DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Michelisz: Ez már nem egyszerűen pechsorozat

Az első futamon elért hatodik helye után dobogós reményekkel várhatta a második hungaroringi WTCR-verseny startját Michelisz Norbert, hiszen a harmadik helyről rajtolhatott, ráadásul Rob Huff fel sem tudott állni a pole-pozícióba. Az első kanyar felé menet azonban megint ütközésbe keveredett a Hyundai pilótája, idén már nem először – minderről így írt saját honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében:

„Mint minden versenyzőt, engem is végigkísértek a balszerencsés esetek a pályafutásom alatt, de ami ebben az évben történik velem, arra már nem lehet ráfogni, hogy pechsorozat. Ahhoz ez már túl hosszú ideje tart és mindig hasonló módon történik meg a baj, a rajt utáni pillanatokban. Idén a nyolc futamból négyen történt valami, ami ellehetetlenített – egy defekt és a hungaroringivel együtt már három rajt utáni ütközés. Emiatt vagyok nagy lemaradásban a bajnoki pontversenyben, és ezzel a jelenséggel kezdenem kell valamit. Még nem tudom pontosan, hogy mit, mert a korábbi eseteket és már a mostanit is ezerszer végigpörgettem magamban, és arra jutottam hogy nem csinálnék másként semmit. Azt sem érzem, hogy másként kezelem a versenyhelyzeteket, mint a korábbi években. Valamiért mégis sorozatosan rosszkor voltam a rossz helyen.”

„Vegyük a konkrét esetet. A második futam rajtja sajnos nem sikerült jól, kipörögtek a kerekeim, ezért Néstor Girolami elém került. Nem estem kétségbe, mert az első kanyar féktávján így is ott voltam a harmadik helyen, nem volt veszve semmi. Előttem Santiago Urrutia és Girolami mentek az élen, védekeztek a pálya belső ívén és sejtettem, hogy korán fogják megfékezni a kanyart. Azért, hogy én később fékezhessek, kicsit kihúzódtam mögülük, mert ezáltal nem akartam lehetőséget adni a mögöttem érkezőknek arra, hogy még későbbi fékezéssel kívülről körbe autózzanak. A baj az volt, hogy ugyanez Girolaminak is eszébe jutott, de hozzám képest kis fáziskéssel, így amikor ő balra húzta az autóját a féktávon, akkor én már félig ott voltam mellette. Ha maradok Urrutia és Girolami mögött, valószínűleg vesztek néhány helyet, de versenyben maradok, azt azonban nem tudhattam előre, hogy az argentin váratlanul így reagál majd és ez lesz a vége. Mindenképpen végig kell gondolnom, hogy mit csinálhatnék jobban, és ebből a szempontból jól jön, hogy nagyobb szünet van a következő fordulóig, mert van idő az ötletek megfoganására.”

Michelisz szerint azért így is volt pozitívuma a hazai hétvégének – a teljes bejegyzés ITT olvasható.

michelisz-hung-baleset-1

A szombati sprintbe és vasárnapi futamba is beleszólhat az eső

Esély van arra, hogy először befolyásolja eső a Miami Nagydíjat – a helyszínen tartott első két verseny végig száraz pályán zajlott. A legfrissebb előrejelzés szerint azonban a sprint és a nagydíj rajtja előtt is lehullhat kisebb mennyiségű csapadék, írta a RaceFans.net.

Az eső legkisebb valószínűsége pénteken lesz, szombat délelőtt viszont, a helyi idő szerint 12 órakor kezdődő sprintet megelőzően várható egy kisebb zápor. Elképzelhető, hogy a sprint rajtja még vizes pályán zajlik, a magas hőmérséklet miatt – mindhárom nap 28-29 Celsius-fokos csúcshőmérséklettel – azonban hamar felszárad az aszfalt. A sprint és a későbbi időmérő alatt nem várható csapadék-utánpótlás.

Vasárnap kora délután szintén kilátásban van csekély eső, azaz a 16 órakor kezdődő futam előtt – a forgatókönyv nagyon hasonló a szombatihoz, a pálya a rajt idején még nedves lehet, de várhatóan gyorsan felszárad.

Egy napja a Formula1.com előrejelzése még csak 20 százalék esélyt jósolt szombatra és vasárnapra, így ne éljük bele magunkat, hogy a Kínai Nagydíj után, amely során a pénteki sprintidőmérőn esett, újabb nedves versenyhétvégét látunk, az előrejelzés még bőven változhat a folytatásban.

Fotó: ATP

Miamiban már a safety car is fenntartható üzemanyagot kap

Kis lépés a 2030-as karbonsemlegesség felé vezető úton a hétvégi floridai verseny: a Miami Nagydíjtól fogva 40 százalékos fenntartható üzemanyagot használ a biztonsági és orvosi autó, azaz helyszíntől függően a Mercedes-AMG GT Black Series és GT 63 S, valamint Aston Martin Vantage és DBX707 páros.

A Formula-1-es autók jelenleg E10 üzemanyagot használnak (10 százalékban újrahasznosított etanollal), 2026-ban azonban az új erőforrásokkal együtt már 100 százalékos fenntartható üzemanyagot vezetnek be. Ezen a téren az F2 és az F3 egy lépéssel előrébb jár, 55 %-os fenntartható üzemanyaggal a 2023-as szezon óta.

Az F1 közleménye az arányok kedvéért azért hozzáteszi, a sportág karbonlábnyomának mindössze egy százalékát teszi ki a versenypályán elégetett üzemanyag – de annál jelentősebb lesz várhatóan az F1-es technológia közvetett hatása a szélesebb autóiparra.

Fotó: ATP

Verstappen sorozatban hetedszer?

Az elmúlt években számtalan írás született a Formula.hu-n, hogy éppen milyen rekordot döntött meg Max Verstappen – nos, ahogy tudjuk, a történelmet mindig a győztesek írják, Verstappen pedig határozottan győztes típus.

A holland versenyző 26 éves korában már 58 futamgyőzelemnél, 102 dobogós helyezésnél és három világbajnoki címnél jár, jelen állás szerint pedig úgy tűnik, az idei szezonban sem fenyegeti veszély újabb bajnoki elsőségét.

Las Vegas 2023-as debütálásával a tavalyi szezontól kezdődőn már három F1-es versenyhétvégét rendeznek az USA-ban, Verstappen pedig a Föld ezen részén is megállíthatatlan. A 2021-es Amerikai Nagydíjtól kezdődően Max Verstappen valamennyi futamot megnyert az USA-ban, a hétvégi Miami Nagydíjon tehát sorozatban hetedik győzelmét szerezheti az Amerikai Egyesült Államokban. 

Senna utolsó F1-es McLarenjét fogja vezetni Imolában Vettel

Szerdán volt kereken 30 éve, hogy Ayrton Senna életét veszítette az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon – a Formula Podcast fekete hétvégéről készült évfordulós adása itt hallgatható meg –, megemlékezések sora várható viszont néhány hét múlva is, amikor Miamit követően a tragédia helyszínére, Imolába látogat az F1-es mezőny. Sebastian Vettel az Instagramon közzétett videóban például be is jelentette, hogy a brazil ikon 1993-as McLarenjét fogja vezetni az Emilia-romagnai Nagydíj versenynapján:

„Ayrton Senna nemcsak egy versenyző volt, akit nagyra értékelek azért, mert ő volt az egyik legjobb valaha, hanem egy roppant együttérző ember is. 30 év telt el a balesete óta, és szeretnék tisztelegni Ayrton előtt. Ott leszek Imolában a nagydíjon, hogy vezessem az autóját, az MP4/8-ast. Remélem, találkozunk május 19-én, vasárnap” – fogalmazott a videóban a visszavonult négyszeres világbajnok.

Vettel közismerten rajong a Formula-1 történelméért, több egykori versenyautó is a birtokában van, így az említett 1993-as MP4/8-as is, amely Senna utolsó autója volt a McLarennél, mielőtt 1994-re átigazolt a Williamshez, és amellyel a háromszoros világbajnok legenda öt győzelmet aratva vb-ezüstérmes lett abban a szezonban. Vettel már a tavalyi Goodwood Sebesség Fesztiválon is vezette a szóban forgó autót (a fotó is ekkor készült) – ahogy Nigel Mansell 1992-es Williamsét is –, méghozzá a környezettudatosság jegyében karbonsemleges üzemanyagot használva.

f1-vettel-senna-mclaren-goodwood

Megújult festést villantott az RB is: FOTÓK

Miamira átalakította autója dizájnát a Visa Cash App RB csapata, hogy tetszik ez a színezés?

RB1

RB2

RB3

RB4

RB5

Jos Verstappen: Szétesés fenyegeti a Red Bullt

Jos Verstappen máris megszólalt Adrian Newey Red Bulltól való távozásával kapcsolatban.

A Red Bull ma délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében távozik a Red Bulltól. Nos, Max Verstappen édesapja egyáltalán nincs elragadtatva a fejlemények hallatán.

„Szétesés fenyegeti a Red Bullt. Már a szezon elején is ettől tartottam” – mondta Jos Verstappen a De Telegraaf megkeresésére.

„A csapaton belüli harmónia szempontjából fontos, hogy a kulcsemberek a helyükön maradjanak, azonban most nem ez a helyzet.”

„Newey távozik, a szezon korábbi szakaszában pedig úgy tűnt, hogy Markót elküldik. A jövő szempontjából ez nem megfelelő” – tette hozzá Max Verstappen édesapja.

Újabb részletek a madridi F1-es pályáról

A spanyol Marca újabb részleteket közölt az F1-ben 2026-tól debütáló madridi pályáról.

A legfrissebb információk szerint a szervezők arra számítanak, hogy májusban elfogadásra kerülnek a pálya tervei, júniusban pedig a városon kívüli területeken már megkezdődik az építkezés. A pálya építési munkálatainak tervezett befejezési dátuma 2026. május 31-e.

A spanyol sportnapilap arról ír, hogy az 5,47 km hosszú pályán négy előzési zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére, a célegyenes pedig 700 méter hosszúságú lesz. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a tervek szerint egy 30%-os döntött kanyar is lesz a pályán, ám az FIA-tól függően ezen kanyar dőlésszöge még változhat.

A pálya egyébként az Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőtér közvetlen közelségében épül, amely Madrid belvárosától is kevesebb mint 20 km-re fekszik. A szervezők különös hangsúlyt fektetnek a pálya fenntarthatóságára, ezért egy napelempark kiépítését is tervezik, mely teljesen fedezné a nagydíj villamosenergia-igényét.

„Az F1 nem egyemberes show” – az Audi Newey megszerzéséről

Teljes gőzzel készül a 2026-os Formula-1-es beszállásra az Audi, amely a Sauber (jelenlegi nevén Stake) partnereként fog megérkezni a száguldó cirkuszba. A csapat folyamatosan áll össze, már az egyik versenyzőjüket is bejelentették Nico Hülkenberg leigazolásával. De vajon szóba jöhet-e egy igazi nagyágyú megszerzése mérnöki fronton? Az utóbbi hetekben ugyanis a híresztelések szerint egyre biztosabb, hogy Adrian Newey távozni fog a Red Bulltól, márpedig az energiaitalosokkal, valamint korábban a Williamsszel és a McLarennel elért vb-címei alapján nem kérdés, hogy az F1 történetének egyik legjelentősebb autótervezőjéről van szó. Andreas Seidl, a Sauber/Audi vezérigazgatója meg is kapta azt a kérdést az Auto Motor und Sport által készített interjúban, hogy leigazolnák-e Newey-t vagy egy hozzá hasonló kaliberű szakembert:

„Világos, hogy van egy-két név a Formula-1-es cirkuszban, akit szeretnél a csapatodban tudni. Olyasvalaki, aki nemcsak tudást hoz a közösbe, hanem figyelmet is generál a hírneve révén. Ugyanakkor a Formula-1 nem egyemberes show. Fontos számunkra, hogy erős csapatot rakjunk össze a megfelelő hozzáállással és azzal a céllal, hogy közösen érjünk el valamit. Ezért figyelünk arra, amikor betöltjük a kulcspozíciókat, hogy az alkalmazottak megfeleljenek ennek a kultúrának. Mi is eléggé vonzók vagyunk a top emberek számára, és biztos vagyok benne, hogy a megfelelő emberekkel fogunk kezdeni” – fogalmazott Seidl.

f1-newey-redbull-1

„Nem csak egy opcióm van” – Marquez a 2025-ös gyári ülésről

Marc Marquez tavaly év végén 11 szezon után hagyta el a küszködő Hondát, hogy idén immár a Gresini Racingnél egy egyéves specifikációjú Ducatival versenyezzen. A nyolcszoros világbajnok pedig szemlátomást egyre jobban felveszi a ritmust: két hete Austinban a győzelemért harcolva, az élen bukott, ugyanez volt igaz a Spanyol Nagydíj sprintjén szombaton, míg legutóbb vasárnap kőkemény küzdelemben lett második Francesco Bagnaia mögött. Marquez így egyre inkább képbe kerülhet a Ducatinál a második 2025-ös gyári ülés kapcsán, hiszen míg a címvédő Bagnaia már hosszabbított velük, az még nem dőlt el, hogy mellette ki fog versenyezni: a helyet jelenleg birtokló Enea Bastianini, a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin, valamint Marquez is esélyes.

Amikor minderről megkérdezték a 31 éves spanyolt a jerezi futam után, így reflektált: „A fontos az, hogy jönnek az eredmények. Eddig a tempó megvolt, de eredmények nélkül. Meglátjuk, ezt meg tudjuk-e erősíteni Le Mans-ban. Mindig mondtam: minél gyorsabb vagy a pályán, annál több lehetőséged van. A lényeg, hogy ’a terv’ jól halad, és amikor vannak eredmények, a gyártók felveszik velem a kapcsolatot, és már voltak is egyeztetések. Mentálisan teljesen tiszta, hogy mit akarok” – idézi a Motorsport.com Marquezt, aki arra a kérdésre, hogy rajta múlik-e a Ducati gyári ülése, így felelt: „Nos, ez összességében mindentől függ, de a legfontosabb, hogy számomra minden világos, és nem csak egy opcióm van.”

A Ducatin kívül amúgy Marquezt legtöbbször a KTM-mel hozták szóba, ám ott Brad Bindernek 2026-ig szerződése van, az eddig látott teljesítménye alapján pedig gyakorlatilag borítékolható, hogy a Gas Gas Techn3-nél újonc Pedro Acostáé lesz a másik gyári motor jövőre. Aprilia-pletykák szintén felröppentek az utóbbi hetekben Marquez kapcsán, a Hondához való visszatérés azonban a japánok további szenvedése, a Yamahához való igazolás pedig ugyanezen ok mellett a Valentino Rossival történt korábbi konfliktusok miatt tűnik szinte elképzelhetetlennek. Persze az sem kizárt, hogy továbbra is szatellit Ducatin láthatjuk majd – mindezt pedig az is befolyásolhatja, hogy a híreszteléseknek megfelelően a Yamaha át tudja-e esetleg csábítani magához a három partnercsapat (VR46, Gresini és Pramac) egyikét.

motogp-marquez-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megérkezett a netflixes Senna-sorozat kedvcsináló előzetese – videó

Majdnem napra pontosan 30 évvel Ayrton Senna halálos balesetét követően tette közzé a Netflix az első kedvcsináló trailert a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét feldolgozó fikciós minisorozatról. A Senna címre hallgató széria hat epizódból fog állni, a főszereplőt a 30 éves brazil színész, Gabriel Leone játssza. A premier dátuma egyelőre nem ismert, csak annyi, hogy még 2024-ben érkezik a streamingplatformra a sorozat – íme az említett előzetes:

Itt tart a Honda 2026-os F1-es motorprojektje

Jól áll a 2026-os motor fejlesztésével a Honda, erről számolt be a HRC, vagy a sportprogram vezetője, Koji Watanabe a Motorsportnak. A gyártók nagy erőkkel dolgoznak az új szabályok szerint épülő erőforrásokon, a Red Bullról hallani olyan pletykákat, hogy le van maradva a tervekhez képest, az Audiról pedig Andreas Seidl mondta ki a projekt vezetőjeként, hogy nyilvánvalóan hátrányból indulnak, de véleménye szerint hamarosan ledolgozzák ezt a lemaradást.

A Honda viszont saját bevallása szerint az előre meghatározott tervei szerint halad, pontosan azt csinálja, amit előzetesen eltervezett. Watanabe úgy fogalmazott, hogy jelenleg inkább az elektromos motorra fókuszálnak, arra helyezik a nagyobb hangsúlyt, a belsőégésű erőforrást pedig úgy tesztelik, hogy még nem V6-os rendszerben áll, hanem egyetlen külön hengeren dolgoznak. A szakember végül megismételte: minden pontosan úgy zajlik, ahogy annak zajlania kell, tartják az ütemtervet.

A Honda 2026-tól az Aston Martin kizárólagos partnereként tér vissza hivatalosan is az F1-be.

f1-alonso-suzuka-aston-honda

„Nehéz megmondani, hogy Lewis túl van-e a zeniten”

Arról kérdezték Otmar Szafnauert, az Alpine-tól tavaly távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, hogy vajon Lewis Hamilton túl van-e már a zenitjén – a szakember ezt így nem fogalmazta meg, de azt sem rejtette véka alá, hogy a hétszeres világbajnok volt már dominánsabb formában.

„Én imádom Lewist, csodálatos munkát végzett, de már egy másik korszakát éli a karrierjének. Ha az a kérdés, hogy ki tudná legyőzni Max Verstappent azonos autóban (mert ez is felmerült kérdésként – a szerk.), akkor én Landót mondanám, aztán meglátjuk, hogy mi történik. Nem mondom, hogy Lando legyőzné Maxot, de az a kérdés, hogy ki lehet rá képes” – idézi Szafnauer szavait a Racingnews365.com.

„Ami Lewist és a zenitjét illeti: ezt nehéz megmondani, ugyanolyan autók kellenének hozzá. Azt viszont most is becsülöm Lewisban, hogy szuper keményen dolgozik, és nagyszerű versenyző. Az nem is számít, hogy hova kvalifikál, mert például a Kínai Nagydíjon is panaszkodott arra, hogy nem tudja utolérni az Alpine-t, ami a köridők alapján igaz is volt. De végül mégis a pontszerzők között végzett, valahogy megoldotta. Nagyszerű versenyző, sosem adja fel, és nagyon tiszteletteljes a versenypályán” – mondta. 

f1-hamilton-mercedes

fotó: Ollé Iván

 

Wolff: Hamilton egy profi, úgy viselkedett eddig

Lassan eljön az az időszak, amikor Lewis Hamilton kevesebb megbeszélésen vehet részt a Mercedesnél, mert a csapat a 2025-ös autón fog dolgozni, amiről ő nem nagyon tudhat, hiszen a szezon végén a Ferrarihoz igazol.

Hamilton nemrég beszélt is arról, hogy egyeztetnie kell erről Toto Wolff-fal, de biztos, hogy meg tudják oldani a helyzetet, most pedig Wolff ejtett el egy-két mondatot arról, hogy a látottak ellenére nem csökkent a hétszeres világbajnok motivációja.

„Én azt gondolom, hogy Lewis egy profi és ennek megfelelően viselkedett egészen eddig. Megpróbálta magasan tartani a morált saját maga és a csapat számára is, még annak ellenére is, hogy az eredmények nem jönnek. Nincs kétségem afelől, hogy ez ki fog tartani, és George-ot is nagyon támogatja” – mondta Wolff.

f1-mercedes-hamilton-2024

Zöldre színezte az Empire State Buildinget Hamilton és Wolff

A Mercedes F1-es csapata és a WhatsApp üzenetküldő között létrejött együttműködés értelmében a WhatsApp zöld színében pompázott a New York-i Empire State Building helyi idő szerint hétfőn este. A zöld világítást Lewis Hamilton és Toto Wolff kapcsolta be a Mercedes részéről, és ezt egy látványos fényjáték követte, valamint mától használható az üzenetküldőben egy versenyautós emoji is a hétvégi Miami Nagydíj miatt. 

A következő napokban több eseményt is tető alá hoz a Mercedes és a WhatsApp, kedden például Hamilton egy demoautóval tart bemutatót Manhattan utcáin.

f1-hamilton-wolff-mercedes

Megvan, hogy ki nyerte az F1-es LEGO McLarent

Múlt héten kihirdetett nyereményjátékunk győztese: Nagy Regina, YouTube-felhasználónevén @reginanagy4525! Regina, gratulálunk a nyereményedhez, arra kérünk, hogy írj nekünk a levelezes@formula.hu email-címen, hogy felvegyük a kapcsolatot és megbeszéljük, hogyan jut el hozzád nyereményünk, a 245 darabból álló, pilótafigurával kiegészített 2023-as F1-es LEGO McLaren!

f1-mclaren1_1

Kisebb baleset érte Norrist bulizás közben – fotók

Kihasználva a Kínai és Miami Nagydíjak közötti F1-mentes hétvégét, Lando Norris Amszterdamban bulizott a hétvégén: a beszámolók szerint egy hajón lazított a világhírű holland DJ, Martin Garrix társaságában. A jelek szerint azonban egy kisebb baleset is becsúszott a McLaren pilótája számára: a hétvégén a közösségi médiában terjedő fotókon bekötött fejjel volt látható a brit, vérfoltokkal az orránál.

 

Később aztán egy újabb képen már jól látszott, hogy nincs szó komoly sérülésről, csupán az orrát vághatta meg Norris, a híresztelések szerint egy törött üvegdarabbal – azaz természetesen attól nem kell tartani, hogy emiatt a legutóbb Sanghajban második helyet szerző versenyző kénytelen lenne kihagyni a Miami Nagydíjat:

Verstappen is a Ferrariról álmodik?

Christijan Albers, a korábbi holland F1-es versenyző meg van győződve róla, hogy egy napon Max Verstappen is a Ferrari versenyzője szeretne lenni.

„Minden versenyző a Ferrariról álmodik. Ugyanez van Verstappen esetében is, hiába mondja, hogy boldog a Red Bullnál, a Ferrari az egészen különleges, történelmi csapat” – mondta Albers.

Albers arról is beszélt, hogy szerinte a Ferraritól 2024 végén távozó Sainz számára nem a Red Bull lesz a következő állomás: „Nagyon kevés esélyt látok erre. Együtt kezdtek versenyezni a Toro Rossonál Verstappennel, ami nem ment túl gördülékenyen.”

Próbabábu hullott a pályára, kettős Penske-győzelem az IndyCarban – videó

Egy héttel Long Beach után a Barber Motorsports Parkban randevúzott az IndyCar mezőnye, ahol a vasárnapi futam 52. körében igen szürreális dolog történt: az aszfaltcsík felett elhaladó hídról ugyanis leesett a pálya mellé a Georgina névre hallgató, a pálya tulajdonosa által oda elhelyezett próbababa. Az egyik autó még az egyik kezét is elvitte a próbababának – videón az elképesztő jelenet:

 

Magán a versenyen amúgy a Penske aratott kettős győzelmet, néhány nappal az IndyCar elmúlt évekbeli legnagyobb botrányának kirobbanása után, mely során kiderült, hogy a csapat pilótái nem megengedett módon használták a Push-to-Pass rendszert a St. Petersburg-i évadnyitón. Scott McLaughlin a pole-ból indulva nyert Will Power előtt, míg a dobogóra az újonc ganassis, Linus Lundqvist állhatott fel, karrierje során először. A bajnokságot két forduló után vezető Scott Dixon csak 15. lett, így visszacsúszott a tabella negyedik helyére: azt most Colton Herta vezeti Power és az ötödikként befutó címvédő, Alex Palou előtt. Mutatjuk a verseny videós összefoglalóját:

A futam végeredménye:

1. Scott McLaughlin Penske  
2. Will Power Penske 1.3194
3. Linus Lundqvist Chip Ganassi 2.4421
4. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 4.5109
5. Alex Palou Chip Ganassi 5.3692
6. Christian Lundgaard RLL Racing 6.0509
7. Santino Ferrucci A. J. Foyt Racing 6.6055
8. Colton Herta Andretti 7.5124
9. Marcus Armstrong Chip Ganassi 8.0375
10. Kyle Kirkwood Andretti 8.5573
11. Graham Rahal RLL Racing 9.0288
12. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing 9.4495
13. Jack Harvey Dale Coyne Racing 10.1269
14. Kyffin Simpson Chip Ganassi 10.4415
15. Scott Dixon Chip Ganassi 11.3628
16. Josef Newgarden Penske 12.2355
17. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing 13.5092
18. Marcus Ericsson Andretti 13.8437
19. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing 14.5751
20. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing 14.6807
21. Luca Ghiotto Dale Coyne Racing 15.6809
22. Théo Pourchaire Arrow McLaren 1 kör
23. Patricio O'Ward Arrow McLaren 16.4461
24. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing  
25. Alexander Rossi Arrow McLaren  
26. Sting Ray Robb A. J. Foyt Racing  
27. Pietro Fittipaldi RLL Racing  

Rosberg: Sainz bármelyik csapat számára jó választás lenne

Nico Rosberg, 2016 F1-es világbajnoka úgy véli, Carlos Sainz leigazolásával bármelyik csapat jól járna a rajtrácson.

„Ha megnézzük a versenyzői piacot, Carlos mindenhova beillik. A Mercedes és a Red Bull számára is ő lenne a legjobb választás. Úgy tűnik azonban, hogy a Red Bull nem ajánlott neki elég pénzt” – mondta Rosberg.

Ami a Mercedest illeti, Rosberg a következőket mondta: „A Mercedesnél nem tudnak egy évnél hosszabb szerződést kínálni neki, mert Kimi Antonelliben bíznak, aki egy kivételes tehetség.”

Marad az Audi? „Az Audival nagyszerű párost alkotnának, ám Sainz most akar versenyeket nyerni, az Audinál pedig mindent elölről kellene kezdeni. Ez egy nehéz döntés” – tette hozzá a német.

Newey távozásával további embereket veszíthet a Red Bull

Habár a múltban már több alkalommal is felmerült Adrian Newey Red Bulltól való esetleges távozásának lehetősége, ezúttal úgy tűnik, hogy a 65 éves mérnökzseni valóban búcsúzik, és a 2024-es szezon végén elhagyja az osztrák istállót.

A Racingnews365-nek Ernest Knoors, a Ferrari korábbi mérnöke beszélt arról, hogy Newey távozása további szakemberek elveszítését jelentheti a Red Bull számára.

„Egy ilyen esemény hatására a mérnökök és a szerelők is nyitottabbak lesznek más csapatok érdeklődésére. Ez mindig megtörténik egy olyan csapattal, amely hosszú ideig a legmagasabb szinten teljesít” – mondta Knoors.

„Eljön az a pont, amikor az emberek elkezdenek körülnézni, különösképpen azok, akik nem a legmagasabb pozíciókban vannak. Felteszik maguknak a kérdést, hogy van-e nyitott lehetőség más csapatoknál, ami megfelelő lehet számukra.”

„Ez nagy rizikó a Red Bullnak, a csapat stabilitásáról van szó. Mi történhet ezután, kik lesznek még ott a távozók között?” – tette fel a kérdést Knoors.

A tegnapi napon részletesen is beszámoltunk a Newey-ügy hátteréről, melyet ide kattintva tudtok elolvasni.