DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Nagyon nehéz kiválasztani a következő Micheliszt – túl sokan vannak!

Közel négyezer fő jelentkezett a Hungaroring Sport Zrt. és Michelisz Norbert közös virtuális kihívására, amelynek nyertese Magyarország legsikeresebb túraautó-versenyzőjének csapatában, a M1RA-nál jövőre teljes idényre szóló versenyzési lehetőség kap egy magyar vagy nemzetközi autós gyorsasági bajnokságban. De az indulók közül hányan lehetnek potenciális utódai Michelisznek? És mi szükséges még a nyers tempón kívül a sikerhez? Ezeket, és egyéb kérdéseket is érintettünk legutóbbi podcast-adásunkban.

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Ricciardo: Három helyett inkább öt rajthelyes büntetést kértem volna!

Nemcsak Sebastian Vettel és Mick Schumacher, hanem Daniel Ricciardo is utolsó F1-es nagydíjára készül Abu Dhabiban – igaz, az ausztrál szeretné, ha ez az ő esetében még nem lenne végleges, hiszen feltett szándéka 2024-ben újra a rajtrácson állni. Éppen ezért úgy érzi, nem is fogják elragadni az érzelmek a hétvégén, s még a tőle megszokott humorát megcsillogtatva azzal is viccelődött, hogy három rajthelyes büntetéssel kezdi majd meg a futamot a Kevin Magnussennel történt interlagosi ütközés miatt:

„Jól vagyok. Mentálisan nem úgy kezelem ezt, hogy ez lesz az utolsó futamom, pedig lehet” – mondta el csütörtökön a Formula.hu jelenlétében Ricciardo. „Tudom, hogy semmi sem garantált, ezért megpróbálom élvezni. Nem leszek túl érzelmes arra gondolva, hogy ’oh, ez lehet az utolsó’ vagy sem, de szeretném kiélvezni úgy, ahogy van. Kaptam egy rajthelybüntetést. Általában jobban teljesítenek, ha megbüntetnek, szóval igazából öt helyet kértem, de a három is megteszi!”

A McLaren pilótája állítólag és saját bevallása szerint is egyeztet tartalékversenyzői szerepkörről bizonyos csapatokkal – az utóbbi időben főként korábbi alakulatát, a Red Bullt emlegették vele kapcsolatban. Ám amikor a fejleményekről kérdezték, Ricciardo csak annyit árult el: bár haladt előre az ügy, de még mindig semmi sem hivatalos.

ricciardo-crash-brazil-1

fotó: DPPI

Ezek voltak eddig Nico Hülkenberg legjobb pillanatai

2010-ben mutatkozhatott be a most 35 esztendős versenyző, aki azóta is az F1 közelében maradt, noha voltak kisebb megszakítások a karrierjében. 2011-ben, valamint 2020-tól kezdve is a tartalékpilóta szerepét töltötte be, az évek során azonban a Williams, a Sauber, a Renault, a Force India, később az ebből átalakuló Racing Point, valamint az Aston Martin alakulatánál is megfordult, míg jövőre a Haas csapatát erősítheti. Miután csütörtökön hivatalosan is megerősítést nyert, hogy ismét visszatér a mezőnybe, az F1 összeszedte a német pilóta néhány emlékezetes pillanatát az elmúlt évekből.

Vettel előtt tiszteleg hétvégi sisakjával Alonso

Az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj természetesen nem kis részben a visszavonuló Sebastian Vettelről fog szólni, aki most teljesítette utolsó futamát a Formula-1-ben. Karrierje egyik legnagyobb riválisa, Fernando Alonso pedig ebből az apropóból egy különleges sisakdizájnnal fog versenyezni, amellyel a négyszeres világbajnok előtt tiszteleg, s amelyen többek között a német zászló színei is feltűnnek. „Köszönöm, Seb. Utoljára leszünk együtt a pályán. Egyszerre lesz ez érzelmes és szomorú, de a legjobbakat kívánom neked életed következő fejezetéhez!” – írta a jövőre éppen Vettel helyét átvevő Alonso a bukósisakról megosztott képek mellé a közösségi oldalán:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Ricciardo mégis kapott egy telefonhívást Steinertől

A szezonzáró hétvégéje előtt csütörtökön hivatalosan is bejelentették, hogy Nico Hülkenberg váltja Mick Schumachert a Haas csapatánál. Korábban több olyan hír is megjelent, miszerint akár Daniel Ricciardo is leszerződhet az amerikai alakulattal, ám egy hónappal ezelőtt Günther Steiner elárulta, előbb az ausztrálnak kell náluk kopogtatnia, aki később elmondta, nem egy középcsapatnál tervezi a jövőjét. Abu Dhabiban Steiner azonban bevallotta, egyszer mégis felhívta a McLarentől távozó pilótát. „Kezdetben én kerestem meg a McLaren döntését megelőzően. Elértem és érdeklődtem, mik a tervei jövőre, de nem jutottunk sehová. Nem tudom miért, kérdezzétek őt” – idézte a szakember szavait a The Race.

Teljes a 2023-as rajtrács – illetve mégsem teljesen

Nico Hülkenberg bejelentésével az utolsó hely is elkelt a csapatoknál 2023-ra. Illetve teljesen mégsem: az F1 grafikája üresen hagyta a Williams egyik ülését, pedig megcsillagozva beírhatták volna Logan Sargeantet: az amerikai pilóta gyakorlatilag megkapta a debütálás lehetőségét az istállótól, azonban a hétvégi F2-es szezonzárón meg kell még szereznie a szükséges szuperlicenszpontokat.

Perez, Ocon, Massa és Pumped Gabo is támogatásáról biztosította Schumachert

„Mind tudjuk, hogy csak idő kérdése! Vissza fogsz jönni!” – írta a Mick Schumacherrel jól ismerten baráti kapcsolatot ápoló Esteban Ocon a közösségi médiás poszt alá, amelyben a német bejelentette, jövőre már nem lesz a Haas versenyzője és Formula-1 tagja. Sergio Perez hasonló üzenetet fogalmazott meg, de kommentelt Felipe Massa és az ex-F1-es Esteban Gutierrez, valamint Lewis Hamilton fizioterapeutája, Angela Cullen is.

„Először is, gratulálok csodálatos pályafutásodhoz. Maradj erős, küzd keményen és visszatérsz!” – írta Massa, Michael Schumacher egykori csapattársa.

A kommentek között görgetve kiszúrható egy váratlan hozzászóló is: a magyar celebélet egyik ismert szereplője, Pumped Gabo, akiről valószínűleg eddig kevesen tudták, hogy Schumacherrel szimpatizál. „Ennél sokkal többet érdemelsz, ember! Az univerzum majd visszaadja” – üzent angolul Pumped a menesztett versenyzőnek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mick Schumacher (@mickschumacher) által megosztott bejegyzés

Már hétvégén visszatér a Formula-2-be Juan Manuel Correa

Az amerikai-ecuadori pilóta jelen állás szerint utolsó F2-es versenye a tragikus 2019-es spái hétvége volt, amely során súlyosan megsérült az Anthony Hubert halálát okozó balesetben. Correa két hétig mesterséges kómában volt légzőszervi komplikációk miatt, roncsolódott lábai rehabilitációja pedig közel másfél évig tartott. 2021-ben a Formula-3-ban tért vissza a versenyzéshez az ART-vel, és idén Zandvoortban először állt dobogón a sérülés óta.

Correa nagy célja az F2-es visszatérés volt: egy évvel ezelőtt már tesztelt a Charouz csapattal, 2023-ra pedig október végén tett nyilatkozata alapján szóbeli megállapodása van egy istállóval. A visszatérésre azonban már idén sor kerül: egy nappal a szezonzáró hétvége előtt jelentette be a Van Amersfoort Racing, hogy Abu Dhabiban Correa vezeti a 24-es rajtszámú autót. Ezt az ülést már többen betöltötték idén: Jake Hughes kezdte a szezont, akit David Beckmann váltott az előző hat versenyhétvégén.

Robert Kubica is részt vesz a szezonzáró hétvégén

Az Alfa Romeo lengyel tartalékpilótája autóba ül a 60 perces első szabadedzésen, Guanyu Zhou helyét veszi át futólag – erősítette meg a svájci csapat.

A beugrás mondhatni menetrendszerű, hiszen különleges szerződése értelmében a lengyel a csapatnál töltött három éve alatt már 11 alkalommal kapott első szabadedzést – emellett 2021-ben kétszer versenyzett is a covidos Kimi Raikkönent helyettesítve. Idén Barcelonában, Le Castellet-ben és a Hungaroringen szerepelt valamelyik állandó versenyző helyén.

Abu Dhabiban újra tele lesz vendégszereplőkkel az első szabadedzés, Kubicával együtt hat csapatnál történik változás. Az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a McLarennél Pato O’Ward vezet – nekik ez lesz a debütálásuk –, míg az Alpine-nál Jack Doohan, a Haasnál Pietro Fittipaldi, a Williamsnél Logan Sargeant kap lehetőséget.

Frissítve: Liam Lawson is autóba ül a Red Bullnál, vele együtt hét csapatnál történik változás az első edzésen.

Nagy nevek csatlakoznak a Porsche projektjéhez

Két tapasztalt pilótával bővül a Porsche sportautós szegmense a jövőre elindítani kívánt Hypercarok esetében, Nyck Tandy és Frederic Makowiecki ugyanis csatlakozik a gyári versenyzők sorához. A 963-as versenygépet még idén nyáron leplezték le, akkor pedig az is kiderült, hogy a német márka az IMSA és a WEC bajnokságaiban is elindul. „Nagy örömünkre szolgál, hogy Nick Tandy visszatér, Frederic Makowiecki pedig csatlakozik a csapathoz, miközben tudjuk, hogy mit kapunk majd tőlük. Teljes elkötelezettséget, rengeteg tapasztalatot és hihetetlen tehetséget” – idézte a RACER Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnökének szavait. Tandy korábban már megnyerte a hosszútávú versenyek klasszikusait és a gyártónak is versenyzett már korábban, míg Makowiecki már a fejlesztési fázis kezdeteinél is jelen volt, így jól ismeri a technikát, amit 2023-ban terveznek bevetni.

Megérkezett az Extreme-E jövő évi versenynaptára

A harmadik szezonjára készül a különleges versenysorozat, mely a mai napon hivatalosan is bejelentette 2023-as naptárát. A kalendárium szerint az idény március közepe felé indulhat el Szaúd-Arábiában, majd következik Skócia és Szardínia. Ezek a dolgok már biztosak, az utolsó két forduló körül viszont vannak kérdőjelek. Szeptember 16-17 között vagy az Egyesült Államokba vagy pedig Brazíliába látogatnak el, zárásként pedig Chilébe utaznak a résztvevők, de az időpontot egyelőre még homály fedi. Az idei bajnokság november végén Uruguayban zárul.

Vettel: Kimi volt a legtehetségesebb, akivel valaha találkoztam

Sebastian Vettel 2015-től kezdve négy szezonon keresztül volt Kimi Raikkönen csapattársa a Ferrarinál, a versenyzők pedig köztudottan jó kapcsolatot ápoltak egymással a pályán kívül is. A német versenyző most a Beyond the Grid podcastben beszélt arról, hogy szerinte miért is volt igazán kivételes a finnek 2007-es világbajnoka. „Szerintem Kimi valójában a legnagyobb természetes tehetség, akivel valaha is találkoztam, legalábbis a nyers tempót tekintve. Ez nyilvánvalóan megmutatkozik az autóban, de bármilyen más formában is. Ha lenne egy olyan szabály, hogy minden nap autót kell váltani, 10 nap után mindenkit lekörözne, mert ő egy született tehetség, nem kell idő, hogy alkalmazkodjon az autóhoz, ahhoz, amit a versenygép megkövetel. Ha adsz neki egy kormányt, tudja, mit kell vele csinálni. Néha úgy érzi az ember, hogy ez nem fair, először hozzá kell szoknia, és képet kell kapnia a pályáról vagy a körülményekről, de neki ez rögtön sikerül” – mondta Vettel.

Rossi: Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel!

Valentino Rossi egy éve, a 2021-es szezon végén, 26 világbajnoki évad után hagyott fel a motorversenyzéssel és a MotoGP-vel. A pályáktól azonban nem távolodott el, csupán négy kerékre váltott, hiszen GT-autókkal versenyez: idén egy Audival szerepelt a GT World Challenge Europe futamain, jövőre pedig BMW-vel teszi meg ugyanezt – ennek kapcsán pedig pletykaként rebesgetik, hogy jó szereplés esetén a bajorok LMDh-projektjében is részt vehet, megvalósítva a Le Mans-i 24 óráson való szereplésről szőtt álmait.

Mindenesetre felmerült a kérdés a Valenciai GP-n tett látogatása során, hogy nem hiányzik-e neki a MotoGP, ahol két és fél évtizedig szerepelt: „Egyfelől nem, rendben van a dolog. A pályafutásom nagyon hosszú volt és a végéig próbálkoztam. Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel! Vannak persze pillanatok, amikor hiányzik, de ez természetes” – idézi a Crash.net Rossit, aki hozzátette: az autóversenyzés segít neki, hogy ne érezze a motorozás hiányát, hiszen hasonló érzések töltik el a volánnál, mint a nyeregben is, valamint azt is megjegyezte, hogy a versenyek kisebb számát sem bánja.

rossi-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Schumacher vagy Magnussen ismeri jobban a himnuszokat?

A Haas idei párosa egy játékban vett részt, ahol meg kellett mondaniuk, éppen melyik ország himnuszát hallják. Vajon melyiküknek ment jobban?

 

A Formula-3 legjobb csapatánál folytatja a Williams tehetsége

Zak O’Sullivan a 2022-es esztendő elején csatlakozott a Williams versenyzői akadémiájához, miután előző évben elnyerte a BRDC fiatal pilótáknak kiírt díját. A brit a Formula-3-ban szerepelt idén, ahol a Carlin színeiben két dobogós helyezést és egy pole-t gyűjtött, összetettben pedig a 11. helyen zárt. Jövőre viszont ennél jóval komolyabb eredményeket is célba vehet a 17 éves pilóta, a Williams ugyanis bejelentette, hogy 2023-ban már a Premát fogja erősíteni a reménységük az F3-ban – márpedig a Prema számít az utánpótlás-sorozat legjobb csapatának: idén is megnyerték az istállók pontversenyét (igaz, az egyéni bajnokot az ART adta Victor Martins személyében).

zak-osullivan-prema-f3-williams

Ricciardo elbúcsúzott a McLarentől

44., egyben utolsó mclarenes versenyére készül Daniel Ricciardo, aki jövőre nem is lesz a mezőny tagja. Az ausztrál pilóta két szezon után távozik a McLarentől, ahol legnagyobb sikere egyértelműen a 2021-es monzai győzelme volt. Ricciardo utoljára tett látogatást Wokingban, a csapat központjában, ahol el is búcsúzott mindenkitől.

 

A 10 legjobb onboard Brazíliából

A képre kattintva megtekinthetitek a 10 legjobb fedélzeti kamerás felvételt a Sao Pauló-i Nagydíjról.

Videó: A 2022-es sprintek legjobb pillanatai

Egy videóba gyűjtötte össze az F1 a YouTube-on az imolai, a spielbergi és a Sao Pauló-i sprintek legmlékezetesebb momentumait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

MiniDrivers: a régi "szép" időket idézte a Red Bull-belharc

Már csak egy verseny van hátra az idei szezonból, a Mercedes pedig végre megszerezte idei első futamgyőzelmét. Nézzük, hogyan látták a Sao Pauló-i GP-t Miniék!

Veszélyben lehet Binotto helye – a McLarentől vagy az Alfa Romeótól érkezhet az utód?

Hiába kezdte jól a 2022-es idényt a Ferrari, a különböző műszaki, stratégiai és vezetői hibák miatt hamar ellógott tőlük a Red Bull, amely év közben a fejlesztések terén is jobbnak bizonyult a vörösöknél. Az eredmények elmaradása okán időről időre felmerül, hogy inoghat a „kispad” Mattia Binotto csapatvezető alatt, s a Scuderia belsős ügyeivel rendre képben lévő újságíró, Leo Turrini szerint most is újra felröppentek az ezzel kapcsolatos pletykák. Turrini ugyanakkor megjegyzi, hogy szerinte hiba lenne Binotto lecserélése, mert ha csak a változtatás kedvéért nyúlnak bele a vezetőség összetételébe, az még önmagában nem garantálja a sikereket.

A bennfentes újságíró az utódok kapcsán úgy fogalmazott, hogy „sok az önjelölt”. A különböző sajtóértesülések több nevet is bedobtak a kalapba: egyfelől Laurent Mekiest említették, aki jelenleg a Ferrari sportigazgatójaként dolgozik, de felmerült a McLarent irányító Andreas Seidl, valamint az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur is a pletykákban. Utóbbi kapcsán ma a Gazzetta dello Sport számolt be arról, hogy januártól Vasseur veheti át a Ferrari irányítását.

binotto-dppi-f1-2022

fotó: DPPI

Megint a Red Bull volt a leggyorsabb a bokszban, de az idei rekordtól elmaradtak – videó

Egyértelműen a Red Bull viszi idén a prímet a bokszban, a Sao Pauló-i Nagydíj már a tizedik alkalom volt a 2022-es szezon során, hogy náluk láthattuk a leggyorsabb kerékcserét. Az energiaitalosok szerelői 2,04 másodperc alatt végeztek Sergio Perez autóján a művelettel – igaz, ez hat századdal elmaradt a McLaren Daniel Ricciardóval bemutatott mexikói 1,98 szekundumos produkciójától, amely a rekordnak számít a jelenlegi 18 colos abroncsokkal. A videóban a három leggyorsabb interlagosi kerékcsere: