A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Egyre közelebb a visszatérés: Marquez már nagymotorral edz Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/28390
Amióta a Repsol Honda néhány napja közleményt adott ki arról, hogy a legutóbbi orvosi vizsgálaton a doktorok megfelelőnek találták Marc Marquez jobb felkarcsontjának a gyógyulását, és engedélyt adtak arra, hogy növelje az edzései intenzitását, gyakorlatilag napról napra érkeznek az egyre biztatóbb fejlemények a spanyollal kapcsolatban. A nyolcszoros világbajnok előbb csak egy kerékpáros fotót posztolt a közösségi oldalain, majd nem sokkal később kiderült, hogy már egy minimotoros edzésen is túl volt akkor.
Nos, kedden újabb mérföldkő következett: Marquez immár egy nagymotoron – egész konkrétan a Honda MotoGP-s gépén alapuló utcai RC213V-S nyergében – körözött Barcelonában, hogy felmérje a fizikai állapotát. Erről egy rövid videót is posztolt a 28 éves versenyző (márpedig ha bármi gond adódott volna, aligha tette volna ezt közzé):
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hogy milyen is a fizikai állapota, arról az elismert MotoGP-szakíró, Manuel Pecino számolt be paddockpletykák alapján. Marquez ugyanis a hétvégén elutazott Katarba, hogy a mezőny többi erre hajló tagjához hasonlóan éljen az ottani állam kínálta lehetőséggel és felvegye a koronavírus elleni vakcina első adagját. S ha már ott volt, a kötelező egynapos szállodai karanténja során leugrott a hotel edzőtermébe, ahol éppen ott tartózkodott a regnáló világbajnok, Joan Mir (aki azon kevesek közé tartozott, aki nem utazott a teszt és a jövő hétvégi idénynyitó között) és a MotoGP-paddock még néhány tagja, akiket egyöntetűen lenyűgözött, milyen izomzattal rendelkezik Marquez a sérült jobb karján (is). A jelek egyre inkább arra utalnak, hogy a repsolos akár már a március 28-i Katari Nagydíjon ott lehet a mezőnyben…
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Egy trükknek köszönhetően volt olyan gyors Tsunoda?
https://formula.hu/parc-ferme/28387
Az AlphaTauri és újonc japánja, Yuki Tsunoda volt a bahreini tesztelés meglepetése: a 20 éves versenyző kis híján a leggyorsabb idővel zárt Szahírban, 93 ezredmásodperccel maradt el Max Verstappentől.
Gyorsasága azonban nem volt teljes egészében tiszta: éles szemű rajongók a tévéközvetítésben kiszúrták, hogy Tsunoda a célegyenesben kvalifikációs szimulációja során rendszeresen – így leggyorsabb körében is – több mint száz méterrel korábban aktiválta DRS-ét a kelleténél, rögtön, mikor megkezdte kigyorsítását az utolsó kanyarból. Ezt alátámasztja az is, hogy a japán produkálta a leggyorsabb végsebességet a mérőponton, 322 km/h-t, míg a második Charles Leclec 319-et ért el.

Fontos hozzátenni, hogy bár Tsunoda trükközött, hogy szépítse eredményét, nem volt szabálytalan, hiszen a három kijelölt DRS-zóna csak a nagydíjhétvégére vonatkozik, tesztelésen mindenki akkor használhatja az állítható hátsó szárnyat, mikor akarja, így nincs arról szó, hogy a kört törölni kellett volna.
Lando Norris azért megjegyezte a japán vasárnapi posztja alá kommentelve: „Mizu a DRS-sel?”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/28394
A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - Egyéves születésnapját ünneplő podcastadásunk Facebook-csoportja még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Tornasorban sorakozó! Ki milyen magas (vagy alacsony)?
https://formula.hu/parc-ferme/28385
Valószínűleg mindenki észrevette már, hogy Yuki Tsunoda nem a magasságával fog kitűnni a mezőnyből, hiszen a japán pilóta még a 160 cm-t sem éri el, ezzel ő a legalacsonyabb tagja a 2021-es F1-es mezőnynek. Meglepően sokan vannak 180 cm fölött, a legamagasabb pedig az Alpine francia versenyzője, Esteban Ocon a maga 186 centijével.

| Pilóta | Magasság |
| Esteban Ocon | 186 cm |
| Antonio Giovinazzi | 185 cm |
| George Russell | 185 cm |
| Nicholas Latifi | 185 cm |
| Lance Stroll | 182 cm |
| Max Verstappen | 181 cm |
| Daniel Ricciardo | 180 cm |
| Charles Leclerc | 180 cm |
| Carlos Sainz | 178 cm |
| Pierre Gasly | 177 cm |
| Mick Schumacher | 176 cm |
| Nyikita Mazepin | 176 cm |
| Sebastian Vettel | 175 cm |
| Kimi Raikkönen | 175 cm |
| Lewis Hamilton | 174 cm |
| Valtteri Bottas | 173 cm |
| Sergio Perez | 173 cm |
| Fernando Alonso | 171 cm |
| Lando Norris | 170 cm |
| Yuki Tsunoda | 159 cm |
A Mercedes fordított utat jár: Nem a teszt előtt, hanem utána tartanak filmnapot
https://formula.hu/parc-ferme/28386
Tízből kilenc csapat már a bahreini tesztelés előtt megjáratta 2021-es versenygépét. Erre a szabályok filmforgatási nap címszó alatt adnak lehetőséget, szabályozott körülmények között, maximum 100 kilométeres távval.
Az egyetlen kivétel a Mercedes volt, amely így kipróbálatlan W12-vel érkezett Bahreinbe. Végül éppen ők lettek azok, akiknek teljesítménye elmaradt a várttól, és a körszámlista alján végeztek 1640 kilométernek megfelelő 303 körrel, számos kérdést felvetve arról, mit lehet várni tőlük.
A csapat egy nap pihenő után Szahírban pótolja a filmes lehetőséget, reggel Valtteri Bottas gurult ki a bokszból az autóval. A szezonnyitó előtt ez elméletben esélyt nyújt nekik, hogy korrigáljanak egyes hibákat – ám kérdés, 100 kilométer mire lesz elegendő.
Bahrain. We just can't get enough of it. pic.twitter.com/18rut27ySA
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 16, 2021
Előszezoni teszt Mini-szemmel nézve
https://formula.hu/parc-ferme/28384
Merthogy a spanyol karikaturisták már a szezon előtti tesztről is humoros összefoglalót készítenek, emellett pedig azt is elmagyarazzák - természetesen humoros köntösben -, hogy mi változik 2021-re. Nézzétek csak:
Nekünk már nagyon hiányoznak ezek a dallamok
https://formula.hu/parc-ferme/28383
Úgy gondoljuk, ezzel ti is így vagytok. A 2021-es mezőny tagjait az F1 beharangozózenéjével tarkítva mutatja be a száguldó cirkusz Twitter-oldala. Azt mondjuk kötve hinnénk, hogy ez lenne az idei szezon intrója, de azért egynek ez sem rossz!
Hyped
— Formula 1 (@F1) March 14, 2021
Lights out: 28 March #F1 #F1IsBack pic.twitter.com/iNhTAUtFLf
MinEDrivers, avagy a Formula-E humoros összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/28379
Két hete tartották a Formula-E nyitóhétvégéjét Szaúd-Arábiában, a diriyahi versenyek pedig nem csekélykedtek az izgalmakban és az ütközésekben sem. Nézzétek meg, a MiniDrivers alkotói hogyan látták a Formula-E szezonnyitóját, melyről nemcsak egy, de rögtön két videóval is készültek.
Ő lesz Verstappen új vezető szerelője
https://formula.hu/parc-ferme/28382
Chris Gent lesz Max Verstappen csapatának vezető szerelője, miután Lee Stevensont átpozícionálták a csapaton belül. A holland és Stevenson 2016 óta dolgoztak együtt, Gent pedig már 2008 óta a csapat tagja, korábban a másik autó vezető szerelője volt. "Örülök Chrisnek, persze ebből az egészből én nem sok mindent vettem észre" - mondta Verstappen a de Telegraafnak. "Lee feljebb szeretett volna lépni a csapaton belül, ami abszolút érthető, de szerencsére sok rendes srác dolgozik a Red Bullnál."

Szerződést hosszabbított régi partnerével az F1
https://formula.hu/parc-ferme/28381
A különböző közösségi médiás felületeken osztotta meg a hírt a Formula-1, hogy a DHL-lel 2004 óta húzódó partneri kapcsolatukat több évvel meghosszabbították, így továbbra is a DHL marad a száguldó cirkusz szállítmányozási partnere. Ennek apropóján a német-amerikai vállalat össze is gyűjtötte nekünk, hogy kik zsebelték be az elmúlt 17 évben általuk szponzorált leggyorsabb versenykörért járó díjat.
Just delivered: A new multi-year partnership with DHL, F1’s longest-standing partner!
— Formula 1 (@F1) March 15, 2021
years of the #DHLFastestLap and counting... who will take the prize in 2021?#F1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/Wcv2Yf7qqs
Megszületett a döntés: maradhat orosz színű a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/28380
Nagy port kavart a Haas csapatának új festése, mely az érkező Nyikita Mazepin és az általa hozott szponzorok következményeként az orosz zászló színeiben pompázik. Azonnal vizsgálódni is kezdett a Nemzetközi Doppingellenes Bizottság (WADA), akik 2022-ig azzal szankcionálták az össznépi doppingolását az orosz sportolóknak, hogy nem indulhatnak nemzetük színei alatt semmilyen sportban. A Formula1News.co.uk utánakérdezett a dolognak, s mivel az FIA-n keresztül a Nemzetközi Sportdöntőbíróság engedélyével használják az orosz zászló színeiet az autón - az orosz zászló színeinek használata pedig nem tilos - befejeződött a vizsgálat ezügyben, tehát a 2021-es szezonban fehér-kék-piros színösszeállításban láthatjuk majd az amerikai tulajdonú csapatot.

„Nem lesz még egy Murray Walker”
https://formula.hu/parc-ferme/28378
Murray Walker - aki 1976 és 2001 között közvetítette a Formula-1-es nagydíjakat - szombaton távozott az élők sorából. A Formula-1 egy érzelmes videóval búcsúzik a kommentátor-legendától, melyben mások megemlékezései játsszák a főszerepet. Búcsúzik Walkertől - a teljesség igénye nélkül - Damon Hill, Bernie Ecclestone és Nigel Mansell is.
"There will not be another Murray Walker" pic.twitter.com/xyRmGcZ9aa
— Formula 1 (@F1) March 14, 2021
Ne feledjétek: a héten érkezik a Netflix-sorozat 3. évada!
https://formula.hu/parc-ferme/28377
Március 19-én, azaz ennek a hétnek a péntekjén érkezik meg a Netflix saját gyártású sorozatának, a Drive to Survive-nak a harmadik évada, mely a 2020-as Formula-1-es szezon legizgalmasabb történeteit és háttérsztorijait mutatja be, némi drámai felhanggal. Ha már ti is annyira várjátok, mint mi, akkor itt az előzetes, egy kis kedvcsinálónak!
Pattanj be Verstappen autójába a bahreini teszt leggyorsabb körére!
https://formula.hu/parc-ferme/28376
1:28,960-nál állította meg a stoppert Max Verstappen a Red Bull-lal a vasárnapi tesztnap végén, amellyel a teljes háromnapos gyakorlás leggyorsabb körét teljesítette – mindezt most onboard kamerából nézhetjük végig (a videó átkattintás után indul!):
Látványos videó arról, miért biztonságosabbak az alacsony orrkúpok
https://formula.hu/parc-ferme/28373
Az FIA számos baleset vizsgálata után arra jutott, hogy alacsony orrkúpok esetén sokkal kisebb az esélye annak egy ütközés esetén, hogy a hátul haladó autó felugrat a másik tetejére – mindezt pedig egy látványos videón is szemléltették a kétféle orrkúpkialakítással:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: Így zajlott a szezonkezdet előtti utolsó F1-es tesztnap
https://formula.hu/parc-ferme/28375
Megérkezett a vasárnapi bahreini körözés hivatalos mozgóképes összefoglalója – a YouTube-ra átkattintva lehet megtekinteni:
Sainz és Raikkönen kis híján összeütközött a teszt legvégén – videó
https://formula.hu/parc-ferme/28374
Szokatlan jelenettel ért véget a harmadik, egyben utolsó bahreini F1-es tesztnap: Carlos Sainz még gyorskörön volt a Ferrarival, amikor utolérte Kimi Raikkönent, aki szemlátomást nem vette észre a spanyolt, aki pedig beszúrt mellé az éles 10-es kanyarban – íme, mozgóképen az eset:
pra quem perdeu a treta do Sainz x Raikkonen: pic.twitter.com/pyodWFJanX
— Ferrari da Depressão™️ (@FerrariDepre) March 14, 2021
Ha a beoltottság verseny lenne, Verstappen kaphatná az aranyat
https://formula.hu/parc-ferme/28372
Max Verstappen a következő pilóta a sorban, akiről kiderült, hogy nyitott a koronavírus elleni vakcinára. Olyannyira, hogy valószínűleg minden pilótánál korábban, már a bahreini F1-es teszt előtt beoltották őt. A Racefans úgy értesült, hogy a pilóta még a téli szünet során Európában kapott védettséget, ám az nem derült ki, hogy a szülőhazájának számító Belgiumban, vagy abban a Hollandiában, amelynek zászlaja alatt az F1-ben versenyez. Az mindenesetre biztos, hogy a csapat közbenjárása nélkül, saját maga intézkedett az ügyben.
Verstappen előtt Sergio Perezről, Charles Leclerc-ről és Carlos Sainzról derült ki, hogy kérik a bahreini állam által felajánlott ingyenes oltást, de rajtuk kívül csapatként a komplett Ferrari, Red Bull, Mercedes és AlphaTauri is igényt tart rá.

Bottas: Csak altatunk, mint mindig!
https://formula.hu/parc-ferme/28371
A bahreini tesztelés egyik sokakat foglalkoztató kérdése, hogy a váltóprobléma és vezethetőség miatt küszködő Mercedesnél valóban gondok vannak, vagy csak rejtegetik valós erejüket az ellenfelek és nyilvánosság megtévesztése érdekében.
„Mint mindig, csak altatunk ezen a télen is!” – válaszolta a firtató riporteri kérdésre Valtteri Bottas a Sky Sportson. Persze csak tréfált a finn, aki szombaton az utolsó órában a teszt addigi legjobb körét autózta, jelezve, hogy olyan nagy gondok azért nem lehetnek a Mercedesnél. Az utolsó nap, amikor délelőtt vezetett, ugyancsak jól sikerült.
„Teljesíteni tudtak az egész programot délelőtt, most a hosszú etapokra összpontosítottunk. Beállításokat hasonlítottunk össze és adatokat vizsgáltunk, állandóan lépéseket teszünk meg. Úgy vélem, sikerült előrelépnünk, de még van mit fejlődnünk. Továbbra sem vagyok százszázalékosan elégedett az autóval, de a szezon során ilyen korán senki sem az. Ismeretlen, hol állunk jelenleg” – mondta a vasárnapi sajtótájékoztatón.

Tesztet szakért és a francia Top Geart reklámozza Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/28370
Van ideje a közösségi médiás aktivitásra Romain Grosjeannak, akinek tíz év óta először nem kell részt vennie versenyzőként a szezont megelőző kollektív tesztelésen. Grosjean cserébe aktív a közösségi médiában, ahol több meglátását is közölte a bahreini eseményekről: úgy gondolja, a Mercedes megoldást talál problémáira, a Williamstől pedig sokat vár, a szektoridők alapján a középmezőnyben számít rájuk.
Hum...interesting to see the lack of stability from the rear end. That corner in Bahrain always gives you a good idea of how the car behaves.
— Romain Grosjean (@RGrosjean) March 13, 2021
Mercedes will I'm pretty sure work and find solutions https://t.co/oYpWZKA1it
Ezen felül a Top Gear francia kiadásának 7. évadát is reklámozza: az előzetesben „érzelmes” búcsút vesz Stigtől.
Hollywood I'm coming @TopGear_FR @JaguarFrance pic.twitter.com/ecwF7aXnuV
— Romain Grosjean (@RGrosjean) March 14, 2021