DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Videó: így lett bajnok tavaly Michelisz Norbi - az emlékezetes pillanatok

Egyik olvasónk készített egy összefoglaló videót Michelisz Norbert 2019-es, világkupa-győzelemmel záruló szezonjáról:

Rajongók százai értetlenkednek De Vries kijelentésén

„Egyáltalán nem akarok arrogáns lenni, de Norris és Albon az én szememben tényleg nem voltak jobbak nálam” – mondta még 2019-ben Nyck de Vries a holland Friesch Dagbladnak adott interjúja során, ezt a mondatot, pedig valamiért négy évvel később újra felkapta az internet. Erről a PlanetF1 számolt be, a portál ugyanis néhány évvel ezelőtt a fentebb említett a mondattal hozta le a cikket a Twitteren, de valamiért többszáz felhasználó csak most fedezte fel a posztot, amit a rengeteg friss komment is jól mutat. Akkor egyébként De Vries a Formula-2 2018-as szezonját értékelte, amelyben kifejtette, míg ő háromszor is győzni tudott, az ominózus idényben, Lando Norris csak egyszer szelte át elsőként a célvonalat, de Alexander Albon is csak egy győzelemmel volt jobb nála.

Ekkor azt is megemlítette, hogy visszavágásra készül, ami sikerült is, hiszen megszerezte a bajnoki címet, ráadásul azóta már a Formula-E világbajnokának mondhatja magát, továbbá idén az F1-ben is megkapta a lehetőséget az AlphaTauri csapatánál. A holland versenyző kijelentése egyébként vélhetőleg a közelmúltban terjedő hírek miatt lett felkapott. Több helyen megjelent ugyanis, hogy gyenge teljesítménye miatt De Vries akár már a szezon közben távozhat.

NASCAR: Dinnyetermesztők támogatják majd Ross Chastain autóját a hétvégén

A dinnyésember becenév nem véletlenül ragadt rá a 30 esztendős pilótára, hiszen egy dinnyetermesztő családból származik, amire nagyon büszke, és ez az oka annak is, hogy minden győzelme után földhöz vág egy görögdinnyét, de a dinnyét ábrázoló sisakfestését szintén ugyanez indokolja. Chastain most egy igazi szuperhétvégére készül, hiszen Darlingtonban a Cup Series mellett a betétsorozatok futamain, így tehát a Truck Series, valamint a másodosztálynak számító Xfinity Seriesben is rajhoz áll majd. Utóbbi esetében biztosan nem lesz nehéz kiszúrni a mezőnyből az általa vezetett 91-es autót, mivel azt is egy dinnyének álcázzák majd.

A másodvonalnak számító sorozatban a DGM Racing színeiben ugrik be, ahol a következő fordulóban az FWA, vagyis a Floridai Görögdinnye-termelők Egyesülete fogja szponzorálni. „Az FWA mindenkinek nagyon fontos a családunkban. Rengeteget segítenek a dinnyetermelőknek, de a mezőgazdaságnak is. Ez egy nagyszerű hétvége lesz így Darlingtonban, szóval már alig várom, hogy a pályán lehessek” – idézte Chastain szavait a csapat közleménye.

„Egy rakás sz*r” – kifakadt az F1 szlogenlopására az IndyCar-főnök

Sokan felkaphatták a fejüket, amikor a múlt hétvégi F1-es Miami Nagydíj előtti új versenyzőbemutató elején a pilótákat felkonferáló rapper, LL Cool J azt a kifejezést használta a futamra, hogy „A Versenyzés Legnagyobb Látványossága” (angolul Greatest Spectacle in Racing). Ez ugyanis a legendás Indy 500 szlogenje, amelyet ráadásul az IndyCar le is védetett, így engedély nélkül nem is használhatja azt a Formula-1 vagy bármely más széria. Az IndyCar elnök-vezérigazgatója, Mark Miles nem is vette jó néven a dolgot:

„Hallottam. És az volt a reakcióm, hogy fogadjunk, hogy a versenyrajongók tudják, hogy ez egy rakás szar. A Versenyzés Legnagyobb Látványossága itt lesz nálunk májusban, minden mérőszám szerint. És nem számítok rá, hogy folytatják ezt a védjegyjogsértést” – nyilatkozta a tengerentúli sorozat főnöke az IndyStarnak. Miles azt is elmondta, hogy korábban az idén debütáló F1-es Las Vegas-i Nagydíj promótereivel is felvették a kapcsolatot, miután ők pedig a „bolygó legnagyobb versenyzési látványosságának” titulálták a saját viadalukat. A két eset ellenére az IndyCar-főnök nem hiszi, hogy az F1 szándékosan járna el így és lopná el az Indy 500 szlogenjét: nem tudja, ki írta például LL Cool J szövegét, de kizártnak tartja, hogy Stefano Domenicaliék magasságából származna a szöveg.

f1-ll-cool-j-miami

fotó: DPPI

Tíz éve ezen a napon: Alonso máig utolsó F1-es győzelme – videó

Napra pontosan tíz éve, 2013. május 12-én rendezték meg az akkori Formula-1-es szezon ötödik futamát, a Spanyol Nagydíjat. Fernando Alonso mindössze az ötödik helyről rajtolhatott hazai versenyén a Ferrarival, ám a rajt után remekül helyezkedve gyorsan a harmadik pozícióban találta magát, miután külső íven előzte a mercedeses Lewis Hamiltont. Később Sebastian Vettel elé tudott vágni a bokszkiállások során, majd utána az addig vezető Nico Rosberget is megelőzte a célegyenes végén.

Alonso onnantól kezdve megállíthatatlan volt aznap Barcelonában, az évi második sikerét aratva – de aligha gondolhatta bárki is, hogy a kétszeres F1-es világbajnoknak máig az lesz az utolsó győzelme az F1-ben. Márpedig ez a helyzet: sem a Ferrarival nem tudott később futamot nyerni, későbbi csapataival pedig a közelébe sem igazán került ennek. Jelenleg az Aston Martinnál van azóta a legjobb sansza az évtizedes ínség megtörésére – igaz, ehhez a pilóta szerint a Red Bullok botlására lenne szükség. A képre vagy IDE kattintva megnézhető a 2013-as Spanyol Nagydíj rövid videós összefoglalója:

f1-alonso-2013-barcelona

Tehetségben Verstappen Schumacher szintjén van – mondja a német egykori ellenfele

Max Verstappen még csak kétszeres világbajnok, de formája a Red Bullnál Michael Schumacher ferraris sikeréveit juttatja Giancarlo Fisichella eszébe, aki 1996 és 2009 között volt a mezőny tagja, pályafutása nagy része fedte a hétszeres bajnokét.

„Én versenyeztem Schumacher ellen akkor, amikor a Ferrarival mindent megnyert, és akkoriban senki nem volt olyan erős a futam felépítésében, mint Michael. A mai napig ő marad az első számú, de versenyzői tehetség tekintetében Max Verstappen ugyanazon a szinten van. Attól félek, Max dominálásra van hivatva még hosszú ideig, ha együttműködése a Red Bull-lal ilyen erős marad” – mondta a La Gazzetta dello Sportnak a háromszoros nagydíjnyertes Fisichella.

„Eleinte voltak balesetei, hibázgatott a tapasztalatlansága miatt, most azonban alig követ el hibákat” – beszélt arról Fisichella, hogy Verstappen kiiktatta gyenge pontjait, minden körülmény között, szárazon és esőben is gyors. Egyetlen jelenlegi versenyzőt tud a hollandhoz hasonlítani: „Csupán Charles Leclerc fogható hozzá ebben a tekintetben. Egy olyan versenyző, mint Verstappen, egyszer születik 20 évben.”

BMW keveredett a pályára, miközben zajlott a Moto3-as edzés – videó

Hihetetlen és potenciálisan veszélyes jelenetek játszódtak le péntek délelőtt Le Mans-ban, a Moto3-asok első edzésének első perceiben, amikor egy BMW tűnt fel közvetlenül a pályacsík mellett az utolsó kanyarkombinációnál, miközben motorosok száguldottak el mellette. A szituáció veszélyességét természetesen ez adta, hogy amennyiben az egyik versenyző éppen ott bukik és találkozik a betévedt autóval, annak súlyos következményei lehettek volna.

A szóban forgó BMW X5-ös az egyike azon járműveknek, amellyel VIP-vendégeket szállítanak körbe a pálya körüli szervizutakon, ám ezúttal a sofőr alighanem egy ponton rossz helyre kanyarodott, s így köthetett ki a pályán. Mike Webb versenyigazgató ezt a The Race szaklap megkeresésére megerősítette, hozzátéve, hogy azóta lezárták a szervizút kijáratát.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Lépett a WEC a balesetek után: visszatérnek Le Mans-ra a gumimelegítők

Miközben az F1-ben még csak tervezik ennek a meglépését, az Endurance-világbajnokság az idei szezonra már betiltották a gumimelegítők használatát. Ez azonban a WEC-ben is komoly kritikákat váltott ki a pilóták részéről, ráadásul az első három fordulón tapasztaltak alapján nem alaptalanul, ugyanis több baleset is a hideg abroncsokra volt visszavezethető – legutóbb például Spában Antonio Fuoco csapta falnak a Ferrari egyik Hypercarját a bokszból kijövet (lásd a videón).

Az FIA és az ACO meghallgatta a panaszokat és egyúttal alapos elemzéseket hajtott végre, amelyek után úgy határozott, hogy a soron következő versenyen, a Le Mans-i 24 óráson kivételesen engedélyezni fogják újra a gumimelegítők használatát. Indoklásukban kiemelik, hogy a vizsgálatok során arra jutottak, hogy így garantálható, hogy a legkülönfélébb tapasztalatmennyiséggel rendelkező versenyzők is biztonságosan tudjanak versenyezni a legendás egynaposon. A gumimelegítő paplanok visszahozatala ugyanakkor csak Le Mans-ra szól, a későbbi fordulókra nem.

Russell szerint inkább legyen túl könnyű az előzés, mint túl nehéz

Mi is beszámoltunk róla, hogy az F1-es pilóták nagyon nem értenek egyet a DRS-zónák lerövidítésével, ezzel kapcsolatban pedig szószólójuk George Russell is kifejtette az álláspontjukat.

„Értékelem az FIA álláspontját, mely szerint egyik napról a másikra nem lehet változtatásokat eszközölni, mást is figyelembe kell venni, és ez nem ilyen egyszerű. De a húsz pilóta egyetértésre jutott abban, hogy inkább legyen túl könnyű az előzés (a hosszabb DRS-zónák miatt), mint túl nehéz (a rövidítésekkel). A túl könnyű előzések inkább izgalmasabbá teszik a futamokat, a túl nehezek viszont unalmassá. Inkább menjünk a biztosra ezen a téren” – mondta Russell.

A DRS-ügy részletei itt olvashatók!

ATP_F1_6762_20130507_MIAMI_Pedicelli_resize

„25 éve ölni tudtunk volna ennyi akcióért a pályán”

Sokan tartják unalmasnak a 2023-as szezont a Red Bull előnyéért – a veterán szakértő, Martin Brundle azonban arra mutat rá, értékeljük a pályán zajló eseményeket, amelyek sokszor felülmúlják a visszasírt „régi szép időket.”

„Én is jobban örülnék, ha legalább két csapat küzdene a győzelmekért. De higgyenek nekem, Murray Walker és én sokszor ölni tudtunk volna ennyi akcióért a versenyen 25 évvel ezelőtt a kommentátorfülkében” – idézte fel az exversenyző azt az időszakot, amikor a 2021-ben elhunyt Walkerrel kommentálta a futamokat. Példaként a győztes Verstappen felzárkózását hozta fel, miután az első körben csak tizedik helyen állt.

Ne maradj le: ez vár ránk pénteken

Ezen a hétvégén szünetel a Formula-1, mielőtt egy hét múlva Imolába látogatna el a száguldó cirkusz, ám így sem fogunk unatkozni az előttünk álló hétvégén. A Portugál Ralival folytatódnak a rali-világbajnokság küzdelmei, a MotoGP Le Mans-ból jelentkezik, de lesz IndyCar is, egyenesen Indianapolisból.

A pénteki program:

10:05 WRC, első versenynap (előfizetés után WRC+ online)
10:45-11:30 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
15:00-16:00 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
22:00-23:15 IndyCar, időmérő

 

A hétvége teljes menetrendje ide kattintva érhető el!

Együtt hajókázott Hamilton és Shakira – állítólag csak barátok

Újabb világsztár énekesnőt és F1-es világbajnokot emlegetnek egy napon. A kolumbiai híresség VIP-vendégként jelen volt a Miami Nagydíjon. A Sun lap szerdán hozott le egy néhány másodperces videót, amelyben az található, hogy a város elit, Cipriani nevű éttermében Shakira Hamilton asztalához sétál.

Csütörtökön folytatódott a hamisítatlan bulvársztori: a lap ezúttal arról mutatott paparazzifotókat (lásd itt), hogy a két főszereplő mások társaságában Bascayne Bay-ben hajókázott. A jacht, amelynek egy felfújható krokodil is utasa volt, villája mólóján vette fel Shakirát, majd később ugyanitt tette le. A Sun kiemelte: forrásaik szerint Hamilton és a 46 éves énekesnő csak barátok.

Ilyen a Las Vegas-i és katari pálya az F1 23-ban

Két új versenyhelyszínt is tartalmaz a Formula-1 hivatalos játékának június 16-án érkező idei kiadása. A Las Vegas Stripen kialakított utcai versenypályát csak fél év múlva, november 16-18-án láthatjuk a valóságban, a játék virtuális verziójába azonban már bepillantást nyertünk. A Codemasters képernyőfotókat és egy videót tett közzé – utóbbiban 4:00-tól szerepelnek az új pályák, napfényben és éjszaka is.

Egy másik pálya ugyanis szintén újdonság az F1 23-ban, annak ellenére, hogy a valóságban már tartottak ott versenyt. Losail, a 2021-es Katari Nagydíj helyszíne azért maradt ki az adott évi játékból, mert az Ausztráliát pótló helyszín beugrását csak szeptemberben jelentették be.

Ez lenne az idei F1-es Haas fő gyengesége?

Miamiban is kirajzolódott az a trend, miszerint a Haas erősebbnek mutatkozik az időmérőn, mint a futamon. Kevin Magnussen negyedik rajthelyében ugyan szerencse is volt, de így is kiemelendő, hogy bejutott a Q3-ba, ám innen indulva is épp csak pontot szerzett, míg Nico Hülkenberg a 12. pozícióból startolva 15. lett vasárnap. Günther Steiner szerint ugyan működik az amerikai hétvégén bevetett padlólemez-fejlesztés, de szembetűnő, hogy mások mögött, bolyban haladva veszítenek a tempójukból:

„Úgy fest, hogy működik” – mondta az újításról a csapatvezető, akit a Motorsport.com idéz. „Csak rá kell jönnünk, mi kell ahhoz, hogy stabilabbá váljon forgalomban az autó, hogy ne használjuk el annyira a gumikat. Mivel azt mondják a srácok, hogy látják, hogy a forgalomban a többiek nem szenvednek annyira a többiek az autóval, mint mi, úgyhogy dolgozni fognak ezen az aerodinamikai részlegen.”

„Nehéz pontot szeretni, s az nem rossz, hogy öt verseny alatt háromszor is sikerült. Az elején elég jól mentünk, aztán amikor forgalomba kerültünk, kicsit visszaesett a tempónk. Meg kell néznünk, miért van ez. De összességében úgy gondolom, hogy ha a top 10-be kvalifikálunk, akkor hozhatunk haza pontokat.”

f1-haas-miami

Fotó: Haas F1 Media

Díjat nyert a Verstappenről szóló sorozat

A Max Verstappen eddigi versenykarrierjét feldolgozó MAXimum Verstappen: A repülő holland című dokumentumsorozat lett az év sporttematikájú alkotása a Nemzetközi Sportsajtó Egyesület szöuli díjátadóján. A holland a napokban elesett az újabb Laureus-díjtól, de most vigasztalódhat a Servus TV által készített dokumentumsorozat elismerésével.


Fotó: Red Bull Content Pool

Mai születésnaposunk: Yuki Tsunoda

A mai napon ünnepli 23. születésnapját az AlphaTauri japán pilótája, Yuki Tsunoda. Még 2021-ben debütált a Formula-1-ben a Honda tehetsége jelenlegi csapatánál, miután 2018-ban megnyerte a japán F4-es bajnokságot, majd 2020-ban harmadik lett a Formula-2-ben. A fiatal versenyző váratlanul kiegyensúlyozott teljesítményt hoz eddig 2023-ban, hiszen háromszor 11., kétszer pedig a pontszerző 10. helyen ért célba. Isten éltesse Yuki Tsunodát!

 

Vélemény: Igaza van Hamiltonnak vagy nincs?

Pitwall című hírösszefoglaló műsorunk heti adásában fejtegettük kicsit Lewis Hamilton azon megszólalását, hogy a túlságosan domináló Red Bull miatt szabályváltoztatásokra van szükség még 2026 előtt. A vonatkozó rész 27:31-től megtekinthető:

MiniDrivers: Így húzta be a győzelmet a kilencedik helyről Verstappen

Megérkezett a Miami Nagydíj összefoglalója.

Leclerc rámutatott a Ferrari egyik nagy hibájára

A hétvégi Miami Nagydíj kapcsán többször is felmerült, hogy rendkívül nehéz vezetni a Ferrarit, Charles Leclerc és Carlos Sainz is erre panaszkodott, a monacói több hibát is elkövetett: majd rámutatott, hogy mi az egyik probléma, ami miatt ennyire érzékenyen mozog az autó.

„Tisztában vagyunk vele, hogy az egyik gyengeségünk egyszerűen a hátszél. Akármikor van hátszelünk, mi sokkal jobban szenvedünk vele, mint más autók. Azt akarom, hogy trükkös legyen vezetni az autót, mert tudjuk, hogy ezeket így kell vezetni, de az idei Ferrari nagyon szélérzékeny, és sokkal jobban szenvedünk ezzel. Ugyanígy gond a kiegyensúlyozottság, egyszer úgy érezzük, hogy előreléptünk, aztán jön egy különlegesebb helyszín, főleg ha meleg van, és már teljesen kiesünk az ideális tartományból a gumikkal. Imola más lesz, más időjárással és új alkatrészekkel, remélhetőleg ott jó irányba indulunk el” – idézi Leclerc szavait a RacingNews365.com.

ATP_F1_5977_20230506_MIAMI_Pedicelli_resize

fotó: Scuderia Ferrari

Hamilton kipróbálná a NASCAR-t és az IndyCart is

„Évekkel ezelőtt autót cseréltem Tony Stewarttal, és jó móka volt, szívesen kipróbálnám valamikor a NASCAR-t. Néha nézem az IndyCart, és valamikor azt is szívesen kipróbálnám: nem vagyok nagy híve a szélvédőnek, de az autók jól néznek ki és jó a hangjuk is. Nem álom számomra, hogy máshol is versenyezzek, de nagy csodálója vagyok egyéb sportoknak is. Most viszont csak az F1-re koncentrálok, és a közeljövőben nem tervezek távozni” – mondta Lewis Hamilton arról, hogy szívesen kipróbálna-e valamilyen amerikai autósportos szériát.

ATP_F1_7881_20230504_MIAMI_Barni_resize

Sainz a Ferrari miatt nem élvezi az Alonso elleni csatákat sem

Mindkét Ferrari-pilóta sokat panaszkodott Miamiban és a futamot követően is az autó viselkedésére, kezelhetetlenségére, és gumimenedzselési hiányosságaira, Carlos Sainz pedig emiatt még a Fernando Alonso elleni csatáit sem élvezi: ugyan a veterán spanyol a fiatalabb honfitárs gyerekkori példaképe és hőse, de hiába akadtak össze többször is az elmúlt futamokon, Sainz nem leli örömét ezekben a harcokban.

„Őszintén szólva nem élvezem, mert úgy érzem, hogy a normálisnak sokkal többet kell a tükrömet néznem. Időmérőn gyorsabb tud lenni a Ferrari az Astonnál, de a futamokon egyértelműen jobbak még mindig, jobb a gumikezelésük. Fernando az Astonnal együtt nagyon versenyképes párost alkot a futamok során, emiatt én mindig arra kényszerülök, hogy védekezzek ellene” – mondta Sainz.

f1-ferrari-sainz-miami

fotó: Scuderia Ferrari