DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Újra részt vett a Magyar Nagydíjon a lábát elveszítő sportbíró

László Attila néhány évvel ezelőtt a DTM hungaroringi fordulóján szenvedett balesetet a bokszutcában, amely után amputálni kellett a lábát. A sportbíró a hétvégén azonban újra szolgálatot teljesített a mogyoródi pályán a Formula-1-es Magyar Nagydíjon. „Hatalmas élmény volt újra részese lenni a Formula 1 Magyar Nagydíjnak. Köszönöm, hogy egy ilyen remek csapat tagja lehetek!” – írta a Facebookon néhány fotó kíséretében, amelyek tanúsága szerint többek között Billy Mongerrel is találkozott, akinek szintén amputálni kellett a lábait egy doningtoni F4-es baleset következtében.

Debütál az F1-ben a Williams juniorja

A Williams akadémia fiatalja, Logan Sargeant Austinban, az USA Nagydíjon ülhet be először a csapat F1-es autójába. Az amerikai pilóta stílusosan otthon, saját közönsége előtt debütálhat a királykategóriában: a szabályokat követve megkapja az első szabadedzésre Nicholas Latifi FW44-esét. Sargeant tavaly újoncként két futamot is nyert az F2-ben, idén pedig jelenleg a tabella harmadik helyén állva várja a folytatást. 

sar

fotó: dppi

Neki mondott külön köszönetet Verstappen

„Nem engedhetsz meg magadnak sok hibát (a stratégia terén). Természetesen nagyon nehéz mindig a megfelelő oldalon állni, de szerintem sok jó lány, és srác van a csapatban. Ma azt hiszem, Hannah, a stratégánk őrülten nyugodt volt” – mondta el a Magyar Nagydíjon szerzett győzelem után Max Verstappen, a boksztaktika fontosságát kiemelve.

A hölgy, akit megnevezett, Hannah Schmitz, a Red Bull vezető stratégiai mérnöke, aki 13 éve dolgozik a Red Bullnál, és 2011 óta tölti be a kulcsfontosságú pozíciót. Ez a poszt hatalmas nyomással jár, hiszen az ő feladata kimondani az utolsó szót azt illetően, melyik a helyes stratégia – minden pillanatban higgadtnak kell maradnia. Schmitz azon kevesek egyike, akik nőként álltak már Formula-1-es dobogón a csapatot képviselve: a 2019-es Brazil Nagydíjon küldték fel a konstruktőri trófeáért, egy versenyen, ahol szintén kulcsfontosságú volt a stratégia a győzelem megszerzésében.

Katar helyett Portimaóban rendezik a MotoGP 2023-as szezonnyitóját

Azt már korábban bejelentették, hogy hosszú idő után nem Katar ad majd otthont a pályán zajló munkálatok miatt a gyorsaságimotoros-világbajnokság idénynyitójának. Most az is eldőlt, hogy ha a koronavírus-járvány miatt átrajzolt 2020-as évadot nem nézzük, akkor 2006 óta először Európában fog indulni a szezon: méghozzá Portimaóban, a Portugál Nagydíjjal. A dátum is ismert: a március 24-26-i hétvégén rendezik a 2023-as esztendő első MotoGP-fordulóját.

A teljes versenynaptárt később teszik közzé. Mindenesetre olyan szempontból érdekes választás Portugália – amely egyébként először ad otthont majd nyitánynak –, hogy ha a Katart leszámítva szokásos lesz a menetrend, akkor ezt követően áprilisban látogatna az amerikai kontinensre a mezőny, hogy aztán újra visszatérjen Európába, valamint az is kérdés, hogy az Indonéz GP marad-e ugyanúgy külön a többi távol-keleti versenytől, mint idén.

motogp-portimao-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tizenhárom év után szakít az Audival a partnercsapata, BMW-re váltanak

A következő szezontól külön utakra lép az Audi és partnere, a belga WRT istálló, amely 2010-es indulása óta a német gyártó GT3-as versenygépeit használta. Az együttműködés győzelmeket szerzett a nürburgringi 24 óráson, a spái 24 óráson, a bathursti 12 óráson, a makaói GT Világkupán, és 30 GT3-as bajnoki címig jutott. Emellett a WRT a WTCR-ben és DTM-ben is szerepelt az Audival. A csapat szintén részt vett az LMP2-ben, azzal a céllal, hogy az LMH/LMDh kategóriába lépjen fel – meg is állapodtak erről az Audival, de a márka év elején meghatározatlan időre felfüggesztette a projektet.

A hírek szerint a WRT új partnere a BMW lesz a GT3-ban – és a csapat kaphatja a bajorok LMDh-projektjét 2024-től a WEC-ben. A kora délutáni órákban aztán jött is a megerősítés ez utóbbiról, azaz a WRT fogja indítani az új BMW M Hybrid V8-ast két év múlva az Endurance-világbajnokságon.

Schumacher: Veszélyben lehet Binotto állása

A korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher kimondta, amit sokan gondolnak: reálisan nézve veszélybe kell kerülnie Mattia Binotto állásának a Ferrarinál. A Scuderia annyi baklövést követett el eddig idén, hogy szinte mindegy, hogy mennyire gyors az autó, saját magát lövi lábon a csapat és tálcán kínálja a vb-címet a Red Bullnak, ez pedig a vezető felelőssége.

„Két embernél látom azt, hogy veszélyben van a munkája, Daniel Ricciardo és Mattia Binotto. Amikor valaki olyan ajándékot kap, hogy a vb-címért mehet a Ferrarival és ilyen óvatlanul, könnyelműen eldobja azt, akkor nehézzé kell válnia a helyzetének. Szóval veszélyt érzek nála a nyári szünetben, túl sok apróság megy rossz irányba és túl sok a technikai hiba” – fejtette ki az F1 ügyeletes megmondóembere a Sky Germanynek.

binotto_4

fotó: dppi

13 feljelentést tett, 26 helyszíni bírságot szabott ki a rendőrség a Magyar Nagydíjon

Az idei magyar Formula-1-es versenyhétvége biztosításában közel 1200 rendőr vett részt: a gyalogos és autós járőrök mellett motoros, lovas, és kutyás rendőrök, valamint bűnügyesek is szolgálatban voltak, a közlekedés irányítását pedig egy helikopter segítette.

A Police.hu beszámolója szerint rendkívüli esemény nem történt, de az egyenruhások többször intézkedtek. Közigazgatási bírságot egy alkalommal szabtak ki, szabálysértési feljelentést 13 esetben kezdeményeztek a rendőrök. Négy nap alatt 61 embert igazoltattak, 11-et előállítottak, biztonsági intézkedés öt alkalommal történt, helyszíni bírságot 26 esetben szemben szabtak ki.

Fotó: Ollé Iván

Tüsszentő Perez, megvaduló Russell: így szólt a csapatrádió a Magyar Nagydíjon

A hungaroringi F1-es hétvége legjobb rádióüzeneteiből válogatott az F1, a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_27

Mókás animáció készült a Ferrari stratégiájából

A Hungaroringen is balul sültek el a dolgok a Ferrari szempontjából. Ezúttal a stratégián ment el a verseny, a maranellóiak hibájából pedig több mém is született. Az egyik legjobbat a méltán népszerű Lollipopman nevű oldal készítette, mely általában egészen vicces animációkat készít az F1 körüli történésekből. A videó magáért beszél.

„Undorító!” – Verstappen elítélte a mercedeses ruházatot égető szurkolókat

A Magyar Nagydíj hétvégéjén olyan felvételek keringtek a közösségi médiában, melyeken az volt látható, ahogy Max Verstappen-szurkolók egy csoportja mercedeses ruházati elemeket égettek. Amikor erről kérdezték a futamot megnyerő Verstappent a verseny utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, határozottan elítélte az ilyen viselkedést: „Ez természetesen elfogadhatatlan. Határozottan nem értek egyet velük, mert ez egyszerűen undorító. Összességében szerintem a rajongók nagy része a futam során és a dobogón is minden versenyzőt éltetett. Ennek szerintem így is kell lennie. A ruházat égetéséről készült videó? Szerintem undító.”

Az utóbbi hetekben egyébként egyre többször került fókuszba a szurkolók viselkedése a Formula-1-es nagydíjhétvégéken: ez odáig vezetett, hogy szombaton az F1 egy új kampányt is indított, melynek bejelentő videójában a versenyzők egységesen azt üzenték, hogy akik nem tudnak tiszteletteljesen viselkedni, azokat nem tekintik a rajongóiknak.

Kiderült, miért esett ki Bottas

Egyetlen versenyző nem ért célba a vasárnapi Magyar Nagydíjon: Valtteri Bottas néhány körrel a vége előtt kényszerült félreállni. Az Alfa Romeo közleményében Frederic Vasseur csapatfőnök elárulta: az üzemanyagrendszer hibája vezetett a finn kieséséhez.

Ez csak betetézte az istálló ígéretesen induló, de rosszul alakuló napját, hiszen mind Bottas, mind Guanyu Zhou rengeteg pozíciót bukott a startnál, ami Vasseur elmondása szerint eleve rányomta a bélyegét mindkettejük futamára. Bottas egyébként egy ideig visszazárkózott a top 10-be, de végül sem ő, sem Zhou nem szerzett pontot a Hungaroringen. A finn elmondta, hogy javítaniuk kell a megbízhatósági problémáikon, hiszen a mostani meghibásodás még fájdalmasabb lehetett volna, ha erős pontszerző helyen éri őket.

bottas-dppi-f1-hun

fotó: DPPI

NASCAR: Tyler Reddick először nyert Indianapolisban

Indianapolis épített pályás verzióján indult legutóbb a NASCAR Cup Series mezőnye, ahol a korábbi F1-es pilóta, Danyiil Kvyat is bemutatkozhatott a Team Hezeberg színeiben indult, ám az első próbálkozás nem sikerült valami túl jól, mivel technikai gondok miatt nem tudta befejezni a versenyt. A rajtnál a későbbi győztes, Reddick várhatta az élről a zöld zászlót, míg mellőle Austin Cindric indulhatott. Az első szakaszt végül a mögöttük helyet foglaló Chase Briscoe húzta be, míg a második etapban Christopher Bellt intették le elsőként. A folytatásban a futam az idény eddigi legőrültebb jeleneteit hozta, ezek közül pedig Kyle Larson, és Ty Dillion találkozása volt a legijesztőbb.

Az 1-es kanyar féktávján a címvédő autója nem akart megállni, így ebből egy hatalmas ütközés lett, de szerencsére senki sem sérült meg, ahogyan Joey Logano, és Chris Buescher sem, miután egy másik alkalommal kigyulladt az autójuk. A verseny végén a hosszabbítás döntött, ám itt sem mentek simán a dolgok. A zöldet a második helyről váró AJ Allmendinger közel került a kiszáradáshoz, mivel a hűtőmellénye, és a sisakhűtése is megadta magát, a legvégére pedig az innivalója is elfogyott, majd az újraindításnál Ross Chastain követett el egy nagy hibát. A Trackhouse Racing pilótája levágta a pályát, majd a kerülőúton keresztül az első helyre tért vissza. Bár hatalmas csatát vívott a győzelemért, végül megbüntették, a kockás zászlót pedig ezzel együtt is Reddick látta meg elsőként, aki ezzel pályafutása második sikerét aratta a szériában. Mögötte Austin Cindric, Harrison Burton, Todd Gillilan, valamint Bubba Wallace zárták a legjobb ötöt, melyben így három olyan pilóta is szerepelt, akik idén először futnak teljes szezont a Cup Seriesben.

Egyszer már készült közös fotó Alonsóról és Strollról csapattársakként

2023-ban Fernando Alonso és Lance Stroll alkotja az Aston Martin párosát – ennek apropójából előbányásztunk egy régi, 2010-ben készült fotót. Akkor Fernando Alonso még a Ferrari pilótája volt, a 12 éves Lance pedig éppen bekerült az istálló versenyzői akadémiájába.

Sőt mi több: a közös fotón az a Felipe Massa szerepelt, aki akkoriban Alonso csapattársa volt, 2017-ben pedig az F1-es újonc Stroll oldalán versenyzett a Williamsnél.

Alpine: Fernando mindig is a családunk része marad

Hétfő délelőtt jelentette be nem kis meglepetésre az Aston Martin, hogy többéves szerződést kötöttek Fernando Alonsóval, aki így a várakozások ellenére elhagyja két év után az Alpine-t. A hírre aztán a francia alakulat is reagált, amellyel annak idején még Renault-ként mindkét vb-címét nyerte a spanyol: „A legjobbakat kívánjuk Fernandónak a jövőt illetően a Formula-1-ben. Fernando mindig a része volt és mindig is a része lesz a Renault és az Alpine családjának, büszkék vagyunk rá és megtiszteltetésnek érezzük, hogy olyan sok közös pillanatot élhettünk át együtt a pályán. Várjuk a 2022-es szezon hátralévő részét, amikor Fernando még kékben fog szerepelni, és az utolsó novemberi körig a maximumot fogjuk nyújtani. A csapat a maga idejében be fogja jelenteni a 2023-as felállását” – írták a közösségi oldalaikon.

Alonso az Instagramon válaszolt is: „Köszönöm, csapat. Micsoda lenyűgöző utazás volt együtt! Mindent bele fogok adni és kiélvezem a szezon összes pillanatát. Maximális erőbedobás a végéig! Allez Alpine” – írta a versenyző. Az Alpine tehát később jelenti be, ki lesz Esteban Ocon új társa, de minden bizonnyal Oscar Piastrinak adnak majd lehetőséget 2023-ban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Még a dobogósok is nevettek a Ferrari taktikáján – videó

Néhány futam óta visszatért az F1-es közvetítésekbe a dobogós ceremóniákat megelőző „lihegő”, ahol az első három helyezett várakozás közben beszélgethet és visszanézheti a futam legfontosabb történéseit. A Magyar Nagydíj után is ez történt, Lewis Hamilton pedig egy ponton hitetlenkedve kérdezett rá, hogy a Ferrarik tényleg a kemény abroncsokon voltak-e a verseny bizonyos fázisában, miközben már előtte jóval hamarabb kiderült – többek között az Alpine-ok révén –, hogy azok egyáltalán nem működnek. Max Verstappen és George Russell is félig nevetve válaszolt, hogy „igen”. Charles Leclerc nem kis részben ennek a stratégiai húzásnak köszönhetően esett vissza az elsőről a hatodik helyre.

Így foglalta össze egyetlen mondatban Magyar Nagydíját a Ferrari

„A Magyar Nagydíj eredményei. Carlos Sainz: 4. hely. Charles Lelerc: 6. hely. Nem ezt a versenyt akarjuk” – olvasható a Ferrari Twitter-posztjában. Ezt nehéz lenne vitatni

Hamilton: Verstappen felzárkózása mindent elmond – az autójáról

Max Verstappen pályafutása egyik legnagyobb sikerének kiáltották ki a 2022-es Magyar Nagydíj megnyerését – a holland az ötödik rajtsorból felzárkózva, egy megforgással együtt aratott nyolc másodperc különbségű futamgyőzelmet. A mögötte másodikként végző Lewis Hamilton azonban nincs annyira lenyűgözve:

„Nézzük meg Max versenyét. A tizedik helyről rajtolt, megforgott, és így is megnyerte a futamot. Ez igazából mindent elmond az autójáról” – bökött oda Verstappennek Hamilton a nagydíj utáni hivatalos sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.

Videó: Így nyerte meg a Magyar Nagydíjat a 10. helyről induló Verstappen

Kiélezett, fordulatos és az eső lógó lába miatt az utolsó pillanatokig izgalmas versenyt hozott a 2022-es Magyar Nagydíj. A képre kattintva megnézhetitek, miként húzta be a megforgó Verstappen a nyári szünet előtti utolsó futamot és hogyan rontotta el a Ferrari mindkét pilótája versenyét.

Nem volt egyszerű követni, ki milyen stratégián van a Magyar Nagydíjon

Az esőgumik végül nem játszottak szerepet a Magyar Nagydíjon, a száraz pályás abroncsoknak azonban mindenféle kombinációját láthattuk a versenytáv során, a 20 versenyző összesen 42 alkalommal cserélt kereket. A mezőny egy része lágyon kezdett, majd kétszer közepes keveréket tett fel: ezzel a stratégiával nyert a 10. helyről Max Verstappen. Mások közepest használtak a rajtnál és a középső etap során, majd lágyat a végén – ez a stratégia második helyet ért Lewis Hamiltonnak, Carlos Sainz azonban a dobogót is elbukta miatta, mivel a kelleténél korábban tette fel a piros jelölésű lágyakat.

Rossz döntésnek bizonyult azonban két közepes után keményt választani, ahogyan a Ferrari tette Charles Leclerc esetében – olyannyira, hogy a két kiállásból végül három kerékcsere lett, de a lágy gumis utolsó etap sem mentette meg a monacóit. Egyetlen csapat, az Alpine egy kiállással, közepes-kemény sorrenddel abszolválta a futamot, ami kettős pontszerzést ért.

Bejelentették, hol nézhetjük 2025-ig a Formula-1-et

Szerződéshosszabbítás történt a Formula-1 hazai közvetítési jogait illetően a Magyar Nagydíj hétvégéjén, jelentette be vasárnap, a verseny napján Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója a Hungaroringen. Az új kontraktus értelmében a 2025-ös szezon végéig biztosan a közmédia kezében maradnak a Formula-1-es közvetítési jogok Magyarországon, ami továbbra is magában foglalja a szabadedzések, az időmérő edzések, a sprintfutamok és a versenyek közvetítését is.