DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Sargeant szerint a teljesítménye „nem volt mindig olyan rossz”

A szezon közben kiakolbólított Nyck de Vries, a „családi csapatnál” szenvedő Lance Stroll, valamint a világbajnok által gyakorlatilag megsemmisített Sergio Perez mellett Logan Sargeant nyújtott kimondottan gyenge teljesítményt a 2023-as F1-es szezonban, ennek ellenére a mezőnyből utolsóként az amerikai versenyző szerződését is meghosszabbította csapata.

sargeant-2023

Bár Sargeant csak egyetlen pontot szerzett idén (azt is két kizárásnak köszönhetően), a Williamsnek így is sikerült megszereznie a konstruktőri bajnokság 7. helyét, ami elmondása szerint nagyon sokat jelent a számára. „Mindent tőlem telhetőt megtettem, hogy megtartsuk ezt a helyet, de Alex egész évben fenomenális munkát végzett, így ezt elsősorban neki köszönhetjük. Szerintem idén kiemelkedően teljesített, az autónkkal nem mindig volt könnyű pontokat szerezni, de Alex mindig rátett egy kicsit, hogy biztosítsa a pontszerzést.”

Amikor pedig a saját teljesítményéről kérdezték, Sargeant így nyilatkozott: „Szerintem nem volt mindig olyan rossz volt, mint amilyennek látszott, különösen a nyári szünet óta. Büszke vagyok rá, hogy végigküzdöttem az évet. Jó volt látni az év során elért fejlődést, remélhetőleg a jövőben többet tudok majd hozzátenni.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

sargeant-baku

Ez volt minden idők legkínosabb rajtrácsinterjúja?

Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de tény, hogy Martin Brundle rajtrácssétái, mely során különböző érdekes és kevéssé érdekes embereket szólít meg, legendás státuszba emelkedtek az elmúlt években, és bizony jó néhány igen kínos beszélgetésre is sor került e keretek között – de annyira kellemetlen talán egy sem volt, mint az interlagosi rajtrácson lezajlott párbeszéd Machine Gun Kelly amerikai rapperrel…

MB: Jó hogy látlak, üdv a rajtrácson!
MGK: Fogalmam sincs, mit mondott, de köszönöm!
MB: Azt mondtam, hogy üdv a rajtrácson!
MGK: Köszönöm, köszönöm, megtiszteltetés itt lenni.
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered!
MGK: Mi? Mit mondasz? (közben elvonta a figyelmét a pipacsembléma Brundle ingjén)
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered! Mi történik mostanában veled?
MGK: Ó, a karrierem? Nem gondolok a karrieremre. Nem foglalkozom vele.
MB: Sok szerencsét hozzá, bármit is csinálsz! És mit gondolsz az F1-es bizniszről?
MGK: Remek biznisz! Hangos! Az életed kockáztatod, és ez izgalmas. Nemrég Lewis Hamilton a szomszéd stúdióban volt, és ez klassz volt. És te mit gondolsz az én bizniszemről?
MB: Szeretjük! Valahogy mindig komoly szinergia volt a versenyzés és a zene között…

Machine Gun Kelly ezt követően megpróbálta rávenni Brundle-t egy léggitározásra, de az egykori F1-es pilóta ebbe nem ment bele, s a rögtönzött interjú végre véget ért. „Valami azt súgja nekem, hogy nem küld majd karácsonyi ajándékot nekem” – mormolta Brundle a versenyzőről, aki a futam felénél elhagyta az interlagosi pályát. Talán mégsem annyira „remek biznisz” szerinte.

mgk

Formula1.5 – Alonso visszatámad, Norris a bajnoki dobogón

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

alonso-interlagos-podium

A pole-pozíciós Charles Leclerc már a felvezető körben kiesett, így Lando Norris könnyedén szerezte meg idei ötödik futamgyőzelmét, aminek, valamint idei első sprintsikerének köszönhetően átugrotta Sainzot, és már a bajnoki dobogón jár, s még mindig van matematikai esélye a bajnoki címre. Az első helyet Mexikóvárosban elbukó Alonso hat pontot hozott az éllovas Hamiltonon.

pf-bliga20

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

A McLaren rámutatott arra, hogy mi a gond a Haas austini kérelmével

Nem ért egyet a Haas felülvizsgálati kérelmével Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke.

A kérdéses ügyről, annak kényes helyzetéről itt írtunk bővebben FormulaPlusz rovatunkban, a Haas utólag szeretné módosíttatja az USA Nagydíj végeredményét a pályahatárok vélelmezett megsértése miatt – ám Stella szerint ebben az ügyben utólag nem szabad más döntéseket hozni, hiszen ha ott, élőben figyelmeztetést kaptak volna arról, hogy ez vagy az szabálytalan, akkor ahhoz igazították volna a vezetési stílust, és ha büntetést kaptak volna, akkor arra is tudtak volna reagálni.

„A futam során sok dologgal vagyunk elfoglalva, és csak arra tudunk figyelni, hogy milyen információt kapunk a versenyigazgatótól a köridők törlésével kapcsolatban. Ez a hivatalos visszacsatolás, ez számít, és ehhez igazítjuk a pilóta vezetését, a tempóját, mindent. Értelmetlen az egész, mert ha ott olyan információt kapunk (hogy szabálytalan a pályaelhagyás), akkor alkalmazkodtunk volna hozzá. Ebben nem lehet utólag eljárni, mert az számít, hogy mit csinálunk élőben. Szerintem a Haasnak joga van ehhez, de nekünk azon kell dolgozni, hogy masszívabb szabályunk legyen a pályaelhagyásra, és stabilabban betarthassuk azt. Viszont amint egy futamnak vége van, már a következőre kell figyelni” – összegezte a véleményét Stella.

GP2316_182509_67A8547_resize

NASCAR: Chastain nyert, de a bajnoki címet Ryan Blaney kaparintotta meg

Ismételten a Phoenix Raceway adott otthont a Cup Series bajnoki döntőjének, ahol Kyle Larson a második, míg William Byron, Christopher Bell és Ryan Blaney első bajnoki címéért szállt harcba. A négy pilóta azonos esélyekkel várhatta a futamot, így tehát közöttük kizárólag az döntött, hogy melyikük végez előbb az idei utolsó megmérettetésen.

A pole-ból Byron indulhatott, mellőle Martin Truex Jr., míg a többi bajnokesélyes közül Larson a negyedik, Bell és Blaney viszont csak a 13. és a 15. pozícióból várhatta a rajtot. Az első szakaszt Byron nyerte, aki elég sokáig dominálta az etapot, igaz a vége felé a visszavonuló Kevin Harvick rendesen megszorongatta a 24-es autó pilótáját, aki a második szakaszt is az élen kezdte meg. Eközben Larson, Blaney és Bell is a legjobb ötben voltak, az izgalmak viszont csak a 100. körtől érkeztek meg, miután Byron elveszítette a vezetést, a másik három bajnokesélyes pedig szoros csatát vívott egymással. Ebből Blaney jött ki jobban, majd a 107. körben már Byron mellett is elment.

Ezzel nagyjából egyszerre Bell versenyének is vége lett, miután fékhiba miatt a falba tette a versenygépét, Byron számára viszont ez segített, mivel a sárga zászló alatti kiállásokat követően már ismét ő állt a legjobban, ez pedig így is maradt a szakasz végéig, amit Chris Buescher nyert meg. Az utolsó etap kezdetére tehát három bajnokesélyes maradt versenyben, a vezetést viszont Ross Chastain kaparintotta meg, aki mögött Byron autózott egy darabig, de Blaney ismételten rákapcsolt, így amellett, hogy maga mögött hagyta közvetlen riválisait, a Team Penske pilótája a versenyben vezető ellen is óriásit harcolt.

Ebből több kontakt is keletkezett és már Truex Jr. is megérkezett rájuk, de jött a következő sárga Kyle Busch hibáját követően. Emiatt az utolsó kerékcserékre is sor került, ami Larsonnak kedvezett, öröme azonban nem tarthatott sokáig. Miután megkapták a zöldet, Chastain hamar lelépett, majd Blaney ellen következett egy mindent eldöntő csata, amit végül elveszített. Mindez azt jelentette, hogy Ryan Blaney számára elég volt hazahozni az autót a futamot megnyerő Chastain mögött, így megnyerte a NASCAR királykategóriájának idei szezonját. A harmadik helyet Larson, a negyediket pedig a gumikkal a végén már komolyan küzdő Byron szerezte meg Buescher előtt, míg mögöttük Truex Jr., Harvick, Denny Hamlin, Michel McDowell és Bubba Wallace zártak még a legjobb tízben.

Videó: jön az első F1-es Las Vegas-i Nagydíj!

Az F1 felvezető videója a 2023-as szezon talán legnagyobb dobásához: jön a szombat éjszakai futam, a Las Vegas-i Nagydíj!

Leclerc: Verstappen két-három kör után úgy is elmegy mellettem

A második rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra Charles Leclerc, így ő jelentheti majd a legnagyobb veszélt a pole-ból induló Max Verstappenre a rajtnál. A monacói pilóta és csapata feláldozta a sprintet a vasárnapi verseny érdekében, így csak használt lágy abroncsokon köröztek szombaton, hogy a mai futamon új gumikkal indulhassanak. Mindamellett, hogy Leclerc is ezt tartja a megfelelő stratégiának, tisztában van vele, hogy így sem lesz sok esélye maga mögött tartani Verstappent, ha esetleg a rajtnál elé tudna kerülni.

"Megnéztem Max utolsó körét és az enyémet a sprint után. Kilenc tizeddel, vagy egy másodperccel volt gyosabb nálam. Őszintén szólva, ha le is rajtolom, akkor sem tudnám sokáig feltartóztatni, legfeljebb két-három körbe telne számára, hogy újfent előttem legyen" - mondta a sprintet követően a monacói, aki ismét kiemelte, hogy nem is Verstappennel kell foglalkozniuk, hanem a Mercedest kell elkapniuk, hogy megszerezzék a konstruktőri ezüstöt év végén.


Fotó: F1

Sprintbajnokság: Perez lett a második, Hamilton csak a hetedik

Az F1-es sprintek megreformálására – amiről Verstappen és Norris is meglehetősen pikírten nyilatkozott – felmerült ötletek egyike az volt, hogy külön sprintbajnokságban értékeljék a szombati versenyek eredményeit. Az utolsó idei sprint után összesíthetjük, hogy nézne ki ez a különbajnokság a 2023-as szezonban.

perez-verstappen-interlagos

A bajnok természetesen fölényesen Verstappen és a Red Bull lenne, Sergio Perez az utolsó versenyen előzte meg az addig második Carlos Sainzot, Norris hatalmasat ugrott előre, Hamilton pedig nagyot bukott az utolsó sprinten. Nyerni hárman tudtak, a Red Bull két pilótája és Piastri, dobogót öt csapat nyolc versenyzője szerzett – érdekes módon az Aston Martin nem, miközben hagyományos futamon hét pódium is összejött nekik.

A csapatok között egyedül az Alfa Romeo nem szerzett pontot, az ő versenyzőiken kívül Magnussennek, Sargeantnak, Ricciardónak, Lawsonnak és De Vriesnek nem sikerült egyszer sem a legjobb nyolcban zárni a sprintet.

A "sprintbajnokság" végeredménye:

    AZE AUT BEL QAT USA SAO  
1. Verstappen 6 8 8 7 8 8 45
2. Perez 8 7     4 6 25
3. Sainz 4 6 5 3 3 1 22
4. Norris     3 6 5 7 21
5. Leclerc 7   4   6 4 21
6. Russell 5 1 1 5 1 5 18
7. Hamilton 2   2 4 7 2 17
8. Piastri     7 8     15
9. Gasly     6   2   8
10. Alonso 3 4   1     8
11. Stroll 1 5         6
12. Hülkenberg   3         3
= Tsunoda           3 3
14. Albon       2     2
= Ocon   2         2

Csapatok:

    AZE AUT BEL QAT USA SAO  
1. Red Bull 14 15 8 7 12 14 70
2. Ferrari 11 6 9 3 9 5 43
3. McLaren     10 14 5 7 36
4. Mercedes 7 1 3 9 8 7 35
5. Aston Martin 4 9   1     14
6. Alpine   2 6   2   10
7. Haas   3         3
= AlphaTauri           3 3
9. Williams       2     2

 

Mikor rajtol az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj?

Miután a WEC bahreini szezonzárójának nyolcórás versenyét és a TCR Világsorozat sydney-i futamait is letudták már, vasárnapra foghíjas maradt az autósportos program. Persze a lényeg még hátra van, hiszen magyar idő szerint 18 órakor rajtol maga a Sao Pauló-i Nagydíj futama. Ha pedig valaki még vágyna további autóversenyre, 21 órától jön a NASCAR Cup Series bajnoki döntője és szezonzáró futama a Phoenix Racewayen.

Vasárnap

18:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

21:00 NASCAR Cup Series, futam (Match4)

f1-brazil-2023-pit

Nincs értelme az egyes kanyarban előzni – a DRS-zónák bosszantják Ricciardót

Két oda-vissza előzést is bemutatott a brazil sprint utolsó pontjáért küzdő páros: Daniel Ricciardo a célegyenesben nyitott DRS segítségével az első kanyarban bevetődött Carlos Sainz elé, csakhogy a következő egyenesben a spanyol nyithatta a hátsó szárnyat, így mindig visszavágott az ausztrálnak. Ricciardo ki is jelentette: így nincs értelme előzni a célegyenes végén.

„Nem volt egy unalmas verseny, élveztem, de tele vagyok bosszúsággal is, mert megvolt a tempónk a pontokhoz, de ahányszor megelőztem Carlost, DRS-t adtam neki a 2-es kanyar utáni szakaszra” – mondta az ausztrál a riportereknek. „Megelőztem, úgy éreztem, megvolt, aztán gyakorlatilag el kellett engednem a DRS-e miatt. Bár azt hiszem, mindig is ott volt, de az az érzékelési pont dühítő. Arra ösztönöz, hogy ne előzz az egyesben. Holnap megpróbálok taktikusabban előzni.”

Ricciardo bosszús magára azért is, mert a második Sainz-összecsapás után nyitva hagyta az ajtót Piastrinak. A honfitársat később visszaelőzte, így lett kilencedik, pontszerzés nélkül – de ha nem veszteget el köröket mögötte, akkor Sainz és talán Hamilton is meglehetett volna.

Fotó: Red Bull Content Pool

Ocon és Alonso nem értettek egyet a stewardoknál

A sportfelügyelők ítélete szerint Esteban Ocon és Fernando Alonso közös felelőssége volt az SQ1-nek véget vető baleset, melyet követően a francia az orvosi központot is meglátogatta, ám az Alpine versenyzője nincs ezzel kibékülve, aminek a sprint előtt hangot is adott: „Nehéz lenyelni ezt, mert sokat javíthattunk volna, amivel bejutunk az SQ2-be, de Alonso az utunkat állta.”

„Azt hallottam, hogy egyesek szerint elvesztettem az irányítást, de ez nem igaz. Mindenkinek voltak hasonló korrekciói, még Landónak is az edzés leggyorsabb körén” – fejtette ki a francia versenyző. „Fernando a kanyar közepe felé, balra húzta az autót, nem hagyott helyet, és összeütköztünk” – tette hozzá Ocon, aki azt is felidézte, mi történt a stewardoknál:

„Megpróbált az összes érvemnek ellentmondani, azt mondta, hogy elég helyet hagyott nekem, de a valóság az, hogy ha Fernando nincs ott a jobbomon, akkor nem ütközünk össze.”

Massa váratlanul megjelent Interlagosban!

Bár eredetileg arról volt szó, hogy Felipe Massa nem vesz részt a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, a 2008-as világbajnoki címért Don Quijote-i küzdelmet vívó brazil versenyző váratlanul feltűnt a paddockban, s itt-ott beszélget az emberekkel, ahogy arról kollégánk által a helyszínen készített fotó is tanúskodik.

Massa a hét közepén úgy nyilatkozott, hogy csak hivatalos minőségben, az F1 nagyköveteként látogatná meg a nagydíjhétvégét, de mivel nem kapott meghívást, az Olasz és a Japán Nagydíjhoz hasonlóan hazai versenyét is kihagyja.

pf-massa

Michelisz vezet, de már csak egyetlen ponttal – így áll a TCR World Tour két fordulóval a vége előtt

A Sydney Motorsport Parkban rendezett három futam után továbbra is az egy-egy nyolcadik, negyedik és második helyet begyűjtő Michelisz Norbert vezeti a TCR Világsorozat összetettjét, előnye azonban már csak egyetlen pont az élen. A fő üldöző személye viszont változott, a roppant erős hétvégét teljesítő – a harmadik futamot meg is nyerő – Rob Huff jött fel másodiknak az Audival, átlépve a 21 ponttal leszakadó Yann Ehrlacher-t (Lynk & Co) és Michelisz csapattársát, a már 39 egységnyi hátrányban lévő Mikel Azconát. Huffnak viszont nem indul majd jól a következő hétvégéje, egyhelyes rajtbüntetést kap ugyanis az éppen Norbival történt ütközése miatt (Thed Björk hasonló okból kap három rajthelyes hátrasorolást majd Bathurstben).

A bajnoki címért reálisan ők négyen vannak harcban (bár elképzelhető, hogy Azconát a Hyundai beállítja Michelisz mögé, a sydney-i harmadik futamon is parádésan védekezett Ehrlacher ellen a spanyol), mivel Frederic Vervisch lemaradása már 70 pont a magyar mögött két fordulóval – jövő hétvégén Bathurst, utána pedig Makaó látja vendégül a mezőnyt – és összesen öt futammal az évad vége előtt. Kiemelendő még az is, hogy a TCR Australia menője, Will Brown egyetlen – két győzelmet és még egy dobogót hozó – hétvége alatt felugrott a kilenc full szezonos World Tour-szereplő mögé a tizedik pozícióba, megelőzve a TCR Europe-ban bajnoki címig is jutó Tom Coronelt, aki három állomáson volt ott a mezőnyben.

A TCR Világsorozat pontversenyének állása Sydney után:

1. Michelisz Norbert Hyundai 327
2. Rob Huff Audi 326
3. Yann Ehrlacher Lynk & Co 306
4. Mikel Azcona Hyundai 289
5. Frederic Vervisch Audi 257
6. Nestor Girolami Honda 240
7. Ma Qing Hua Lynk & Co 218
8. Thed Björk Lynk & Co 217
9. Santiago Urrutia Lynk & Co 194
10. Will Brown Audi 92

tcr-michelisz-huff

Wolff cáfolja, hogy a sikertelenség miatt kellett távoznia a Mercedes F1-es technikai vezetőjének

Néhány napja jelentette be a Mercedes, hogy távozott az alakulattól a vezető műszaki igazgatói posztot betöltő Mike Elliott. A közlemény egyértelműen arra utalt, hogy a néhány hónappal ezelőtt a technikai igazgatói posztot James Allisonnak visszaadó és vele pozíciót cserélő szakember önmaga döntött a Formula-1-es istálló elhagyása mellett. Ennek ellenére felröppentek olyan pletykák, hogy Elliottnak esetleg a Mercedes 2022-es szabályváltozások óta tartó sikertelen időszaka és a félresikerült zéró oldaldobozos koncepció miatt kellett mennie, ám ezt Toto Wolff csapatfőnök a Sao Pauló-i Nagydíj helyszínén határozottan cáfolta:

„Nem. Mike volt hosszú-hosszú évekig az első számú alkalmazottam annak tekintetében, hogyan teljesítünk. Hiányozni fog az iparág egyik legokosabb szakembere. Egyszerűen csak keményen megviselték ezek az évek, és szerintem elismerésre méltó, ha valaki azt mondja, másra van szüksége. Az autó tervezése pedig sosem egyetlen ember döntésén múlik. Úgy vélem, mi egy csoportként igyekszünk a leggyorsabb autót megépíteni, és nyilvánvalóan annyira messze jártunk a koncepcióval, hogy azt hittük, úrrá lehetünk rajta. Nem így történt, ezért változtattunk. És sokat módosítottunk az autón, ahogy láthatjuk, hogy versenyképes legyen, de ez nincs összefüggésben a távozásával” – mondta el Wolff a Formula.hu jelenlétében. A Mercedes-vezér hozzátette: pontosan emiatt úgy gondolja, a 2024-es autó fejlesztésénél és versenyképességénél sem lehet majd érezni Elliott távozását, mivel olyan erős a csapat felépítése, hogy bárki is válik ki a rendszerből, a többi szakember pótolni tudja a hiányát.

f1-wolff-elliott-mercedes

„Sokkal gyorsabbak voltunk ennél” – Ricciardo a Q1-es búcsúról

Míg egy hete Mexikóban Daniel Ricciardo jelentette az egyik kellemes meglepetést az időmérőn elért második soros rajthelyével és a futamon begyűjtött hetedik pozíciójával, addig az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj kvalifikációjának egyik csalódása volt. Az ausztrál ugyanis már az első szakaszban búcsúzott és mindössze a 17. helyen végzett – igaz, Yuki Tsunoda is csupán egy hellyel előzte meg őt a másik AlphaTauriban –, pedig a többszörös nagydíjgyőztes úgy érzi, több lehetett volna bennük:

„Úgy gondolom, sokkal gyorsabbak voltunk annál, mint amit az összidő mutat” – idézi Ricciardót a RaceFans.net portál. „Csak abban a körben majdnem megforogtam a második kanyarban. Kicsit túl nagy hévvel mentem be az első kanyarba, valószínűleg nem sikerült megfelelő tartományba hoznom a gumikat, szóval már az első szektorban is rengeteg időt veszítettünk. Az első köreink után az ötödik-hatodik helyen álltunk. Nem tudom, ott maradtunk volna-e, de egyértelműen úgy festett akkor, hogy esélyünk van a Q2-be jutásra, s akár a Q3-ra is. De nyilvánvaló, hogy az utolsó kör nem sikerült, úgyhogy frusztrált vagyok emiatt.”

f1-ricciardo-alphatauri-brazil-day1

Russellt és mindkét Alpine-t megbüntették feltartásért

Nem maradtunk utólagos szankciók nélkül a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki időmérőjén. George Russell még a Q1-ben haladt lassan a bokszutca kijáratánál, amikor megérkezett mögé Pierre Gasly, aki panaszkodott is a britre a rádión. Mivel az elmúlt versenyeken gyakorivá váltak a bokszutca végi torlódások amiatt, mert a pilóták ott igyekeztek helyet hagyni maguknak az előtte haladóhoz képest, hiszen az SC2-es és az SC1-es vonal között tartaniuk kellett magukat a megadott minimumidőhöz, a versenyigazgató az interlagosi hétvégére azzal egészítette ki az előírást, hogy haladhatnak lassan a versenyzők a bokszkijárati szakaszon, de csak akkor, ha mindezt balra húzódva teszik meg.

Nos, a felügyelők úgy ítélték meg, hogy Russell nem felelt meg ez utóbbinak, s így feltartotta Gaslyt, emiatt pedig két rajthelyes büntetéssel sújtották a Mercedes pilótáját. A stewardok viszont Gaslyt és alpine-os Esteban Ocont is vétkesnek találták ugyanebben – ők Sergio Pereznek kerültek az útjába –. így a két francia ugyancsak két rajthelyes hátrasorolásban részesült a vasárnapi versenyre. Mindez azt eredményezi, hogy Russell a hatodik helyett a nyolcadik pozícióból startolhat majd, így előrelép a rajtrácson Lando Norris és Carlos Sainz, míg Ocon és Gasly párosa a 14. és 15. rajthelyekre sorolódik hátra (itt Kevin Magnussen és Alexander Albon a két „kedvezményezett”). Az időmérő eredeti végeredménye itt található.

f1-russell-gasly-pit

Egy lelátó is megsérült az F1-es időmérő végére megérkező viharban Brazíliában

Hatalmas vihar csapott le az interlagosi pályára az F1-es időmérő végén, ami miatt meg is szakították az edzést és befejezettnek nyilvánították a programot. Az erős szél, a szakadó eső és a villámlás közepette pedig az utolsó kanyar egyik lelátója is megsérült, egy helyszíni fotón látható, hogy a tető feladta a küzdelmet.

Jön az F1-es sprintnap, de lesz TCR és bahreini WEC-futam is: menetrend és tv-közvetítések szombatra

Kora reggel már jön a TCR Világsorozat második, aztán a harmadik futama, nap közben megrendezik a bahreini 8 órás WEC-futamot, és jön az F1-es sprintnap is: íme a program a tv-közvetítésekkel együtt.

Szombat

6:05 TCR World Tour, második futam (YouTube)

9:55 TCR World Tour, harmadik futam (YouTube)

12:00-20:00 WEC, bahreini 8 órás futam (12:00-14:00 és 18:30-20:00 Eurosport2)

15:00 Formula-1, sprintszétlövés (M4 Sport)

19:30 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

21:35 NASCAR Cup Series, időmérő

A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!

SI202311031124

 

Perez számít Verstappen segítségére, holott a holland megmondta, hogy ne tegye

Újabb érdekes ellentmondás alakulhat ki nagyjából ugyanabban a témában a Red Bullon belül, mint egy éve ilyenkor, amikor puskaporos lett a hangulat a két pilóta között azért, mert Max Verstappen nem adott vissza egy pozíciót Sergio Pereznek.

A mexikói most is a második helyért küzd az egyéni tabellán, Verstappen viszont nagyon egyértelműen fogalmazott a kérdéssel kapcsolatban:

„Úgy gondolom, hogy összességében nem mindig nekem kellene a pontok nagy részét szállítani a csapatnak. Biztos vagyok benne, hogy Checo meg tudja tartani a helyét, mivel gyorsabb az autónk” – nyilatkozta a világbajnok, hozzátéve, hogy ebben a helyzetben most fontos a nyílt és világos kommunikáció.

Perez azonban továbbra is úgy számol, hogy ha szüksége lesz rá, akkor Verstappen segíteni fog neki:

„Nem beszéltünk erről, de szerintem ha ilyen szituáció áll elő, nyilvánvalóan megkapom a segítséget Maxtól” – mondta. 

f1-perez-redbull-brazil

Egyetlen csapat készült fejlesztéssel az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjra

A Formula-1-es csapatoknak kötelességük minden versenyhétvége előtt leadni az autójukra érkező újítások listáját, amelyet aztán az FIA közzé is tesz. Ez most a Sao Pauló-i Nagydíjon sincs másként, ezúttal viszont igencsak kurta a vonatkozó dokumentum: a tízből kilenc alakulat ugyanis egyáltalán nem vitt fejlesztést Interlagosba. Ez persze több szempontból sem meglepő: egyfelől már nagyon a szezon végén járunk (ezzel együtt összesen három forduló van hátra), ráadásul ismét sprinthétvégét rendeznek, így az esetleges csomagot is csupán egyetlen szabadedzésen át próbálgathatnák – márpedig ez legutóbb Austinban néhány istállón azért kifogott.

Az egyetlen kivételt a Haas jelenti, ám a sereghajtó istállónál sincs szó világmegváltó fejlesztésről, csupán egy pályaspecifikus új elemről. Konkrétan egy új első szárnyvéglapverzióról van szó, amelyet legyártottak és elérhetővé tettek erre a hétvégére, hogy az „megfeleljen a pályához szükséges beállítások követelményeinek”.

f1-haas_1

Az elsők között próbálhatta ki a magyar pilóta a Ferrari új versenyautóját

Válint Bence nemrég harmadikként zárta a szezont a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe kupasorozatban. A hét elején pedig Mugellóban az elsők között és egyedüli magyarként próbálhatta ki a maranellóiak új versenygépét, a Ferrari 296 Challenge-et.

„Nagy megtiszteltetés volt számomra meghívást kapni azon kevesek közé, akik most, egyből az autó premierje után részt vehettek egy tesztvezetésen, mivel a legtöbb csapat majd csak márciusban próbálhatja ki először ezt a valóban lenyűgöző, új autót!” – posztolta minderről Válint Bence a sportolói Facebook-oldalán.

„A mugellói pályán, esős körülmények között zajlott a tesztvezetés. 3 kört mentem, ami fantasztikus élmény volt. A kocsi lélegzetelállítóan néz ki. Bár a korábbi hírek azt mondták, kicsit kisebb lesz, jól elfértem benne és kényelmes volt anélkül is, hogy az ülést rám szabták volna. A Ferrari minden előzetes híre igaznak bizonyult: jóval nagyobb a tapadás és sokkal gyorsabb az autó, mint az idei volt! A hátsókerék meghajtású 6 hengeres, biturbó motorra épített, csúcskategóriás versenyautó, elképesztően erős: 7500 fordulatszámon 700 lóerős teljesítményt ad le! Nagyon izgalmas lesz vele versenyezni, már alig várom, hogy elkezdjük a teszteket a következő szezonban!”

„Fontos visszajelzés volt számomra az is, hogy miután mentem pár kört, a Ferrari tesztpilótája, valamint több versenyzőtárs és csapatvezető is odajött hozzám és a véleményemet kérdezték az autóról. Elmondhatatlan motivációt ad, hogy az idei – nem teljes – szezon után máris olyan szereplője lehetek a Ferrari top versenyzői “családjának”, ahol mind a gyártónak, mind a versenytárs csapatoknak számít a véleményem” – írta a magyar pilóta.