DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Mick Schumacher maga kérte az „MSC” rövidítést

Sokaknak szemet szúrhatott a bahreini teszt során, hogy a közvetítésben az „MSC” hárombetűs rövidítést használták az időmérő monitorokon a Formula-1-es bemutatkozásra készülő Mick Schumacher esetén. Ez eltér az általában megszokott gyakorlattól, hiszen a legtöbb esetben – hacsak nincs ilyen téren egyezés a mezőnyben – a versenyzők vezetéknevének első három betűje szokta alkotni a rövidítést, ahogy a fiatal német esetén is az „SCH-t” láthattuk a Formula-2-ben. Az „MSC” persze egyáltalán nem ismeretlen az F1-ben, hiszen Mick apja, a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher hosszú éveken át ezt használta, miután öccse, Ralf is már a száguldó cirkuszban szerepelt – sőt, ez maradt a rövidítése a visszatérését követően is, amikor már újra egyedüli Schumacherként volt jelen a rajtrácson.

Mick a teszt szombati napján elárulta: ő maga kérte, hogy apja ikonikus rövidítését használják az esetében. „Én akartam az MSC-t. Érzelmileg kötődöm hozzá. Szerintem mindenki másnak is jó érzés ránézni az eredménylistára és ott látni az „MSC” rövidítést” – idézi a Haas autójával saját bevallása szerint egyre jobban megbarátkozó pilótát a RaceFans.net szakoldal.

mick-schumacher-teszt-haas-1

Murray Walker még egy snookermérkőzést is elképesztően izgalmassá tudott tenni

Mi is beszámoltunk szombat este a szomorú hírről, miszerint 97 éves korában elhunyt Murray Walker, a brit Formula-1-es közvetítések legendás kommentátora. Az F1 hivatalos Twitter-csatornája remek összeállítással emlékezett meg a száguldó cirkusz nagydíjait évtizedeken keresztül közvetítő riporterről, aki számos emlékezetes pillanatot kommentált, hosszú éveken át az 1976-os világbajnok James Hunt társaságában:

 

Természetesen a részvétnyilvánítások során több emlékezetes Murray-momentum vagy tőle származó idézet is felbukkant. „Nem szoktam hibázni, csak jóslatokat mondok, amelyek egyből tévesnek bizonyulnak” – ez is a sokak által minden idők legnagyobb sportkommentátorának tartott Murray-től számazik. Az „F1 hangja” pedig egy ízben azt is megmutatta, hogy az autóversenyekhez képest nem túl intenzív (és ezt egyáltalán nem degradáló jelzőként használjuk, jelen sorok írója is kifejezetten kedveli ezt a sportágat) snookert is milyen beleéléssel tudta volna közvetíteni:

A teljes AlphaTauri fölveszi a vakcinát Bahreinben

Az AlphaTauri az első csapat, amely kijelentette, hogy él a bahreini kormány és a szahíri pálya által tett felajánlással és a helyszínen tartózkodó teljes csapatszemélyzettel felveteti a koronavírus-fertőzés ellen védő Pfizer-vakcinát. Az F1 irányítása arra az álláspontra helyezkedett, hogy nem áll előre az oltási sorrendben, a csapatokra és az egyénekre bízva, hogy élnek-e a Bahreinben kínálkozó lehetőséggel. Egyesek, mint Sergio Perez és Carlos Sainz szintén felvették a védőoltás első adagját, és voltak sajtóhírek arról, hogy a Ferrari és a Mercedes teljes csapata is így tehet, de Franz Tost, az AlphaTauri vezetője az első, aki ténylegesen megerősítette ezt egy teljes gárdával kapcsolatban.

"Nem tudom, Európában, különösen Ausztriában és Olaszországban meddig kellene még várnunk, hogy sorra kerüljünk, ezért örülünk a lehetőségnek" - mondta Tost, aki a döntését azzal indokolta, hogy felelősnek érzi magát a teljes csapat egészségéért. Az AlphaTauri a Bahreini Nagydíj leintését követően pár napot még az országban marad, hogy a csapattagok felvegyék a védőoltás második adagját is a távozás előtt.

00221003_514

 

A biztonsági autó sofőrje felfedte, hogyan mutat belülről az új Aston Martin

Ahogy arról mi is beszámoltunk, az F1 idén rendhagyó módon két különböző autógyártó biztonsági autóit fogja használni. A húsz éve szolgáló Mercedes mellé az Aston Martin csatlakozott, ami a Vantage típussal biztosítja majd a száguldó cirkusz egyes versenyeit. A széria hivatásos pilótája, Benrd Maylander Bahreinben az előszezoni teszt hétvégéjén megmutatta, hogyan is mutat az új járgány belülről.

Az alábbi videóból kiderült többek között, hogy:
- Az üléseket speciális változatokra cserélték;
- a fényhidat a középső konzolról kezelik;
- a rádiónak egy extra antennára volt szüksége az autón;
- a videó- és hangalapú kommunikációs rendszer az egész csomagtartót elfoglalja;
- Richard Darker navigátor munkáját két extra kijelző segíti az anyósülésen.

Csatlakozz a Formula Retro csoportunkhoz és oszd meg kedvenc F1-es történeted

Facebook-csoportunk tavaly óta várja minden olyan F1-rajongó csatlakozását, akit érdekelnek és lenyőgöznek a hőskor pilótái, versenyei, történetei. Ha te is közéjük tartozol, kattints ide!

retro_1_1 (1)

Nyolc hónap után újra motorra ült Marquez – még ha csak egészen kicsire is

Egyre biztatóbb fejlemények látnak napvilágot Marc Marquezzel kapcsolatban: a Repsol Honda pénteki közleménye alapján az orvosok szerint jól halad a spanyol motoros jobb felkarcsontjának gyógyulása, s a szakemberek immár engedélyezték számára az edzései intenzitásának növelését. Nos, a nyolcszoros világbajnok nem sokat teketóriázott: néhány órája még csak egy kerékpáros fotót osztott meg magáról, viszont nem sokkal később egy rövid videót is megosztott, amelyen egy minimotorral köröz – nyolc hónap után először.

Ez persze még nem jelent semmit, de egyre kevésbé tűnik kizártnak, hogy Marquez már a szűk két hét múlva esedékes évadnyitó Katari Nagydíjon is ott legyen a MotoGP mezőnyében… A december eleji harmadik műtét után közel féléves rehabilitációra számítottak a szakemberek, de az utóbbi hetek egyértelműen pozitív híreket hoztak a hondás versenyző kapcsán, aki néhány napja egy videointerjúban mondta el, hogy mielőtt MotoGP-motorra ülne, kisebb versenygépekkel fog előbb edzeni. Nos, ez meg is történt…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gyök nulla vagy Kovács? – Vettel esete az új logójával

Sebastian Vettelen nemcsak a zöld overall az új 2021-ben: a BWT-vel kötött együttműködés eredményeként sisakja is berózsaszínült, ráadásul egy egész kreatív egyéni szimbólum is felkerült a ruházatára: a monogramját körülvevő vonalakból V5 olvasható ki, ami a rajtszámára utal, és a német zászló sávjai is megjelennek.

Amikor a Sky Sports riportere kissé provokatív módon rákérdezett arra az elég egyértelműnek tűnő dologra, hogy mit keres egy V-forma a logó elején, Vettel bizonyította, hogy még ha a külseje meg is változott, a humora a régi maradt:

"Azért, mert a nevem Schmidt. Emiatt tettem rá a V-t."

EwTsO-wWgAgAiEl

EwTlfWvXIAQY8XR

Így gyakorolják a tűzoltást a monacói sportbírók

Bár még három hónap van májusig, aki Monacóban jár-kel, már lépten-nyomon az F1-es készülődés nyomaiba botlik: építik a bokszépületeket és az ideiglenes lelátókat. Sőt, ez nem is csak F1-es készülődés, hiszen idén a megszokott egy felvezetőesemény helyett kettő is bezsúfolódik még egy négyhetes periódusba. A tavaly elmaradt Historic Grand Prix-t az április 25-i hétvégén rendezik, a Formula-E Monaco ePrix-je május 8-án látogat a hercegségbe, a Formula-1-es Monacói Nagydíj pedig a május 23-i hétvégén tér vissza.

Az építkezés mellett már zajlik a pályabírói képzés is: az autómentési és a tűzoltási gyakorlatokról tett most közzé két videót a Monacói Autóklub.

 

 

 

Amikor a magyar versenyző egy a nézőtéren álló hölgyhöz lőtte be a féktávot

Gaál Pál, az 1970-es évek egyik legnevesebb magyar pályaversenyzőjét mutatja be az alábbi videó, amelyben a főszereplő egy érdekes esetet is megosztott, amikor a féktávok felmérésének fontosságáról beszélt. "Valakit kiszúrtam a tömegből, egy fehér ruhás hölgyet, és ez nekem jó volta féktávolság kezdési pontjának. Ez a fehér ruhás hölgy a nyolcadik körben sajnos odébb vonult, ebben a pillanatban elfogyott a féktávolság és csattant az autó..." 

Csúnyának tartja Schumacher rajtszámát egy F1-es szakértő

Martin Brundle nemes egyszerűséggel csúnyának nevezte a Mick Schumacher által idén választott rajtszámot. Az F1-ben debütáló német pilóta a 47-est választotta azonosítójaként, amivel a bahreini teszt péntek délelőttjén pályára is hajtott. A felkészülés közvetítése alatt a Sky Sports szakértője nem a pilóta ízlését ekézte, hanem arról beszélt, hogy az összes "jó" szám foglalt, így Schumachernek csak a gyengébbek jutottak. "Muszáj volt csúnyát választania, a legjobb számok már foglaltak" - magyarázta Brundle, hozzátéve, hogy a 47-es nem is érződik igazi Formula-1-es számnak.

A döntése kapcsán Schumacher elárulta, miért éppen erre esett a választása. "Nem igazán voltam benne biztos, melyiket akarom. A 4-est és a 7-est akartam, de azok nyilván foglaltak. Aztán arra jutottam, miért ne kombinálhatnám ezeket? A családom születésnapjainak összege 47, ez nem lehet véletlen. Ráadásul néhány rajongó azt mondta, hogy a 4 és a 7 azt jelenti, 'For Michael' (Michaelnek), ami nagyszerű, ezért ezt választottam."

Az utolsó mondat némi magyarázatra szorul: az angol szlengben 4-es számmal a birtokosviszonyt (-nak, -nek) szokták jelölni, a 7-es szám pedig Michael Schumacher világbajnoki címeinek számával egyenlő.

EwR7YcTWQAM3wZC

Videó: Hamilton ásott és piros zászlót okozott

A bahreini F1-es teszt második napjának első piros zászlóját Lewis Hamilton okozta, amikor közel két és fél óra elteltével a 13-as kanyarban kicsúszva elásta a Mercedest a kavicságyban. A péntek jelentős részét kukába küldö váltóhiba és ez az újabb időveszteség után aligha mondható, hogy simán alakul a szezonkezdés a címvédő csapat számára... 

Kövessétek a teszt élő szöveges közvetítését ide kattintva!

Így porolta le (vagy össze) magát az F1 a téli szünet után

Mondjuk a pénteken a mezőny dolgát megkeserítő homokviharban kicsit nehezebb volt az a bizonyos leporolási folyamat, mindenesetre a csapatok többsége problémamentesen teljesítette az első tesztnapot Bahreinben. Az F1 az alábbi videót rittyentette össze az első nap eseményeiről - átkattintás után indul.

Ismét osztozhat a tartalékpilótákon a McLaren és a Mercedes

A McLaren hivatalosan megnevezett tartalékversenyző nélkül teljesítette a 2020-as idényt, miután megegyeztek a Mercedesszel – amely akkor még nem volt a motorpartnerük –, hogy osztozkodnak a német gyártó kötelékeibe tartozó Stoffel Vandoorne-on és Esteban Gutierrezen. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a bahreini teszt helyszínén elárulta: ez az együttműködés 2021-ben is folytatódik, csak immár Vandoorne mellett a Mercedes másik Formula-E-pilótája, Nyck de Vries a vb-címvédő alakulat tartalékosa.

Vannak persze hétvégék, amikor a Formula-E-s kötelezettségek miatt Vandoorne és De Vries nem tud beugrani senki helyére az F1-ben, Toto Wolff Mercedes-főnök pedig elismerte: erre az esetre szeretnék megszerezni Nico Hülkenberget. A német tavaly több alkalommal is helyettesített koronavírus-fertőzött versenyzőt a Racing Pointnál, s úgy hírlik, ezúttal is alkalmazná őt ebben a minőségben az immár Aston Martinná alakult gárda. Hülkenberg tehát a korábbi híreknek megfelelően két csapat tartalékja is lehet – sőt, ha a McLarennel való együttműködés rá is kiterjed, akkor akár háromé is!

vandoorne-devries-dppi

fotó: DPPI

Melyik F1-es csapat hányt kört teljesített a teszt első napján?

Sokat ismételt frázis, hogy teszt alapján F1-es erősorrendet felállítani pusztán spekulációnak számít, hiszen senki sem tudja, melyik csapat milyen programot teljesített, mennyire fogta vissza magát és hasonlók. Mi sem ezt akarjuk elemezgetni, hanem egy a sebességnél sokkal árulkodóbb mutatóval foglalkozunk: a megtett körök mennyiségével. A tempóval ellentétben a megbízhatóságot (vagy annak hiányát) ugyanis lehetetlen titkolni, ebben az esetben a számok mindent elárulnak. Az alábbi táblázatot elnézve kiderül, mely csapatoknak van a legtöbb oka a bizakodásra. Hogy melyik istálló miért végzett ott, ahol, arra az összefoglaló írásunk ad választ.

EwSt9rVXAAQDW8B

Forrás: WTF1, Fotó: DPPI

Menni vagy nem menni a W Seriesbe? Ez itt a kérdés!

A Formula Podcast nőnapi különkiadásában alaposan körbejártuk a hölgyversenyzőket is megosztó témát, valamint beszéltünk az a nőknek dedikált helyet biztosító Extreme E-ről is. A vonatkozó részt 54:07-től hallgathatjátok:

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Az F1 elutasította, több pilóta viszont elfogadta a Bahrein által felajánlott oltást

A Bahreinben való tartózkodása alatt Sergio Perez és Carlos Sainz is beoltatja magát a Pfizer koronavírus elleni vakcinájával - közölte a Motorsport. A közel-keleti állam még az F1-es előszezoni teszt előtt felajánlotta a száguldó cirkusznak, hogy kivétel nélkül mindenkinek ingyen beadja a védőoltást, de az F1 mint szervezet ezt elutasította. A hírek szerint ennek ellenére több csapat és pilóta is kérne a vakcinából: a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull istállójának tagjai is jelentkeztek rá. Perez és Sainz az első két versenyző, aki ezt hivatalosan bejelentette, miközben a McLarennél versenyző Lando Norris például még nem döntött a kérdésben.

A járvány kitörése óta eddig hat versenyzőnél mutattak ki Covid-fertőzést, közéjük tartozik Perez és Norris is. Rajtuk kívül Lewis Hamiltont, Lance Strollt, Charles Leclerc-t és Pierre Gaslyt érintette a járvány.

fs217wdaeujrah4o4b1c_lg

A Red Bull még gyorsabb bokszkiállásokat szeretne

Már így is a Red Bull számít a bokszkiállások nagymesterének a Formula-1-ben, de az energiaitalosok tovább fejlesztenék magukat ezen a téren. Ennek érdekében szerződést kötöttek a Therabody nevű céggel annak érdekében, hogy a kerékcserét végző szerelők még jobb fizikai állapotban legyenek. Ezzel kapcsolatban Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy az F1 ugyan nem tűnik fizikai sportnak a szerelők számára, de kőkemény munkát végeznek azért, hogy fizikailag bírják a terhelést és hogy a lehető leggyorsabbak legyenek a bokszban.

A Therabodyval kötött megállapodás lényege, hogy a szerelők gyorsabban regenerálódjanak a folyamatos gyakorlás után, ne legyenek izomfájdalmaik - a cél az, hogy megdöntsék az eddigi 1,82 másodperces csúcsukat.

unnamed_2

fotó: Red Bull Racing

Csatlakozz Formula Girls csoportunkba és oszd meg te is a kedvenc képed!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

Egyúttal arra is biztatnánk a csoportba belépőket, hogy ossza meg a többiekkel kedvenc fotóit, amelyeken autók és hölgyek, férfiemberek két legnagyobb szenvedélye együtt szerepel.

2lkefm9nas70kjp8yp6z_lg

fotó: Rogosz Péter

Újabb orvosi vizsgálaton járt Marquez: mostantól még keményebben edzhet

Ahogy az a korábbi hírek alapján várható volt, ismét orvosi vizsgálaton esett át a 14 héttel ezelőtt harmadszor is megműtött Marc Marquez. A Repsol Honda rövid közleménye szerint a Samuel Antuña és Ignacio Roger de Oña doktorok által végzett klinikai és röntgenvizsgálatok pozitív eredményt hoztak, megerősítették a tavaly júliusban eltört, s azóta a második operáció után elfertőződött jobb felkarcsont állapotának javulását. Ennek megfelelően a nyolcszoros világbajnok mostantól fokozhatja az erősítő rehabilitációs programjának, magyarán az edzéseinek az intenzitását.

Arról egyelőre nem esett szó, Marquez mikor térhet vissza a MotoGP mezőnyébe. A két hét múlva esedékes évadnyitó Katari Nagydíj előzetes nevezési listáján ugyan szerepel a neve, de ez pusztán formalitás. Várhatóan csak néhány nappal a losaili nyitány előtt derül ki, hogy a spanyol valóban ott lesz-e a rajtrácson.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

marquez-edzes-repsol-1

Előkerült a rózsaszín: Vettel pink sisakot villantott

A Racing Point jól ismert színe helyett az Aston Martin sötétzöldbe öltözött, az eredeti rózsaszínből csupán néhány sáv maradt a fényezésen. Sebastian Vettel viszont gondoskodott arról, hogy a pink ne merüljön feledésbe: a négyszeres világbajnok sisakján a fehér alapot és a német zászló trikolórját átszínezték a rózsaszín különböző árnyalataira.

Vettel ugyanis személyes együttműködésbe lépett a pinket kölcsönző BWT-vel, és annak nagykövete lett. Az osztrák víztechnológiai cég kampányának célja elérhetővé tenni a tiszta ivóvizet a világ minden táján – ezt a küldetést jelzi a „Változtassuk meg a világot, kortyról kortyra” szlogen a sisak hátulján.

„Fontos a jövő, és meg kell tennünk a tőlünk telhetőt, hogy megvédjük a bolygót a gyermekek és fiatalok számára. Ezen a felelősségen mind osztozunk és együtt képesek vagyunk változtatni. Helyénvalónak érzem, hogy Formula-1-es versenyzőként hallatom a hangom ebben a tárgyban” – beszélt felelősségteljes nagykövetként Vettel.

A csapattárs, Lance Stroll ellenben az autó színéhez illeszkedő sisakot választott: a zöld fejvédő dizájnja egyszerű – mintázatként csak az Aston Martin szárnyas emblémája és a kanadai juharlevél jelenik meg rajta –, mégis hatásos.