Őrült pillanatokat hozott a NASCAR All-Star futama
https://formula.hu/parc-ferme/32425
A hagyomány tovább folytatódott, így idén is megrendezték a NASCAR All-Star versenyét, mely nem számít bele a bajnokságba, a győztes viszont egymillió dollárt vihet haza. Bár ez gyakorlatilag egy gálának számít, és a lebonyolítás sem a szokásos, mégis egészen elképesztő dolgokat láthattunk Texasban, többek között egy hatalmas bukást. A vasárnapi versenyen 24-en vehettek részt, a tavalyi futamgyőztesek, és a korábbi bajnokok pedig automatikusan bekerültek, míg a többiek az Open futamokról tudtak kvalifikálni, illetőleg egy embert a közönség szavazhatott be. A főversenyt Kyle Busch várhatta az élről, ám Joe Gibbs Racing pilótája egy hatalmas balesetbe került, amikor Ross Chastain eltalálta őt. Utóbbi autója a levegőbe emelkedett, és Chase Elliottot is magával vitte, de végül mindenki sértetlenül megúszta az esetet.
A futam másik látványos incidense a későbbi győztes Ryan Blaney nevéhez köthető, akit majdnem kizártak a versenyről. Bár a leintés előtt szinte biztos volt a győzelme, a Team Penske versenyzője túl korán kezdett el ünnepelni, ezért az ablakhálót is letépte, a kockás zászló helyett pedig a sárgát lengették be Ricky Stenhouse Jr. hibája után, így az All-Star szabályai szerint még nem hirdettek végeredményt, és egy kétkörös hosszabbítás következett. Blaney végül helyére tette az elemet, majd a ráadásban is az élen maradt, és az övé lett a pénzdíj. A második helyen Denny Hamlin, míg a harmadik pozícióban Austin Cindric futott be.
„Lassan azt hiszem, meg akarja akadályozni Mick visszatérését” – Ralf Schumacher nem hajlandó együtt dolgozni Steinerrel
https://formula.hu/parc-ferme/38045
Az F1-es szakértővé átvedlett Haas-csapatfőnök, Günther Steiner egy podcastben az Alpine versenyzői dilemmájáról osztotta meg véleményét: kijelentette, Mick Schumachert nem igazolná le Bruno Famin helyében, mivel egy csapatnak mindig az elérhető legjobb versenyzőt kell megszereznie. Meglátása nem talált jó fogadtatásra a szóban forgó versenyző nagybátyjánál, Ralf Schumachernél, aki számolatlan alkalommal támadta már az osztrákot az unokaöccse felé tanúsított megnyilvánulások miatt, az esetekhez pedig behúzhatjuk a legújabbat:
„Erre nincsenek szavak. Jó barátunkról, Günther Steinerről beszélek, nem értem ezeket az értelmetlen odaszúrásokat a részéről. Lassan kezdem azt hinni, hogy meg akarja akadályozni (a visszatérést). Mert mi lenne, ha a Mick visszatérne és jól szerepelne? Akkor Steiner nem tűnne fel jó színben” – mondta az F1-Insider.com-nak, aztán ő is egy odaszúráshoz folyamodott: „Talán Steiner úrnak azon kellene gondolkodnia, hogy a csapata miért teljesít jobban most…”
A szókimondásáról ismert Steiner megnyilvánulása annyira kiborította a hozzá hasonlóan tévés szakértőként dolgozó Schumachert, hogy kijelentette, nem hajlandó többet az excsapatfőnökkel együtt szerepelni: „Az RTL tudja, mi a véleményem, akárcsak Steiner úr. Nem lesz több közös megjelenésünk a kamera előtt. Bahreinben még a közös cél alá rendeltem magam, de ez többé nem lehetséges. Ebben pedig következetes fogok maradni.”
Ralf Schumacherből érezhetően beszél a család iránti elfogultság is, álláspontjával azonban nincs egyedül: egy másik német volt F1-es, Timo Glock szerint sem szabadna leírni a hétvégén Le Mans-i 24 óráson, Alpine-nal szereplő Micket.
„Abba kéne hagyni a pocskondiázását. Inkább a saját udvarában söprögessen, mert ha megnézzük Günther Steiner eredménysorát csapatfőnökét, akkor felmerül a kétely, hiszen jelen pillanatban a Haas nagyon jó munkát végez nélküle. Ennél okosabbnak kellene lennie, de igen, ez tipikus Günther Steiner” – mondta Glock a Formel1.de-nek. Hozzátette még, a fiatal Schumacherrel igenis számolni kellene: „Szerintem Mick bizonyította már a Formula-1-ben, hogy gyors. Egy megfelelő környezetben pedig ő lenne jó választás egy ülésre.”
Fotó: Alpine
Piastri szerint így alakul az erősorrend Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/38040
A következő hétvégén Barcelonában, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik az F1-es világbajnokság – a Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes négyes között pedig egyre szorosabb a verseny, ami minden kétséget kizáróan rendkívül jót tesz a sportnak.
Oscar Piastri, a McLaren ausztrálja így látja a barcelonai esélyeket: „Úgy gondolom, a Red Bull erősebb lehet ezen a pályán, de mi is ott leszünk a mixben.”
„Továbbra is magabiztosak lehetünk. Nem mondanám azt, hogy gyengék vagyunk a nagy tempójú pályákon, inkább a riválisaink fejlődtek. Majd meglátjuk mi történik, de biztos vagyok abban, hogy ott leszünk a mezőny elején” – tette hozzá Piastri.
Gyönyörű légifotók a Le Mans-i 24 órásról
https://formula.hu/parc-ferme/38044
A Le Mans-i 24 órás mezőnye jelenleg biztonsági autó mögött köröz, miután az élen álló Robert Kubica összeütközött a BMW erősebbik autójával, a #15-össel. Amíg a folytatásra várakozunk, mutatunk néhány különleges légifelvételt, melyet a Rolex juttatott el hozzánk:
A Le Mans-i 24 órást az elsőtől az utolsó pillanatig végigkövető élő közvetítésünk a képre kattintva érhető el – benne a helyszínen tartózkodó tudósítónk információival!
Az új előzést támogató rendszer hatása nagyon hasonló lesz a DRS-hez
https://formula.hu/parc-ferme/38042
Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókért felelős szervezeti egységének igazgatója az F1 hivatalos oldalának elmondta, hogy a 2026-ban debütáló új, előzést elősegítő override mód hatása rendkívül hasonló lesz a jelenleg használatban lévő DRS-hez.
Az override mód a DRS-sel szemben nem egy mechanikus megoldás lesz, hanem elektromosenergia-többlettel igyekszik majd segíteni a támadó fél dolgát.
„A DRS-hez nagyon hasonló hatást fogunk elérni az erőforrás elektromos részét használva. Azok a versenyautók, amelyek egy másodpercen belül követik az előttük autózót, több energiát tudnak majd használni az egyenesekben, melynek hatására nagyobb sebességet tudnak elérni.”
„Az override mód hatása nagyon, nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a DRS nyújt” – tette hozzá Tombazis.
A 2026-os szabályokról további részletekért kattints ide.
Helyszíni: Életképek Le Mans-ból
https://formula.hu/parc-ferme/38043
A Formula.hu ott van Le Mans-ban, ahol néhány órán belül rajtol az idei a Le Mans-i 24 órás verseny. Helyszínen tartózkodó kollégánk jóvoltából hoztunk néhány aktuális képet a paddockból – érdemes vetni egy pillantást az égboltra is...
A Formula.hu egész héten a helyszínről szállítja az információkat a Le Mans-i 24 órásról, a szombaton 16 órakor rajtoló versenyről pedig szokásainkhoz hűen végig élő szöveges közvetítésben formájában tudósítunk majd!
Komatsu elmondta, hogy mikor jöhet a bejelentés
https://formula.hu/parc-ferme/38041
Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke arról beszélt, hogy mikor érkezhet csapata 2025-versenyzőinek bejelentése.
Mint ismert, Nico Hülkenberg a jelenlegi szezon végén az Audi-projekthez távozik, míg Kevin Magnussen jövője erősen kérdéses a csapatnál.
„Nem vagyunk túl messze a bejelentéstől. Nem fog azonnal megtörténni, de nem vagyunk messze. Néhány héten vagy pár hónapon belül jönni fog a megerősítés” – mondta Komatsu.
„Fejleszteni akarjuk a csapatot, jelenleg pedig egy dinamikus szituációban vagyunk. Egy fiatal és egy tapasztalt versenyző kombinációja jó referenciát szolgáltathat, valamint egyben nagyon izgalmas párosítás is lenne” – tette hozzá az amerikai alakulat japán csapatvezetője.
Le Mans: 18 egykori F1-es pilóta a mezőnyben
https://formula.hu/parc-ferme/38039
A sportautózás szerelmesei mellett a Formula–1 rajongói is számos ismert nevet találnak a Le Mans-i mezőnyben – szám szerint 18 egykori F1-es pilótát, kivétel nélkül a hypercarok mezőnyében. Az alábbi táblázatban összeszedtük, kik rendelkeznek királykategóriás múlttal az egynapos résztvevői közül:
Pilóta |
Autó |
# |
Le Mans-i eredmények |
F1-es eredmények |
Sebastien Bourdais |
Cadillac #3 |
16 |
2. hely (háromszor) |
27 nagydíj, 6 pont |
Felipe Nasr |
Porsche #4 |
4 |
LMP2 5. hely |
39 nagydíj, 29 pont |
Andre Lotterer |
Porsche #6 |
12 |
3 győzelem |
1 nagydíj |
Kamui Kobayashi |
Toyota #7 |
9 |
1 győzelem, 6 dobogó |
1 dobogó |
Nyck de Vries |
Toyota #7 |
4 |
LMP2 4. hely |
11 nagydíj, 2 pont |
Sebastien Buemi |
Toyota #8 |
12 |
4 győzelem |
55 nagydíj, 29 pont |
Brendon Hartley |
Toyota #8 |
10 |
3 győzelem |
25 nagydíj, 4 pont |
Will Stevens |
Jota #12 |
8 |
LMP2 és Am győzelem |
18 nagydíj |
Romain Grosjean |
Lamborghini #19 |
1 |
- |
10 dobogó |
Mick Schumacher |
Alpine #36 |
0 |
- |
43 nagydíj, 12 pont |
Jenson Button |
Jota #38 |
2 |
39. hely (56-os garázs) |
világbajnok, 15 győzelem |
Antonio Giovinazzi |
Ferrari #51 |
2 |
1 győzelem |
62 nagydíj, 21 pont |
Danyiil Kvjat |
Lamborghini #63 |
1 |
- |
3 dobogó |
Robert Kubica |
AF Corse #83 |
3 |
LMP2 2. hely (kétszer) |
1 győzelem, 12 dobogó |
Jean-Eric Vergne |
Peugeot #93 |
5 |
8. hely, LMP2 5. hely |
58 nagydíj, 51 pont |
Paul di Resta |
Peugeot #94 |
5 |
LMP2 győzelem |
59 nagydíj, 121 pont |
Stoffel Vandoorne |
Peugeot #94 |
2 |
3. hely |
42 nagydíj, 26 pont |
Jack Aitken |
Whelen #311 |
2 |
LMP2 Pro-Am 5. hely |
1 nagydíj |
A versenyző neve és autója mellett az olvasható, hogy hány Le Mans-on vett részt eddig.
A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, a futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat!
Nyitókép: FIAWEC / DPPI
Stella elmondta, miért nyer nagyot, aki Sainzot szerződteti
https://formula.hu/parc-ferme/38036
Négy és fél hónappal Ferraritól való távozásának bejelentése után továbbra sem tudni, hol folytatja F1-es pályafutását Carlos Sainz, akinek lehetőségei mostanra meglehetősen leszűkültek, minden bizonnyal a Williams és a Sauber (a majdani Audi) közül fog kikerülni jövő évi munkaadója. A spanyol versenyző a Scuderia előtt a McLarennél versenyzett, ahol együtt dolgozott a korábbi csapatfőnökkel, Andrea Stellával, s a rutinos olasz szakember nem is fukarkodott a dicséretekkel, amikor Sainzról kérdezték.
„Carlos egy érdekes versenyző, de különösen kiemelném, hogy mennyire racionális” – kezdte Stella. „Szüksége van egy tervre a fejében arról, hogy lesz a leggyorsabb egy kör, hogyan tud egy versenyt a leggyorsabban megcsinálni. És így rengeteg racionalitást ad hozzá az ösztöneihez” – mondta, majd hangsúlyozta, mekkora előnyt jelent ez a mentalitás majdani csapata számára:
„És az a fontos, hogy ha egyszer megvan ez a racionális kidolgozottság, akkor ezt könnyű kommunikálni is, ami nagy előny jelent a csapata számára, hiszen világos lesz nekik is mindaz, amit feldolgoz, amit lehetőségként vagy problémaként azonosít” – mondta, majd hozzátette: „Úgy gondolom, hogy számunkra egyértelműen az egyik legfontosabb tényező volt a csapat fejlődésében e tulajdonságai miatt.”
A Red Bull és a Ferrari példája intheti türelemre az Audit
https://formula.hu/parc-ferme/38038
A 2026-os szezon az új szabályok érkezése mellett még egy szempontból történelmi lesz, hiszen a Volkswagen-csoport végre valahára bemutatkozik az F1-ben, méghozzá a Sauber istállót az Audi gyári alakulatává formálva. Az F1-ben versenyzőként komoly sikereket elérő, csapatfőnökként pedig a Toro Rossóval futamgyőzelmet ünneplő Gerhard Berger a Bild hasábjain fejtette ki nézeteit arról, mire számíthat a frissen bemutatkozó gyártó első éveiben:
„Nem szabad alábecsülni, mit jelent a debütálás a motorsport legmagasabb osztályában. A csúcsra vezető úton türelemre és kevés hibára van szükség” – nyilatkozta a 64 éves osztrák. „Emlékszem a Red Bullra, amelyhez akkoriban elég közel álltam. Annak ellenére, hogy többek között Adrian Newey is odaérkezett, rengeteg hibát követtek el, és hat évbe telt, mire győztes csapattá váltak.”
Berger azt is megfogalmazta, szerinte mennyi időbe telhet, mire az Audi felérhet abba a magasságba, ahova szeretne: „Az Audinak megvannak a szükséges erőforrásai, és az a nagy előnye is, hogy a háttérben már most is a Sauberrel dolgoznak. De véleményem szerint legalább öt évbe fog telni, mire az élre kerülnek. Nézzük csak meg a Ferrarit a század elején! Michael Schumacher, valamint a Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne alkotta tökéletes felállás ellenére annak a csapatnak is öt évre volt szüksége, mire elkezdtek világbajnoki címeket nyerni.”
Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38037
A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”
Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”
„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”
Le Mans: Bourdais nem értette, miért ünnepelnek körülötte
https://formula.hu/parc-ferme/38035
Amikor 7 perc 40 másodperccel a Le Mans-i hyperpole előtt beintették a piros zászlót, a Cadillac garázsában elszabadult az ünneplés, hiszen Sebastien Bourdais körének köszönhetően a #3-as autó vezette az időmérőt, és a csapatnál úgy vélték, már nem lesz esélye a riválisoknak javítani. Azonban akik ünnepeltek, előre ittak a medve bőrére, hiszen az egyébként büntetés miatt hátrasorolt testvérautó, és a #6-os Porsche is megelőzte őket az utolsó pillanatokban.
Amikor a „helyi fiút”, a Le Mans-i születésű Bourdais-t megkérdezték, ő is azt hitte-e, hogy megvan a rajtelsőség, a francia klasszis így felelt: „Nem! Sőt, én azt mondtam mindenkinek, hogy nem tudom, miért akartok fotózkodni, még van hátra hét perc és negyven másodperc. Mókás, mert amikor végül nem a miénk lett a pole, már senki nem volt itt. Vicces, de egészen tipikus a sajtó részéről.”
Bourdais azt is kifejtette, hogy azért nem tért vissza a pályára, mert a megnyújtott első menete és a piros zászló által megszakított második menete azt eredményezte, hogy nem maradt elég üzemanyaga, és a szabályok értelmében a hyperpole alatt nem lehet tankolni… A háromszoros Le Mans-i második helyezett pilóta Scott Dixon és Renger van der Zande partnereként a második helyről kezdheti meg a 2024-es Le Mans-i 24 órást.
A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, a futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat!
Fotó: FIAWEC / DPPI
Az F1-es Kanadai Nagydíjjal azonos hétvégén rendezik jövőre a Le Mans-t, jön a kétautós szabály
https://formula.hu/parc-ferme/38034
Ahogy azt megszokhattuk, a Le Mans-i 24 órás pénteki szünnapján jelentette be az FIA és az ACO az Endurance-világbajnokság következő évi versenynaptárát. A 2025-ös menetrend egyáltalán nem okoz meglepetést, ugyanis pontosan ugyanaz a nyolc forduló alkotja majd a szezont, mint idén. Kérdőjelek leginkább Imola körül voltak, de egyúttal azt is megerősítették, hogy az olasz pálya négyéves szerződéshosszabbítást írt alá a WEC-vel.
A szezon ismét a katari 1812-es versennyel rajtol a február 21-22-i prológ (azaz teszt) után a naptári tél utolsó napján, majd jön Imola és Spa, június közepén pedig a Le Mans – amely viszont az idei esztendővel ellentétben F1-es hétvégére került, hiszen jövőre egy héttel később rendezik majd meg a Kanadai Nagydíjat. Interlagos, Austin, Fuji és a nyolcórás bahreini finálé a folytatás a 2025-ös naptárban.
A pénteki sajtótájékoztatón egyúttal hivatalossá vált, hogy 2025-től két autót lesznek kötelesek indítani a Hypercar kategóriában induló gyártók, ezzel egyidejűleg pedig 37-ről 40-re növekszik a WEC állandó mezőnyének létszáma. A kétautós szabályra a jelenlegi márkák közül a Cadillacnek, a Lamborghininek és az Isotta Fraschininek kell reagálni, hiszen ők egy állandó egységet neveztek a szezonra, valamint eredetileg az újonnan beszálló Aston Martin is csak egy autót indított volna, de pénteken ők is jelezték: a gyári Heart of Racing csapatuk két Valkyrie-vel áll rajthoz jövőre a WEC csúcskategóriájában.
A WEC 2025-ös versenynaptára:
Február 28. | Katari 1812 km-es | Katar |
Április 20. | Imolai 6 órás | Olaszország |
Május 10. | Spái 6 órás | Belgium |
Június 14-15. | Le Mans-i 24 órás | Franciaország |
Július 13. | Interlagosi 6 órás | Brazília |
Szeptember 7. | Austini 6 órás (Lone Star Le Mans) | USA |
Szeptember 28. | Fuji 6 órás | Japán |
November 8. | Bahreini 8 órás | Bahrein |
Fotó: FIAWEC / DPPI
„Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését” – Horner
https://formula.hu/parc-ferme/38030
Sergio Perez és Yuki Tsunoda múlt heti hosszabbításával egyetlen kiadó hely maradt a Red Bull kötelékein belül a 2025-ös Formula-1-es szezonra: a Visa Cash App RB második ülése. Azt jelenleg Daniel Ricciardo birtokolja, aki egy-két alkalmat leszámítva idén elmaradt csapattársától, Tsunodától. A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner nem is tagadta, hogy az ausztrál elmaradt attól a teljesítménytől, ami a nagycsapathoz való előléptetéséhez lett volna szükséges: „Úgy vélem, Danielnek hullámzó idénykezdete volt. Tudja, hogy teljesítenie kell. Tudja, hogy nem tett eleget azért, hogy helyet szerezzen jövőre az anyacsapatnál.”
De vajon mi a helyzet a VCARB ülésével? Horner állítja, hogy nem sietnek, ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy Ricciardo helye nem biztos, hiszen többen is esélyesek rá, beleértve a tartalékversenyzőjüket, Liam Lawsont: „Még sok időnk van. Itt van Daniel, aki nyilván rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy ez Yukit is segítette, hiszen így van mérnöki iránymutatás. Érkezik néhány remek tehetségünk a Formula-2-ben, Isack Hadjar már az ajtón kopogtat. Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését, ha ezt akarja. Liam is ott van, ő szintén értékes tagja a csapatnak. Minden edzésen ott van, és tudjuk, mire képes. Úgyhogy mindig van nyomás az aktuális versenyzőkön.”
Mugellóban teszteli a Pirelli 2025-ös F1-es abroncsait a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38033
Csütörtökön és pénteken Formula-1-es autók hangjától hangos a mugellói versenypálya, ahol eddig egyszer, a koronavírus-járványtól sújtott 2020-as idényben rendeztek F1-es futamot. Itt kerül sor ugyanis a Pirelli idei ötödik gumitesztjére, amely során a 2025-ös abroncsokat teszteli a gyártó.
Ezúttal a csapatok közül a pályát birtokló Ferrari segít nekik: csütörtökön Charles Leclerc körözött az SF-24-es volánjánál, pénteken pedig Carlos Sainz váltja őt majd a volánnál. Leclerc a beszámolók szerint 120 kört tett meg, és mindenekelőtt a kemény keverék próbálgatásán volt a hangsúly a jövő évi konstrukciók közül – igaz, a délutáni eső révén az intermediate gumik tesztelésére is lehetőség nyílt.
Fotó: Pirelli
Videó: ezzel a szenzációs körrel szerezte meg a Le Mans-i pole-t Kevin Estre és a Porsche
https://formula.hu/parc-ferme/38032
Az időmérő végén csente el a Cadillacnek álló pole-pozíciót a Le Mans-i 24 órás futamra a Porsche: a Penske által üzemeltetett, és a bajnokságot is vezető #6-os autóval Kevin Estre elképesztő kört rakott össze, kockáztatott az első rajtkockáért, és bejött neki, úgyhogy ez az egység indulhat majd az élről a szombaton 16 órakor kezdődő futamon.
Az időmérő beszámolója itt található, Le Mans-i felvezető műsorunk ezen a linken tekinthető meg, Estre körét pedig érdemes megnézni:
Hatalmas baleset és korlátjavítás miatt késik a Le Mans-i Hyperpole
https://formula.hu/parc-ferme/38031
Csütörtök este 20 órakor kellett volna elkezdődnie a Le Mans-i 24 órás legjobb rajthelyeiről döntő Hyerpole-nak, azonban a kvalifikációt megelőzően óriási baleset történt a betétszéria, a Michelin Le Mans Cup első futamán. Louis Rossi csapódott a szalagkorlátnak egy LMP3-as autóval: mivel visszajátszást nem mutattak, így azt nem tudni, pontosan hogyan történt az incidens, mindenesetre a korlátot is szerelni kell, ezért legalább félórás csúszás vár a 24 órás legjobbjaira.
Oh bordel Louis Rossi est parti dans le mur d'une force...#LeMans24 #RoadtoLeMans pic.twitter.com/yYYGLSuiXv
— Upsizing @ Le Mans(@Upsizing_ju) June 13, 2024
Mick Schumacher „nem áll készen feladni” az F1-es álmát
https://formula.hu/parc-ferme/38029
Mick Schumacher két évet töltött el a Haas Formula-1-es alakulatánál, a 2023-as szezonra azonban már nem kapott ülést. Azóta a Mercedes tartalékpilótája, emellett az Alpine endurance-világbajnoki csapatát erősíti: a hétvégén velük versenyez a Le Mans-i 24 óráson. Az egynapos viadal helyszínén azonban a német ismét elmondta: a fő célja továbbra is az, hogy újra az F1-ben szerepeljen.
„Kimerítő visszaküzdeni magad. Megmutatják neked a süteményt, ami nagyon finom, de nem ehetsz belőle – és közben végig kell nézned, ahogy mások megeszik” – fogalmazott Schumacher. „Úgyhogy kemény ez, de tudom, miért csinálom. A két évvel ezelőtti énemnek köze sincs a mostanihoz.”
„Ötéves korom óta az F1 az álmom, és nem állok készen elengedni ezt. Néha úgy érzed, van esélyed, aztán az sosem történik meg végül, mert történik valami más. Érzelmi hullámvasút és kimerítő volt az utóbbi pár év. De dolgozom a visszatérésen” – mondta el a német, hozzátéve: „Többször megmutattam, hogy képes vagyok bajnokságokat nyerni. A kérdés csak az, vajon illeszkedek-e valakiknek a terveibe.”
Sainz büszke arra, hogy ő dönthet a jövőjéről az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38028
Továbbra sincs döntés Carlos Sainz jövőjéről, de a Ferraritól kitett spanyol pilóta természetesen folyamatosan kapja az ezt firtató kérdéseket – az már eldőlt, hogy topülése nem lesz, miután az Aston Martin Fernando Alonsót és Lance Strollt, a Red Bull Sergio Perezt, a Mercedes pedig az újonc Andrea Kimi Antonellit választja inkább helyette.
Sainz ezzel együtt próbálja őrizni a nyugodtság látszatát – ezt fogalmazta meg legutóbb is:
„Csak annyit mondhatok, hogy minden opcióm, ami van, és ami az asztalon van most, azok jó opciók, és büszke vagyok arra a tényre, hogy én dönthetek a jövőmről az F1-ben. Nem hiszem, hogy sok versenyző volt olyan helyzetben a karrierje során, hogy eldönthette, hol akarja tölteni a következő két-három évet. Mindenki, akivel beszéltem, azt éreztette, hogy igazán engem akar a csapatában, ami büszkévé tesz” – mondta a spanyol.
A realitások talaján maradva az Audi és talán a Williams ajánlata jöhet szóba Sainznál jelen pillanatban.
Biztonsági aggályokat vetett fel a Rossi körüli őrület Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/38027
Biztonsági aggályok merültek fel Valentino Rossi körül a Le Mans-i 24 órás viadal keddi napján. Az LMGT3-as kategóriában egy BMW-vel rajthoz álló olasz szupersztár körül ugyanis olyan szintű tömeghisztéria lépett fel, olyan tömegek próbáltak közel kerülni hozzá, ami kényelmetlenné vált – nem is elsősorban a motoros exvilágbajnok, hanem a csapattársai számára.
Ahmad Al Harthy például arról beszélt, hogy ő még soha nem látott ilyen őrületet, mint ami Rossit vette körül, maximum hiphop-sztárok esetén – az autogramm-osztás kis híján káoszba fulladt az olasz esetében.
A helyzet odáig fajult, hogy a Rossit versenyeztető Team WRT csapatfőnöke, Vincent Vosse felhívta a verseny szervezőjét, hogy erősítsék meg a biztonsági intézkedéseket a pénteki pilótaparádéra – az amúgy is őrületet szokott hozni, az eddigi tapasztalatok alapján pedig joggal merülhet fel, hogy a megszokottnál is erősebb biztosításra lehet majd szükség.
A versenyt rendező ACO nem sokkal később ki is adott egy közleményt, amiben azt írta, hogy nem volt előjele a történteknek, úgy gondolták, hogy megfelelő létszámú a biztonsági személyzet az autogramm-osztás idején, de a növekvő népszerűség miatt újragondolják a terveket – azon lesznek, hogy a versenyzők ne érezzék magukat kényelmetlenül a nyomuló szurkolók miatt.
Marko két hete koronavírusos volt, beszélni sem tudott
https://formula.hu/parc-ferme/38026
Az osztrák OE24-nek adott interjút az F1-es szezon és a Red Bull helyzetéről dr. Helmut Marko, a beszélgetés legérdekesebb információja azonban a 81 éves Marko egészségi állapotához kötődik. A Red Bull tanácsadóját ugyanis arról kérdezték, hogy fel tud-e töltődni a hazai futama (Spielberg), és úgy összességében az európai triple header előtt, amire azt válaszolta, hogy jó lenne, ugyanis a Monacói Nagydíj után (tehát május legvégén, nagyjából két héttel ezelőtt) koronavírusos lett, és ez a fertőzés eléggé le is döntötte a lábáról, saját bevallása szerint még beszélni sem tudott.
Szerencsére pár nap alatt felépült, összeszedte magát, és azt mondta, hogy most már jól van, de Montreal után azért még ráfér a pihenés a jövő hétvégi Spanyol Nagydíj előtt.
Hogy hogyan alakul az F1 őrült európai nyara, azt ebben a cikkben szedtük össze!