DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin

Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.

Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.

A Formula-3 időmérőjének végeredménye:

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
L.Fornaroli Trident 1:45.520    
Oliver Goethe Trident 1:45.646 0.126  
23  Pepe Martí Campos Racing 1:45.874 0.354  
24  C.Mansell Campos Racing 1:45.909 0.389  
G.Bortoleto Trident 1:45.910 0.390  
Paul Aron Prema Racing 1:45.945 0.425  
15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 1:46.040 0.520  
16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 1:46.046 0.526  
10  Franco Colapinto MP Motorsport 1:46.064 0.544  
10  27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 1:46.155 0.635  
11  11  Mari Boya MP Motorsport 1:46.163 0.643  
12  12  Jonny Edgar MP Motorsport 1:46.169 0.649  
13  14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 1:46.249 0.729  
14  Grégoire Saucy ART Grand Prix 1:46.270 0.750  
15  25  Hugh Barter Campos Racing 1:46.277 0.757  
16  Zak O:Sullivan Prema Racing 1:46.332 0.812  
17  17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 1:46.468 0.948  
18  Kaylen Frederick ART Grand Prix 1:46.620 1.100  
19  26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 1:46.732 1.212  
20  31  M.Cresswell PHM Racing by Charouz 1:46.906 1.386  
21  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1:46.971 1.451  
22  19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 1:47.037 1.517  
23  Nikola Tsolov ART Grand Prix 1:47.054 1.534  
24  21  Max Esterson Rodin Carlin 1:46.914 1.394  
25  20  Oliver Gray Rodin Carlin 1:47.270 1.750  
26  22  Ido Cohen Rodin Carlin 1:47.447 1.927  
27  28  Alejandro García Jenzer Motorsport 1:47.560 2.040  
28  29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 1:47.613 2.093  
29  30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 1:47.778 2.258  
30  Dino Beganovic Prema Racing 2:45.962 1:00.442  

 

 

A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.

A Formula-2 időmérőjének végeredménye:

 Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
Victor Martins ART Grand Prix 1:39.832    
24  Kush Maini Campos Racing 1:39.945 0.113  
11  Ayumu Iwasa DAMS 1:39.952 0.120  
14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 1:39.957 0.125  
Oliver Bearman Prema Racing 1:39.989 0.157  
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:39.991 0.159  
Zane Maloney Rodin Carlin 1:40.001 0.169  
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.019 0.187  
10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:40.026 0.194  
10  Frederik Vesti Prema Racing 1:40.052 0.220  
11  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:40.135 0.303  
12  12  Arthur Leclerc DAMS 1:40.198 0.366  
13  Jehan Daruvala MP Motorsport 1:40.314 0.482  
14  Dennis Hauger MP Motorsport 1:40.368 0.536  
15  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:40.400 0.568  
16  20  Roman Staněk Trident 1:40.526 0.694  
17  22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 1:40.561 0.729  
18  25  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.815 0.983  
19  17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:40.950 1.118  
20  21  Clément Novalak Trident 1:41.106 1.274  
21  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 1:41.457 1.625  
22  23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 1:42.084 2.252  

„Ő már nem az a Michael, akit az F1-ben megismertünk”

Néhány nap múlva lesz a tízéves évfordulója annak a szörnyű síbalesetnek, amelyben súlyos sérüléseket szenvedett Michael Schumacher, akinek állapotáról azóta is csak elvétve kapunk hivatalos információmorzsákat. A Ferrari korábbi csapatfőnöke és az FIA egykori elnöke, Jean Todt köztudottan szoros kapcsolatát ápol a Schumacher családdal, többször is látogatja egykori versenyzőjét, s a szomorú évforduló közeledtével a L’Equipe hasábjain beszélt ismét a hétszeres világbajnokról:

„Michael itt van, szóval ilyen szempontból nem hiányzik, de egyszerűen már nem az a Michael, aki volt. Már más, és varázslatosan irányítja a felesége és a gyermekei, akik védik őt. Más ember, és abban a kiváltságban van részem, hogy osztozhatok néhány pillanaton vele. Ennyit mondhatok. Sajnos a sors tíz éve lecsapott rá. Ő már nem az a Michael, akit a Formula-1-ben megismertünk.”

Stefano Domenicali, aki szintén vezette a Ferrarit, jelenleg pedig az F1 vezérigazgatója, sokkal ritkábban nyilatkozik Schumacherről, most azonban ő is megtette ezt az olasz Rai Radio adásában: „Ami köztük és köztem van, az bizalmas marad, de így élni 10 éven át olyasmi, amit a legádázabb ellenségednek sem kívánnál soha. Olyan, mintha csak tegnap történt volna a meribeli balesete. Ezek az életet megváltoztató jelenetek voltak.”

f1-michael-schumacher-ferrari

Olyan szorossá válik majd az F1, mint az IndyCar?

Max Verstappen és a Red Bull minden idők (egyik) legdominánsabb szezonját futotta 2023-ban a Formula-1-ben: a csapat a 22 futamból 21-et, a holland pilóta pedig 19-et nyert meg. Mögötte/mögöttük azonban igen változatosan alakult a küzdelem, ráadásul az üldöző csapatok között igen szoros időkülönbségeket láthattunk egyes kvalifikációkon. Mindezek alapján érzi úgy Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója, hogy az F1 rövidesen hasonlóan kiélezetté válhat, mint az IndyCar:

„Ha megnézzük az időeredményeket, még a tabella kilencedik és tizedik helyezett csapata is fenyegetést jelent a Q3-ra. A bajnokságot illetően valószínűleg maradnak ugyanazok a szereplők, de úgy vélem, a Formula-1-ben szorosabbá fog válni a versengés” – idézi Brownt a Motorsport.com. „Szerintem jobban olyan lesz, mint az IndyCar, ahol sok versenyző nyerhet bármikor és ritkán fordul elő, hogy valaki meglóg a bajnoki címmel. Ha Max elcsúszott volna egy banánhéjon, a bajnokság egészen más képet festett volna az alapján, hányan állhattak dobogóra, hányan végeztek második helyeken. Arra számítok, hogy közeledni fogunk egymáshoz, ez pedig remek lesz a sportnak, hogy nem lesz ilyen szintű dominancia és hét-nyolc pilóta nyerhet majd mindegyik hétvégén. Lenyűgöző lenne ez a sport számára, és szerintem ebbe az irányba haladunk.”

A McLaren-vezér azért hozzátette: azt nem tudja, mennyire fogják tudni ledolgozni majd a Red Bull előnyét, hiszen nem tudhatják, mennyire korán kezdtek bele a 2024-es autójuk fejlesztésébe, de azt is megjegyezte, hogy az élcsapatoknak voltak azért olyan villanásai idén, amelyek alapján valójában annyira azért nincsenek rettenetesen messze az energiaitalosoktól.

f1-verstappen-norris-alonso-hamilton

Szavazás: Melyik volt az év versenye 2023-ban az F1-ben?

Nagy szezonértékelő sorozatunkban ma az év futamait vettük górcső alá. Szerkesztőségünk a Szingapúri Nagydíjat találta az év legjobb versenyének, de kíváncsiak vagyunk arra is, hogy olvasóink szerint melyik volt idén a legjobb futam az F1-ben. Az alábbiakban erre szavazhattok, válaszopciókként a szerkesztőségünk tagjai által a top 3-as listákban említett futamokat és a hazai Magyar Nagydíjat adtuk meg:

Alonso a Mikulás puttonyával, Verstappen Red Bull-szánon – itt az F1 karácsonyi üdvözlőlapja

Számos egyéb apró részletet megfigyelhetünk a mezőny mind a 20 tagját ábrázoló ünnepi képeslapon a címben említetteken kívül, így például a Gasly vállán fát díszítő Tsunodát, a Sainzt hógolyókkal bombázó Norrist és Magnussen Steiner elhíresült mondatával ellátott tábláját:

Bottas rajthoz állna jövőre a murvás kerékpár-vb-n

Valtteri Bottas köztudottan kedveli a kerékpározást, különösen azóta, hogy a profi bringás, Tiffany Cromwell a párja. A Sauber finn F1-es versenyzője már néhány versenyen is elindult, ahol nem is ért el rossz eredményeket. 2024-ben azonban szintet léphet ilyen téren Bottas, ugyanis megpróbálja kvalifikálni magát a murvás kerékpáros világbajnokságra. Szerencséje, hogy ezt október 5-6-án rendezik Belgiumban, amikor a Formula-1 épp őszi szüneten lesz, szóval a sűrű versenynaptár ellenére is beleférhet a versenyző menetrendjébe. Ehhez azonban a legjobb 25 százalékban kell végeznie az UCI murvás világsorozatában a 35-39 éves korosztályban – az első megmérettetés pedig már közeledik is:

„Az első adelaide-i esemény januárban lesz, szóval karácsonyra Ausztráliába utazom, ami így tökéletesen jön ki. Valóban komolyan veszem a versenyeket, és mindig próbára fogom tenni magam. Legyen szó eredményről, taktikáról vagy átlagsebességről, mindent beleadok, nem zavar, ha kínzom magam. Jövőre pedig megpróbálom kvalifikálni magam a murvás világbajnokságra” – jelentette ki Bottas a Bobby & Jens podcast adásában.

bottas-kerekpar

Videó: hogy néz ki egy F1-es autó a külső borítás alatt?

Egy érdekes grafika arról, hogy a karosszéria elemei nélkül hogyan mutat egy F1-es autó - a videó a képre vagy erre a linkre kattintva megtekinthető!

f1_2

Verstappen: Normál versenyformátum és szorosabb küzdelem kell az F1-nek, nem sprint

Továbbra sem rajong az F1-es sprintek különböző ötleteiért Max Verstappen. a háromszoros világbajnok szerint a megszokott formátumra van szükség, csak a szabályokkal hozzák közelebb egymáshoz a csapatokat, és már nem is kell mesterséges izgalomkeltéssel foglalkozni. 

„Nem számít, nem jelent nekem semmit, ugyanolyan átmenni a célvonalon ott is, mint a főfutamon. Nem okoz elégedettséget megnyerni egy sprintet, de őszintén szólva úgyis azt csinálnak, amit akarnak. Nem találom igazán érdekesnek, szóval ahogy korábban is kérdeztem, miért kell tovább próbálkoznunk változtatásokkal? Csak legyen a normális versenyformátum és legyenek közelebb egymáshoz a csapatok, az elég izgalmas lesz” – idézi Verstappen szavait a Racingnews365.com.

SI202309030639_resize

Melyik MotoGP-versenyző csomagol leggyorsabban karácsonyi ajándékot?

Egy igazi karácsonyi videó a MotoGP versenyzőitől - amely a képre vagy erre a linkre kattintva megtekinthető!

maxresdefault (3)

Vettel: A mai gyerekeknek már nem ugyanazt jelenti a Michael Schumacher név

Michael Schumacher mindig is a Formula-1 legendás neve marad, de idővel megkopik az emléke, és más kiválóságok kerülnek előtérbe – mondta Sebastian Vettel, akit pályafutása során a német elődhöz mértek és hasonlítottak.

„A sportban a dolgok mozgásban vannak, néha nagyon gyorsan. Az idő előre halad, nem hátra, és nem is áll egyhelyben. Egy Michaelhez hasonló kaliber mindig közismert név marad sikerei és statisztikái miatt, amelyek feketén-fehéren örökké megmaradnak. De karaktere finomságaira is emlékezni fognak, a különleges kötelékre a Ferrarival” – kezdte a DPA-nak Vettel, aki Schumacher síbalesetének közelgő, december 29-i 10. évfordulója előtt nyilatkozott fiatalkori példaképéről.

„Habár nehéz belegondolni, egy Michael Schumacherre vagy egy Michael Jordanre eltérően tekintenek az idő múlásával. Sosem fognak eltűnni a történelemkönyvekből, de sok mai gyerek számára a Michael Schumacher név nem jelenti ugyanazt, mint az én időmben. Ő hős volt az én generációm számára. Lehet, hogy a jövőben Lionel Messi kevésbé lesz nagy név, mint egy Erling Haaland. De ez egy jó dolog, mert minden korszak a saját sztorijait írja, minden kornak megvannak a saját hősnői és hősei.”

Fotó: DPPI

„Nem én vagyok az apja, nem is ez a cél” – Verstappen párja lányáról

Max Verstappen párja már három éve a brazil Kelly Piquet – a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya. A nagydíjakon is gyakran feltűnő hölgynek van egy négyéves kislánya, Penelope, akinek apja a korábbi F1-es versenyző, Danyiil Kvjat. A magánéletéről ritkán beszélő Verstappen a kislánnyal való kapcsolatra is kitért a TIME magazinnak adott interjúban:

„Nem én vagyok az apja, nem is ez a cél. Nagyon fontos, hogy jó kapcsolatban legyen az apjával, és ez meg is van. De minden nap látom őt otthon. Jól kijövünk, nagyon cuki kislány” – mondta a háromszoros világbajnok.

Egy napon érkezik az új Sauber és Williams

Péntek este, csaknem percre pontosan egyszerre posztolt két F1-es csapat arról, hogy egy napon, 2024. február 5-én tartja majd új versenygépének bemutatóját.

A sejtelmes, elmosódott, fekete autóról posztoló Sauberről – amely visszaveszi „leánykori” nevét az Alfa Romeóval töltött évek után –, valamint a rövid videót közzétevő Williamsről van szó.

A Sauber bemutatóját nem Svájcban, hanem az Egyesült Királyságban tartja majd – ezt a csapatvezető Alessandro Alunni Bravi árulta el korábban. Előtte, január 1-jén pedig bejelentik az istálló teljes elnevezését, a nevezési listán szereplő Stake F1 Team Kick Sauber ugyanis még nem végleges.

Az ismert 2024-es autóbemutatók időpontjai:
Sauber – február 5.
Williams – február 5.
Ferrari – február 13.

„Hova tűnt Damon Hill?” – elárverezik a legendás futam trófeáját

A címben idézett szállóigéről minden vérbeli rajongó tudja, hogy az 1997-es Magyar Nagydíjról van szó: ezen az emlékezetes versenyen Damon Hill a kiscsapat Arrows színeiben a tizediktől egészen az utolsó körig vezetett, a valószínűtlen győzelmet azonban elbukta a legvégén: egy hidraulikai hiba miatt eltűnt, a kockás zászlót Jacques Villeneuve szelte át az első helyen.

Az álomszerű győzelem helyett Hill második helyet szerzett – 97-es szezonja egyetlen dobogós eredményéért kapta a fotón látható trófeát, amely az utoljára top 3-ban végző Arrows vitrinjében landolt. Az 50 centiméter magas trófeát a csapat egyéb ingóságaival együtt elárverezték 2003-ban, miután az Arrows csődbe ment. Jelenlegi tulajdonosa egy éve tett szert rá, de most árverésre bocsátotta egy aukciós oldalon.

A kikiáltási ár 1600 font (700 ezer forint), becsült értéke 2000-3000 font (900 ezer – 1 millió 300 ezer forint). A licit január 11-ig nyitott, eddig nem érkezett ajánlat.

Apja nem akar Le Mans-ba menni Verstappennel

Mivel Max Verstappen újra és újra hangoztatja, hogy szívesen kipróbálná magát a Le Mans-i 24 óráson, jelenleg is ralizó édesapja pedig annak idején kategóriát nyert a legendás versenyen, sőt 2008-ban a Le Mans Series LMP2-es bajnoki címét is megszerezte, többször felmerült, hogy Magnussenékhez hasonlóan ők is versenyezhetnének együtt – alkalmasint a világ legnagyobb autóversenyén, a júniusi egynaposon is.

verstappen-jos

Jos Verstappen azonban saját elmondása szerint egyáltalán nincs meggyőződve róla, hogy ez egy különösebben jó ötlet lenne… „Túl öreg vagyok!” – mondta, majd hozzátette, hogy a ralizás, amiben jelenleg is aktív, azért nagyon más. Az egykor az F1-ben két dobogót szerző holland így folytatta:

„Egészen őrületes, amilyen szinten teljesít, ezért érzem magam túl öregnek hozzá. Ismerem őt, és tudom, milyen voltam fiatalon. Bármilyen kategóriában is versenyezzen, mindig nyerni akar, épp ezért nem örülne neki, ha mellett egy öregember egy-másfél másodperccel lassabb. És ezt én sem szeretném. Nem lenne dühös, de azt mondaná, hogy apa, nemár! Tudom, hogy ez ilyen, ő se szeretné ezt és én se, szóval jobb, ha nem vágunk bele.”

jos-max-2

Ecclestone karácsonyi beszólása az F1-nek

Az F1 világában az ünnepi időszak egyik nélkülözhetetlen eleme Bernie Ecclestone karácsonyi képeslapja, mely rendszerint az év valamilyen különleges, humoros eseményét karikírozza ki. Idén azonban a 93 éves egykori F1-vezér csavart egyet a dolgon, s képeslapján egy átlagos téli jelenet szerepel.

ecclestone

A magyarázatot a képhez csatolt szöveg adja meg: „Sajnálom, de semmi izgalmas vagy különleges nem jut eszembe az idei évből, amit feltehetnék a megszokott képeslapomra. Épp ezért szeretnék békés évvégi időszakot kívánni mindenkinek, s 2024 hozzon nektek minden jót egy nyugodtabb világban. Bernie.”

Nem nehéz megtalálni az F1 felé címzett beszólást ezekben az egyébként kétségkívül kedves szavakban.

Hollandiában sem Verstappen lett az év sportolója

Azok után, hogy lemaradt a BBC „az év nemzetközi sportolója” díjáról, Max Verstappentt hazájában sem választották meg 2023 legjobb sportolójának. A férfi sportolók közül a történelemben egyedüliként gyorskorcsolyázásban és kerékpározásban is világbajnoki címet szerző Jaap Edenről elnevezett díjat karrierje során másodszor az idén több egynapos megnyerő és világbajnoki címet is szerző kerékpáros Mathieu van der Poel nyerte – a hölgyek között egyébként a Budapesten kétszeres világbajnokká váló futó, Femke Bol győzött.

Verstappent egyébként korábban már háromszor, 2016-ban, valamint az elmúlt két évben is az év sportolójának választották hazájában.

vanderpoel

Videó: Lewis Hamilton kiugrott egy repülőből

Köztudottan kedveli az extrémsportokat Lewis Hamilton, a Mercedes videója pedig bizonyítja is ezt...

Leclerc öccse távozik a Ferrari Akadémiától, Jock Clear a program új vezetője

Távozik a Ferrari Akadémiától Arthur Leclerc, Charles Leclerc öccse. Az F1-es pilóta testvére 2020-ban csatlakozott a maranellóiak juniorprogramjához, azóta második lett a Formula Regional European Championshipben, megnyerte az FRegional Ázsiát, futamot nyert az F3-ban, és dobogóra állhatott az F2-ben.

A közlemény szerint viszont bár az akadémiától távozik, de nem igazol máshova, hanem valamilyen formában tagja marad a Ferrari családjának.

Rajta kívül James Wharton is távozik a programból, ő idén az olasz F4-ben lett negyedik.

Szintén bejelentették, hogy a Ferrari Akadémia eddigi vezetője, Marco Matassa is távozik a 2018 óta betöltött posztjáról, helyét pedig az a Jock Clear foglalja el, aki 2015 óta dolgozik a Ferrari versenyzőivel edzőként és segítőként, és aki korábban Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Jaques Villeneuve, vagy éppen Rubens Barrichello mérnöke is volt.

arthur-leclerc

Hamilton álma az F1-es Dél-afrikai Nagydíj – dolgozik is érte

Évek óta zajlanak az egyeztetések arról, hogy lehetne afrikai futam is az F1-es naptárban, és Dél-Afrika komoly jelentkezőnek számított, de egyelőre nem sikerült összehozni a projektet – idén politikai okok miatt nem tudott ez megvalósulni.

Lewis Hamilton viszont köztudottan nagy támogatója ennek az ügynek, és most ki is jelentette: dolgozik azért, hogy megvalósulhasson.

„Azért dolgozom a háttérben, hogy Dél-Afrikát behozhassuk a versenynaptárba. Ez egy álom számomra, maradnom kell addig, amíg meg nem lesz az a futam” – idézi Hamilton szavait a Racingnews365.com.

f1-hamilton-mercedes-kanada

Napokig beteg volt az F1-es szezonzáró után Max Verstappen

A Red Bull holland klasszisa a Talking Bull podcastben mesélt arról, hogy nem sokkal az idényzárót követően leverte a lábáról egy betegség:

„Abu Dhabi után pár napig nagyon beteg voltam, még mindig lábadozok belőle. Plusz ott volt a sok utazás, az sem segített. Most van két nagyon szép hetem, amikor kikapcsolhatok, nem nézek emaileket és F1-hez kötődő dolgokat” – mondta a világbajnok.

„Őszintén szólva már most is bocsánatot kell kérnem a mérnökömtől, mert már küldött három emailt a következő évvel kapcsolatban, és nem reagáltam…”

SI202311050493_resize

 

A2RL: Áprilisban indul a pilóta nélküli autók versenye

Már korábban beszámolhattunk róla, hogy valami különleges van készülőben Abu Dhabiban: Abu Dhabi Autonomous Racing League (avagy A2RL) néven önvezető autóknak szerveznek megmérettetéseket, melynek első igazi próbájára jövőre, egészen pontosan április 28-án kerül majd sor a Yas Marina versenypályán tíz egyautós csapat részvételével – melyek speciálisan átalakított, 300 km/h feletti végsebességre képes Super Formula-autókkal indulnak majd.

Azt persze az üzemeltető ASPIRE ügyvezető igazgatója, Tom McCarthy is tudja, hogy apró lépésekben lehet csak előre haladni egy ilyen forradalmi projekttel, mint elmondta, öt éven belül szeretnének oda eljutni, hogy a tíz autó egyszerre, teljes tempóval legyen képes versenyezni – s azt is el tudják képzelni, hogy ezt idővel képesek lehetnek megduplázni.

a2rl