DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

Őrült pillanatokat hozott a NASCAR All-Star futama

A hagyomány tovább folytatódott, így idén is megrendezték a NASCAR All-Star versenyét, mely nem számít bele a bajnokságba, a győztes viszont egymillió dollárt vihet haza. Bár ez gyakorlatilag egy gálának számít, és a lebonyolítás sem a szokásos, mégis egészen elképesztő dolgokat láthattunk Texasban, többek között egy hatalmas bukást. A vasárnapi versenyen 24-en vehettek részt, a tavalyi futamgyőztesek, és a korábbi bajnokok pedig automatikusan bekerültek, míg a többiek az Open futamokról tudtak kvalifikálni, illetőleg egy embert a közönség szavazhatott be. A főversenyt Kyle Busch várhatta az élről, ám Joe Gibbs Racing pilótája egy hatalmas balesetbe került, amikor Ross Chastain eltalálta őt. Utóbbi autója a levegőbe emelkedett, és Chase Elliottot is magával vitte, de végül mindenki sértetlenül megúszta az esetet.

A futam másik látványos incidense a későbbi győztes Ryan Blaney nevéhez köthető, akit majdnem kizártak a versenyről. Bár a leintés előtt szinte biztos volt a győzelme, a Team Penske versenyzője túl korán kezdett el ünnepelni, ezért az ablakhálót is letépte, a kockás zászló helyett pedig a sárgát lengették be Ricky Stenhouse Jr. hibája után, így az All-Star szabályai szerint még nem hirdettek végeredményt, és egy kétkörös hosszabbítás következett. Blaney végül helyére tette az elemet, majd a ráadásban is az élen maradt, és az övé lett a pénzdíj. A második helyen Denny Hamlin, míg a harmadik pozícióban Austin Cindric futott be.

 

Vinales körrekorddal nyitott Martin előtt, Bagnaia csak a 15.

Pénteken szokás szerint két edzéssel vette kezdetét a MotoGP szezonzáró Valenciai Nagydíja, a délutáni egyórás körözés pedig téttel is bírt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan a szombati időmérő második fázisába. Rengeteg bukás tarkította az edzést, elesett Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller is – utóbbi óriási highside esését követően ráadásul törmelék maradt a pályán, ezért a piros zászlók is előkerültek. A gyors újraindítást követően Luca Marini és Raul Fernandez, valamint Pol Espargaro is feliratkozott a balesetet szenvedők listájára.

A leggyorsabb köridőt végül Maverick Vinales futotta meg, az 1:29,142-es eredmény ráadásul új pályarekordot is jelentett. Mögötte a 21 pontos hátrányban lévő vb-aspiráns, Jorge Martin lett a második, aki az utolsó percekben folyamatosan a bajnoki éllovas Francesco Bagnaiát követte árnyékként a pályán és a bokszban egyaránt – egy ponton még a Ducati-menedzser, Davide Tardozzi is próbálta blokkolni őt a bokszutcában! Viszont sikerrel járt Martin, Bagnaia ugyanis mindössze 15. lett, vagyis a címvédő olasz kénytelen lesz a Q1-ben is szerepelni szombaton.

tardozzi-martin

Ami az élbolyt illeti: Vinales és Martin mögött Johann Zarco lett a harmadik, megelőzve a MotoGP-s ülésért hajtó katari győztest, Fabio di Giannantoniót. Top 10-ben és ezáltal Q2-ben még Marco Bezzecchi, Brad Binder, Marc Marquez, Raul Fernandez, Jack Miller és Aleix Espargaro, miközben kiszorult onnan Bagnaia mellett többek között Alex Marquez és a két Yamaha is. Joan Mir pedig kihagyta az edzést, miután délelőtt bukott nagyot, de szerencsére a kórházi vizsgálatok nem találtak törést nála.

A péntek délutáni edzés végeredménye:

motogp-valencia-pentek

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gyászol a Hungaroring: Elhunyt Gál László

Elhunyt Gál László, kollégánk, barátunk, aki évtizedek óta ügyelt a boxutca biztonságára a Hungaroringen. Az egyik legveszélyesebb feladat volt az övé: boxtűzoltóként dolgozott, később a boxtűzoltók vezetője lett. 

Mostantól egy másik toronyban veszi fel reggelenként a rádióját… 

Isten veled, Laci! Őszinte részvétünk a családnak! - tudatta a Hungaroring.

 

F2: Szenvedett az éllovas, Doohané a pole

Az F1-gyel karöltve a Formula-2 is elérkezett záróhétvégéjéhez Abu Dhabiban. A juniorkategória bajnoki címének kérdése még mindig nyitott, az ART-s Theo Pourchaire és a premás Frederik Vesti van még harcban a trófeáért, a francia 25 pontos előnnyel vághatott neki a pénteki időmérőnek.

Az első próbálkozások után úgy tűnt, az ART érkezett jobb formában a szezonzáró hétvégére: a kvalifikáció első tíz perce után a csapat újonca, Victor Martins állt az élre. A bajnoki esélyesek – akik egyébként mindketten részt vettek nem sokkal az időmérő előtt az F1 első szabadedzésén – egyelőre nem találták a tempót. Különösen Pourchaire szenvedett, az Alfa Romeo tesztpilótája félidőnél az első tízbe sem fért be.

Az utolsó percekben Zane Maloney és Kush Maini is beszálltak a pole-pozícióért folytatott küzdelembe, a mezőnyből azonban Jack Doohan villantott a legnagyobbat és az élre állt. Szinte mindenki javult az utolsó gyorskörén, a bajnoki éllovasok azonban szenvedtek. Pourchaire csupán a 14. helyen végzett, megnehezítve ezzel saját dolgát bajnoki címének bebiztosításában. Vesti a kilencedikként fejezte be a kvalifikációt, így az első sorból kezdheti majd a holnapi sprintfutamot. Doohan magabiztosan zsebelte be a pole-pozíciót, mögüle Martins és a camposos Maini indulhatnak majd a főfutamon vasárnap.

Verstappen furcsának találja a fenntarthatóság fényében a Las Vegas–Abu Dhabi kombinációt

Nem kevesebb mint 12 órányi időzónát ugrott néhány nap alatt a Formula-1-es mezőny, amely nemrég még Las Vegasban versenyzett, a hétvégén viszont már Abu Dhabiban állnak rajthoz az évadzárón. A regnáló világbajnok Max Verstappen nem is érti ezt a menetrendet, különösen annak tükrében, hogy az F1 rendszeresen a fenntarthatóságot emlegeti célkitűzésként:

„Persze jövőre nem lehetséges, de egyértelműen úgy gondolom, hogy a jövőre tekintettel kicsit furcsa ez, hogy gyakorlatilag a világ másik felén vagyunk, mielőtt idejövünk. Főleg miközben fenntarthatóságról beszélünk. Valószínűleg ez nem túl fenntartható, és nem is csak a károsanyag-kibocsátás miatt, hanem az emberi szervezet szempontjából sem. Persze végül mindig megbirkózunk vele, de nem hiszem, hogy ez így a legjobb” – nyilatkozta Verstappen a Formula.hu jelenlétében. A holland hozzátette: dolgoznak az F1-gyel, hogy javítsanak az év végi futamok elrendezésén, és pozitívumként értékelte, hogy a tavaszi szakaszt illetően már előrelépés történt ilyen téren.

Charles Leclerc eközben arról beszélt, hogy mindenekelőtt a csapattagoknak megerőltető ez az átállás és hajsza: „Egyáltalán nem szenvedtem, pedig általában szoktam, de most nagyon más volt a helyzet. A 16 órás repülőúttal, amivel ideérkeztem, annyira fáradt voltam, hogy úgy aludtam, akár egy kisbaba az első éjszaka, azóta pedig jól vagyok. Szóval nem volt gond a jetlag, de beszélve másokkal a paddockban, és főleg a szerelőkkel és a mérnökökkel, mindenki nagyon-nagyon fáradtnak tűnik és látszólag küszködnek vele, és jövőre szerintem még nehezebb lesz, hiszen három futam lesz egymás után. Azután szerintem kicsit át kell gondolnunk, hogyan szervezzük a szezonnak ezt az utolsó részét.”

f1-verstappen-abudhabi-day0

„Inkább vagyok a saját helyzetünkben, mint az övékben” – Russell a Ferrari-csatáról

A szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj egyik legfőbb kérdése, hogy a Mercedes vagy a Ferrari végez-e a konstruktőri világbajnoki összetett második helyén. Az ezüstérmes pozíciót szinte egész évben az Ezüst Nyilak birtokolták, de Las Vegas után a maranellóiak mindössze négy pontra megközelítették őket. Bár a Mercedes Interlagosban csak szenvedett és Vegasban is egyértelműen a Ferrari volt a jobb, George Russell mégis bizakodva latolgatta az esélyeket Abu Dhabiban a Formula.hu jelenlétében:

„Szoros csata lesz a Ferrarival. Nyilvánvalóan egy erős verseny után vannak, de egyértelműen inkább vagyok a saját helyünkben, semmint az övékben. Csak ki kell hajtanunk a pályára, magunkra koncentrálnunk és a lehető leggyorsabbnak lennünk. Ha így teszünk, elöl fogunk végezni. Eléggé versenyképesek voltak itt tavaly, de meglepődtünk már idén párszor, hogy mely csapatok gyorsabbak egyes versenyeken, és fordítva. Nyitottan állunk a hétvégéhez. Úgy vélem, az időmérőn ők vannak előnyben, ahogy az a szezonban kirajzolódni látszott, de szerintem a vasárnap egy másik történet és jó futamunk lehet.”

f1-russell-mercedes-abudhabi-day0

Még nem fog megjelenni az Audi a Sauberen 2024-ben

Bő két év múlva, 2026-ban válik a motorgyártóként beszálló Audi gyári alakulatává a jelenleg Alfa Romeo néven futó istálló, amelytől viszont az F1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után távozik a névadóként funkcionáló olasz márka. Kérdés így, hogy vajon milyen néven láthatjuk szerepelni jövőre és 2025-ben a hinwili istállót, amely valószínűleg visszatér a Sauber identitáshoz, de Alessandro Alunni Bravi szerint még várnunk kell ennek megismerésére:

„Már elterveztük a következő lépést. És persze már 2022 elején aláírtunk a névadó szponzorral a következő két szezonra” – fogalmazott a csapatfőnöki feladatokat ellátó szakember a Motorsport.com hasábjain. „Az FIA december 10-e körül fogja közzétenni a 2024-es nevezési listát, és mi is akkor fogjuk kommunikálni, nem korábban, hogy mi lesz a csapat neve és kik lesznek a névadó partnerek. Minden tiszta a következő két szezon kapcsán, és szeretném újra hangsúlyozni, hogy nem két átmeneti évről van szó, hanem ezek is részei a hosszú távú projektnek, amely a következő szintre emeli a csapatot.”

Azt viszont hangsúlyozta Alunni Bravi, hogy az Audi még nem fog megjelenni semmilyen formában az autóikon vagy a csapatnévben: „Nem. Az Audi 2026-ban száll be. Kereskedelmi szempontból fontos, hogy nagyot robbantsunk 2026-ban, ne értéktelenítsük el az Audi szerepvállalását a csapatban. Úgyhogy Sauberként folytatjuk, a csoportunk örökségére alapozva” – nyilatkozta. Hozzátette: a pletykákkal ellentétben nagyon is érződik az elhivatottság az Audi részéről, ezt személyesen is tapasztalta, amikor a napokban az ingolstadti központban járt, és azt is hangsúlyozta, hogy a kezdetektől minden szinten támogatják az Audi F1-es szerepvállalását a Volkswagen-konszernnél.

f1-audi_2

Schumacher beszélt Vettellel az Alpine-szerződésről

Az F1-ből tavaly két szezon után kikerülő, idén pedig a Mercedesnél tartalékszerepet betöltő Mick Schumachert a héten jelentették be az Alpine WEC-programjának versenyzőjeként –  s emellett megtartja helyét a Mercedesnél is. A fiatal versenyző köztudottan szoros kapcsolatot ápol Sebastian Vettellel, akinek véleményét ki is kérte az átigazolásról:

schumacher-mclaren

„Beszéltem Timo Glockkal, és röviden beszéltem Sebastiannal is erről” – árulta el a fiatal versenyző Abu Dhabiban. „Szerintem nagyon sokat tud a motorsportról, így egyértelmű volt számomra, hogy kikérem a véleményét ezzel kapcsolatban” – tette hozzá Schumacher, aki beszélt arról is, milyen volt az idei évet a partvonalon kívül tölteni:

„Kemény volt, így nagyon izgatott vagyok, hogy újra autóba ülhetek, versenyezhetek, és egy új kihívás vár rám” – mondta, majd így folytatta: „Ez volt a célom, versenyző vagyok, ezt megelőzően 14 évig folyamatosan versenyeztem, így egyértelmű volt a döntés.”

mick-schumi

Saját IndyCar-pilótáját igazolta le F1-es tartaléknak a McLaren

Újabb tartalékpilótát szerződött a McLaren – mint kicsit lejjebb kifejtjük, a csapat nem bízza a véletlenre a pótlást, amennyiben valamelyik állandó versenyzője kidőlne. Pato O’Ward négy szezon óta a McLaren-kötelék tagja az IndyCarban, és jövőre is a felállás része marad a tengerentúlon, emellett pedig Formula-1-es tartalék is lesz az istállónál. A mexikói, aki eddig a pilótanevelő program tagja volt, holnap egyébként be is ül a McLarenre, a csapat neki adja a megmaradt szabadedzés-lehetőséget Abu Dhabiban.

Ezt a 60 perces tréninget eredetileg egy másik IndyCar-pilóta, a 2023-as bajnok Alex Palou kapta volna a csapat tartalékjaként, csakhogy ő szerződést bontott a McLarennel, mikor a Ganassinál maradás mellett döntött. És el is érkeztünk a tartalékok furcsa helyzetéhez a McLarennél: összesen négyen voltak a kötelékben, Palou IndyCar-teendői miatt biztos, ami biztos alapon megállapodtak a Mercedesszel Mick Schumacher, az Aston Martinnal pedig Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne kölcsönvehető szolgálatairól.

A McLaren ráadásul 2024-re is bejelentett már egy tartalékpilótát, a WEC kétszeres világbajnokát, Ryo Hirakawát, aki főállásban a Toyota versenyzője a hosszútávú sorozatban. Azaz a McLaren jövőre is minimum két tartalékpilótával tervez, de nem lepődnénk meg, ha a szám még emelkedne.

Vasseurt és Wolffot is figyelmeztetésben részesítette az FIA

A Ferrari és a Mercedes csapatfőnökét is behívták elbeszélgetésre az Abu Dhabi Nagydíj stewardjai – a vád szerint megszegték a szabályzatot, amikor oda nem illő hangnemet ütöttek meg a Las Vegas-i Nagydíj sajtótájékoztatóján.

Frederic Vasseur és Toto Wolff az emlékezetes csatornafedél-ügy miatt ragadtatta el magát, és mindketten olyan szavakat használtak, amelyeket az FIA problémásnak tart. A dokumentum szerint a Las Vegas-i stewardok úgy látták, hogy Vegasban vasárnap nem volt lehetőség meghallgatást tartani, így Abu Dhabira halasztották ez.

FRISSÍTÉS: A felügyelők mindkét csapatfőnököt formális figyelmeztetésben részesítették a Las Vegas-i sajtótájékoztatón használt szavaik miatt, amelyeket elfogadhatatlannak minősítettek, mivel sok fiatal is követője van a sportnak, akik példaképként tekintenek rájuk. Vasseur esetén megértették, hogy extrém ideges volt a csatornafedélügy miatt.

19d963e4-6742-4482-8124-9c9bac8be2bc

Erősorrend: Még sok a nyitott kérdés

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Las Vegas-i Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

pf-rankings-lsv

 

A vegasi hétvégén a legmagasabb pontszámot a pole-ból rajtoló, s az utolsó körben szenzációs előzést bemutató Charles Leclerc kapta, de a futamgyőztes Verstappennel és a negyedikként zááró Oconnal sem voltunk szűkmarkúak, míg lefelé Yuki Tsunoda lógott ki a mezőnyből. A hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

Formula1.5 – A McLarenek ostrom alatt

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? 

Charles Leclerc az újabb pole-t már győzelemre tudta váltani, és ezzel nemcsak Norrist helyezte ostrom alá, de a bajnoki 3. helyre is maradt még matematikai esélye – ezt a helyet jelenleg a brit balesetének köszönhetően őt visszaelőző Sainz birtokolja jelen pillanatban. Esteban Ocon idei második dobogójával közelít csapattársára az összetettben, egymás után szerzett két harmadik helyének köszönhetően pedig Stroll is felzárkózott Piastrira, ami néhány hete még elképzelhetetlen lett volna. Ami pedig az első helyet illeti: Lewis Hamilton kellemes, 20 pontos előnnyel érkezik a szezonzáróra Fernando Alonso előtt.

pf-bliga21 

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Alkoholmentes tequila és a többi: Hamilton tervei az F1-es visszavonulás utánra

Az F1-es visszavonulása utáni terveiről kérdezték Lewis Hamiltont, a hétszeres világbajnok pedig erre kifejtette, hogy már most is mennyi projektje fut az autóversenyzésen kívül, úgyhogy lesz mivel elütnie az idejét, ha egyszer kiszáll az autóból.

„Sok mindent csinálok most is. Ruhatervezés, producerkedés, van egy alkoholmentes tequilám, növényi alapú hamburgerem, amivel kapcsolatban segítek, ott van a Plus 44, aminek a javításán dolgozom. Van egy sportruházattal foglalkozó márkám, amit elindítok, ott van a Mission 44, ami sok időt kér. Nagy csapatom van, és amikor majd befejezem, rendben leszek. De egy ideig még az F1 a prioritás” – mondta a Channel 4 kérdésére.

M389517_resize

Ocon rosszul érzi magát, kihagyja az Abu Dhabi Nagydíj első napját

Kihagyni kényszerül a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első hivatalos napját Esteban Ocon, miután az orvosok azt tanácsolták, hogy inkább pihenjen.

Az Alpine francia F1-es pilótája megérkezett Abu Dhabiba, ott van már a helyszínen, de nem megy ki a pályára a mai napon, és kihagyja a sajtótájékoztatókat, a csütörtöki kötelezettségeket.

„Esteban nem érzi jól magát ezen a héten, és az orvosok tanácsára pihennie kell. Ugyan az állapota javult ma reggelre, de kihagyja a mai médiakötelezettségeket a pályán. Amint lehet, visszatér a pályára” – erősítette meg a Racingnews365.comnak az Alpine egyik képviselője.

Rd_16_Singapore_Grand_Prix_Sunday_17th_September_2023_Marina_Bay_Street_Circuit_Singapore2_resize

Verstappen születésnapi ajándékba adta a sisakját Christian Hornernek

Christian Horner a Las Vegas-i hétvégén ünnepelte az 50. születésnapját, Max Verstappen pedig az azon a hétvégén használt sisakját adta neki ajándékba - csapatfőnök nagyon megköszönte azzal, hogy tudja, ez mennyit jelent Verstappennek. A holland menedzsere, Rayond Vermuelen annyit tett hozzá, hogy "tőlem a táskát kapod"... A jelenet videón:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Christian Horner (@christianhorner) által megosztott bejegyzés

Tisztább F1-es szabályokat akar a Ferrari elnöke

John Elkann, a Ferrari elnöke beszélt arról a BBC Sportnak, hogy szerinte sokkal tisztább, egyértelműbb szabályokra van szüksége az F1-nek ahhoz, hogy elkerüljék a nagyobb botrányokat.

Elkann a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjra, Max Verstappen első világbajnoki címét hozta elő, ami akkor az F1-es versenyigazgató, Michael Masi állásába került – az apropó pedig természetesen az, hogy Carlos Sainz hétvégéjét azért tették tönkre legutóbb Las Vegasban, mert a pálya hibájából összetört az autója.

„Egyrészt sok változás történik a technológia fejlődése, a karbonsemlegesség fontossága szempontjából, de ezen belül az is fontos, hogy világosak és egyértelműek legyenek a szabályok” – mondta Elkann.

„Nem akarunk olyan dolgokat, mint például a 2021-es bajnokság lezárása, hogy hogyan dőlt el, és nem akarunk olyan szituációkat sem, mint a mostani vegasi, amikor tízhelyes rajtbüntetés jár egy ilyen ügyben. Szóval szabályalkotói szempontból ezeken a területeken nagyobb egyértelműséget szeretnénk.”

230036-scuderia-ferrari-monaco-gp-friday_resize

Hamilton szerint Horner már azt se tudja, hogy mit mondjon

A sokáig tartó sikerszériákról kérdezték Lewis Hamiltont, valamint arról, hogy hogyan birkózik meg azzal, hogy hét vb-cím után most a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta, tehát két éve nem tudott futamot nyerni az F1-ben. A Mercedes britje szerint a hozzáállás sosem tud ugyanaz maradni, és úgy látja, hogy valami hasonló történik most a Red Bullnál is.

„Amikor sok sikert érsz el, nem számít, hogy milyen keményen igyekszel, nehéz megtartani a hozzáállást. Christian Horner hangján is hallom, amikor Max nyer, hogy nem is tudja, hogy mit mondjon. Úgy van vele, hogy „Megint ez van, szép munka, Max. Elveszik az izgalom” – mondta Hamilton.

„Persze, megint nyerni akarok. Úgy érzem, hogy amikor ez megtörténik, az még jobb érzés lesz, mint a korábbi, mert most mindenki szenvedett” – tette hozzá a hétszeres világbajnok.

m404063_resize

„Hamilton jövőre újra a vb-címért harcolhat az F1-ben” – Rosberg

Bár a legutóbbi két hétvégén nem szerepeltek a legjobban – különösen Interlagosra igaz ez –, a Mercedes továbbra is őrzi a konstruktőri vb-összetettben a második helyét, még ha csak négy ponttal is a Ferrari előtt. Mindenesetre korábbi világbajnok pilótájuk, Nico Rosberg a brazil küszködés előtt látott forma alapján úgy érzi, az Ezüst Nyilak jövőre újra esélyessé válhatnak a Formula-1-ben:

„Láthattunk felvillanásokat az utóbbi időben a Mercedes zsenialitásából. Csak a kiegyensúlyozottság hiányzik még. Emlékezzünk Austinra, ott a győzelemért harcoltak, és övék volt a leggyorsabb autó a hétvégén. Szóval láthatjuk, hogy kezdik megérteni az autót, már csak a problémájuk, hogy hiányzik még a következetesség. Hiányzik még az egyenesbeli teljesítményüket, de kezdik mindezt megérteni. Hiszek a Mercedes képességeiben, hiszen voltam ott, tudom, mennyire erősek, és még mindig ugyanazokról az emberekről beszélünk. Szóval egyértelműen van rá esély, hogy Hamilton jövőre újra a világbajnoki címért harcolhat.”

Arra a kérdésre, hogy örülne-e, ha egykori csapattársa és riválisa, Lewis Hamilton megszerezné nyolcadik vb-elsőségét, így felelt a 2016-os világbajnok német: „Örülnék, ha a Mercedes nyerne, hiszen gyakorlatilag ők a versenyzői családom a múltból. De Lewis kapcsán semleges vagyok. Csak szeretnék egy nagyszerű csatát a vb-címért, aztán győzzön a legjobb. De nem vagyok ilyen tekintetben elfogult.”

f1-hamilton-vegas

Ne maradj le akciós könyvcsomagjainkról – már csak néhány napig!

Speciális akciókkal készültünk novemberre: limitált ideig – egész pontosan november 26-ig, azaz most vasárnapig – jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg az Autósport és Formula Magazin szerkesztősége által az elmúlt években kiadott könyvsorozatok darabjai.

A 2013 óta kiadott Száguldás és cirkusz című kötetünk a Formula–1 különleges világát mutatja be minden évben futamról futamra és csapatról csapatra a helyszínről, az események sűrűjéből – 2022-vel bezárólag egy csomagban megrendelheted a sorozat mind a tíz darabját 59% kedvezménnyel összesen 24.900 forintért ide kattintva!

A 2015 óta minden évben megjelenő Autósport évkönyv közel 50 nemzetközi és tucatnyi hazai versenysorozat összefoglalóját, számos magyar kiválóság évértékelőjét, látványos képeket, exkluzív írásokat és néhány éve az 50 legjobb magyar és külföldi versenyző listáját tartalmazza minden szezon végén. A könyvsorozat nyolc darabja együtt, 70% kedvezménnyel most 14.900 forintért vásárolható meg ide kattintva!

További akciós ajánlatainkért és termékeinkért keressétek a Formula Webshopot IDE vagy a képre kattintva:

akcios-konyvcsomag

Kubica Ferrarival indul jövőre a WEC-ben

Úgy tűnik, ez ma az Endurance-világbajnoki mezőnyt érintő bejelentések napja. Az AF Corse ugyanis bejelentette, hogy 2024-ben náluk fog versenyezni Robert Kubica. Bár a közlemény nem említi, az olasz istálló a Ferrari partnere a WEC-ben a Hypercar- és a GT-kategóriában egyaránt – és bár az sem szerepel a bejelentésben, hogy Kubicát milyen géposztályban láthatjuk majd jövőre (erről a következő hetekben adhatnak hírt), eléggé valószínűtlen, hogy az idén a vb-mezőnyből jövőre eltűnő LMP2-es kategóriában bajnokságot nyerő pilóta a GT-ben kötne ki.

A szakági híreket illetően megbízható forrásnak számító endurance-info.com hírportál ráadásul arról számolt be, hogy az F1-ben is futamgyőzelemig jutó lengyel ma éppen Imolában teszteli a Le Mans-győztes Ferrari 499P-t. Kubica így a korábban már pletykált harmadik Hypercar Ferrari legénységének tagja lehet a következő szezonban, egyik társa pedig a híresztelések szerint Robert Svarcman lehet.

wec-kubica-afcorse

Mick Schumacher marad a Mercedes F1-es tartalékpilótája is

Szerda délelőtt jelentették be, hogy amint arra számítani is lehetett, Mick Schumacher 2024-ben az Endurance-vb fog versenyezni az Alpine színeiben, amelynek új LMDh-autóját néhány hete már tesztelte is a német. Felmerülhetett a kérdés, hogy vajon a WEC-szereplés mellett is megtarthatja-e a Mercedesnél betöltött F1-es teszt- és tartalékversenyzői szerepkört is. Toto Wolffék már korábban jelezték, hogy ennek nem lesz akadálya, egy órával az Alpine bejelentése után pedig meg is erősítették, hogy Schumacher marad az ő kötelékeikben is:

„Örömmel erősítjük meg, hogy Mick Schumacher megtartja a tartalékpilótai szerepkörét a csapatnál 2024-re. Izgatottan várjuk, hogy lássuk Mick hozzájárulását a csapathoz a WEC-beli új kihívása mellett a következő szezonban” – olvasható a Mercedes F1-es alakulatának hivatalos Twitter-bejegyzésében.

f1-mick-schumacher-mercedes