Így áll az F1 2023-as pontversenye a Belga Nagydíj sprintje után
https://formula.hu/parc-ferme/36185
Max Verstappen tovább növelte az előnyét a tabella élén a nullázó Sergio Perez és Fernando Alonso, valamint a két egységet begyűjtő Lewis Hamilton előtt: így áll a pontverseny a Belga Nagydíj sprintjét követően.
1. | Max Verstappen | Red Bull | 289 |
2. | Sergio Perez | Red Bull | 171 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin | 139 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 135 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 92 |
6. | George Russell | Mercedes | 91 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 84 |
8. | Lando Norris | McLaren | 63 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | 45 |
10. | Oscar Piastri | McLaren | 34 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | 31 |
12. | Pierre Gasly | Alpine | 22 |
13. | Alexander Albon | Williams | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | Haas | 9 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 5 |
16. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 4 |
17. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 2 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | 2 |
19. | Logan Sargeant | Williams | 0 |
20. | Nyck de Vries | AlphaTauri | 0 |
21. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | 0 |
A konstruktőri tabella:
1. | Red Bull | 460 |
2. | Mercedes | 226 |
3. | Aston Martin | 184 |
4. | Ferrari | 176 |
5. | McLaren | 97 |
6. | Alpine | 53 |
7. | Williams | 11 |
8. | Haas | 11 |
9. | Alfa Romeo | 9 |
10. | AlphaTauri | 2 |
fotó: dppi
Lehűtötte a kedélyeket az FIA az F1-es Madridi Nagydíj kapcsán
https://formula.hu/parc-ferme/37129
Mint arról Mészáros Sándor utazó tudósítónk is beszélt az Abu Dhabi Nagydíjat követő Formula Podcastban, illetve a napokban több más sajtótermék is beszámolt róla, a küszöbön lehet a bejelentés, hogy 2026-tól egy új utcai helyszínen – amely annak a komplexumnak a környezetében lenne kialakítva, ahol idén az F1 hivatalos kiállítását is tartották – rendezhetnek futamot Madridban. Most azonban az FIA szenátusának az elnöke Carmelo Sanz de Barros – aki egyúttal a Spanyol Automobil Szövetségnek is a feje – lehűtötte a kedélyeket, szerinte ugyanis még nagyon fontos és kezdeti lépések is hiányoznak a projekt megvalósulásához:
„A spanyol szövetségnél indul a folyamat, mert amikor egy új versenyt akarnak rendezni az országban, hozzájuk kell menni” – idézi szavait a Motorsport.com. „Szóval megkapta-e a spanyol szövetség mostanáig, hogy elemezze és tanulmányozza ezt a projektet? Nem, nem látták eddig, ezt a konkrét lépést még nem tették meg. Aztán ha a spanyol szövetség érvényesnek találja a projektet, hova küldik tovább? Az FIA-nak, mivel nekik kell homologizálniuk. Ha egy félig városi pályáról beszélünk, először homologizálni és hitelesíteni kell. Szóval ha a spanyol szövetség még nem kapott semmit, ezért nem is küldhettek semmit az FIA-nak, így ők nem is kaptak még semmit. Szóval az FIA-n belül még senki sem dolgozik azon a projekten, amiről a sajtóban szó esett a napokban.”
Carmelo Sanz de Barros hozzátette: a madridi tervek kiszivárgása mögött politikai manőverezések is állhatnak, főleg a Barcelonával való szembenállás miatt (amelynek a futamát kitúrhatná az F1-es naptárból a fővárosban rendezendő verseny). „Remélem, nem ez a helyzet, mert szeretnék egy versenyt Madridban. De ez az egyetlen projekt, amiről hallottam az F1 madridi érkezése kapcsán? Nem, legalább még két másik van.”
Verstappen elárulta, mi volt az RB19-es gyenge pontja
https://formula.hu/parc-ferme/37128
Max Verstappen és a Red Bull minden idők (egyik) legdominánsabb F1-es szezonját produkálták: a csapat 22-ből 21 versenyt megnyert, ebből 19 győzelemmel vette ki a részét a holland pilóta. Ennek ellenére a háromszoros világbajnok úgy érzi, volt azért gyenge pontja az RB19-esnek is: „Ismerjük az autónk gyengeségeit. Ezeken próbálunk meg dolgozni, emellett az erősségeinket még erősebbé tenni” – idézi a RacingNews365.com Verstappent, aki elsősorban a lassú kanyarokat emelte ki gyengeségként, amely a városi helyszíneken – így például Szingapúrban, ahol egyedüliként nem diadalmaskodtak 2023-ban – jobban kidomborodott:
„Nézzük csak meg a szingapúri hétvégénket. Úgy gondolom, összességében az utcai pályákon kicsit jobban szenvedünk, beleértve Vegast is. Az alacsony tempójú kanyarok egyértelműen nem számítanak az autónk erősségének, ahogy a huplik és a kerékvetők sem. Úgyhogy ez nyilvánvalóan egy nagy terület, ahol fejlődhetünk.”
Brown hajlandó támogatni az Andretti F1-es projektjét, ha…
https://formula.hu/parc-ferme/37127
Bár az FIA már hetekkel ezelőtt zöld jelzést adott a General Motorsszal összefogó Andretti Globalnak, továbbra is erősen kérdéses, hogy az amerikaiak érkezhetnek-e tizenegyedik csapatként a Formula-1-be, hiszen ehhez a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal is meg kell állapodniuk. Márpedig Stefano Domenicaliék nem igazán támogatják a létszámbővítést, és ebben partnerként számíthatnak a jelenlegi istállókra – bár nekik egyébként ebbe hivatalosan nincs beleszólási joguk. Éppen ezért némileg a fősodorból kilógónak számít Zak Brown McLaren-vezérigazgató interjújra a Track Limits podcast adásában, amelyben arról beszélt, hogy látja, milyen előnyt jelentenének Andrettiék az F1-nek:
„A mellettük szóló érv, hogy segíthetik növelni a tortát. Ez a torta jelenthet mindenekelőtt rajongókat, televíziós bevételeket, növelheti az elérésünket egy bizonyos piacon, ami segíthet több szponzort becsábítani, növelheti az izgalmakat a versenypályán. A hátulütő az, hogy ha nem növekszik a torta mérete, akkor ugyanazt kell több részre osztani, és szerintem a csapatok többsége ezt az álláspontot képviseli” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: valójában a csapatoknak nincs is pontos képük arról, mi szerepel konkrétan Andrettiék ajánlatában.
„A véleményem az, hogy amennyiben hozzáadnak a sporthoz – legyen szó több rajongó, több tv-s bevétel, több szponzor bevonzásáról vagy bármiről –, és ezzel növelik a tortát, akkor inkább veszem ki egy nagyobb torta egytizenegyedét, mint egy kisebbnek a tizedét. De végső soron a csapatoknak ebben nincs szavazata, szóval az F1-re és az FIA-ra kell bíznunk magunkat, hogy eldöntsék, vajon hozzáadott értéknek érzik-e őket. Szerintem mindenkinek van véleménye, de nem mindenkit tájékoztattak arról, mi is valójában az ajánlat.”
Ricciardo elárulta, mit érez az Achillesz-sarkának az F1-es visszatérése óta
https://formula.hu/parc-ferme/37126
Daniel Ricciardo a Magyar Nagydíjon tért vissza a Formula-1-es mezőnybe az AlphaTauri színeiben, azóta a sérülése miatt összesen hét versenyhétvégén vett részt csupán. Bár ezeken csak 4-3-ra kapott ki a csapattárs Yuki Tsunodától az időmérőkön, mégis a kvalifikációkat érzi a gyenge pontjának egyelőre az ausztrál:
„Ha megnézem Brazíliát és Abu Dhabit, az időmérő volt bizonyos tekintetben az Achilles-sarkam. És ezért vállalom a felelősséget, talán nem raktam össze a legjobb köröket. Nyilván Brazíliában körhátrányba kerültünk, de valójában a tempónk alapján bőven a pontszerzők között lehettünk volna. Természetesen ezek csak ’mi lett volna, ha’ helyzetek, de a tempó megvolt, szóval igazából az egykörös tempót kell orvosolnunk. Ott volt Mexikó és még néhány másik verseny, amelyek bizakodásra adnak okot ilyen tekintetben” – utalt a mexikóvárosi negyedik rajthelyére a RaceFans.net által idézett Ricciardo.
Alonsónak már az is megtiszteltetés, hogy Newey munkássága idején versenyez az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37124
Adrian Newey minden idők egyik legsikeresebb Formula-1-es tervezője, világbajnoki autók sora fűződik a nevéhez a Williamsnél, a McLarennél és jelenleg a Red Bullnál. Korábban Newey elmondta, hogy karrierjében egyedül azt bánja, hogy soha nem dolgozott együtt Lewis Hamiltonnal vagy Fernando Alonsóval. Amikor utóbbit szembesítették a szakember ezen nyilatkozatával, a spanyol arról beszélt, hogy már az is megtiszteltetés neki, hogy olyan mezőnyben szerepelhet, ahol ott vannak Newey autói:
„Ő a sport legendája. Néhányszor nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy együtt dolgozzunk, és beszéltünk erről” – idézi Alonsót a Motorsport.com portál. „Emlékszem, amikor néhány éve kiadott egy könyvet Spanyolországban, az a megtiszteltetés ért, hogy én írtam hozzá az előszót. Szerintem ő egy hihetetlen ember, akivel szerencsém volt ugyanabban a környezetben dolgozni. Még ha soha nem is dolgoztunk együtt, örülök, hogy ebben az időszakban élek és versenyzek, amikor Adrian Newey tervez Formula-1-es autókat. Bárcsak egy nap együtt dolgozhattam volna vele… Vezetem majd otthon a Valkyrie-t, és talán már attól érzek majd valami boldogságot, hogy abba beleülhetek” – utalt a 42 éves pilóta az Aston Martin projektjére, amelyet eleinte Newey vezetett.
Kiss Norbert is átvette az ötödik Eb-címért járó FIA-trófeáját
https://formula.hu/parc-ferme/37125
A péntek esti nagy gála után, amelyen a világbajnoki sorozat legjobbjait jutalmazták, szombaton is folytatódott az FIA díjátadóinak sora Bakuban: ezúttal a nemzeti és regionális szériák győztesei kapták meg az elismerésüket. Köztük volt természetesen a kamionos Európa-bajnokságot zsinórban harmadszor, összességében pedig már ötödször megnyerő Kiss Norbert is:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!
https://formula.hu/parc-ferme/37123
Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.
Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:
Zsinórban másodszor Strollé az év F1-es rajtja? – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37122
Ismét összeállítást készített a Formula-1-es szezon legjobb rajtjaiból az F1 hivatalos YouTube-csatornája, a lista első helyén pedig Lance Stroll Las Vegas-i startja áll. A kanadai ezzel zsinórban másodszor végzett ilyen tekintetben az élen, hiszen tavaly pedig az esős suzukai futam rajtjánál nyújtott produkciója hozta el az első pozíciót. Az eredményeket tekintve egyébként astonos csapattársától, Fernando Alonsótól jócskán elmaradó Stroll nem kevesebb, mint tíz helyet javított a Las Vegas-i Nagydíj rajtjánál és első kanyarjaiban, amelybe persze belejátszott, hogy több incidens is történt az elindulást követően – de ez persze a válogatás több más helyezettjéről is elmondható. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Magyar dobogó a Rotax Grand Finals döntőjében
https://formula.hu/parc-ferme/37121
Véget ért a 2023-as Rotax Grand Finals, melyet Bahreinben rendeztek meg, a szahíri F1-es pálya tőszomszédságában. Összesen 62 ország 384 versenyzője feszült egymásnak, kilenc kategóriában, ebből pedig kilencen honfitársaink voltak, akik hat kategóriában voltak érdekeltek. Minden egyes ország Rotax Max Championsipben bajnoki címet szerző versenyzője juthatott ki a világ egyik legrangosabb gokartos eseményére, illetve sok nemzetközi sorozaton keresztül is tikettet lehetett váltani a Grand Finalsre. Minden kategóriában legfeljebb 36-an juthattak be a döntőbe, de volt, ahol kétszer ennyi volt a nevező, így már a legjobbak legjobbjai közé sem volt egyszerű bekerülni.
A legkisebbnek számító MicroMax géposztályban Rózsa Márton volt az egyetlen magyar induló, aki a rosszul sikerült elődöntőt követően a 28. helyről tört előre, s a 15. pozícióban intették le. A MiniMaxban Fally Márkó ugyan a kilencedik helyen ért célba, de rengeteg büntetést osztottak ki a felügyelők a versenyt követően, ami elől ő sem menekült meg, s az öt másodperces időbüntetés miatt csak 23.-ként értékelték, míg Deniel Lukjanov a 19. helyet szerezte meg. Lipovics Patrik a 32. helyen jutott a fináléba, ott pedig hetet előrelépve a 25. pozícióban intették le.
Fotó: ROTAX Karting
A legnagyobb durranás viszont csak ezután következett, a Senior géposztályban ugyanis a második helyen ért célba az egész héten erős tempót prodikáló Krepcsik Áron. Már a pénteki elődöntőt is a harmadik helyen zárta Áron, a döntőben pedig a hetedik pozícióból rajtolhatott, innen jött fel ötödiknek, de az élen végző hármast megbüntették, így a győzelem a szerb Andrej Petrovicé lett, Áron pedig a dobogó második fokán ünnepelhetett. Sajnos Juráncsik Balázs pont nem jutott be a döntőbe, a 37. helyen végzett.
Balázshoz hasonlóan Vida Benedek is lemaradt a döntőről, ő a 47. helyen zárta a DD2-es kategóriát, Szabó Bende révén viszont volt magyar indulónk a fináléban, ráadásul ő a nyolcadik helyről rajtolhatott, a versenyen pedig végül három helyet rontva a 11. pozícióban ért célba. Az E20 Senior kategóriában Deaák Dominiknak szurkolhattunk, aki egy helyet javítva hetedik lett a döntőben, a 15 fős mezőnyben.
A hattyú a McLaren sikerei mögött
https://formula.hu/parc-ferme/37118
A McLaren nagyfőnöke, Zak Brown a wokingiak hivatalos honlapján méltatta Andrea Stella csapatfőnök teljesítményét, aki munkaetikájával, kommunikációjával és teljesítményorientált beállítottságával nagyban hozzájárult ahhoz, hogy bár az emberanyag nem változott, a McLaren mégis új csapattá vált az elmúlt években – mely sikeresebb, mint az elmúlt egy évtizedben bármikor.
Stella jellemzésekor Brown egy találó névvel illette a Ferraritól érkező szakembert: „Úgy hívom őt, hogy a Hattyú. Úgy néz ki, mint egy víz tetején cirkáló kedves fickó, de a felszín alatt gyorsan pedálozik. Nagyon kemény, nagyon profi, és nagyon érthetően beszél, egyáltalán nem politizál, egyáltalán nincs egója” – mondta Brown, majd hozzátette:
„Nemcsak az lepett meg kellemesen, hogy mit tett le az asztalra, hanem az is, hogy milyen gyorsan elérte a hatást vele, hiszen azt hiszem, mindannyian láthattuk, hogy a fordulat egészen elképesztő volt.”
Hamiltont kellemes élmények érték a gyárban
https://formula.hu/parc-ferme/37120
A péntek este az FIA évzáró gáláján a karrierje első F1-es bajnoki harmadik helyéért járó trófeát átvevő Lewis Hamilton a sajtó képviselőinek elmesélte, hogy a szezonzárót követően ellátogatott csapata, a Mercedes két angliai gyárába, Brackleybe és Brixworth-be, ahol ezúttal is nagyon kellemes élmények érték:
„Ez mindig eléggé érzelmes pillanat. Nagyon hosszú ideje vagyok az istállónál, de minden egyes alkalommal, amikor visszamész Brixworth-be és Brackleybe, eszedbe jut, hogy milyen nagy csapat visz téged előre” – mondta a brit, majd hozzátette: „Egyesek újak a csapatnál, akkor csatlakoztak, amikor én már itt voltam, mások viszont már jóval előttem itt voltak, sőt vannak olyanok is, akik már az első nagydíjamon is az erőforrásaimon dolgoztak.”
A diverzitás mellett rendre kiálló Hamilton ezúttal sem mulasztotta el hangsúlyozni ennek fontosságát: „Elképesztő látni a fejlődést és a növekedést. A csapatunk egyre sokszínűbbé válik, ami nagyon tetszik nekem, hiszen látom, hogy jó irányba haladunk.”
Japánban történt Zak Brown legkínosabb pillanata
https://formula.hu/parc-ferme/37119
Zak Brown, a McLaren első embere számos emlékezetes pillanatot átélhetett már F1-es versenyhétvégéken, és nem csak a versenypályákon! Az amerikai üzletember egy podcastben színt vallott autósportos karrierje legkínosabb pillanatáról, mely a Japán Nagydíj hétvégéjén esett meg vele:
„Azt hittem, ellopták az órámat, és Japánban nagyon komolyan veszik a lopást. Jelentettem, és a rendőrséget is bevonták, olyan volt az egész, mint egy gyilkossági helyszín, annyira komolyan vették. Érthető módon a szállodai személyzet tagjai is eléggé feldúltak voltak, azt hitték, hogy ott történt a lopás” – idézte fel Brown a történteket.
Aztán az eset gyors fordulatot vett: „Aztán... megtaláltam az órámat. A bőröndömben volt. Nagyon kínos volt.”
Alonso: Nem eshetünk visszább az 5. helynél
https://formula.hu/parc-ferme/37117
A 2023-as szezon első szakaszában az Aston Martin minden várakozást felülmúlt, hiszen a legtöbbször ők voltak a Red Bull legközelebbi üldözői, és csak elvétve fordult elő, hogy Fernando Alonso nem végzett dobogón. Aztán a fejlesztési versenyben lemaradtak, de a végeredmény így is meghaladta a szezon előtti elvárásokat – az viszont kulcsfontosságú, hogy a 2024-es idény ne hozzon visszalépést, ahogy arra a spanyol is felhívta a figyelmet a sajtó képviselőinek nyilatkozva:
„Mindig is azt mondtuk, hogy ez az Aston Martin első éve versenyképes istállóként. Sok változás történt a csapatnál, új gyár és így tovább. Szóval ha jövőre visszább lépünk, az rossz lesz, tovább kell haladnunk előre” – mondta Alonso, aki karrierje során nem először jobb helyen zárt egyéniben, mint csapata a konstruktőri pontversenyben:
„Ötödikek lettünk a konstruktőrök között, jövőre ezen javítanunk kell. Negyedik, harmadik, második, mindegy, mindenképpen örömteli lenne. Ami pedig engem illet, a nyolc idei dobogós helyezés után remélhetőleg jövőre is valami hasonlót tudok majd elérni.”
Ruandában rendezik a jövő évi FIA-gálát
https://formula.hu/parc-ferme/37116
Nem mindenki fogadta osztatlan lelkesedéssel azt a döntést, hogy a 2023-as FIA díjátadó gálát Azerbajdzsánban rendezik meg: Lewis Hamilton azt tette szóvá a rendezvényen, hogy környezetvédelmi szempontból aggályos, hogy miközben az FIA székhelye Párizsban található, a gála összes fontos szereplőjét át kellett reptetni az onnan mintegy 4000 kilométerre található Bakuba.
Nos, azt egyelőre nehéz megmondani, bárki szót emel-e majd a 2024-es díjátadó helyszíne ellen, melyet első ízben rendeznek meg majd az afrikai kontinensen, méghozzá a motorsportjáról vajmi kevéssé ismert Ruanda fővárosában, Kigaliban.
A szövetség évvégi gáláját eddig kizárólag Európában és Ázsiában rendezték meg, az öreg kontinenstől legtávolibb helyszín Új-Delhi volt 2011-ben.
Albon lesz a pilótapiac egyik főszereplője?
https://formula.hu/parc-ferme/37115
A Formula Podcast legújabb adásában a 2023-as F1-es szezon összes versenyzőjéről rövid véleményt mondtunk, és sorba is rendeztük őket az idei produkciójuk alapján. Az idény egyik legkellemesebb meglepetését Alexander Albon szolgáltatta, aki a paddockban terjedő vélemények szerint a nagy pilótakeringő egyik kulcsszereplője lehet. Jelenleg 13 ülés sorsa kérdéses még 2025-re, s a bizonytalan felállású csapatok jó részénél szóba kerülhet a Williamsnél másodvirágzását élő brit-thai versenyző.
A Formula Podcast nagy pilótaértékelője itt hallgatható meg:
Min kellene még Verstappennek változtatnia?
https://formula.hu/parc-ferme/37114
A 158 nagydíjon rajthoz álló, s hosszú évek óta az F1-es közvetítések egyik arcának számító Martin Brundle újságírói és versenyzői szemüvegen keresztül is véleményt formált Max Verstappenről, aki szerinte nagyon hálás interjúalany, de azért tökéletesnek nem nevezné a hozzáállását: „Mindig is üdítő volt interjút készíteni, és egyszerűen csak beszélgetni vele. Nagyon közvetlen és őszinte, amit látsz, azt kapod tőle, és láthatóan nem különösebben érdekli, hogy mások mit gondolnak.”
„Azonban úgy érzem, hogy egy kicsit több diplomácia és kiegyensúlyozottabb kommunikáció jobban illene az örökséghez, amit hátrahagy. Végül is mindannyian csak őrzői vagyunk ennek a nagyszerű sportnak, miközben keresztülmegyünk rajta” – folytatta Brundle, aki azt is kifejtette, hogy változott Verstappen pályán mutatott viselkedése az évek során:
„Persze tizenévesen, amikor bemutatkozott az F1-ben, kissé vad volt, de ezt rendbe tette, és ma már a nyugalom mintaképe a pályán, és ugyanolyan tisztességes, mint bárki más, ha kemény versenyzésről van szó. Nem értem, miért tekintik sokan még mindig egyfajta gonosztevőnek.”
Mit vár 2024-ben De Vriestől a Toyota?
https://formula.hu/parc-ferme/37113
2024-ben a Toyota hypercar-csapatának tagja lesz Nyck de Vries, aki a #7-es autóban váltja majd Jose Maria Lopezt, akit a gyártó a GT-projektre helyezett át. Az F1-ből távozó hollandról az FIA-gálán a bajnok #8-as autó stábját kérdezték meg:
„Szerintem ő ismeri az enduranca-versenyzést, versenyzett az LMP2-ben és velünk is sokat tesztelt már. Maga a versenyhétvége viszont nem könnyű, amikor egy óra alatt kell felkészülni, meg kell osztani az autót a többiekkel, szóval ez elég egyedi, és idő kell, amíg hozzászokik az ember. De jó csapattársai vannak, és maga a csapat is tapasztalt, úgyhogy felkészült lesz, és nem hiszem, hogy gondjai adódnak – de szem előtt kell tartani, hogy ez endurance, hosszúak a futamok, és célba kell érni” – válaszolta erre Sebastien Buemi.
„Én is voltam pár éve hasonló helyzetben, szerintem Nyck jól felkészült, és a csapat, valamint a csapattársak miatt hamar felveheti a ritmust. Tesztelt már, biztos, hogy meglesz a tempója” – tette hozzá Brendon Hartley, aki korábban szintén az F1-ből érkezett ide.
2024-ben újra olimpikon lesz Nasszer Al-Attiyah
https://formula.hu/parc-ferme/37112
A katari versenyző már az 53. életévét tölti majd be idén december 21-én, éppen nemrég igazolt el a Toyota gyári csapatától és váltott a Prodrive Hunterre, hogy januárban zsinórban harmadik, összességében hatodik Dakarját próbálja megnyerni, és hogy zsinórban harmadszor legyen a tereprali világbajnoka. Emellett azonban más feladatai is lesznek: a párizsi olimpián ismét részt vehet majd agyaggalamb-lövészként.
Al-Attiyah korábban hatszor volt már olimpikon, 1996-tól 2016-ig minden ötkarikás játékon ott volt, és 2012-ben, Londoban olimpiai bronzérmes lett ebben a sportágban. 2024-ben újra megpróbálja: mint mondta, nagyon szereti az agyaggalamb-lövészetet és sokat segít neki az autóversenyzésben is.
fotó: FIA
Két Toyota-pilóta is balesetet szenvedett, ki kellett hagyniuk az FIA-gálát
https://formula.hu/parc-ferme/37111
A WRC-ezüstérmes Elfyn Evans, illetve a WEC világbajnok formációjának tagja, Brendon Hartley is balesetet szenvedett az elmúlt napokban: a Toyota mindkét pilótájának ki kellett hagynia emiatt a mai FIA-díjátadót.
Evans kerékpárral szenvedett balesetet és megsérültek a bordái, emiatt pedig az orvosok azt tanácsolták, hogy ne üljön repülőre, így nem tudott elutazni Bakuba, a gála helyszínére. Sok ideje egyébként nincs arra, hogy felépüljön a sérüléséből, ugyanis bő egy hónap múlva kezdődik a szezon Monte-Carlóban, és ő maradt a Toyota egyetlen vb-esélyes versenyzőej 2024-re.
Míg Hartley ugyan bejelentkezett videón, de elmondta, hogy egy baleset következtében eltörte egy csontját a lábában, így Monacóban lábadozik, de az első tesztre felépül, nem lesz probléma.
Éjszakai futamnak szeretné az F1 a Madridi Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/37110
Mint az a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában is elhangzott és később más sajtóértesülések is beszámoltak róla, közel állhatnak a felek a megállapodáshoz arról, hogy 2026-tól Formula-1-es nagydíjat rendezzenek Madridban. Az utcai helyszín révén abban a szezonban két spanyol forduló lehet, mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona versenypályának 2026-ig érvényes a szerződése, hosszabb távon viszont gyaníthatóan a katalán állomás helyét veheti át a Madridi Nagydíjat az F1-es versenynaptárban.
A Motorsport.com értesülései szerint ráadásul az F1 azt szeretné elérni, hogy esti – sőt, akár éjféli! – versenyt rendezzenek a spanyol főváros utcáin. Ezzel Madrid lehetne az első európai helyszín, ahol villanyfényben versenyeznek a száguldó cirkusz szereplői. A lap ugyanakkor úgy tudja, hogy maguk a madridi szervezők inkább ragaszkodnának a megszokott nappali időponthoz.