Indul a versenyfutás: első női pilótáját keresi a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/26893
Idén elmaradt a W Series, de ettől a tehetséges versenyzőlányok utáni kutatás nem állt le. Az FIA Women in Motorsport szervezete a Ferrari Versenyzői Akadémiával együttműködve elindított egy programot, amelyben a legjobb gokartosokat karolják fel és próbálják eljuttatni a lehető legmagasabb szintre az autósportok ranglétráján. Ennek jegyében a Paul Ricard gokartpályáján vette most kezdetét egy a pályán és azon kívül mutatott képességeket egyaránt felmérő képzés 20 fiatal, a gokartban szárnyait bontogató lány részvételével. Közülük a legjobbak hamarosan egy háromnapos edzőtáborban vehetnek részt továbbképzésen, novemberben pedig eldől, hogy ki lesz az az egy, legtalpraesettebb ifjú hölgy, aki felvételt nyer a Ferrari akadémiájába, ahol akár Charles Leclerc és Mick Schumacher nyomdokaiba léphet. A kiválasztással együtt versenyési lehetőség is jár valamelyik F4-es sorozatban a 2021-es szezonban.
A lányoknak maguk a Ferrari F1-es pilótái, Leclerc és Sebastian Vettel küldtek motiváló videóüzenetet.
Today we kicked off with FIA #GirlsonTrack - #RisingStars 2020, the innovative driver development programme of FIA #WomeninMotorsport.During the welcome presentation the girls were positively surprised with a warm message from @Charles_Leclerc and Sebastian Vettel. pic.twitter.com/QYTa3Vckh5
— fiawim (@fiawim) October 11, 2020
Sainz gödörben: merre van a kiút?
https://formula.hu/parc-ferme/32450
Nagy fájdalmunkra kénytelenek voltunk a barcelonai értékelőadásunkban a hétvége legnagyobb csalódásaként Carlos Sainz teljesítményét megjelölni. A spanyol versenyző ismét nem tudott felnőni az elvárásokhoz, s ez mostanra már tendenciává kezd válni. Hogy mi lehet a probléma, és merre vezet Sainz kiútja a gödörből, arról 51:33-tól beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Montoya Verstappenre fogad Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/32449
A holland 2021 után megszerzi második győzelmét is Monte-Carlóban – vélekedik az egykori F1-es, Juan Pablo Montoya, aki szintén megízlelte a diadalt a hercegségben, még a 2003-as nagydíjon.
„A pénzem Maxon van. Jót tenne Charles-nak és a bajnokságnak is egy Ferrari-győzelem, de azt mondanám, a Red Bull jobban egyben van csapatként. Jobbak végrehajtásban, mindenben jobb munkát végeznek” – mondta a VegasInsidernek a kolumbiai, aki hétvégén McLaren-színekben az Indy 500-on versenyez. „Talán egy kört a Ferrari össze tud rakni, de futamon a pénzem Maxra tenném győztesként.”
Hazai versenyén mintha átok ülne Charles Leclerc-en, aki tavaly a pole-pozíció megszerzése után nem tudott elrajtolni. „Nem is annyira átok, inkább peches itt. A Ferrari gyors, de meglátjuk, hogy boldogul Monacóban, mert lassú kanyarokban a Red Bull kicsit jobbnak tűnik. Inkább azt mondanám, ez a Red Bull pályája, semmint a Ferrarié” – beszélt Leclerc-ről és az olaszokról Montoya.
Boldogkő Rali és Michelisz Norbi – Májusi Motorsporthíradó
https://formula.hu/parc-ferme/32448
A tartalomból:
A stúdióban a Peugeot Kupa bajnoka, Hangodi Bendegúz.
A Boldogkő Rali is Mads Ostberg sikerét hozta.
Kettős szezonra vállalkozott Michelisz Norbert.
Bevásárolhatják magukat a szaúdiak az Aston Martinba
https://formula.hu/parc-ferme/32447
Szaúd-Arábia nemzeti olajvállalata, az Aramco 2022 elején csatlakozott a silverstone-i csapathoz szponzorként – még az istálló formális, nyakatekert nevébe is bekerült (Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team). A vállalat akár résztulajdonossá is válhat Lawrence Stroll alakulatában: a The Race birtokába jutott információk szerint az Aramco stratégiai partneri szerződése alapján opciós joggal rendelkezik a csapat kibocsátott törzsrészvénytőkéjének 10 százalékára. Ez a gyakorlatban 10 százalékos tulajdonjogot jelent.
Az Aramco régebb óta, 2020-szal kezdődően a Formula-1 globális partnere is. Istállónak azonban korábban még sosem volt szaúd-arábiai résztulajdonosa a királykategóriában.
A helyzet emlékeztet a Mercedesnél történtekre: a brit vegyipari vállalat, az Ineos a 2020-as szezontól csatlakozott szponzorként, év végén viszont jelentős, 33,3 százalékos részesedést vásárolt a csapatban.
Russell már a szimulátorban készül a következő versenyre
https://formula.hu/parc-ferme/32442
Monaco mindig nagy kihívás a pilóták és a csapatok számára is, ezért a szokásosnál is nagyobb odafigyelést igényel a résztvevőktől. Ezzel kapcsolatban George Russell is közzé tett egy fényképet nemrégiben arról, ahogyan a szimulátorban gyakorolja a pályát.
Hey, Monaco. pic.twitter.com/ySMtcf8PWF
— George Russell (@GeorgeRussell63) May 24, 2022
Carlos Sainz nagyon büszke a rajongóira
https://formula.hu/parc-ferme/32443
Hatalmas tömeg látogatott ki a Spanyol Nagydíj helyszínére Barcelonában, a többség pedig a hazai versenyzők, Carlos Sainz és Fernando Alonso sikeréért szorított. A lelátók jelentős része vörösbe borult Sainz tiszteletére, aki a futam előtti pilótaparádén még ajándékokat is szétszórt a szurkolók között, most pedig néhány fotót töltött fel az eseményről, amihez az alábbit fűzte hozzá: „A legjobb rajongók!! Jövőre többen és jobbak leszünk” – írta közösségi oldalán a spanyol pilóta.
La mejor afición!! El año que viene más y mejor.
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) May 23, 2022
-#Carlossainz#GradaCS55 pic.twitter.com/AzlLr9hmjA
Magnussen és Hamilton ütközése, Russell és Verstappen csatája – a legjobb barcelonai onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/32446
Megérkezett a szokásos belső kamerás válogatás az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjéről, benne néhány koccanással, remek rajttal és látványos összecsapással – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
A bokszban tarolt a Ferrari Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/32445
Sovány vigasz lehet Charles Leclerc kiesése és Carlos Sainz negyedik helye után, de azért jelzésértékű, hogy a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon a Ferrari volt a leggyorsabb a bokszban: a monacói kerekét 2,23 másodperc, míg a spanyolét 2,37 szekundum alatt cserélték le, ezzel a Scuderia elhozta az első két helyet a vonatkozó listán, egyébként épp a rivális Red Bullokat megelőzve. A vörösök idén először bizonyultak a legjobbnak ezen a téren: eddig a McLaren és a Red Bull büszkélkedhetett három, illetve két elsőséggel.
Felboruló és egymáson landoló autók, beragadó kerék - Monacóban bármi megtörténhet
https://formula.hu/parc-ferme/32440
Ugyan hagyományosan az F1-es szezon egyik legeseménytelenebb futama a Monacói Nagydíj, néha egészen látványos és emlékezetes események borzolják a kedélyeket - az F1 ki is választott párat a hétvégére készülve:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megint törölték a MotoGP Finn Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/32441
Nagyon nem akar összejönni a finnországi visszatérés a gyorsaságimotoros-világbajnokságnak: már az előző két évben is el kellett halasztani a vadonatúj Kymi Ring bemutatkozását a koronavírus-járvány miatt, ma pedig a FIM bejelentette, hogy 2022-ben sem rendezik meg a Finn GP-t. A rövid közlemény szerint még zajlanak a homologizációs munkálatok a helyszínen, a közelben zajló orosz-ukrán háború pedig ugyancsak késéseket eredményezett, ezért szükségessé vált az idei futam törlése. A felek így megállapodtak abban, hogy a pálya bemutatkozása 2023-ra tolódik. A versenyzők egyébként korábban tesztelték már az akkor még nem teljesen kész Kymi Ringet (a fotó is ekkor készült), s egyöntetű volt a vélemény, hogy túl lassú és szűk a MotoGP-s gépek számára.
A Finn Nagydíj törlése egyúttal azt jelenti, hogy a 2022-es szezon „csak” húsz fordulóból fog állni, s mivel ez a verseny lett volna a nyári szünet előtti utolsó forduló július 10-én, jelentősen meghosszabbodik a pihenő: összesen szűk másfél hónap áll majd a csapatok és a versenyzők feltöltődésére a Holland TT (június 26.) és a Brit GP (augusztus 7.) között.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Leclerc: Úgy tűnik, hogy Carlos érzékenyebb
https://formula.hu/parc-ferme/32439
Sokat javult a delfinezés a szezon első felében ezzel küzdő Ferrarinál, a barcelonai fejlesztési csomag látszólag megoldotta a problémát, de még így is produkált furcsa dolgokat az autó. Carlos Sainz korábban arra panaszkodott, hogy egészségügyi problémákat okozhat a jelenség és Barcelonában is hibázott egyet, bizonyos körülmények (beállítás, szél) még mindig elő tudják ezt hozni.
"Szerintem ez pilótafüggő, mert úgy tűnik, hogy Carlos érzékenyebb erre hozzám képest, mert én nem szenvedek vele ennyire. Abban viszont egyértelműen egyetértek vele, hogy ennek nem szabadna megtörténnie ezekkel az autókkal. Javultunk benne, de még mindig olyan terület ez, amire oda kell figyelnünk. A szezon elején nagyon küszködtünk vele és a belsőkamerás felvételek alapján vannak csapatok, amelyek most is jobban szenvednek még" - mondta erről Charles Leclerc.
fotó: dppi
Továbbra sincs kiemelt pilóta a Ferrarinál
https://formula.hu/parc-ferme/32438
A Spanyol Nagydíj hétvégéjén ismét megkapta a kérdést egy Ferrari-képviselő azzal kapcsolatban, hogy most már beállítják-e Carlos Sainzot Charles Leclerc mögé - ezen a hétvégén is jóval lassabb volt csapattársánál a spanyol pilóta, de Laurent Mekies sportigazgató továbbra sem akar erről beszélni.
"Nem, ez még mindig nagyon korai. Ennyiből tavaly is beszélhettünk volna erről az év elején meglévő pontkülönbség miatt, aztán a végén változott a helyzet. Sokat teszünk azért, hogy Carlos alkalmazkodjon és hogy kényelmesebben érezze magát az autóban. Extrém jó volt tavaly, szóval meg vagyunk győződve arról, hogy nagyon hamar erősebb lesz most is. Hat futamnál tartunk, nagyon-nagyon messze vagyunk attól, amiről beszéltek. Ez későbbi téma" - válaszolt az újságírói kérdésekre Mekies a Formula.hu jelenlétében.
fotó: dppi
Marko: Az idősebb Stroll már csak egy dolgot nem cserélt le
https://formula.hu/parc-ferme/32437
Az Aston Martin körül ismét hullámzik a levegő: ezúttal az enyhe megfogalmazásban is „nyomokban Red Bullt tartalmazó” B-autó az, amely a figyelem középpontjába került. A Formula Podcast helyszínen tartózkodó utazó tudósítója, Mészáros Sándor természetesen megkérdezte az energiaitalosokat is arról, hogy mit szólnak a fejleményhez – a válasz pedig több mint megmosolyogtató volt. A Formula Podcast barcelonai futamértékelőjének e szakaszát 12:11-től hallhatjáto
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
MiniDrivers: A spóroló Hamilton betolja a Mercedest a célba
https://formula.hu/parc-ferme/32435
Megérkezett a MiniDrivers legújabb alkotása, a Spanyol Nagydíj összefoglalója. Van mit csemegézni!
Előnyben a szimulátorozó fiatalok!
https://formula.hu/parc-ferme/32436
A Formula Podcast barcelonai futamértékelőjében arról is beszélgettünk, hogy a hobbiszimulátorozás, melyet a királykategória mezőnyének számos tagja gyakorol, sokkal többet jelenthet egy-egy versenyző számára, mint azt elsőre gondolnánk! Az adás e szakaszát 20:47-től hallhatjátok.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Magyar dobogó a Lausitzringen
https://formula.hu/parc-ferme/32432
A hétvégén rendezték a BMW M2 Kupa szezonnyitó hétvégéjét a Lausitzringen, ahol Hefler Róbert révén magyar versenyzőt is találhattunk a mezőnyben. Hefler pedig nem is szerepelt rosszul: bár az első futam nem jött össze neki, a második versenyen egészen a második helyig tört előre, így felállhatott a dobogó második fokára. „Ezek a pillanatok megérik a rengeteg időt és energiát” – kommentálta az eredményt a magyar pilóta a Facebook-oldalán. Az alábbi videóban teljes hosszában vissza is nézhető a szóban forgó futam:
Nagy balesetet hozott az Indy 500 hétfői edzése – videó
https://formula.hu/parc-ferme/32431
Bár szombaton és vasárnap már kialakult a rajtsorrend, hétfőn újra pályára gurult az indianapolisi 500 mérföldes mezőnye az ötödik edzésnap keretében. A körözés hajrájához közeledve Dalton Kellett mutatta be az idei viadal első nagy balesetét – szerencsére a kanadai sérülés nélkül megúszta a fallal való nagy tempójú találkozót:
Az Indy 500 programja pénteken folytatódik az utolsó edzéssel, majd vasárnap magyar idő szerint kora este következik maga a 200 körös verseny.
Hamilton feladná, DRS-dráma és csapatutasítás a Red Bullnál – így szólt a rádió Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/32430
Megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás a Formula-1-es Spanyol Nagydíjról, benne többek között Charles Leclerc időmérős örömével és a műszaki hiba miatti kétségbeesésével, Max Verstappen DRS-gondjaival és a Sergio Pereznek adott utasítással – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Eladó egy kedves olvasónk különleges makettje
https://formula.hu/parc-ferme/32433
Időnként egyedi kéréseket kapunk az olvasóink által, ezúttal például Zágrábból kerestek meg minket, mégpedig egy igazán elképesztő makett eladása kapcsán. Az Amalgam Collection fantasztikus kézzel készített modelleket gyárt, miután gyümölcsöző kapcsolatzokat ápolnak több vezető luxusautó-gyártóval és versenycsapattal, így jöhetett létre az a műalkotás, mely a Mercedes-AMG Petronas W11 EQ Performance 2020-as Portugál Nagydíjon használt modelljét ábrázolja, amivel Lewis Hamilton 92. futamgyőzelmét aratta, és ezzel minden idők legsikeresebb F1-es pilótája lett a győzelmek számát tekintve.
Az 1:8 méretarányú makettből mindössze 99 darabot gyártottak, több mint 58 cm hosszú, 250 óránál is többet dolgoztak ezen a példányon, ráadásul minden egyes alkatrészt precízen terveztek meg a csapat segítségével. A Mercedes istállója eredeti CAD terveket és festékkódokat is megadott a projekt sikeréhez. Ezek után talán nem meglepő, hogy az eszmei értéke mellett az ára is egészen magas, jelenleg ugyanis 8000 euróba kerül. Ezzel az autóval Tomo Žaja munkáját hálálták meg korábban, aki most szeretné, ha egy igazi rajongóhoz, és értő kezekbe kerülne ez a modell.
Aki szeretné megvásárolni, az alábbi email címen érdeklődhet a jelenlegi tulajdonosánál: tomojurajzaja@yahoo.com
Hamilton megtapogatta az egyik Red Bull hátsó szárnyát Barcelonában?
https://formula.hu/parc-ferme/32434
Érdekes fotó és videó kezdett el terjedni a közösségi médiában kedden, amelyen az látható, ahogy Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj után hozzáérhetett Sergio Perez RB18-asának hátsó szárnyához. A dolog azért pikáns, mert tavaly Interlagosban Max Verstappen 50 ezer eurós bírságot kapott amiatt, mert hozzáért éppen Hamilton Mercedesének hátsó szárnyához a parc fermé hatálya alatt.
A mostani fotók és videók alapján nem egyértelmű, hogy mikor készülhetett a felvétel, parc fermé-szabályok hatálya alatt álltak-e még az autók. Emellett a videón úgy tűnik, hogy a Motorsport.com információi szerint doppingellenőrzésről érkező Hamilton igyekszik elkerülni, hogy hozzáérjen a Red Bullhoz. Mindenesetre több külföldi portál is megkereste az FIA-t, hogy kommentálja a látottakat.
The fan footage from the Lewis Hamilton 'leak' appears to show the Mercedes driver merely squeezed past the rear of Sergio Perez's RB18. #F1 pic.twitter.com/e7DGmdyeQQ
— PlanetF1 (@Planet_F1) May 24, 2022