DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Egyre közelebb a visszatérés: Marquez már nagymotorral edz Barcelonában

Amióta a Repsol Honda néhány napja közleményt adott ki arról, hogy a legutóbbi orvosi vizsgálaton a doktorok megfelelőnek találták Marc Marquez jobb felkarcsontjának a gyógyulását, és engedélyt adtak arra, hogy növelje az edzései intenzitását, gyakorlatilag napról napra érkeznek az egyre biztatóbb fejlemények a spanyollal kapcsolatban. A nyolcszoros világbajnok előbb csak egy kerékpáros fotót posztolt a közösségi oldalain, majd nem sokkal később kiderült, hogy már egy minimotoros edzésen is túl volt akkor.

Nos, kedden újabb mérföldkő következett: Marquez immár egy nagymotoron – egész konkrétan a Honda MotoGP-s gépén alapuló utcai RC213V-S nyergében – körözött Barcelonában, hogy felmérje a fizikai állapotát. Erről egy rövid videót is posztolt a 28 éves versenyző (márpedig ha bármi gond adódott volna, aligha tette volna ezt közzé):

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

 

Hogy milyen is a fizikai állapota, arról az elismert MotoGP-szakíró, Manuel Pecino számolt be paddockpletykák alapján. Marquez ugyanis a hétvégén elutazott Katarba, hogy a mezőny többi erre hajló tagjához hasonlóan éljen az ottani állam kínálta lehetőséggel és felvegye a koronavírus elleni vakcina első adagját. S ha már ott volt, a kötelező egynapos szállodai karanténja során leugrott a hotel edzőtermébe, ahol éppen ott tartózkodott a regnáló világbajnok, Joan Mir (aki azon kevesek közé tartozott, aki nem utazott a teszt és a jövő hétvégi idénynyitó között) és a MotoGP-paddock még néhány tagja, akiket egyöntetűen lenyűgözött, milyen izomzattal rendelkezik Marquez a sérült jobb karján (is). A jelek egyre inkább arra utalnak, hogy a repsolos akár már a március 28-i Katari Nagydíjon ott lehet a mezőnyben…

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egy trükknek köszönhetően volt olyan gyors Tsunoda?

Az AlphaTauri és újonc japánja, Yuki Tsunoda volt a bahreini tesztelés meglepetése: a 20 éves versenyző kis híján a leggyorsabb idővel zárt Szahírban, 93 ezredmásodperccel maradt el Max Verstappentől.

Gyorsasága azonban nem volt teljes egészében tiszta: éles szemű rajongók a tévéközvetítésben kiszúrták, hogy Tsunoda a célegyenesben kvalifikációs szimulációja során rendszeresen – így leggyorsabb körében is – több mint száz méterrel korábban aktiválta DRS-ét a kelleténél, rögtön, mikor megkezdte kigyorsítását az utolsó kanyarból. Ezt alátámasztja az is, hogy a japán produkálta a leggyorsabb végsebességet a mérőponton, 322 km/h-t, míg a második Charles Leclec 319-et ért el.

Fontos hozzátenni, hogy bár Tsunoda trükközött, hogy szépítse eredményét, nem volt szabálytalan, hiszen a három kijelölt DRS-zóna csak a nagydíjhétvégére vonatkozik, tesztelésen mindenki akkor használhatja az állítható hátsó szárnyat, mikor akarja, így nincs arról szó, hogy a kört törölni kellett volna.

Lando Norris azért megjegyezte a japán vasárnapi posztja alá kommentelve: „Mizu a DRS-sel?”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yuki Tsunoda/角田裕毅 (@yukitsunoda0511) által megosztott bejegyzés

Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - Egyéves születésnapját ünneplő podcastadásunk Facebook-csoportja még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

37809354_10213961471324609_5319416643632234496_o

Tornasorban sorakozó! Ki milyen magas (vagy alacsony)?

Valószínűleg mindenki észrevette már, hogy Yuki Tsunoda nem a magasságával fog kitűnni a mezőnyből, hiszen a japán pilóta még a 160 cm-t sem éri el, ezzel ő a legalacsonyabb tagja a 2021-es F1-es mezőnynek. Meglepően sokan vannak 180 cm fölött, a legamagasabb pedig az Alpine francia versenyzője, Esteban Ocon a maga 186 centijével.

Pilóta Magasság
Esteban Ocon 186 cm
Antonio Giovinazzi 185 cm
George Russell 185 cm
Nicholas Latifi 185 cm
Lance Stroll 182 cm
Max Verstappen 181 cm
Daniel Ricciardo 180 cm
Charles Leclerc 180 cm
Carlos Sainz 178 cm
Pierre Gasly 177 cm
Mick Schumacher 176 cm
Nyikita Mazepin 176 cm
Sebastian Vettel 175 cm
Kimi Raikkönen 175 cm
Lewis Hamilton 174 cm
Valtteri Bottas 173 cm
Sergio Perez 173 cm
Fernando Alonso 171 cm
Lando Norris 170 cm
Yuki Tsunoda 159 cm

 

A Mercedes fordított utat jár: Nem a teszt előtt, hanem utána tartanak filmnapot

Tízből kilenc csapat már a bahreini tesztelés előtt megjáratta 2021-es versenygépét. Erre a szabályok filmforgatási nap címszó alatt adnak lehetőséget, szabályozott körülmények között, maximum 100 kilométeres távval.

Az egyetlen kivétel a Mercedes volt, amely így kipróbálatlan W12-vel érkezett Bahreinbe. Végül éppen ők lettek azok, akiknek teljesítménye elmaradt a várttól, és a körszámlista alján végeztek 1640 kilométernek megfelelő 303 körrel, számos kérdést felvetve arról, mit lehet várni tőlük.

A csapat egy nap pihenő után Szahírban pótolja a filmes lehetőséget, reggel Valtteri Bottas gurult ki a bokszból az autóval. A szezonnyitó előtt ez elméletben esélyt nyújt nekik, hogy korrigáljanak egyes hibákat – ám kérdés, 100 kilométer mire lesz elegendő.  

Előszezoni teszt Mini-szemmel nézve

Merthogy a spanyol karikaturisták már a szezon előtti tesztről is humoros összefoglalót készítenek, emellett pedig azt is elmagyarazzák - természetesen humoros köntösben -, hogy mi változik 2021-re. Nézzétek csak:

Nekünk már nagyon hiányoznak ezek a dallamok

Úgy gondoljuk, ezzel ti is így vagytok. A 2021-es mezőny tagjait az F1 beharangozózenéjével tarkítva mutatja be a száguldó cirkusz Twitter-oldala. Azt mondjuk kötve hinnénk, hogy ez lenne az idei szezon intrója, de azért egynek ez sem rossz!

 

MinEDrivers, avagy a Formula-E humoros összefoglalója

Két hete tartották a Formula-E nyitóhétvégéjét Szaúd-Arábiában, a diriyahi versenyek pedig nem csekélykedtek az izgalmakban és az ütközésekben sem. Nézzétek meg, a MiniDrivers alkotói hogyan látták a Formula-E szezonnyitóját, melyről nemcsak egy, de rögtön két videóval is készültek.

 

Ő lesz Verstappen új vezető szerelője

Chris Gent lesz Max Verstappen csapatának vezető szerelője, miután Lee Stevensont átpozícionálták a csapaton belül. A holland és Stevenson 2016 óta dolgoztak együtt, Gent pedig már 2008 óta a csapat tagja, korábban a másik autó vezető szerelője volt. "Örülök Chrisnek, persze ebből az egészből én nem sok mindent vettem észre" - mondta Verstappen a de Telegraafnak. "Lee feljebb szeretett volna lépni a csapaton belül, ami abszolút érthető, de szerencsére sok rendes srác dolgozik a Red Bullnál."

Szerződést hosszabbított régi partnerével az F1

A különböző közösségi médiás felületeken osztotta meg a hírt a Formula-1, hogy a DHL-lel 2004 óta húzódó partneri kapcsolatukat több évvel meghosszabbították, így továbbra is a DHL marad a száguldó cirkusz szállítmányozási partnere. Ennek apropóján a német-amerikai vállalat össze is gyűjtötte nekünk, hogy kik zsebelték be az elmúlt 17 évben általuk szponzorált leggyorsabb versenykörért járó díjat.

 

Megszületett a döntés: maradhat orosz színű a Haas

Nagy port kavart a Haas csapatának új festése, mely az érkező Nyikita Mazepin és az általa hozott szponzorok következményeként az orosz zászló színeiben pompázik. Azonnal vizsgálódni is kezdett a Nemzetközi Doppingellenes Bizottság (WADA), akik 2022-ig azzal szankcionálták az össznépi doppingolását az orosz sportolóknak, hogy nem indulhatnak nemzetük színei alatt semmilyen sportban. A Formula1News.co.uk utánakérdezett a dolognak, s mivel az FIA-n keresztül a Nemzetközi Sportdöntőbíróság engedélyével használják az orosz zászló színeiet az autón - az orosz zászló színeinek használata pedig nem tilos - befejeződött a vizsgálat ezügyben, tehát a 2021-es szezonban fehér-kék-piros színösszeállításban láthatjuk majd az amerikai tulajdonú csapatot.

„Nem lesz még egy Murray Walker”

Murray Walker - aki 1976 és 2001 között közvetítette a Formula-1-es nagydíjakat - szombaton távozott az élők sorából. A Formula-1 egy érzelmes videóval búcsúzik a kommentátor-legendától, melyben mások megemlékezései játsszák a főszerepet. Búcsúzik Walkertől - a teljesség igénye nélkül - Damon Hill, Bernie Ecclestone és Nigel Mansell is.

 

Ne feledjétek: a héten érkezik a Netflix-sorozat 3. évada!

Március 19-én, azaz ennek a hétnek a péntekjén érkezik meg a Netflix saját gyártású sorozatának, a Drive to Survive-nak a harmadik évada, mely a 2020-as Formula-1-es szezon legizgalmasabb történeteit és háttérsztorijait mutatja be, némi drámai felhanggal. Ha már ti is annyira várjátok, mint mi, akkor itt az előzetes, egy kis kedvcsinálónak!

Pattanj be Verstappen autójába a bahreini teszt leggyorsabb körére!

1:28,960-nál állította meg a stoppert Max Verstappen a Red Bull-lal a vasárnapi tesztnap végén, amellyel a teljes háromnapos gyakorlás leggyorsabb körét teljesítette – mindezt most onboard kamerából nézhetjük végig (a videó átkattintás után indul!):

Látványos videó arról, miért biztonságosabbak az alacsony orrkúpok

Az FIA számos baleset vizsgálata után arra jutott, hogy alacsony orrkúpok esetén sokkal kisebb az esélye annak egy ütközés esetén, hogy a hátul haladó autó felugrat a másik tetejére – mindezt pedig egy látványos videón is szemléltették a kétféle orrkúpkialakítással:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

Videó: Így zajlott a szezonkezdet előtti utolsó F1-es tesztnap

Megérkezett a vasárnapi bahreini körözés hivatalos mozgóképes összefoglalója – a YouTube-ra átkattintva lehet megtekinteni:

Sainz és Raikkönen kis híján összeütközött a teszt legvégén – videó

Szokatlan jelenettel ért véget a harmadik, egyben utolsó bahreini F1-es tesztnap: Carlos Sainz még gyorskörön volt a Ferrarival, amikor utolérte Kimi Raikkönent, aki szemlátomást nem vette észre a spanyolt, aki pedig beszúrt mellé az éles 10-es kanyarban – íme, mozgóképen az eset:

Ha a beoltottság verseny lenne, Verstappen kaphatná az aranyat

Max Verstappen a következő pilóta a sorban, akiről kiderült, hogy nyitott a koronavírus elleni vakcinára. Olyannyira, hogy valószínűleg minden pilótánál korábban, már a bahreini F1-es teszt előtt beoltották őt. A Racefans úgy értesült, hogy a pilóta még a téli szünet során Európában kapott védettséget, ám az nem derült ki, hogy a szülőhazájának számító Belgiumban, vagy abban a Hollandiában, amelynek zászlaja alatt az F1-ben versenyez. Az mindenesetre biztos, hogy a csapat közbenjárása nélkül, saját maga intézkedett az ügyben.

Verstappen előtt Sergio Perezről, Charles Leclerc-ről és Carlos Sainzról derült ki, hogy kérik a bahreini állam által felajánlott ingyenes oltást, de rajtuk kívül csapatként a komplett Ferrari, Red Bull, Mercedes és AlphaTauri is igényt tart rá.

EwOREKrW8AUdGAp

 

Bottas: Csak altatunk, mint mindig!

A bahreini tesztelés egyik sokakat foglalkoztató kérdése, hogy a váltóprobléma és vezethetőség miatt küszködő Mercedesnél valóban gondok vannak, vagy csak rejtegetik valós erejüket az ellenfelek és nyilvánosság megtévesztése érdekében.

„Mint mindig, csak altatunk ezen a télen is!” – válaszolta a firtató riporteri kérdésre Valtteri Bottas a Sky Sportson. Persze csak tréfált a finn, aki szombaton az utolsó órában a teszt addigi legjobb körét autózta, jelezve, hogy olyan nagy gondok azért nem lehetnek a Mercedesnél. Az utolsó nap, amikor délelőtt vezetett, ugyancsak jól sikerült.

„Teljesíteni tudtak az egész programot délelőtt, most a hosszú etapokra összpontosítottunk. Beállításokat hasonlítottunk össze és adatokat vizsgáltunk, állandóan lépéseket teszünk meg. Úgy vélem, sikerült előrelépnünk, de még van mit fejlődnünk. Továbbra sem vagyok százszázalékosan elégedett az autóval, de a szezon során ilyen korán senki sem az. Ismeretlen, hol állunk jelenleg” – mondta a vasárnapi sajtótájékoztatón.

Tesztet szakért és a francia Top Geart reklámozza Grosjean

Van ideje a közösségi médiás aktivitásra Romain Grosjeannak, akinek tíz év óta először nem kell részt vennie versenyzőként a szezont megelőző kollektív tesztelésen. Grosjean cserébe aktív a közösségi médiában, ahol több meglátását is közölte a bahreini eseményekről: úgy gondolja, a Mercedes megoldást talál problémáira, a Williamstől pedig sokat vár, a szektoridők alapján a középmezőnyben számít rájuk. 

Ezen felül a Top Gear francia kiadásának 7. évadát is reklámozza: az előzetesben „érzelmes” búcsút vesz Stigtől.