DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Az Audinál tudják, hogy hátrányból indulnak az F1-ben

Andreas Seidl szerint ugyan a többi F1-es csapatnak is sok újdonságot kell fejlesztenie, de az Audi nyilvánvalóan lemaradásból indítja a projektet.

Nem tagadja, hogy új érkezőként hátrányból indulnak az Audival, de bízik a felzárkózásban – így összegezhető az, amit Andreas Seidl az Auto Motor und Sportnak adott interjújában mondott a németek készülő projektjéről.

A McLarentől megszerzett szakember irányításával rengeteg új munkavállaló érkezett már a projektbe, és az elejétől kezdve nagyon professzionális felfogással fektetik le az alapokat, amelyekre építkeznek – a motorfejlesztés már javában zajlik, bár azt nem rejti véka alá, hogy mínuszból indulnak a riválisokhoz képest.

f1-audi-2026



„Nem szabad hülyére venni saját magunkat, világos, hogy a jelenlegi motorgyártók előnyben vannak. Nemcsak a technikai részletek, de a működési folyamatok miatt is, azonban elég változást tudtunk beleerőltetni a motorokba az FIA-val való egyeztetés során, emiatt a jelenlegi gyártóknak is sok új dolgot kell fejleszteniük” – mondta Seidl.

„Az Audi átfogó hajtáslánc-fejlesztési ismeretei az F1-ből érkező új stábtagok szakértelmével elegendő segítséget jelenthet ahhoz, hogy a kevés tapasztalatunkat olyan gyorsan ellensúlyozzuk, amennyire csak lehet. Részben az eufória miatt magabiztos vagyok azt illetően, hogy hamarosan egy szinten leszünk a többiekkel, és előnyöket is találunk majd a jövőben az innovatív ötleteinkkel” – tette hozzá a német.

 

Miért Hülkenberg?

Az Audi csak 2026-ban érkezik meg az F1-be, de már 2025-ben szeretné a saját versenyzőit látni a Stake/Sauber autóiban – ennek érdekében jelentették be múlt héten, hogy megállapodtak Nico Hülkenberggel, ő lesz az egyik pilótájuk.

f1-hülkenberg-audi-2026

A második még nem tisztázott, de nem titok, hogy Carlos Sainz a kiszemelt, akinek a hírek szerint jelentős ajánlatot tettek, de a spanyol azt még nem fogadta el.

„Létfontosságú, hogy a lehető legjobb pilótapárosunk legyen, és annak is van értelme, hogy már 2025-ben ők vezessék az autókat, hogy már az elejétől kezdve támogathassák a projektet. A versenyzők a motivációban és a fejlesztésben is segíthetnek, és Nico ezért remek választás. Nem kétséges, hogy gyors pilóta, akinek van tapasztalata, és jó a csapatmunkában, illetve megvan a technikai hozzáértése, nekünk pedig pontosan erre van szükségünk” – mondta Seidl. 

Hülkenberg leigazolásával részletesen is foglalkoztunk a Formula Podcastben:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: