A nap cukisága: Kelly Piquet kislánya zavarta meg szimulátorozás közben Verstappent – videó
https://formula.hu/parc-ferme/35280
Szimulátorversenyzéssel üti el az időt a többhetes F1-es szünetben Max Verstappen, szerda este azonban nem tudta mindezt zavartalanul megtenni. Ugyanis mint az a közösségi médiában terjedő videón látszik, párja, Kelly Piquet Danyiil Kvjattal közös kislánya, Penelope többször is megpróbálta magára irányítani a számítógép helyett a Red Bull-pilóta figyelmét. Verstappen később ott is hagyta a streamet, hogy inkább a kislánnyal játsszon.
@formula1b He is such a girl dad, and YES I know he isn’t her biological dad! But the way Max treats her is wonderful. #f1 #formula1 #formule1 #f1edit #maxverstappen #verstappen #supermax #maxverstappenedit #f1wags #kellypiquet original sound
Nem ez volt egyébként az egyetlen „malőr” a holland számára, a verseny előtti pillanatokban ugyanis a monitor kábelét sikerült kihúznia a kétszeres F1-es világbajnoknak:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bűnbocsánatot nyert, visszatérhet a NASCAR-ba a feketéket megsértő Kyle Larson
https://formula.hu/parc-ferme/26967
Fél év vezeklés után visszafogadja kötelékeibe a NASCAR Kyle Larsont, aki áprilisban, a versenyek nélküli zárlat alatt keveredett az autósport-szezon egyik legnagyobb botrányába, amikor egy online közvetített szimulátorverseny alatt kimondta a "néger" szót, ami az Egyesült Államokban különösen érzékeny téma, az idei évben pedig fokozottan igaz ez. A nem sértő szándékkal elejtett elszólásnak súlyos következményei lettek, néhány nap alatt kirúgta őt csapata, a Ganassi, és nem kívánatos személyként nevezte meg őt a NASCAR is, eltiltva őt a sorozat égisze alá tartozó bajnokságokban való versenyzéstől. Larson az eltelt hónapok során is hallatott magáról, egyrészt dirtversenyeken nyerte magát halomra, másrészt érzékenyítő tréningeken vett részt, és azóta többször is, legutóbb egy pár hete írt nyílt levélben jelezte, megtanulta a leckét.
A NASCAR Larson "jó magaviseletét" látva feloldozta bűnei alól a 28 éves, a Cup Seriesben hatszoros futamgyőztes pilótát, bejelentve, hogy 2021. január 1-jétől kezdve megszűntetik az eltiltását, vagyis a következő szezontól kezdve visszatérhet a sorozat kötelékébe, újra versenyezhet. Valószínűleg kap is majd erre lehetőséget, de még nem tudni, hogy melyik csapatnál.
Eközben korábbi partnergyártója, a Chevrolet is megbocsátott a versenyzőnek, aki viszont ezzel még mindig nem hagyhatja teljesen maga mögött a múltat: 2023 végéig látogatnia kell még egy rasszizmus ellen küzdő szervezet tréningjeit, emellett beszédek tartására és mentorálási munkára is kötelezik.

Hányszor előzte meg egymást Schumacher és Hamilton?
https://formula.hu/parc-ferme/26966
A két 91-szeres futamgyőztes összemérésére tett kísérletek olyan szintre pörögtek, hogy mi már radikális eszközöket is bevetünk: ezúttal néhány kevéssé ismert, jobban elrejtett statisztikai mutatót hívtunk segítségül, hogy ha lehet, még az eddiginél is jobban árnyalják a képet!
Visszanézhető az októberi Motorsporthíradó
https://formula.hu/parc-ferme/26962
Tartalom:
- Vértes Rali: Velenczei első abszolút győzelme
- Stúdióvendégünk a Rally Hungary promótere, Őry Kornél
- Ralikrossz: Szezonfinálé és bajnokavató Máriapócson
- Autókrossz: A makói amatőr versenyen indultak a licenszesek
Tudjátok, hányadik különböző helyszín lesz az F1 történetében a portimaói pálya?
https://formula.hu/parc-ferme/26961
A koronavírus-járvány miatt átalakított versenynaptár révén Mugello után ismét új pálya debütál a Formula-1-ben a hétvégén, méghozzá a portimaói Algarve International Circuit. Ez lesz a 73. különböző pálya, ahol a száguldó cirkusz mezőnye versenyzett a bő 70 éves története során.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Már csak négy futam van hátra, de még mindig 18-an lehetnek világbajnokok a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26960
Persze csak matematikailag, de ez alighanem kiválóan megmutatja, mennyire őrült és fordulatos is a 2020-as szezon. A vb-éllovas Joan Mir 121 ponttal áll az élen, ami mindössze az eddigi tíz forduló alatt begyűjthető egységek 48,4 százaléka, ami rendkívül alacsony érték. Csak összehasonlításképp: tavaly Marc Marquez 88,42 százalékos mutatóval zárta az idényt, de még a hasonlóan változatos – összesen kilenc különböző győztes hozó (idén nyolcnál járunk) – 2016-os évad során is 66,22 százalékos eredményt produkált a spanyol. A MotoGP-érában a legkisebb számot e tekintetben Nicky Hayden nevéhez fűződik, aki a megszerezhető pontok 59,3 százalékával a zsebében ülhetett fel a trónra.
Mindez pedig azt eredményezi, hogy mivel a hátralévő négy versenyen még összesen 100 pont szerezhető, így a 21 ponttal 18. helyen álló Cal Crutchlow-nak is van még matematikai esélye a vb-címre. Eddig mindössze négyen kerültek körön kívülre ilyen tekintetben: Iker Lecuona (20 pont), Bradley Smith (11), Stefan Bradl (8) és Michele Pirro (4) – közülük utóbbi kettő, sőt Andrea Iannone doppingügyét is ide számolva tulajdonképpen utóbbi három csak helyettesként szerepel(t) a mezőnyben. Persze reálisan az első négyesnek – Mir (121), Fabio Quartararo (115), Maverick Vinales (109), Andrea Dovizioso (106) – van esélye a világbajnoki elsőségre, de amilyen meglepetéseket láthattunk eddig idén, Takaaki Nakagamit (92), Franco Morbidellit (87), Alex Rinst (85), Jack Millert (82) és Pol Espargarót (77) sem szabad még teljesen leírni (igaz, Miller például saját bevallása szerint már Le Mans-ban letett a címről).

Videó: Az öt legnagyobb formulaautós baleset Portimaóból
https://formula.hu/parc-ferme/26959
Bár a Formula-1-es mezőny először látogat el az Algarve International Circuitre, különböző szériák már versenyeztek ott az elmúlt bő egy évtizedben – az ezeken történt balesetekből készült az alábbi válogatás:
Portimaóban kész hullámvasút vár a pilótákra
https://formula.hu/parc-ferme/26958
Hétvégén ismét F1-es futam következik, méghozzá egy különleges. A mezőny ugyanis egy szinte ismeretlen pályára látogat el, ahol eddig futamot még nem, csak tesztet rendezett a sorozat. A Mercedes tesztpilótája, Esteban Gutierrez megmutatja, milyen egy kör a portugáliai Portimao versenypályán.
Red Bull a tengerparton, felhőkarcoló tetején és a Golden Gate-en
https://formula.hu/parc-ferme/26954
A leginkább vállalkozó kedvű Formula-1-es istállónak az Egyesült Államokban számos dobása volt: vagy autóval parádéztak az ország közismert helyszínein, vagy a versenyzőkkel (főleg Ricciardóval és Verstappennel) hoztak össze valamilyen őrültséget. A csapat nyolc rendhagyó emléket gyűjtött össze az USA-ból, és a rajongókat kérik arra, hogy segítsenek kiválasztani az első számút:
Furcsa baleset: falnak ugratott egy gokartos
https://formula.hu/parc-ferme/26956
A videót megosztó David Sera is azt kérdezi, hogy "ez hogyan lehetséges?" és egyet kell vele értenünk...
How is this even possible? pic.twitter.com/Jmf261iCP6
— David Sera (@DaveSera) October 18, 2020
Bottas kiakadt azon, hogy a férfiak több pénzdíjat kaptak egy versenyen, mint a nők
https://formula.hu/parc-ferme/26955
A Flandriai körverseny egy országúti kerékpárverseny Belgiumban, egyike az öt Monumentumnak, az öt legnagyobb presztízzsel rendelkező egynapos versenynek. Egy dolog viszont felbosszantotta vele kapcsolatban a kerékpározásban nagy jártassággal bíró Valtteri Bottast: a férfi első helyezett 20 ezer eurót kapott, a női pedig 1400 eurót - Bottas azt a kérdést tette fel, hogy vajon a nők nem ugyanolyan keményen dolgoznak meg a győzelemért? "Nem a pénz a lényeg, hanem az egyenlőség."
I can’t get it. Prize money at @RondeVlaanderen winners for men (picture 1) and women (picture 2).
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) October 18, 2020
Men’s winner €20k = ~82€/km
And Women’s €1.4k = ~10€/km
It’s not about the money, but about the equality.. Doesn’t men and women work equally hard to try and win this race? pic.twitter.com/5HJGu3qqDL
Töréstesztet teljesített a Ferrari és a Renault 2022-es autója
https://formula.hu/parc-ferme/26957
Bár még az idei szezon vége is távolinak tűnik, a csapatok már javában dolgoznak az izgalmas változásokkal kecsegtető 2022-es autókon - már amennyit az FIA ebből engedélyez. Az idén elszabadult világjárvány gazdasági következményei miatt az új technikai szabályok bevezetését korábban 2021-ről egy évvel eltolták, és az autók aerodinamikai fejlesztését idén év végéig megtiltották, a csapatok bizonyos elemeken így is dolgozhatnak. Ezek közé tartozik a pilótafülke is, aminek frontális törésztesztjét a napokban a Ferrari és a Renault is sikerrel teljesítette. A többi csapat tesztje még várat magára.

Fotó: DPPI
Az első 2021-es futamtörlés: Elmarad egy ausztrál klasszikus
https://formula.hu/parc-ferme/26953
A Covid-19 már a 21-es szezonon érezteti hatását. A bathursti 12 órás verseny szervezője, a Supercars bejelentette, hogy nem tartják meg a versenyt februárban: a háttérben az Ausztráliába beutazó külföldiekre vonatkozó szabályok állnak, melyek a várakozások szerint a következő több mint három hónapban sem fognak enyhülni. A 12 órás versenyt 2022-ben tervezik megtartani legközelebb.
A Bathurst 12 a világ egyik legnagyobb GT-versenye, amelyre azért is szegeződik nagy figyelem, mert a motorsport számára eseménytelenebb téli időszakban tartják a déli féltekén, a legendás Mount Panoramán. Ráadásul Ausztráliáról lévén szó olyan is előfordulhat, hogy kenguruk szállják meg a pályát, mint történt tavaly egy edzésen.
A versenyt 1991-ben rendezték meg először, az 1993-as kiadás győztesei között a korábbi Formula-1-es világbajnok, Alan Jones is szerepelt. Jelenlegi formájában a globális GT-versenyzés legfontosabb szereplői utaznak el rá. Bajnoksági szinten az Intercontinental GT Challenge része, amely így a spái 24 órással fog elkezdődni.

Patrese repülésétől Senna és Prost harcáig – a Portugál Nagydíjak sokkoló pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26952
A hétvégén 1996 után először rendeznek Portugál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján összeszedték a korábbi – értelemszerűen még Estorilban, nem pedig az új Algarve Circuien tartott – versenyek legdrámaiabb pillanatait (a videó átkattintás után nézhető meg!):
Így szurkolt a második dobogóját szerző öccsének Marc Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/26951
A nyolcszoros világbajnok továbbra is partvonalon kívülre szorul jerezi kartörése okán, de természetesen a tv-n keresztül nyomon követi a MotoGP őrült idényét. Ráadásul az utóbbi két versenyen öccsének, a királykategóriában idén debütáló Alex Marqueznek is komoly eredményekért szurkolhatott: Le Mans-ban az esőben lett második, az Aragóniai Nagydíjon pedig szárazon ismételte meg ugyanezt a helyezést. Marquezék otthon őrjöngve figyelték a testvér produkcióját – az alábbi videóban látható a reakciójuk a motoros egyik előzésére, egy majdnem bukására, valamint a célba érésére:
Así se viven las carreras en casa, apoyando el hermanito! Resumen del video: Adelantamiento + susto + podium P.2
— Marc Márquez (@marcmarquez93) October 18, 2020
This is how the races are lived at home, supporting @alexmarquez73 ! Video summary: Overtaking + scare + podium P.2#AragonGP @HRC_MotoGP pic.twitter.com/M83C1NNuG6
Marc egyébként a leintés után a Twitteren büszkélkedett Alex teljesítménye láttán: „Hello, mindenki! Én vagyok Alex Marquez bátyja!” – írta viccesen a sérült repsolos.
Hola a tod@s! Soy el hermano de @alexmarquez73
— Marc Márquez (@marcmarquez93) October 18, 2020
Szavazz: Hány győzelemnél fog megállni Lewis Hamilton?
https://formula.hu/parc-ferme/26950
91. nagydíjsikerével az Eifel GP-n utolérte Michael Schumacher abszolút csúcsát a Mercedes pilótája, s alighanem csak idő kérdése, mikor válik egyedüli rekordtartóvá. A kérdés viszont adott: vajon milyen magasra helyezi a lécet a brit, hány győzelemmel a háta mögött ér majd véget a pályafutása? Erre vagyunk kíváncsiak:
Hamilton és a csapattársak – tényleg könnyű dolga lenne?
https://formula.hu/parc-ferme/26949
Alonso, Kovalainen, Button, Rosberg és Bottas oldalán versenyzett eddig Lewis Hamilton F1-es pályafutása során. Nem mindenki izzasztotta meg – erről beszélgettünk a Formula Podcastben.
Hétéves, példaképe Ken Miles, sérült lábbal született – és gokartversenyeken ér el jobbnál jobb eredményeket
https://formula.hu/parc-ferme/26946
Ő Matthew Knoesen, aki gerincvelő-sérüléssel és dongalábbal született, lábai működése térd alatt korlátozott. A komolyabb járáshoz merevítőre van szüksége és gyakran kényszerül kerekesszékbe.
Ennek ellenére hároméves kora óta autóversenyző akar lenni. Hat és fél évesen versenyzett először egy Bambino gokartban, és már harmadik futamán a dobogóra állt. Jelenleg egy olyan Honda Cadet gokarttal gyakorol, amelyben nincs módosítás, ugyanúgy kell nyomnia a gázt, mint az épeknek. A fiatal versenyzőpalánta példaképe Ken Miles, nagy álma pedig az, hogy a Le Mans Classicon induljon egy Ford GT40-nel, hőse ikonikus autójával.
Egy nap, három futam: Ez történt a WTCR-ben a Hungaroringen (videók)
https://formula.hu/parc-ferme/26948
Sűrű napja volt a túraautós mezőnynek vasárnap, hiszen a hétvége mindhárom futamát ebbe a napba sűrítették bele. Sajnos a jó rajthelyek ellenére egy magyarnak sem – közéjük vesszük a zengős Azconát is – sikerült dobogóra állni a hazai versenyen, de jelentős szerepet vállaltak a nap során zajló számos csatában.
A három futam összefoglalói szövegesen itt találhatók meg, és videósan is összegyűjtöttük őket egy helyre:
A Barrichello családban nem bízzák a véletlenre a vírusvédekezést
https://formula.hu/parc-ferme/26947
Családi fotó az Autodromo Velocittáról, a Stock Car Brasil versenyéről, ahova a mezőny tagját, a 11-szeres Formula-1-es futamgyőztest, Rubens Barrichellót fia, Fefo is elkísérte. Ami viszont igazán megragadta figyelmünket a képen, az a dupla vírusvédelem: maszk és arcpajzs is van apán és fián.
Roscoe újra kölyökkutya lett, mióta Hamilton vegán étrenden tartja
https://formula.hu/parc-ferme/26945
Arról tett közzé egy hosszabb posztot kedvenc felületén, az Instagramon a Formula-1 hatszoros világbajnoka, milyen változások történtek bulldogjával, amióta növényi étrenddel táplálja Roscoet. Előtte nyolc évig őt is, mint az átlagemberek az átlagkutyákat, húsos kutyaeledeleken tartotta.
„A légzése mindig rossz volt, amiért sosem tudott túl nagy távot megtenni, és az ízületei is fájtak. Bőrallergiája is volt.”
Három hónapja viszont minden megváltozott: „Úgy döntöttem, átállítom őt vegán étrendre. Ez megváltoztatta az életét. Most már nincsenek légzési bajai, nincsenek torokgondjai, nem melegszik ki, mint korábban, és szeret futkározni. Nincsen allergiája sem. Olyan, mintha újra kölyökkutya lenne!” – büszkélkedett a posztban Hamilton, hozzátéve tanácsát, hogy aki hasonló életmódváltásban gondolkodik kutyája számára, előtte konzultáljon állatorvosával.