Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Raikkönen vs. Hamilton, Verstappen vs. Leclerc, Rosberg vs. Hamilton – a hibrid éra legnagyobb csatái
https://formula.hu/parc-ferme/28598
Alighanem Lewis Hamilton és Max Verstappen bahreini összecsapása ihlette meg a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornájának tartalomgyártóit, amikor úgy döntöttek, összeállítanak egy top 10-es listát a 2014 óta tartó turbókorszak legnagyobb párharcairól. Verstappen és Hamilton többször is feltűnik a válogatásban, de az első helyen nem is lehetett kérdés, melyik csata végez (a videó átkattintás után nézhető!):
Elbír-e az F1 két Leclerc-t?
https://formula.hu/parc-ferme/28595
A Formula Podcast legutóbbi, juniorokat sorra vevő adásában azt a kérdést is feszegette a stáb, hogy mi lesz Arthur Leclerc-rel, mennyi esélye lehet bekerülni az F1-be. A vonatkozó részt 30:29-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Érik a búcsúteszt: F1-es üléspróbán járt Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/28597
Romain Grosjean még a tavaly november végi Bahreini Nagydíjon szenvedett ijesztő balesetet, amelyet szerencsére néhány égési sérüléssel megúszott a kezén. Mivel azonban a szezon hátralévő két futamán nem tudott emiatt rajthoz állni, a francia számára a bahreini volt az utolsó verseny a Formula-1-ben.
Az idén az IndyCarban szereplő versenyző már akkor elmondta, hogy egy búcsútesztet szeretne magának, hogy ne a horrorbukás legyen az utolsó F1-es élménye – Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig azonnal jelezte, hogy amennyiben Grosjean egyetlen volt alakulata sem tudja ezt biztosítani számára, majd ők megteszik. A többszörös dobogós néhány hete úgy fogalmazott, hogy élni fog a lehetőséggel, s már meg is kezdték az egyeztetéseket.
S úgy tűnik, valóban létrejöhet ez a teszt, a Drive to Survive producere, James Gay-Rees ugyanis az In the Fast Lane című podcast adásában a következőt mondta: „Ma Grosjeannal forgattunk egy üléspróbán, készül egy utolsó menetre az egyik csapattal” – fogalmazott a netflixes dokumentumfilm-sorozat producere. Az tehát nem hangzott el, melyik az a bizonyos csapat, de Wolff ígérete és Grosjean korábbi nyilatkozata alapján jó eséllyel az utóbbi hét évet uraló Mercedes egyik korábbi autóját vezetheti majd a francia.

Hidegben, hóban, Hockenheimben kezdődött a DTM tesztidőszaka
https://formula.hu/parc-ferme/28596
A Hockenheimringen tartják a Német Túraautó-bajnokság első hivatalos tesztjét, mely kapaszkodót adhat ahhoz, hogyan néznek majd ki a teljesen megújult, GT3-as autókból álló rajtrács erőviszonyai. A szerdai nyitónapot hideg idő jellemezte, és még hó is esett, a tempót pedig a Mercedesek diktálták, a Haupt Racing Team két pilótája, Maximilian Götz és Vincent Abril zártak a két legjobb köridővel, a harmadik Kelvin van der Linde lett az Abt Audival, a negyedik pedig a 19 éves Liam Lawson a Red Bull Ferrarival, aki másfél hete Bahreinben megnyerte első Formula-2-es futamát, idén két sorozatban is szerepelni fog.
A DTM-nek két kollektív tesztje lesz a szezonkezdet előtt: április 7-8-án Hockenheimben, május 4-6-án pedig a Lausitzringen. Az első verseny időpontja június 19-20., helyszíne Olaszország, Monza.



Idén 35 éves a Magyar Nagydíj: A Hungaroring veteránjával nosztalgiáztunk
https://formula.hu/parc-ferme/28587
Kevesen tudnak annyi sztorit mesélni a magyar versenypályáról, mint az MNASZ korábbi elnöke, Szamos Miklós, aki jelen volt már a Formula-1-es rendezésről szóló korai tárgyalásokon is, 1986-tól kezdve pedig hosszú éveken át versenyigazgató-helyettesként dolgozott a nagydíjon. Az Autósport és Formula Magazinnak felelevenített egynéhány történetet:
Fűnyírógépek helyett birkák vették kezelésbe a Paul Ricard versenypályát
https://formula.hu/parc-ferme/28594
Környezetvédelmi megfontolásból négy héten át 400 birka legelhetett a franciaországi Paul Ricard versenypálya ötös kanyarjánál, így a pálya üzemeltetői ennyivel kevesebb füvet fágtak le gépeket használva. A négy hét alatt hét bárány is világra jött, így immár 407-en utaznak tovább Grenoble hegye felé, ahol a nyarat töltik.
French GP venue Paul Ricard has used 'eco-grazing' to be more environmentally friendly. 400 sheep have been grazing for four weeks next to the circuit at Signes corner. Seven lambs were born during the stay. They're now off to the Grenoble mountains for the summer. #F1 pic.twitter.com/g4SNHhpJFt
— Phillip Horton (@PHortonF1) April 7, 2021
Váratlan: Elton John születésnapi fotóján fedeztek fel F1-es bukósisakokat
https://formula.hu/parc-ferme/28593
Szemfüles rajongók meglepő részletet fedeztek fel Elton John egyik nemrégiben közzétett fotóján. A többszörös Grammy- és Oscar-díjas zeneszerző és énekes március 25-én ünnepelte 74. születésnapját, ennek alkalmából posztolta Instagramra az alábbi fotót, amelyen két F1-es bukósisak is megbújik a háttérben. A bal felső sarokban Sebastian Vettel és Lewis Hamilton egy-egy fejvédőjét lehet felfedezni. Elton John az utóbbi évek során több alkalommal fellépett az USA Nagydíj versenyhétvégéjén, a 2015-ös futamon pedig a pódiumceremónián is részt vett. Mivel ezen Hamilton és Vettel is jelen volt, vélhetően ezt követően kapta az ereklyéket.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ki kell szűrni az F2-ből az oda nem illő versenyzőket!
https://formula.hu/parc-ferme/28592
A Formula Podcast legutóbbi, juniorokat sorra vevő adásában azt a kérdést is feszegette a stáb, hogy az olasz F4 39. és az F3 34. helyezettje mit keres az F2-ben. A vonatkozó részt 16:01-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Pénteken mutatja be idei felállását a Gender Racing Team
https://formula.hu/parc-ferme/28591
A koronavírus-járvány miatt természetesen online kerül sor a Gender Racing Team évadnyitó eseményére, amelyen bemutatják 2021-es felállásukat és versenygépeiket. Az alábbiakban mutatjuk a mozgóképes meghívót az eseményre, amely április 9-én, délelőtt 10 órakor kezdődik:
Nyolc év szünet után visszatér a megosztó kétszeres magyar ralibajnok, de új szakágban
https://formula.hu/parc-ferme/28590
A kétszeres abszolút magyar ralibajnok utoljára 2012-ben versenyzett, idén viszont újra felveszi a bukósisakot: a ralikrossz-ob csúcskategóriájában áll rajthoz, egy Audi S1 volánja mögött, a Therwoolin Motorsport neve alatt.
„Aki szereti az autósportot, annak nem kell bemutatni Asit” – olvasható a Kelet Autósport oldalán Szabó Róbert, a Therwoolin kereskedelmi igazgatójának nyilatkozata. „A rali egyik hazai legendája azonban most egy új szakágban próbálhatja ki magát, amelyben szerintem ugyanolyan sikeres lehet. Aschenbrenner György először a magyar, aztán nemzetközi rallycross versenyeken vehet részt, méghozzá egy Audi S1-es autóval. Csapatunkat tehát nagyszerű sportemberek alkotják, bízom benne, hogy a raliban és a rallycrossban is meghatározó szerepet tölt majd be a Therwoolin Motorsport.”
Aschenbrenner György korábban egyetlen ralikrosszfutamon indult, a 2010-es szezonnyitón, Máriapócson. 2010 és 2011 ralibajnokának tökéletes mérlege van, azt a versenyt ugyanis megnyerte a szakág két fenegyerekét, Harsányi Zoltánt és Kotán Pétert szorítva a dobogó alsóbb fokaira.

Két MotoGP-s versenyző karját is megműtötték a katari dupla után
https://formula.hu/parc-ferme/28589
A motorversenyzőknél gyakran jelentkező probléma, hogy a terheléstől „bedurran” a karjuk a futamok során. Az évek során rengeteg MotoGP-s sztár esett át műtéten az úgynevezett kompartment-szindróma miatt, a mostani Dohai GP után pedig ketten is kés alá feküdtek. Az egyikük a versenyen Joan Mirrel incidensbe keveredő Jack Miller, akinél saját bevallása szerint az utolsó négy körben jelentkezett a gond a jobb karjánál, s emiatt nem is érezte a fékkart. A Ducati ausztrálja a számára emiatt (is) két kilencedik hellyel záruló katari dupla után Barcelonába utazott, ahol a kórházi vizsgálatok után úgy határoztak, hogy megműtik a karját.
A másik a Tech3 KTM másodéves spanyolja, Iker Lecuona volt, aki már a második losaili versenyhétvége előtt elhatározta, hogy aláveti magát az operációnak. A csapataik közlése szerint mindkét műtét sikeres volt, s mind Miller, mind Lecuona feltett szándéka néhány nap múlva elkezdeni a rehabilitációt, hogy a jövő hétvégi Portugál Nagydíjon már rajthoz tudjanak állni – igaz, az ausztrál arra számít, hogy nem lesz még tökéletes fizikai állapotban a karja.
Arm pump surgery successfully done
— Tech3 Racing (@Tech3Racing) April 6, 2021
Starting to get ready for Portimao now #KTM #Tech3 #MotoGP #Tech3KTMFactoryRacing #IL27 @MotoGP pic.twitter.com/RNs5SIxt4l
Rosberg: Hamilton biztos gratulált volna, ha meglenne neki a számom
https://formula.hu/parc-ferme/28588
A vadonatúj elektromos versenysorozat, az Extreme-E első versenyét két Formula-1-es ősrivális csapata uralta: a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44, valamint Nico Rosberg alakulata, a Rosberg X Racing. Johan Kristoffersson és Molly Taylor révén végül a Rosberg-istálló nyerte a viadalt. A két egykori Mercedes-pilóta személyesen nem találkozott egymással: a német tényleges csapatfőnökként jelen volt Szaúd-Arábiában, a brit viszont nem utazott el a helyszínre. Mint kiderült, nem is gratulált Rosbergnek.
„Nem került rá sor, de biztosan megtörtént volna, ha meglenne neki a számom” – mondta Rosberg a német Skynak. Azért mégiscsak szenzációs, hogy most csapatfőnökként versenyzünk egymás ellen, ráadásul első és második helyen állunk a bajnokságban, nem igaz? Vicces, hogy itt folytatódik a párharcunk. A csapataink egész hétvégén küzdöttek, néha az övé volt előrébb, néha az enyém. Tényleg hatalmas párbaj volt, a végén pedig a javunkra dőlt el, aminek nagyon örülök.”
„Ez biztosan folytatódni fog a szezon során. A legszebb pedig az, hogy minél élénkebbé válik a harcunk, annál nagyobb figyelmet kap a széria és amiért kampányol, a klímaváltozás elleni harc” – jósolt a folytatásra is összecsapásokat a Sebastien Loebbel és Cristina Gutierrezzel felálló Hamilton-csapattal Rosberg.

Visszanézhető: Autósport és Formula Magazin, április
https://formula.hu/parc-ferme/28586
Tartalom:
- Az Alpine márka története a motorsportban.
- 35 éves a Magyar Nagydíj: hungaroringi sztorik Szamos Miklóstól.
- Először próbálta ki Herczig Norbert új fegyverét.
- Rali2-es Audit építettek Mattias Ekströmék.
- Lappföld Rali: WRC-futam a sarkkörön túl.
Visszatérő kétszeres bajnok is szerepel a Mercedes DTM-felállásában
https://formula.hu/parc-ferme/28584
Bejelentette a Mercedes, hogy milyen csapatokkal és versenyzőkkel fog szerepelni a Német Túraautó-bajnokság 2021-es, immár GT3-as szabályrendszer alatt futó idényében. A márka összesen hét autót fog indítani öt különböző istálló színeiben. A legnagyobb név kétségkívül Gary Paffett, 2005 és 2018 DTM-bajnoka, aki két év távollét után tér vissza a sorozatba. Paffett a Mücke Motorsport Mercedes-AMG GT3-asát fogja vezetni.

Rajta kívül a Mercedest fogja képviselni Maximilian Götz és Vincent Abril a Haupt Racing Teamnél, Lucas Auer és Philip Ellis a Winward Racingnél, a korábban a Formula-2-ben szereplő Arjun Maini a GetSpeednél, valamint az előző szezonokat az Aston Martinnal teljesítő Daniel Juncadella GruppeM-nél.
Five experienced teams, seven fast drivers.
— Mercedes-AMG (@MercedesAMG) April 6, 2021
Our Mercedes-AMG GT3 line-ups for the 2021 @DTM season are set.
Detailed informationhttps://t.co/YA2slmBFMS
#MercedesAMGMotorsport #AMGGT3 #DTM pic.twitter.com/a6H3ktnKHU
Ezzel egyidejűleg egy másik kétszeres DTM-bajnokról is kiderült, hol fog szerepelni 2021-ben: Marco Wittmann marad a BMW kötelékeiben, a Walkenhorst Motorsport csapatát erősítve.
RSB: Egy magyar bajnok lesz, aki lehet Östberg vagy Kopecky is
https://formula.hu/parc-ferme/28585
A tavalyi magyar raliszezon viharos lezárása miatt joggal merült fel a kérdés sok olvasónkban azzal kapcsolatban, hogy idén vajon mennyire fix az a szabály, hogy nyílt magyar bajnokságról beszélünk és bárki lehet bajnok - hiszen két korábbi WRC2-es világbajnok, Mads Östberg és Jan Kopecky is teljes évet megy Magyarországon. Ezzel kapcsolatban megkerestük Berényi Ákost, a Rally Szakági Bizottság vezetőjét:
"A szabályok teljesen egyértelműek, nyílt magyar bajnokságról beszélünk, egy magyar bajnok lesz, aki lehet bármilyen külföldi pilóta, így Östberg és Kopecky is" - egyértelműsítette a helyzetet Berényi. Azt is hozzátette, hogy Nikolay Gryazin egyelőre csak a Boldogkő Ralira nevezett, nincs információ arról, hogy teljes évet szeretne menni nálunk.

A haja miatt nem tudott előzni a hajrában a MotoGP újonca
https://formula.hu/parc-ferme/28583
Remekül sikerült a szezonnyitó Katari Nagydíjon a tavalyi Moto2-es világbajnok Enea Bastianini királykategóriás bemutatkozása, hiszen a tizedik helyen látta meg a kockás zászlót. A Dohai GP-n ugyancsak jól teljesített, hiszen a 18. rajthelyről indulva 11. lett az olasz, de mint utólag kiderült: lehetett volna ennél jobb is az eredmény, csakhogy a haja belelógott a szemébe…
„Nagyon elégedett vagyok, főleg az első néhány kör után tudtam felzárkózni, olykor még az élbolynál is gyorsabb voltam. Aztán sajnos az utolsó körökben belelógott a hajam a szemembe, az izzadtságtól pedig nem láttam semmit. Ez elterelte a figyelmemet, így nem tudtam megelőzni az előttem haladó három-négy versenyzőt. Francba, nagyon nem kellett ez” – idézi Bastianinit a Motorsport.com szaklap. Az Avintia Ducati motorosa egyébként valóban mindössze szűk hét tizedmásodperccel a hetedik helyen befutó címvédő Joan Mir mögött ért célba – de ez nem is meglepő .
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotó: MotoGP Media
Mégis hoz egy fejlesztést a Haas, aztán elfelejti az idei évet
https://formula.hu/parc-ferme/28581
Eddig is tudhattuk, hogy autófejlesztések terén a haas elengedi a 2021-es szezont és már 2022-re koncentrál, de most Günther Steiner csapatfőnök ismét megszólalt a témával kapcsolatban. Mint mondta, egy fejlesztési csomaguk már gyakorlatilag készen van, időben oda for érni Imolába, a szezon második futamára, ezzel viszont le is tudják az évet: többet nem nyúlnak hozzá az autóhoz, az imolai verzió lesz a végleges. Ráadásul azt is hozzátette, hogy igazából már ezek a frissítések sem túl frissek, csak nem készültek el velük Bahreinig - ott azzal az autóval álltak rajthoz, amivel a teszten.

fotó: dppi
Leclerc: Mostantól szólíts csak Lord Percevalnak
https://formula.hu/parc-ferme/28582
Charles Leclerc és Carlos Sainz bemutatkoznak egymásnak. Na nem mintha nem ismerkedtek volna össze már a Ferrarinál közösen töltött első három hónapjuk során, de egymás teljes, anyakönyvezett nevét még nem tudták, hiszen az jóval hosszabb annál, ahogyan a szakmában ismertté váltak.
– Az én nevem Charles Marc – nem lesz könnyű –, szóval Charles Marc Hervé Perceval Leclerc.
– Perceval? Ez olyan lordosan hangzik! – vágta rá azonnal Carlos Sainz Vázquez de Castro.
– Igen, kérlek, mostantól szólíts csak Lord Percevalnak! – replikázott nevetve a monacói.
From now on in 2021, we’re calling @Charles_Leclerc
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 30, 2021
You should too. #essereFerrari pic.twitter.com/rRcLkMQsGE
23 év versenyzés után veszett össze és szakított Loeb és navigátora, Elena
https://formula.hu/parc-ferme/28580
A nyilvánosság előtt csendesen, a színfalak mögött azonban zajosan ért véget 2021 elején a ralizás történetének legsikeresebb partnersége: Sebastien Loeb és Daniel Elena, akik 2004 és 2012 között kilencszer lettek bajnokok a WRC-ben, s összesen 79 győzelmet szereztek, ami toronymagas rekord. A raliban és a terepraliban a sikerkorszakot követően is folytatták a közös munkát, ám az idei, kieséssel zárult Dakar Ralit követően 23 együtt töltött év után befejezték a közös munkát.
Loeb a DNA Sportsnak nyilatkozva beszélt arról, hogy hogyan romlott meg a munkakapcsolatuk, ezáltal pedig a barátságuk is az utóbbi időben.
„Nem kérdőjelezem meg a navigátori kvalitásait, különösen a WRC kapcsán. De az autóban már nem volt meg közöttünk az összhang. Félreértettük egymást, elveszett a kölcsönös bizalom. Olykor nem hittem abban, amit mondott. Más alkalmakkor pedig, amikor neki volt igaza, én makacsoltam meg magam. Olyan feszültségek és konfliktusok keletkeztek, amelyek korábban nem léteztek közöttünk. Semmiért nem hibáztatom őt, de kicsit eltévelyedtünk. Remélem, hogy képes lesz ezen túllépni és csak a szép emlékeket megőrizni. Biztos vagyok benne, hogy fogjuk mi még együtt jól érezni magukat egy ralin vagy egy sütögetés közben” - fogalmazott Loeb.

Sebastien Loeb és Daniel Elena 1999-ben és 2019-ben

Veled mi történt azóta, hogy Raikkönen és Alonso debütált az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/28578
Mert Raikkönennel és Alonsóval az, hogy 20 év elteltével még mindig az F1-ben vannak, és csak egy-egy kétéves kitérőt tettek, hogy kitisztítsák a fejüket a folyamatos hajtásban. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában visszaemlékezünk a két világbajnok 2001-es kezdeti szárnypróbálgatásaira, és felsoroljuk a rekordokat, amiket kitartásuk révén már ők birtokolnak.










