Eb-debütáns és Michelisz új pilótája az AFM tévéműsorban
https://formula.hu/parc-ferme/23013
Az Autósport és Formula Magazin szeptemberi műsorának két stúdióvendégével friss élményeikről beszélgettünk: Csomós Miklós a Barum Ralin túlesett Európa-bajnoki bemutatkozásán, míg Szabó Zsolt Oscherslebenben pattant a M1RA autójába a TCR Europe-ban – a fiatal túraautós felelevenítette, hogyan pörögtek fel az események, amikor napokkal a futam előtt, késő este csörgött telefonja, és Michelisz Norbert volt a vonal végén.
Az AFM Ralihíradó Csomós Miklóssal szeptember 1-jén, 13 órakor lesz megtekinthető a FIX TV-n, az AFM Motorsporthíradó premieradása Szabó Zsolttal szeptember 8-án, ugyancsak 13 órakor a FIX TV-n.
Elkészült a MotoGP által használt sikán a spielbergi második egyenesben
https://formula.hu/parc-ferme/31922
Amióta a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2016-ban visszatért a Red Bull Ringre, a pálya többször is a kritikák kereszttüzébe került a biztonsági aggályok kapcsán. Mindenekelőtt a 3-as kanyar és az ahhoz vezető egyenes miatt panaszkodtak a motorosok, különösen a 2020-as rémisztő baleset után, amikor az összeütköző Johann Zarco és Franco Morbidelli versenygépei csak centiméterekkel kerülték el az éppen kanyarodó Maverick Vinalest és Valentino Rossit.
Annak érdekében, hogy csökkentsék a tempót a szóban forgó szakaszon, egy sikánt építettek a 2-es kanyarnak nevezett törésbe, amelyet a Formula-1-esek és az egyéb autós szériák nem fognak használni, csak kifejezetten a motorosok. A munkálatok most befejeződtek, a pálya pedig megosztott néhány fotót az átalakított szakaszról:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miamiban olyan szerepet kapnak a csapatfőnökök, mint még soha
https://formula.hu/parc-ferme/31920
A Formula-1-es versenyhétvégék szerves része a versenyzői parádé, mikor a pilótákat egy nyitott kamionon körbeviszik a pályán, a lelátók előtt. Az első Miami Nagydíj szervezői gondoltak egyet, és csapatfőnöki parádét is tartanak – amire még sosem volt példa a Formula-1-ben. Minden kétséget kizárólag a csapavezetőknek főszerepet adó Drive to Survive amerikai népszerűségéből jött az ötlet, hogy Toto Wolff, Christian Horner, na és persze Günther Steiner is integessen egy sort a nézőknek.
A május 8-i, vasárnapi program alapján helyi idő szerint 13:30-kor kezdődik a versenyzők, 13:35-kor a csapatfőnökök parádéja. 14:00-kor indul a műsor a rajtrácson, 15:14-kor csendül fel a nemzeti himnusz, 15:30-kor pedig (az időpont ugyancsak rendhagyó) elindul a futam.
Szokásos helyettese ugrik be Marquez helyére Termasban
https://formula.hu/parc-ferme/31921
A Repsol Honda kedden jelentette be, hogy Marc Marquez az indonéziai bukása következtében kiújult kettős látása miatt nem tud rajthoz állni a hétvégi Argentin Nagydíjon. Most az is kiderült, hogy nem marad egyedül a szezon harmadik futamán Pol Espargaro, a csapat ugyanis Stefan Bradlt, a HRC tesztmotorosát ülteti fel a nyolcszoros világbajnok versenygépére Termas de Rio Hondóban. Bradl számára nem lesz ismeretlen a szerep: az elmúlt két idényben rengetegszer helyettesítette a többször is megsérülő és emiatt távolmaradó Marquezt.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a spanyol a jövő vasárnapi Amerikai GP-t is kénytelen lesz-e kihagyni: az idő rövidsége miatt ez valószínűsíthető, de bizakodásra ad okot, hogy az orvosai már tegnap is fejlődésről számoltak be a látását illetően.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Hungaroringen mutatta meg idei autóját a WTCR bajnokcsapata
https://formula.hu/parc-ferme/31919
A szezon harmadik, június 11-12-i állomásának helyet adó magyar versenypályán tesztel a Cyan Racing. A csapat a bokszutcában készült képekkel leplezte le a Lynk & Co idei fényezését, amely apró részletekben, például az autó hosszában a tetőn és motorháztetőn végigfutó sávokban (öt sáv a csapat öt bajnoki címét, a sárga szín pedig a svéd gyökereket szimbolizálja) tér el a korábbi verziótól. A teszten a csapat mind az öt versenyzője jelen van: az idén már 1-es rajtszámot használó Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Thed Björk, Santiago Urrutia, valamint a kínai gyártóhoz csatlakozó Ma Qing Hua.
Ehrlacher egy rövid videós bejelentkezésben elmondta, a hungaroringi teszten a beállítás utolsó részleteit próbálják helyére rakni, hogy optimális tempóval és teljesítménnyel vághassanak neki az új szezonnak. Várja az első versenyt, amely hazai hétvégéje lesz Pauban.
New lid Loving it#YE68 pic.twitter.com/DEgZcQ4z0G
— Yann Ehrlacher (@YannEhrlacher) March 30, 2022
Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?
https://formula.hu/parc-ferme/31918
„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.
A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…
Why the world loves Guenther Steiner, his no BS comments from Saudi Arabia LIVE on @SIRIUSXM.
— Speed City Broadcasting (@Speedcaster) March 28, 2022
He gives @ChrisMedlandF1 an assessment of their day and also candidly (explicit) tells us what he would have done for points last year. #F1
Full interview: https://t.co/mk5LH3cLGi pic.twitter.com/nskK7JmRG4
A McLaren tényleg piszkosul gyors volt a bokszban
https://formula.hu/parc-ferme/31917
Ugyan az idei szezon abszolút nem úgy alakul a wokingiak számára, ahogyan azt szerették volna, a bokszban egyelőre verhetetlennek tűnnek. Bahreinben és Szaúd-Arábiában is övék volt a leggyorsabb kiállás, utóbbi helyszínen ráadásul az erre vonatkozó lista első két helyét is elfoglalták. A csapat most egy videón mutatta meg a rajongóknak, hogyan is nyerték meg ezt a külön versenyt.
The two fastest stops of the weekend! ⏱ 2.41s (Daniel) and 2.51s (Lando). pic.twitter.com/XleowxMxof
— McLaren (@McLarenF1) March 29, 2022
Edzőtermet avatott Christian Horner
https://formula.hu/parc-ferme/31916
Különleges feladatot kapott nemrégiben a Red Bull csapatfőnöke. Christian Horner ugyanis abban a megtiszteltetésben részesült, hogy a csapat legújabb edzőtermét nyithatta meg. Az energiaitalosok az alábbi gondolatokat fűzték az erről szóló fotókhoz: „Most már nincs mentség a lábnap kihagyására. Christian hivatalosan is megnyitja a vadonatúj edzőtermünket a Technológiai Campuson."
No excuse for skipping leg day now Christian officially opens the brand new gym on our Technology Campus pic.twitter.com/fPnLGVAiHQ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 29, 2022
Indianapolisban debütáltak először az IndyCar új motorjai
https://formula.hu/parc-ferme/31915
Még februárban jelentette be a népszerű amerikai széria, hogy egy évvel elhalasztja az új generációs erőforrásai bevezetését, így 2024-ben debütálhatnak a hibridek. Az IndyCar a szállítmányozási lánc problémáival okolta akkor a halasztást, ám ettől még amennyire lehet, halad a munka a háttérben. Ennek megfelelően a mai napon Indianapolisban tesztelték először a motorokat, igaz még a hibrid komponensek nélkül. A Hondának Scott Dixon dolgozott, míg a Chevrolet révén Josef Newgarden tette meg a szükséges köröket a legendás pályán. A zárt, hétfői teszten bevetetett 2.4 literes ikerturbós V6 motorokkal való első tapasztalatokról a Honda Performance Development elnöke és műszaki igazgatója, David Salters árult el néhány dolgot a Motorsport számára.
„Sok lépés van hátra a teljes, hibrid erőforrás 2024-es debütálásáig, mivel a 2,4 literes motor egy teljesen új konstrukció, amit a HPD nagyszerű emberei fejlesztenek ki és gyártanak le. Még nagyon-nagyon hosszú a listánk, mielőtt az erőforrást élesben tesztelhetjük, de ez mindenképpen mérföldkő a Honda és a HPD valamennyi munkatársa számára” – mondta Salters a saját programjukra utalva.
New engine. New sound. Even more power.
— HPD-North American Motorsport (@HondaRacing_HPD) March 28, 2022
The all new 2.4-liter E85 bio-fueled @Honda engine has been developed fully in-house by the inspiring men and women at HPD in California to power @IndyCar into the future.#PoweredByHonda // #INDYCAR pic.twitter.com/68mgyh9yjR
A Mercedes megemlékezett a BrawnGP első győzelméről
https://formula.hu/parc-ferme/31914
Március 29-én rendezték a 2009-es Ausztrál Nagydíjat, ami több szempontból is egy új korszak kezdetét jelentette. Ezen a versenyen mutatkoztak be az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók, az erőviszonyok pedig jelentősen felborultak a korábbi évekhez képest. Miután az F1-ből még 2008-ban kivonult a Honda, így Ross Brawn vette a nevére a csapatot, mellyel a szezon végén az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is megszerezték. A rákövetkező évben már a Mercedes gyári istállójává váltak, ami később ismét a mezőny legjobbja lett. A BrawnGP első futamán rögtön egy pole-pozícióval és egy kettős győzelemmel mutatkozott be a sportágban, amire korábban csak a Mercedes volt képes még 1954-ben. A német márkának tehát két oka is volt arra, hogy megemlékezzen erről.
Ha ehhez hasonló tartalmakra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok a Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz!
#OnThisDay in 2009, Brackley’s Brawn GP finished 1-2 in their first Grand Prix!
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 29, 2022
Only other team to have taken pole + victory in their debut @F1 race? The Silver Arrows in 1954! pic.twitter.com/RD4s6bfP3M
Világszínpadra lép az amerikai Nitro Rallycross – riválist kap a WRX?
https://formula.hu/parc-ferme/31913
Második teljes szezonjában globális szintre lép az amerikai központú Nitro Rallycross széria. A tíz fordulóból álló 2022/23-as szezon júniusban, Nagy-Britanniában indul, az ikonikus Lydden Hill pályán. Nyáron Európában versenyez a világbajnoksághoz hasonlóan elektromos autóra, az FC1-X modellre átálló sorozat (amelynek marad egy Supercar kategóriája is), Nagy-Britannia után Svédország és Finnország következik, meg nem nevezett pályákkal. A túlsúly így is Észak-Amerikában lesz, tízből négy fordulót rendeznek az USA-ban (Minneapolis, Los Angeles, Phoenix és a szezonzáró), valamint kettőt Kanadában (Quebec, Alberta). A két kanadai futamot télen tartják, előttük kerül sor Szaúd-Arábiára, amely ország szintén helyet kapott a versenynaptárban.
A Nitro Rallycross bajnoki címét 2021-ben Travis Pastrana, a sorozat megálmodója nyerte az amerikai ralikrossz-specialista Scott Speed és a WRX-ből átlátogató Timmy és Kevin Hansen előtt – alighanem az új szezonban is hasonlóan nagy nevekkel teli mezőnyre számíthatunk.
A Nitro Rallycross 2022/23-as versenynaptára:
1. Nagy-Britannia | Lydden Hill | július 18-19. |
2. Svédország | július 30-31. | |
3. Finnország | augusztus 27-28. | |
4. USA | Minneapolis | október 1-2. |
5. USA | Los Angeles | október 29-30. |
6. USA | Phoenix | november 12-13. |
7. Szaúd-Arábia | december 10-11. | |
8. Kanada | Quebec | 2023. január 21-22. |
9. Kanada | Alberta | február 4-5. |
10. USA | március |
Rossinak nem hiányzik a MotoGP
https://formula.hu/parc-ferme/31912
Valentino Rossi 26 világbajnoki szezon után, a tavalyi esztendő végén intett búcsút a motorversenyzésnek. Így a 2022-es idény első két futamát már nélküle rendezték meg, az olasz legenda pedig az Il Giornale által készített interjúban elmondta: élvezte, hogy a kanapéról nézhette végig a versenyeket. A kilencszeres világbajnok azt is egyértelművé tette, hogy nem számíthatunk tőle szabadkártyás beugrásra vagy teszten való szereplésre, hiába adná magát, hogy felpattanjon saját csapata, a VR46 Ducatijára: „Nem játszunk ilyennel. Ha felülsz egy MotoGP-motorra, akkor kell lennie egy célnak előtted, mivel ezek brutális gépek, hihetetlenül erősek, és nincs értelme, ha csak 75 százalékot adsz bele. És nem is hiányzik a MotoGP” – jelentette ki a Doktor.
A 43 éves versenyző azt is elárulta, hogy a visszavonulásáról szóló döntését nem befolyásolta, hogy megtudta, hogy kedvese, Francesca Sofia Novello babát vár: ha versenyképes lett volna, apaként is folytatta volna (kislányuk egyébként épp a katari évadnyitó hétvégéjén született meg). Rossi ugyanakkor azt megemlítette, hogy a 2020-as ausztriai incidens, amikor Franco Morbidelli és Johann Zarco motorja is épp csak elkerülte őt, elgondolkodtatta, hogy hiába figyel oda a futamokon, ha rosszkor van rossz helyen, beüthet a krach.
Rossit egyébként éppen a hétvégén láthatjuk újra versenyezni, csak ezúttal négy keréken: az GT World Challenge Europe imolai szezonnyitóján áll rajthoz az olasz a WRT Audijával, amelyen a DTM-ből ismert Nico Müllerrel és a WTCR-ben jeleskedő Frederic Vervischsel fog osztozni.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alonso szerint a Renault-motor egy szinten van a többiekkel
https://formula.hu/parc-ferme/31911
Amióta 2014-ben bevezették a hibrid V6-os turbómotorokat, a Renault az esetek többségében nem számított etalonnak: főként a Mercedes dominált az erőforrások terén (is), de voltak időszakok, amikor a Ferrari vagy épp a Honda tűnt a legjobb motornak. Fernando Alonso szerint ugyanakkor ez most változhatott: az Alpine versenyzője szerint az átalakított Renault-hajtáslánc ugyanis tartja a lépést a riválisokkal. „Úgy gondolom, a motor tekintetében most egy szinten vagyunk a többiekkel. Fel tudtuk venni a versenyt az egyenesekben Bahreinben és itt is” – fogalmazott a kétszeres világbajnok a dzsiddai futam után a Motorsport.com hasábjain.
Ami kevésbé jó hír az Alpine számára, hogy ellenben a megbízhatóságuk nem az igazi (de bevallottan nem is erre fókuszáltak), amit éppen Alonso szaúdi kiesése mutat jól, s emiatt a spanyol is tisztában van vele, hogy figyelniük kell arra, hogy elegendő motor álljon rendelkezésükre a szezon teljesítéséhez.
Idegeskedés, értetlenkedés és öröm – így szólt a rádió Dzsiddában
https://formula.hu/parc-ferme/31910
A Szaúd-arábiai Nagydíj után is elkészült az F1 szokásos csapatrádiós válogatása, benne többek között a kétszer is autót törő Nicholas Latifivel, a pole elbukása után szitkozódó Charles Leclerc-rel, a bokszkiállásról lecsúszó és a tizedik hely pontértéke után érdeklődő Lewis Hamiltonnal – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Újabb Schumacher-rekordot döntött meg Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/31909
180. Formula-1-es nagydíját teljesítette Dzsiddában Lewis Hamilton a Mercedes csapatának színeiben, ezzel pedig immár ő az, aki a legtöbb futamon állt rajthoz egy istálló pilótájaként. A korábbi csúcsot Michael Schumacher tartotta, aki 179 F1-es versenyen indult a Ferrarival. A vonatkozó ranglistán – amelynek élmezőnyét az F1 lapozható Instagram-posztjában láthatjuk – Kimi Raikkönen a harmadik, aki két részletben összesen 151 nagydíjat húzott le a Scuderiánál.
A Szaúd-arábiai Nagydíjjal kapcsolatos további statisztikai érdekességeket ebben a posztban találhattok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Akár egymillió dollárra is rúghat a Haas anyagi kára Schumacher balesete után
https://formula.hu/parc-ferme/31908
Óriási ütközést szenvedett el Mick Schumacher a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén, amely után természetesen az volt a legfontosabb, hogy a német sértetlenül megúszta a 33 G-s becsapódást. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy mi sérült az autóján – minderről Günther Steiner beszélt a Formula.hu jelenlétében: „Maga az alváz nem úgy tűnik, mintha eltört volna. Az oldalsó ütköző szerkezet igen, de ki lehet cserélni. Persze alaposan át kell vizsgálnunk az alvázat, de nem tűnik annyira vészesnek. A Ferrari azt mondta, hogy a motor is jónak tűnik, ahogy az akkumulátor is. Minden más viszont rommá tört.”
De vajon mindez mennyibe fog kerülni a Haasnak? „Úgy gondolom, elég magasak lesznek a költségek, mert az összes felfüggesztésnek annyi, leszámítva a bal elsőt. Az autó többi része mintha porrá zúzódott volna. Nem tudom még az anyagiakat, de ezeknél az autóknál ha a teljes karosszériának és a hűtőcsatornáknak annyi… fél és egymillió dollár között van, azt mondanám” – fogalmazott a csapatfőnök, aki hozzátette: noha a költséglimithez az istállók hozzáírhatnak némi balesetből származó kárköltségek, de ez a keret nem túl nagy, így Steiner értelemszerűen elkerülné a további eseteket.
Ezért kapott dupla büntetést Guanyu Zhou
https://formula.hu/parc-ferme/31907
Épp csak lemaradt az újabb pontszerzésről a Szaúd-arábiai Nagydíjon Guanyu Zhou, amihez két büntetés is hozzájárult. Először azért kapott öt másodperces időbüntetést, mert a verseny elején az Alexander Albon elleni előzés után lement a pályáról. Ezt a bokszkiállása során töltötte le a kínai újonc – csakhogy nem megfelelően, amiért később pedig egy áthajtásos büntetést is kiszabtak rá. Történt ugyanis, hogy amikor az Alfa Romeo pilótája beállt a bokszba, akkor ugyan a szabályoknak megfelelően öt másodpercig még nem dolgoztak az autóján és a kerékcserén a szerelők, az emelő ember viszont megemelte az autóját. Márpedig ahogy az a felügyelők indoklásából is kiderül, az is illegális „hozzáérésnek” minősül.
Xevi Pujolar, az Alfa vezető pályamérnöke a RaceFans.net szaklapnak elmondta: mindez egy kommunikációs hibának volt köszönhető, az emelő ember ugyanis nem tudott róla, hogy Zhounak előbb le kell töltenie egy időbüntetést. A kavarodást az okozta, hogy a biztonsági autós fázis alatt egyszerre állt ki a bokszba Valtteri Bottas és Zhou, s az emelő nem tudta, hogy a második autóhoz öt másodpercig nem szabad hozzányúlni a szankció miatt.
Ezzel a körrel gyűjtötte be ismét a bónuszpontot Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/31906
Bár a győzelmet ezúttal elorozta előle Max Verstappen, a leggyorsabb körért járó extra pont Dzsiddában is Charles Leclerc-é lett – méghozzá ezzel a körrel, amelyet a sisakkamerájából követhetünk végig:
Verstappen utolérte Raikkönent – a Szaúd-arábiai Nagydíj statisztikái
https://formula.hu/parc-ferme/31905
Akárcsak az időmérő, úgy a futam után is készült egy statisztikai válogatás a Formula Podcast oszlopos tagja, Gellérfi Gergő tollából – ebből szemezgettünk az alábbiakban, a teljes gyűjtés a műsor Facebook-csoportjában olvasható:
- Max Verstappen karrierje 21. győzelmével beérte Kimi Raikkönent az örökranglista 15. helyén. A következő sikerrel Damon Hillt érheti majd utol. Verstappen egyébként mindössze három évvel idősebb, mint Raikkönen volt az F1-es debütálásakor, s héttel fiatalabb, mint Hill volt az ő (meglehetősen kései) bemutatkozásakor.
- Verstappen zsinórban hetedik szezonjában aratott futamgyőzelmet, mindössze a 9. versenyző az F1 történetében, aki ilyen hőstettel büszkélkedhet. A rekorder Schumacher és Hamilton 15-tel, majd következik Prost (10), Senna (9), Piquet (8), valamint Moss, Clark, Coulthard és immár Verstappen (7).
- A Red Bull 76. győzelmével vészesen közelíti a csapatok ranglistájának 5. helyén található Lotust (81), s a 7. csapat lettek, akik zsinórban hét szezonon át aratnak legalább egy győzelmet. Egyébként, ha 2015 nem múlt volna el futamsiker nélkül számukra, akkor 14 szezonos lenne ez a sorozat, ami az örökranglista 2. helyére lenne jó…
- Nem véletlenül kérdezte meg Hamilton (persze valószínűleg legalábbis félig viccesen), hogy a 10. helyért jár a pont, hiszen karrierje során mindössze harmadszor fut be ebben a pozícióban. A büntetésekkel tarkított 2008-as Francia Nagydíjon nem is járt még pont ezért a helyezésért, de a második ilyen alkalom is közel 10 éve volt, amikor a 2012-es Koreai Nagydíjon egy sérült autót mentett a célba.
- A brit két futam után mindössze 16 ponttal áll a tabellán egy 3. és egy 10. hellyel. Ez karrierje második legrosszabb szezonkezdése a 2009-es után, amikor egy kizárást és egy hetedik helyet tudott felmutatni az első két versenyen.
Magnussen nyakát tényleg ápolni kellett szombaton
https://formula.hu/parc-ferme/31904
„Kemény, ha egy évig hiányzol a Formula-1-ből és megérkezel egy ilyen pályára. Nagyszerű pálya, nem ellene beszélek, csak egyszerűen nem voltam rá felkészülve” – mondta a Formula.hu újságírójának jelenlétében a kvalifikáció után Kevin Magnussen, akit nagyon megviselt a dzsiddai aszfaltcsík. A dán pilóta egy esztendőnyi kihagyás után tért vissza a mezőnybe idén, fizikálisan pedig még lesz hová fejlődnie, amit a csapat által megosztott képek is alátámasztanak. A 29 éves pilóta szombaton arról számolt be, hogy pokolian fájt a nyaka az erőhatások miatt, ám fájdalmak ide vagy oda, ismét a maximumot hozta ki a hétvégéjéből és a szezonnyitó után újra pontokat tudott szerezni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hamilton nem volt tisztában a pontrendszerrel
https://formula.hu/parc-ferme/31903
Érdekes beszélgetés zajlott le Lewis Hamilton és versenymérnöke, Peter Bonnington között a Szaúd-Arábiai Nagydíj leintése után. A hétszeres világbajnoknak nagyon küzdelmes hétvégéje volt, miután szombaton a Q1-ből sem tudott továbbmenni, vasárnap pedig a javuló tempó ellenére csak a 10. lett egy késői kiállásnak köszönhetően. A mérnöke a futam végén közölte vele az eredményt, de a brit versenyző egy érdekes kérdést tett fel.
„Oké Lewis, ez egy 10.hely, sajnálom” – mondta Bonnington. „Jár ezért a helyért egyálalán pont?” – kérdezett vissza Hamilton.