Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
A Haas már tudja, kiket ültetne autóba a szabadedzéseken
https://formula.hu/parc-ferme/30421
A tervek szerint jövőre életbe lép egy olyan szabály, miszerint a csapatoknak a pénteki első szabadedzéseken kötelező lesz az egyik autójukba fiatal pilótát ültetni, ezzel segítve az utánpótlásban szereplők közelebb kerülését a királykategóriához.
A nagycsapatoknak van kikből válogatniuk, és amíg nem egyértelmű, hogy tényleg ez lesz a forgatókönyv 2022-től, addig várhatóan nem is konkretizálnak semmit. A kisebb alakulatoknak, versenyzői akadémia híján azonban érdemes lehet előre gondolkodniuk. A Haas legalábbis ezt teszi, a csapatfőnök Günther Steiner ugyanis elárulta, merrefelé nézelődnek. „Jelenleg, ha ez tényleg bekerülne a szabálykönyvbe, akkor újoncoknak kellene lehetőséget adnunk, akik szerintem Ferrari-pilóták lennének. Még nem beszéltem a Ferrarival, ők kit szeretnének, és hogy van-e egyáltalán valakijük, de nekünk az lenne az elsődleges választás” – utalt a Ferrari-akadémistákra. Elsősorban Callum Ilott, Marcus Armstrong, Robert Svarcman és Arthur Leclerc jöhet így szóba, akiknek jövőre továbbra sincs esélyük Formula-1-es ülésre.

A Miami Dolphins NFL-mérkőzésén járt Russell és Albon
https://formula.hu/parc-ferme/30417
A néhány nappal ezelőtt kiadott versenynaptárral hivatalossá vált, hogy 2022-ben új helyszínként debütál a Formula-1-ben Miami, ahol a Miami Dolphins NFL-csapatának stadionja, a Hard Rock Stadium körül kialakított pályán fognak versenyezni a pilóták. Közülük ketten, név szerint George Russell és Alexander Albon – előbbi a Mercedes, utóbbi épp brit barátja helyét elfoglalva a Williams színeit fogja erősíteni jövőre – a minap el is látogattak a csapat aktuális mérkőzésére, amelyet Londonban, a Tottenham stadionjában rendeztek. A két F1-es a rajtszámának megfelelő mezt viselt a találkozó megtekintése közben.
Russell egyébként nemcsak az amerikaifoci iránt mutatott érdeklődést a napokban, hiszen nemrég Anglia Magyarország elleni labdarúgó-világbajnoki selejtezőjét is a helyszínen tekintette meg a Wembley-ben.
View this post on Instagram
Videó: Tömegbaleset a NASCAR texasi versenyén
https://formula.hu/parc-ferme/30419
A Texas Motor Speedwayre látogatott a NASCAR mezőnye a mögöttünk hagyott hétvégén, ahol egy újraindításnál hatalmas tömegbalesetnek lehettek szemtanúi a nézők: Bubba Wallace elvesztette az irányítást autója felett a verseny 31. körében, majd 14 autó csúszott egymásba mögötte a nem mindennapi tömegbalesetben. A futamot egyébként a Hendrick Motorsports egyik Chevrolet-jával versenyző Kyle Larsson nyerte csapattársa, William Byron előtt, a harmadik helyet pedig a Joe Gibbs Racing Toyotájával induló Christopher Gibbs szerezte meg.
Cáfolja a Petronas, hogy szakítana a Mercedesszel
https://formula.hu/parc-ferme/30420
Mi is beszámoltunk arról a pletykáról, miszerint a szezon végén szakíthat a Mercedes és több mint tíz éve őt támogató szponzora, a Petronas. A híresztelések szerint ugyanis a vb-éllovas istálló a szaúdi olajvállalattal, az Aramcóval pótolná a maláj céget – annak ellenére, hogy az információk szerint még több évig érvényes a Petronasszal kötött szerződésük.
Nos, ez utóbbit erősíti meg és egyúttal cáfolja a hétvégén felröppent pletykákat a Petronas hétfői rövid közleménye: „A Petronas és a Mercedes 2010 óta partnerek egy hosszú távú együttműködés formájában, amely mindkét fél számára előnyös. Tavaly meghosszabbították a kapcsolatunkat újabb többéves ciklusra, és büszkén folytatjuk a közös munkát azon, hogy csúcsteljesítményt nyújtsunk.”
A Petronas közleménye szerint tehát továbbra is támogatni fogják a Mercedest, így az Aramcónak aligha jut szerep – noha a társtulajdonos INEOS valóban kötődik szaúdi projektek kapcsán a céghez.

Hogyan lehet már Misanóban világbajnok Fabio Quartararo?
https://formula.hu/parc-ferme/30418
Azzal, hogy Fabio Quartararo az Amerikai GP-n 52 pontra növelte az előnyét Francesco Bagnaiával szemben, elérte, hogy akár már a második misanói futamon, az Emilia-Romagna-i Nagydíjon bebiztosítsa világbajnoki címét a MotoGP-ben. Mivel két verseny lesz még hátra, Quartararo előnyéből 50 vb-egységnek kell megmaradnia legalább – 50 pontos különbség esetén a pontazonosságnál a több győzelem mindenképpen a Yamaha franciájának kedvez –, amit röviden összefoglalva kétféleképp érhet el: vagy eleve ducatis riválisa előtt fut be, vagy a dobogós helyeken kívül tartózkodva közvetlenül vagy a még alacsonyabb helyezések esetén legfeljebb két pozícióval mögötte.
Mivel más motorosnak már matematikai esélye sincs, könnyű áttekinteni az egyes forgatókönyveket – szóval Quartararo már a mostani hétvégén világbajnok, ha:
- nyer;
- második lesz és Bagnaia nem győz;
- harmadikként zár és Bagnaia nincs az első kettőben;
- negyedikként intik le, miközben Bagnaia nem dobogós;
- ötödik vagy hatodik, Bagnaia pedig legfeljebb egy hellyel előzi meg;
- hetedik vagy rosszabb helyen fut be, miközben Bagnaia maximum két hellyel végez előtte.
Arról, hogy van-e még esélye Bagnaiának Quartararo ellen és hogy lesz-e bajnokavatás Misanóban, a Formula Motocast friss adásában is beszéltünk:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A DTM-főnök szerint ártott a bajnokságnak a botrányos idényzáró
https://formula.hu/parc-ferme/30416
Mint arról mi is többször írtunk, erősen vitatott jelenetek után dőlt el a Német Túraautó-bajnoksági idei összetett első helye a Norisringen. Az utolsó verseny startja után Kelvin van der Linde vetődött be Liam Lawson mellé, aminek ütközés lett a vége, így az addigi éllovas csak többkörös hátrányban folytathatta a futamot. Van der Linde aztán a harmadik esélyessel, Maximilian Götzcel is összeért, ám ott ő járt pórul, miközben a mercedesest elengedték márkatársai a hajrában, így végül megszerezte a bajnoki címhez szükséges győzelmet. Az indulatok azóta is forrnak, s a DTM-főnök Gerhard Berger sem elégedett:
„Nagyon rosszul aludtam az előző néhány éjszaka” – nyilatkozta az egykori F1-es pilóta a BILD hasábjain. „40 éve motorsportrajongó vagyok, a szívem pedig nem bírja elviselni az ilyen sok mesterséges pozíciócserét. Mindkét témakör, azaz a Mercedesek csapatutasítása és Van der Linde manővere, egyaránt nemcsak vitákat váltott ki, hanem kárt is okozott a DTM-nek. Rettenetesen sajnálom mindazokat, akik hozzájárultak idén ahhoz, hogy érdeklődést generáljunk a DTM iránt és fenntartsuk a kemény, de fair versenyzést az utolsó futamig, ahol a legjobb nyer. Sajnos ezt nem sikerült elérnünk a finálén, ez pedig hatalmas csapás ránk a rajongók szemében.”
Berger hozzátette: nem feltétlenül gondolkodnak el azon, hogy ismét betiltsák a csapatutasítás intézményét, azt ugyanakkor elfogadhatatlannak érzi, hogy nemcsak egy csapaton belül, hanem a Mercedes-partner istállók között is történtek pozíciócserék a futam végén Götz sikere érdekében.

Balesetválogatás: Amikor a Formula-E-ből roncsderbi vált
https://formula.hu/parc-ferme/30415
Az őszi szünetét töltő – a következő szezon januárban, Szaúd-Arábiában kezdődik – elektromos széria eddigi hét idényének legnagyobb baleseteit és ütközéseit gyűjtötte egy 12 perces videóba:
A legemlékezetesebb rádiózások az F3 2021-es szezonjából
https://formula.hu/parc-ferme/30412
A legjobb pillanatok, majd a legnagyobb előzések után elhozta a legemlékezetesebb rádióüzeneteket is az F1 YouTube-csatornája. Ideges, panaszkodó, örömükben éneklő és vacogó pilóták rádiós bejátszásai. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
A Zengő és Ekström a PURE ETCR első bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/30414
Franciaországban, a Pau-Arnos pályán fejeződött be az elektromos túraautó-széria első szezonja. Az utolsó napon három versenyző volt még esélyes a bajnoki címre: Mattias Ektröm (Zengő-Cupra), Jean-Karl Vernay (Hyundai) és Mikel Azcona (Zengő-Cupra).
A végső befutó Ekström lett, de nem egyszerű körülmények közt: a svéd a második szuperdöntőben ütközött, megforgott és defektet kapott. Kénytelen volt bokszba hajtani, ahonnan egy kör hátrányban tért vissza új abronccsal és sérült autója miatt jelentős hátrányban. Ekström tudta, hogy ha a táv 75 %-át teljesíti, akkor pontokat kaphat. Így az ötödik pozícióval meglett a bajnoki cím – négy ponttal Vernay előtt.
A két szuperdöntőt Vernay és Agusto Farfus nyerte: az összpontszámot tekintve a francia lett a hétvége legjobbja, így a PURE ETCR-ben és a WTCR-ben is győzni tudott egy napon. Farfus végzett a második, Azcona a harmadik helyen: a spanyol a pontversenyt is harmadik helyen zárta, hozzájárulva a Cupra X Zengő Motorsport bajnoki címéhez a gyártók közt. A Romeo Ferraris – M1RA együttműködés második lett, a Hyundai Motorsportnak a harmadik pozíció jutott.
Levette a kesztyűt menet közben, 1000 eurós büntetés járt érte
https://formula.hu/parc-ferme/30413
Szigorú pénzbírságot osztottak ki a WTCR-ben a második futamot megnyerő Jean-Karl Vernay számára. A Hyundai franciája a hazai versenyen szerzett győzelmet követően a levezető körben eltávolította tűzálló kesztyűijét. Ezt a versenyfelügyelők potenciális biztonsági veszélynek minősítették, és 1000 euró pénzbüntetést, valamint egy bünetőpontot osztottak ki Vernay-nek.
Kiszabtak a Rali-világbajnokságon is egy hasonló, nem versenyszituációért járó pénzbüntetést. A Katalán Ralin végül negyedikként célba érő Sebastien Ogier a hatósággal került összetűzésbe: a verseny egyik összekötő szakaszán a leállósávban előzött, majd nem állt meg az őt kiintő rendőr jelzésére. Ez 2000 euró bírságot érdemelt.
A nyolcadik vb-címére pályázó Ogier kifejezetten gyakran kap csekket: szintén Spanyolországban pénteken 200 euróra bírságolták, amiért az overallon kívül hordta a balaklavát, Finnországban 800 eurót kellett kifizetnie rosszul becsatolt sisakja miatt, Horvátországban pedig 7000 euróra büntették és fél évre felfüggesztve eltiltották a rali alatt történt közúti ütközés miatt.

Videó: A Formula-3-as szezon 10 legnagyobb előzése
https://formula.hu/parc-ferme/30409
Dennis Hauger nyerte az F3-asok idei bajnoki címét, amit már két versennyel a szezon vége előtt be is biztosított. Az Orosz Nagydíj helyszínén búcsúzó utánpótlás-kategória legszebb előzéseit válogatták össze nekünk az F1 YouTube-csatornáján. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Utolsó születésnapját ünnepli a mezőny tagjaként Kimi Raikkönen
https://formula.hu/parc-ferme/30408
A finn már jó ideje a mezőny legidősebb tagja, az idény végén azonban végérvénysen visszavonul 2007 világbajnoka, így a mai az utolsó születésnapja, amelyet még úgy ünnepelhet meg, hogy a Formula-1-es mezőny aktív tagja. A 42 éves Jégembert 10 legszebb megmozdulásával szeretnénk köszönteni születésnapja alkalmából! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
WTCR: Vernay-győzelem és Michelisz-dráma a második futamon
https://formula.hu/parc-ferme/30411
Két hazai versenyző, Yvan Muller és Jean-Karl Vernay indultak az első sorból, Michelisz Norbert pedig – aki az első versenyen a hetedik helyen végzett – a harmadik helyről várhatta a második futam rajtját. A lámpák kialvását követően Vernay átvette a vezetést, mögötte Muller és Michelisz fordultak ki az első kanyarból.
Csakúgy, mint a fordított rajtrácsos versenyen, a főfutamon is vonatozás kezdődött ezt követően Pauban, annyi talán említésre méltó, hogy az első négyes – Vernay, Muller, Michelisz és Urrutia – eléggé elszakadt a többiektől. Az egyetlen akciót Tarquini mutatta meg, aki a sikánban előzte meg a hibázó Girolamit. Öt körrel a vége előtt a Mullert üldöző Micheliszt megtolta Urrutia, de a magyar versenyző megtartotta harmadik helyét.

A Hyundai valamilyen műszaki gonddal küzdhetett, mivel Michelisz autójának egyszerűen nem volt végsebessége az egyenesekben, emiatt föltorlódtak mögötte többen is és kisebb lökdösődés vette kezdetét. Aztán három körrel a vége előtt már nem bírta maga mögött tartani az urguayit, Michelisz lendületet vesztett, így Vervisch is elment mellette.
Újra föltorlódtak a Hyundai mögött a többiek, s Guerrieri kiütötte a sikánban a gumibálát, ami miatt bejött a safety car. A versenyigazgatóság így egy körrel megtoldotta a futamot, ezt követően pedig a bajnoki éllovas Ehrlacher miközben megpróbálta megelőzni honfitársunkat hibázott, ami után Guerrierivel is összeakaszkodott.
A futamot végül Jean-Karl Vernay nyerte, második lett Yvan Muller, majd Urrutia lett a harmadik, Vernay a negyedik, Ehrlacher pedig végül a célvonalon előzte meg Micheliszt, aki így csak a hatodik lett.
WTCR: Vervisch nyerte az első futamot, Michelisz 7.
https://formula.hu/parc-ferme/30410
A szombati időmérőn harmadik helyet szerzett Michelisz Norbert, ezzel a magyarok közül ő szerepelt legjobban, a fordított rajtrácsos első versenyen jól rajtolt a hyundai-os – a hatodik helyen fordult el, miközben Tiago Monteiro összetörte a Hondát a rajtnál, miután Yann Ehrlacher-val ütközött, de Yvan Muller is hamar kiesett a versenyből. A biztonsági auót kiállását követően Vervisch és Björk álltak a mezőny élén.

A verseny felénél két Cupra is műszaki hiba miatt búcsúzott, majd öt körrel később Vernay elment Michelisz mellett, így a hetedik helyre csúszott vissza a magyar versenyző. A manővernek eléggé csapatutasítás szaga volt. Igazán említésre méltó esemény nem nagyon történt a hátralévő néhány körben: Vervisch nyerte az első versenyt, a második helyen Björk végzett, a további sorrend pedig Tarquini, Guerrieri, Girolami, Vernay, Michelisz, Ehrlacher volt az első nyolcat illetően. Tassi Attila a 12. pozícióban zárt, míg a harmadik magyar Boldizs Bence épp csak lemaradt a pontszerzésről, és 16.-ként futott be.
Perez világbajnok autóval bemutatózott Dallasban
https://formula.hu/parc-ferme/30407
Az USA Nagydíjat megelőzően a texasi Dallas felé vette az irányt a Red Bull csapatának egy része, hogy a Formula-1-et népszerűsítvén tartson egy bemutatót az istálló tíz évvel ezelőtti, 2011-es világbajnok versenygépével. Ahogyan a mondás tartja: "Texasban minden nagyobb" - nos, még talán a fánkok is! Nem ő az egyetlen azonba, aki néhány demo-kör erejéig megkap egy nagyra becsült versenygépet, hiszen Zak Brownnal való fogadásuk nyomán Daniel Ricciardo is megkapja néhány kör erejéig példaképe, a NASCAR-legenda Dale Earnhardt 3-as rajtszámú autóját.
Everything's bigger in Texas, especially the donuts @SChecoPerez #RedBullDallasShowrun pic.twitter.com/OwguEWzfnh
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 16, 2021
Így locsolja a pezsgőt egy háromszoros Európa-bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30405
Harmadik bajnoki címét ünnepelhette a kamion Európa-bajnokságon Kiss Norbert. A Révész Racing versenyzője nagyszerű szezont futott idáig is, ezen a hétvégén pedig Misanóban vendégeskedik a mezőny, ahol már a szombati első futamon sikerült elérnie célját. Norbi természetesen önfeledten ünnepelt a leintés után, erről pedig az Instagram oldalán is közzétett egy igazán beszédes fotót.
View this post on Instagram
Quartararónál már csak a mikor a kérdés, nem a vb-cím ténye
https://formula.hu/parc-ferme/30378
Austini második helyével 52 pontra növelte előnyét Francesco Bagnaiával szemben Fabio Quartararo, így akár már a soron következő Emilia-Romagna-i Nagydíjon bebiztosíthatja a vb-címét. A Formula Motocast friss adásában arról is beszéltünk, hogy vajon ez tényleg megtörténik-e már Misanóban vagy el tudja-e még odázni a megkoronázást a ducatis – a szóban forgó részt 53:16-tól hallgatható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Különleges üzenetet kapott Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/30406
Október 16-án ünnepelte 24. születésnapját Charles Leclerc, ebből az alkalomból pedig a Ferrari is felköszöntötte őt. A monacói csapata egy igazán különleges videót tett közzé az Instagramon, ahol a pilótájuk megszokott 16-os rajtszámát, az életkorának megfelelő 24-esre cserélték és így kívántak neki nagyon boldog születésnapot.
View this post on Instagram
A Renault számára igazán emlékezetes a mai nap
https://formula.hu/parc-ferme/30402
2005-ben óriási meglepetésre már nem a Ferrari uralta az Formula-1-et, helyette a francia márka és a McLaren csatájáról szólt az év. Fernando Alonso már Brazíliában ünnepelhetett, miután megszerezte az egyéni világbajnoki címet, a Renault pedig a Kínai Nagydíjon vált a legjobbá a konstruktőrök között október 16-án.
Ha szerettek nosztalgiázni és ehhez hasonló tartalmakra vagytok kíváncsiak, akkor feltétlenül érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű csoportunkhoz.
.png)
Muller pole-ban, Michelisz pedig harmadik lett a francia időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/30404
Pau ad otthon a WTCR következő fordulójának, a kvalifikációra pedig úgy készülhetett a mezőny, hogy nagyon kicsik voltak a különbségek a szabadedzéseken. Az időmérő edzés előtti utolsó gyakorláson konkrétan a legjobb tíz versenyző négy tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest. Az első két edzésen a Lynk & Co örülhetett, miután mindkettőt megnyerték, a tempójuk pedig a folytatásban sem lett rosszabb. Noha nem volt teljesen sima az edzés, Gilles Magnus ütközése után ugyanis egyszer még a piros zászló is előkerült.
A Q3-ba aztán három pilótájuk is bejutott, Yvan Muller, Santiago Urrutia és Yann Ehrlacher triója mellett még Michelisz Norbert, valamint Jean-Karl Vernay vehetett részt az utolsó szakaszban. Itt végül Muller lett a leggyorsabb, mögötte a két Hyundai következett, Vernay a második, Michelisz pedig a harmadik lett, vagyis két hazai versenyző foglalta el az első két pozíciót. Ami a további magyar versenyzőket illeti, Boldizs Bence a 17. lett, viszont Tassi Attila a bíztató kezdés ellenére is pocsék időmérőt futott és csak a 18. helyen zárta a napot.
A folytatás holnap 10:15-kor az első futammal.



