Ez a szöges gumi nem mai darab, de attól még látványos!
https://formula.hu/parc-ferme/2054

7, 67, 37: a hétvégi Superbike-futamok nyerőszámai – ezredmásodpercben!
https://formula.hu/parc-ferme/24683
Február utolsó és március első napján rendezték a Superbike-világbajnokság idénynyitóját, és a festői szépségű Phillip Island ezúttal sem okozott csalódást: a közkedvelt lendületes ausztrál pálya három roppant mozgalmas és fordulatos, valamint elképesztő befutót hozó versennyel ajándékozta meg a nagyérdeműt. A szombati első verseny hétezredes győzelméről már beszámoltunk, de a vasárnapi sprintverseny 67, valamint a zárófutam 37 ezredes különbsége sem nevezhető éppenséggel nagynak – Toprak Razgatlioglu után ezúttal Jonathan Rea és Alex Lowes javára dőltek el ilyen minimálisan az elsőségek, ráadásul az első két esetben nem is csak egy kihívó futott be közvetlenül mögöttük. Íme, mindhárom befutó:
Watch one for the closest ends of #WorldSBK history with 3 manufacturers battling for the victory! #AUSWorldSBK pic.twitter.com/9SDBHAEaiB
— WorldSBK (@WorldSBK) March 1, 2020
Welcome to #WorldSBK 2020!
— WorldSBK (@WorldSBK) March 1, 2020
This is incredible as @jonathanrea pips @toprak_tr54 and @Reddingpower in yet another ridiculously close finish!#AUSWorldSBK pic.twitter.com/g4PaeiyIA4
SENSATIONAL win for @alexlowes22!@KRT_WorldSBK rider takes his first win the new team after an incredible battle with his teammate @jonathanrea #AUSWorldSBK pic.twitter.com/fmutcXp093
— WorldSBK (@WorldSBK) March 1, 2020
Videó: Verstappen bemutatott Norrisnak, aki nem maradt adós
https://formula.hu/parc-ferme/24681
Fiatalok egymás közt:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Raikkönen 2017 vs. Bottas 2020: Ennyit gyorsult az F1 három év alatt
https://formula.hu/parc-ferme/24680
Nézzük meg Valtteri Bottas idei leggyorsabb körét a tesztről és hasonlítsuk össze Kimi Raikkönen 2017-es körével, ami akkor szintén a leggyorsabbnak bizonyult. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Emlékeztek még az A1GP-re? Ezek voltak a legfurcsább pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/24679
Az A1 Grand Prix a kétezres évek közepén egy rendhagyó sorozatként vonult be a köztudatba, ugyanis a versenyzők ebben nem csapatot, hanem saját nemzetüket képviselték. Sajnos mindössze négy szezont élet meg a széria, de ez is elég volt ahhoz, hogy egy WTF-válogatás készüljön belőle.
A teszten futott leggyorsabb kör semmit sem vetít előre
https://formula.hu/parc-ferme/24675
Akármennyire is szeretnénk jóslatokba bocsátkozni az előszezoni teszten látott eredményekből, a helyzet az, hogy a Barcelonában látottak maximum egy homályos képed adnak az aktuális erőviszonyokról. Ezt a csapatok is rendszeresen kihangsúlyozzák, egyáltalán nem véletlenül. Az alábbi képen az előző évtized legjobb tesztkörei láthatók, amiket végigfutva egy mintázat látszik kirajzolódni: jó eséllyel nem az nyeri a világbajnokságot, aki télen a leggyorsabb kört futotta. Az utóbbi tíz szezon során mindössze egy alkalommal, 2015-ben "nyerte" az a felkészülést, aki végül világbajnok is lett, ez pedig a Mercedes volt 2015-ben.
7 seconds quicker since 2015 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/18QiHFjMZ9
— Formula 1 (@F1) February 29, 2020
Életveszélyes balesetet úszott meg az egykori F1-es riporter egy évvel ezelőtt
https://formula.hu/parc-ferme/24678
Faragó András neve elsősorban a harminc év feletti F1-es nézők körében lehet ismerős. A televíziós riporter a kétezres évek elején az RTL Klubnál dolgozott a száguldó cirkusz műsorán, ám a későbbiekben új irányt vett a karrierje, és maga mögött hagyta a sorozatot.
Mint egy mai Facebook-bejegyzéséből kiderült, a március elsejét tavaly óta új születésnapjaként ünnepli, 2019-ben ugyanis a Los Angeles feletti hegyekben kis híján életét vesztette, amikor szakadékba zuhant egy Porsche 911 volánja mögött. Körülbelül 50 métert gurult, de az autó megmentette őt. Az esetről készült bejegyzése itt olvasható.

Az F2-ben új korszak kezdődött
https://formula.hu/parc-ferme/24677
Az alábbi látványhoz érdemes szoktatni a szemünket, ugyanis jövőre az F1-ben is hasonló változások fognak történni. A Formula-2 mezőnye vasárnaptól keddig Bahreinben teszteli az új, 18 colos kerekeket, amiket 2021-ben az F1-ben is bevezetnek.



Videó: Így nyert lemerült akkuval Da Costa
https://formula.hu/parc-ferme/24676
Tegnap lezajlott a Formula-E marokkói fordulója, ami a sorozathoz hűen meglepetésekkel szolgált: a futamgyőztes és az őt követő autók is 0%-os töltöttséggel értek célba. A futamról készült szöveges összefoglalónk itt olvasható, a megérdekesebb pillanatokról pedig alább látható egy videó.
#FormulaE - Relive the best moments from the 5th round of the 2019/20 @FIAFormulaE season, the #MarrakeshEPrix pic.twitter.com/dzAUsapf9F
— FIA (@fia) February 29, 2020
Sainznak lenne egy-két szava a Barcelona-mezben feszítő Hamiltonhoz
https://formula.hu/parc-ferme/24674
„Hé @LewisHamilton, beszélnünk kell. #HalaMadrid” – osztotta meg Carlos Sainz a mezes fotót, melyet a világbajnok az El Clásico előtt tett közzé. Sainz közismerten nagy Real Madrid-szurkoló.
Hey @LewisHamilton , we need to talk. #HalaMadrid https://t.co/XtPrCtSdEX
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) February 29, 2020
Újabb autósportos film érkezik, ezúttal a gokartozásról
https://formula.hu/parc-ferme/24671
Úgy néz ki, egyre több filmkészítő fantáziáját ragadja meg a versenyzés: Az aszfalt királyai és a Drive to Survive második évada után a gokart világáról készült egy játékfilm A gokartkirály (eredetileg Go Karts) címmel.
„A félelmet nem ismerő tini beleveti magát a gokartok száguldó világába. Nem csak barátai támogatják, hanem egy mogorva exversenyző is, aki végül az edzője lesz” – olvasható az ausztrál film leírása a Netflixen, ahol március 13-tól lesz nézhető. Az előzetes magyar hanggal ezen a linken tekinthető meg.
TOP15 hidegrázós Palik-kommentár – amikor még más volt az F1
https://formula.hu/parc-ferme/24661
A YouTube-on elég nagy népszerűségnek örvend, hiszen már a 350 ezer megtekintést is átlépte ez a tavaly felkerült összeállítás Magyarország legmegosztóbb, de kétségtelenül korszakalkotó Formula-1-es kommentátora, Palik László emlékezetes közvetítéseiről. Még ha a lista első helyezettjével erősen vitatkoznánk is, ez a 21 perces válogatás szép tisztelgés a futamot legutóbb 2010-ben közvetítő Palik előtt.
Azt mindenki a maga ízlése szerint eldöntheti, hogy jobb volt-e vagy rosszabb, de egy biztos, egészen más hangulatot árasztottak még akkoriban a Formula-1-es közvetítések Magyarországon - ebben pedig bizonyosan része van a Palik-faktornak és a 2005-ig használatban lévő V10-es motoroknak is.
Ex-F1-es ugrik a karanténba zárt dán Formula-2-es helyére
https://formula.hu/parc-ferme/24672
A Williams 2018-as pilótája, Szergej Szirotkin vezeti az ART F2-es versenygépét a vasárnaptól keddig tartó bahreini teszten: a beugró orosz Christian Lundgaard ülését veszi át. A dán azért nem tudott eljutni a tesztre, mert a Kanári-szigeteken ragadt abban a tenerifei hotelban, melyet koronavírusos megbetegedések miatt karantén alá helyeztek. Lundgaard – a Renault versenyzői akadémiájának edzőtáborában volt a szigeten – nem mutat tüneteket, de nem utazhat. A teszt kihagyása érzékenyen fogja érinteni, hiszen újonc a Formula-2-ben.
A 24 éves Szirotkin ellenben nagy tapasztalattal rendelkezik a Formula-1 előszobájában, ahol 2015-ben és 2016-ban, mikor még GP2-nek hívták, ezüstérmet ért el. Az ex-F1-esre azért esett a választás, mert jelenlegi csapata, az SMP Racing LMP1-es programját az ART üzemelteti.
„Nagy örömömre szolgál, hogy ilyen ajánlatot kaptam az ART Grand Prix-től. Elismerem, ez még engem is váratlanul érintett. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy engem választott nagyszámú versenyző közül. Hálás vagyok a bizalomért” – kommentálta a hírt Szirotkin, aki tavaly a Renault-nál és McLarennél is tartalékpilóta volt, idén azonban egyelőre nem tudni arról, jut-e neki az F1-ben szerep.

Pénteken magas láza miatt koronavírusra tesztelték, szombaton dobogóra állt
https://formula.hu/parc-ferme/24673
Megjárta a poklot és mennyet (ebben a sorrendben) Jean-Eric Vergne Marokkóban. A Formula-E címvédője vírusfertőzés miatt három napon keresztül küzdött 40 fokos lázzal. A francia kórházba ment, ahol bent tartották: ő azt gondolta, azért, hogy kezelést kapjon, valójában azonban koronavírusra végeztek tesztet rajta, ami negatív eredménnyel zárult. Vergne a pénteki szabadedzésen nem is tudott részt venni, a DS Techeetah tesztpilótája, James Rossiter helyettesítette.

„Nem bírtam mozogni, annyi erőm sem volt, hogy öntsek egy palack vízből” – ecsetelte gyötrelmeit Vergne a Sunnak. „Tegnap bementem a kórházba, azt hittem, hogy ott segítenek, de csak koronavírussal teszteltek. Egész nap vártam, hogy kezeljenek, de igazából a teszt eredményére vártak. Gyakorlatilag karanténban tartottak, tíz órán át nem mehettem a szobából. Megőrültem, szerintem ott maradtak a nyomok a falon. Amikor ma kiszálltam az autóból, elájultam.”
Bár Vergne közérzete szombaton is pocsék volt, a verseny elfeledtette vele fejfájását. A kvalifikáción csak a 11. helyen végzett, de a futamon szenzációsan teljesített: sorban előzve a többieket a harmadik helyet szerezte meg (az utolsó kanyarokig második volt, de energiája másokhoz hasonlóan neki is 0 %-ra csökkent), idei legjobb eredményét. Nyilatkozatában a futamot megnyerő csapattársa, Antonio Felix da Costa is megemlítette, keserves hete után Vergne bravúros volt ma.

Ki vezet? – Nico és Keke Rosberg versengésénél rég volt jobb F1-es reklám
https://formula.hu/parc-ferme/24666
A legaktívabb visszavonult Formula-1-es világbajnoknak, Nico Rosbergnek sikerült előcsalogatnia a leginkább visszahúzódó F1-es világbajnokot, saját apját, Keke Rosberget, hogy közösen szerepeljenek egy másfél perces Heineken-reklámban. Mint kiderül, hogy öreg Rosberg semmit sem veszített rafináltságából és ügyességéből az évek során, de Nicónak van egy trükkje, amire még ő sem számít!
Kubica reklámfilmben oktatja a lengyel fiatalokat
https://formula.hu/parc-ferme/24663
Tudjuk, hogy Robert Kubicát mekkora kultusz övezi hazájában, Lengyelországban, az őt támogató nemzeti olajtársaságról, a PKN Orlenről pedig már az is hallott, aki kifejezetten kerüli a reklámokat. De ha igazán meg akarjuk érteni a lengyeleknél dúló Kubica-lázat, ahhoz éppen az ad segítséget, ha megnézzük, mennyi különféle reklámfilm készült róla csak az elmúlt egy év során, és mennyiféle termék kötődik, kötődött a nevéhez. Kubica-dezodor, Kubica-kaparóskártya, Kubica-motorolaj... Az első videó helyszíne pedig a Kubica-tanoda, ahol az Alfa Romeo tesztelője azt magyarázza kisautókba ültetett fiatal honfitársainak, hogy versenytempóban csak a versenypályán szabad közlekedni, a közutakon azonban be kell tartani a sebességkorlátozást.
Ścigać się można tylko na torzeNa publicznych drogach #DobryKierowca zawsze jeździ z dozwoloną prędkością pic.twitter.com/wCBL41hgSW
— ORLEN (@PKN_ORLEN) February 26, 2020
Ütős harmincfős mezőny állt össze a Formula-3-ban
https://formula.hu/parc-ferme/24670
Teljes az FIA F3 2020-as rajtrácsa, tíz istálló 30 pilótájával. A tavalyi élmenők kivétel nélkül feljebb léptek, de a helyükön ismét erős felhozatal gyűlt össze: lesznek az autósportban nagyon jól csengő nevek, mint David Schumacher (Ralf Schumacher fia), Enzo Fittipaldi (Emerson Fittipaldi unokája) és Jack Doohan (az ötszörös MotoGP-bajnok Mick Doohan fia), F3-as szinten már bizonyított arcok, mint Richard Vershoor (a 2019-es Makaói Nagydíj győztese) vagy Frederik Vesti (a Formula Regional bajnoka), ígéretes 16 éves tehetségek, mint Theo Pourchaire (a német Formula-4 bajnoka) és Dennis Hauger (az olasz Formula-4 bajnoka), de egy női versenyző is, Sophia Flörsch, akit nem tört meg 2018-as horrorisztikus balesete, és egyre feljebb lépked a ranglétrán.
A bajnokság médiásainak sikerült mindegyiküket egyetlen informatív képbe sűríteni:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mestermunka: Norris Legón játszotta el a Sainzcal való verekedést
https://formula.hu/parc-ferme/24660
Egy átlagos autóversenyző, amikor a teszt helyszínén van, de nem neki kell vezetnie, akkor az adatokat böngészi, a hoteljában lazul vagy éppen edz valahol. Lando Norris azonban nem tekinthető átlagos autóversenyzőnek, mert más fejéből biztosan nem pattanhatott volna ki az ötlet, hogy stopmotion-videót készítsen az őt és Carlos Sainzt megformáló Lego-figurákkal. A stopmotion az a filmkészítési forma, amely állóképek sorozatából áll, ahol a tárgyak vagy szereplők mindig csak egy kicsit mozdulnak el előző állapotukhoz képest, így a képeket gyorsan lejátszva úgy tűnik, mintha mozgókép készült volna. Egyszóval: időigényes.
"Igaz történet alapján" - írta Norris a videóhoz, amely a két McLaren-pilóta öldöklő harcát mutatja be egymás sisakjának megszerzéséért.
Coronel is kipróbálta a zandvoorti pályát - videó
https://formula.hu/parc-ferme/24668
Az ő belsőkamerás felvételéből is megnézhetjük, hogy milyen lett.
Az első sorra váltott jegyet ez a két vadlúd, de leereszkedett a piros függöny
https://formula.hu/parc-ferme/24662
"Hoppácska, állat a pályán!" című rovatunk legújabb szereplője ez a két lúd, akik a Phillip Islanden ezen a hétvégén szezonját megkezdő Superbike szabadedzését zavarták, a motorosok és a helyi fauna védelme érdekében ugyanis le kellett állítani a körözést, amíg a látogatókat fedezékbe nem helyezték.
Red flag due to spectators on the track
— WorldSBK (@WorldSBK) February 28, 2020
Front row please#AUSWorldSBK pic.twitter.com/fntu0rFsJE
Videó: ennyivel volt gyorsabb Bottas Verstappennél
https://formula.hu/parc-ferme/24667
A Mercedes és a Red Bull közötti különbség egy körön, Valtteri Bottas és Max Verstappen előadásában. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!