legjobb motorja már a Hondáé.

2008 óta tartó sorozata szakadt meg a Renault-nak az F1-ben

Sergio Perez különleges tette, a Renault 13 éves mélypontja és az egyik legrövidebb debütálófutam a Bahreini Nagydíj statisztikai érdekességei között.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Bahreini sikerével újabb statisztikai mutatóban érte utol Hamilton Schumachert

Azt már megírtuk, hogy immár Lewis Hamilton töltötte el a legtöbb kört az élen a Formula-1 története során, de azzal, hogy megnyerte a Bahreini Nagydíjat, ez immár sorozatban a 15. olyan idénye lett, amelyben legalább egy futamot tudott nyerni. Ugyanennyi szezonon át tudott legalább egyszer felállni a dobogó tetejére Michael Schumacher is 1992 és 2006 között, így a két hétszeres világbajnok immár egyedül vezeti az örökranglistát – amelyen a harmadik helyezett Alain Prost zsinórban tíz futamgyőzelemmel zárt idényt tudhat a neve mellett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Bevetődések, megforgások és a Hamilton–Verstappen csata – a legjobb bahreini onboard videók

Megérkezett a szokásos fedélzeti kamerás válogatás a hétvégi futamról – a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:

A szárnyas fejvadász, a balerina és a vaddisznó – bahreini különdíjak

Ahogy azt a Formula Podcast futamértékelő adásaiban megszokhattuk, a stáb ezúttal is osztott ki különdíjakat a legjobb és legrosszabb teljesítmények között szemezgetve. A vonatkozó részt 1:10:49-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

„Vettel zöldben olyan, mint a bor: minél tovább nézzük, annál jobb lesz”

Ilyen és ehhez hasonló bókokat kaptak a rajongóktól az Aston Martin pilótái, akiknek ebben a játékban azt kellett kitalálniuk, milyen szavak hiányoznak a csapattárs által felolvasott üzenetekből. Azért Sebastian Vettel lényegesen nehezebb mondatokat kapott, mint Lance Stroll - ki gondolta volna, hogy valaki azért szeretne vele találkozni, hogy németül tanulhasson tőle!

A Mini gondolt egyet és épített egy safety cart a Formula-E-be

Mintha csak meghozta volna a Formula-E étvágyát is, hogy idén a Formula-1-ben már két márka, a Mercedes és az Aston Martin osztozik a biztonsági autós feladatokon, hiszen az elektromos széria most bejelentette, hogy már zajló szezonjában náluk is két különböző biztonsági autó lesz munkában: a már jól ismert BMW i Roadstert egyes versenyhétvégéken a Mini Electric Pacesetter váltja. Nincs szó rivalizálásról, hiszen a Mini 2000 óta már a BMW-birodalom része. A célirányosan erre a feladatra fejlesztett modell tömege 1230 kg, teljesítménye 135 kW, 0-ról 100 km/órára pedig 6,7 másodperc alatt gyorsul. Ezt az autót is Bruno Correia, az FE állandó safety car-pilótája vezeti majd a versenyhétvégéken.

mini1

mini2

mini3