DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

Bottas nem tudja, hova tegye a Mercedestől kapott búcsúajándékát

Valtteri Bottas az előző szezon végén, öt év után köszönt el a Mercedestől, amellyel egyéniben ugyan nem tudott felérni a Formula-1 csúcsára, de ő is hozzájárult ahhoz, hogy az Ezüst Nyilak verhetetlenek maradtak a konstruktőri értékelésben a hibridéra kezdete óta. A finn pilótának nagy partit szervezett az idény végeztével a csapat, s mint kiderült, egy „aprósággal” meg is ajándékozták őt: konkrétan a 2017-es autóját, a W08-ast kapta meg, amellyel első nagydíjgyőzelmét aratta anno Szocsiban. Bottas, akinek az első dobogós helyezését eredményező Williams is a gyűjteményét ékesíti, így beszélt erről:

„Kevésbé volt meglepetés, de szép ajándék. Most már csak azt nem tudom, hova tegyem!” – nevetett a finn a Speaking Frankly About Me podcast adásában. „Megdöbbentett, amikor láttam, mekkora búcsút szerveztek nekem: parádé, tűzijáték és zene is volt. Ráeszméltem, hogy ők is elismerik azt, amit a csapatért tettem.”

bottas-2017-szocsi-dppi

Monacói diadal, előzés az Eau Rouge-ban – Mark Webber legzseniálisabb pillanatai

Időről időre top 10-es összeállításokkal jelentkezik a Formula-1 YouTube-csatornája egyes pilóták karrierjének legnagyobb momentumairól. Ezúttal Mark Webber került sorra, akinél jaguaros időmérős remeklés, egy parádés Alonso elleni manőver és persze az első futamgyőzelem is felkerült a listára – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

webber-top10-video

2022-ben is jelöltek F1-eseket a Laureus-díjra

A rangos, sport-Oscarnak is nevezett Laureus-díj jelöltjei között szokás szerint szerepel az elmúlt szezon F1-es egyéni és csapatvilágbajnoka: Max Verstappen az Év sportolója cím egyik esélyese Tom Brady, Novak Djokovic, Caeleb Dressel, Eliud Kipchoge és Robert Lewandowski mellett, míg a Mercedes az Év csapata lehet, ellenfelei az argentin és olasz férfi futballválogatott, a Barcelona női labdarúgó-csapata, Kína olimpiai műugrócsapata, továbbá a Milwaukee Bucks kosárlabdacsapat.

A két kategóriát néhány alkalommal nyerte meg F1-es jelölt 2000, a Laureus-díj első kiosztása óta: 2020-ban Lewis Hamilton (Lionel Messivel megosztva), 2014-ben Sebastian Vettel, valamint 2004-ben és 2002-ben Michael Schumacher. A Mercedes 2018-ban és 2010-ben lett az Év csapata, utóbbi évben Brawn GP-ként, ezt a díjat 2006-ban nyerte még meg a Renault.

Az autó-motorsportból még egy jelöltet találunk a listán: az Év visszatérője kategória jelöltje Marc Marquez, aki közel egy évet hagyott ki sérülés miatt, ennek ellenére három MotoGP-nagydíjat is megnyert 2021-ben.

Nem vágyik az F1-eshez hasonló bajnoki fináléra a MotoGP-vezér

Vitatott-drámai körülmények között, az utolsó körben dőlt el tavaly a Formula-1-es világbajnoki cím Max Verstappen és Lewis Hamilton között előbbi javára. Az Abu Dhabiban történt események komoly hullámokat gerjesztettek, az FIA is vizsgálódik az ügyben, Hamilton pedig azóta is hallgatásba burkolózik. Az érdeklődést nyilván fokozta a kiélezett vb-harc és a feszült finálé, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke, Carmelo Ezpeleta mégsem vágyik hasonló végjátékra a motorosok királykategóriájában – még ha 2015-ben maga is megtapasztalhatta a Valentino Rossi és Marc Marquez közötti emlékezetes balhé kapcsán, hogy milyen, ha botrányba fullad egy szezon (a képen a sepangi incidensük):

„Nem örülnék egy olyan végjátéknak a MotoGP-ben, mint amilyet az F1-ben láttunk” – nyilatkozta Ezpeleta a Marca hasábjain. „Azt kívánom, hogy két versenyző harcoljon az utolsó futamig a címért, de ahogy az egész alakult… Fantasztikus bajnokság volt, egész éven át küzdöttek, a vége azonban vitákat generált, ami nem jó. Olyan bajnokságot szeretnék, ami ha lehetséges, a végéig kitart, de az nem tetszett, hogy a vége után kétségek maradt, a vesztes pedig azóta sem szólalt meg. Egyértelműen nem ilyenről álmodom. Ahogy nem álmodtam a Rossi és Marquez közötti 2015-ös botrányról sem, noha mindenki örült neki a médiában keltett hatás miatt. Nem vágyom ilyesmikre.”

rossi-marquez-2015

Csak az első teszt után mutatja be idei festését az Alfa Romeo

Újabb csapatbemutató időpontja vált ismertté: az Alfa Romeo F1 Team ORLEN jelentette be, hogy február 27-én, vasárnap reggel 9 órakor egy online prezentáció keretében rántja le a leplet az idei versenygépe dizájnjáról. Ez nem csupán azért érdekes, mert az eddigi legkésőbbi időpont, hanem mert két nappal a barcelonai teszt után lesz esedékes, azaz a pályán előbb fogjuk látni Valtteri Bottas és Guanyu Zhou autóját, mint a hivatalos bemutató – viszont ott még a hírek szerint más, speciális tesztfestésben fog tündökölni az autó (az F1 pedig eleve nem is szeretné, ha „rendes” tesztként tekintenénk a spanyolországi körözésre…).

Az is kiderült az Alfa Romeo közleményéből, hogy az autó a C42-es kódjelet fogja viselni. A tavalyi esetén az új szabályok elhalasztása okán a C40-est kihagyták a sorban, így felmerült, hogy esetleg most pótolják majd azt, de a csapat láthatóan el akarta kerülni a kavarodást.

alfa-romeo-auto

Most már csak három istálló adós a bemutatója időpontjával: a Red Bull, a Williams és a Haas – igaz, utóbbi kapcsán Günther Steiner nemrég elhintette, hogy lehet, hogy mindenki mást be fognak majd előzni a leleplezéssel.

Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:

Február 10.: Aston Martin

Február 11.: McLaren

Február 14.: AlphaTauri

Február 17.: Ferrari

Február 18.: Mercedes

Február 21.: Alpine

Február 27.: Alfa Romeo

Negyeddöntők és hosszabbítás: a Formula–E új szezonjáról

Talán túl sok focit néztek a Formula–E szabályalkotói? Az elektromos világbajnokság legújabb szezonjára bevezetett szabályok kapcsán ez is felmerült bennünk – a Formula Podcast legújabb adásában megoszlottak a vélemények a szériáit illetően, de abban azért egyetértettünk, hogy azt a bizonyos szabálykönyvet nem ártott volna még egy-kétszer átgondolni (minderről 01:03:02-től hallhatsz)!

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Formula-E: Egyesítheti erejét a McLaren és a Mercedes

A Mercedes már második szezonjában, a 2020/21-es évadban megnyerte a Formula-E egyéni és gyártói világbajnoki címét, melyet követően a közvéleményt meglepve közölték, hogy címvédő szezonjuk végén gyári kapacitásban kiszállnak a sorozatból: az alakulat azonban privát státuszban maradhat a kategóriában. A Mercedes a 2021/22-es szezont is acélosan kezdte, a bajnok Nyck de Vries révén futamgyőzelemmel Szaúd-Arábiában: jók az esélyek a duplázásra.

A McLaren ugyanakkor érkezik a Formula-E-be: a következő, 2022/23-as szezonban, a Gen3 szabályrendszer első évében való szereplésre opciós szerződést kötött a cég. A The Race szaklap szerint az egyik lehetőség, hogy Woking a jelenlegi gyári Mercedes utódcsapatával egyesülve száll be a sorozatba, gyakorlatilag nevét adva a struktúrájában változatlan formációnak. Zak Brown McLaren-vezérigazgató és Ian James Mercedes-csapatfőnök közt több találkozó is történt az elmúlt egy év folyamán.

Ha a két istálló egyesíti erejét, szükség lesz egy partnerre, amely a hajtásláncot biztosítja: ez a szaklap szerint a Nissan lehet. Ugyanakkor továbbra is van esély rá, hogy a McLaren nem koprodukcióban, hanem önálló csapattal indul a Formula-E-ben.

Hosszabbított egyik régi szponzorával a McLaren

A McLaren és a Hilton szállodalánc együttműködése már 2005 óta tart, és most a felek újabb, többéves szerződést kötöttek. A Hilton szállásolja el a személyzetet a világ különböző pontjain, és különböző szórakoztató projekteket is készítenek együtt, mint például az iskolába fuvarozós videót, amiről mi is írtunk.

Videó: Russell először járt hivatalosan a két Mercedes-gyárban

Habár az elmúlt években számos alkalommal tesztelt a Mercedesszel és 2020-ban egy nagydíjra is beugrott a csapathoz, George Russell először járt az istálló leigazolt versenyzőjeként a két bázison, Brackley-ben, ahol az autó készül, valamint Brixworthben, a motorgyárban. Az első hivatalos napról – amely során még egy pohár pezsgőt is a kezébe nyomtak – a Mercedes most tette közzé videóját:

Loeb újabb történelmi magasságokba jutott januárban

Az első autóversenyző, aki négy világbajnoki rangú sorozatban is dobogóra állhatott, és immár a legidősebbb WRC-futamgyőztes: ezzel egészítette ki már eddig is egészen elképesztő eredménysorát Sebastien Loeb januárban, így hát természetesen róla is szót ejtettünk a Formula Podcast legújabb adásában, melyben az év első hónapjának eseményeit összegeztük – az adás e szakasza 47:25-től hallható.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Vettel vs. Bottas, Loeb vs. Solberg – sorsoltak a Bajnokok Tornája előtt

Február első hétvégéjén, Svédországban kerül sor az idei Race of Championst: a meghívásos gálaversenyt először rendezik jeges pályán. Nem akármilyen nevezési lista állt össze a megmérettetésre, kedden pedig a sorsolást is megtartották, ahol kiderült, hogy az egyéni küzdelmek során több szakágon belüli rangadót is rendeznek már az első körben is. Összekerült például az IndyCar-menő Helio Castroneves és Colton Herta, a ralilegenda Sebastien Loeb és Petter Solberg, a WRX-ben tavaly a vb-címért is csatázó Johan Kristoffersson és Timmy Hansen, míg pikáns Formula-1-es párosítás alakult ki Sebastian Vettel és Valtteri Bottas között. További érdekesség, hogy a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson a kétszeres F1-es vb-győztes Mika Hakkinen ellen kezd, Mick Schumacher a W Series kétszeres bajnokával, Jamie Chadwickkel csap össze, de egymásnak feszül majd David Coulthard és a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen is.

roc-egyeni-sorsolas

Az egyéni küzdelmeket a Bajnokok Tornáján vasárnap délben rendezik, ezt előzi meg szombaton ugyanabban az időpontban a Nemzetek Kupája is, ahol kétfős csapatok versengenek a végső titulusért. Ott a Vettel–Schumacher német duónak előselejtezőn kell majd részt vennie a szimulátorosok különversenyének győztesével, de érdekes lehet a Bottas–Hakkinen páros összecsapása is Coultharddal és Chadwickkel. A teljes ágrajz a képeken látható, a résztvevők listája pedig IDE KATTINTVA nézhető át.

roc-nations-sorsolas

Megérkezett a 2022-es F1-es Ferrari neve

A Scuderia esetén mindig legalább akkora érdeklődés övezi, hogy milyen szempontok alapján nevezik el az adott évi Formula-1-es versenyautójukat, mint magát a leleplezést, hiszen a legtöbb csapattal ellentétben nem egy kiismerhető mintázat alapján, folyamatosan növekvő számokkal keresztelik el azokat. Nos, az új szabályok szerint épített 2022-es gép neve F1-75 lesz: mint a csapat közleményéből kiderül, ezzel a Ferrari fennállásának 75. évfordulója előtt tisztelegnek, hiszen 1947-ben indította be először az alapító Enzo Ferrari az első autójuk, az 125 S motorját.

Az F1-75-öst, amellyel idén is Carlos Sainz és Charles Leclerc igyekszik minél jobb eredményeket elérni és a reményeik szerint a vb-címet célba venni, február 17-én 14 órakor leplezik le.

f1-75

Ezek voltak a hibridéra legkülönlegesebb festései

Hamarosan új korszak kezdődik a száguldó cirkusz történetében, az F1 Instagram-oldalán, egy rövid videóban pedig az elmúlt évek tiszteletére összeollózott egy újabb válogatást, ezúttal a 2014 és 2021 közötti időszak legjobb festéseiből. Nektek melyik volt a kedvencetek?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Elárverezik Alonso egyik F1-es autóját

Szerdán kalapács alá kerül a Renault 2004-es konstrukciója, az R24-07 névre hallgató versenygép, melyet egy bizonyos Fernando Alonso vezetett a szezon utolsó három versenyén. Az előzetes várakozások szerint 300 000 és 385 000 font közötti összegért kelhet majd el az autó, amely több másik jármű – például néhány ritkaságnak számító Ferrari – társaságában keres majd új gazdát.

 

Nem áll le Ogier: teljes szezont fut a WEC-ben!

A nyolcszoros világbajnok WRC-legenda, Sebastien Ogier újabb kihívást talált magának. A francia hétfőn jelentette be, hogy a Richard Mille Racing csapatával teljes szezont fut a Hosszútávú Világbajnokság LMP2-es kategóriájában. Csapattársai a kategória jelenlegi bajnoka, Charles Milesi, valamint egy hölygversenyző, Lilou Wadoux lesznek.

Ogier tavaly beszélt először arról, hogy szívesen versenyezne a szériában, novemberben pedig a WEC újonctesztjén is vezethetett, a Toyota Hypercar-autóját. Természetesen a francia tisztában van azzal, mekkora fába vágta a fejszéjét. „Tudom, hogy ez nagy kihívás, de valami olyasmit kerestem, ami motivál, és nem csupán egy egyszerű megoldás. Eddig a ralis karrieremre fókuszáltam, de mostanra megérett bennem a gondolat, hogy a hosszútávú versenyzés remek próbatétel lenne” – nyilatkozta Ogier, aki alig várja, hogy végre többekkel együtt dolgozhasson a sikerért és megoszthassa azt velük. Természetesen a ralit sem hagyta még abba, legközelebb tervei szerint májusban, Portugáliában ül majd autóba a WRC-futamon.

A Mercedes mérnöke is rajthoz áll az Ázsiai Le Mans Sorozatban

James Vowles munkanapjain a Mercedes főstratégájaként tevékenykedik, februárban azonban a bokszfalról leugorva versenyautóba pattan, és egy McLaren volánja mögött részt vesz az Ázsiai Le Mans Sorozatban. A kétfordulós, összesen négy versenyt magába foglaló megmérettetésen többek között az egyik tavalyi győztes, Manuel Maldonado lesz a csapattársa.


Megmenekül Schumacher gokartpályája

A hétszeres világbajnok legenda karrierje az otthonához közeli kerpeni gokartpályán kezdődött, aminek azután a tulajdonosa is lett. A pálya enélkül sem volt jelentéktelen az autósport történetében, egészen 2001-ig még világbajnoki futamokat is rendeztek rajta, ám a hely jövője veszélybe került, amikor az RWE energetikai cég tulajdonába került a környék 2016-ban. A vállalat a Hambach-erdőben tervezett lignitet bányászni, az útban lévő aszfaltcsíktól pedig szerettek volna megszabadulni. Ezt először egy természetvédelmi akció lehetetlenítette el, mostanra pedig egyezség született az RWE és a pálya menedzsmentje között, így a legendás helyszínnek már biztosan nem esik bántódása. Az első körben tíz évre szóló megállapodás megnyitotta a kaput a pálya modernizálása előtt, amely főként újraaszfaltozást, új kerékvetők telepítését és a kerítés felújítását jelenti. A vezetőség reméli, hogy hamarosan visszatérhet hozzájuk a Gokart-világbajnokság, más neves sorozatokkal egyetemben.

Nézd vissza a januári Motorsporthíradót

Tartalom:

- A Szilveszter Ralival ért véget a 2021-es szezon.

- Bemutatjuk TOP50 magyar autóversenyző ranglista élmezőnyét.

- Vogel Adrienn, a legjobb magyar hölgyversenyző volt vendégünk.

- Így búcsúzott a Mercedestől Valtteri Bottas.

Megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom

A Harley-Davidson Budapest Szalonban rendezett sajtótájékoztatón jelentették be, hogy Sarudon megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom, amely összefogja azokat, akik a motorozásnak és az állatvédelemnek is a szerelmesei. Az egerhirek.hu tudósítása szerint a sajtótájékoztatón egy asztalnál ült a Harley Davidson Budapest vezetője (Hankó Ákos), a chopperes (Rádi Károly-Motorosok az Állatokért), az állatvédő (Bregócs Edina-Motorosok az Állatokért, Kapin Richárd-Szurkolók az Állatokért, Kovács Sándor-Motorosok az Állatokért), a Macskaárvaház kuratóriumi elnöke, valamint a Jet Power Hungary Kft., az elhíresült Can-Am quadok és a Sea-Doo jetskik forgalmazó cégének tulajdonosa (Bóday Pál) és nem utolsó sorban a StuntRider bajnok (Palatinus Attila). Az eseményen mindenki egyetértett abban, hogy ott, ahol közösek a célkitűzések, a sikerek és az eredmények nem maradhatnak el. Célként az ivartalanítási program népszerűsítését, valamint a szaporítótelepek, az állatviadaloztatók és az állatkínzókkal szembeni küzdelmet jelölték meg.

motorosok-az-allatokert

Videó: Így újult meg a melbourne-i Albert Park

Többször is beszámoltunk már róla, hogy több ponton is átalakításon esett át a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj helyszíne. A promóter most egy videót is közzétett, amelyben sorra veszik ezeket a változásokat, többek között Daniel Ricciardo kommentálásával. Mint az elhangzik, több kanyart is szélesebbé tettek – a 6-ost például annyira, hogy az előzetes kalkulációk szerint 70 km/h-val gyorsabban veszik majd be az autók. Összességében 23 méterrel lett rövidebb a nyomvonal, ám mivel több helyen is gyorsult a pálya, így a várakozások szerint nagyjából öt másodperccel fognak megjavulni a korábbi köridők.