DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Az új bahreini pályacsúcs a fedélzetről

Lewis Hamilton 1:27,264-gyel nyerte a szombati időmérő edzést, ami a szahíri aszfaltcsík eddigi leggyorsabb köre. Íme az új rekord onboard felvétele (a videó átkattintás után indul):

Sainz versenyezni fog az Extreme-E-ben – az idősebb!

Talán ugyanannyira meglepő, hogy idősebb Carlos Sainz 58 évesen benevezett egy új versenysorozatba, mintha az F1-ben ténykedő fia tette volna ezt. Spanyol lapok ugyanis már tényként számolnak be arról, hogy a jövőre induló környezettudatos bajnokságban, az Extreme-E-ben a spanyol QEV Technologies csapat a Sainz-Sanz pilótapárossal áll fel, ugyanis idősebb Sainz csapattársa a szintén a tereprali világában ténykedő 35 éves Laia Sanz lesz.

Az Extreme-E kilenc csapata - amelyek között van saját istállója Nico Rosbergnek és Lewis Hamiltonnak is - egy-egy autóval rendelkezik majd a világ eldugott helyein zajló terepversenyeken, ám azt a férfi és a női pilótának is vezetnie kell majd, azaz egyenlő lesz a nemek aránya a mezőnyben. A hölgyek közül eddig a W Series-bajnok Jamie Chadwick, a motokrosszos háttérrel rendelkező amerikai Sara Price, valamint a raliversenyző Catie Munnings részvétele biztos a márciusban kezdődő szezonban.

sainz-sanz

Visszatért a pályára a Formula-E: Lotterer és a Porsche az élen!

Az augusztusi berlini őrület után most tért vissza a versenypályákra a Formula-E, a valenciai Ricardo Tormo versenypályán ugyanis megkezdődött a kollektív tesztelés a hetedik szezonra való felkészülés jegyében. Az autók a kamerák számára már bemutatkoztak, most viszont azonban a stopperrel is közelebbi ismeretséget kötöttek. A teszt első napja vizes pályán kezdődött, nyirkos körülmények között a délelőttöt Edoardo Mortara zárta az élen a Mercedes-technikát használó Venturival. Délután, száraz pályán aztán már André Lotterer állította fel az etalont a második szezonjára készülő Porschével. Mögötte a címvédő DS Techeetah két pilótája, Jean-Eric Vergne és Antonio Felix da Costa végzett (érdekesség, hogy a csapat csak tavasszal, az első négy verseny után veti be az új technikát), míg a negyedik a Virgin újonca, a Japánban az elmúlt években sikereket halmozó új-zélandi Nick Cassidy lett. 

A délelőtti etap végén a jaguaros Mitch Evans, a délutáni végén pedig a Venturi-újonc Norman Nato balesete csalogatott elő piros zászlókat. 

A tesztelés vasárnap is folytatódik, majd a hétfői pihenőnap után kedden zárul. A Formula-E hetedik szezonja pedig január 16-án startol Chile fővárosában a Santiago ePrix két futamával.

2_2

 

 

"Látványos" fedélzeti kamerás felvétel Stoffel Vandoorne Mercedeséből a délelőtti esőben.

Tavalyhoz képest 1,3 másodpercet lassult a Ferrari és a Haas

Egy 1-es szám a különbség a Ferrari 2019-es és 2020-as szombati bahreini teljesítménye között: Charles Leclerc és Sebastian Vettel tavaly az 1. és 2. rajtkockát szerezte meg Szahírban, másfél évvel később (fordított sorrendben) a 11. és 12. helyet. Az akkori pályacsúcsot érő 1:27,866-os pole-idő és Vettel mai Q2-es köre között nem kevesebb, mint 1,271 másodperc a különbség…

De még a Ferrarinál is többet lassult 2019-hez képest a szahíri pályán a Haas, amely 18-19. rajthelyet szerzett: 1,354 másodpercet buktak előző évhez viszonyítva. Még egy lassuló csapat van, a Ferrari harmadik motorpartnere, a 0,469 másodpercet veszítő Alfa Romeo.

Minden más erőforrást használó istálló gyorsult a 2019 tavaszi Bahreini Nagydíjhoz képest, a legtöbbet a Williams (2,465 másodperc), a Racing Point (1,434 mp) és a Red Bull (1,074 mp). A Mercedes 0,926 másodpercet javult, ezzel 0,324 másodperc hátrányból (a Ferrarihoz képest) 0,414 másodperc előnybe került (a Red Bullhoz képest).

Tervezz logót a magyar versenyzőknek és nyerj formulaautós tesztet!

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyző és már a nemzetközi színtéren is szárnyait bontogató Gender Racing Team kreatív nyereményjátékot hirdetett, amelyben akár komolyabb gokartos tapasztalatok nélkül, kiváló képzőművészként is formulaautós vezetési élményben részesülhet egy szerencsés. A csapat az alábbi felhívásában arra kéri a vállalkozó kedvűeket, hogy tervezzék meg a csapat két versenyzőjének, Berta Benjáminnak és Oliver Michlnek, valamint a gokartos ifjabb Gender Tamásnak a rajtszámukat is tartalmazó versenyzői logóját. A három legjobban sikerült alkotást a csapat az alábbi díjakkal jutalmazza:

1. Formula Renault 1,6 tesztvezetés

2. Egy profi gokartedzés a három versenyzővel

3. Részvétel a Gender Racing VIP-vendégeként a Hungaroringen a 2021-es versenyévad nyitófutamán és indulási lehetőség a Gender Racing Team színeiben egy online szimulátorbajnokságban

Határidő december 15. Minden egyéb részlet az alábbi Facebook-bejegyzésben.

A kreatív autósport rajongókat hívja egy kis alkotásra és játékra a Gender Racing Team! Tervezd meg BERTA Benjamin,...

Közzétette: Gender Racing Team – 2020. október 27., kedd

Hamilton, amikor a pályára szaladt a kutya: "Remélem, nem Roscoe az!"

Az alábbi videó igazi különlegesség, amelynek készítője úgy érezte, a pénteki események után még egy bőrt le lehet húzni a szahíri pályára a második F1-es szabadedzés során beszaladó kutyáról - természetesen nem a szó szoros értelmében. Ebben ugyanis meghallhatható az összes rádióbeszélgetés, amely a versenyzők és mérnökeik között zajlott a kutya miatt belengetett piros zászló pillanatában. Köztük van Sebastian Vettel gyorsan legendássá vált éneklése, valamint Lewis Hamilton címben idézett mondata is, akinek aggodalma nem is volt teljesen alaptalan, hiszen magával hozta kutyáját a paddockba.

Egyébként a bahreini pálya szombat délelőtt közölte, a helyi erőknek sikerült előkeríteniük az elkóborló ebet, akit már állatorvos is megvizsgált.

Szombatra enyhült a szigor: A versenyzők lebeszélték Michael Masit, hogy köridőket vegyen el

Szokatlan lépést tett a Bahreini Nagydíjon az FIA: pénteken még árgus szemekkel figyelték a pályahatárokat 4-es kanyarban, és elvették azokat a köröket, amelyekben a pilóták elhagyták nyomvonalat. 33 köridőt töröltek az első és második szabadedzés során, a csúcstartó Lewis Hamilton esetében ötöt is.

A pénteki versenyzői megbeszélésen a pilóták azt javasolták, vonják vissza a 4-es kanyarra vonatkozó ellenőrzést. Az Autosport beszámolója szerint Sebastian Vettel vetette fel először, hogy a múltban ebben a kanyarban sosem figyelték a pályahatárokat. Hamilton és mások azzal csatlakoztak a négyszeres bajnokhoz, hogy a 4-es kanyarban kevés idő nyerhető kiszélesítéssel, viszont a futamon előzési lehetőségektől foszthat meg a kanyarra vonatkozó szigor.

Michael Masi versenyigazgató ezt követően döntött úgy, hogy a 4-es kanyar elhagyása esetén nem vesznek el többé köridőt: már ez volt érvényben a szombati harmadik szabadedzésen. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, aki a pálya kiszélesítésével előz a futamon, annak vissza kell adnia a pozíciót.

Ricciardo csak akkor szólítja Hamiltont Sirnek, ha muszáj lesz

A brit sajtó legfelkapottabb F1-es híre volt az elmúlt napokban, hogy Lewis Hamiltont a Brit Birodalom Rendjének egyik legrangosabb kitüntetésére terjesztették fel, azaz újévkor lovaggá üthetik. A megtiszteltetésben a Brit Nemzetközösségbe tartozó országok tagjai részesülhetnek, így az ausztrálok is - Daniel Ricciardo sajnálja, hogy nem ő kapja meg elsőként a titulust a jelenlegi mezőnyből, és egyelőre hezitál abban a kérdésben, hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogja-e szólítani riválisát a jövő évtől.

"Váltottunk pár szót WhatsAppen Erzsébet királynővel" - kezdte Ricciardo a Sky-nak adott interjút, ezzel azonnal jelezve nyilatkozatának komolyanvehetőségét, - "és azt mondta, hogy eléggé hezitált, mert mindig is nekem akarta volna elsőként átadni ezt a kinevezést. De azt hiszem, nem lenne igazságos, ha elé furakodnék."

"Hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogom-e ezek után szólítani? Ez valójában egy nagyon jó kérdés! Legszívesebben azt mondanám, hogy nem, de ki tudja, lehet hogy ez nagy tiszteletlenségnek számítana. Lehet, hogy óvatosabbnak kell lennem, és tényleg Sir Lewisnak kell majd hívnom. Az első gondolatom a nem, mert kicsit furcsán hangzana, de ha a kezére csapnak annak, aki nem így mondja, akkor lehet, hogy eleget teszek majd a szabályoknak!"

Magyar csatorna is közvetíti a jövőre induló új túraautós bajnokságot

Az első teljesen elektromos hajtású túraautós versenysorozatként érkezik 2021-ben a Pure ETCR, amely egyedi lebonyolítást ígér páros küzdelmekkel és világsztár résztvevőkkel. A sorozat most bejelentette, hogy Magyarországon a Sport TV szerezte meg a bajnokság közvetítési jogait, így a népszerű sportcsatornán élő felvételek és összefoglalók is láthatóak lesznek, megtámogatva jelentős mennyiségű online tartalommal. A megállapodás Magyarország mellett Csehországra és Szlovákiára is vonatkozik. Ugyanakkor, mivel a bajnokság promótere az Eurosport Events, várhatóan az Eurosport is műsorára tűzi majd a versenyeket.

A múlt hónapban részt vettünk a Pure ETCR online bemutatóján, amely kapcsán további háttérinformáció az Autósport és Formula Magazin novemberi számában olvasható - többek között arról, hogy Michelisz Norbert is el tudná képzelni magát a mezőny tagjaként.

PUREETCR_Aragón2020_084-scaled

شكرا, شكرا, شكرا – Ezt mondják az F1-es versenyzők

Shukran, shukran, shukran, azaz köszönöm, köszönöm, köszönöm. Hogyan is lehetne szebben kalapot emelni a koronavírus-járvány alatt éjt nappallá tevő egészségügyi dolgozók fáradozása előtt, mint hogy F1-es versenyzők olvassák fel a hálálkodó üzeneteket számukra? - gondolták a Bahreini Nagydíj szervezői. Az alábbi, elég sablonos mondatokat tartalmazó videó viszont azon felül is szolgáltat érdekességekkel, hogy Kvjatnak és - természetesen - Raikkönennek meggyűlt a baja az eléjük rakott szöveg kiolvasásával. Megtanulhatjuk például, hogyan kell arab betűkkel leírni az F1-es mezőny tagjainak nevét!

Ricciardo Le Mans-t nyerhetett volna, de a Red Bull megakadályozta az indulását

Érdekes történetre derült fény a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. Daniel Ricciardo ugyanis elárulta, hogy már évekkel ezelőtt is kapcsolatba került Andreas Seidllel, aki jövőre a McLarennél lesz a főnöke, néhány éve viszont a Porschénél töltött be hasonló pozíciót.

Az ausztrált pedig szerették volna megnyerni a Le Mans-i projektjükhöz: Seidl maga is elismerte, hogy 2015-ben indulhatott volna Ricciardo a legendás 24 óráson – méghozzá azzal az autóval, amelybe végül Nico Hülkenberg ült be aktív F1-esként, s amellyel a német meg is nyerte a versenyt. Csakhogy a Red Bull akkor meggátolta ezt:

„Igen, voltak egyeztetéseink akkoriban” – idézi Seidlt az Autosport.com szaklap. „Sajnos akkor nem kapta meg az engedélyt arra, hogy csatlakozzon a projekthez. Érdekes tapasztalat lett volna nekünk és neki is. Az autó, amellyel indult volna, később meg is nyerte a Le Mans-t.”

ricciardo-2015-dppi

10:10-től F2-es futam, majd jön az F1 - íme a szombati program

Mutatjuk, hogy mikor érdemes bekapcsolni a tv-t szombaton:

10:10 Formula-2, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

12:00 - 13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:00 - 16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

tolják

fotó: dppi

Sainznak szerveznek külön tesztet, Ricciardónak és Vettelnek nem

A Ferrari új szerzeménye, Carlos Sainz csütörtökön beszélt arról: az egyetlen hivatalos 2021-es háromnapos teszt – amelyet Charles Leclerc-rel kell elfeleznie – biztosan kevés lesz ahhoz, hogy integrálódjon új csapatába: a megoldás egy privát gyakorlás lehet korábbi modellel. Pénteken, a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Mattia Binotto meg is erősítette: dolgoznak rajta, hogy Sainz januárban a csapat két évvel ezelőtti modelljét tesztelhesse.

„Az biztos, hogy másfél nap nagyon kevés idő. Nyilván próbálunk valamit szervezni Carlos számára, hogy gyorsíthassunk a csapatba való integrációján, a mérnökökkel, autóval, munkamódszerünkkel, folyamatainkkal való ismerkedésen. A szimulátor fontos lesz ebben a tekintetben, de próbálunk összehozni egy tesztet is január környékén egy korábbi autóval, hogy beilleszkedhessen és megismerhesse a folyamatokat és csapattagokat” – mondta Binotto az online sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.

A másik két csapatváltónak, a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardónak és az Aston Martinhoz pártoló Sebastian Vettelnek is ugyanennyi hivatalos tesztlehetőség jut, ennek ellenére leendő csapataik számukra nem intéznek privát tesztet. Andreas Seidl a McLaren Mercedes-motorra váltását nevezte meg kizáró okként, Otmar Szafnauer pedig arra hivatkozott, hogy a csapatnak nem áll módjában kétéves autót bevetni – hogy miért, nem részletezte, csak azt, hogy Vettel helyette sokat fog szimulátorozni.

Vettelé az év rádiózása: „Who let the dogs out?”

A Bahreini Nagydíj második edzésén egy pályára szaladó kutya okozott (másodjára) piros zászlós megszakítást, a Ferrari németje pedig le is csapta a magas labdát, s az év rádiózását produkálva elkezdte énekelni a Who let the dogs out? című slágert, hozzátéve, hogy ha tudja, hogy a kutyákat is beengedik a pályára, elhozta volna a sajátját is…

Amikor két autóra hat pilótát szerződtetett a Sauber…

Legutóbbi podcastadásunkban az F1 utóbbi évtizedeinek legnagyobb botrányait vettük sorra, és természetesen nem mehettünk el szó nélkül amellett, amikor a 2015-ös évadnyitó Ausztrál Nagydíjon egy sereg pilóta állította, hogy leszerződött a Sauberrel, az élükön a bíróságot is meglátogató Giedo van der Gardével. A vonatkozó részt 27:34-től hallgathatjátok:

 

F2: A rivális a pole-pozícióban, Schumacher csak tizedik

Közel két hónapos szünet után bahreini duplával zárul a Formula-2-es szezon. Mick Schumacher a bajnokság éllovasaként érkezett Szahírba, jelentős, 22 pontos előnnyel, üldözője, Callum Ilott viszont már a pénteki – szokásostól eltérően két F1-es szabadedzés közé beszorított – időmérőn elkezdte a felzárkózást, hiszen idei ötödik pole-pozíciója megszerzésével 4 pontot máris lefaragott hátrányából. Mick Schumacher több mint nyolc tizedmásodpercet kapott a másik Ferrari-akadémistától, szombaton 10:10-kor a 10. rajthelyről kell felzárkóznia.

Ilott mellől az első sorból az idei időmérőkön többször megvillanó Felipe Drugovich indul, a második sort Dan Ticktum és Marcus Armstrong alkotják. Még Schumachernél is rosszabbul alakult a kvalifikáció a pontverseny harmadik helyezettje, Yuki Tsunoda számára, aki megforgást követően lefulladt a pályán. A piros zászlót kiváltó incidensig nem volt gyorsköre, így a Red Bull protezsáltja csak a mezőny legvégéről indulhat.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
Callum Ilott UNI-Virtuosi 1:41.479  
Felipe Drugovich MP Motorsport 1:41.870 0.391
Dan Ticktum DAMS 1:42.047 0.568
Marcus Armstrong ART Grand Prix 1:42.052 0.573
Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1:42.065 0.586
Giuliano Alesi MP Motorsport 1:42.074 0.595
Nikita Mazepin Hitech Grand Prix 1:42.139 0.660
Jehan Daruvala Carlin 1:42.191 0.712
C.Lundgaard ART Grand Prix 1:42.259 0.780
10  Mick Schumacher Prema Racing 1:42.283 0.804
11  Louis Delétraz Charouz Racing System 1:42.316 0.837
12  Roy Nissany Trident 1:42.338 0.859
13  Pedro Piquet Charouz Racing System 1:42.481 1.002
14  R.Shwartzman Prema Racing 1:42.654 1.175
15  Jack Aitken Campos Racing 1:42.848 1.369
16  Théo Pourchaire BWT HWA RACELAB 1:42.967 1.488
17  Marino Sato Trident 1:43.170 1.691
18  Sean Gelael DAMS 1:43.191 1.712
19  Guilherme Samaia Campos Racing 1:43.286 1.807
20  Luca Ghiotto Hitech Grand Prix 1:43.366 1.887
21  Artem Markelov BWT HWA RACELAB 1:44.019 2.540
Yuki Tsunoda Carlin 1:57.048 15.569

 

Négy éve ezen a napon: Rosberg a világbajnok, Hamilton csak gratulálhat

2016. november 27-én koronáztak utoljára világbajnoknak olyan F1-es pilótát, akit nem Lewis Hamiltonnak hívtak. Nico Rosberg szinte tökélets szezont futott abban az évben, a végén pont annyit "koptatott" el az előnyéből, hogy bajnok legyen és bár Hamilton szándékosan lassan haladt és megpróbálta a többiek "ölébe lökni" csapattársát, ez nem jött össze - Rosberg megcsinálta, bajnok lett, Hamiltonnak pedig nem maradt más, mint a gratuláció.

Az F1 erről készített rövid videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Rali: Megvan a 2021-es hazai versenynaptár-tervezet

Itt vannak a futamok és hogy melyik osztály versenyezhet rajtuk:

 

vincze-bitto

fotó: Bitto Zsolt 

Ez a három pálya esélyes a kieső Vietnám helyére – az anyagiak (is) dönthetnek közöttük

A Formula-1 által néhány hete kiadott előzetes 2021-es versenynaptár rekordot jelentő 23 fordulót tartalmaz, ám az eredetileg a Vietnámi Nagydíjnak fenntartott április 25-i hely üresen áll. A szokatlan okokból elmaradó futam helyére így több pálya is pályázhat: az Olasz Automobil Klub elnöke, Angelo Sticchi Damiani szerint például Imola szeretné megkaparintani a lehetőséget. Mikor ennek lehetőségéről kérdezte a Gazzetta dello Sport az F1 sportigazgatóját, Ross Brawnt, a szakember azt is elárulta, kik vannak még versenyben: „Jó versenyt láttunk idén Imolában, ahogy Portugáliában és Törökországban is, szóval még minden nyitott. Meglátjuk, hogyan alakulnak a fejlemények.”

Brawn viszont azt is elismerte, hogy ezúttal az idei koronavírus-járvány miatti speciális helyzettel ellentétben a döntésben már jóval nagyobb szerepet fognak játszani az anyagi szempontok is: „Kétségtelen, hogy jövőre szeretnénk visszatérni a normál kerékvágásba, ezért kereskedelmi szempontból is alaposan mérlegeljük a dolgokat. Néhány ország jobb helyzetben van másoknál, mert jobb kereskedelmi ajánlatot tudnak tenni, s ezt számításba kell vennünk. A lehető leggyorsabban vissza kell térnünk a normál pénzügyi szintre.”

imola-f1-dppi

Kötelezővé teszik minden F1-es és MotoGP-pályán a fénypaneleket

Csütörtökön bejelentették, hogy 2022-től kezdődően minden Formula-1-es és MotoGP-s nagydíjnak otthont adó pálya számára előírás lesz a főként a zászlójelzéseket és egyéb fontos üzeneteket – például biztonsági autó pályára küldése – közvetítő LED-panelek felszerelése. Az F1-ben már most is rendszeresen használják ezeket (a MotoGP-ben még nem gyakori), ám eddig az F1 promótere szállította őket versenyről versenyre. Két év múlva viszont már az FIA Grade 1-es és a FIM Grade A-s minősítéshez is szükséges lesz a fénypanelek kihelyezése, ezzel is növelve azok biztonságát, míg 2023-tól már többek között a WEC és a Superbike-világbajnoki viadaloknak otthont adó helyszínek számára is előírják ugyanezt.

led-panel-1