Ez a szöges gumi nem mai darab, de attól még látványos!
https://formula.hu/parc-ferme/2054

Csak egy hétköznapi Google-keresés Pierre Gaslynél: „Melbourne coronavirus”
https://formula.hu/parc-ferme/24703
Az Alpha Tauri pilótájának legutóbbi Insta-storyja már amiatt is furcsa, mert hogy miért is játszik egy aktív F1-es versenyző az F1 hivatalos oldalának F1 ligájával. De aki szemfüles módon ránagyít a képre, kiszúrhatja, hogy Gasly a böngészőjének egy másik lapfülén a melbourne-i koronavírus-helyzetről próbált tájékozódni. Hát de na, ha valakit tényleg érint a dolog, akkor azok a Formula-1-es mezőny tagjai.

Drónfelvételeken az elkészült vietnámi pálya
https://formula.hu/parc-ferme/24702
Nem árt alaposan szemügyre venni, mert még az is lehet, hogy ennél közelebbről nem fogjuk látni idén. #koronavírus
A legérdekesebb 1 másodperces videó, amit ebben a hónapban megnézhetsz
https://formula.hu/parc-ferme/24701
Azt tudjuk, hogy az F1-es szerelők a gyárban gyakran éjt nappallá téve gyakorolják a kerékcseréket, hogy az éles bevetésen minden mozdulat a leggyorsabban és a lehető legkevesebb hibával történjen. Azt is több istálló megmutatta már, hogy ez általában hogyan zajlik: odatolják az autót a kerékcserére készülő stáb elé, mintha csak most érkezne a verseny hevéből, és valaki ül is a gépben, hogy a megfelelő pillanatban fékezzen. Egyesek, mint a Red Bull azzal is kísérleteznek, hogy egy kifejezetten erre a célra készült karosszéria alá egy kis elektromotort tesznek, így a tolással járó erőfeszítést meg lehet spórolni.
A Williamsnél azonban egy olyan robotot alkottak meg, amelyet eddig nem láttunk, és csak most, a Drive to Survive F1-es sorozat második évadában bukkant fel egy jelenetben: a beprogramozott gép a megfelelő sebességgel képes odahúzni a kereket a szerelők elé, ami ebből a nyúlfarknyi videókivágatból is jól látszik. Bizonyára ennek a találmánynak is szerepe van abban, hogy a grove-i istálló kerékcserecsapata az utóbbi évek során a mezőny egyik legjobbja.
Super interesting look at the @WilliamsRacing pit-stop practice rig from DtS2 - previously v secretive about it during Guy Martin documentary.
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) March 3, 2020
Perhaps this is how they came to dominate pit-stops over past few seasons! @ScarbsTech @AlbertFabrega @karunchandhok pic.twitter.com/9yCQPo0Rxl
Ricciardo: Beszélek angolul, ausztrálul, amerikaiul és britül, ez így hét nyelv!
https://formula.hu/parc-ferme/24700
Daniel Ricciardo rajongói kérdésekre válaszolt a Renault alábbi videójában, és közel két percig minden simán ment, az ausztrál könnyű kérdéseket kapott, vagy olyanokat, amikre volt valami jó sztorija, például hogy a 3-as rajtszámot részben amiatt is választotta, mert gyerekkorában utcájukban a 3-as házszám alatt laktak. Utolsóként azt a kérdést kapta, hogy hány nyelven beszél, ez viszont már olyan téma volt, amiben Ricciardo nem tudott különleges teljesítménnyel felvágni, így az alábbi trükkel próbálta kimenteni magát:
"Multilingvális vagyok! Beszélek angolul, ausztrálul, amerikaiul, britül, meg egy kicsit olaszul is. Szóval nagyjából olyan hét körül."
Meglesz idén az első buddhista futamgyőztes az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/24692
Alexander Albon forgatagszerű debütálószezonja után idén már a legnagyobbak ajtaján fog kopogtatni. A Red Bull pilótája az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában beszél gyerekkoráról, esélyekről és vallásról.

18 évvel ezelőtt először állt dobogón egy fiatal tehetség
https://formula.hu/parc-ferme/24698
A 2002-es Ausztrál Nagydíjon, március 3-án a 22 éves Kimi Raikkönen a harmadik pozícióban végzett, kiválóan zárva első versenyét a McLaren színeiben. A finn azóta több mint százszor állt pódiumra: ha 2020-ban sikerül neki, az a 104. alkalom lesz számára.
A 18 évvel ezelőtti szezonnyitóról bővebben itt lehet olvasni.
3 MARCH, 2002
— Formula 1 (@F1) March 3, 2020
18 years ago today, Kimi Raikkonen secured his first ever F1 podium by finishing third in Australia
Since then, the Iceman has reached the podium a further 102 times #F1 #OnThisDay pic.twitter.com/8a751bY493
Gumitesztet kellett elhalasztania a Ferrarinak
https://formula.hu/parc-ferme/24699
Az olaszok március ötödikén, csütörtökön vitték volna pályára a Pirelli 2021-re fejlesztett esőgumijait, ám a koronavírus terjedése ezt a tervet is keresztülhúzta. Mivel a Ferrari és a gumigyártó is óvintézkedéseket tett a járvány megfékezése érdekében, a fioranói próbát határozatlan időre elhalasztják. Az erről szóló közleményben azt írták, a lehető leghamarabb pótolni fogják a kimaradt alkalmat.
A vörösök az elsők a sorban, akik próbaköröket teljesíthetnek az immár 18 colos abroncsokkal, de a szezon során minden csapat sorra fog kerülni. A menetrend itt olvasható.

Fotó: DPPI
Két veterán ex-F1-es is rajthoz áll az Ausztrál GP betétfutamán
https://formula.hu/parc-ferme/24696
Ismerős nevek tűnnek fel a jövő hétvégi melbourne-i F1-es futam kiegészítő programjául szolgáló S5000-es együléses versenysorozat nevezési listáján. Egyfelől Rubens Barrichello is ott van az indulók között: az egyelőre még a legtöbb nagydíjrészvétellel büszkélkedő brazil (Kimi Raikkönen idén megdöntheti a rekordját) már tavaly is beugrott egyszer a sorozatba, most pedig ott lesz annak idénynyitóján. Rajta kívül pedig Giancarlo Fisichella is rajthoz áll – érdekesség, hogy a 2005-ös Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon az olasz nyert, Barrichello pedig a második lett.

Megérkezett az első gumirendelés: a Mercedes a legmerészebb, Vettel a legkonzervatívabb
https://formula.hu/parc-ferme/24697
Mi sem bizonyítja jobban, hogy közeleg a Formula-1-es szezon kezdete (ha a koronavírus is úgy akarja…), hogy befutott a Pirelli első gumiválasztásos grafikája. Ez alapján a három élcsapat közül a Mercedes a legbátrabb, hiszen 10-10 szettet rendeltek Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak a lágy (C4-es) keverékből, míg a Ferrarik és a Red Bullok csak 9-9 szettet. Érdekesség, hogy közülük csak Sebastian Vettelnek lesz majd két szettje a kemény opcióból. Ha a teljes mezőnyt nézzük, a Racing Point lóg még ki a sorból: náluk 2-3-8-as a leosztás a három keverék között.

Robert Kubica „csapattársa” lett a magyar pilótahölgy
https://formula.hu/parc-ferme/24695
Vogel Adrienn büszkén kürtölte világgá, hogy az ORLEN csapatának tagja - az idén a rali-Európa-bajnokságon induló magyar pilótahölgy a cég "kirakatversenyzőjével", Robert Kubicával (is) pózolt egy eseményen.
Latifi időben jelzi, nem kér Russell meztelenkedéséből
https://formula.hu/parc-ferme/24694
Bár a Williams idei pilótái közötti erőviszonyokat még nem ismerjük, George Russell abban már biztos lehet, hogy a pályán kívül komolyabb ellenállást fejt ki vele szemben Nicholas Latifi, mint tavaly Robert Kubica tette. Úgy tűnik, az autóversenyzők mostanában már csak kartonlapokon üzengetnek egymásnak, a barcelonai teszt során ugyanis Latifi ilyen formában robbantotta ki az F1-es meztelenkedési botrányt, amikor is megkérte csapattársát, hogy a jövőben legyen szíves eltakarni a felsőtestét, amikor fénykép készül róla.

És hogy milyen képekre célzott a kanadai? Hát például az alábbira, ami Russell Instagramján tűnt fel nemrég.

Raikkönen egy egész szekrénnyi motyót visz magával Melbourne-be
https://formula.hu/parc-ferme/24690
Másoknak sem feltétlenül van kevesebb, csak most éppen Raikkönen csomagját mutatta meg a kulisszák mögül a finn fizioterapeutája, Mark Arnall, aki a pakolásért is felelős.
Bottas idén a trollkodás szintjét emelte 2.0-ra
https://formula.hu/parc-ferme/24689
"Nagyon izgatott vagyok, hogy végre megmutathatom a 2020-as szezonra készült új sisakdizájnom. Nagyon sokat dolgoztunk vele, egy egész csapat munkálkodott a legapróbb részleteken, és az örökkévalóságig tartott, mire befejeződött ez a nagy projekt. De most végre megmutathatom. Itt is van, és igazából pontosan ugyanaz maradt, mint korábban!"
És itt ez a sajátos finn humor videón is:
It's taken ages, but it's FINALLY time to see @ValtteriBottas' new helmet design for the 2020 @F1 season! And it's worth the wait... pic.twitter.com/xeaomg5OO9
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 2, 2020
Videó: így lett bajnok tavaly Michelisz Norbi - az emlékezetes pillanatok
https://formula.hu/parc-ferme/24684
Egyik olvasónk készített egy összefoglaló videót Michelisz Norbert 2019-es, világkupa-győzelemmel záruló szezonjáról:
Was ist DAS? – Bemutatjuk a Mercedes új találmányát
https://formula.hu/parc-ferme/24691
Az előszezoni tesztelés legkülönlegesebb újítása sem maradhatott ki az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számából. Lapunkban elolvashatjátok, hogyan működik a rendszer, és mit gondolnak róla a riválisok.

Egyetlen mondata van Kimi Raikkönennek a Drive To Survive második évadában
https://formula.hu/parc-ferme/24687
Talán nem követünk el óriási spoilert a következő sorokban leírtakkal, de aki még nem látta a Netflix-széria második évadát, és úgy érzi, bármi konkrétummal belerondítanánk az élménybe, azt kérjük, ne olvasson tovább!
Valószínűleg nem lepünk meg sokakat azzal, hogy Kimi Raikkönent nem mozgatta meg a népszerű Formula-1-es dokusorozat, ezért nem vállalt túl aktív szerepet a 2019-es szezont feldolgozó második évadban sem (az elsőből azért maradt ki, mert a Ferrari abban nem akart részt venne). Egészen pontosan egyetlen mondatnyi megszólalás jutott neki a tíz rész során.
A veterán közönségkedvenc ezt mondta a Formula-1-es versenyzői létről: „Számomra inkább egy hobbi, ezért természetesen nem lenne muszáj csinálnom, ha nem akarnám.”
Kimi only had one line in the new series of Drive To Survive. He didn't disappoint pic.twitter.com/JfCk5Vra22
— ESPN F1 (@ESPNF1) March 1, 2020
Két másik Renault-akadémista is a tenerifei karanténba került
https://formula.hu/parc-ferme/24686
Múlt pénteken jött a hír, hogy a Formula-2-es mezőny egyik újonca nem tud részt venni a napokban Bahreinben zajló közös teszten, mivel a koronavírus miatt karanténba zárták. A 18 éves Christian Lundgaard a Kanári-szigeteken a Renault versenyzői akadémiájának edzőtáborában vett részt, és abban a tenerifei hotelban szállt meg, melyet vesztegzár alá helyeztek koronavírusos megbetegedés miatt. A dán pilóta nem betegedett meg, de nem hagyhatja el a szállodát, a teszten Szergej Szirotkin pótolja az ART-nél.
Bár korábban Lundgaardon kívül másról nem esett szó, a Renault most megerősítette, hogy az utánpótlásprogram igazgatója, Mia Sharizman, valamint két másik akadémista, Caio Collet és a 2020-ban leigazolt Hadrien David is a szállodában vannak.
„A helyi egészégügyi hatóságok lefolytatták a vizsgálatokat, és egyikük sem mutatja a vírus tüneteit. Mindenki fitt, és a hotelban folytatják az edzést. Szeretnék kifejezni hálájukat a szállodának a támogatásért, hogy a lehető legkomfortosabban érezzék magukat” – írta a Renault a Twitteren, ahol egy videót is posztolt a három fiatal üzenetével. Collet és David szezonja – jelen állás szerint – április 18-án indul Monzában, a Formula Renault Eurocup szezonnyitóján. A hotelból a vendégek egy részét már elengedték.
Stay motivated guys & see you soon. @lundgaardoff @caio_collet @HadrienDavid #RenaultSportAcademy pic.twitter.com/jLx0OVr2eX
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) March 2, 2020
Két nagy nyertese már van a MotoGP-ben a futamtörléseknek
https://formula.hu/parc-ferme/24685
Mint arról beszámoltunk, előbb a szezonnyitó Katari Nagydíjat törölték a királykategória számára, majd a thaiföldi fordulót is elhalasztották (immár mindhárom géposztálynak). Ez pedig bármily furcsán hangzik, néhány versenyzőnek nagyon is jól jött – még akkor is, ha nyilván ők is alig várták már, hogy versenyezhessenek.
Az egyikük nem más, mint maga a címvédő Marc Marquez, akinek zsinórban a második téli holtidénye ment rá egy vállműtétből való lábadozásra. Bár eredetileg abban reménykedtek, hogy a decemberi beavatkozás egyszerűbb lesz, mint az előző évi volt, valójában a vártnál sokkal lassabban halad(t) a rehabilitáció, így a spanyol még a teszteken sem volt tökéletes állapotban. A plusz egy hónapos kényszerpihenő alatt viszont teljesen rendbe jöhet fizikailag a repsolos – ráadásul jelen állás szerint kedvenc helyszínén, a COTA-n kezdődhet az idény, ahol tavalyi bukásáig egyszer sem tudták legyőzni a nyolcszoros világbajnokot.
Említeni lehetne még a szintén műtétből visszatérő Takaaki Nakagamit és Miguel Oliveirát is, náluk viszont jóval nagyobb nyertes lehet Andrea Iannone. Az olaszt még a tavalyi Malajziai Nagydíjon érték doppingvétségen, azóta a B próbája is pozitív lett, s bár fellebbezett egy hajmintára alapozva, egyelőre végső ítélet nincs. Addig viszont érvényben van a felfüggesztése, így jó eséllyel a tesztek után a katari nyitányt is ki kellett volna hagynia, ám az áprilisi 5-i Amerikai Nagydíjig bőven van ideje az illetékeseknek dönteni a sorsáról – ha felmentik, így akár a teljes szezonban ott lehet az Aprilia motorosa.

Hármat találhattok, mi történt a Super Formula szezonnyitójával
https://formula.hu/parc-ferme/24688
Japán azon országok egyike, amelyekben a legtöbb koronavírus okozta megbetegedést és halálozást regisztráltak mostanáig, ennek és a sportvilágban zajló törlési hullámnak fényében pedig valójában várható is volt, hogy Japán elsőszámú formulaautós sorozatában is megteszik a nagy lépést: határozatlan időre elhalasztották a Super Formula suzukai szezonnyitóját.
Az évad április 5-én kezdődött volna meg, a módosítás pedig nem is csak a versenyhétvégét, hanem a március 9-10-re szintén Suzukába kitűzött tesztet is érinti, amit egyelőre szintén nem rendeznek meg. A második előszezoni teszttel kapcsolatban, ami március 24-25-én zajlana Fujiban, még nem döntöttek. A bajnokságban a népes japán jelenlét mellett a nemzetközi porondról idén a címvédő Nick Cassidy, valamint Jüri Vips, Pietro Fittipaldi és Tatiana Calderon is részt vesz. Jelen állás szerint az április 19-i fuji verseny lesz a szezonnyitó.
Eközben a szintén japán illetőségű Super GT is ugyanezekkel a dilemmákkal néz szembe: ők Okoyamában kezdenek, és arról már döntöttek, hogy az előszezoni tesztet március 14-15-én zárt kapuk mellett ugyan, de megtartják a pályán. Az április 12-i szezonnyitó forduló sorsa azonban még kérdéses.

Szuperlassítva még biztosan nem láttad az 1998-as spái rajtbalesetet
https://formula.hu/parc-ferme/24682
Gyakran felbukkan az interneten az alábbi felvétel az 1998-as Belga Nagydíjról, de nem ebben a verzióban. Most minden eddiginél részletesebben kielemezhetjük a modern Formula-1 egyik legnagyobb tömegbalesetét egy szuperlassításnak köszönhetően.