Nico Hülkenberg a Formula-1-es Monacói Nagydíj első körében vetődött be Logan Sargeant mellé a Mirebeau-nál, később azonban öt másodperces büntetésben részesült ütközés okozásáért – amelyet aztán nem töltött le megfelelően, így újabb tíz szekundummal megszórták a németet. Günther Steiner már közvetlenül a futam után is értetlenkedett az ítélet miatt, de a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján még hevesebb kirohanást intézett a felügyelők ellen:
„A 6-os kanyar felé mentek egy vonalban, elöl haladt az Aston Martin. Megnéztem a képeket, és Nico belül bevetődött a kanyarba, de én nem látok ütközést” – nyilatkozta a Haas csapatvezetője a Formula.hu virtuális jelenlétében. „Azt mondták, az ütközés definíció szerint összeérést jelent, de még mindig próbálom ezt megfejteni. Még mindig várom a magyarázatot, mert szerintem teljesen téves döntés született.”
„Még mindig nem értem. Azt mondták, a videón látszik az ütközés. Számos képet megnéztem, de nem látok ütközést. Ha valaki azt akarja mondani, volt koccanás, hogy lehetünk biztosak benne? Ha pedig nem vagyunk biztosak, akkor mi van? Nincs ártatlanság vélelme, mielőtt kiderül, hogy bűnös valaki? Szerintem nem az kellene, hogy bűnös, amíg ki nem derül, hogy ártatlan.”
Steiner elsősorban a következetesség hiányolja a felügyelők munkájából: „Az első körben büntetést kapunk valamiért, ami szerintem nem is volt ütközés, majd mások egymásba mennek később, mégis csak fekete-fehér zászlót kaptak. Úgyhogy szerintem ez roppant következetlen. Vagy nézzük meg Miamiban De Vries és Norris incidensét az első körben: ott talán nem volt ütközés? Ha egy ütközés amiatt van, mert te megtámadsz valakit, ő meg reagál rá, akkor azért miért jár büntetés?”
Laikusok ülnek a felügyelői szobában Steiner szerint
A Haas csapatfőnöke még keményebb kritikát fogalmazott meg akkor, amikor arról kérdezték, szerinte mire lenne szükség ahhoz, hogy javuljanak az ítélethozatali folyamatok az F1-ben: „Véleményem szerint profi felügyelők. Szerintem vissza kell kanyarodnunk ahhoz a kérdéshez, hogy másfajta rendszerre lenne-e szükségünk a stewardokat illetően.”
„Minden profi sportban profik a bírók és ilyesmik. Az F1 a világ legnagyobb sportja, mégis laikusok döntenek emberek sorsáról, akik milliókat fektetnek a karrierjükbe. Mindig beszélünk erről, mert nincs következetesség. Szerintem itt az ideje javulni. Évek óta beszélünk erről, mégis mindig ugyanide térünk vissza. Minden más sportban profik dolgoznak: az amerikai versenysorozatokban, a NASCAR-ban és az IndyCarban is. Hányszor halljuk ott, hogy gondok vannak a felügyelők vagy a versenyigazgató döntéseivel? Nagyon-nagyon ritkán. De teljesen másképp is csinálják, ott teljes munkaidős emberek dolgoznak.”