DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

Marko: Tiltsák el a piszkos van der Lindét

A Red Bull főtanácsadója szerint feltétlenül el kellene tiltani a DTM-ben botrányos versenyzést bemutató Mercedes-pilótát. Szerinte nincs helye a pályán ilyen piszkos manővereknek, ráadásul sorozatban.

A közepesen izgalmas F1-es Török Nagydíj mellett az elmúlt hétvége a DTM szezonzárójának botrányától volt hangos. Ahogy arról már korábban is olvashattunk, az Audi színeiben versenyző Kelvin van der Linde a záró versenyhétvége mindkét futamán a vitathatónál jóval durvább manőverekkel lökdöste ki legnagyobb riválisait. 

A Red Bull által támogatott Liam Lawson (Maximilian Götzzel szemben) tizennyolc pontos előnnyel vághatott neki a szezon utolsó versenyének. De hiába indulhatott a szombati és a vasárnapi futamon is a pole-pozícióból, mindkétszer a hátulról érkező rivális, van der Linde látványosan kiütötte az első kanyarban.

A dél-afrikai világbajnok lehetett volna, amennyiben nyerni tud és Lawson nem szerez pontot. Az első napi manőveréért ötmásodperces büntetést kapott van der Linde, de Helmut Marko ezzel kicsit sem ért egyet, szerinte ugyanis eltiltást érdemelne a „piszkos manőverek” miatt a rivális, aki egyébként (a Mercedest vezető) Götznek is nekiment a zárófutamon, ott azonban ő húzta a rövidebbet.

Marko szerint nem simán bevetődött van der Linde, hanem az volt a célja, hogy kiüsse Lawsont mindkétszer


„Hát ha ezt nem minősítik szándékos balesetokozásnak, akkor a versenyirányítás nem megfelelően képzett ahhoz, hogy egyáltalán részt vehessen egy ilyen bajnokságban. Semmilyen kanyarban sem lehet ilyen mértékű és jellegű hibát véteni. Kelvin van der Linde részéről ez egy totálisan agyament manőver volt és már nem az első” – idézi Helmut Markót a Motorsport.com szakportál.

„Hockenheimben is belement Liam autójának hátuljába. Számomra ez kirívóan sportszerűtlen magatartás, amit haladéktalanul és megfelelően szankcionálni kellene. Egy ilyen embert el kell tiltani. A Formula-1-ben a meglevő rendszerben már annyi büntetőpontja lenne, hogy automatikusan egy futamtól el kellene tiltani.”

„Lawson azt mondta, hogy az első kanyarban mindkét napon ilyen balesetet okozni és mindkétszer ugyanazt a pilótát (a legnagyobb riválist) kiütni a versenyből, ez nagyon frusztráló és szerinte a legpiszkosabban versenyző srác, akit valaha is látott. Egyet kell, hogy értsek vele” – tette hozzá Helmut Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: