DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat

Ijesztő pillanatok után Kyle Busch szinte üzemanyag nélkül nyert Talladegán

A tekintélyes múltra visszatekintő Talladega Superspeeswayen folytatódott a NASCAR Cup Series, ahol Denny Hamlin és Aric Almirola várták az első sorból a zöld jelzést. Az aszfaltcsík elég híres arról, hogy egy apróbb hiba után is óriásit lehet bukni, a nagyobb balesetek pedig most sem maradtak el, ugyanakkor a mezőny sokáig tiszta versenyt futott. A verseny első felében alig volt szükség a sárga zászlóra, igaz amikor Chase Briscoe csúszott be keresztbe a pitroad irányába, az sokaknak esélyt adott. Ennek a sárgának köszönhetően tört előre például a Hendrick Motorsports gárdája a mezőny hátsó részéből, így az első szakaszt végül a 29. helyről induló Chase Elliott nyerte meg, aki a második etapot is elvihette volna, ám ott a leintésnél Almirola az utolsó pillanatokban előzte meg őt.

A végjátékhoz közeledve aztán a 23XI Racing és a Joe Gibbs Racing Toyotái tűntek az egyik legnagyobb esélyesnek, mellettük pedig a Forddal versenyzők különítménye alkotott egy hosszú sort Harrison Burton vezetésével, aki első győzelméért hajtott. Burton álmai aztán a mögötte autózó Noah Gragson lökése miatt törtek össze, ezt a balesetet viszont még további három követte a folytatásban. Öt kör volt még hátra, amikor Joey Logano és Corey LaJoie összeütköztek, így a hosszabbítás következhetett, ami a lehető legrosszabb hír volt az élmezőny jelentős részének. Sokan már ekkor is nagyon kevés üzemanyaggal rendelkeztek, így a például a versenyt ekkor vezető Ryan Blaney, vagy a 17. helyről induló Kyle Busch is kockáztatott azzal, hogy nem jöttek ki tankolni a legvégén, főként úgy, hogy kétszeri hosszabbításra volt szükség, de mégis nekik lett igazuk.

Az első próbálkozásánál ugyanis egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket. Ross Chastain merészen tört volna előre, amikor bement két autó közé, így viszont csak Gragson és a mögöttük érkező Kyle Larson versenyét tette tönkre. Utóbbi ráadásul hálát mondhat az égieknek, hogy megúszta az esetet, mivel visszasodródott a pályára, Ryan Preece pedig akkora erővel csapódott bele, hogy a bukókeret is meghajlott az 5-ös számú versenygépben. Ezek után következhetett a második hosszabbítás, ahol ismét jött egy baleset Bubba Wallace hibája után, ez viszont már a fehér zászló után történt, vagyis a verseny végét, egyúttal Busch győzelmét is jelentette. Mögötte Blaney lett a második, a 10. pozícióból induló Chris Buescher a harmadik, Chase Briscoe pedig a korábbi bakija ellenére is negyedik helyen zárt.  

Ítélet: megrótták Steinert a stewardok kritizálása miatt

Mi is beszámoltunk róla, hogy szombaton Günther Steinert beidézték a felügyelők, miután az F1-es Spanyol Nagydíj napján „laikusoknak” nevezte a stewardokat. A kirohanást az váltotta ki a Haas csapatfőnökénél, hogy nem értett egyet Nico Hülkenberg monacói első körös incidenséért kapott büntetésével. A felügyelők az időmérő előtt meghallgatták Steinert, aki az FIA által vasárnap kora délután kiadott dokumentum szerint elmondta: a „laikus” jelzővel nem arra utalt, hogy nem profin végzik a munkájukat a stewardok, a más sportokkal tett összehasonlítása során pedig csupán arra utalt, hogy azoknál hivatásszerűen végzik a bírók a tevékenységüket. A Haas-vezér egyúttal „elnézést kért mindenkitől, akit megsértett” a szavaival vagy azzal, hogy azok félreérthetők voltak, amit el is fogadtak. Mindezek fényében a csapatfőnököt „helytelen viselkedésért”, amelynek nyelvezete sértő lehetett, megrovásban részesítették a barcelonai stewardok.

A Haas aztán az ítélet kihirdetésével egy időben egy közleményt is kiadott Steiner szavaiban, amelyben újfent elnézést kért: „A stewardok elmondták, hogy nincs gondjuk azzal, ha valaki nem ért egyet a döntéseikkel, inkább a megjegyzéseim értelmezése aggasztotta őket. Elmagyaráztam nekik, hogy nem állt szándékomban senkit megsérteni, és bizonyos szavaim lehetőséget adtak a félreértelmezésre” – fogalmazott Steiner az újabb bocsánatkérés kíséretében.

f1-steiner-haas_1

60 százalékban új útvonal és „48 órás szakasz” a 2024-es Dakaron

Bár még hét hónap van a rajtig, már a minap bemutatták a 2024-es Dakar Rali útvonalát, amely az ötödik kiírás lesz a legendás terepraliverseny történetében, amelyet Szaúd-Arábiában futnak majd. A január 5-től 19-ig tartó viadal egy prológból és 12 szakaszból áll majd, s nagyjából 5000 kilométer lesz az össztáv. Al-Ula történelmi városából indul majd a mezőny, s az Üres Negyedet is érintve a Vörös-tenger partján található Yanbuban fognak célba érni a versenyzők.

A legfontosabb újítás az úgynevezett „48 órás szakasz” lesz: a lebonyolítás lényege, hogy az Üres Negyedben kijelölt 600 kilométeres távot két napra osztják el, s éjszakára nyolc különböző táborban szállnak majd meg a résztvevők attól függően, hol tartanak épp a szakaszon 16 órakor, hogy aztán másnap reggel 7 órakor folytassák az utat – ráadásul éjszaka a maratonszakaszoknak megfelelően nem is kapnak szervizsegítséget. A szervezők hozzátették: itt a motorosok és a quadok, valamint az autósok és a kamionosok eltérő útvonalon haladnak majd, így az autós egységek nem profitálnak a kétkerekűek által már otthagyott nyomokból.

„Csak hallok a fejlesztéseikről, de a stopperen nem látszanak” – Marko beszólt a riválisoknak

Javában dübörög a fejlesztési verseny a Formula-1-ben, ahogy az ellenfelek megpróbálják ledolgozni a Red Bull-lal szembeni tetemes hátrányukat: a Mercedes Monacóra alakította át szinte teljesen az autóját, míg a Ferrari és az Aston Martin Barcelonába érkezett jelentős fejlesztésekkel. Mindezek ellenére a Spanyol Nagydíj időmérőjét is Max Verstappen dominálta, a holland csaknem fél másodpercet adott a hozzá legközelebb kerülő Carlos Sainznak is. Emiatt Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója némileg csípős megjegyzést is tett a többi nagycsapat újításai kapcsán:

„Úgy gondolom, egy nagyon jó autót fejlesztettünk tovább tavalyról, és meglepődtünk, hogy a riválisaink nem jöttek közelebb. Csak hallok a fejlesztéseikről, de nem látom őket a stopperen. Szerintem a megfelelő dolgokat csináljuk, és nyilvánvalóan valami nem annyira működik jól az ellenfeleinknél” – nyilatkozta Marko a Sky Sports F1 kamerái előtt a kvalifikációt követően.

f1-marko-redbull-barcelona

Jön az F1-es Spanyol Nagydíj versenynapja – itt a vasárnapi menetrend

A Formula-3-asok főfutama indítja a programot ma Barcelonában, amelyet az F2-esek versenye, majd a megszokott 15 órai kezdettel a Formula-1-es nagydíj követ. De ezen kívül is lesz mit néznünk, hiszen a Formula-E mezőnye újabb futamot teljesít Jakartában, az IndyCar szereplői Detroitban csapnak össze a pole-t Scott McLaughlin és Romain Grosjean előtt megszerző Alex Palou vezetésével, míg a WRC-ben elérkezett a Szardínia Rali utolsó napja, a WRX-ben pedig a szezon első döntője fog következni. Itt a teljes vasárnapi menetrend, a természetesen ezúttal is elmaradhatatlan NASCAR-futammal bezárólag:

7:05 WRC, harmadik versenynap (előfizetés után WRC+)
09:55 Formula-3, második futam
10:03 Formula-E, második futam (Eurosport 2)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
11:25 Formula-2, második futam
11:30 WRX és ERX előfutamok

14:00 WRX és ERX elődöntők, döntők
14:00 Superbike, második futam (Aréna4)
15:00 Formula-1, futam
21:00 IndyCar, futam (Match4)
21:30 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)

f1-barcelona

Formula-E: A tegnapi pole-pozíciós ma is tarolt az időmérőn

A Formula-E tizedik fordulójának első versenynapja Pascal Wehrlein győzelmével zárult, aki így két ponttal megközelítette a bajnoki tabella élén álló Nick Cassidyt. Jake Dennis is faragott hátrányából második helyével, míg a tegnapi pole-pozíciós Maximilian Günther második dobogós eredményét szerezte meg a szezonban, így ők mind bizakodva várhatták a jakartai hétvége második napjának időmérőjét.

Az A-csoportban Dennis bizonyult a leggyorsabbnak, őt az idei kvalifikációkon remeklő Sacha Fenestraz követte. Mitch Evans a csalódást keltő tegnapi nap után ma továbbment az egyenes kieséses szakaszba, csakúgy, mint a McLaren újonca, Jake Hughes. Cassidy továbbra sem találta tempóját az indonéz pályán, újból nem fért be a csoport leggyorsabb négyesébe. A B-csoportban megint bebizonyosodott, hogy a Maserati nagyszerű egykörös tempóval rendelkezik ezen a pályán, hiszen első és második helyen jutottak tovább a monacói székhelyű csapat pilótái. A tegnapi győztes Wehrlein is hozta a kötelezőt, míg Stoffel Vandoorne egy ezred különbséggel ütötte ki csapattársát a továbbjutók csoportjából.

A negyeddöntőkben Evans simán verte Fenestrazt, Dennis is hozta a papírformát Hughes ellen. Wehrlein azonban meglepetésre elvérzett, a két Maserati folytathatta az időmérőt. Az első elődöntőben egy hajszálnyi döntött Dennis javára, aki egy ezreddel futott gyorsabb kört, mint Evans. Az Andretti-pilóta ellenfele a döntőben a Maserati háziversenyének győztese, Günther volt, így a tegnapi finálé megismételte önmagát. A döntőben aztán azután, hogy tegnap megszerezte élete első pole-pozícióját a Formula-E-ben, a német pilóta ma is a kvalifikáció leggyorsabbjának bizonyult. Ezzel a versenyhétvége eddigi összes szabadedzésén és időmérőjén az élen zárt, a magyar idő szerint tíz óra után pár perccel kezdődő futamon kiderül, hogy sikerül-e végre győzelemre váltani rajtelsőségét. A rajtrács első öt pozícióját Dennis, Evans, Mortara és Vandoorne egészítik még ki.

„Legközelebb nem lesz oldaldobozunk!” – Verstappen odaszúrt a Red Bullt másolóknak

A három nagycsapat eltérő koncepcióval rukkolt ki az új szabályok 2022-es bevezetésekor, s bár a ground-effect autók legfontosabb eleme a padlólemez, mivel az az autó alatt található, annál sokkal látványosabb különbség volt megfigyelhető az oldaldobozok terén. Egészen mostanáig, ugyanis múlt héten Monacóban a Mercedes szakított a zero-pod koncepcióval, most Barcelonában pedig a Ferrari is a Red Bulléra jobban emlékeztetető kialakítással újított be. Amikor a Spanyol Nagydíjon pole-t szerző Max Verstappen arról kérdezték, mit szól, hogy az ellenfelek másolják a Red Bull megoldásait, a holland viccelődve odaszúrt a riválisoknak:

„Szerintem a következő fejlesztésünk oldaldoboz nélküli lesz, és akkor mindenki visszatérhet oda!” – utalt Verstappen a Mercedes korábbi megoldására. „Nem tudom… egyszerűen így terveztük autót, de ez nem csak az oldaldobozról szól. Rengeteg dolognak kellett összeállnia, és nem is vagyok aerodinamikai specialista. Úgy gondolom, sokat tanultunk az évek során, és most az új szabályokkal betaláltunk, értjük, mi történik, ami segít, hiszen rögtön másra lehet koncentrálni. Remélhetőleg tartani tudjuk ezt a lendületet, miközben természetesen mindenki keményen nyomja, hogy felzárkózzon. De a magunk részéről sosem vagyunk elégedettek, mindig többet akarunk.”

f1-redbull-barcelona

fotó: DPPI

Videón Russell és Hamilton Q2-es ütközése

Elképesztő jelenetek tarkították az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőjét, de talán mind közül kiemelkedett a két Mercedes célegyenesben történt összeérése: a felvételek alapján mindketten gyorskört kezdtek meg, a hétszeres világbajnok viszont nagyon megérkezett csapattársára és kívülről próbált elmenni mellette, aki azonban a rádiózása alapján nem tudott róla, hogy Hamilton ott van, és Carlos Sainz Ferrariját is elkerülve balra húzott. A két pilóta tehát összeakadt, Russell pedig tovább sem jutott a második szakaszból – videón az incidens:

Csak vasárnap reggel hoznak ítéletet Steiner ügyében

Mint arról mi is beszámoltunk, Günther Steinert beidézték a felügyelők az F1-es Spanyol Nagydíj szombati napján, miután a csütörtöki sajtónap során „laikusoknak” nevezte a stewardokat. A Haas csapatvezetője azután intézett komoly kirohanást a felügyelők ellen, hogy Nico Hülkenberget Monacóban megbüntették egy első körös incidensért, amely során Steiner szerint nem is történt ütközés a német által megelőzött Logan Sargeanttal.

A felügyelők egy órával a 14:30-ra kiírt meghallgatás után egy rövid kommünikében, amelyet a Formula.hu részére is eljuttattak, mindösszesen annyit közöltek, hogy leghamarabb másnap, azaz vasárnap reggel hirdetik ki, milyen ítéletet hoztak Steiner ügyében.

Másfél éve amúgy Christian Hornert hivatalos figyelmeztetésben részesítették egy hasonló eset kapcsán: akkor a Red Bull-főnök egy sárga zászlót lengető sportbíró munkáját kritizálta, miután emiatt büntették Max Verstappent a Katari Nagydíjon.

f1-steiner-haas-barcelona-2

Beidézték Steinert a felügyelők kritizálása miatt

Mint arról mi is írtunk, Günther Steiner még a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján is igencsak ki volt akadva Nico Hülkenberg monacói első körös büntetése okán: a Haas F1-es csapatvezetője komoly kifakadást intézett a felügyelői rendszer ellen, és megjegyezte, hogy teljes állású profikra lenne szükség stewardokként – azaz arra utalt, hogy a jelenlegi felügyelők nem azok, sőt konkrétan laikusoknak nevezte őket. Az elhangzottak miatt szombaton Steinert beidézték a felügyelők Barcelonában: 14:30-kor, azaz a harmadik szabadedzés és az időmérő között kerül sor a meghallgatásra.

Amelynek idejére változik a spanyol felügyelői összetétel: mivel Felix Holter Monacóban is tagja volt a panelnek, ő nem vesz részt a meghallgatáson, arra az időre Matthew Selley veszi át a helyét.

f1-steiner-haas-barcelona-1

Esős időmérőre van kilátás – lépett az F1

Jó eséllyel egy nagyobb esőzés fogja megzavarni a barcelonai időmérő edzést, amely magyar idő szerint délután négy órakor veszi majd kezdetét. A Formula-1 ennek érdekében azt a döntést hozta meg, hogy a csapatok egy eytra szett intermediate abroncsot kapnak a kvalifikáció kezdete előtt, így a megszokott négy helyett ezúttal öt garnitúrával számolhatnak a versenyzők és csapataik.

A versenyigazgató, Niels Wittich ekképp közölte a döntést: "A hivatalos időjárási adatokat küldő szervezet előrejelzése alapján egy extra szett intermediate abroncsot bocsátunk minden versenyző rendelkezésére a kvalifikáció előtt."

Míg a pénteki két szabadedzés száraz időben zajlott és valószínűleg a harmadik egyórás gyakorlás alkalmával sem kell számítani csapadékra, az időmérőn és a versenyen már egyre valószínűbb az eső lehetősége.

F3: Mini-show és káosz a barcelonai sprinten

O'Sullivan vághatott neki az élről az F3 barcelonai sprintversenyének, és meg is őrizte első helyét a rajt után. Az első körben rögtön be is jött a biztonsági autó Ido Cohen kisebb balesete miatt, az újraindítás után pedig az O'Sullivan, Browning, Fornaroli sorrend rajzolódott ki. A tizedik körben Browning megindította az első támadást O'Sullivan ellen, de sikerült maga mögött tartania a Hitech pilótáját.

Gabriele Mini szolgáltatta sokáig a legnagyobb izgalmakat, a 18. helyről induló olasz a 21 körös verseny 15. körében már a top 10-ben autózott, majd az ötödik és a tizedik helyezettek között óriási parázs csata alakult ki, aminek következtében Montoya és Beganovic is defektet kapott, Mansell pedig összeért Minivel, és a sóderágyban kötött ki, mindezek miatt hat körrel a vége előtt újfent pályára hajtott a safety car.

O'Sullivan másodjára is remekül indította újra a versenyt, Browningnak leginkább a második helye megtartásával kellett foglalkoznia, mintsem a győzelem gondolatával. A premás végül magabiztosan nyerte meg a barcelonai sprintversenyt, a második helyen Luke Browning végzett, harmadikként pedig Fornaroli ért célba. A nagy felzárkózást bemutató Gabriele Mini nyolcadikként látta meg a kockás zászlót, ám a Mansell-eset miatt vizsgálat alatt áll, így alighanem büntetést kap majd érte az olasz.

FRISSÍTÉS: Gabriele Minit végül elmeszelték a versenyfelügyelők, és a 21. helyre sorolták hátra.

Jön a Spanyol Nagydíj időmérője, íme a szombati menetrend

Az F1 mellett vár ránk Formula-E, F3 és IndyCar is. Többek között...

Szombat

5:40-6:55 Formula-E, első időmérő
8:05 WRC, második versenynap (előfizetés után WRC+)
10:03 Formula-E, első futam (Eurosport 2)
10:30 Formula-3, első futam (M4 Sport)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
12:30-13:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
12:50 WRX, Super Pole
14:00 Superbike, első futam (Aréna4)
14:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)
14:30 WRX és ERX előfutamok
16:45-18:00 NASCAR Cup Series, időmérő
16:00-17:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
19:20-20:50 IndyCar, időmérő (vasárnap 20:00 Match4)

A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!

Kikerülhet Monaco? Stroll kirúghatja a fiát? Hamilton a Ferrariban?

Kollégánk a Tribün című műsor vendége volt, ahol sok más mellett a címben szereplő kérdésekről is szó esett – a beszélgetés első része itt tekinthető meg:

Formula-E: Először rajtolhat Maserati a pole-ból

Közel egy hónapos kihagyás után a tizedik fordulóban Jakartába látogat a Formula-E mezőnye, amelyet ezen a hétvégén két új arc is színesít: Roberto Merhi a Mahindrától közös megegyezéssel távozó Oliver Rowland helyén versenyez majd a szezon hátralévő részében, míg a Le Mans-i 24 órás versenyre készülő André Lotterert David Beckmann helyettesíti az Andrettiben.

Az időmérő A-csoportjában a DS Penske pilótái erős tempót mutattak, Stoffel Vandoorne és Jean-Eric Vergne is továbbjutott a kvalifikáció következő szakaszába. Rajtuk kívül az élen záró Jake Dennis és meglepetésre a szezonban eddig szenvedő Robin Frijns zárt még az első négyben. A monacói győztes, bajnoki összetettet vezető Nick Cassidy épphogy lemaradt a továbbjutásról, ötödik helyen esett ki. A B-csoportból is egy csapat emelkedett ki, mindkét Maserati továbbment az egyenes kieséses szakaszba, a két szabadedzést megnyerő Maximilian Günther időmérős csoportját is leggyorsabbként zárta. Pascal Wehrlein kihasználta bajnoki riválisa, Cassidy hibáját, és ő is folytathatta a negyeddöntőben, csakúgy, mint a McLaren rutinos rókája, René Rast. Itt is akadt meglepetés-kieső: a világbajnoki küzdelembe feliratkozó Mitch Evans számára ért véget az időmérő a csoportkörben, ezzel megnehezítve saját dolgát a futamon.

A negyeddöntők két csapaton belüli összecsapást is hoztak, a DS Penske párosának esetében mindössze közel nyolc század döntött Vergne javára, míg a Maseratik házon belüli csatáját Günther nyerte. Dennis és Wehrlein magabiztosan ütötték ki ellenfeleiket. Az Andretti britje az elődöntőjét is simán behúzta, ellenfele a döntőben pedig az eddig nagyon gyors Maserati német pilótája volt.

Günther aztán a fináléban is magasan bizonyult gyorsabbnak, így megszerezte karrierje első pole-pozícióját a Formula-E-ben. Mögüle Dennis, Wehrlein, Vergne és Vandoorne rajtolhatnak még az első öt helyről a magyar idő szerint 10 óra után pár perccel kezdődő ePrix-n.

Marko: Verstappen nem panaszkodott, csak jelzett

A barcelonai versenypálya átalakítását, a sokat kritizált sikán kiiktatását összességében pozitívan értékelte a mezőny, de az utolsó kanyarban egy bukkanó miatt minden autónak leért az alja, amire sokan panaszkodtak a rádióban, többek között Max Verstappen is. Legalábbis úgy tűnhetett számunkra, Helmut Marko viszont máshogy értékelte az ominózus üzenetet: „Nem panaszkodott, csak elmondta, mit csinál az autója. Csak egy enyhe pattogás volt egy adott szituációban” – mondta Marko, aki összességében szintén elégedett a változással: „Simább és gyorsabb így, a verseny pedig következésképp látványosabb lesz.”

verstappen-pitlane

Schumacher munkáját méltatja a Mercedes

Mint arról korábban beszámolhattunk, Mick Schumacher a jövő héten végre pályára viheti a Mercedes W14-est a barcelonai gumiteszt második napján. A fiatal németet azt követően karolta fel legendás édesapja utolsó F1-es csapata, hogy a Haas két, meglehetősen ellentmondásos szezon után nem hosszabbította meg a szerződését, de a szigorú tesztkorlátozások miatt eddig csak a szimulátorban dolgozhatott.

Csapatfőnöke, Toto Wolff a következőként méltatta a fiatal versenyzőt: „A nagydíjhétvége után, a Pirelli gumitesztjének második napján Mick a valóságban is kipróbálhatja a W14-est. Eddig remek munkát végzett a csapat színeiben, keményen dolgozott a szimulátorban, és nagyon értékes visszajelzéseket adott a pálya mellett is. Várjuk, hogy először a pályára gördüljön idén, ami biztosan segíteni fogja a tartalékpilótai szerepében is.”

wolff-schumacher

Verstappen megérti, ha valaki a nagyobb fizetésért távozik

A hét egyik kiemelt, de talán a jelentőségéhez képest csekély publicitást kapó sztorija a Red Bull vezető mérnöke, Rob Marshall McLarenhez igazolása volt, aki nem az első az energiaitalosok veszteséglistáján, s nem is az első komoly technikai szakember, akit a wokingiak megszereztek a csapat nagy újjáépítési folyamatának keretében. A mérnök távozásáról a harmadik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappent is megkérdezték, aki elmondása szerint nem tudja, mennyit számít majd Marshall elvesztése, viszont teljes mértékben megérti a döntést:

„Ha valaki kap egy ilyen ajánlatot, természetesen meg tudom érteni a váltást, már csak azért is, mert ha jól tudom, már az ötvenes évei közepén jár. Szóval persze, megértem, hogy egy pár éven át jól akar keresni” – mondta a holland versenyző, aki az idei hat nagydíjon négy győzelemnél és két második helynél jár.

marshall

Újabb Bearman-pole az F2-ben

Az F3-asok szoros csatája után a Formula-2 is megtartotta időmérő edzését a felgyorsított barcelonai pályán. A szabadedzést a Prema párosa, Frederik Vesti és Oliver Bearman zárták az élen, így bizakodva várhatták a kvalifikációt.

Az első gyorskörök után Jack Doohan állt az első helyre, őt Ayumu Iwasa és Enzo Fittipaldi követte. A Premák alternatív gumistratégiát választottak: nem mentek ki a többiekkel együtt rögtön az időmérő elején, hanem csak tíz perc eltelte után mutatkoztak a pályán, Bearman pedig első próbálkozásával rögtön a negyedik pozícióig ugrott fel.  

Az MP Motorsport pilótái kifacsartak még egy gyorskört a lágy abroncsokból, Dennis Hauger át is vette a vezetést Doohantől, Jehan Daruvala harmadiknak jött fel, ezekkel az extra próbálkozásokkal azonban el is használták az összes rendelkezésre álló lágy gumit a holland csapat pilótái, így ők már nem is jöttek ki a kvalifikáció utolsó harmadára. Tíz perccel a vége előtt az ART versenyzői léptek előre, Theo Pourchaire a második, Victor Martins a negyedik helyre. Fittipaldi nagyszerű kört villantott, viszont ez sem volt elég Bearman ellen, aki közel nyolc századdal vette át az elsőséget a braziltól.

A Prema ifjonca kezdheti majd így pole-pozícióból a főfutamot Fittipaldi és Doohan előtt, mögöttük a bajnoki összetett élmezőnyében harcoló Iwasa és Pourchaire következnek. A fordított rajtrácsos pole-t érő tizedik helyen Amaury Cordeel végzett.

Büntetőpontok: Russell feljött Gasly mögé

A sokáig tíz büntetőponttal álló Pierre Gasly feje felett egészen az imolai hétvége törléséig Damoklész kardjaként lebegett az eltiltás lehetősége, hogy aztán Monaco előtt kettőtől megszabadulva végre fellélegezhessen kissé. A francia persze így is nyolcnál jár, s mire újabb pontoktól, szám szerint háromtól megszabadulhat, még négy hétvégét kell teljesítenie, hiszen csak a spanyol, a kanadai, az osztrák és a brit fordulók után, július 10-én csökken tovább a pontszáma – a szabályok értelmében a pontok 12 hónap elteltével törlődnek, s amennyiben összejön a 12 pont, az automatikus egyfutamos eltiltással jár.

Szintén július 10-én vehet búcsút két ponttól az a George Russell, aki Sergio Perezzel való monacói ütközése miatt kapott két „egységet”, s ezzel feljött Gasly mögé a második helyre hattal. Stroll 5, Tsunoda 4, Albon, Alonso, Norris és Zhou 3-3, Ocon, Hülkenberg, Perez, Sainz és Verstappen 2-2, míg Magnussen és Leclerc 1-1 pontnál jár. A mezőny három újonca mellett Bottasnak és Hamiltonnak nincs jelenleg büntetőpontja.

russell-monaco-2023

Formula-3: Spanyol pole Barcelonában

Negyedik versenyhétvégéjére érkezett a Formula-3 mezőnye Barcelonába, a szabadedzés után úgy tűnt, hogy a Jenzer Motorsport fiatalja, Taylor Barnard érzett rá a legjobban az új vonalvezetésű pályára. Pár perccel a kezdés után rögtön meleg helyzetet okozott a pilóták helyezkedése, a monacói főfutam nyertese, Gabriele Mini majdnem bele is hajtott az előtte feltorlódott autók sokaságába.

A Prema versenyzői erősen kezdtek, az első kísérletek után Paul Aron az első, Dino Beganovic a harmadik helyen állt. Az észttől kicsivel elmaradva az előző hétvégén első F3-as dobogós helyezését szerző Leonardo Fornaroli következett a második pozícióban. Tíz perccel a vége előtt a legutóbbi sprint győztese, Josep María Martí ugrott az élre, mögötte Sebastian Montoya és Barnard is megtalálta a tempóját. A bajnoki második helyezett Mini eléggé küszködött, az utolsó köröket megelőzően még a legjobb tizenkettőbe sem fért be.

A végén Martí egy nagyszerű körrel biztosította be rajtelsőségét hazai pályán a vasárnapi főfutamra, második helyről pedig Barnard rajtolhat majd. Franco Colapinto behúzta a harmadik pozíciót, mögötte pedig a Prema-pilóták, Beganovic és Aron végeztek. Mini utolsó próbálkozása elég lehetett volna egy erős eredményhez, de az olasz köridejét törölték pályaelhagyás miatt, így a Hitech fiatalja csak a 18. lett. A fordított rajtrácsos sprintfutamot Zak O’Sullivan kezdheti majd a pole-ból.