DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

A Porsche a Red Bull egyenrangú partnere akart lenni az F1-ben

Bár komoly esély mutatkozott rá, hogy a Porsche a Red Bull partnereként jelenhet meg a Formula-1-ben, végül a tárgyalások elég rosszul alakultak. Ennek oka, hogy németek tulajdonrészt szerettek volna vásárolni az energiaitalosok csapatából, és túlzottan is irányítani szerettek akartak, ez pedig már sértette az osztrák istálló érdekeit, mely hisz a függetlenségében. A Porsche hagyományos évzáró rendezvényén végül ez a téma is felvetődött, amikor a márka vezérigazgatója, Oliver Blume a Speedweek számára adott interjút.

„A tárgyalások nagyon jól mentek, a csapatban való részvételről pedig egy kézfogással állapodtunk meg, de végül az utolsó pillanatban nem sikerült lezárni. Mi csak egyenrangú partnerek akartunk lenni. Azt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy akar-e részvényeket eladni. Részünkről ez is rendben van, mi tisztességesen viselkedtünk. Meglátjuk, mi történik a jövőben, és mi lesz vonzó számunkra, hiszen hatalmas program áll előttünk a motorsportban, amit már nagyon várunk” – mondta Blume.

Itt vesztett egy másodpercet a Red Bullhoz képest az Alpine

Fernando Alonsót kérdezték arról, hogy hol kapott egy másodpercet a világbajnok autótól 2022-ben az Alpine: a spanyol pilóta szerint nagyjából mindenhol.

„Sok apró kis különbségből jön össze körönként egy másodperc hátrány. Több leszorítóerő, kevesebb légellenállás, több motorerő, jobb gumikezelés, bokszkiállások, jobban végrehajtott versenyprocedúrák. Gyorsabbak az egyenesekben, de gyorsabbak a kanyarokban is, amit elég nehéz elérni. Ezt pedig egy év alatt nem is lehet eltüntetni, de remélem, hogy több csapat is odaér két-három éven belül” – mondta Alonso az Auto Motor und Sportnak.

f1-redbull-alpine

fotó: dppi

Sainz szerint Marquez a MotoGP Sennája, ő pedig Bagnaia lehetne két keréken

Nem titok, hogy remek viszont ápol egymással a két spanyol, Carlos Sainz és a MotoGP extraklasszisa, Marc Marquez. Sainz úgy fogalmazott, hogy többször látja Marquezt, mint a családját, mert jelenleg szomszédok, és a katari foci-vb spanyol meccseit is igyekeztek együtt nézni. Egy interjúban arról kérdezték a Ferrari pilótáját, hogy szerinte milyen F1-es pilóta lehetne Marquez:

„Marc Marquez Ayrton Senna lenne a Formula-1-ben. Efelől nincs kétségem, mert csak tőle láttam olyan lehetetlen dolgokat, mint amiket Senna csinált” – mondta. 

Marquez viszont nem tud dönteni, hogy vajon Sainz ki lenne a MotoGP-ben:

„Két versenyző között őrlődöm. Lehetne ő Pecco Bagnaia, mert sokáig tartott, mire kiforrta magát, de most ő van a csúcson. De Alex Crivillé is, bár vele ellentétben Carlos Sainz több vb-címet is nyerni fog” – mondta a spanyol motoros. 

f1-sainz-ferrari

fotó: dppi

Az élmezőny nem reális, de akkor mi az? Ez az Aston célja 2023-ban

A RacingNews365.comnak beszélt az Aston Martin 2023-as céljairól Mike Krack, az egy éve kinevezett csapatfőnök:

„Idén hetedikek lettünk, ennél jobb kell jövőre, előre kell lépnünk. Idén az Alpine és a McLaren között zajlott a harc a negyedik helyért, ha ehhez tudnánk csatlakozni, az egy ilyen lépés lenne. Durva lenne azt mondani, hogy az élmezőnyben akarunk lenni, mert az még nem reális, de egy jelentős lépést akarunk tenni. És szerintem az eddigi lépéseinkkel, illetve Fernando Alonso megszerzésével ez elérhető” – mondta Krack.

f1-astonmartin-alonso

fotó: dppi

Nem cáfolta az F1-es pletykákat a Ford

Nemrég sajtóértesülések szóltak arról, hogy új név léphet be a Formula-1-es körforgásba, a Ford lehet a Red Bull motorpartnere. A Ford Performance globális igazgatója, Mark Rushbrook nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezt a híresztelést, amikor egy NASCAR-sajtóbeszélgetésen felmerült:

„Tisztázzuk, hogy most a NASCAR miatt vagyunk itt, erre koncentrálunk. Az igaz, hogy vannak spekulációk, de különösebben nem fogunk ezekre reagálni” – mondta Rushbrook. A képhez hozzátartozik, hogy a pletykákat eddig sem a Ford, sem a Red Bull nem cáfolta, Rushbrooknak most adódott erre lehetősége, de ezúttal sem tette ezt meg.

ford_1

Norris az Indy500-on indulhat?

Különleges helyzetet teremt az, hogy a McLarennek van F1-es és IndyCar-csapata is: néhány éve Fernando Alonso aktív F1-esként állt rajthoz a legendás amerikai versenyen, Pato O'Ward és Alex Palou is F1-es lehetőségeket kap Wokingban, Zak Brown vezérigazgató pedig megpendítette, hogy Lando Norris is kipróbánál magát az oválpályán.

„Ha azt nézzük, hogy mi hozza lázba a szurkolóinkat, hogy hova adjuk el az utcai autóinkat és hogy mit akarnak a partnereink piaci behatolásként, akkor Észak-Amerika áll a lista élén. Az F1 áll a középpontban, de sok bajnokságban jelen vagyunk, és ha a csillagok úgy állnak, akkor Le Mans-ban is szeretnénk indulni. Lando Norris jelezte már, hogy szívesen rajthoz állna az Indy500-on, és amikor Fernando Alonso ezt megcsinálta, az nagyot szólt. A versenynaptárak sűrűek, de el tudom képzelni, hogy ez megtörténik” – mondta Brown a McLaren hivatalos csatornáján.

f1-norris-mclaren_1

fotó: dppi

„A Red Bull menjen rá keményen Norrisra” – javasolja a volt F1-es versenyző

A fiatal brit szerződése értelmében 2025 végéig marad a McLaren kötelékében – annál a csapatnál, mellyel pályafutása eddigi négy szezonját töltötte, stabilan a középmezőny legjobbjai közé tartozott és hat alkalommal már dobogós helyezést is szerzett. Norris azonban nem elégedett a „best of the rest” titulussal, ő versenyeket akar nyerni. Saját álláspontja szerint a McLarennel – de az egykori F1-es pilóta, Karun Chandhok úgy véli, a Red Bullnál válthatná valóra ambícióját.

„Véleményem szerint keményen rá kellene menniük és meg kellene próbálniuk megvásárolni Lando Norrist” – mondta Chandhok a Sky Sports szezonösszefoglaló műsorában a Red Bullról. Norris 23 éves jelenleg, míg Sergio Perez 32, a mexikói alternatívájaként emlegetett, tartalékpilótaként szerződtetett Daniel Ricciardo pedig már 33: ha a csapat hosszú távon akar építeni valakire, fiatal versenyzőre lesz szüksége, márpedig saját juniorprogramjában jelenleg nincsenek igazán kiugró tehetségek.

Ezzel a felállással tér vissza a WEC topkategóriájába a Porsche

Az LMP1-ből 2017-ben a világbajnoki cím megnyerésével távozó Porsche is csatlakozik 2023-ban a WEC Hypercar kategóriájához. A Penske Motorsport által felkészített két gyári Porsche 963 versenyzői felállását véglegesítették: az #5-os számú autót a többszörös IMSA-bajnok Dane Cameron, a GTE Pro-világbajnok Michael Christensen, valamint a GTE Próban idén Le Mans-győztes Frederic Makowiecki vezeti, míg a #6-os autóban a húzónév a világbajnok és háromszoros abszolút Le Mans-győztes Andre Lotterer, akinek Kevin Estre és a GT-specialista Laurens Vanthoor lesznek csapattársai.

A Porsche–Penske IMSA-csapatának névsorát is bejelentették, a tengerentúli felállás is ígéretesnek bizonyul Le Mans-győztessel és korábbi Formula-1-es versenyzővel: a #6-os autó legénységét a 2015-ös egynapos nyertese, Nick Tandy, valamint Mathieu Jaminet alkotja, a #7-es autót Matt Campbell és Felipe Nasr vezeti. Jaminet és Campbell együtt nyerték 2022-ben az IMSA GTD kategóriáját, Nasr pedig kétszer is bajnok lett a prototípusok közt Amerikában. Daytonában a két autó legénységéhez Cameron és Christensen csatlakozik harmadik versenyzőként.

Az egészen megnépesülő, 12 autóból álló LMH egyharmadát a Porsche adja majd: a legnépszerűbb versenygépből egyet-egyet készít fel ügyfélként a Proton Competition és a Hertz Team Jota. Utóbbi csapat bejelentette már felállását: a 2022-ben LMP2-es bajnok Antonio Felix da Costa és Will Stevens, továbbá a korábban ELMS-t nyerő Ye Yifei alkotják a triót.

Ahol az F1 és a bolgár néptánc találkozik

David Coulthard verssenyoverallban, a helyi asszonyok népviseletben, egyikük pedig a skót sisakjában táncolt a bolgár utcákon. Bár úgy tűnik, hogy Coulthard valami más zenére mozoghatott... 

 

Átvette a győzelmi trófeát Blakeley

A McLaren wokingi főhadiszállásán vehette át a bajnoki elsőségért járó trófeáját Lucas Blakeley, aki - amint arról beszámoltunk - megnyerte az F1 Esports Pro Series 2022-es kiírását. A brit játékos megköszönte mindenkinek a rengeteg, aki hitt benne, illetve Zak Brownnak is köszönetet mondott. A képre kattintva megnézhetitek az ünneplés pillanatait!

Így telt Vettel utolsó versenyhétvégéje

Utolsó versenyét teljesítette a száguldó cirkuszban Sebastian Vettel, így ha nem is minden kamera szegeződött rá, de volt néhány, amely kizárólag őt figyelte. Nézzétek meg a képre kattintva, miként telt Sebastian Vettel utolsó F1-es versenyhétvégéje.

A harmadik generációs Formula-E hangjai

Kevesebb, mint egy hónap múlva elrajtol a Formula-E legújabb szezonja, ráadásul teljesen új autókkal, emellett pedig új résztvevőkel. Hallgassuk meg, milyen hangja van az új generációs autóknak, a Cuprától egészen a Porschéig.

Videó: Verstappen mountain bike-os kihívása

Az Esso legújabb videójában Max Verstappen és Matt Jones, freestyle mountain bike-os feszültek egymásnak mind két, mind négy keréken. A feladat: minél takarékosabban vezetni!

 

Hamilton és Russell is üdvözölte Schumachert a Mercedesnél

Csütörtökön előbb a Ferrari jelentette be, hogy elválnak útjaik Mick Schumacherrel, majd nem sokkal később a Mercedes tette hivatalossá, hogy a Haastól távozó német lesz a csapat tartalékversenyzője. Az idén első futamgyőzelmét szerző Russell és a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is üdvözölte a csapatnál Schumachert: "Üdv a családban Mick" - írta Hamilton, míg Russell is hasonló szavakkal köszöntötte az új csapattagot: "Isten hozott a csapatnál, haver!"

 

Videón Leclerc idei legjobb momentumai

Egy bő hatperces videóban élhetik ki újra magukat a Ferrari szurkolói Leclerc nagyszerű szezonkezdetén. Íme, a monacói legnagyszerűbb pillanatai 2022-ből! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ezzel az autóval versenyez jövőre Rossi

Valentino Rossi a 2023-as szezonban a WRT versenyzője lesz, ahol egy BMW M4 GT3-as autóval kísérli majd meg megnyerni a bathursti 12 órás viadalt, Maxime Martin és Augusto Farfus társaságában. Rossi, akárcsak idén, jövőre is a GT World Challenge Europe küzdelmein belül próbál érvényesülni az autózás világában. A rajtszám természetesen a #46-os.

 

Mutatjuk a 2023-as rajtszámokat!

Elég nagy volt ebben a szezonban is a jövés-menés pilótafronton - talán nem akkora mint a csapatfőnökök közt ezen a héten -, de így is érdemes egy pillantást vetni arra, ki hol és milyen rajtszámmal vág neki a 2023-as szezonnak, hiszen lesz két újoncunk, egy visszatérünk és Nyck de Vries személyében egy tavalyi beugró is versenyzői ülést kapott a következő évre.

F2: holland csapathoz igazolt a holland versenyző

A Van Amersfoort Racing színeiben folytatja Formula-2-es pályafutását Richard Verschoor. A holland pilóta 2021-ben mutatkozott be az F1 előszobájának számító sorozatban, ahol eddig a Trident csapatánál versenyzett. Debütáló évében és idén is nyert egy-egy versenyt már, a 2022-es szezont a 12. helyen zárta, három további dobogós helyet gyűjtve. Verschoor egyébként már kipróbálta a csapat autóját, az Abu Dhabiban tartott szezon utáni teszten vezette a VAR egyik járművét.

 

Az F1-es szezon legviccesebb pillanatai

Idén is volt miből válogatnia az F1 YouTube-csatornáját kezelő személyzetnek, amikor a szezon leghumorosabb momentumait kellett összezsúfolniuk mindössze öt és fél percbe. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Itt az első 2023-as autóbemutató időpontja

A csapatok már olyannyira a következő évadra készülnek, hogy az első közülük bejelentette 2023-as szezonindító eseményének időpontját: a Fernando Alonsóval erősödő Aston Martin február 13-án, hétfőn prezentálja versenygépét főhadiszállásán, Silverstone-ban.

A rendezvény élő esemény lesz, limitált közönséggel, de természetesen élőben közvetítik a csapat közösségi médiás felületein. A bejelentés szerint a konstruktőri hetedik helyezett bemutatja az AMR23-at, a jövő évi modellt, de ne lepődjünk meg, ha a megszokott gyakorlatnak megfelelően csak egy bemutatóautót látunk, esetleg az idei versenygépet 2023-as fényezéssel: a bahreini tesztig tíz nap lesz még hátra, a csapatoknak pedig nem érdekük, hogy a riválisok ilyen korán láthassák és tanulmányozni kezdhessék új konstrukciójukat.

Írjuk fel a naptárakba: február 13., Aston Martin!