Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Bár még a 2020-as szezon körül is vannak minimális kérdőjelek (remélhetőleg ezek azért eloszlottak annak köszönhetően, hogy Portimaóban is zárt kapus lesz az évadzáró), a MotoGP szervezői pénteken kiadták az előzetes 2021-es versenynaptárt. Ami persze a koronavírus-járvány miatt hatványozottan előzetesnek tekintendő, de a terv a jelek szerint egyértelműen az, hogy jövőre már visszaállhasson a megszokott mederbe a gyorsaságimotoros-világbajnokság.
Ennek megfelelően összesen 20 fordulóból állna az idény, ebből 19 ugyanazokon a helyszíneken lenne, amelyen eredetileg idén is futott volna a mezőny. Az egyetlen hiányzó a magyar szempontból legkedvesebb pályának számító Brno: a rendre a nyári szünet utáni első viadalként rendezett Cseh Nagydíj helyén egyelőre kérdőjelek szerepelnek, így nem kizárt, hogy így is marad a naptárban a hazánkhoz egyik legközelebb fekvő futam – már csak azért is, mert arról lehetett hallani, hogy az idei verseny kapcsán az a megállapodás született, hogy jövőre is biztosan ellátogat hozzájuk a MotoGP, így alighanem inkább csak szerződéses részletkérdések állnak annak hátterében, hogy nem szerepel egyelőre a menetrendben.
FRISSÍTÉS: Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke a MotoGP.com honlapnak adott videóinterjújában elmondta: Brno egyelőre azért nem szerepel a naptárban, mert a helyi hatóságok egyelőre nem tudtak garanciát adni arra, hogy el tudják végezni az idei nagydíj után biztonsági okokból elvárásként támasztott újraaszfaltozást. Ezpeleta ennek ellenére bízik benne, hogy a szokásos augusztusi időpont a Cseh Nagydíjé lesz.
Mindenesetre Brno hiánya mellett csak apróbb változásokat észlelhetünk: az aragóniai és a misanói versenyek felcserélődtek, s a négy októberi tengerentúli forduló is máshogy áll párba. Fontos még megjegyezni, hogy az eredetileg idei bemutatkozást tervező Kymi Ring még homologizációra vár.
Ahogy az egyik tartalékhelyszín is – merthogy ezúttal azokkal is készültek a szervezők. Szám szerint hárommal: ezek a pályák ugorhatnak be abban az esetben, ha valahol nem lenne lehetséges a nagydíjrendezés a járvány vagy egyéb okok miatt. Az eddig is ezt a szerepet betöltő Portimao mellett ilyen lesz az Indonéziában épülő Mandalika International Street Circuit (ez vár homologizációra), amelyről az elmúlt években már többször is szó esett, valamint egy viszonylag ismeretlen orosz helyszín, az Igora Drive Circuit.
Ami a királykategória számára tervezett téli teszteket illeti: február 14-től 16-ig tartanák Sepangban a szokásos shakedownt a tesztversenyzőkkel, amelyet február 19-től 21-ig követne maga a sepangi teszt, a felkészülés pedig március 10. és 12. között Katarban zárulna.
A (nagyon) előzetes 2021-es MotoGP-naptár:
Március 28. | Katari Nagydíj, Losail |
Április 11. | Argentin Nagydíj, Termas de Rio Hondo |
Április 18. | Amerikai Nagydíj, Austin |
Május 2. | Spanyol Nagydíj, Jerez |
Május 16. | Francia Nagydíj, Le Mans |
Május 30. | Olasz Nagydíj, Mugello |
Június 6. | Katalán Nagydíj, Barcelona |
Június 20. | Német Nagydíj, Sachsenring |
Június 27. | Holland TT, Assen |
Július 11. | Finn Nagydíj, Kymi Ring |
??? | ??? |
Augusztus 15. | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Augusztus 29. | Brit Nagydíj, Silverstone |
Szeptember 12. | Aragóniai Nagydíj, Motorland Aragon |
Szeptember 19. | San Marinó-i Nagydíj, Misano |
Október 3. | Japán Nagydíj, Motegi |
Október 10. | Thaiföldi Nagydíj, Buriram |
Október 24. | Ausztrál Nagydíj, Phillip Island |
Október 31. | Malajziai Nagydíj, Sepang |
November 14. | Valenciai Nagydíj, Valencia |
Tartalékpályák: | |
Portimao, Portugália | |
Mandalika, Indonézia | |
Igora Drive, Oroszország |