Videó: Így dobnak kosárra az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/30558
Mi is megírtuk, hogy az NBA-vel való együttműködés apropóján büntetődobó párbajt rendeztek a Formula-1-esek számára az USA Nagydíj helyszínén, Austinban. Most minderről mozgóképes összefoglalót is láthatunk – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Bejelentette jövő évi pilótapárosát a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/26036
2021-ben is George Russell és Nicholas Latifi lesz a Williams Formula-1-es istállójának pilótapárosa - jelentette be a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján a csapat nem sokkal azt követően, hogy Russell egy interjúban nyilvánosságra hozta a döntés rá eső részét. Bár vélhetően mindkét pilóta örül az egyezséggel járó stabilitásnak, Russellben valószínűleg maradt egy tüske, mivel a Mercedes ajtaja így a jövő évre bezárult előtte.
Egyébként 2016 óta ez az első alkalom, hogy a csapat két egymást követő szezont ugyanazzal a pilótapárossal kezdi meg. Abban az évben Felipe Massa és Valtteri Bottas versenyzett a csapatnál.

Russell megerősítette: 2021-ben is a Williamsnél folytatja
https://formula.hu/parc-ferme/26035
Értesüléseink szerint a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján George Russell fontos bejelentést tett: elárulta, hogy a következő Formula-1-es szezont is a Williams istállójával fogja teljesíteni. Így szinte minden esélye elszállt arra, hogy a közeljövőben a Mercedes tűzállóját öltse magára, és biztosra vehető, hogy Valtteri Bottas ír alá a címvédő alakulattal.
Russell a tavalyi Ausztrál Nagydíjon debütált az F1-ben, jövőre a harmadik évét fogja megkezdeni a grove-i istállónál.

Fotó: DPPI
Albon motorjában ki kell cserélni valamit, közel áll a büntetéshez
https://formula.hu/parc-ferme/26032
A második futam után ki kell cserélni Alexander Albon Red Bull-Hondájában a motorvezérlő elektronikát, újat kap a Hungaroringre. Ez most még nem jár büntetéssel, viszont jegyezzük fel, hogy ebből az elemből az egész szezonra kettőt enged meg a szabály, vagyis a most bent lévővel már végig kellene csinálni az évet - ez aligha fog megtörténni, ha már most cserélni kellett, így hamarosan valószínűleg büntetés következik.

fotó: dppi
Kitenné Stroll saját fiát Vettel kedvéért?
https://formula.hu/parc-ferme/26029
A nemzetközi sajtó arról cikkez, hogy a Ferraritól száműzett Sebastian Vettel az Aston Martinnál (Racing Pointnál) találhat új otthonra. Hallani arról is, hogy Sergio Perez húzhatja a rövidebbet, de podcastünkben azért eljátszottunk a gondolattal: hajlandó lenne a partvonalra küldeni Lawrence Stroll fiát, akinek helye eddig betonbiztosnak tűnt?
Nézzetek képeket F1-es pilótákról, akiknek az orrukban turkálnak
https://formula.hu/parc-ferme/26024
Két hete már videón is átélhettük, ahogyan Sergio Perezen elvégzik az F1 által 4-5 naponként kötelezővé tett koronavírus-tesztet, amit igencsak kellemetlen érzésként írnak le azok, akiknek már volt "szerencséjük" átesni rajta. Most Valtteri Bottas és Kevin Magnussen megkíméltek minket a szaftos részletektől, csak egy fényképpel emlékeztettek minket rá, hogy milyen tortúrán kell átesniük a versenyzés érdekében. Bottas azt írja, ő már arra számít, hogy az egész szezon során el fogja kísérni őket ez a procedúra. A Magyar Nagydíj előtt ismét Monacóba repülő finn Instagramjáról azonban kiderült, hogy ez a mintavétel csak egy apró mozzanat volt a keddi napja során, amelybe egy kerékpártúrát, egy medencében való fürdést, pizzasütést és annak elfogyasztását is belesűrítette, szóval ha már hazautazott, igyekezett minden percet kiélvezni (kivéve a képen látható percet, mert azt aligha lehetett).


Érkezik a film az egyetlen női F1-es pontszerzőről, Lella Lombardiról
https://formula.hu/parc-ferme/26025
Újabb F1-es néznivaló közeleg a tévékbe: Beyond Driven címen egy a női autóversenyzőkre, azon belül is Lella Lombardira koncentráló dokumentumfilmmel Riyaana Hartley és Vincent Tran rendezésében. Az Egyesült Királyságban július 20-án bemutatandó film az 1992-ben elhunyt olasz versenyzőhölgy karrierjét járja körül, aki egyike volt annak a mindössze két hölgynek, akik rajthoz állhattak Formula-1-es versenyen, neki pedig fél pontot is sikerült szereznie a félbeszakított 1975-ös Spanyol Nagydíjon elért hatodik helyével.
A dokumentumfilmben a jelen több ismert autóversenyzőhölgye megszólal, köztük a W Series élmenői, Beitske Visser és Alice Powell, valamint Tatiana Calderon, Carmen Jorda és az 1992-ben utolsó hölgyként F1-es futamra kvalifikálni próbáló Giovanna Amati.

Ez lenne a ralisport jövője? Így szól az Opel elektromos autója
https://formula.hu/parc-ferme/26021
Az E-Corsát ralizásra szánják, íme egy tesztvideó:
Miért szidja Piquet állandóan Sennát? Megpróbáljuk megmagyarázni!
https://formula.hu/parc-ferme/26028
Nelson Piquet szókimondó stílusát senkinek sem kell bemutatni. Aki egyszer is hallotta megnyilvánulni a háromszoros F1-es bajnokot, az tudja, ő aztán nem tartja magában a véleményét. De vajon mi baja lehet az egykori brazil pilótának a közönségkedvenc Aytron Sennával? Erre kerestük a választ a legutóbbi podcast-adásunkban.
Videó: Így vágott keresztül a mezőnyön Perez a Stájer Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/26023
Bár a hajrában történt koccanása révén végül egy pozíciót veszített Lando Norrisszal szemben, a 17. helyről induló és hatodikként befutó Sergio Perez így is elképesztően nagy felzárkózást produkált a szezon második versenyén – most mindezt a Racing Point mexikóijának onboard kamerájából követhetjük végig (a videó átkattintás után indul!):
Hulk visszatér: A Nürburgringen versenyez újra az F1-es száműzött
https://formula.hu/parc-ferme/26027
A Renault-tól menesztett Nico Hülkenberg egyetlen sorozatban sem kötelezte el magát állandó jelleggel, de nem is fogja kihagyni a 2020-as szezont: a német ADAC GT Masters szériában áll rajthoz a bajnokság második versenyén, a Nürburgringen egy Lamborghini Huracan GT3-mal, a mcchip-dkr névre hallgató új formációval. Társa a csapattulajdonos Danny Kubasik lesz, aki Dieter Schmidtmann álnéven versenyez.
Hülkenberg a pletykákat megelőzendő kiemelte: csak egyszeri alkalommal, vendégként szerepel a rangos sorozatban – ahol az Audi, Porsche, Mercedes, Lamborghini és Bentley is jelen van gyári támogatott csapatokkal vagy pilótákkal –, hogy kipróbálja magát a műfajban, valamint nyolc hónap kihagyás után újra versenyezzen egyet.
I'm back on track
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) July 15, 2020
Freue mich vom 14.8-16.8. mit @mcchipdkr beim @gtmasters für ein Gastspiel auf dem Nürburgring am Start zu sein und bin gespannt wie mein Teamkollege Danny & ich uns im im GT-Cockpit schlagen. Weitere Infos gibt‘s auf den mcchip-dkr Kanälen #racing pic.twitter.com/vLBVznlilk
Ismét lehetőséget kap Kubica az Alfa Romeótól
https://formula.hu/parc-ferme/26026
Kimi Raikkönennek eggyel kevesebb szabadedzéssel kell teljesítenie a Magyar Nagydíjat: a Hungaroringen péntek délelőtt az istálló tartalékpilótája, Robert Kubica vezethet, akárcsak egy héttel korábban a Stájer Nagydíj első edzésén, ahol 18. helyezettként zárt Antonio Giovinazzi versenygépében. A HungaRobert címmel kiküldött sajtóközleményben csapat kiemelte: fontos számukra, hogy a két állandó versenyző mellett a rutinos Kubicától is kapjanak visszajelzéseket a pályán.
„A C39 gyors és hatékony fejlesztése egy kulcsfontosságú aspektus a középmezőny csatájában” – mondta el Fred Vasseur csapatfőnök. Az Alfa Romeo Racingre ráfér a javulás, mindössze két pontot szerzett a szezon első két versenyén Ausztriában. „Robert a csapat egyik legnagyobb értéke, alapos és remek munkát végzett Ausztriában múlt héten, ezért örülök, hogy újra az autóban tudhatjuk. Értékesnek bizonyultak az adatok, melyeket mérnökeinknek biztosított, de még sok munkát kell elvégezni. Ehhez három nagyszerű pilótától kapunk információkat, ami egyértelmű előny számunkra.”

Fotó: Alfa Romeo Racing
Ennyivel volt gyorsabb Verstappennél Hamilton a spielbergi esőben - videó
https://formula.hu/parc-ferme/26020
Lewis Hamilton elképesztő körrel húzta be a Stájer Nagydíj időmérő edzését az esőben, a második helyre befutó Max Verstappen ráadásul a végén meg is pördült. A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornáján egymás mellé téve megnézhetjük a két kört (mármint azt, amit Verstappen befejezett, nem az ennél valamivel gyorsabb, de be nem fejezettet), láthatjuk, hogy hol és mennyivel volt gyorsabb Hamilton.
A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Ne lepődjünk meg, ha az Aston Martin csak az Aston Martin második számú csapata lesz az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26019
Mert ha Wolffé a Mercedes egy része, Strollé az Aston Martin, de Wolffnak és a Mercedesnek is van részesedése az Aston Martinban, Stroll pedig szeretne szerezni a Mercedesben, és a Mercedes korábbi főnöke már az Aston Martin főnöke, és az idei Racing Point amúgy is kiköpött tavalyi Mercedes, miközben a Mercedes csökkentené a gyári F1-es szerepvállalást, akkor miért is ne az következne ebből, amit a címben írtunk?
Kissé érthetőbben elolvasható mindez az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Visszatért a MotoGP: Marquez ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta
https://formula.hu/parc-ferme/26022
Hétvégén végre a gyorsaságimotoros-vb idénye is el-, illetve újraindul, a Spanyol Nagydíjat megelőzően viszont ma még tartanak egy tesztnapot is Jerezben. A délelőtti másfél óra során a tél eleji vállműtétjéből mostanra teljesen felépült Marc Marquez volt a leggyorsabb, a regnáló világbajnok egyedüliként tudott 1:37-es időt futni. A hondáshoz a suzukis Alex Rins tudott a legközelebb kerülni, őt a yamahás Valentino Rossi és a vadonatúj Apriliával köröző Aleix Espargaro követte, azaz négy különböző gyártó fért az első négybe. A mezőny szorosságát jól mutatja, hogy mind a 22 motoros 1,6 másodpercen belül volt egymáshoz képest, sőt az első tizennégy helyezett egy másodpercen belül végzett. Folytatás kora délután.

Sainz égető kérdése: Senna miért tűnik gyorsabbnak, amikor igazából lassabb volt?
https://formula.hu/parc-ferme/26018
Carlos Sainz rátalált Twitteren Ayrton Senna 1991-es silverstone-i pole-körének videójára, ami olyannyira elgondolkodtatta, hogy 673 ezer követőjéhez fordult az alábbi kérdéssel:
"Kérem, valaki magyarázza meg nekem, miért tűnik ez látszatra gyorsabbnak a mai autóknál, miközben mi valójában már sokkal gyorsabbak vagyunk, mint ők akkor?"
Someone please explain to me why this looks quicker than nowadays, even though now we are a lot faster than back then? https://t.co/0qAMZqeInP
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) July 13, 2020
A McLaren pilótájának felvetésére ezernél is több válasz érkezett, köztük a paddockban elismert újságíróktól is, a sokrétű válaszokból pedig az alábbiak kerültek elő gyakran fő okokként:
- Akkoriban az autók a versenyzővel együtt közel 200 kg-mal könnyebbek voltak, mint ma, élesebb irányváltásokat lehetővé téve, és emiatt tűnnek fürgébbnek.
- Az autók akkori felfüggesztései még koránt sem voltak olyannyira tökélyre fejlesztve, mint a maiak, így a pálya egyenetlenségei is jobban megdobták őket, tovább fokozva a mozgékonyság látszatát.
- A pályán elhelyezett kamerákkal akkor még nem lehetett olyan precízen lekövetni az autók mozgását, mint napjainkban, ezért a felvételeken gyakran úgy tűnik, mintha az autók kifutnának a képből.
- Megjelentek a helikopterből és egyéb mozgó kamerákkal készített felvételek, amelyek mozgásiránya a fókuszban lévő autó útját követi. Ezen esetekben emiatt sem tűnik annyira gyorsnak egy F1-es autó haladása.
A három évtized alatt végbement gyorsulást bemutató számszerű összehasonlításra kevés lehetőség nyílik a videóban látható 1991-es év és a jelenkor között, hiszen mindössze egyetlen olyan versenypályát találhatunk, amely az akkori és a tavalyi F1-es naptárban is szerepelt, és a nyomvonala nem esett át érdemi módosításon az eltelt idő során. A brazíliai Interlagos ez a pálya, ahol szerencsére mindkét évben száraz volt az időmérő: 1991-ben Senna 1:16,392-es idővel szerezte meg a pole-t, míg Max Verstappen tavalyi győztes ideje 1:07,508 volt, vagyis közel kilenc másodperccel gyorsabb a naptár egyik legrövidebb vonalvezetésén.
A Lánchíd oroszlánjaival üdvözölteti magát az Alfa Romeo
https://formula.hu/parc-ferme/26017
Egyes Formula-1-es csapatok saját vicces, látványos, általában a célország sajátosságaira utaló plakáttal rukkolnak elő az egyes nagydíjak előtt, így a hétvégi Magyar Nagydíj felvezetéseként is kisebbfajta művészeti kiállítást tartottak az istállók kreatív részlegei. A magyar futam előtt különösen érdekes szemlézni, hogy mely jellegzetességeket találták kiemelésre alkalmasnak az F1-es csapatok.
Látványban az Alfa Romeo a nyerő: bár a valóságban nem lesz alkalmuk átszáguldani a Lánchídon, az alábbi grafikán sikerült életre kelteniük Budapest egyik fő nevezetességét.

A Pirelli a híd mellé a Parlamentet is odabiggyesztette a saját borítóképére, a Duna irányából felénk száguldó Ferrari mögé.

A Haasnál is elemében volt a grafikus, Budapest éjszakai látképét húzva rá Romain Grosjean és Kevin Magnussen overalljára.

A Racing Point egy igazán aprólékos emberkeresgélős játékot eszelt ki plakátként, ami oldalunkon külön bejegyzést is kapott, de az alábbi, egyszerűbb borítókép is a pálya melletti Aquarenát emeli ki.

A Renault pedig az a csapat, amely nem vitte túlzásba a kreatívkodást...

F2-es pilóta nevében telefonálgat egy csaló
https://formula.hu/parc-ferme/26016
Különös veszélyre hívta fel elsősorban a brit lakosok figyelmét a Carlin Formula-2-es versenyzője, Jehan Daruvala, valaki ugyanis őt megszemélyesítve hívogatja az embereket egy szigetországi telefonszámról.
„Helló srácok, kérlek, ne vegyétel fel a telefont, ha az alábbi számról hívnak. Ez az illető több barátom barátját is felhívta, és úgy adta elő magát, mintha én lennék. Kérem, ha bárkivel kapcsolatba próbált lépni ez a személy, azt jelezzétek felém. Az ügyet jelentettük az Egyesült Királyság rendőrségének” – írta Daruvala a közösségi oldalán.
A 21 éves indiai versenyző tavaly a harmadik helyen zárta az FIA Formula-3-as bajnokságát, idénre pedig fellépett a Formula-2-be, ahol viszont a két osztrák hétvége négy versenyén pont nélkül maradt. Érdemes azonban szemmel tartani Daruvala ténykedését, hiszen idén már a Red Bull támogatását élvezi, és általános vélemény a paddockban, hogy ő az első indiai versenyző, aki igazán nagy dolgokra lehet képes. Nem véletlen, hogy mi is beválogattuk azon tíz fiatal tehetség közé, akik hamarosan az F1-ben debütálhatnak – ezen listánkról írtunk az Autósport és Formula Magazin legújabb számában, valamint beszéltünk podcastunk 18. adásában.
Hey guys,
— Jehan Daruvala (@DaruvalaJehan) July 14, 2020
Please do not answer any calls from the number +44 7828 408039.
This person has been messaging many friends of friends and pretending to be me.
If anyone you know has been contacted by this person please let me know.
The case has been reported to the UK police

Jósoltunk a Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/26008
Ki milyen eséllyel vág neki a 35. hungaroringi F1-es futamnak? Megfoghatja bárki a Mercedes párosát? Lesznek-e letartóztatások a szigorú kijárási korlátozások miatt? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban, amelynek vonatkozó részlete, és természetesen az egész adás meghallgatható alább.
Videó: Négy párhuzamos onboard videón az őrült utolsó két kör
https://formula.hu/parc-ferme/26014
Lehet, hogy az élmezőnyben nem láthattunk túl nagy harcot a Stájer Nagydíjon, a középmezőny által produkált hajrá azonban mindenért kárpótolt minket – íme, Lando Norris, Sergio Perez, Lance Stroll és Daniel Ricciardo belső kamerájából az őrület (a videó átkattintás után indul!):
Fogynak a helyek a MotoGP-ben – így fest a 2021-es rajtrács
https://formula.hu/parc-ferme/26012
Franco Morbidelli hosszabbítása és a hondás bejelentésáradat után még több ülés kelt el a MotoGP jövő évi rajtrácsán, és még kevesebb az elérhető motor, ha figyelembe vesszük azokat a szerződéseket, amelyeknek megerősítése tulajdonképpen csak idő kérdése. Valentino Rossi például szinte biztosan érkezik a Petronas Yamahához, ahogy az is egyre valószínűbb, hogy Cal Crutchlow az Apriliánál köthet ki, a Ducatin belül azonban vannak még kérdőjelek. Így állunk tehát most – sima betűvel a már bejelentett, dőlttel a valószínűsített versenyzők, míg kérdőjelesen a pletyka szintjén felmerült igazolások:
Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro
Ducati Corse: Jack Miller, Andrea Dovizioso (Jorge Lorenzo?)
Monster Yamaha: Maverick Vinales, Fabio Quartararo
Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir
Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira
Aprilia Gresini: Aleix Espargaro, Cal Crutchlow/Bradley Smith/Andrea Iannone (?)
Petronas Yamaha: Franco Morbidelli, Valentino Rossi
Pramac Ducati: Jorge Martin, Francesco Bagnaia/Johann Zarco (?)
LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami
Tech3 KTM: Danilo Petrucci, Iker Lecuona
Avintia Ducati: Tito Rabat, Johann Zarco/Francesco Bagnaia (?)

