Bent a Pace Car - a visszatérő Silvestro alkotott
https://formula.hu/parc-ferme/2956
Megtörtént a verseny első komolyabb incidense, Simona de Silvestro tett taccsra James Jakes autóját - ám pár körös szerelést követően Jakes vissza tudott térni.

Grosjean meggondolta magát: mégis kipróbál egy oválversenyt
https://formula.hu/parc-ferme/29189
Miután a Formula-1-ben már nem jutott üléshez, Romain Grosjean idén az IndyCarba helyezte át a székhelyét. A Dale Coyne Racing színeiben azonban nem fut teljes szezont: csupán az utcai és az épített pályákon áll rajthoz, az oválversenyeket azonban – nem kis részben a tavalyi bahreini horrorbalesete miatt – mindezidáig kihagyta.
Úgy tűnik viszont, hogy a francia pilóta meggondolhatta magát, ugyanis az Associated Press által készített interjúban elárulta: tervezi, hogy elindul az augusztus 21-re kiírt futamon a World Wide Technology Racewayen Madisonban. A szavai alapján a már a harmadik IndyCar-versenyén pole-t és dobogós helyezést szerző Grosjeant – aki saját bevallása szerint az F1-ben soha nem kapott ennyi támogatást és energiát, mint most az amerikai sorozatban, ami a felesége szerint „az elmúlt fél évben történtek elismerése” a rajongók részéről – az ihlethette meg, hogy a tv-ből nézte a néhány héttel ezelőtti Indy 500-at:
„Furcsa volt otthonról nézni és nem részt venni rajta, miközben tudtam, hogy a barátaid ott vannak. Szóval meglátjuk, mi lesz a helyzet, és család szintjén mit gondolunk erről. Eleinte azt mondtam, nem akarok oválversenyeken szerepelni, most viszont mégis kipróbálnám magam egyen, aztán meglátjuk, akarok-e többet” – fogalmazott Grosjean, aki tehát nem zárta ki, hogy a jövőben akár a legendás 500 mérföldes versenyen is kipróbálja magát.

Fotó: Chris Owens/IndyCar Media
Ilyen volt Gasly és az AlphaTauri ünneplése Bakuban - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29187
A csapat tett közzé egy bővebb felvételt arról, hogy hogyan is ünnepelt a francia pilóta a dobogós helyezése után.
Hány büntetőpontja van az F1-es pilótáknak Baku után?
https://formula.hu/parc-ferme/29183
Közismert előírás az F1-ben a 12 pontos szabály, aminek értelmében bármely pilóta automatikusan egyfutamos eltiltást kap, ha egy naptári éven belül 12 vagy annál több büntetőpontot szerez. Ezeket a szabálysértések mértékének és veszélyességének megfelelően osztja ki az FIA, legutóbb Bakuban például Lando Norris azért kapott belőle hármat, mert az időmérő edzésen az egyik piros zászlós fázis életbe lépésekor nem hajtott ki azonnal a bokszba.
Ezzel pont a fiatal brit került az ide kapcsolódó tabella első helyére, ő ugyanis tavaly június óta 8 egységet gyűjtött össze. Egy fokkal jobb helyzetben van Lewis Hamilton és George Russell 6-6 egységgel, miközben a listán megtalálható a mezőny nagy része. Négyen azonban nincsenek rajta, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Fernando Alonso és Mick Schumacher sem rendelkezik "fekete pontokkal". Nicholas Latifi is csak azért került ki ebből a csoportból, mert Azerbajdzsánban a Williams hibája miatt őt büntették meg. Íme a Motorsport ide kapcsolódó grafikája.

Bejelentés: Marcus Grönholm WRX-es csapatánál folytatja Szabó Krisztián
https://formula.hu/parc-ferme/29185
Teljes szezonra aláírt a WRX-ben versenyző Gronholm RX csapatával Szabó Krisztián. A magyar ralikrosszos 2020-ban két versenyt teljesített velük a világbajnokságon, ahol idén a csapattulajdonos fia, Niclas Grönholm lesz a csapattársa, aki tavaly a negyedik helyen zárta a világbajnokságot. Szabó 2019-ben az EKS Audijával mutatkozott be a szériában, így az idei lesz a második teljes idénye. Az első versenyhétvégét a tervek szerint a július 24-i hétvégén rendezik Barcelonában.
Bedurranva – Mi okozza az egyre több MotoGP-st érintő „arm pumpot”?
https://formula.hu/parc-ferme/29181
Fabio Quartararo biztosnak tűnő győzelmet bukott el Jerezben a versenyzők által „arm pumpnak” hívott alkarprobléma miatt, de másnak is meggyűlt a baja vele idén és az előző években egyaránt – ezért az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legutóbbi számában körbejártuk, pontosan mi okozza a komoly fájdalommal és zsibadással járó jelenséget.
Elbúcsúzott gyermekétől: kiszállt a M1RA mögül Michelisz Norbert
https://formula.hu/parc-ferme/29182
Immár sem tulajdonosként, sem döntéshozóként nem vállal szerepet a M1RA versenycsapat működésében Michelisz Norbert. A hírt ő maga közölte saját blogjában.
A WTCR 2019-es bajnoka Bári Dáviddal karöltve 2017-ben alapította meg a saját kislányáról elnevezett túraautós csapatot, amit eleinte még közelről igazgatott, ám ahogy a csapat fejlődött, az alapítója úgy vonult egyre inkább a háttérbe. Michelisz mostanra döntött úgy, hogy teljesen kiszáll a gárda mögül, és figyelmét a WTCR kiélezett bajnoki idényére fordítja. Az erről szóló blogbejegyzés itt olvasható.

Defektes balesetek és szélárnyékos csaták: a legjobb bakui onboard felvételek
https://formula.hu/parc-ferme/29180
Megérkezett a szokásos válogatás a fedélzeti kamerás videókból az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után, benne természetesen többek között Lance Stroll és Max Verstappen balesetével, valamint számos előzéssel. A videó átkattintás után tekinthető meg:
Az olimpiától is függhet, hogyan alakul ősszel az F1-es naptár
https://formula.hu/parc-ferme/29179
A koronavírus-járvány alakulása miatt még mindig eléggé képlékeny a 2021-es Formula-1-es menetrend: bár szeptember közepéig az európai fordulók nagyjából biztonságban vannak, az ázsiai és az amerikai túra már sokkal bizonytalanabb – olyannyira, hogy néhány napja biztossá vált a Szingapúri Nagydíj elmaradása. Szingapúrba az Orosz és a Japán GP közé látogatott volna el mezőny, csakhogy utóbbi futam helyzete is kérdéses még, a sorsa pedig nagyban függhet attól, hogyan tudja az ország megrendezni a másfél hónap múlva esedékes nyári olimpiát. Emellett a fő kérdőjel még Ausztrália körül van, legalábbis az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint:
„Nem könnyű, de vannak terveink, mit csináljunk attól függően, hogyan alakul a helyzet” – nyilatkozta az idei versenynaptár lehetséges változásai kapcsán a BBC-nek. „Könnyű lenne azt mondani, hogy már ma be tudjuk jelenteni Szingapúr helyettesét, de mi van, ha Japán is kiesik? Márpedig Japán csak az olimpia után fogja ezt tudni. Ausztrália esetén a hónap végén várunk híreket. Szóval különböző kombinációk vannak, és bár nem egyszerű, valahol szép kihívás ez.”
Domenicali hangsúlyozta: továbbra is ragaszkodnak a 23 futamos terveikhez. A Szingapúri Nagydíj kiesése után szóba jött forgatókönyvként az egyszer már elhalasztott Török vagy Kínai Nagydíj beugrasztása, ahogy az is elképzelhető, hogy az Egyesült Államokban rendezzenek plusz egy versenyt – akár Austinban duplázva, akár visszahozva Indianapolisba a menetrendbe –, főleg annak fényében, hogy pillanatnyilag Mexikóban és Brazíliában sem fényes a járványügyi helyzet.

fotó: DPPI
Miért kérte a Red Bull a piros zászlót?
https://formula.hu/parc-ferme/29176
Bár az F1-es összeesküvés-elméletek hívei szerint a vasárnapi piros zászló legfőbb célja Lewis Hamilton megsegítése volt, a teóriát „jelentősen gyengíti”, hogy a Red Bull tett javaslatot ennek belengetésére… Többek között erről is beszéltünk a Formula Podcast futamértékelő adásában!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Perez olyat ért el, amit senki más a hibrid érában
https://formula.hu/parc-ferme/29178
Sergio Perez győzelmével ért véget a hétvégi Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj, ezzel pedig olyat vitt véghez, amit 2014 óta senki: ő lett az első a hibrid érában, aki két különböző csapattal is nyerni tudott! A mexikói tavaly decemberben a Szahíri Nagydíjon még a Racing Pointtal szerezte meg első sikerét – egyébként napra pontosan fél évvel a mostani bakui diadal előtt. A turbókorszak többi győztese – Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Kimi Raikkönen, Charles Leclerc, Pierre Gasly – mind egy-egy istállóval tudtak csak győzni.

fotó: DPPI
Még a leggyorsabb körért járó pluszpontot sem kaphatta meg Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/29177
Nem sok szó esett a leggyorsabb körről az Azerbajdzsáni Nagydíj folyamán. A verseny legjobb köridejét Max Verstappen futotta meg a 44. körben, csupán két fordulóval balesete előtt, 1:44,481-es eredménnyel. Így neki járt volna az egy pluszpont, csakhogy létezik egy kitétel, miszerint a versenyzőnek a legjobb tíz között kell végeznie, hogy jogosult legyen a pluszpontra. Verstappen így nem is 25-öt, hanem 26 pontot bukott el a defekttel…
A leggyorsabb körért járó pont 2019-es bevezetése óta ritkán merült fel ez a probléma: eddig csupán kétszer fordult elő, hogy nem osztották ki a bónuszpontot. A bevezetés évében Szingapúrban Kevin Magnussené volt a leggyorsabb kör, aki csak 17. lett a Haasszal, pár futammal később, Brazíliában pedig Valtteri Bottasé, aki műszaki hiba miatt kiesett. Ezekben az esetekben más szériákkal, például a Formula-2-vel ellentétben a pluszpontot nem örökli meg másik versenyző.
Nem győzzük dicsérni Vettelt és az Aston Martint!
https://formula.hu/parc-ferme/29175
Hallgatóinkhoz hasonlóan mi magunk is Sebastian Vettelt találtuk az azeri hétvége legjobbjának, de az Aston Martin formajavulása mellett se mehettünk el szó nélkül…
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hatmillióért vehetjük meg ezt a bizonyítottan futamgyőzelemre esélyes Ladát
https://formula.hu/parc-ferme/29171
A magyar rali harmadosztályában induló Dénes Szabolcs döntött úgy, hogy megválik Ladájától - részletesen leírta, hogy mit tud a technika és azt is, hogy mennyit kér érte. Azt azért sajnáljuk, hogy őt már nem láthatjuk vele többet, idei egyetlen versenyét megnyerte vele.
Az Alpinestars rendben találta Quartararo szétnyíló ruháját
https://formula.hu/parc-ferme/29174
A Katalán GP legemlékezetesebb történése volt, hogy a hajrában szétnyílt Fabio Quartararo motoros ruhája, amelyből a francia a mellvédőt ki is dobta menet közben, s csak a futam végén tudta ismét felhúzni a zipzárt. A Monster Yamaha versenyzőjét a verseny után meg is büntették három másodpercre, mivel nem felelt meg annak a szabálynak, amely előírja, hogy a felszerelést, beleértve a motoros ruhát a pályán töltött teljes időtartam alatt megfelelő módon kell viselni. A vb-éllovas eleinte nem értett egyet a döntéssel, hétfőn viszont már elismerte, hogy szerinte is fekete zászlóval kellett volna kiinteni a versenyből.
Arra azonban nem tudott magyarázatot adni Quartararo, hogy mi okozta a ruhaproblémát. Ami a nagyobb talány, hogy a felszerelést gyártó Alpinestars kedden kiadott közleménye is úgy fogalmaz, hogy az első vizsgálatok után arra jutottak, hogy a ruha és a rajta lévő összes cipzár és egyéb az előírtaknak megfelelően működött. „Ráadásul a ruházat egyes kellékei, beleértve a légzsákot, sértetlenek voltak és rendben működtek. A légzsák nem aktiválódott a futam során, úgy működött, ahogy kellett neki, hiszen nem volt szó bukásról” – tették hozzá azokra a teóriákra reagálva, miszerint a légzsák véletlen aktiválódása válthatta ki a problémát. Az Alpinestars azért megjegyezte, hogy visszaszállítják a központjukba a francia ruháját, ahol még alaposabban megvizsgálják majd.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Íme, az első képek a szaúdi bokszépületről és paddockról
https://formula.hu/parc-ferme/29173
Nagyjából fél év múlva látogat el a tervek szerint először a Formula-1 mezőnye Szaúd-Arábiába. A vonalvezetést már ismerjük, a szervezők pedig most néhány renderelt képet közzétettek arról is, hogyan fog majd festeni a bokszépület és a paddockrész vadonatúj dzsiddai utcai pályán:
We've got six months until the newest race on our calendar!
— Formula 1 (@F1) June 8, 2021
Here's a taste of what the @SaudiArabianGP will look like...#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/msQgNFFNID
Webber sikolyát hallani kell Hamilton hibájánál – Rosberg nem is hagyta szó nélkül!
https://formula.hu/parc-ferme/29172
A korábbi többszörös nagydíjgyőztes Mark Webber a Channel 4 stábját erősítette a bakui hétvégén, a futam újraindításánál pedig elég – fogalmazzunk úgy – egyedi hanghatással reagált Lewis Hamilton elfékezésére:
Az F1 Instagram-csatornája is megosztotta a felvételt, ahol Webber volt williamses kollégája vicces-szúrós megjegyzést tett az ausztrálra: „Jobb, ha ezek után nem szólít Britney-nek többé!” – utalt arra a 2016-os vb-győztes, hogy Webber annak idején a külső megjelenése miatt Britney Spearshez hasonlította a németet.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Energiaitalos doboz, vizes flakon - ilyeneken mentek át az autók hétvégén Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/29170
A Formula-2 tett közzé erről egy rövid videót - volt itt minden a pályán hétvégén, az F1-en előkerülő faág és miegymás valószínűleg nem tett jót a Pirelliknek...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A dobogósok öröme – így szólt Perez, Vettel és Gasly rádiója a leintés után
https://formula.hu/parc-ferme/29169
A fergeteges és drámai Azerbajdzsáni Nagydíjat követően külön videót kapott a három dobogós helyezett, Sergio Perez, Sebastian Vettel és Pierre Gasly leintés utáni első rádiós beszélgetése. Meghallgathatjuk, hogyan reagáltak a mindhármuk számára kimagasló eredményekre.
Hamilton egyszeres világbajnok volt, amikor utoljára a mezőny végén ért célba
https://formula.hu/parc-ferme/29168
A múlt hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj több szempontból is drámaian alakult, hiszen a Mercedes egyetlen pilótájával sem szerzett pontot, a Red Bull pedig az élen álló autóját veszítette el egy defektből fakadóan. Az a tény különösen érdekessé teszi a bakui futamot, hogy az Ezüst Nyilak úgy nulláztak, hogy közben mindketten célba értek. Lewis Hamilton esetében két évtizedet kell visszaugranunk az időben, hogy hasonló esetet találjunk, ugyanis utoljára a 2009-es Német Nagydíjon intették őt le ennyire gyenge pozícióban, amikor még egyetlen világbajnoki címmel rendelkezett. Akkor a 18. pozícióban intették le, legutóbb pedig Nicholas Latifi büntetése miatt a 15. helyen értékelték őt - emlékezett vissza a Racefans.
Hasonlóan negatív eredményt ért el a Mercedes, amely csapatnak egy 55 futam óta íródó pontszerző szériája szakadt meg Bakuban. A rekordjuk nem ez volt, a 2012-es Brazil Nagyíj és a 2016-os Spanyol Nagydíj között 62 futamon át minden alkalommal legalább egy autójuk pontot szerzett.











