DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Hamilton tényleg visszatért: kora reggel kocogott Londonban

Úgy tűnik, a szombati Nagy Visszatérő Poszt után visszaáll minden a régi kerékvágás Lewis Hamilton közösségi oldalain: hétfőn reggel már arról posztolt Instagram-sztoriban, hogy fizioterapeuta-edzőjével, Angela Cullennel együtt London utcáin kocogtak edzés gyanánt. A tény, hogy a hétszeres világbajnok (újra?) edz, aligha arra utal, hogy visszavonulni készül...

Infografika: Ki hány kört töltött az élen az évek során?

Lewis Hamilton múlt hétvégi rekorddöntése kapcsán született meg ez az animáció, amely megmutatja, a Formula-1 1950 óta íródó története során mely pilóták hány kört töltöttek az élen az idények során. Az első évek még Juan Manuel Fangio és Alberto Ascari dominanciájáról szóltak, aztán Jim Clarkon, Aytron Sennán és Michael Schumacheren át megérkeztünk Hamilton új csúcsáig.

Fel, le, jobbra, balra: ilyen lesz egy kör az Extreme-E első útvonalán

A Szaúd-Arábiában kijelölt útvonal letesztelése erejéig az elektromos széria tanácsadója, Timo Schneider mellé ugorhatunk be egy körre. A versenyeket szombaton és vasárnap rendezik a nagyjából 15 kilométeres körön. A széria részleteiről itt, a mezőnyéről pedig itt írtunk.

Bahrein átvenné az Ausztrál Nagydíj helyét

Az idén beugróként szereplő bahreini teszthelyszín jövőre is szívesen látná az F1 mezőnyét, és a szezonnyitó megrendezésének ötletét sem utasítja el - közölte a Racefans. A szaklapnak a Bahreini Nagydíjat követően nyilatkozott a pálya vezérigazgatója, Sheikh Salman bin Isa Al Khalifa.

"Emlékszem a 2014-es alkalomra. Ez a felkészülés kissé rövidebb volt, mindössze három nap. Remélem, jövőre rendes tesztünk lehet az új motorokkal és az új autókkal" - árulta el.

A tulajdonosok arra is nyitottak lennének, hogy a 2022-es szezonnyitót megrendezzék, ha az idén őszre halasztott Ausztrál Nagydíj szervezői nem kívánnak fél éven belül ismét versenyt rendezni. Al-Khalifa elárulta, ez egyelőre csak az ő szándékuk, a FOM-mal erről még nem egyeztettek. Szerinte minden alapja megvan annak, hogy ott kezdődjön a szezon, ahol az előszezoni tesztet rendezik.

8ud0ogr1x7zwbv4vsp51_lg

Fotók: Így mutat az Extreme-E elektromos szörnyetege belülről

Hétvégén rajtol el a világ egyik leginnovatívabb versenyszériája, a környezeti katasztrófák által sújtott területeken versenyző Extreme-E. A sorozatról és annak járgányáról már többször szó esett nálunk, utóbbi belső felépítéséről azonban most először láthatunk fotókat. Az Odyssey-t szemmel láthatóan kemény terepre tervezték, még a motortérben elhelyezett elektromos hajtást is bukócsövek védik. Az utascellát a lehető legalacsonyabb tömeg érdekében lenből készült könnyűszerkezetes burkolat fedi. Az első versenyhétvége szombaton rajtol, ennek részleteiről itt írtunk.

Ex9En2jXMAYJBBO

Ex9EoIxWUAEivTZ

Ex9Eqw8W8AEzbCp

Ex9ErIvXAAMYuV-

Ex9Eo4IXMAEMtEV

Forrás: @ScarbsTech

A következő futamokon még durvább lehet a Honda-motor?

Egyesek (például Mika Hakkinen) szerint már így is a Hond F1-es motorja tűnik a legerősebbnek és hirtelen mintha jobb lenne a Mercedesénél, de a japánok nem állnak meg ennyinél és további fejlesztésekkel készülnek. Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es projektjének vezetője viszont most arról beszélt az Autosportnak, hogy éppen a lehető legagresszívebb motormód megtalálásán fáradoznak - nem volt rossz az erőforrás Bahreinben sem, de értékelik az adatokat, aztán eldöntik, hogy lehet-e még feljebb tekerni a technikát. A tervük az, hogy igen, minél agresszívebb üzemmódba állítsák az egész hétvégére - majd hozzátette azt is, hogy talán most jobb helyzetben vannak a Mercedeshez képest...

00121002_139

fotó: dppi

Az F1 szerint Hamilton tökéletes futamot teljesített vasárnap

Sokan értékelték már az F1-es szezonnyitó eseményeit, most itt van az F1 saját pontozása a pilótákkal kapcsolatban - a sorozat hivatalos oldala szerint Lewis Hamilton tökéletes, 10-es osztályzatot kapott.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Kulisszák mögött: Így ünnepelte Vinales győzelmét a Yamaha

Idén is folytatódik a MotoGP azon sorozata, amely során bepillantást nyerhetünk a győztes csapat ünneplésének kulisszái mögé, valamint abba, miről diskuráltak a dobogós versenyzők a leintést követően:

 

Emellett azt is megnézhetjük, hogyan fogadták az újonc Enea Bastianini top 10-es debütálását az Avintia Esponsoramánál:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videón Perez útja az utolsó helyről a pontszerzésig

Igazi hullámvasút volt Sergio Perez első Formula-1-es futama a Red Bull istállójánál Bahreinben, ahol a tizenegyedik rajtpozíciót megszerezve a felvezető körön egy műszaki hibát szenvedett el. Hosszú másodpercekig úgy tűnt, el sem tud indulni a versenyen, ám végül újra tudta indítani az autóját, így következhetett számára a felzárkózás a mezőny végéről az ötödik helyig. Íme a legfontosabb megmozdulásai szűk öt percben.

Isztambul ugorhat be Montreal helyére júniusban?

A múlt hétvégén Bahreinben elrajtolt a 2021-es Formula-1-es szezon, a továbbra is tomboló koronavírus-járvány miatt azonban egyáltalán nem lehetünk biztosak benne, hogy a versenynaptár további része is változatlan marad a jelenlegi menetrendhez képest. A fő kérdőjelet továbbra is az amerikai és ázsiai helyszínek jelentik a szigorú beutazási korlátozások és karanténkötelezettségek miatt, s bár ezek a fordulók ősszel kerülnek sorra, így bőven változhat addig a járványhelyzet, van egy verseny, amelynek sorsa rövidesen eldőlhet.

A Kanadai Nagydíjról van szó, amely június 13-i dátummal szerepel a kalendáriumban, egy héttel az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően. Az észak-amerikai országba belépők számára pillanatnyilag kéthetes karantént írnak elő, ami kvázi ellehetetlenítené az F1-es futam megtartását. A döntés pedig azért sürgős, mert részben utcai pályáról van szó, amely komoly előkészületeket igényel a szervezők részéről.

A Motorsport.com olasz kiadása szerint komoly veszélyben lehet a montreali forduló, de mivel a Liberty Media ragaszkodna a 23 állomásból álló versenynaptárhoz, állítólag már meg is van a vészterv: a tavaly már sikeresen beugró Török Nagydíj pótolhatná Kanadát. A lépés logisztikailag logikus lenne, hiszen Baku és Isztambul között nem jelentős a távolság. Fontos hangsúlyozni, hogy ez csak pletyka és sajtóhír, de az biztos, hogy ha lesz változás a montreali állomást illetően, arról heteken belül dönteni kell majd.

Szintén pletyka szintjén az is felmerült már, hogy az aggasztó brazil vírushelyzet miatt a novemberi Sao Pauló-i Nagydíj is ingatag lábakon áll, ez esetben pedig a mezőny a szezonhajrában visszatérhetne Bahreinbe, ahol a 2020-ban sikeresen debütáló külső körön csaphatna össze a Szaúd-Arábiai és az Abu Dhabi Nagydíjak előtt vagy után. Mivel azonban novemberi eseményről van szó, itt bőven van még idő a mérlegelésre.

isztambul-f1-dppi_1

fotó: DPPI

Hülkenberg egy 40 lóerős géppel kezdte meg az idényt

"Ma elkezdődött a szezonom! 40 lóerőm, két tonnám és nulla leszorítóerőm van" - viccelődött Nico Hülkenberg, majd elment felszántani a birtokát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Öt másodperccel lehet gyorsabb az ausztrál pálya az átalakítás után

Zajlik az építkezés a melbourne-i Albert Parkban a november 18-21-én esedékes Ausztrál Nagydíjra: az eredmény egy egészen más ritmusú, sokkal gyorsabb pálya lesz.  A számítások szerint a jelenlegi 1:21,0-s kvalifikációs köridő 1:15,8-ig csökkenhet, az átlagsebesség pedig 15 km/h-val nőhet, miközben a pálya csak 23 méterrel lesz rövidebb (5303 helyett 5280 méter).

 

A 9-10-es sikán eltűnik a nyomvonalból

A változások kulcsa a pálya középső szakaszán keresendő: a 6-os kanyart a jobb oldalon 7,5 méterrel szélesítik ki, aminek köszönhetően a sebességek ezen a ponton 70 km/h-val (219 km/h-ra) emelkednek. A versenyzők így padlógázzal haladhatnak a pálya következő szakaszán, köztük a jelenlegi 9/10-es sikán helyén, melyet kivesznek a vonalvezetésből – erre a pályaszakaszra, a 11-es kanyar elé egy negyedik DRS-zóna is kerülhet.

További, kisebb változások lesznek: az 1-es kanyarban 2,5 méterrel lesz szélesebb a pálya, a 3-as kanyarban 4 méterrel és változik a dőlésszög, a 13-as kanyar szűkebb lesz, 3 méterrel szélesebb és változik a dőlésszög, végül a 15-ös kanyar is szélesebb lesz 3,5 méterrel. Az átépítés után – amelynek része a teljes újraaszfaltozás is, 1995 óta először – átszámozzák a kanyarokat, 16-ról 14-re csökken számok.

Napi kötelező Hamilton-poszt

Oldalunkat gyakran éri olyan kritika, hogy elfogultak vagyunk bizonyos versenyzők, különösen Lewis Hamilton irányába. Ez a vád természetesen alaptalan, viszont már lassan dél, és még nem szerepelt oldalunkon egyetlen hír vagy poszt sem Sir Lewis Hamiltonról, ezért ideteszünk egy fotót a Formula-1 hétszeres világbajnokáról, amely a Bahreini Nagydíjon készült.

Egyúttal megkérjük kedves olvasóinkat, hogy április 1. lévén ne vegyék túl komolyan a fenti tréfát!

Alonso is az elsők között próbálja ki a 18 colos abroncsot

Fernando Alonso visszatérésének középpontjában a 2022-es szezon áll, ezért a spanyolt elégedettséggel töltheti el, hogy az elsők között próbálhatja ki az egyik fontos változást, a 18 col átmérőjű abroncsokat – Charles Leclerc, Carlos Sainz és Esteban Ocon után ő a mezőny negyedik tagja, aki a Pirelli 2021-es tesztprogramjában részt vesz.

A gumicég a Bahreini Nagydíjat követően háromnapos tesztet szervezett a szahíri pályán: az első nap a Ferrarié volt (amely februárban Jerezben már tesztelt) a 87 kört teljesítő Leclerc-rel, a második és harmadik az Alpine-é. Szerdán Ocon vezetett és tett meg kereken 100 kört, csütörtökön pedig Fernando Alonso következett.

A gumitesztelés az imolai hétvége után folytatódik, április 20-21-én a Mercedes teljesíthet két tesztnapot.

Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel

Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.

Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.

Amikor nem tudod eldönteni, hogy ez most a National Geographic vagy autóverseny

A hétvégén végre elstartol a leginnovatívabb versenysorozat, az Extreme-E. A környezettudatosságot ébreszeni igyekvő elektromos széria a bolygónk olyan területein rendez autóversenyt - fenntartható módon, minimális ökológiai lábnyomot hagyva maga után -, ahol korábban ilyesmi még nem sokaknak jutott eszébe a terepviszonyok és a nehéz megközelíthetőség miatt.

Az első szezon versenynaptára öt állomást tartalmaz: április 4-én a szaúd-arábiai sivatagban, május 30-án a szenegáli Rózsaszín-tó környékén, augusztus 29-én Grönlandon, október 24-én az Amazonas esőerdőjében, december 12-én pedig a Tűzföldön fordul majd meg a bajnokság. Az alábbi videó ugyan természetfilmnek is beillene, ám az Extreme-E versenynaptárát mutatja be!

Rekordot állított be a Hamilton-Bottas-Verstappen trió - kitaláljátok, hogy miben?

Igen, abban: ők álltak eddig a legtöbbet dobogón így együtt, ebben a felállásban - illetve utolérték a szintén "korszakos" Hamilton-Rosberg-Vettel triót. Mindkét hármas 14-14 dobogót sajátított ki magának, a Webber-Vettel-Alonso trió 13-szor, a Schumacher-Hakkinen-Coulthard, valamint a Hamilton-Bottas-Vettel hármas pedig 12-12 alkalommal állt így együtt a pódiumon.

pf6

fotó: dppi

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

A „Voltswagen” már március 30-án beetette az egész világot az áprilisi tréfával

Ha az ember április 1-jén találkozik egy furcsa hírrel, azonnal gyanakodni kezd, hogy itt egy átverési kísérlet bújhat meg a háttérben. A Volkswagennél is jól tudták ezt, ezért legújabb tréfájukat már március 30-án közreadták, hogy hihetőbbnek tűnjön. A csel bevált, világszerte számos médium be is számolt róla, hogy még ha felettébb furcsa húzásnak is tűnik, de a német márka az Egyesült Államokban a továbbiakban egy betű kicserélésével Voltswagen néven fogja forgalmazni az autóit - az elektromos feszültség mértékegységére való utalással ugyanis tovább szeretné erősíteni elhivatottságát az elektromos autók piacán.

A Volkswagen egy napig ringatta ebben a tévhitben a világot, és még mindig nem volt április 1-je, amikor bejelentette, az egész csak egy tréfába öltött marketinghúzás volt.

"Csak egy áprilisi tréfának indult, de az egész világot felizgatta. Kiderült, hogy az emberek ugyananolyan szenvedélyesek a hagyományaink, mint az elektromos jövőnk iránt. De hívják akár Voltswagennek vagy Volkswagennek, ha az emberek az elektromos hajtásról és a mi ID.4-esünkről beszélnek, az csakis jó dolog lehet."

Elhangzott az első Prost–Senna párhuzam Hamilton és Verstappen kapcsán – egy világbajnoktól

Szokás a 80-as évek két legendás versenyzője, Alain Prost és Ayrton Senna párharcához hasonlítani a Formula-1-es vetélkedéseket, különösen, ha csapattársak az illetők, mint a két legenda volt a McLarennél. Lewis Hamilton és Max Verstappen nem azok, mégis előkerült a közhelyes párhuzam, Mika Hakkinen jóvoltából, aki egyébként saját, Michael Schumacherrel való rivalizálásával is összehasonlította a hétszeres bajnok és a fiatal trónkövetelő csatáját.

„Lewis és Max győzelemért zajló csatája arra emlékeztetett, amikor én küzdöttem így Michael Schumacherrel, vagy amikor Ayrton Senna és Alain Prost harcolt egymással” – mondta a kétszeres bajnok, aki egész évben hasonlóan kiélezett harcra számít.

„2021-ben erre a duettre számíthatunk, és a Mercedesnél már tudják, hogy idén nagyon keményen kell küzdeniük a címvédésért” – fejtegette, kijelentve, hogy a mezőny legjobb motorja már a Hondáé.

2008 óta tartó sorozata szakadt meg a Renault-nak az F1-ben

Sergio Perez különleges tette, a Renault 13 éves mélypontja és az egyik legrövidebb debütálófutam a Bahreini Nagydíj statisztikai érdekességei között.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Bahreini sikerével újabb statisztikai mutatóban érte utol Hamilton Schumachert

Azt már megírtuk, hogy immár Lewis Hamilton töltötte el a legtöbb kört az élen a Formula-1 története során, de azzal, hogy megnyerte a Bahreini Nagydíjat, ez immár sorozatban a 15. olyan idénye lett, amelyben legalább egy futamot tudott nyerni. Ugyanennyi szezonon át tudott legalább egyszer felállni a dobogó tetejére Michael Schumacher is 1992 és 2006 között, így a két hétszeres világbajnok immár egyedül vezeti az örökranglistát – amelyen a harmadik helyezett Alain Prost zsinórban tíz futamgyőzelemmel zárt idényt tudhat a neve mellett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés