A 2021-ben mindössze háromnaposra zsugorodó, Barcelona helyett Bahreinben megtartott téli tesztelés végére maradtak a látványos köridők. Bemelegítésként Sergio Perez már a délelőtti négy óra során megfutotta a három nap addigi legjobbját, 1:30,187-et. Bár az ebédszünet után a mexikói már nem ült vissza az RB16B-be, körideje egészen az utolsó két óráig az első helyen maradt – hogy aztán még több mint egy másodperccel megjavítsák.
Az autót átvevő csapattárs, Max Verstappen volt az első, aki 1:29-es köridőket produkált, aztán az utolsó óra kezdetén, miközben a pályára ráborult az éjszaka, beszállt a játszmába a mezőny legfiatalabb és legidősebb versenyzője, Yuki Tsunoda és Kimi Raikkönen is, akik szintén megfordultak az élen. A korábban megpördülő és kis híján éppen Raikkönennel ütköző Tsunoda a leglágyabb, C5-ös abronccsal egészen 1:29,282-re faragta a köridőt.
Ez még mindig nem a vége volt, a két Red Bull-tulajdonú csapat pilótái valóságos párbajt vívtak az első helyért a lágy gumikon. Verstappen tapasztalata győzött, a holland 1:28,960-as körével leggyorsabbként zárta a tesztet, de parádézott a japán újonc is a maga mindössze 0,093 másodperces hátrányával.
Carlos Sainz végül harmadik helyre hozta be a Ferrarit, amely Mattia Binotto elmondása szerint végre kiküszöbölte egyenesbeli lassúságát, a spanyol lemaradása azonban már fél másodperc feletti volt. A köröket szüntelenül nyüstölő Kimi Raikkönen negyedik helyen végzett az ígéretes tesztet teljesítő Alfa Romeóval, a Williams számára pedig szintén biztató jel volt George Russell hatodik helye. Ők zárták közre az ötödik, egyik gyorskörén megforgó Lewis Hamiltont a Mercedesszel, melynek idei tesztteljesítménye nagy talány: valódi problémák vannak a csapatnál, vagy csak rejtegetik a teljesítményüket?
A nap során nem csupán szikrázó köridőket, hanem rengeteg megtett kört is láthattunk: Kimi Raikkönen és George Russell – akik egyedüliként vezettek az egész napon át, a többi istálló pilótát cserélt a szünetben – a 150 körös határt is átlépték, a finn egészen 166-ig jutott. A roppant teszttáv azt is jelentette, hogy a harmadik nap műszaki problémák, balesetek, megszakítások tekintetében zökkenőmentesen ment, egyedül az Aston Martin vesztegelt sokat a garázsban, Sebastian Vettel autóján hátul ügyködtek, mielőtt paravánnal elrejtőztek a kíváncsi szemek elől, sajtóinformációk szerint motorhiba miatt.
Vettel és az AMR21-et délelőtt vezető Lance Stroll zártak a két leggyengébb köridővel, 6-7 másodperc abszolút hátrányban, messze mindenkitől: a csapat számára vasárnap egyértelműen nem a tempó volt a cél. Az utolsó öt között a szintén nem siető Valtteri Bottast és a Haas két autóját találjuk még.
A középmezőnyben találunk két csapatot, amelynek teljesítményét Lewis Hamilton a Red Bull mellett erősnek értékelte: a McLaren eredményesebb versenyzője Daniel Ricciardo lett a hetedik hellyel 1,1 másodperc lemaradásban, az Alpine-é Fernando Alonso kilencediikként 1,3 másodperccel Verstappen mögött.
A harmadik tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő/hátrány | Körök | |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:28.960 | 64 |
2 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 0.093 | 91 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 0.651 | 79 |
4 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 0.806 | 166 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1.065 | 54 |
6 | George Russell | Williams | 1.157 | 158 |
7 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1.184 | 76 |
8 | Sergio Pérez | Red Bull | 1.227 | 49 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 1.358 | 78 |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | 1.526 | 80 |
11 | Lando Norris | McLaren | 1.701 | 56 |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1.868 | 76 |
13 | Esteban Ocon | Alpine | 2.350 | 61 |
14 | Nikita Mazepin | Haas | 2.571 | 67 |
15 | Mick Schumacher | Haas | 3.093 | 78 |
16 | Valtteri Bottas | Mercedes | 3.446 | 86 |
17 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 6.081 | 56 |
18 | Lance Stroll | Aston Martin | 7.140 | 80 |