DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Az F1 és az FIA is reagált a Mazepin-botrányra

Mi is beszámoltunk a minap a Nyikita Mazepin körül kialakult szexuális zaklatással kapcsolatos botrányról. Az Instagram-sztorijában egy lányt tapogató orosz pilóta tettei kapcsán a Haas már néhány óra elteltével közleményt adott ki, amelyben elfogadhatatlannak tartják jövő évi F1-es versenyzőjük tettét, de maga Mazepin is elnézéskérő üzenetet posztolt – sőt, a videóban szereplő hölgy is üzent.

Most az F1 és az FIA is közös közleményben reagált, ami nagyjából arról szól, hogy ők is elutasítják a versenyző cselekedeteit, de az ügy megoldását a Haasra bízzák: „Teljes mértékben támogatjuk a Haas F1 Team csapatát a pilótájuk, Nyikita Mazepin legutóbbi helytelen cselekedetei kapcsán. Mazepin nyilvánosan elnézést kért a helytelen viselkedéséért, az ügyet pedig a továbbiakban is a Haason belül fogják kezelni. Az etikai alapelvek, valamint a befogadó és sokszínű kultúrája a sportunknak bíz a legnagyobb jelentőséggel az F1 és az FIA számára.”

mazepin-dppi

Képeken Hamilton új csapatának festése

Megmutatta festését Lewis Hamilton új terepralis csapata. Az X44-re keresztelt alakulat az Extreme-E jövő márciusban rajtoló versenyszériájában indul azzal a céllal, hogy a mezőny részeként felhívja figyelmet a Földünket sújtó különböző környezeti katasztrófákra. A sorozatban igazi nagyágyúk sorakoznak fel: Hamilton egykori csapattársa, Nico Rosberg is saját csapatot alapított Rosberg Xtreme Racing néven, de ott lesz a rajtrácson többek között az ABT, a Chip Ganassi Racing és az Andretti United is.

Eo0GK1YXIAErGGU

Eo0GK1mWEAAVa6p

Alonso szorongatásától a szahíri győzelemig: Sergio Perez tíz legnagyobb pillanata

A múlt vasárnapi sikere kapcsán a Formula-1 YouTube-csatornája összegyűjtötte a mexikói pilóta tíz éve tartó F1-es karrierjének legemlékezetesebb momentumait (a videó átkattintás után indul!):

Videó: Az elmúlt tíz év tíz legnagyobb MotoGP-bukása

Marc Marquez tavalyi sepangi és idei jerezi balesete, Jorge Lorenzo Motegiben bemutatott repülése és barcelonai tarolása, a Le Mans-i Moto3-as káosz és az idei spielbergi horrorincidens – többek között ezek is szerepelnek az alábbi összeállításban (amely a YouTube-ra átkattintás után nézhető meg!):

Videón a Szahíri Nagydíj legjobb belső kamerás felvételei

Lando Norris kiváló helyezkedése, Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen óriási csatája, valamint Sebastian Vettel látványos megpördülése is helyet kapott a Szahíri Nagydíj után menetrendszerűen érkező összefoglalóban.

Túraautóban és ralikrosszban bajnok volt, a következő kihívás a Dakar lesz

Idei fő ellenfeléhez, Johan Kristofferssonhoz hasonlóan Mattias Ekström is részt vesz az Extreme E első szezonjában. Felkészülésként pedig rajthoz áll egy bakancslistás versenyén, a Dakar Ralin. A 42 éves svéd az X-Raid színeiben vesz részt a január 3. és 15. közti versenyen, de nem az autós, hanem az SxS kategóriában: a Yamaha YXZ1000R prototípust vezeti, melyet belépőszintként fejlesztenek maratoni terepralikra. Az egyszeres ralikrossz-világbajnok és kétszeres DTM-bajnok Ekströmnek Emil Bergkvist, korábbi junior ralivilágbajnok navigál.

„Mindig álmunk volt, hogy egyszer vezessünk a Dakaron. Rengeteg különböző versenyen indultam már életem során. A legjobb pedig, amit tehettem, az volt, hogy Svent (Quandt, az X-Raid csapatfőnöke) kérdezem meg, akit körülbelül húsz éve ismerek” – kommentálta a bejelentést Ekström. „Végre sikerült összeraknunk a büdzsét, ami az SxS kategóriában versenyzéshez kell, az X-Raid projektje pedig jó kiindulása alap. Nagyon várjuk a 2021-es Dakart, ami tökéletes felkészülés lesz az Extreme E szezonjára is, amely szintén Szaúd-Arábiában indul. Homokban, dűnéken én még sosem versenyeztem.”

Hero to zero: Leclerc a hullámvasúton

A Szahíri Nagydíj történéseit kiveséző podcastadásunkban a Ferrari monacóiját egyszerre magasztaltuk fel szombati és szedtük le róla a keresztvizet vasárnapi produkciója kapcsán - a vonatkozó részt 5:20-tól hallgathatjátok:

 

Alonso mellett Buemi és Kubica is visszafiatalodik a jövő heti teszt kedvéért

Miközben továbbra is áll a bál amiatt, hogy az FIA engedélyezte Fernando Alonsónak és a Renault-nak, hogy a visszatérésre készülő spanyol részt vegyen az Abu Dhabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén, miközben a McLarentől átigazoló Carlos Sainz nem teheti meg ugyanezt a Ferrarival, még két rutinos versenyző részvétele vált biztossá a jövő heti gyakorláson.

Egyfelől az Alfa Romeo megerősítette, hogy az F2-es ezüstérmes Callum Ilott mellett Robert Kubica kap majd lehetőséget a teszten (ahogy egyébként a hétvégi évadzáró első szabadedzésén is). Másfelől pedig a Red Bull is bejelentette, hogy a legutóbbi podcastunkban is említett pletykáknak megfelelően Sebastien Buemi vezetheti majd az egyik autójukat (a másikat pedig egyébként a Formula-2-ben szereplő Jüri Vips). Így már Alonso, Kubica és Buemi révén három olyan versenyző is részt vesz a teszten, akit bajosan lehetne fiatalnak nevezni…

buemi-dppi

Montoya és a McLaren újra egyesítik erőiket – az Indy 500-on!

Nem akármilyen bejelentést tett szerda délután az Arrow McLaren SP: 2021-ben Juan Pablo Montoya is elindul a színeikben az Indianapolisi 500 mérföldes versenyen! A kolumbiai számára sem a McLaren, sem az Indy 500 nem ismeretlen, hiszen a wokingi csapatnál szerepelt másfél évig a Formula-1-ben (érdekesség, hogy épp Indianapolisban futotta utolsó versenyét), míg a legendás viadalt kétszer is megnyerte – 2000-ben és 2015-ben.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok az Arrow McLaren SP-hez az Indy 500-ra. Remek történelmünk van a McLarennel az F1-es korszakomból, s már várom, hogy ezt tovább bővítsük jövőre Indianapolisban” – fogalmazott Montoya. A 45 éves versenyző 2017 után tér vissza a versenyre, amelynek 105. kiírásán a teljes idényt futó Pato O’Ward és Felix Rosenqvist csapattársa lesz majd.

montoya-mclaren-indy500

Megszólalt a lány a Mazepin-ügyben: Csak vicc volt!

A Haastól érkező határozott elmarasztalás és a pilóta bocsánatkérése után sem zárult még le Nyikita Mazepin „fogdosós” sztorija, az ugyanis tartogatott még legalább egy csavart azzal, hogy a videóban látható lány is megszólalt az üggyel kapcsolatban közösségi oldalán, megvédve a leendő F1-es pilótát, akivel elmondása szerint nagyon jó viszonyt ápolnak. Hangsúlyozta, hogy a felvétel nem az, aminek látszik.

„Hello srácok, csak szeretném mindenkivel tudatni, hogy Nyikita és én hosszú ideje jó barátok vagyunk, és az a videó egyáltalán nem volt komoly!” – írta a modellként is ténykedő Andrea.

„Teljes mértékben megbízunk egymásban, és ez az egész csak egy viccelődés volt egymás között. Én tettem föl a Storyjába a videót, csupán egy belső poénkodást részeként. Igazán sajnálom. A szavamat adom, hogy ő egy nagyon jó ember és sohasem tenne olyat, amivel bántana vagy megalázna engem.”

A szerdai nap legbizarrabb F1-es sztorijának előzményei az ominózus videóval együtt ITT és ITT találhatók.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Andrea D’lVal (@almadelcaribe) által megosztott bejegyzés

Utolsó helyről nyerni, avagy így küzdötte át magát a mezőnyön Perez

A Formula-1 hetvenéves története során először fordult elő az, hogy egy pilóta azt követően húzta be a győzelmet, hogy az első körben az utolsó helyen állt. Íme Sergio Perez küzdelmei és öröme a Szahíri Nagydíjról.

Kvjat kinyitja a markát, és hullik bele a pénz

Mindez azt jelenti, hogy sikerrel teljesítette az ötérmés kihívást: az Alpha Tauri orosza lefordított tenyérrel öt pénzérmét tett a kézfejére és az alkarjára, majd egy szélsebes mozdulattal máris a tenyerében tartotta őket. Varázslat? Inkább csak az F1-es versenyzők éles reflexeinek újabb bizonyítéka.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniil Kvyat (@danydk1) által megosztott bejegyzés

Meglepő név az újoncteszten: Az F2 22. helyezettje is lehetőséget kap

Az Abu Dhabi Nagydíjon követő december 15-i egynapos teszten a csapatok két autóval is részt vehetnek, melyekbe olyan fiatal versenyzőket ültethetnek, akik legfeljebb két F1-es nagydíjon vettek részt – külön engedéllyel néhány tapasztaltabb pilóta is jelen lesz, mint Fernando Alonso és Sebastien Buemi.

A jövő évi versenyzői ülésre is esélyes Formula-2-es bronzérmest, Yuki Tsunodát bevető Alpha Tauri második választása alighanem mindenkit meglep. A csapat egy másik japánnak, Marino Satónak ad lehetőséget, aki bár tavaly bajnok lett az Euroformula Openben, idén mindössze 22. helyen végzett a Tridenttel az F2-ben, egyetlen szerzett ponttal.

Franz Tost csapatfőnök úgy fogalmazott, Sato „erős munkát végzett idén az F2-ben, megérdemel egy próbát a Formula-1-ben”.

Raikkönen apja WC helyett inkább egy gokartot vett

Egy régebbi brazil dokumentumfilm meséli el a már-már hőseposzba illő történetet, miszerint a 80-as években a Raikkönen család még nem rendelkezett a házon belüli mellékhelyiséggel, amikorra pedig a családfő összekuporgatta a pénzt egy WC-re, úgy látta, hogy érdemesebb azt kisebbik fia, Kimi versenyzői karrierjének építgetésére fordítani, így inkább vett neki egy gokartot belőle. A történetet az alábbi videóban egy szomszéd és az azóta világbajnokká avanzsált pilóta bátyja, Rami is megerősítette. "Jó csere volt" - mondja.

A videó végén további ritkán látható felvételek kerülnek elő Raikkönen sorkatonaságban töltött napjairól.

Massa nem hagyja abba: bejelentette, hol versenyez 2021-ben

Felipe Massa sem kerülhette el a brazil autóversenyzők sorsát: a rend és fejlődés országának minden, magát komolyan vevő pilótájának meg kell fordulnia a nemzet legékesebb bajnokságában, a Stock Car Brasilban, és emellé tette le most Massa a garast 2021-re.

A 39 éves egykori F1-sztár az előző két szezont a Formula-E-ben töltötte, ahol viszont nem jöttek be a számításai: egyetlen dobogós helyet szerezve távozott a Venturitól és a sorozattól is. A csak brazil pályákon zajló, szinte csak hazai versenyzőket felvonultató, ám igen erős mezőnnyel rendelkező Stock Car Brasilban való részvételét az alábbi videóban jelenti be, "hazatérésként" bélyegezve meg a nagy váltást. Ebben a szériában pedig attól egyáltalán nem kell tartania, hogy túlkorosan érkezne: két korábbi F1-es társa, a 44 éves Ricardo Zonta és a 48 éves Rubens Barrichello a hétvégi szezonzáró előtt tagjai annak a hatfős társaságnak, akik még eséllyel pályáznak a bajnoki címre.

A Mercedes ott adott választ a csapattörlős sztorira... ahol mindenki keresi!

Közel egy napja tartotta lázban az F1 követőit az az abszurdnak tűnő kérdés, hogy miért is törölte ki a csapatbéli hovatartozására utaló nyomokat Valtteri Bottas és George Russel az Instagram-profiljáról - nem kell nagy összeesküvés-hívőnek lenni ahhoz, hogy egy ilyet célzásnak vegyenek a rajongók, hiszen a múltban is voltak már közelgő F1-es bejelentések, amelyeket - véletlenül vagy szándékosan - ilyen apró jelek árultak el. Hogy mi áll a dolog mögött, az továbbra sem világosodott meg, mindenesetre a Mercedes közösségi oldala a lehető legtalálóbb reakciót adta a kíváncsiskodóknak, hiszen ők is a hivatalos Instagram-profiljuk leírását módosították, méghozzá a következőre:

"Ez csak egy Instagram-szöveg. Nem kell túlgondolni. "

Az F1-ről álmodnak: Két fiatal formaautós az AFM stúdiójában

Lezajlott az Autósport és Formula Magazin decemberi stúdiófelvétele, két ifjú versenyzővel: a Gender Racing Team pilótái, a 17 éves Berta Benjámin és a 15 éves Oliver Michl tavaly még gokartoztak, első formaautós évük volt az idei, ennek ellenére mindketten több bajnoki címet nyertek Magyarországon, Ausztriában és a közép-európai zónában.

Az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradó december 13-án, 13 órakor kerül adásba a FIX TV-n.

Rossz hír a magyar MotoGP-rajongóknak: cseh sajtóhírek szerint lefújták a 2021-es brnói futamot

Hosszú ideje a Cseh Nagydíj számít a hazai MotoGP-fanok kedvenc (és Spielberg mellett a legközelebbi) úticéljának, viszont évek óta rebesgetik, hogy veszélyben van a brnói verseny sorsa. A pálya szerződése a MotoGP-promóter Dornával idén járt le, ám a koronavírus-járvány miatti zárt kapus rendezésért cserébe a hírek szerint 2021-ig meghosszabbították azt.

Ennek ellenére a néhány hete kiadott előzetes jövő évi naptárban nem szerepelt a Cseh GP, a helyén csupán kérdőjelek álltak. Mint kiderült, ennek oka az, hogy mivel az idei viadal során a versenyzők sokat panaszkodtak a pálya állapotára, a Dorna a rendezés feltételéül szabta, hogy fel kell újítani a brnói pálya aszfaltját, márpedig ennek költségeiről a naptár kiadásáig nem sikerült megállapodniuk az érintett feleknek.

Nos, úgy hírlik, hogy ez végérvényesen nem sikerült: a cseh lapok kedden arról számoltak be, hogy sem a város, sem a régió vezetése nem hajlandó állni a nagyjából 100 millió cseh koronára rúgó számlát, emiatt pedig törlik a jövő évi Cseh Nagydíjat. Hivatalos közlemény sem a brnói pályától, sem a MotoGP oldaláról nem érkezett még, szóval teljesen biztosnak ne vegyük a fejleményeket, de nagyon úgy tűnik, hogy 2021-ben nem lesz futam Brnóban. Egyes oldalak szerint egyelőre csak a város szavazott a költségek és a versenyrendezés ellen, a régió majd csak jövő pénteken fog.

Mindenesetre kérdés, hogy a három tartalékpálya közül melyik léphet a helyére: Portimao valószínűleg túl forró a nyár közepén, az indonéziai Mandalika Street Circuit még kész sincs (bár a Superbike-vb naptárában szerepel novemberi időponttal), az oroszországi Igora Drive viszont még logisztikailag logikus lehet a Finn Nagydíj után.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

motogp-brno-dppi_1

Csak teszt és más semmi? Váratlan befutó a Red Bullnál?

A Szahíri Nagydíjat kitárgyaló podcastadásunkban egy érdekes pusmorgásról is szót ejtettünk, amely alapján egy meglepő név is Alexander Albon és Sergio Perez riválisa lehet a 2021-es Red Bull-ülésért – nevezetesen Sebastien Buemi. Hallgassátok a vonatkozó részt 23:11-től (meg persze a teljes adást is!):

 

A Mercedes-káosztól Perezék örömkönnyeiig – így szólt a rádió a Szahíri Nagydíjon

Megérkezett a szokásos összeállítás a hétvégi futamról, amelyben a Mercedes bokszutcai blamája körüli rádiózásból is az eddiginél többet hallgathatunk meg, de az is kiderül, hogy Sergio Perez mérnöke igazi jósnak bizonyult, amikor az első körös ütközés után azzal nyugtatta a mexikóit, hogy már bármi megtörténhet... A videó a YouTube-ra való átkattintás után indul: