Nyár végén vált hivatalossá, hogy 2026-ban, az új motorszabályok bevezetésekor beszáll az Audi a Formula-1-be. Később az is kiderült, hogy a német márka a jelenleg Alfa Romeo név alatt futó Sauber partnereként érkezik a száguldó cirkuszba, így a hinwili alakulat – amelynek vezérigazgatójává nemrég nevezték ki a McLarentől érkező Andreas Seidlt – gyakorlatilag a gyári csapatukká fog alakulni.
Adam Baker, az Audi ügyvezető igazgatója szerint ugyan még messze van a 2026-os esztendő, ám épp ez a hosszabb időtartam teszi lehetővé, hogy alaposan felkészüljenek az F1-re. A cél pedig az, hogy rövid távon a csúcs közelébe jussanak:
„A 2026-tól 2030-ig terjedő időszakra köteleztük el magunkat” – árulta el Baker a DPA-nak. „Szeretnénk három év után már győzelmekért harcolni. Az új technikai szabályok lehetővé teszik, hogy gyorsan versenyképessé váljanak az újonnan érkezők. Ráadásul a költségplafon révén mindenkinek ugyanolyanok a lehetőségei és ugyanazokkal a kihívásokkal néz szembe. Ha összeszedjük magunkat, akkor még arra is van esély, hogy 2026-tól egyből az élbolyban harcoljunk.”
Az Audi-főnök azt ugyanakkor nem tagadta, hogy az F1-es szerepvállalás természetesen teherrel is jár számukra: „Már most érezzük a kívülről érkező nyomást, de számítottunk erre. Tisztában vagyunk az előttünk álló kihívásokkal, de már most világos elképzelésünk van arról, mi kell ahhoz, hogy sikeresek legyünk 2026-ban. Ez még intenzívebbé teszi a belülről érkező nyomást.”