DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Rajtbaleset okozásáért büntették Micheliszt Mostban

Mindenki megnyugodhat: nem a 2019-es bajnok győzelmét hozó második versenyről van szó, hanem az elsőről. A start után többen is összekoccantak az első cseh WTCR-versenyen, többek között a helyi menő, Petr Fulin is kiesett, a felvételek tanúsága szerint pedig Michelisz Norbi indította el a folyamatot azzal, hogy nekiment hátulról Yvan Mullernek. Erre jutottak a felügyelők is, akik emiatt 30 másodperces büntetéssel sújtották a magyar versenyzőt, aki így a hetedik helyett mindössze a 16. lett, így elbukta a megszerzett kilenc pontját is.

Az összetettben Norbi így a 11. helyen áll, hátránya pedig 50 pont a világkupa-éllovas Yann Ehrlacher mögött. Volt azonban magyar érdekeltségű kedvezményezettje a szankciónak, ugyanis Michelisz hátrasorolásával Mikel Azcona egy helyet előrelépett, így a Zengő Motorsport spanyoljának lemaradása mindössze 25 egység, azaz egy futamnyi a Lynk & Co címvédője mögött a tabella harmadik helyén.

Nem a BRC magyarja volt egyébként az egyetlen, akit utólag büntettek: Thed Björk a második futam újraindításánál lökte meg Nestor Girolamit, emiatt öt másodperces időbüntetést kapott – igaz, a svéd így is maradt a 15. pozícióban.

michelisz-most-wtcr

Ad-e ki csapatutasítást a Red Bull Perez világbajnoki második helyéért?

Mindkét világbajnoki címet bebiztosította már a Red Bull – Max Verstappen a katari sprinten, a csapat pedig már a két héttel korábbi Japán Nagydíjon –, így az egyetlen bezsebelhető eredmény az egyéni összetett második helyezése maradt számukra. Márpedig ez nem tűnik egyértelműnek Sergio Perez számára, hiszen a mexikói két borzalmas hétvégét fogott ki, az előnye pedig 30 pont a mercedeses Lewis Hamiltonnal szemben. De vajon megkérik-e arra Verstappent, hogy segítse csapattársát a vb-ezüstért folyó harcban? Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója határozott választ adott az ORF-nek:

„Nem fogunk csapatutasítást kiadni. Láthattuk korábban, hogyan alakult ez Maxszal” – fogalmazott Marko. A szakember egyértelműen a tavalyi interlagosi incidensre utalt, amikor szintén meg akarták kérni Verstappent, hogy adja át Pereznek a hatodik helyet, ezt azonban a holland megtagadta, jelezve, hogy már korábban elmondta, miért ne kérjenek tőle ilyesmit.

f1-perez-verstappen-katar

fotó: DPPI

Bécsbe költözik jövő év elején az F1-es kiállítás

Óriási sikert aratott az év korábbi részében az első hivatalos Formula-1-es kiállítás Madridban, amely soha nem látott módon hozta közelebb az emberekhez a száguldó cirkusz világát. Ritkán látható felvételeket, tárgyakat és természetesen versenyautókat lehetett megtekinteni – köztük a kiállítás talán legtöbbet emlegetett elemét, Romain Grosjean 2020-as Bahreini Nagydíjon megégett Haasának maradványait.

Nos, ez a kiállítás jövő februárban újranyit, de ezúttal már sokkal közelebb hozzánk: Bécs lesz az új házigazda. Egész pontosan az osztrák főváros METAStand nevű rendezvényközpontjában rendezik be az átmeneti kiállítást, amely február 2-án nyit és késő tavaszig lesz látogatható. A jegyek elővételben október 23-tól lesznek kaphatók.

f1-kiallitas

Korábbi tömeggyilkosság miatt nem használják a paddock kifejezést az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon

Sok szempontból rendhagyó lesz a november közepi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj, többek között azzal is kilóg majd a sorból, hogy helyi idő szerint szombat este rendezik a futamot (ami magyar idő szerint vasárnap reggelt jelent). Lesz azonban még egy szokatlan tényező: a paddock kifejezést ugyanis kerülni fogják a szervezők a hétvégén. Azt még nem jelentették be, milyen más névvel illetik majd a paddockot, egyelőre „bokszépületként” hivatkoznak rá.

A szokatlan és az autósporttól idegen lépésre egy hat évvel ezelőtti szomorú esemény miatt van szükség. 2017 októberében ugyanis egy Stephen Paddock nevű férfi kezdett lövöldözésbe a Stripen – amelyet az F1-es pálya nyomvonala is érinteni fog –, amelyben összesen 60-an haltak meg és további 867 ember megsérült.

f1-las-vegas-2023

A Red Bullnál a McLarentől félnek a legjobban

Elképesztő formajavuláson esett át a McLaren nyár közepe óta: míg az első 8 hétvégén mindössze 17 pontot gyűjtöttek, az azóta eltelt újabb 9 fordulóban 202 jutott nekik – amit vajmi kevéssé magyaráz, hogy hárommal több sprint volt ebben az időszakban. A Kanada óta eltelt időszakban egyedül a Red Bull szerzett több pontot náluk (szám szerint 336-ot), Lando Norrisnál pedig csak Max Verstappen, így nem csoda, hogy az energiaitalosok immár őket tekintik első számú riválisnak.

norris-verstappen

Helmut Marko, a csapat tanácsadója kifejtette, miért is ez a helyzet: „Minden pályán gyorsak és stabilak. Ők nyújtják a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, és azt kell mondjam, a McLaren autója  a nagyon gyors kanyarokban jobb a miénknél” – mutatott rá a veterán szakember arra, amit magunk is láthattunk Katarban. „Az ilyen helyszíneken igazi nehézségeket okoznak nekünk, és egészen a határig el kell mennünk.”

Katarban Oscar Piastri megnyerte a sprintet, ezzel a Szingapúri Nagydíj után másodszor fordult elő, hogy a Red Bull akár nagydíjat, akár sprintversenyt elveszít az idén.

mclaren-katar

Magyarázatot adott Ricciardo szerződtetésére az AlphaTauri

Az AlphaTauri előde, a Toro Rosso sokáig kizárólag a Red Bull juniorprogramjának ígéretes fiatal tehetségeit versenyeztette, az egyetlen kivétel Sebastien Bourdais volt. Aztán az elmúlt időben több Red Bull-kötődésű, de tapasztaltabb versenyző tűnt fel az istállónál, majd az alulteljesítő Nyck de Vries helyére idén Daniel Ricciardót hívták vissza, aki a Red Bull B-csapata történetének legidősebb versenyzője.

ricciardo-spa

Amikor Peter Bayer vezérigazgatót megkérdezték, hogy az AlphaTauri még mindig a Red Bull juniorcsapatának tekinthető-e, így felelt: „Igen, de nem kizárólag. Az a helyzet, hogy ha megnézzük a mezőnyt, annyira szoros és akkor a versengés, hogy minden tizedmásodpercért meg kell küzdeni, éppen ezért arra jutottunk, hogy ha a középmezőny élén akarunk küzdeni, ahhoz szükségünk van egy rutinos versenyzőre. De emellett továbbra is neveljük azokat a fiatal tehetségeket, akik végül a Red Bullban köthetnek ki” – mondta Bayer.

Tegyük hozzá, hogy Ricciardo ha nem is fiatal, egyáltalán nem zárható ki, hogy egy 2025-ös (vagy akár 2024-es?) Red Bull-os szerepvállalásra készítik fel Faenzában. Bayer azt is elmondta, hogy ismét kipróbálták az ausztrált a szimulátorban, és jó eséllyel visszatérhet Austinban, de ez még mindig nem száz százalékig biztos. Azaz Lawson reménykedhet egy utolsó bevetésben…

ricciardo-spa-2

Több tiszteletet! Megvédte a dühöngő Strollt főnöke

A később a vonalátlépések miatti büntetések ellen is komoly kirohanást intéző Lance Stroll pénteki időmérős kiesését követően a kamerák kereszttüzében lökte odébb trénerét, Henry Howe-t, majd a sajtónak nyilatkozva is roppant frusztráltnak látszott. Csapatfőnöke, Mike Krack igyekezett lehűteni a kedélyeket – mármint nem a versenyzőét, hanem a közvéleményét: „Ha a várakozásaid alatt teljesítesz, a frusztráció egyszer kijön belőled” – kezdte, majd egy másik sportágból hozott példát:

stroll-face

„Vegyünk csak egy lecserélt focistát, sokat látjuk, hogy nem pacsizik le a menedzserrel, vagy épp elhajítja a mezét vagy a vizespalackot. Bennük tízszer-hússzor annyi adrenalin dolgozik, mint bennünk, a pitwallon, mégis azonnal az orruk alá dugják a mikrofont, méricskélik minden reakciójukat. Szerintem épp az érzelmek azok, amit egy sportembertől várunk, mégis azonnal ítélkezünk a reakcióikat illetően” – mondta Krack, majd így folytatta:

„De ezt akarjuk látni, mert akkor van miről beszélnünk, de ha egy kicsit messzire mennek, akkor a kanapén a légkondicionált szobában azt mondják az emberek, hogy hát ez túl sok, ilyet nem lehet csinálni. Szerintem a versenyzők és más elitsportolók több tiszteletet érdemelnek.”

krack

Formula1.5 – Alonso még mindig vezet, Sainzra felzárkóznak

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

Oscar Piastri a sprintet és a nagydíjat is megnyerte Katarban így egyetlen hétvége alatt több egységet szerzett mint a szezonnyitótól Silverstone-ig összeadva – a Brit Nagydíjtól mostanáig viszont csak Lewis Hamilton, illetve az azóta eltelt időben toronymagasan legsikeresebb csapattársa, Lando Norris szerzett nála is több egységet.

piastri-trophy

Hamilton egyébként a sprinten már kettő pontra megközelítette az éllovas Fernando Alonsót, de a brit vasárnapi balesete miatt a spanyol lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. A mezőny másik spanyolja, Carlos Sainz viszont nagyot veszített azon, hogy nem tudott rajthoz állni a nagydíjon, hiszen üldözői sokat hoztak rajta. A zsinórban két versenyt nyerő spanyol az elmúlt két hétvégén egyébként mindössze 14 pontot szerzett, ami az első hetesből a legkevesebb.

pf-bliga17

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Verstappen szerint a McLarené a legerősebb páros az F1-ben

Sorozatban másodszor ünnepelhetett kettős dobogót a McLaren: a Japán Nagydíjon Lando Norris, Oscar Piastri sorrendben, míg a hétvégén Katarban fordított felállásban futottak be a második-harmadik helyen. A wokingi istálló az utóbbi futamok többségében rendre a második erőnek tűnik Max Verstappen Red Bullja mögött, a gazdag ponttermése révén pedig már a konstruktőri negyedik helyezett Aston Martin nyakára estek a vb-tabellán.

A McLarent a már háromszoros világbajnok Verstappen is dicsérte, aki szerint ők az első számú kihívóik jelenleg – nem kis részben Norrisnak és Piastrinak köszönhetően: „Valóban úgy gondolom, hogy csapatként valószínűleg ők a legkonstansabbak, összevetve a többi üldözőnkkel” – fogalmazott a holland a Katari Nagydíj utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. „És úgy vélem, az övék a legerősebb versenyzői felállás is közülük. Úgyhogy igen, remekül működnek. És igen, érdekes lesz az év vége, de egyúttal a következő szezon eleje is, hogy lássuk, ki hol áll.”

f1-verstappen-mclaren-podium-katar

Ma lenne 100 éves az „F1 hangja”, Murray Walker

Ha van kommentátor, akinek a neve és hangja összeforrt a Formula-1-gyel, az egyértelműen Murray Walker, aki 1978 és 2001 között volt a száguldó cirkusz állandó közvetítője a BBC-nél az ITV-nél, de már 1949-ben tudósított nagydíjról – azaz egy évvel az F1 megszületése előtt. A 2021-ben 97 évesen elhunyt Murray Walkerhez számos emlékezetes közvetítés fűződött, ezzel emlékezünk a legendás riporterre, aki a mai napon lenne 100 éves – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

murray-walker_1

fotó: F1

Oliveirát szemelte ki Marquez utódjául a Repsol Honda?

Múlt szerdán jelentették be, hogy közös megegyezéssel szerződést bontott Marc Marquez és a Repsol Honda, így 2023-as MotoGP-szezon végén a spanyol távozik az alakulatától. Bár azt még mindig nem erősítették meg hivatalosan, de valószínűsíthetően a Gresini Ducatinál fog kikötni a nyolcszoros világbajnok, így a másik érdekes kérdés, hogy vajon ki fogja őt pótolni a Honda gyári istállójánál.

Most a Motorsport.com arról számolt be, hogy értesüléseik szerint Miguel Oliveira lehet a japánok kiszemeltje. Oliveira 2024 végéig rendelkezik szerződéssel az RNF Apriliával, de mint a lap rámutat, alighanem az LCR Hondától a Yamahához távozó Alex Rinshez hasonlóan az ő kontraktusában is lehet olyan kilépési záradék, amely lehetővé teszi a búcsút számára, ha egy gyári csapat vinné. Oliveira az Aprilián és a KTM-en szerzett tapasztalata révén lehet értékes a Hondának, ráadásul állítólag a Repsol is szívesen látná a portugál érdekeltségei miatt. A nagy kérdés persze, hogy maga a versenyző eldobná-e a jelenleg egyértelműen versenyképesebbnek tűnő RS-GP-t a gyári RC213V-ért.

Korábban amúgy felröppent olyan variáció is, hogy az LCR által leigazolt Johann Zarco „léptethetnék elő” a Repsolhoz inkább, a francia ülését pedig Iker Lecuona foglalhatná el 2024-ben.

motogp-oliveira-rnf-aprilia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Lehetetlen volt előre látni” – Sainz az üzemanyagrendszer hibájáról

Carlos Sainz a bokszból sem tudott kigurulni a vasárnapi Formula-1-es Katari Nagydíjon, miután a Ferrari bő egy órával a start előtt problémát észlelt az üzemanyagrendszerrel, amelyet nem is tudott megjavítani. A spanyol érthető módon sajnálta, hogy nem tudott rajthoz állni – már csak a gumigondok miatti rendhagyó kötelező kerékcserés előírás okán –, de úgy érzi, a sprintformátum is belejátszhatott abba, hogy észrevétlen maradt a Scuderia számára a hiba, hiszen az egyetlen szabadedzésen, majd a két kvalifikáción és a sprinten sem mentek olyan üzemanyagszint mellett, mint a vasárnapi futamon tették volna:

„Lehetetlen lett volna ezt látni előtte olyan üzemanyagszint mellett, amivel addig mentünk a hétvégén. Kár érte. Meglehetősen csalódáskeltő két órával a futam előtt megtudni, hogy rajthoz sem tudsz majd állni az egész hétvégés felkészülés után. Az autósport olykor kegyetlen, ma pedig megízlelhettük a legrosszabb részét. Ez ilyen, mostantól a hátralévő öt futamra koncentrálunk” – nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében Sainz, aki hozzátette: bár lehetőséget és pontokat buktak Katarban, de a következő öt nagydíjon még javíthatnak. A Ferrari a konstruktőri vb-tabellán a Mercedest üldözi a második helyért, jelenleg 28 pont a különbség közöttük.

f1-sainz-ferrari-katar

fotó: DPPI

Nem hűthette le vízzel Alonsót az Aston Martin

Komoly problémákat okozott a hőség a vasárnapi F1-es Katari Nagydíjon, többen az orvosi központban kötöttek ki emiatt. Fernando Alonsónál azonban egy speciális gond is jelentkezett, az ülése égette ugyanis a kétszeres F1-es világbajnokot. A spanyol kérte is rádión a csapatát, hogy hűtsék le vízzel a kerékcserénél, de mint Alonso utólag rámutatott, ezt a szabályok nem is teszik lehetővé:

„Szerintem Lance-szal együtt mindketten szenvedtünk kicsit a hőmérséklettel az ülés jobb oldalán. Gyakorlatilag égetett az első 15 körben, ezért még a rádión is megkérdeztem, tudnak-e rám önteni vizet vagy bármit a bokszkiállásnál, ami nyilván nem engedélyezett” – idézi a RaceFans.net portál. A szabály, amire Alonso utalt, nem teszi lehetővé folyadék hozzáadását (beleöntését) az autóhoz a csapatok számára, ezzel ugyanis a minimumsúlyhatárral is trükközhetnének.

f1-alonso-aston_3

Videón a McLaren világrekordot jelentő 1,8 másodperces katari F1-es kerékcseréje

Minden idők leggyorsabb Formula-1-es kerékcseréjét produkálta a McLaren Lando Norris autóján a vasárnapi Katari Nagydíjon: a wokingiak szerelői 1,8 másodperc alatt végeztek a bokszkiállással. Ezzel a Red Bull 2019-ben a Brazil Nagydíjon felállított 1,82 szekundumos világcsúcsát adta át a múltnak a McLaren. Még impresszívebb a teljesítmény, ha azt nézzük, hogy a tavaly érkezett 18 colos gumikkal eddig a leggyorsabb kiállás 1,98 másodperces volt (tavaly a McLaren, idén a Ferrari érte el ezt).

Érdekesség, hogy vasárnap a Ferrari is bemutatott egy 1,93 másodperces szervizelést Charles Leclerc autóján, ami az idei legjobb lehetett volna a McLaren extra bravúrja nélkül. Videón az új kerékcsere-világcsúcs:

NASCAR: Allmendinger sikerével és egy kigyulladt autóval ért véget a rájátszás második köre

A Charlotte Motor Speedway rovalján zárult le a NASCAR Cup Series rájátszásának legutóbbi köre, amelyet követően már csak nyolcan reménykedhetnek abban, hogy a szezon végén megkaparinthatják a bajnoki címet. További négy pilóta ugyanis minden esélyét elveszítette erre ezen a különleges vonalvezetésen. Itt Tyler Reddick szerezte meg a pole-pozíciót, aki az első szakaszt is behúzta, ám eközben mögötte jó néhányan úgy határoztak, hogy lemondanak az ekkor megszerezhető bónuszpontokról, így kiállásukat a pitben még a szakasz leintése előtt letudták.

Többek között ennek köszönhetően került az élre Chase Elliott, aki megnyerte a második etapot, ám ezzel aligha lett igazán boldog. A 9-es autó pilótája ugyanis kettő körrel a szakasz vége előtt teljesítette volna következő kiállását, így a folytatásban ismét az élre kerülhetett volna, ekkor azonban Corey LaJoie és Josh Bilicki ütközött egymással, ami egy sárga zászlót eredményezett. Mivel ilyenkor a pitet rögtön lezárják, kénytelen volt a pályán maradni, ezzel viszont elbukta előnyét, később pedig egy defektet is összeszedett, tehát kisebb csoda, hogy végül a kilencedik helyen ért célba, amivel viszont a tulajdonosi pontversenyben továbbjutott az általa vezetett 9-es.

A futam jelentős részében Brad Keselowski, Ross Chastain, Bubba Wallace és Kyle Busch próbáltak menekülni rájátszásból való kiesés elől, de mint az utóbb kiderült, sikertelenül. Közülük az utolsó szakaszban Busch rendelkezett a legjobb esélyekkel, aki viszont már csak egy győzelemmel juthatott volna tovább, a futamot pedig rövid ideig vezette is a harmadik szakasz elején, de a kiváló tempót autózó AJ Allmendingerrel ő sem tudott mit kezdeni. A 16-os autó versenyzője a hatodik pozícióból startolt, az utolsó etapban azonban úgy is az élen tudott maradni a végéig, hogy elég sűrűn jöttek a sárga zászlók ebben az időszakban. Ebből az egyik esetnél veszítette el minden reményét Wallace is, miután Daniel Suarez és Austin Cindric találkozásakor őt is kitették a pályáról, az ezt követő és egyben utolsó sárga viszont a verseny legijesztőbb jelentét eredményezte, amikor Ricky Stenhouse Jr. autója hirtelen kigyulladt. A pilóta szerencsére hamar kipattant a versenygépből, így sértetlenül megúszta az esetet.

Emiatt maradtak még izgalmak az utolsó körökre is, előbb Busch csatázott William Byron ellen, majd utóbbi közeledett egyre jobban az élen állóra, AJ Allmendinger ellen azonban nem volt ellenszer, így végül a Kaulig Racing versenyzője ünnepelhetett a roválon. A folytatás október 16-án következik a Las Vegas Motor Speedwayen.

„Már azelőtt vége volt a versenyünknek, hogy elkezdődött volna” – Hülkenberg a rajthibájáról

Szokatlan hibát követett el Nico Hülkenberg az F1-es Katari Nagydíj startja előtt. A német a 14. helyre kvalifikálta magát a pénteki időmérőn, ám Carlos Sainz, aki pedig 12. lett, az üzemanyagrendszer hibája miatt nem tudott rajthoz állni. Mivel a Ferrari a problémát a hivatalos rajtrács kiadása után észlelte, a spanyol rajtkockájának üresen kellett maradnia – Hülkenberget azonban ez megzavarta a felvezetőkör végén, így tévedésből Sainz pozíciójába állt be. A Haas versenyzőjét ezért tíz másodperces büntetéssel sújtották.

„Már azelőtt észleltem, mielőtt megálltam, de nem kapcsolhatok hátramenetbe, így már megtörtént a baj, úgyhogy ez nyilván hatalmas hiba volt a részemről. Ezzel már azelőtt vége lett a versenyünknek, hogy elkezdődött volna” – mesélte a történtekről a kockás zászlót a 16. helyen meglátó pilóta a csapata közleményében.

f1-hulkenberg-katar-start

Sivatagi kínzókamra: Megviselte a katari hőség a versenyzőket

Max Verstappen idei 14. győzelmét szerezte meg, míg a két Mercedes összeütközött a Katari Nagydíj rajtjánál. Mészáros Sándor jelentkezik a helyszínről!

Ocon két körön át hányt, így lett hetedik

Esteban Oconnak rendkívül nehéz versenye volt Katarban: már a futam első szakaszában a sisakjába hányt, de így is be tudta hozni az Alpine-t a hetedik helyre. A francia versenyző a leintés után beszélt megpróbáltatásairól: „A 15-16. körben hánytam, szerintem úgy két körön át. Megtörtént, és azt gondoltam, basszus, ez így hosszú lesz. Mentálisan tartanom kellett a kontrollt, és megpróbálni arra koncentrálni, amit csinálok.”

ocon-katar

„Sosem történt velem ilyen korábban” – folytatta Ocon. „Mindig képes voltam két versenytávot is lenyomni az autóban, folyamatosan erre edtek, de ma a forró levegő és a mögöttem lévő forró motor ezt okozta. Nem hiszem, hogy elég jól el vagyunk szigetelve, az autóban volt vagy 80 fok. Örülök, hogy jövőre decemberben jövünk ide.”

Russell ájulásközeli helyzetben volt a Katari Nagydíjon

A GPDA igazgatói posztját betöltő George Russell az F1-es Katari Nagydíj leintését követően beszélt a pokoli körülményekről, melyek következtében Logan Sargeant kiállt a versenyből, Esteban Ocon a sisakjába hányt, a versenyt követően pedig több versenyző önként jelentkezett az orvosi központban, s egyes hírek szerint ketten-hárman közülük el is ájultak.

russell-katar-2

„Egészen brutális volt, fizikailag a legmegterhelőbb verseny, amit valaha futottam” – kezdte Russell, aki Hamiltonnal történt ütközése ellenére beért a negyedik helyre. „Közel álltam ahhoz, hogy elájuljak verseny közben, ilyen még sosem éreztem. Arra kértem a mérnökömet, hogy biztasson, és próbálja elterelni a figyelmemet róla.”

„Rengeteget edzek szaunában, hogy feszegessem a testem határait, de néha egyszerűen ki kell jönnöd onnan. Valahogy így éreztem magam a 20. körtől kezdve. Az egész versenyen nyitogattam a rostélyomat, de csak forró levegő jött be, viszont ez is jobb a semminél” – mondta a Mercedes brit versenyzője.

Horner: El kell beszélgetnünk Checóval

Miközben csapattársa idei 14. futamgyőzelmét aratta, Sergio Perez a bokszból rajtolva mindössze a 10. helyen tudott célba érni, többek között annak köszönhetően, hogy alaposan meggyűlt a baja a pályahatárokkal, és több büntetést is begyűjtött emiatt. Utóbbit Christian Horner csapatfőnök sem tudta szó nélkül hagyni, és határozott üzenetet fogalmazott meg versenyzője felé: nagyon gyorsan össze kell szednie magát.

perez-katar

„Beszélnünk kell Checóval, hogy miért okoztak neki ekkora problémát a pályahatárok” – mondta Horner a versenyt követően. „Nehéz versenyen és nehéz hétvégén van túl. Továbbra is támogatjuk abban, hogy visszatérjen a csúcsformája. Szerencsére Lewis nem szerzett pontot, és Fernando sem gyűjtött sokat, így még mindig második. De sürgősen meg kell találnia a formáját.”

Alonso megúszta egy megrovással a visszatérést

Fernando Alonso tőle ritkán látható hibát követett el az F1-es Katari Nagydíjon: a trükkös körülmények rajta is kifogtak, lesodródott a pályáról, de szerencséjére sikerült keresztülvágnia a sóderágyon és egy menekülőúton keresztül visszatérnie a pályára. A spanyol épp Charles Leclerc elé vágott be, amiért a stewardok előtt kellett felelnie, de végül megúszta egy megrovással az esetet.

alonso-katar

Az indoklásban ez áll: „A 14-es autó a 2-es kanyarban elhagyta a pályát, a bukótérben továbbhajtott és nagy sebességgel épp a 16-os autó előtte tért vissza a versenybe. Bár a 16-os autó nem kényszerült kitérő manőverre, a stewardok úgy ítélték meg, hogy a 14-es autó visszatérési sebessége és szöge miatt nem biztonságos módon tért vissza a versenybe.”

A stewardoknak egyébként számos dolguk volt ma: összesen 51 körben történt négykerekes pályaelhagyás, amiért jó néhány 5 másodperces büntetést is ki kellett szórniuk.