A gyorsaságimotoros-világbajnokság 2020-as évadjára is alaposan rányomja a bélyegét a koronavírus-világjárvány: bár Katarban még legalább a Moto2-esek és a Moto3-asok versenyezni tudtak, azóta sorozatosan kellett lefújni a futamokat – sőt, legutóbb a sachsenringi, az asseni és a KymiRing-i versenyek kapcsán már nem is halasztásról, hanem törlésről volt szó. Ha az eredeti naptárt vesszük alapul, akkor így augusztus elején, Brnóban startolhatna (illetve a kisebb kategóriák számára folytatódhatna) a bajnokság, a legfrissebb jelentések szerint viszont elképzelhető, hogy erre valamelyest korábban is sor kerülhet.
A Motorsport.com és egyéb sajtóorgánumok ugyanis egyaránt úgy értesültek, hogy a Dorna célja, hogy július 19-én, Jerezben rendezzék az első fordulót. A lépés olyan szempontból logikus lenne, hogy a MotoGP-sek felszereléseit Spanyolországba szállították Katarból. Ráadásul úgy hírlik, rögtön dupla versenyt rendezhetne a jerezi pálya, amely utána pedig egy hétvégére a Superbike-világbajnokság mezőnyét is vendégül látná (ezt egyébként állítólag a két széria többi közös helyszínén is hasonlóképp tervezik).
A város polgármestere, Mamen Sanchez így fogalmazott a MotoGP-rendezés kapcsán: „Jó ajánlatot kaptunk, amit nem tudtunk visszautasítani. Csábító, mert sokan három hétig maradnának a városban, amiből a vendéglátó szektor profitálhatna” – mondta el, hozzátéve, hogy szinte bizonyosan zárt kapuk mögött kerülne sor a futam(ok)ra.
Ami a folytatást illeti, azt is körvonalazni lehet Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök nyilatkozata kapcsán, amelyet minap MotoGP-s szakírókkal folytatott videokonferencia során tett. Augusztusban az eredeti időpontjaikban kerülne sor a Cseh és Osztrák Nagydíjakra, a hónap végi Brit GP kapcsán viszont még nem egyeztettek Silverstone-nal, plusz az Egyesült Királyságban még eléggé tombol most is a járvány, így az ő helyzetük még eléggé labilis.
Ezpeleta amúgy 10-11 európai versennyel számol, már csak az a kérdés, hogy összesen hány pályán: szeptemberben lehetne Misanóval párba állítani akár Mugellót, ahogy Spanyolországban is ott van még Barcelona, a Motorland Aragon és Valencia is – Barcelona kapcsán egyébként állítólag ugyancsak felmerült a duplázás lehetősége. A MotorsportMagazine.com szaklap tudósítása szerint a Francia Nagydíjról nem igazán esett szó, a Le Mans-i viadal pótlását ugyanis nehezítheti, hogy az autós 24 órás versenyt is szeptemberben tervezik pótolni.
Mindenesetre a terv az, hogy novemberig Európában maradna a MotoGP, az viszont még kétséges, hogy más kontinensekre is ellátogatna-e a mezőny. Az USA a járvány által leginkább sújtott terület, így az austini verseny pótlása tűnik a legkevésbé valószínűnek, s akkor elképzelhető, hogy az Argentin Nagydíjat is magával rántaná, mivel egyetlen fordulóért nem feltétlenül érné meg az amerikai kontinensre utazni. A Japán Nagydíj kapcsán nem sok információról hallani, de fontos megjegyezni, hogy a gyártók számára fontos az ottani futam (hat márkából négy japán a királykategóriában). A legjobb esély azonban a forró égövi ázsiai futamokra, azaz a Malajziai és Thaiföldi Nagydíjakra van, illetve a levegőben lóghat még az ausztrál verseny is.
Ezpeleta egyébként azt ígérte, hogy a mostani hónap vége felé állhatnak elő a naptártervezettel, addig zajlanak az egyeztetések a helyi hatóságokkal és promóterekkel, viszont az lehet, hogy csak szeptember környékén derül ki, hogy Európán kívülre is tudnak-e majd utazni.