Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Mindenki nyugodjon le az utakon – üzeni Michelisz és Talmácsi közös kisfilmje
https://formula.hu/parc-ferme/28577
„Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel közlekedésbiztonsági kampányt indít a HUMDA. Kiemelt cél a figyelem felhívása arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma Magyarországon. És kik mások is tudnák a hitelesen továbbítani ezt az üzenetet, mint Magyarország legsikeresebb autóversenyzője és motorversenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor.
Hamilton: Nem mondom meg Loebnek, mit csináljon az autóban, tudja azt ő
https://formula.hu/parc-ferme/28576
Ha a 2021-es év egyik hangzatos együttműködése az autósportban Montoyáé és a McLarené, akkor a másik Lewis Hamiltoné és Sebastien Loebé. A hétszeres F1-es világbajnok ugyanis a kilencszeres Rali-világbajnokot választotta egyik versenyzőjeként az Extreme-E-be nevezett csapatába, az X44-be. Loeb pedig Cristina Gutierrez oldalán dobogóval, harmadik helyezéssel zárta a sorozat első, szaúd-arábiai hétvégéjét.
Bár Hamiltonnak bokros F1-es teendői mellett nincs ideje napi szinten belefolyni a csapat ügyeibe, annak irányítását a David Richards-vezette Prodrive végzi, a háttérben azonban elmondása szerint foglalkozik a projekttel, és a versenyzőket is ő maga választotta.
"A megbízhatóság és a kiegyensúlyozottság kulcsfontosságú ebben a sorozatban, mint ahogy az autó működésének kitapasztalása is a különböző klimatikus viszonyok között" - mondta Hamilton, aki világéletében pályaversenyző volt, így az offroad-versenyzésben nincs komoly tapasztalata. "Azt ők tudják, mit kell csinálni az autóban, nem mondhatom meg nekik. Abban viszont segíthetek, hogy a háttérben olyan csapatot állítsak fel, amely képes magas szinten teljesíteni."
Egykori riválisa, a szintén saját XE-csapatát működtető Nico Rosberg azonban lényegesen jobban bevonódik annak életébe és a versenyzők kezelésébe.
A McLaren tényleg a győzelemért megy Montoyával az Indy 500-ra
https://formula.hu/parc-ferme/28575
2021 egyik nagy motorsportos egymásra találása a15 évvel ezelőtt az F1-ben szakító McLaren és Juan Pablo Montoya története, akik idén az Indianapolis 500-on való indulás jegyében fognak össze. Az autóversenyzésben ritkán kiáltja ki valaki magát előre győzelmi esélyesnek, és különösen ritkán az Indy 500 kapcsán, ahol tényleg bármi megtörténhet, az Arrow McLaren SP-nél azonban már az első közös teszten is ezt vizionálták, most pedig szimbolikusan is sikeres matériává tették a 45 éves kolumbiai autóját azzal, hogy bejelentették, azzal a 86-os rajtszámmal nevezik be a versenyre, amellyel 1971-ben Peter Revson a McLaren első nagy eredményét jegyezte a legendás oválpályán, pályarekorddal megszerezve a pole-t, majd a második helyen érve célba Al Unser mögött. Egyúttal felfedték az autó festését is, ami narancssárga-fehér kombinációban fog pompázni a májusi eseményfolyam során.
"Ez a csapat a gazdag történelem és az izgalmas remények remek keverékét adja, így már nagyon várom, hogy csatlakozzak hozzájuk és harcba szálljak a harmadik Indy 500-as győzelmemért" - mondta Montoya, aki megtiszteltetésnek érzi, hogy a McLaren amerikai történelmében fontos szerepet játszó 86-as rajtszámmal és a vele járó elvárásokkal ruházzák őt fel.

A közutálatnak örvendő sikán is bekerült az FE valenciai vonalvezetésébe
https://formula.hu/parc-ferme/28574
Januárban jelentette be a Formula-E, hogy az idén is elmaradó Párizs ePrix helyére most először bekerül a naptárba a Valencia ePrix a sorozat állandó teszthelyszíneként szolgáló Ricardo Tormo pályával, márciusban egy további módosítás pedig azt eredményezte, hogy nem is egy, hanem két versenye lesz az elektromos szériának a pályán április utolsó hétvégéjén.
A The Race most megtudta, nem a pálya megszokott vonalvezetését használja majd az FE a versenyhétvégén - pedig a téli teszt során ugyanazon a nyomvonalon köröztek, mint amit a MotoGP is igénybe vesz. Ehelyett a térképen látható módon (lilával jelölve) a harmadik szektort lerövidítették, a célegyenes első harmadába pedig bekerült egy sikán. Egy ilyen lassítót már használt az FE a 2019/20-as előszezoni tesztek során, akkor viszont a mezőny tagjai balesetveszélyesnek nyilvánították, miután többen is összetörték az autójukat ott. A Formula-E innovációs részlegének vezetője, Frederic Bertrand szerint azonban ezek a változások izgalmasabbá teszik majd a versenyhétvégét. "Még az épített pályákat is át kell alakítanunk a Formula-E karakterisztikájának megfelelően, mert nem akarunk sem unalmas műsort szolgáltatni, sem pedig valami olyat csinálni, aminek semmi értelme az általunk hirdetni próbált technológia szempontjából" - mondta.

Az Extreme-E összefoglalójában elég egy egyenest összefoglalni
https://formula.hu/parc-ferme/28573
A frissen debütált Extreme-E első, szaúd-arábiai hétvégéjének tanulsága, hogy az autók a sivatagban nagy port vernek fel maguk után, így az elképzelés, hogy egyidejű indítással egymás ellen versenyezzenek, csak az első padlógázos szakasz végéig életképes. Az újonc bajnokság vasárnapi történéseinek összefoglalójában így a rajtok utáni pillanatok dominálnak, itt dőlt el az elődöntő, a Crazy Race és a döntő győztesének kiléte is - utóbbi egy remekbe szabott Johan Kristoffersson-manőverrel.
A sorozatot vezető Alejandro Agag utólag elárulta, még a verseny előtti éjszakán is komoly tanakodás folyt arról, a szombati tapasztalatok fényében megváltoztassák-e a vasárnapi lebonyolítást egyéni indításos időmérőfutamokra, végül azonban nem nyúltak már a rendszerhez, s elmondása szerint a versenyek első fél percei így az autóversenyzést legjavát hozták - még ha utána gyorsan nagy különbségek is alakultak ki. Lehet, hogy más terepeken, Grönlandon, az Amazonasban és a Tűzföldön már észszerűbb lesz egymás ellen indítani a résztvevőket, ám mivel a következő fordulót május végén Szenegálban, egy újabb sivatagos területen tartják, az Extreme-E döntéshozói elgondolkodnak a lebonyolítás megváltoztatásán.
Kiszakadt a húsvéti nyúl zsákja, szedhették össze Bottasék a tojásokat a hatalmas telken
https://formula.hu/parc-ferme/28572
Valtteri Bottas elkísérte kerékpárversenyző barátnőjét, Tiffany Cromwell Belgiumba, a Flandriai körversenyre, ahol Cromwell a 23. helyen zárt. Hazaértve aztán meglepődve tapasztalták, hogy a húsvéti nyúl látogatást tett otthonukban a hétvége során. A nyuszi azonban nem vette észre, hogy kiszakadt a zsákja, így elhullajtotta maga után a csokitojásokat, ami elvezette Bottasékat a kertben eldugott ajándékhoz.
Johann Sebastian Bach – C-moll prelúdium és fúga; előadja: Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/28571
Monacóban nem szokás a locsolkodás, így Charles Leclerc zongorázással üti el az időt önmaga - és miután a közösségi oldalán is megosztotta - a rajongók szórakoztatására. A zene valójában a Bach-műjegyzék 847. darabjának átdolgozott változata, amit Luo Ni komponált meg és G-moll Bach címen nevezte el.
Na de elég a zenetörténetből, a lényeg úgyis mindennek a monacói feldolgozása:
. @Charles_Leclerc playing G Minor Bach on his piano today #F1 #Charles16 pic.twitter.com/eCVcG3dhYs
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) April 5, 2021
Bunyóba keveredett két Moto3-as a futamon – „késleltetett” bokszutcai rajt a jutalmuk
https://formula.hu/parc-ferme/28570
A szokásosnál is nagyobb őrületet hozó Moto3-as Dohai Nagydíjon több incidens is történt, ám volt egy, aminek a bukások után is volt még utóélete. Történt ugyanis, hogy a hajrában a vezetésért csatázva Jeremy Alcoba hátulról hozzáért Darryn Binder motorjához, aminek köszönhetően előbbi elesett, a versenygépe pedig magával sodorta John McPhee-t is. Mivel McPhee már az első katari futamon is önhibáján kívül nullázott, a skót igencsak ideges lett, s a bukótérben rugdosással fűszerezett bunyóba keveredett Alcobával. Minderről fel is került az internetre a teljes helikopteres felvétel (maga a bukás ITT látható):
Rosario Triolo recupera en su Instagram la pelea entre McPhee y Alcoba, no emitida íntegramente en DAZN.
— Lluís Zúñiga (@Lluis_Zuniga) April 5, 2021
Pero de eso mejor no hablemoshttps://t.co/J1VdHYbhPr pic.twitter.com/B9BPsn4yVX
A versenyfelügyelők nem mentek el szó nélkül a történtek mellett. McPhee-t a soron következő Portugál Nagydíjra bokszutcai rajtra ítélték a verekedés miatt, ráadásul csak 10 másodperccel később engedik majd el a mezőny után, mint egy „normál” bokszutcai start esetén, míg Alcoba esetén 5 másodperc ez a „késleltetés”. A szokatlan büntetésforma alighanem annak köszönhető, hogy vasárnap Pedro Acosta „sima” bokszutcai rajt után tudott győzni – ráadásul 16 évesen, mindössze második világbajnoki futamán –, amelyre az egyik szabadedzésen mutatott felelőtlen lassú motorozása (a legkisebbeknél rendszeres jelenség, hogy mások szélárnyékára várnak a versenyzők). McPhee és Alcoba egyébként még 1000 eurós bírságban is részesült.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
9 másodpercen belül az első 15 – sohasem volt még ilyen szoros a MotoGP!
https://formula.hu/parc-ferme/28569
A motorversenyzésre egyébként sem a fél perces előnnyel szerzett győzelmek a jellemzőek, de az idei MotoGP-szezon első két futamán minden várakozást felülmúlt, hogy mennyire közel állnak egymáshoz tempóban a mezőny különböző gyártói és versenyzői. Már az első katari futamon is ritkaságszámba ment, hogy az első tíz helyezett 10 másodpercen belül ért célba, de a most hétvégi Dohai Nagydíj minderre rátett még pár lapáttal: a 10. helyezett Aleix Espargaro mindössze 5,382 másodperccel a győztes Fabio Quartararo mögött futott be, és még a 15. helyezett Miguel Oliveira lemaradása is csupán 8,928 másodperc volt. A pontszerző helyek tekintetében ez lett a valaha volt legszorosabb MotoGP-befutó.
A Dohai Nagydíj másik statisztikai különlegessége a francia versenyzők sikerével kapcsolatos, Quartararo és Johann Zarco előtt ugyanis az ország sohasem jegyzett még kettős győzelmet a királykategória 72 szezonja során. A legközelebb ehhez az 1954-es Francia Nagydíjon álltak, ahol Pierre Monneret 1., Jacques Collot pedig 3. lett.
Valentino Rossi azonban mélypontra jutott, 2000 óta tartó királykategóriás ténykedése során még sohasem fordult elő vele, hogy önerőből ennyire hátulra, a 21. helyre kvalifikáljon.
Az újonc Jorge Martin eközben Ducati-rekordokat ostromolt: amióta a márka 2003-ban beszállt a MotoGP-be, Martin az első, aki újoncszezonjában a pole-ba tudott kvalifikálni a bolognai motorral, és Troy Bayliss és Ruben Xaus után mindössze a harmadik, aki újoncként dobogóra állt velük.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szubjektíven az objektíven keresztül – Így láttuk mi a Drive to Survive harmadik évadját
https://formula.hu/parc-ferme/28565
Egy héttel a 2021-es Formula-1-es szezon rajta előtt adta ki a Netflix a száguldó cirkuszról készülő dokumentumfilm-sorozat új évadját, amely a 2020-as idény kulisszái mögé enged betekintést – igaz, néhány esetben a készítők kissé rugalmasan kezelték a valóságot. Az új évad hibáit és legnagyobb húzásait jártuk körül az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában – természetesen sok más érdekes téma mellett.

Megtalálod az összes tojást az Aston Martin húsvéti poszterén?
https://formula.hu/parc-ferme/28562
Az F1-es csapat saját bevallása szerint összesen 15-öt rejtett el belőle – de ahogy azt tőlük az ilyen poszterek esetén megszokhattuk, több érdekességet is találhatunk a képen, beleértve egy tisztelgést a múlt hónapban elhunyt Murray Walker előtt:
Happy Easter! Enjoy this little treat, from us to you.
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) April 4, 2021
Can you find all 15 hidden eggs?#IAMF1 pic.twitter.com/gv7JOZEUwm
Hogy nem lett F1-es pilóta a Doktor?!
https://formula.hu/parc-ferme/28564
A Formula Podcast legújabb adásában tíz olyan szupersztárról ejtettünk szót, akik végül nem versenyeztek az F1-ben, így természetesen nem mehettünk el Valentino Rossi mellett sem, hiszen hosszú éveken át kacérkodott egymással ő és a Ferrari. A vonatkozó részt 1:34:01-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: Ütközés a katari célegyenes elején, rugdosódás a végén
https://formula.hu/parc-ferme/28568
Akciódús futamokat hozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Dohai Nagydíja. A MotoGP-futam legvitatottabb jelenete Jack Miller és Joan Mir között játszódott le: a regnáló világbajnok egy kemény manőverrel előzte meg az ausztrált, akinek mindez szemmel láthatóan nem tetszett. Fél körrel később a célegyenesre ráfordítóban aztán Mir kissé szélesen fordult, így Miller mellé ért, és bizonyos kameraállásokból úgy tűnt, hogy szándékosan belement a Suzukiba – íme, mozgóképen az előzmény, valamint több szemszögből maga az incidens:
Nine, yes NINE riders in this leading group!@JoanMirOfficial barges past @jackmilleraus for P5! #DohaGP pic.twitter.com/ahF6CaGEex
— MotoGP (@MotoGP) April 4, 2021
El gestito eh, de Jack Miller a Joan Mir. Batalla que se dio tras el toque que dió Mir a Miller y que costó posiciones al australiano... Quien le 'devolvió', al parecer a propósito -con amenaza clarísima incluida-.#MotoGP #Losail #Doha #Qatar pic.twitter.com/EBs9TOU0xL
— Motor al día (@motoraldia) April 4, 2021
Incredible que esta accion de Miller sobre Mir no tenga sancion... no lo entiendo.
— ErPapiLoDijo (@ErPapiLoDijo2) April 4, 2021
Sígueme en @MuchapichaGPs pic.twitter.com/hGPZYUkkVj
Miller és Mir a leintés után a levezető körön is összeszólalkozott, a versenyfelügyelők pedig ugyan vizsgálták az esetet, de végül úgy döntöttek, senkit sem büntetnek (bár ez később még változhat). Mindez viszont kis túlzással eltörpült a Moto3-as verseny hajrájában látott jelenet mögött, amikor Jeremy Alcoba kis híján felöklelte Darryn Bindert, helyette viszont elesett és a dél-afrikai csapattársát, John McPhee-t sodorta magával – amitől a skót annyira dühbe gurult, hogy a sóderágyban még ellenfele felé is rúgott:
Se Mir e Miller tivessem uma queda, seria literalmente como estes pic.twitter.com/n6X9lX1VbL
— (@connwcted) April 4, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hóesés zavarta meg az F3-asok spielbergi tesztjét
https://formula.hu/parc-ferme/28567
Hóesés zavarta meg a szezonkezdetre készülő Formula-3-as csapatok és versenyzők tesztjét vasárnap Spielbergben. A kétnapos felkészülés második napjának délelőttjén kisebb havazás hátráltatta az istállók munkáját, de végül sikerült megtartani a tesztet, miután délutánra alábbhagyott a nem várt halmazállapotú csapadék.
Well, this was a surprise!
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 4, 2021
We're setting times in the snow! #F3 #F3Testing pic.twitter.com/U1iGiDhV2g
A súlyos 2019-es F2-es balesetből visszatérő Juan Manuel Correa a 19. időt autózta vasárnap, míg Tóth László, a Campos Racing versenyzője a 29. helyen zárta a vasárnapi összesítést, a második legtöbb kört megtéve. Szombaton egyébként motorproblémák hátráltatták a magyar pilótát. A kétnapos teszt leggyorsabb köridejét Caio Collet futotta meg, aki az Alpine felfedezettje.
Az F3-asokra még további tesztnapok várnak, ugyanis a Spanyol Nagydíj hétvégéjére eső Formula-3-as szezonnyitó előtt és után is vár egy-egy kétnapos felkészülés a csapatokra. Előbb április 21-22-én Barcelonában, majd az első futamok után május 12-13-án Jerezben is pályára gurulnak a fiatal pilóták.

Visszatért a spái tragédia túlélője, aki Hubert-re emlékezik a sisakjával
https://formula.hu/parc-ferme/28566
A hétvégén Spielbergben tesztelt a Formula-3-as mezőny, s pályára gurult a 2019-es spái F2-es balesetben súlyos lábsérülést szenvedő Juan Manuel Correa is. Az ecuadori-amerikai versenyző új sisakfestésén megjelent az említett incidensben életét vesztő Anthoine Hubert logója is:
My 2021 @FIAFormula3 championship helmet!
— Juan Manuel Correa (@JMCorrea__) April 2, 2021
Mi casco 2021 para la Formula 3! #ah19 pic.twitter.com/Ia37vDtCwZ
Back on track
— Formula 1 (@F1) April 3, 2021
Wearing a helmet featuring a tribute to Anthoine Hubert, @JMCorrea__ is putting in the laps at #F3Testing in Spielberg
@FIAFormula3 pic.twitter.com/5wFzuJsJTc
Alaposan feltúrták a spái pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28561
Nem csak a melbourne-i Albert Parkban zajlanak komoly munkálatok: az F1-es Belga Nagydíj otthonát is ellepték a munkagépek. Igaz, Spa-Francorchamps esetében a vonalvezetéshez nem nyúlnak hozzá, csupán a paddockot újítják fel, valamint néhány átalakítást annak érdekében is elvégeznek, hogy 2022-ben a tervek szerint vendégül láthassák a motoros Endurance-világbajnokság mezőnyét egy 24 órás verseny keretében.
Óriási ütközés az Extreme-E döntője előtt
https://formula.hu/parc-ferme/28563
Claudia Hürtgent a jelek szerint az ág is húzza az Extreme-E idénynyitóján: szombaton egymaga borult nagyot, most pedig a 7-9. helyekről döntő Shoot-Out során száguldott bele hátulról a Chip Ganassi Racinget erősítő Kyle LeDuc:
BIG drama in the shootout!@CGRTeams and @abtmotorsport's @kyleleduc99 and Claudia Hurtgen collide but both drivers all okay pic.twitter.com/U64YR7afwx
— Extreme E (@ExtremeELive) April 4, 2021
Oltóközponttá alakították a monzai F1-es pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28560
Néhány hete a Circuit of the Americas kapcsán adtunk hírt hasonlóról, most pedig a legendás monzai aszfaltcsíkon létesítettek koronavírus elleni oltóközpontot az illetékesek. Az Olasz Nagydíjnak otthont adó helyszín létesítményeiben a 80 év fölöttieket oltják, méghozzá a tervek szerint a következő két hétben folyamatosan napi 1600 főt.
Ha aperto questa mattina alle 8:30 il centro vaccinale dell’Autodromo Nazionale Monza per il primo giorno di V-Day riservato agli over 80 oggi verranno vaccinate 1.600 persone! pic.twitter.com/Lgukqp6THz
— Autodromo Nazionale Monza (@Autodromo_Monza) April 3, 2021
A pálya, a régió és Olaszország szimbólumait egyesíti az imolai verseny művészi plakátja
https://formula.hu/parc-ferme/28559
A koronavírus-járvány miatti naptár-átalakítások révén Imola ad otthont április közepén a 2021-es Formula-1-es szezon második fordulójának. A Made in Italy Emilia-Romagna-i Nagydíjnak pedig el is készült a hivatalos plakátja, amelyet Aldo Drudi és a Drudi Performance tervezett – Aldo Drudi nevéhez fűződnek Valentino Rossi kreatív sisakfestései is –, s amely a leírás szerint egyesíti az imolai pálya, az emilia-romagna-i régió és Olaszország szimbólumait és színvilágát: a versenyautók sziluettjei értelemszerűen előbbire utalnak, míg a kéket például lehet értelmezni a közelben lévő tengerpart jelképének is.


Így néztek ki a mostani F1-es mezőny tagjai karrierjük első futamán - ki változott legtöbbet?
https://formula.hu/parc-ferme/28555
Az F1 lapozható Instagram-posztjában minden mai F1-es pilótáról találunk egy képet a csúcskategóriás pályafutása kezdetéről - a Haas PR-osa rögtön oda is kommentelt, hogy ez az ő csapatuk esetében nem vezet vissza túl régre...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon









