DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Hülkenberg B terve elég...érdekes

Mivel már kizárólag Lewis Hamilton ülésének sorsa nem hivatalos, Nico Hülkenberg számára aligha jut hely a 2021-es rajtrácson, azonban az idény közben három futamra is beugró német pilóta az Instagramon nyugtatott meg mindenkit, hogy bár a Red Bull ülését nem ő kapta meg, volt B terve.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Hoppá! Pereznek volt egy kis protekciója a Red Bullnál?

A mexikói pilóta egy Twitter-bejegyzésben árulta el, hogy korábban már dolgozott együtt Christian Hornerrel, a Red Bull jelenlegi csapatfőnökével, így talán volt némi segítsége Horner részéről, hogy megszerezze az energiaitalosok ülését 2021-ben. Sergio Perez ugyanis még 2009-ben versenyzett az Arden GP2-es csapatával, melynek tulajdonosa épp jelenlegi csapatfőnöke. Ugyan a dobogóra mindössze két alkalommal állhatott fel, de így is megelőzte csapattársát az összetettben, Edoardo Mortarát.

"Majdnem 12 év után újra együtt dolgozhatunk, haver. Köszönöm Christian Hornernek ezt a nagyszerű lehetőséget és Helmut Markónak is a belém vetett bizalmat. Azon leszek, hogy még egyszer bajnoki címhez juttassuk ezt a csapatot" - tweetelte Perez.

 

A verekedős gokartos vagy az Ausztrál Nagydíj törlése volt a nagyobb autósportbotrány?

Igen, itt van, megérkezett! Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában az idei év végén sem maradhatott ki hagyományos szezonértékelőnk, amelyben az év legjobb versenyzőit, csapatait, futamait, legemlékezetesebb pillanatait és legnagyobb balhéit szavaztuk meg és állítottuk rangsorba. Hisszük azt, hogy ezek azok a teljesítmények és emlékek, amelyeket a leginkább érdemes lesz elraktározni 2020-ból. Lapozzatok belénk! 

6ayfe8kp1zv60qbvp8ey_lg

Így mond köszönetet a Red Bull Mr. Külső Ívnek

Alexander Albont nevezi így a csapat, aki bár sokak szemében kegyvesztett versenyzőként lép vissza jövőre a Red Bull harmadik számú versenyzőjévé, az energiaitalosok az alábbi videóval emlékeztetnek rá, hogy micsoda megmozdulásokra is volt képes a thai akció közben.

Hamilton hozza el az F1-es hibrid technológiát az utakra (?)

Ezt sugallja legalábbis az alábbi reklámvideó. Miután Lewis Hamilton befejezte a versenyhétvégét és leadta utolsó interjúját, elköszön a csapattól, majd beül a Mercedes-AMG Project ONE névre keresztelt plug-in hibridautóba és visszakanyarodik vele a pályára. Kell ennél jobb reklámfilm a csillagos márka új sportautójához? (Lehetséges.)

Ismerkedj meg a Formula-E idei színkavalkádjával!

A teszek lezárultak, a hetedik szezon január 16-án kezdődik Santiagóban. Addig van még közel egy hónap memorizálni a csapatok festéseit - amiben szerencsére nincs sok változás az előző szezonhoz képest. Mindenesetre nézegessetek kecsesen mozgó FE-autókat galaktikus zenére közel 5 percig!

Raikkönen Abu Dhabiban nyújtott produkcióját díjazzák a finn tűzoltók

A szezonzáró F1-es hétvége második szabadedzésén Kimi Raikkönen alatt kigyulladt az Alfa Romeo, amit követően a finn haláli nyugalommal kapta ki az egyik pályabíró kezéből a tűzoltókészüléket, hogy bemutassa számára, hogyan kell szakszerűen elvégezni az oltást. A mutatvány megihlette szakavatott honfitársait is, hiszen az alábbi videót küldték a világbajnoknak. 

„Szevasz, Kimi! Itt Finnországban, a Helsinki Tűzoltóságon izgatottan követtük a tévében az Abu Dhabi Nagydíj edzését. A teljesítményed, miután kigyulladt az autód, példaértékű volt. Ezért szeretnénk neked ajándékozni egy teli tűzoltókészüléket és egy eredeti sisakot a Helsinki Tűzoltóságról, amik megvédenek majd a következő versenyeiden.”

Így érkezett meg az FIA-díjátadóra Max Verstappen

A nagy év végi összautósportos gála idén az online térben zajlott, de ez nem jelenti azt, hogy minden résztvevő a konyhából jelentkezett be. Max Verstappen a Monacói Autóklub székházában nézte végig a ceremóniát. Stílusosan, Honda NSX-szel, szmokingban érkezett, és kézhez vette a bajnokság harmadik helyéért járó trófeát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

 

A legjobb rádiózások az egész 2020-as évből

Egy tízes lista túl rövid lett volna, ezért a szezon húsz legjobb rádióüzenetét válogatta össze a Formula-1 YouTube-csatornájának stábja. Nem akarjuk lelőni a poént, csak annyit mondunk, hogy önostorozás, a csapat leteremtése és fiatal pilóták őszinte örömködése szerepel az első helyeken. (A videó a YouTube-ra átkattintás után indítható el.)

Az este, amikor Vettel bemutatta az olaszoknak a Jägermeistert

Ferraris búcsúhétvégéjén az F1 hivatalos csatornája összeült Sebastian Vettellel, hogy közösen idézzék fel a német vörösben töltött hat évének legemlékezetesebb pillanatait. Amik között voltak kellemes és kellemetlen emlékek is: az első közös győzelem a 2015-ös Malajziai Nagydíjon, komoly fegyverténynek számító siker 2018-ban Spában, a máig utolsó diadal tavaly Szingapúrban, vagy éppen a Hamiltonnal való szándékos koccanás a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, illetve a hirhedt táblacserélés másfél éve Montrealban. A német mindegyik történetet kiegészítette némi háttérinformációval, s ebből kiderült, hogy a legnagyobb bulit alighanem az első győzelem éjszakáján csapták.

"Nagyon érzelmes volt, amikor első alkalommal hallottam a német és az olasz himnuszt együtt a dobogón – rengeteg gyerekkori emléket hozott elő bennem. Ezt követően pedig fantasztikus esténk volt, szó szerint az összes italt elpusztítottuk a hotelben. Igen, az egy nagyon durva este volt, megismertettem az olaszokat a Jägermeisterrel" - fedte fel a cseppfolyós részleteket Vettel.

A videó a YouTube-ra való átkattintás után indul.

Ha már Maranellóban járt, természetesen az üléspróbát sem hagyta ki Sainz

Pénteken először töltött el egy napot a Scuderia főhadiszállásán, Maranellóban az istálló 2021-es igazolása, Carlos Sainz. A spanyolról elkészült az első kép Ferrari-logós csapatruházatban, de nem csupán megbeszéléseken és a sajtónak tartott online eseményen vett részt, hanem a csapat által közzétett képek tanúsága szerint az autóba is beült, amelyet méretre igazítottak.

A Ferrari kiemelte, Sainz csupán a harmadik spanyol, aki a csapat színeiben versenyez. Az egyik előd értelemszerűen Fernando Alonso, aki öt évet töltött az istállóval, a másik, az első Alfonso de Portago, a spanyol nemes, aki 1956-ban és 1957-ben versenyzett Ferrarival, legjobb eredménye egy második helyezés volt.

Idén is díjazták Raikkönent az FIA gálán

Kimi Raikkönen legutóbb két éve, F1-es világbajnoki harmadik helyezése apropóján jelent meg az FIA év végi díjátadó gáláján, és alkotott ott maradandót. Idén semmi hasonlóra nem volt lehetősége, egyrészt mivel csak virtuálisan tartották meg a gálát, másrészt pedig mert karrierje legrosszabb évét zárva csak a 16. helyen végzett a bajnokságban. Neve azonban így is előkerült a díjazottak között, a rajongói szavazáson alapuló Év akciója elismerés ugyanis hozzá került a Portugál Nagydíjon bemutatott rajtja és első köre révén, amely során tíz helyezést javított.  

 

Szokás szerint további különdíjakat is kiosztottak a bajnoki trófeák mellett. Az Év újonca az F2-ben első nekifutásra bajnoki harmadik helyet szerző, jövőre az Alpha Taurival az F1-ben debütáló Yuki Tsunoda lett, míg az Év személyisége díj az idén a versenyzésen kívül is különösen aktív Lewis Hamiltonhoz került. 

Jean Todt FIA-elnök pedig különdíjjal tüntette ki a Bahreini Nagydíj pályabíróit és orvosi csapatát a Romain Grosjean balesetekor tanúsított lélekjelenlétükért és elhivatottságukért.

Egy fiatal formulaautós, akinek George Russell a példaképe

Egy 17 éves versenyző, Berta Benjámin volt az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradó vendége decemberben. A Gender Racing Team fiatal pilótája Formula-4-es autóra cserélte a gokartot, és több bajnoki címet is megnyert első évében. A vele készült beszélgetés:

Loeb teszteli Hamilton autóját - ebből a kamerából különösen vérpezsdítő az Extreme-E!

Jelenleg Spanyolországban tartják a márciusban környezettudatos világkörüli útjára induló formabontó elektromos sorozat, az Extreme-E kollektív tesztjét, amelyen olyan, a sorozatban résztvevő világsztárok tekergetik a volánt a murvás pályán, mint Sebastien Loeb, Johan Kristoffersson vagy idősebb Carlos Sainz. Az alábbi videó egészen különleges, drónnal felvett kameraállása olyan, mintha egy videojátékot néznénk: a Lewis Hamilton csapatában, az X44-ben versenyző Loeb prezentálja, mire is képesek ezek a masinák.

Elképesztő alaposság: Formula-E-verseny Legóból!

Legó-játékkockákból sok mindent fel lehet építeni, na de hogy még egy komoly autóversenyt is a pályával, 12 autóval és a versenyzőkre emlékeztető figurákkal? Az alábbi videó erre tett egy díjnyertes kísérletet - természetesen kommentárral együtt! 

A cég ajándéka: Új Alfát kapott Raikkönen karácsonyra

Ilyen előnyei vannak, ha az ember az Alfa Romeo Racing versenyzője: Kimi Raikkönen kiválaszthatta, a gyártó melyik modelljét szeretné látni a garázsában. Raikkönen választása a Stelvióra esett, 280 lóerős kétliteres turbómotorral, Veloce felszereltséggel. Ráadásul az autót már most, karácsony előtt leszállították számára.

Button csapata is ott lesz a megújult DTM-ben

Kezd körvonalazódni a GT3-as szabályokra váltó Német Túraautó-bajnokság 2021-es mezőnye. Pénteken a Jenson Team Rocket RJN jelentette be részvételi szándékát a sorozatban: az alakulat résztulajdonosa Jenson Button, a 2009-es Formula-1-es világbajnok. Az istálló legalább egy McLaren 720S versenygéppel lesz jelen a rajtrácson.

A Button-féle csapat 2020-ban a brit GT-bajnokságban szerepelt, a koronavírus miatt távol maradtak a nemzetközi színtértől. Egy alkalommal, Silverstone-ban a korábbi világbajnok is rajthoz állt a csapattal – Buttonnak korábban, 2018-ban egy DTM-es vendégszereplése szintén volt.

Egyelőre négy csapat erősítette meg részvételét a 2021-es szezonban: az Abt Sportsline az első, amely a DTM korábbi istállói közül biztosan a mezőnyben marad, az Audi R8 LMS mellett voksolva. A GruppeM Racing Mercedesszel és a 2 Seas Motorsport ugyancsak McLarennel szintén a rajtrács tagja lesz.

Videó: hogyan működik egy F1-es kerékpisztoly?

Egy Formula-1-es szezon során számtalanszor látjuk működés közben a bokszutcai kerékcserékhez használt kerékpisztolyokat, a működésükről azonban ritkán esik szó. A Mercedes magáénak érezte a feladatot, hogy informáljon minket ezekről a kulcsfontosságú szereppel bíró eszközökről. A részletekbe Aaron Jeeves avat be minket, aki Valtteri Bottas bal hátsó kerekének rögzítéséért felel.

A Mercedes Super Gun 3-ra keresztelt megoldása a többi csapatéhoz hasonlóan sűrített levegővel működik, és elektronikus összeköttetésben áll a teljes bokszkiállást összehangoló "portállal". Amikor a szerelők megkapják a jelzést a kiállásra készülő pilótáról, körülbelül 10-20 másodpercük van elfoglalni a helyüket és odakészíteni maguk mellé egy tartalék pisztolyt. Apró érdekesség, hogy a pisztoly forgásirányával a szerelőnek nem kell foglalkoznia, az eszköz automatikusan váltja azt. A gyakorlások számán jól látszik, mennyire fontosnak tartják a mozdulatok tökéletes begyakorlását: a versenyhétvégéken csütörtöktől kezdve nagyságrendileg ötvenszer próbálják el a folyamatot.

Nemrég kirúgott versenyzője lett a Toyota új csapatfőnöke

Bejelentette a négyszeres világbajnok, Tommi Makinen utódját a Toyota Gazoo Racing WRC-részlege: kisebb meglepetésre egy másik finn, Jari-Matti Latvala veszi át a csapat vezetését. Latvala 2017-ben a visszatérő Toyota egyik versenyzője volt, és ő szerezte meg a márka első futamgyőzelmét, a 2020-as szezonra azonban nem tartotta őt meg a csapat. Nemrég még a 2021-es versenyzői visszatérésről beszélt, így váratlan fordulat, hogy mindössze 35 évesen őt nevezték ki csapatfőnöknek.

Latvala mellett szól, hogy ő a WRC történetének legtapasztaltabb versenyzője, a maga 209 rajtjával. A finn 18 ralit nyert a Ford, a Volkswagen és a Toyota színeiben, és háromszor lett második a világbajnokságon: 2010-ben Sebastien Loeb, 2014-15-ben pedig Sebastien Ogier mögött – akinek csapatfőnöke lesz jövőre.  

Az istálló egyben megerősítette, hogy változatlan pilótahármassal folytatja: Ogier, Elfyn Evans és Kalle Rovanpera lesznek a 2021-es versenyzők.

2021-re módosítanak a Spanyol Nagydíj vonalvezetésén

2021-re némileg megváltozik a Spanyol Nagydíj vonalvezetése, egészen pontosan annak 10-es kanyarja. A klasszikus barcelonai körön ez egy elnyújtott balos ív volt, ami egy hosszú jobbos kanyarban folytatódott, egy jó ütemű kombinációt alkotva. A kétezres években azonban először az F1, aztán a MotoGP is átváltott arra a szűkebb, szögletesebb változatra, amit biztonsági okokból rajzoltak a tervezők. Most úgy hírlik, visszatérhet a klasszikus kombináció modern változata, ami a régi és a most használt vonalvezetés között, a jelenlegi bukóterén keresztül vezethet.

A módosításon az FIA és a FIM közösen dolgozott így az autósok és a motorosok számára is ideális kanyarrá válhat.

Az alábbi képen jól látható a szóban forgó szakasz régi és új változata is, közötte a piros-fehérre festett bukótérrel.

131975545_3759017597481780_3823837361152497113_o