DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Kezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje, mutatjuk a pénteki programot

A Formula-1 mellett mást is nézhetünk - íme a pénteki program és a tv-közvetítések listája:

9:35-10:20 Formula-3, szabadedzés

10:30-11:20 Superbike, első szabadedzés

11:00-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés

14:05-14:35 Formula-3, időmérő edzés (M4 Sport)

15:00-16:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

15:00-15:50 Superbike, második szabadedzés

17:00-17:30 Formula-2, időmérő edzés (M4 Sport)

23:00-00:00 IndyCar, első szabadedzés

 

A teljes hétvégi program itt elérhető!

 

spa

fotó: dppi

Pilótapiac: jövő héten a Haas, utána az Aston Martin bejelentése is érkezhet

Bár a legtöbb figyelmet most a Mercedes, az Alfa Romeo és a Williams szabadon maradt ülései kapják, a mezőny több tagjának sem tisztázott még a sorsa. Éppen ezért Toto Wolffon és Christian Horneren kívül más csapatvezetők is megkapták a pilótafelállásra vonatkozó kérdést.

Günther Steiner elmondása alapján a Haas hivatalos bejelentéséig már csak néhányat kell aludni, nyilatkozatából pedig az is kiderül, hogy szinte biztosan változatlan felállással, a Mick Schumacher–Nyikita Mazepin párossal vágnak neki 2022-nek. „Köszönöm, hogy megerősítésként, és nem bejelentésként hivatkoztál rá. Jövő hétre várható” – pontosított Steiner.

Hasonló a helyzet az Aston Martinnál is, akik szerint csak azért tűnik tisztázatlannak a versenyzőik helyzete, mert a bejelentés időzítve van. „Hasonló a válaszom, mint Günthernek. Van egy folyamat, amit követünk. Ez csak időzítés, amit a szerződésben meghatároztunk, semmi több. A következő hetekben lesz aktuális” – fogalmazott a csapatfőnök, Otmar Szafnauer, azt erősítve ezzel, hogy Sebastian Vettel és Lance Stroll helye is biztos.

A DTM-ben már a 2022-es naptárt is összerakták

A Német Túraautó-bajnokság kiadta 2022-es menetrendjét: bár két versenyhelyszín még nincs megnevezve, az április végétől október elejéig tartó szezon időpontjai már megvannak.

Az évad egy új helyszínen, Portimaóban, Portugáliában kezdődik – ilyen távol Németországtól az elmúlt években nem versenyzett a sorozat. A megszokott német pályák, a Lausitzring, a Norisring, a Nürburgring és a szezont záró Hockenheimring most sem hiányoznak, akárcsak a Red Bull Ring Ausztriában, a belga versenyt azonban Zolder helyett Spában tartják. Zolder mellett az idei állomások közül hiányzik Monza és Assen, miközben az év harmadik és negyedik fordulójáról csak annyit tudunk, hogy valahol Európában rendezik meg őket.

Ezt tudja Zandvoortban Verstappen az F1 2020-szal - ki tudja legyőzni a körét?

A Red Bull osztotta meg Verstappen játékban elkövetett körét:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Hamilton a zandvoorti győzelméről posztolt

Lewis Hamilton a közösségi oldalán osztott meg két fotót arról, amikor 2005-ben alsóbb kategóriában versenyt nyert Zandvoortban:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

A háromszoros F1-es világbajnok szerint Verstappen nyer ezen a hétvégén, a Mercedes pedig túl sokáig dominált már

Jackie Stewart szerint Max Verstappen boldoggá teszi a hétvége folyamán a holland szurkolókat, a Mercedes pedig amúgy is túl régóta uralja az F1-et - így vélekedik a háromszoros világbajnok.

"Szerintem Max nyer most, mert a közönség meg fog őrülni, ő pedig nagyon versenyképes és a Red Bull is az. A Mercedes talán túl sokáig volt már sikeres, általában az ilyen domináns időszakok maximum négy évig tartanak, ez most már jóval hosszabb ideig maradt változatlan. Jó lenne azt látni, hogy a hazai srác nyer ezen a hétvégén" - mondta Stewart a Motorsport.comnak.

zand

fotó: dppi

Ricciardo, Vettel és Ocon kipróbálta, hogy mennyire döntött az a bizonyos döntött kanyar Zandvoortban

Ricciardo tesztje hibátlan!

Már van neve is a Miamiban épülő F1-es pályának!

A megannyi, halasztás, tüntetés és egyéb akadály ellenére mostanra minden kő elgördült a Miami Nagydíj útjából, így a Formula-1-es mezőny minden bizonnyal 2022-ben már két Egyesült Államokbeli helyszínre is ellátogat majd. A legtöbb forrás szerint valamikor május-júniusban kaphat majd helyet a Miami Delfinek amerikai futballcsapat stadionja, a Hard Rock Stadion köré épülő aszfaltcsík a jövő évi versenynaptárban.

Azt, hogy haladnak a projekttel, mi sem jelzi jobban, hogy már nevet is kapott a Miamiban tartandó verseny helyszíne. Maga Tom Garfinkel, a pálya egyik fő rendezvényszervezője árulta el a pálya nevét, amelyet Miami International Autodrome-ra kereszteltek. Így Austin mellett lesz még egy amerikai verseny a Formula-1-ben, ráadásul Miamivel tízéves szerzpdést kötött a száguldó cirkusz.

Jos Verstappen bízik a holland szurkolókban

Nagyon régóta várják már a hollandok azt, hogy visszatérjen hazájukba a Formula-1, ez pedig a lehető legjobbkor történik, hiszen kedvencük Max Verstappen továbbra is harcban van a világbajnoki címért és mindössze három ponttal van lemaradva a tabellán legnagyobb riválisától, Lewis Hamiltontól. Mindez a legutóbbi Belga Nagydíjon aratott szerencsés győzelemnek is köszönhető, ám Max édesapja, Jos Verstappen örül ennek a sikernek és bízik abban, hogy a holland rajongók tiszteletet tudóak lesznek.

„Egy ideje már nem mentek jól a dolgok, de Spa-Francorchamps-ban igen. A pole pozíció és mindössze két kör után még mindig a pontok felét szerezte meg, ami szerencsés volt, de ha figyelembe vesszük, hogy Lewis Hamiltonnak milyen szerencséje volt az elmúlt években, akkor ez sem rossz. Reméljük, hogy a hétvégén nem csak pfujolnak majd a rajongók és Lewisnak is tiszteletet fognak mutatni” ─ idézte a korábbi F1-es pilóta szavait a RacingNews365.

A safety carba pattanva már megtehetünk egy fedélzeti kamerás kört Zandvoortban

Nem kell megvárnunk a pénteki edzéseket, hogy onboard felvételt nézhessünk az F1-be három és fél évtized után visszatérő, felújított holland pályáról, köszönhetően a biztonsági autónak:

Mókás ajándékot kapott a Ferraritól Carlos Sainz

Szeptember 1-én ünnepelte 27. születésnapját a Ferrari spanyol pilótája, az olaszok pedig egy elég érdekes ajándékot szántak neki. Sainz idén került a maranellói alakulathoz, a jelenlegi szezon pedig nem alakul eddig rosszul számára, hiszen már két helyen is dobogóra állhatott, Monacóban a második, Magyarországon pedig a harmadik helyen végzett, ám a győzelem még egyelőre várat magára.

A Ferrarisok erre utalva egy igazán vicces meglepetést adtak versenyzőjüknek, melyen mindkét idén szerzett dobogó és az ezekért járó trófea is szerepel, a győzelemért járó díj helyére pedig jobb híján egy szülinapi torta került.

Inog Giovinazzi ülése az Alfa Romeónál: ő sem tudja, mi lesz

Miközben az már eldőlt, hogy Kimi Raikkönen visszavonul a 2021-es F1-es idény végén, s az is valószínűnek látszik a híresztelések szerint, hogy Valtteri Bottas érkezik a helyére, miután a Mercedes a várakozások szerint George Russellnek szavaz bizalmat, a pletykák szerint az Alfa Romeo másik ülése körül is sok a kérdőjel. Egyes jelentések arról szólnak, hogy Antonio Giovinazzi maradhat 2022-re is az alakulatnál, mások szerint viszont az olasz is távozhat.

A Formula.hu információi szerint a magát a jövő hétvégén az IndyCarban kipróbáló Callum Ilott lehet az egyik jelölt, de a nemzetközi sajtóban felmerült a Sauber akadémiájához tartozó, a Formula-2-ben szereplő Theo Pourchaire, valamint a Formula-E friss világbajnokának, a Mercedes-protezsált Nyck de Vriesnek a neve is – utóbbié abban az esetben, ha a Williams ülését Alaxander Albon kapja meg.

Természetesen a Holland Nagydíjat megelőző csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében magát Giovinazzit is megkérdezték arról, tud-e valamit a jövőjéről: „Sajnos még nem. Meglátjuk, nem az én döntésem. Amit tehetek, hogy nyomom a gázt, jól teljesítek és erős eredményeket szállítok. Aztán meglátjuk, mi lesz, de egyelőre nincsenek híreim” – felelte szűkszavúan a harmadik teljes idényét töltő olasz.

giovinazzi-2021-dppi

A Ferrari tesztpilótája és Alfa Romeo tartalékja az IndyCarban tűnik fel

Meglepő versenyzőbejelentés érkezett a tengerentúlról: a Formula-2 tavalyi ezüstérmese, Callum Ilott a Juncos-Hollinger istálló #77-es autóját vezeti az IndyCar jövő hétvégi versenyén Portlandben. Ilott idén egyetlen bajnokságban sem futott teljes szezont, főállásban a Ferrari tesztpilótája és Alfa Romeo tartalékpilótája – Portugáliában és Ausztriában szabadedzésen való részvétellel –, emellett rajthoz állt a Le Mans-i 24 óráson.

Ricardo Juncos és Brad Hollinger közös csapata a szezon utolsó három versenyére csatlakozik az IndyCarhoz, 2022-ben pedig már az összes versenyen szerepelni fog. Ilott bejelentése egyelőre a portlandi futamra szól.

Callum Ilott neve szerepel a paddockból származó legfrissebb pilótapiaci pletykákban is: a Formula.hu információi szerint ő lehet Valtteri Bottas csapattársa az Alfa Romeónál, amennyiben az istálló két új versenyző mellett döntve lecseréli Antonio Giovinazzit. Az Alfa, a Williams és a Mercedes körül számos hír várható a következő hetekben, az első dominó már le is dőlt Kimi Raikkönen visszavonulásával. A jelek szerint Ilott több vasat a tűzben tartva az IndyCarban is nézelődik.

Holland hangulatban Hamilton

Lewis Hamilton megérkezett a Holland Nagydíj helyszínére, és annyira ráhangolódott a hétvégére, hogy a nemzeti színbe, a narancssárgába öltözött. Még napszemüvegével is a helyi rajongóknak kedveskedett. A végeredményt a Mercedes osztotta meg:

Hogy mennyire lejt az Eau Rouge? Annyira, hogy egy McLaren-csapattag bőröndje legurult rajta

Csak a kerékvető "gáncsolta el" az elszabadult járművet...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sky Sport F1 (@skysportf1) által megosztott bejegyzés

 

Amikor utoljára Zandvoortban járt az F1 - videó

A Formula-1 készített összefoglalót az 1985-ös Holland Nagydíjról, amikor a sportág utoljára versenyzett Zandvoortban - ez a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf5_2

Giovinazzi: Köszönöm, Maestro

A csapattárs is búcsúzkodik a szezon végén bukósisakot szögre akasztó Kimi Raikkönentől. Antonio Giovinazzi 2019-ben teljesítette első szezonját a Formula-1-ben, az Alfa Romeo Racingnél, azóta végig a veterán finn volt a csapattársa.

„A Formula-1 történetében olyan nyomot hagytál, mint kevesen mások. Hálás vagyok azért a kiváltságért, hogy a csapattársad lehettem. Köszönöm, Maestro” – írta a közösségi médiába angolul és olaszul is Giovinazzi.

Sörösüvegekből készítették el a Holland Nagydíj trófeáit

A történelem előtt tiszteleg, de mai szellemiségben a 36 év után visszatérő Holland Nagydíj dobogósainak trófeája, melyeket a Formula-1 és a kísérősorozat W Series első három helyezettje kap. A forma ugyanaz, mint az első, 1939-es zandvoorti verseny serlegeié, a trófeák azonban szó szerint és átvitt értelemben is zöldek: újrahasznosított sörösüvegekből és rekeszekből készültek, a számokat és a feliratokat homokkal gravírozták bele.

A trófeát a főszponzor Heineken megrendelésére Piet Boon tervezte, és a márka nagykövete, Sir Jackie Stewart mutatta be a Holland Nagydíj felvezetéseként.

Mi is kénytelenek voltunk az időmérős teljesítményre osztani a pontokat!

A Formula Podcast Belga Nagydíjat kiértékelő adásában természetesen ismét kiosztottuk a szokásos pontokat, kielemeztük, hogy ki hogyan teljesített - még akkor is, ha versenyteljesítményt nem értékelhettünk... A vonatkozó részt 01:14:26-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ezért nem része a DRS-zónának a döntött kanyar Zandvoortban

A hétvégénhosszú idő után tér vissza Hollandiába a Formula-1, a zandvoorti pályán pedig történt néhány átalakítás. Az egyik ilyen a célegyenes előtti utolsó kanyar, melyet jelentősen megdöntöttek, így egy nagyon izgalmas pontja lett ennek a helyszínnek, ám az már biztos, hogy itt nem használhatják a pilóták a DRS-t. A pályán két zónát alakítottak ki, az elsőt a 14-es kanyar után, míg a másodikat a 10-es és a 11-es kanyarok között, ennek okairól pedig a Holland Nagydíj sportigazgatója, Jan Lammers beszélt.

„Ezek az FIA döntései voltak, meg szeretnék nézni, hogyan mennek idén a dolgok és valós körülmények között akarnak adatokat gyűjteni. Nem kockáztatnak, ez pedig érthető, hiszen 36 év óta első alkalommal rendezik meg ezt a versenyt” ─ idézte Lammers szavait a Motorsport.

 

Elárulta Schumacher, melyik a kedvence apja autói közül

A Belga Nagydíj hétvégéjén Mick Schumacher lehetőséget kapott arra, hogy vezesse édesapja Jordanjét, mellyel a világbajnok harminc évvel ezelőtt bemutatkozott a Formula-1-ben. A Haas pilótája ezzel már a negyedik olyan autóba ülhetett be, mely egykor Michaelé volt.

Schumacher Spában adott interjút az F1 hivatalos oldalának, amelyben a különleges élményvezetésről is megszólaltatták, majd a riporter, Tom Clarkson azt is megkérdezte tőle, ennyi tapasztalattal a háta mögött melyik volt a kedvence. A német pilóta könnyen tudott választani. „A 2002-es. Az az egyik legsikeresebb autó volt, amit valaha vezetett. Azzal nyerte itt a bajnokságot is. Minden versenyen dobogós lett vele, 17-ből 17-szer. Úgy rémlik, sosem volt harmadiknál rosszabb helyezése azzal az autóval. Nyilvánvalóan lenyűgöző, gyönyörűen néz ki és a hangja is csodálatos” – áradozott a hétszeres világbajnok egykori versenygépéről.