Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!
https://formula.hu/parc-ferme/2917
| Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye: | |||
| 1 | Vincze Ferenc /Kuti Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 03:12,8 |
| 2 | Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek | Ford Fiesta RS WRC | 00:00,1 |
| 3 | Lovász Pál / Mihalik Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:00,6 |
| 4 | Grzegorz Grzyb / Robert Hundla | Ford Fiesta RS WRC | 00:01,4 |
| 5 | ifj. Tóth János / Szőke Tamás | Peugeot 208 T16 R5 | 00:02,9 |
| 6 | Botka Dávid / Tóth Imre | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:03,5 |
| 7 | Turán Frigyes / Zsíros Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:03,9 |
| 8 | Jozef Béres jr / Répás Zoltán | Mini John Cooper Works WRC | 00:05,5 |
| 9 | Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | 00:05,5 |
| 10 | Balogh János / Holczer Dániel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:05,7 |
| 11 | Herczig Norbert / Igor Bacigal | Skoda Fabia S2000 | 00:05,8 |
| 12 | Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,0 |
| 13 | Krózser Menyhért / Buchholz János | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,1 |
| 14 | Matics Mihály / Zejda Viktória | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:06,1 |
| 15 | Kazár Miklós / Ferencz Ramón | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 16 | Trencsényi József / Verba Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 17 | Marozsi Zsolt / Szeles Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:07,0 |
| 18 | Nagy Mátyás / Nagy Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,1 |
| 19 | Pavel Valousek / Veronika Havelkova | Skoda Fabia S2000 | 00:07,7 |
| 20 | Osváth Péter / Farnadi Ágnes | Mitsubishi lancer Evo IX | 00:07,8 |
| 21 | Budavári Zoltán / Lukács Csaba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,9 |
| 22 | Igor Drotar / Vladimir Banoci | Citroen DS3 WRC | 00:08,6 |
| 23 | Rongits Attila / Hannus László | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,0 |
| 24 | Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr | Subaru Impreza S12B WRC07 | 00:09,2 |
| 25 | ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,7 |
| 26 | Hadik András / Kertész Krisztián | Ford Fiesta R5 | 00:10,2 |
| 27 | Tomas Kurka / Adam Skubnik | Mini John Cooper Works WRC | 00:10,6 |
| 28 | Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:11,1 |
| 29 | Fogasy Gergely / Berendi Dávid | Peugeot 207 S2000 | 00:11,3 |
| 30 | Ollé Sasa / Tóth Zsolt | Ford Fiesta S2000 | 00:11,6 |
| 31 | Kovács Antal / Istovics Gergő | Ford Fiesta R5 | 00:12,6 |
| 32 | Tomas Ondrej / Petr Tesinsky | Subaru Impreza WRX STi | 00:14,5 |
| 33 | Sebestyén István / Radó István | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:15,3 |
| 34 | Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka | Subaru Impreza WRX STi | 00:16,1 |
| 35 | Kurtos Róbert / Repka Róbert | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:17,0 |
| 36 | Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:22,6 |
| 37 | Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám | Skoda Fabia S2000 | 00:23,3 |
| 38 | Tomas Konecny / Lukas Sintal | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:26,0 |
| 39 | Vladimir Hanus /Slavomir Harabin | Skoda Octavia WRC | 00:31,4 |
Egy harapás Lewisnak, egy harapás Roscoe-nak – ugyanabból a süteményből
https://formula.hu/parc-ferme/27602
A kommentelők nagy része nem igazán lelkesedik ezért a videóért - Lewis Hamilton arról posztolt, hogy kutyájával, Roscoe-val közösen ugyanazt a süteményt fogyasztják el:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Toto Wolff, a Mercedes vezető cheerleadere
https://formula.hu/parc-ferme/27597
A világbajnok Mercedes YouTube-on futó sorozatában, amelyben 60 másodpercben mutatják be a csapat dolgozóit és azok munkakörét, most Toto Wolff került sorra, aki a poszt címében leírt módon mutatta be magát. A csapatvezető röviden elmondta, hogy egyfelől az irodában, másfelől a pályán dolgozik, és mindkettőt élvezi, hiszen bár az autó körüli mérnöki munkákhoz nem ért, emberekkel dolgozhat, az istálló sikereinek pedig az egyik fő kulcsa, hogy személyes kapcsolatok és bajtársiasság alakult ki a csapattagok között.
A gyilkos szalagkorlátok sötét F1-es története
https://formula.hu/parc-ferme/27594
Szerencsére rengeteget fejlődött a versenypályákat övező szalagkorlátok biztonsága a 70-es évekbeli bevezetésüktől Romain Grosjean bahreini balesetéig. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában azokat a szomorú eseteket idézzük fel az F1 történetéből, amikor a korlátok védelmező szerepük helyett halálos akadályoknak bizonyultak.

Az asztronauta, a bokszoló és a romantikus gitáros egy személyben
https://formula.hu/parc-ferme/27593
Ha valakitől ennyire búcsúznak, akkor tényleg távozik, kivéve, ha Felipe Massának hívják. De Danyiil Kvjatot nem úgy hívják, így valószínűleg nyomós okkal készített az F1 pályaakciós videója után az Alpha Tauri egy pályán kívüli válogatást is az orosz versenyző fénypontjaiból.
Hány vírusteszten esett át egy közönséges F1-es versenyző?
https://formula.hu/parc-ferme/27589
Nem nagyon történhetett idén semmi az F1-ben a szigorú vírusvédelmi intézkedések betartása nélkül. A szezonját júliusban megkezdő sport ugyanis a járvány terjedésének lassítása érdekében csak negatív PCR-teszttel rendelkezőket engedett be a paddockba, elrendelve, hogy legalább ötnaponként mindenkinek alá kell vetnie magát a kellemetlen procedúrának. Az F1 állandó utazó személyzetének tagjai, köztük a versenyzők számára így muszájból már rutinszerűvé vált a folyamat. Hogy az év során hányszor kellett pálcika alá feküdniük, arról Sebastian Vettel is csak közelítő sejtést tudott megfogalmazni a Blick kérdésére.
"A júliusi szezonkezdet óta nagyjából minden harmadik napon. Ha ezzel számolunk, akkor körülbelül 60 teszt jön ki. Szerencsére mind negatív volt" - mondta Vettel.
A tesztelés folyamatáról néhány versenyző képet is megosztott a szezon elején, ám ezek azóta eltűntek közösségi oldalaikról.

Olasz sajtóhírek szerint Zanardi kézmozdulatokkal reagál a külvilágra
https://formula.hu/parc-ferme/27598
A Formula-1-et is megjárt expilóta, a csaknem két évtizede egy balesetben mindkét lábát elveszítő Alex Zanardi még nyár elején szenvedett súlyos koponya- és arcsérüléseket egy kézzel hajtott kerékpárversenyen. Az azóta már többször is megoperált paralimpiai bajnokot jelenleg is a padovai kórház neurológiai osztályán kezelik, a Corriere della Sera olasz lap viszont biztató fejleményekről számolt be.
Az említett lap ugyanis úgy tudja, hogy Zanardi reagál a külvilágra: állítólag a kezével és a hüvelykujjával reagál hangokra az olasz legenda, aki kezet is tudott rázni a doktorokkal. Úgy hírlik, Zanardi a feleségét, Danielát is felismeri. Beszélni ugyanakkor nem tud, mivel az orvosok elővigyázatosságból nyitva hagytak egy lyukat a torkán.

Térdműtétje után kórházban lábadozik Jackie Stewart
https://formula.hu/parc-ferme/27591
A RaceFans.net szakoldal számolt be róla, hogy a hónap korábbi részében egy tervezett térdműtétet hajtottak végre Sir Jackie Stewarton. A Formula-1 háromszoros világbajnoka jelenleg is egy kórházban gyógyul, a várakozások szerint teljesen fel fog épülni. A legendás exversenyző vasárnap a BBC Év sportszemélyisége díjkiosztón – amelyen Lewis Hamilton eredményeit ismerték el – is a kórházi ágyáról jelentkezett be.

Ezt már vártuk: az idei F1-es rádiózások – alternatív értelmezésben animálva!
https://formula.hu/parc-ferme/27596
Néhány éve már hagyomány a Formula-1 YouTube-csatornáján, hogy a szezon legjobb csapatrádiózásait új kontextusba helyezik egy animált videó keretében. Az idei kiadás is fenomenálisra sikerült, kezdve a születésnapi meglepetésnek szánt Raikkönentől a székbe ragadó Verstappennen át a szülést levezénylő Gaslyiig – minden másodperce arany az alábbi videóban (ami átkattintás után nézhető meg):
Latifi zokon vette, hogy Russell csak kis üveg Nutellával szúrta ki a szemét
https://formula.hu/parc-ferme/27590
"Öt kilós kiszerelést is gyártanak belőle, de a szándék a fontos, azt hiszem..."
A Williams két pilótája karácsonyi ajándékkal lepte meg egymást a közel-keleti forróságban. A tarisznyákból több érdekesség is előkerült, nem hiányozhatott a Williams által idén kabalaállattá tett fekete kacsa sem, Russell pedig pizzára fókuszáló szakácskönyvet is kapott, aminek a csapattársától kapott korábbi kritika az előzménye.
Privát Superbike-világbajnoki Ducatin talált menedéket a MotoGP-ből kiszoruló világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/27595
Tito Rabat 2006 óta volt a gyorsaságimotoros-vb paddockjának állandó tagja, legnagyobb sikereit pedig a Moto2-es géposztályban érte el, ahol 2014-ben világbajnok lett. A MotoGP-ben 2016 óta versenyzett, öt év alatt viszont csak elvétve fért be az első tízbe, a legjobb eredménye pedig egy hetedik helyezés volt – igaz, teljesítménye főleg 2018-as silverstone-i súlyos lábtörése óta igen harmatos.
Noha az Esponsorama/Avintia Racinggel 2021-re is érvényes szerződése volt, Enea Bastianini és Luca Marini érkezése miatt – utóbbi a VR46-os támogatást is hozza magával – nem volt maradása a ducatis csapatnál, s így a MotoGP-ben sem.
Hetek óta valószínűsíteni lehetett, hogy a Superbike-világbajnokságon fog kikötni, méghozzá egy privát Ducati nyergében, s ezt hétfőn hivatalosan be is jelentették, azaz Rabat jövőre a Barni Racing versenyzője lesz a WSBK-ban. „Tudom, hogy nagyszerű csapat és motor áll majd a rendelkezésemre, köszönöm a lehetőséget a Barni Racing Teamnek és a Ducatinak” – mondta el a spanyol, aki természetesen már várja az első teszteket a V4-es Panigaléval. A Barni Racing privát alakulat létére valóban nem kutyaütő csapat, hiszen néhány éve több dobogós helyezést is szereztek Xavi Foresszel.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Hamilton négy kilót fogyott a koronavírus-fertőzése során
https://formula.hu/parc-ferme/27592
Lewis Hamiltonnál a Bahreini Nagydíjat követően diagnosztizálták a betegséget, amely miatt kénytelen volt kihagyni a Szahíri GP-t, a szezonzáró futamon viszont már negatív teszteredményeinek hála rajthoz tudott állni Abu Dhabiban. Pedig a hétszeres világbajnok saját bevallása szerint sem érezte tökéletesen magát, elmondása szerint főként úgy érezte, hogy nincs meg a megfelelő energiája. Most Instagram-sztoriban egy edzőtermi fotóhoz mellékelve azt is elárulta, hogy komoly súlyt is veszített a betegség miatt:
„Hat kilót fogytam az elmúlt két hónapban, ebből négyet akkor, amikor koronavírusos voltam. Rengeteg izmot veszítettem. Az erőmet illetően mélypontról indulok most, ami nem mókás, de eltökélt vagyok, hogy visszanyerjem az erőmet és újra százszázalékos legyek. Fájdalom nincs siker” – írta Hamilton.

A Red Bull úgy kérkedik az eredményeivel, ahogy a Porsche tette az 1983-as Le Mans-i 24 órás után
https://formula.hu/parc-ferme/27588
Bármi kapcsán is nézzük, tízből kilenc alkalom lehengerlőnek számít. A Porsche kategóriáján belül ilyen top 10-es végeredményt produkált az 1983-as Le Mans-i 24 óráson, a Red Bull pedig ugyanezt hozta az F1 leggyorsabb idei kerékcseréi között. Anno a német márka erre egy reklámot is felhúzott, vajon az energiaitalosok is ugyanezt fogják tenni?
A Porsche reklámja:
![OT] 1983 Porsche Le Mans Ad (x-post: r/funny) : formula1](https://external-preview.redd.it/yIbXfvrZcv_xSVdwEFsi4MNZNfnB-ElETmcSiiGl3Nw.jpg?auto=webp&s=08e8e6adb79bb7d0842a4c81fb4e949a767b3512)
Vettel és Hamilton kapcsolata a kölcsönös tisztelet mintapéldája
https://formula.hu/parc-ferme/27587
Végtelen elszántság, kíméletlen küzdőszellem, kifinomult technikai érzék - többek között ezek a jelzők juthatnak eszünkbe, ha egy F1-es világbajnokot jellemzünk. De mi az, ami a számokkal jól leírható sportteljesítmény mellett egy igazi klasszist jellemez? Hát nem a kölcsönös tisztelet az, ami az egyébként önérdekű versenyzést másik szintre emeli? Vagy ha úgy tetszik, mélyíti.
Ennek tökéletes példája Sebastian Vettel és Lewis Hamilton kapcsolata. Ők az utóbbi évtized két legmeghatározóbb alakja, a pályán voltak is összezördüléseik, azon kívül azonban mindig is a végtelen tisztelet sugárzott belőlük egymás felé. De beszéljen inkább ez a rövid montázs, amit az F1 készített róluk.
These two though... #F1 @LewisHamilton @ScuderiaFerrari @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/lpdP9optie
— Formula 1 (@F1) December 20, 2020
Akármeddig is versenyeznek az F1-ben, erre a párosra sokáig emlékezni fogunk.
Videón az F2 legjobb előzései 2020-ból
https://formula.hu/parc-ferme/27586
Három és fél percbe sűrítve láthatjuk a Formula-2 idei tz legjobb előzését. A videó átkattintás után indul el.
Ma lenne 85 éves Lorenzo Bandini
https://formula.hu/parc-ferme/27585
Lorenzo Bandini 1935. december 21-én született, ennek apropójából pedig elhoztunk nektek egy videót, amely bemutatja a tragikus sorsú olasz versenyző F1-es pályafutását. Aki nem ért angolul, ezen a linken el is olvashatja múltidéző rovatunk róla szóló cikkét.
Ki töltötte a legtöbb kört az élen?
https://formula.hu/parc-ferme/27584
A válasz nem túl meglepő: a hetedik világbajnoki címét szerző Lewis Hamilton. Összesen kilenc versenyző mondhatja el magáról, hogy legalább egy körön keresztül vezette valamelyik futamot a 2020-as szezonban, érdekesség, hogy a Mercedesszel egyetlen versenyt teljesítő George Russell a negyedik ezen a listán.

MiniDrivers: Mennyire mélyen volt idén a Haas? Ennyire!
https://formula.hu/parc-ferme/27583
A MiniDrivers nevű motorsportot karikaturizáló csoport tagjai elkészítették a Formula-1-es szezonzáró összefoglalóját is. Nézzétek csak:
Videó: A 2020-as F1-es szezon montázsa
https://formula.hu/parc-ferme/27582
Az F1 feltöltötte a 2020-as Formula-1-es szezon minden drámáját, örömét, felemelő és letaglózó pillanatát egyetlen négy és fél perces videóban. Számotokra mi marad meg leginkább 2020-ból?
Videó: Az elmúlt évek legnagyobb végsebességei
https://formula.hu/parc-ferme/27581
A YouTube-on találtunk egy gyűjtést, mely az elmúlt években elért legnagyobb végsebességű száguldásokat és előzéseket mutatja be a Formula-1-ben. Valtteri Bottas a 2015-ös Olasz Nagydíjon 363 km/órával száguldott egy előzés közben a célegyenesben.
Videó: Mick Schumacher útja az F2-es bajnoki címig
https://formula.hu/parc-ferme/27580
A Fomrula-1 YouTube-csatornájára került fel egy videó nemrég, mely a Formula-2-ben bajnoki ímig, ezáltal pedig az F1-ben a Haas üléséig jutó Mick Schumacher szezonját foglalja össze: