Csendben áthelyezték az Aston Martin technikai alapemberét
https://formula.hu/parc-ferme/34786
Andrew Green a legismertebb technikai szakemberek közé tartozik a Formula-1-ben. Már 1991-ben, a Jordan legelső autóján is dolgozott, majd egy BAR-Hondánál és a Red Bullnál tett kitérő után 2010-ben tért vissza az akkor már Force India névre hallgató alakulathoz. Onnantól kezdve technikai igazgatóként tevékenykedett a csapatnál, amely idő közben több átalakuláson is átesett (futott Racing Point, majd 2021-től Aston Martin néven), mígnem két éve júniusban hivatalosan a technikai vezetői pozíció lett az övé, miközben Lawrence Stroll csapata folyamatosan vette fel az újabb szakembereket. Köztük volt Dan Fallows is, aki a Red Bulltól érkezett, s aki a felmondási ideje lejárta után, némi vitát követően 2022 áprilisában átvette a technikai igazgatói posztot. Azóta a legtöbbször ő szólal meg az F1-es istálló és autó műszaki kérdéseivel kapcsolatban, a hétfői bemutatón is ő beszélt, miközben Green szép lassan eltűnt a nyilvánosság elől.
Mint kiderült, ez nem véletlen: az ismert szakembert az Aston Martin áthelyezte az F1-es csapattól az Aston Martin Performance Technologies, azaz a technológiai részlegre. A váltás csak nemrég történt meg Mike Krack csapatfőnök szerint, így Green az AMR23-as fejlesztésében még részt vett: „Növekszik a vállalatunk, és szükségünk volt egy komoly technikai tapasztalattal rendelkező szakemberre, aki felügyeli a projekteket, amiket csinálni akarunk. Logikus döntés volt, ilyen tekintetben szerencsések voltunk, hogy egy olyan ember állt rendelkezésünkre, mint Andrew” – magyarázta a Motorsport.com által idézett Krack a lépést. „Még eléggé érintett volt az AMR23-as fejlesztésében, csak nemrég történt a váltás. Meglátjuk, mindez hogyan alakul, de úgy éreztük, szerencsések vagyunk, hogy velünk van az üzletünk szélesítése kapcsán, legyen szó akár versenyzéssel vagy nem azzal kapcsolatos projektekről.”
Iskolából elkéső diáknak érzi magát Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/31991
Az Ausztrál Nagydíj lesz a szezonnyitó Sebastian Vettel számára, miután a kétszeres világbajnok koronavírus-fertőzés miatt kihagyta az év első két nagydíját. Az Aston Martint utoljára bahreini teszten vezető német sajátos példával festi le helyzetét:
„Miután pozitív lett a tesztem és kihagytam az első két futamot, kicsit olyan érzésem van, mintha elkéstem volna az iskolából. Nagyon várom, hogy újra menjek” – idézi a csapat előzetes sajtóanyaga Vettelt. „Ausztráliában kezdeni a szezonom, ez ismerős már nekem, és nagyszerű az is, hogy a Formula-1 pár nehéz év után visszatér ide. Egy hónap autón kívül töltött idő után fontos lesz számomra a tanulás a szabadedzések során, és remélem, előre tudunk lépni, mivel ez a futam általában izgalmas és kiszámíthatatlan szokott lenni.”
Valtteri Bottas kipróbálta az ausztrál futballt
https://formula.hu/parc-ferme/31990
Különleges élményben lehetett része Valtteri Bottasnak, akit a hét elején az AFL-ben szereplő Richmond FC látott vendégül Melbourne-ben. Az Alfa Romeo finn pilótáját több szituációban is bevetették az edzés során, így részletes betekintést nyerhetett a játék főbb elemeibe.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Jelentősen megnőttek az autók 2005 óta
https://formula.hu/parc-ferme/31989
Egy igazán érdekes videót tettek közzé az Autosport Instagram-oldalára, melyben Fernando Alonso idei autóját hasonlítják össze a spanyol 2005-ös versenygépével, amivel karrierje első világbajnoki címét szerezte. A felvétel lényege, hogy az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók mennyivel nagyobbak, mint a 17 évvel ezelőttiek, a különbség pedig tényleg szemmel látható.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így teker át Leclerc a 4-es kanyaron Melbourne-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31988
A mezőny már az Ausztrál Nagydíj helyszínen tartózkodik, a pilóták zöme pedig a szokásos pályabejárást is letudta. A Ferrari monacói pilótája mindezt biciklivel és személyi edzője társaságában tette meg, melyről egy videó is készült, amit Leclerc maga is megosztott közösségi oldalain.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egyelőre jó a kapcsolat Hamilton és Russell között
https://formula.hu/parc-ferme/31987
Úgy tűnik, továbbra is jól kijön egymással a Mercedes idei párosa. Lewis Hamilton 2022-re új csapattársat kapott George Russell személyében, a sokak által várt kettejük közti rivalizálásnak viszont egyelőre nyoma sincsen. Erre jó példa az alábbi fotó, melyen a két brit versenyző közösen edzett, a hétszeres világbajnok pedig a következő gondolatot fűzte a kép alá: „A csapatmunka váltja valóra az álmokat” – írta Hamilton.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hamilton autóját különleges vizsgálat alá vonta az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/31986
A Racingnews365.com számolt be róla, hogy az FIA jelentése szerint a Szaúd-arábiai Nagydíj után Lewis Hamilton Mercedese részletesebb vizsgálatokon esett át. A jelentés szerint a hétszeres világbajnok autóját véletlenszerűen választották ki az illetékesek és "részletesebb" kivizsgálásra vitték - viszont mindent rendben találtak, a jelentés szerint az összes vizsgált alkatrész megfelel a 2022-es F1-es szabályoknak.
Bahrein után ugyanígy járt Carlos Sainz és a Ferrari, náluk sem találtak semmilyen rendellenességet.
fotó: dppi
Schumacher a „Krokodilvadász” fiával találkozott
https://formula.hu/parc-ferme/31985
Nem akármilyen élményben volt része az Ausztrál Nagydíj előtt néhány nappal Mick Schumachernek: a német Formula-1-es pilóta a legendás természettudós és tévés Steve Irwin fiával, Roberttel találkozott. A Haas versenyzője testközelből nézhette meg, hogyan őrzi Robert édesapja, a „Krokodilvadász” örökségét hazájában – egy állatetetést is megtekintett:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Brown 21-22 futamos versenynaptárról álmodik, rotálódó helyszínekkel
https://formula.hu/parc-ferme/31984
Ha sikerül pótolni a törölt Orosz Nagydíjat, idén rekordot jelentő 23 futamot fognak rendezni a Formula-1-ben. De ez még nem is a végállomás, hiszen jövőre érkezik Las Vegas, valamint visszatér Kína – ami így már azt jelenti, hogy alighanem egy jelenlegi helyszínnek búcsút kell majd intenünk. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint az ideális az lenne, ha 21-22 verseny lenne a maximum egy szezonon belül, ezt pedig úgy oldaná meg, hogy egyes pályák csak minden második évben adnának otthont F1-es nagydíjnak – Las Vegas érkezésének viszont ő is örül:
„Úgy vélem, ez három fantasztikus piac, szerintem amerikai szempontból ez majdnem a tökéletes menetrend” – mondta az amerikai versenyekről az F1i.com által idézett Brown. „Ha lenne egy varázspálcám, akkor legszívesebben olyan 21 vagy 22 versenyt látnék a naptárban: 17 vagy 18 állandó helyszínt, és hét-nyolc pályát, amelyek váltják egymást. Mivel úgy gondolom, ahhoz, hogy valóban növekedjen a sport, minél minőségibb piacokra látogatunk el, annál jobb. Vannak elsődleges és másodlagos piacok, ahova elutazunk – talán utóbbiak csak minden második évben rendeznének futamot.”
Mansell defektje, Schumacher és Hill ütközése, Alonso balesete – drámai pillanatok az Ausztrál Nagydíjakról
https://formula.hu/parc-ferme/31983
Három év után rendeznek ismét Ausztrál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján pedig válogatást készítettek a verseny történetének legdrámaibb momentumaiból. Ezek közül némelyik még nem Melbourne-ben, hanem Adelaide-ben történt, de tagadhatatlan, hogy szolgált néhány emlékezetes pillanattal a viadal az elmúlt évtizedek során. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Quartararo: Érdeklődik a Honda? Át kell gondolnom!
https://formula.hu/parc-ferme/31982
Fabio Quartararo már a téli tesztidőszak óta hangoztatja, hogy nem látja a Yamahánál a várt fejlődést, továbbra is jelentős a lemaradásuk például a végsebesség terén. Egyelőre az eredményei is hullámzók a világbajnoki címvédőnek: Mandalikában ugyan második lett, de előtte és utána csak egy kilencedik és egy nyolcadik helyet tudott felmutatni.
A francia már az előszezonban is utalt rá, hogy a jövője nem biztosított a hangvillásoknál, hiába akarja a japán gyártó megtartani őt. A pletykák szerint mindenekelőtt a Honda jöhetne számításba Quartararónál, s a Repsol állítólag érdeklődik is a 22 éves motoros iránt – akár Marc Marquez folyamatosan sérülései és kihagyása miatt is. Amikor minderről magát a versenyzőt megkérdezte a Sky Sports Italia, így felelt: „A Honda érdeklődik irántam? Át kell gondolnom. Alaposan át kell gondolnom, a jövőm még nem tiszta. Időbe telik a döntés, de ez olyasmi, amin gondolkodni kell” – mondta el Quartararo, akinek a szavai valóban arra utalnak, hogy egyáltalán nem vehető készpénznek, hogy marad a Yamahánál 2023-ra is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Netflixes jelenettel hangolódik az Alfa Romeo
https://formula.hu/parc-ferme/31979
Eddig összesen négy évad ment le a Netflix Formula-1-et bemutató Drive to Survive című sorozatából, melynek egyes epizódjai elején a főcímben mindig egy bokszkiállást láthatunk felülnézetből, mielőtt az epizód címét megpillanthatnánk. Most ugyanezt az Alfa Romeo mutatta be, amivel az Ausztrál Nagydíjra készülődik a csapat. Melbourne városában utoljára 2019-ben tartottak versenyt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Két Ferrari-akadémista tör az F1 felé – de lesz-e helyük?
https://formula.hu/parc-ferme/31965
A Ferrari akadémiájának előző generációjából csak Mick Schumacher jutott el az F1-ig, míg Ilott az IndyCarba ment, Armstrong elhagyta a nevelőprogramot, Svarcman jövője pedig az orosz kapcsolat miatt erősen kérdésessé vált. A következő nemzedék már az F3-ban küzd egymás oldalán (és egymás ellen), ám az jó kérdés, nyílhat-e hely bármelyikük számára a következő esztendőkben… A „kis Leclerc-ről” és a tavaly berobbanó Bearmanről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában 34:50-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hazájában járt Alexander Albon
https://formula.hu/parc-ferme/31978
Thaiföldre látogatott el a Williams versenyzője, aki a Szaúd-Arábiai és az Ausztrál Nagydíjak közötti egy hetes szünetben igyekezett kikapcsolódni. Alexander Albon megosztott pár fotót közösségi oldalain a pihenőjéről, melyekhez az alábbi gondolatokat fűzte: „Hiányzott, hogy otthon legyek Thaiföldön, alig vártam, hogy megmutathassam nektek, mi történt! Feltöltődtem és készen állok Ausztráliára!” – írta a 26 esztendős pilóta, aki kettő hete ünnepelte a születésnapját.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hamilton ejtőernyőzéssel kapcsolt ki az Ausztrál Nagydíj előtt
https://formula.hu/parc-ferme/31981
Izgalmas hétvégéje volt Lewis Hamiltonnak, aki az Instagramjára feltöltött videó tanúsága szerint ejtőernyőzött egyet. Mint a posztban olvasható, régóta kedveli ezt az extrém kikapcsolódási formát, már tíz ugrásnál jár, és minden alkalommal tanult valamit. „Nagyszerű módja ez annak, hogy kitisztult fejjel koncentrálhassunk az előttünk álló hétre” – írta a hétszeres F1-es világbajnok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: Ilyen lesz a pálya és a kiszolgálóépületek Miamiban
https://formula.hu/parc-ferme/31980
Már csak alig egy hónapot kell várnunk a vadonatúj amerikai helyszín bemutatkozására a Formula-1-ben, hiszen május 6-tól 8-ig rendezik majd a Miami Nagydíjat. Az utcai pályát a Hard Rock Stadion körül húzták fel, a szervezők pedig megtettek, hogy minden igen impozáns legyen – ezt most egy videóban is prezentálták nekünk, amelyben grafikák segítségével megismerkedhetünk a pálya körüli létesítményekkel, s azt is láthatjuk, hogy még egy mesterséges tó is helyet kapott a pályán belül, ahol jachtok állhatnak majd a hétvége folyamán:
Vajon a kutyákat vagy a macskákat szeretik jobban a McLaren pilótái?
https://formula.hu/parc-ferme/31977
Egy különleges kérdezz-felek játékra hívta a McLaren versenyzőit az ESPN. Az ismert amerikai sportcsatorna nemrégiben egy igazán érdekes videót töltött fel a YouTube-ra, melyben Daniel Ricciardót és Lando Norrist faggatják különböző dolgokkal kapcsolatban, így például arról, hogy a kutyákat, vagy a macskákat szeretik-e jobban, Hamiltont vagy Verstappent tartják-e jobbnak, de többek között a pályákkal, ételekkel és még a labdarúgókkal kapcsolatban is kaptak kérdéseket a durván 3 perces videóban.
A videó a képre kattintva érhető el!
Már három éve: ez történt az utolsó Ausztrál Nagydíjon - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31976
A koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben sem rendeztek F1-es futamot Ausztráliában, utoljára 2019-ben versenyzett itt a mezőny. Az emiatt eddig utolsó melbourne F1-es viadalt Valtteri Bottas nyerte, miután lerajtolta Lewis Hamiltont - érdemes visszanézni az eseményeket ezen a linken vagy a képre kattintva!
„Elfelejtettem, milyen az ideges autó” – F1-es onboard 1999-ből
https://formula.hu/parc-ferme/31975
Az UnracedF1 osztott meg egy onboard felvételt Pedro de la Rosa 1999-es, Arrowsszal futott barcelonai köréről. A videót aztán ma de la Rosa is megosztotta azzal, hogy "elfelejtettem, milyen volt az ideges autó" - valóban érdemes nézni a kormánymozdulatokat egy mai F1-es autóhoz viszonyítva...
I had forgotten what a nervous car looked like https://t.co/jh3adh1OJ2
— Pedro de la Rosa (@PedrodelaRosa1) April 4, 2022
Rossi után Lorenzo is autóversenyzésbe kezd
https://formula.hu/parc-ferme/31974
A kilencszeres világbajnok Valentino Rossi GT-bemutatkozása után – amely egy kínos baki miatt lett emlékezetes: a bokszutcában az olasz véletlenül elhaladt csapata garázsa mellett, így plusz egy kört meg kellett tennie kiállásához – az egykori nagy rivális, Jorge Lorenzo is autóversenyző lesz.
A MotoGP-ből 2019 végén visszavonuló ötszörös motoros világbajnok spanyol az olasz Porsche Carrera Kupában fog indulni, a Q8 Hi Perform csapat színeiben. A bajnokság május 7-8-án, Imolában kezdődik.
Ausztrál őslakosokat segít a McLaren egy új szponzori modellel
https://formula.hu/parc-ferme/31973
A McLaren és állandó támogatója, a szoftverszolgáltató Smartsheet új szponzori koncepciót talált ki: a Sponsor X kezdeményezés értelmében a Smartsheet bizonyos nagydíjakon átengedi reklámfelületét az MCL36-on egy olyan szervezetnek, amelynek nem lenne elegendő pénzügyi háttere Formula-1-es szponzorként megjelenni.
Első alkalommal, az Ausztrál Nagydíjon a cég matricáinak helyére a DeadlyScience neve kerül, egy nonprofit szervezeté, amely ausztrál őslakosoknak biztosít oktatási eszközöket. A szervezet eddig több mint húszezer könyvet és egyéb felszerelést juttatott el több mint száz közösségbe gyerekeknek Ausztráliában. A DeadlyScience a McLaren közösségi csatornáin is helyet kap hétvégén – ez lesz az első alkalom, hogy bármilyen, ausztrál őslakosokhoz köthető szervezet vagy cég szponzorként tűnik fel a Formula-1-ben.